Tuesday, December 30, 2014

နတ္ျပည္သို ့ေျပာင္းေရႊ ့သြားေသာ ရြာကေလး


နတ္ျပည္သို ့ေျပာင္းေရႊ ့သြားေသာ ရြာကေလး

ေရွးအခါက မဂဓတိုင္းတြင္ မစလ ေခၚေသာ ရြာကေလးတစ္ရြာ ရွိခဲ့ဖူး၏။ အိမ္ေျခသံုးဆယ့္သံုးအိမ္ မွ်သာ ရွိသည္။ ထိုရြာ၌ မဃ ဆိုသူလည္း ေန၏။ ရြာသူရြာသားတို ့သည္ ရပ္ေရးရြာေရး ကိစၥရွိလွ်င္ ရြာလယ္ေခါင္ လမ္းေလးခြ၌ စုေဝးတိုင္ပင္ေလ့ရွိၾက၏။ တစ္ေန ့ေသာအခါ မဃ ့သည္ လူအမ်ား စုေဝးမည္ရွိစဥ္ မိမိရပ္ေနေသာ ေနရာ၌ အမိႈက္သရုိက္ ခဲသလဲ ေျခဖ်ားကေလးႏွင့္ ဖယ္းမ္းျပီး ေန၏။

သူရပ္ေနေသာ ေနရာတြင္ ထိုင္မွမထိုင္ရေသး။ ေနာက္မွ ေရာက္လာသူ တစ္ဦးက ေျပာင္ရွင္း ညီညာေနေသာ သူ ့ေနရာကေလး၌ထိုင္ရန္ သူ ့အား တြန္းဖယ္ရွားျပီး လု၍ထိုင္၏။ မဃကား စိတ္မဆိုးဘဲ သည္းခံျပီး ဖယ္ေပးကာ အျခားတစ္ေနရာ၌ ရပ္ျပီး  ေျခေထာက္ျဖင့္ ေဝွ ့ယမ္းရွင္းလင္း ေနစဥ္ ထိုင္မွမထိုင္ရေသးခင္ အျခားတစ္ေယာက္က သူ ့အား တြန္းဖယ္ျပီး ေနရာလု ထိုင္ျပန္၏။  ဤနည္းျဖင့္ စိတ္မဆိုးအားဘဲ တစ္ေနရာျပီး တစ္ေနရာ ရွင္းလင္းကာ ေနရာယူရရွာ၏။

မဃ ့သည္ စိတ္မဆိုးဘဲ ငါလုပ္တာ သူတို ့စိတ္ခ်မ္းသာသြားျပီဟု ဝမ္းေျမာက္ကာ အမ်ားခ်မ္းသာမႈ ကိုခ်ည္းျပဳရန္ စိတ္ထက္သန္လာ၏။ အမွတ္မထင္ ေျခေထာက္ျဖင့္ ခဲသလဲ အမႈိက္သရုိက္မ်ားကို ဖယ္ရွားရာမွ သူတစ္ဖက္သား ခ်မ္းသာေစလိုေသာ ေမတၱာအင္အားၾကီးကို စတင္ေတြ ့ရွိကာ ထို ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္ကို အေျခခံ၍  မိမိသူတစ္ပါးခ်မ္းသာေရးအတြက္ အျခားက်င့္ဝတ္မ်ားႏွင့္ ေကာင္းမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို တသီတတန္းၾကီး ေတြ ့ျမင္လာ၏။ ေတြ ့ျမင္သည့္အတိုင္းလည္း ေဇာက္ခ်လုပ္ရန္ ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာေလသည္။ 

မိမိအတြက္ သူတစ္ပါးဒုကၡမေရာက္ေစရန္ ဦးစြာ ငါးပါးသီလကို က်င့္သံုးကာ ေနာက္တစ္ရက္ ထိုေနရာသို ့သြား၍ လူသံုးဆယ္ေက်ာ္ ေနထိုင္ေလာက္ရုံ ေျမေနရာ၌ ေပါက္တူးေပါက္ျပားမ်ားျဖင့္ ေျမဖို ့ေျမညွိျပီးလွ်င္ သဲမ်ားပင္ ခင္းေပးထားလိုက္ေသးသည္။ လူမ်ားမွာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာေနရ၍ ဝမ္းသာေနၾက၏။

ေနာက္ရက္ ေနာက္လမ်ား၌ မ႑ပ္ကေလးထိုးကာ ေသာက္ေရအိုးပင္  တည္ထားေပးရာ လူအမ်ား ပို၍ ဝမ္းသာၾက၏။ ရပ္ေရးရြာေရး ေဆြးေႏြးလာသူမ်ားသာမက ရြာထဲမွ အဘိုးအို အဘြားအို ႏွင့္ ကေလးမ်ားပင္ အခ်ိန္မေရြး လာေရာက္စုေဝးၾကရာ မဃ ့သည္ ပို၍ပင္ဝမ္းသာကာ ေဆာင္း အခါတြင္  မီးလႈံရန္ ထင္းမ်ားကိုပင္  ေတာထဲမွ သယ္ယူထမ္းပို ့ထားေလသည္။ မဃ၏ ကာယကံေမတၱာသည္ မြန္ျမတ္လွပါေပ၏။

ထို ့ေနာက္ ယာယီမ႑ပ္ကိုဖ်က္ကာ အခိုင္အမာ ရြာလယ္ ဇရပ္  ေဆာက္လႉလိုက္၏။ အိပ္ရန္ ထိုင္ရန္ ခံုမ်ားကိုပါ ျပဳလုပ္ေပးရာ မစလ တစ္ရြာလံုး ဝမ္းသာမဆံုးၾကေတာ့ေခ်။ အင္း ေနခ်င့္စဖြယ္လုပ္ထားရင္ လူတိုင္းသေဘာက်တယ္။ ေကာင္းတာဆိုရင္ မၾကိဳက္တဲ့လူရယ္ မရွိပါကလား။ ငါလုပ္တာ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ပဲ၊ ေရွ ့ကိုတိုးလုပ္မွ ေတာ္မယ္။ 

ျမိဳ ့ကိုသြားတုန္းက ေတြ ့ခဲ့ရတဲ့ ရွင္ဘုရင္ေတြ မွုဴးၾကီးမတ္ၾကီးေတြဟာလည္း သူတို ့ခုလို စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာမ်ိဳးနဲ ့ေနၾကရတာ အေၾကာင္းမဲ့မဟုတ္တန္ဘူး။ ဒီလို ေကာင္းမႈအလုပ္ေတြ လုပ္ခဲ့ၾက လို ့သာ ေနမွာပဲ။ ေနာက္ျပီး လတို ့ေနတို ့ဟာလနတ္သား ေနနတ္သားေတြလို ့ေျပာၾကတယ္။ အဲဒီ နတ္သားေတြဟာလည္း ဒီလို ေကာင္းမႈေတြလုပ္ခဲ့ၾကလို ့ေနမွာပဲ။ တျခားအေၾကာင္းရွိမယ္ မထင္ဘူး။

မဃ ့သည္ သူဥာဏ္မွီသမွ် ဆက္၍စဥ္းစားကာ အမ်ားခ်မ္းသာေရးကို ဦးတိုက္၍ ေကာင္းမႈမွန္သမွ် တိုးျပီးလုပ္ရန္ ဆႏၵေတြ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထိုသို ့လုပ္လွ်င္ လူမ်ားလည္း ခ်မ္းသာသထက္ ခ်မ္းသာ၍ မိမိလည္း ေနာက္ဘဝတြင္ ခ်မ္းသာသည္ထက္ ခ်မ္းသာမည္ဟုလည္း ယံုၾကည္ေန၏။

ထို ့ေၾကာင့္ ပထမဆံုး ရြာ့အျပင္ လမ္းပန္းမ်ားကို ျပင္ဆင္ရန္ နံနက္ေစာေစာထ၍ ဆန္ျပဳတ္ ေသာက္ျပီးလွ်င္ ေတာင္း တူရြင္း ဓားစသည္ ယူေဆာင္ကာ လူသြားလမ္းမ်ားကို ျပင္ဆင္၏။ လမ္းေပၚျဖတ္ေက်ာ္က်ေနေသာ သစ္ကိုင္းမ်ား ခုတ္ပယ္ရွင္းလင္း၏။ ခရီးသြားမ်ားနားေနရန္ လမ္းဆံုလမ္းခြ၌ တဲမ်ားထိုးေပးထား၏။ တစ္နိုင္လုပ္အား ေကာင္းမႈမ်ားကို ေန႔စဥ္ျ့ပဳလုပ္ေလသည္။
တံတားခင္းသင့္ေသာ ေနရာ၌ တံတားခင္းျခင္း၊ ေရကန္တူးသင့္ေသာ ေနရာ၌ ေရကန္တူးျခငိး စသည္ျဖင့္ ပရဟိတ လုပ္ငန္းမ်ားမွာ တိုး၍တိုး၍သာ လာ၏။ ျပီးဆံုးသည္ဟူ၍လည္း မရွိေခ်။ ေနထြက္မွေနဝင္ ေတာမွာပင္ အခ်ိန္ကုန္ေလေတာ့သည္။

ထိုသို ့ေနစဥ္ႏွင့္အမွ်လုပ္ေနေသာ မဃကိုျမင္၍ အျခားဘဝတူ ရြာသားအခ်ိဳ ့က ကိုမာဃ ဘာလုပ္တာလဲဟု ေမးရာ ငါေကာင္းမႈလုပ္တာပါ၊ နတ္ျပည္လမ္းေဖာက္ေနတာပါ ဟုသာ ေျဖဆို၏။ ေကာင္းမႈဆိုတာ ဘယ္လိုဟာလဲဟု ေမးလွ်င္ သူသေဘာေပါက္ထားသည့္အတိုင္း လူခ်င္းတူေသာ္ လည္း အသက္ရွဴကြဲဆိုသကဲ့သို ့ ရွင္ဘုရင္မ်ား မွဴးမတ္ၾကီးမ်ားကိုပင္ သက္ေသထူကာ မင္းတို ့ျမိဳ ့ေတာ္သြားတဲ့အခါ မျမင္ဘူးဘူးလား စသည္ျဖင့္ ေကာင္းမႈ၏ အဓိပၸါယ္ကုိ ရွင္းျပ၏။

အနို ့ နတ္ျပည္ လမ္းေဖာက္တယ္ ဆိုတာကေရာဟု ေမးျပန္လွ်င္ လနတ္သား ေနနတ္ သား  အေၾကာင္း သက္ေသထူကာ သူသေဘာေပါက္သည့္အတိုင္းသာ ရွင္းျပေလ့ရွိသည္။ သူ၏ အေျပာႏွင့္အလုပ္ကို လူအမ်ားစိတ္ဝင္စားလာၾကရာ  ေနပါဦး ကုိမာဃ ေျပာတဲ့ နတ္ျပည္လမ္း ေဖာက္တဲ့အလုပ္ဟာ  ခင္ဗ်ားပဲ လုပ္လို ့ရသလား၊ ကြ်န္ေတာ္တို ့ေရာ လုပ္လို ့မရဘူးလားဟု ဆက္လက္ ေမးျမန္း၍ ရႏိုင္ေၾကာင္း ေျဖဆိုလွ်င္ ဒီလိုဆို နက္ျဖန္မနက္ ေတာထဲ သြားရင္  ကြ်န္ေတာ့္ကိုလဲ အသံျပဳပါဦးး ဟုဆိုကာ တစ္ေန ့တစ္ျခား လူဦေရတိုးလာကာ စုစုေပါင္း သံုးဆယ့္သံုးေယာက္ ျဖစ္လာ၏။

မစလရြာ အေျခခံဥပေဒ မိမိ သူတစ္ပါး အမ်ားခ်မ္းသာေရးကို ရလို ေပးလိုသူမ်ား ျဖစ္လာၾကကာ ငါးပါးသီလကိုလည္း အားလံုး လိုက္နာက်င့္သံုးၾကကုန္၏။ နံနက္ အိမ္မွထြက္၊ ညေန ေန၀င္မွ အိမ္ျပန္၊ တစ္ေနကုန္ ေတာမွာေန၍ လုပ္ငန္းမ်ားကို တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔တိုးခ်ဲ ့လုပ္ကိုင္ ္ၾကသည္။
ထိုမွတစ္ပါး ရြာလယ္ဇရပ္၌ ေအာက္ပါ စည္းမ်ဥ္းခုနစ္ခ်က္ကိုလည္း ေရးဆြဲထားကာ အားလံုး ရာသက္ပန္ လိုက္နာၾကရန္ မၾကာခဏ သတိေပး ေဆြးေႏြးၾကသည္။

၁။ ရာသက္ပန္ မိဘလုပ္ေကြ်းရန္၊
၂။ လူၾကီးမ်ားအား ရုိေသေလးစားရန္၊
၃။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ခ်ိဳခ်ိဳသာသာ သိမ္သိမ္ေမြ ့ေမြ ့ေျပာဆိုရန္၊
၄။ ကုန္း မတိုက္ရန္၊
၅။ တရားသျဖင့္ အိမ္ေထာင္ကို ဦးစီး၍ တတ္ႏိုင္သမွ် လွဴဒါန္းေပးကမ္းရန္
၆။ လိမ္လည္မေျပာရန္။
၇။ မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္မွ် တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စိတ္မဆိုးရ၊ အျပစ္မတင္ရ၊ အကယ္၍ ေဒါသထြက္မိ၊ အျပစ္တင္မိလွ်င္လည္း ခ်က္ခ်င္း ေျဖေဖ်ာက္ပစ္ကာ ေမတၱာပြားရန္တို ့ျဖစ္ကုန္၏။

ဤကား အိမ္ေထာင္ဦးစီးတိုင္း ရာသက္ပန္ လိုက္နာပါမည္ ဟု ကတိ၀န္ခံ၍ အဓိ႒ာန္ျပဳထား ၾကေသာ သီးျခား မစလရြာ အေျခခံဥပေဒ တည္း။ မစလရြာသားတို ့သည္ မဃ ဆိုသူ ဦးေဆာင္၍ တစ္ရြာလံုး သူ ့အသက္မသတ္ရ၊ သူ ့ဥစၥာ မခိုးရ စေသာ က်င့္၀တ္မ်ားကို က်င့္၍ တစ္ေနကုန္ ေတာထဲထြက္ျပီး ေကာင္းမႈလုပ္ေနၾကသျဖင့္ မေက်မခ်မ္းျဖစ္ကာ ေႏွာင့္ယွက္မည့္သူတစ္ဦး ေပၚေပါက္လာ၏။

ထိုသူကား မစလ စေသာ ရြာငယ္မ်ားကို အပိုင္စားရသူ ရြာစားၾကီး ျဖစ္သည္။ အရက္ခ်က္ျပီး ေသာက္မယ္၊ ေရာင္းမယ္၊ သားငါးလိုက္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ တျခားလုပ္ငန္းတစ္ခုခုကို လုပ္မယ္ဆိုရင္ အရက္တစ္အိုးလွ်င္ မည္ေရြ ့မည္မွ် စသည္ျဖင့္ အေကာက္လဲရမယ္၊ ဒဏ္ရိုက္လို ့လည္း ရမယ္။ ခုေတာ့ အရက္မေသာက္ရ၊ သူ ့အသက္ မသတ္ရ ဆိုေတာ့ ငါ့မွာ ၀င္ေငြေလ်ာ့ကုန္ျပီ။ ရြာစားၾကီးသည္ မစလ ရြာသားမ်ားအေပၚ မေက်မခ်မ္းျဖစ္ကာ ေခၚငင္သတိေပး၏။ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေမးလွ်င္ "ေကာင္းမႈလုပ္သည္၊ နတ္ျပည္လမ္းေဖာက္သည္"ဟုသာ ေျဖဆိုၾကသျဖင့္ မေက်နပ္ေခ်။

အိမ္ရာေထာင္သူမ်ား ဤသို ့ မလုပ္သင့္ေၾကာင္း တားျမစ္၏။ မရသည့္အဆံုး ရွင္ဘုရင္ထံ သြားေရာက္၍ "တိုင္းျပည္ကို လုပ္ၾကံမည့္သူမ်ား ျဖစ္ေလဟန္ ဥာဏ္ဆင္၍ သံေတာ္ဦးတင္ ေလသည္။ ရြာလယ္ဇရပ္မွာ အဖမ္းခံရျခင္း မဃ အမွဴးရွိေသာ မစလရြာသားတို ့သည္ တစ္ေနကုန္ ေတာ၌ လုပ္ကိုင္ျပီးေနာက္ ေနမ၀င့္တ၀င္အခ်ိန္ အိမ္သို ့ ျပန္လာၾကကာ  ေရမိုးခ်ိဳး စားေသာက္ျပီး သည္ႏွင့္ ရြာလယ္ဇရပ္၌ စုေ၀းတိုင္ပင္ေနၾက၏။ မစလ အေျခခံဥပေဒေခၚ ကတိက၀တ္ စာတမ္းမ်ားကို ေဆြးေႏြးၾက၏။

နက္ျဖန္ ေတာ၌ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ ေရတြင္း၊ ေရကန္၊ တံတားခင္း၊ လမ္းပန္းေဖာက္ျခင္း ကိစၥမ်ားအတြက္ ၾကိဳတင္တိုင္ပင္ညိွႏိႈင္းၾကသည္။ ထိုအခုိက္ ၾကိဳတင္စီစဥ္ထားေသာ ရြာစားၾကီး၏ ေျခထိုးမႈအရ မဂဓ ဘုရင့္တပ္ မ်ားသည္ မစလရြာ အ၀င္အထြက္လမ္းမ်ား၌ ကင္းေစာင့္ခ်ကာ ရြာလယ္ဇရပ္ကို ၀ိုင္း၀န္းထားၾကသည္။ စစ္တပ္ႏွင့္အတူပါလာေသာ ရြာစားၾကီးက ---

"ေဟ့ .. မင္းတို ့မေျပးၾကႏွင့္ ၊ ဒါ ဘုရင့္အမိန္ ့ေတာ္ကြ" ဟုဆိုကာ ဖမ္းဆီးၾက၏။ မစလ ရြာသားမ်ားလည္း အသာတၾကည္ လိုက္ပါသြားၾကသည္။ မစလရြာသူ အိမ္ရွင္မ မ်ားမွာမူ စိတ္မဆင္းရဲၾကသည့္အျပင္ မိမိလင္ေယာက်္ားမ်ားအေပၚ ေရွးကပင္ မေက်နပ္ၾကသျဖင့္ -
"အဖမ္းခံရတာပဲ ေကာင္းေကာင္းပါေအ၊ သူတို႔တို႔ကို လွည့္စားေနတာၾကလွျပီ၊ ေကာင္းမႈ လုပ္တယ္၊ ေကာင္းမႈလုပ္တယ္ဆိုျပီး တစ္ေနကုန္ ေတာထဲမွာပဲေန၊ အခ်န္ကုန္မွ ျပန္လာ၊ အိမ္အလုပ္ေတြ ပ်က္လိုက္တာ၊ ဘာစီးပြားမွလဲ မတိုးတက္ပါဘူး" ဟုဆိုကာ ေမးေငါ့ျပီး က်န္ရစ္ခဲ့ၾက၏။

စစ္တပ္ၾကီး ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားျပီးေနာက္ ဘုရင့္ထံ ပို႔ဆက္ၾကရာ ဘုရင္မွာ မည္သို႔မွ် မစစ္ေဆးေတာ့ဘဲ ရြာစားၾကီး၏ တစ္ဘက္ စကားကိုသာ ယံုစားလ်က္ မင္းရင္ျပင္ (နန္းေတာ္ ရင္ျပင္၌) ခ်ည္တုတ္ဆြဲေခၚျပီး ဆင္ျဖင့္ နင္းသတ္ရန္ တစ္ခ်က္လႊတ္ အမိန္ ့ခ်မွတ္လိုက္ေလသည္။
ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူ မဃကမူ ဘ၀တူ မိတ္ေဆြမ်ားအား

"အားမငယ္ၾကပါႏွင့္ကြာ" ဟု ေျပာဆိုရင္း လိုက္ပါလာ၏။ ရန္သူကို စိတ္မဆုိးရ
"မိတ္ေဆြတို ့၊ မိတ္ေဆြတို ့အားလံုး က်ဳပ္စကားကို နားေထာင္ၾကမလား" ဟုလည္း မဃက ေမးလိုက္ရာ -
"ခင္ဗ်ားစကား နားေထာင္ခဲ့ၾကလို ့ ယခု က်ဳပ္တို ့တေတြ ေဘးေတြ ့ျပီ၊ ဒါေပမယ့္ ယခုလည္း နားေထာင္ပါ့မယ္၊ ေျပာသာေျပာပါ၊ က်ဳပ္တို႔ကို ဘာလုပ္ေစခ်င္သလဲ"ဟု ဆို၍ -
"မိတ္ေဆြတို ့၊ ဘ၀ခရီး သြားေနတဲ့သူေတြအတြက္ ဒါ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္ပါ၊ ဘာမွ အားငယ္စရာ မလိုပါဘူး၊ တစ္ခုေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္၊ မိတ္ေဆြတို ့အားလံုးဟာ သူတို ့ေျပာတဲ့အတိုင္း လူဆိုး၊ သူခိုး၊ ပုန္ကန္မယ့္သူေတြလား"
"ဘယ္ကလာ.. က်ဳပ္တို ့သူခိုးသူပုန္ ဟုတ္ရမွာလဲဗ်ာ့"

"ေအး ... ဒါ အမွန္တရားပဲ၊ က်ဳပ္တို ့ အားကိုးရမွာ ဒါပဲ ရွိတယ္၊ ဒီ အမွန္တရားကို ဘယ္သူမွ မေတာ္လွန္ႏိုင္ပါဘူး မိတ္ေဆြတို႔့ရယ္၊ ငါသည္ သူခိုးသူပုန္ ဟုတ္ရုိးမွန္ရင္ ဆင္ၾကီး နင္းသတ္ ပါေစ..။ မဟုတ္လွ်င္ မနင္းသတ္ပါေစႏွင့္၊ မိတ္ေဆြတို ့အားလံုး က်ဳပ္က စျပီး ဒီသစၥာျပဳၾကရမယ္"
“ေကာင္းပါျပီ၊ ျပဳပါမယ္"

"ေနာက္ျပီး အေရးၾကီးဆံုးက က်ဳပ္တို ့တေတြ ရြာမွာေနတုန္းက ေန ့ရွိသမွ် လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့ၾကတဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားေတြ၊ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈေတြကို ျပန္ျပီူ စဥ္းစားၾကဖို ့လိုပါတယ္၊ ဒါ ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈကို အသစ္ထပ္ျပဳတာပါပဲ"
"ေနာက္တစ္ခုက က်ဳပ္တို ့တေတြ ကတိက၀တ္ စာတမ္းမွာ ရာသက္ပန္ မည့သူ ့အေပၚကိုမွ် အျပစ္မတင္ စိတ္မဆိုးပါဘူး၊ မေတာ္တဆ စိတ္ဆိုးမိသြားလွ်င္လဲ ခ်က္ခ်င္း ေျဖေဖ်ာက္ပါ့မယ္"
ဆိုတဲ့ က်င့္၀တ္ကို ဒီကေန ့တိုးျပီး လိုက္နာၾကဖို ့လိုပါတယ္။

ဒီေတာ့ မိတ္ေဆြတို ့ ....
၁။ က်ဳပ္တို ့ကို အေကာက္ၾကံတဲ့ ရြာစားၾကီးအေပၚကိုေရာ၊
၂။ မဂဓျပည့္ရွင္ ဘုရင္မင္းျမတ္ၾကီးအေပၚကိုေရာ၊
၃။ နင္းသတ္မယ့္ ဆင္ရုိင္းၾကီးအေပၚကိုပါ မိမိကိုယ္ႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း စိတ္ထားျပီး ေမတၱာကိုသာ စူးစူးစိုက္စိုက္ ပြားၾကပါ"။

ဆင္ျဖင့္ နင္းသတ္ျခင္း

မဃက ဘ၀တူမ်ားအား သတိေပးေနစဥ္မွာပင္ မစလရြာသားမ်ား အားလံုးကို ခ်ဳပ္ေႏွာင္ ဆြဲေခၚျပီးလွ်င္ နန္းရင္ျပင္ အလယ္၌ ၀မ္းလ်ားေမွာက္ တန္းစီခိုင္းထား၏။ ဆင္ဦးစီးမ်ားသည္  ဆင္ရုိင္းၾကီးမ်ားအား နင္းသတ္ရန္ ညာသံေပး၍ ေမာင္းႏွင္၏။ ဆင္ရုိင္းၾကီးမွာ တစ္လွမ္းႏွစ္လွမ္း သြားရုံမွ် သြားျပီးလွ်င္ ေရွ ့သို ့မတိုးဘဲ ေအာ္ျမည္ေန၏။ လွံမ်ား မွိန္းမ်ားျဖင့္ ထိုးႏွက္ ေမာင္းႏွင္ၾက ေသာ္လည္း မရ၊ ရင္ကြဲမတတ္ ေအာ္ျမည္လ်က္ ထြက္ေျပးေလ၏။ ရြာစားၾကီးႏွင့္တကြ လူအမ်ား အံ့အားသင့္ေနၾကေလသည္။

ထိုအေၾကာင္း မဂဓ ဘုရင္ၾကီးအား သြားေရာက္ သံေတာ္ဦးတင္ၾကရာ အျခား ဆင္ရုိင္းၾကီး တစ္ေကာင္ျဖင့္ လဲလွယ္၍ နင္းသတ္ရန္ အမိန္ ့ခ်လိုက္ျပန္၏။ အျခား ဆင္ရုိင္းၾကီးတစ္ေကာင္ျဖင့္ နင္းသတ္ခိုင္းျပန္ရာတြင္လည္း မရေခ်။ ဆင္တင္းကုပ္တြင္ ရွိသမွ် ဆင္မ်ားကို တစ္ေကာင္ျပီး တစ္ေကာင္ ဆြဲထုတ္ နင္းသတ္ေစရာ တစ္ေကာင္မွ မနင္း၀ံ့ဘဲ ရွိၾကေလ၏။

"လူေတြ သည္အတိုင္း ျမင္ေနရလို ့ မနင္း၀ံ့ဘဲေနတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္"အထင္ျဖင့္ မစလရြာသားမ်ားကို ဖ်ာယိုင္ဖံုးအုပ္၍ ေနာက္တစ္ခ်ီ နင္းသတ္ခိုင္းျပန္ရာ မည္သည့္ဆင္မွ် မနင္း၀ံ့ဘဲ ေအာ္ျမည္ ထြက္ေျပး၍ခ်ည္းသာ သြားၾကေလသည္။
မဂဓဘုရင္ၾကီးသည္ မည္သို ့မွ် ဆင္ျဖင့္ နင္းသတ္၍ မရေသာအခါ အၾကံရခက္ေန၏။ ေဆးျမစ္ ေဆးေကာင္း အေဆာင္ေကာင္း ရွိမရွိ  တစ္ေယာက္စီ စစ္ေဆးခိုင္းရာ မည္သည့္ အေဆာင္မွ် မေတြ ့။

တစ္စံုတစ္ခုေသာ အတတ္ပညာေၾကာင့္မ်ားလား ထင္ကာ ေမးျမန္းစစ္ေဆးရာ ေခါင္းေဆာင္ မဃက "ဟုတ္ကဲ့ က်ဳပ္တို ့မွာ မႏၱာန္ရွိပါတယ္"ဟု ဆိုသျဖင့္ ဘုရင့္ထံ ေခၚေဆာင္ သြားၾကသည္။
ဘုရင္က တတ္သိေသာ မႏၱန္ကို ေျပာေစခိုင္းရာ - မဃက
"ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳ းတို ့ တတ္ထားတဲ့ မႏၱန္က တျခားမဟုတ္ပါ၊ သူ ့အသက္ကို မသတ္ပါ၊ သူ ့ဥစၥာကို မခိုးပါ၊ သူ ့အိမ္ရာကို မက်ဴးလြန္ပါ၊ လိမ္လည္ မေျပာပါ၊ ေသရည္ေသရက္ မေသာက္စားပါ၊ ေမတၱာ ပြားပါတယ္၊ တတ္ႏိုင္သမွ် လွဴဒါန္းေပးကမ္းျပီး ေကာင္းမႈလုပ္ပါတယ္၊ နတ္ျပည္လမ္း ေဖာက္ ပါတယ္"

 ဤသို ့ စသည့္ျဖင့္ မစလ ဥပေဒမ်ား၊ အမ်ားခ်မ္းသာေကာင္းစားေရး အတြက္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား အားလံုးကို ေဖာ္ျပကာ ....
"ဒါဟာ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳ းတို ့ရဲ ့ မႏၱန္ပါပဲ၊ ပရိတ္ပါပဲ၊ ၾကီးပြားေရးလုပ္ငန္းလဲ ျဖစ္ပါတယ္။" ဟု သံေတာ္ဦး တင္လိုက္၏။ ရြာလံုးကြ်တ္ နတ္ျပည္ေျပာင္း၍ ရြာတည္ျခင္း သစၥာျပဳကာ ေမတၱာ ဘာ၀နာ ပြားမ်ားပံုမ်ားကိုပါ ၾကားသိရသျဖင့္

မဂဓဘုရင္ၾကီးသည္ -
"အေမာင္တို ့ ၊ အဟိတ္တိရစၧာန္ျဖစ္တဲ့ ဆင္ကေတာင္ ေမာင္တို ့ရဲ ့ ေက်းဇူးဂုဏ္ကို သိေပတယ္၊ ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္ဟာ လူပင္ျဖစ္လ်က္ မသိခဲ့ဘူး၊ ေမာင္တို ့ခြင့္လႊတ္ၾကပါ" ဟုဆိုကာ ကုန္းတိုက္ (ေျခထိုး)သူ ရြာစားၾကီးမိသားစုကို ရြာစားအရာမွခ်၍ မစလ ရြာသားမ်ားအား အခိုင္းအေစအျဖစ္ ေပးကာ မစလရြာကိုလည္း လြတ္လပ္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနထိုင္ၾကရန္ ဆုေတာ္ေငြမ်ားႏွင့္ ဆင္ကိုပါ ဆုခ် လိုက္သျဖင့္ ဆင္စီး၍ ၀မ္းသာစြာ ျပန္ၾကေလ၏။

ဆင္ကို တစ္လွည့္စီ စီး၍ ျပန္လာၾကစဥ္ လမ္းခရီး၌ -
"မိတ္ေဆြတို ့ ေနာက္ဘ၀အတြက္ ရည္ရြယ္ျပီး ငါတို ့လုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈဟာ ေရထဲက ထိုးထြက္ လာတဲ့ ၾကာပန္းလို ငါတို ့မွာ အခုလက္ငင္း ခံစားေနၾကရပါပေကာလား။ မိတ္ေဆြတို ့၊ ဒီကေရွ ့ေကာင္းမႈကို တိုးျပီးလုပ္မွ ေတာ္မယ္"ဟု ေျပာဆိုၾကကာ ေရွးကထက္ပို၍ ၾကီးက်ယ္ေသာ တည္းခို ဇရပ္ၾကီးမ်ား စသည္တို ့ကို ျပဳလုပ္ၾကေလသည္။

မစလ ရြာလယ္ဇရပ္ကေလးမွာ သီးျခား မစလ လႊတ္ေတာ္တစ္ခု ျဖစ္လာေလသည္။ မဃ အမွဴးရွိေသာ မစလရြာသားမ်ား ေသလြန္ၾကေသာအခါ မစလ ရြာကေလး ရြာလံုးကြ်တ္ နတ္ျပည္သို ့ေရႊ ့ေျပာင္းသြားၾက၏။ "တာ၀တိ ံသာ"ဟု ယခုေခၚၾကသည္။ မဃကား ယခုအခါ သိၾကားမင္းၾကီး ျဖစ္သတည္း။

(ဓမၼာစရိယဦးေ႒းလိႈ္င္ေရးသားေသာ ေမတၱာ၀ါဒ မွ)
ေမတၱာျဖင့္ စုစည္းေ၀မွ်သူ
အႏိႈင္းမဲ့စာတိုေပစမ်ား