ကမာၻကို သတိကပ္ေစေသာ ဦးဂိုအင္ကာ
သူလိုလူမ်ဳိး မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ကြယ္လြန္ကြယ္လြန္ ဆုံး႐ႈံးမႈႀကီး ျဖစ္ေသာ္လည္း အိႏိၵယႏုိင္ငံ၏ ပ်မ္းမွ်သက္တမ္း ၆၅ ဒသမ ၅ ႏွစ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပ်မ္းမွ်သက္တမ္း ၆၅ ဒသမ ၇ ႏွင့္စာလွ်င္ ဦးဂုိအင္ကာသည္ အသက္ရွည္ရွည္ ေနရသည္။ လူ႔ဘဝတြင္ ၾကာၾကာေန လိုက္ရ႐ုံသာမကဘဲ ရာစုႏွစ္တစ္ဝက္ေလာက္ သူသည္ တရားက်င့္ရင္း၊ တရားကို ျဖန႔္ျဖဴးရင္း လူသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေအးခ်မ္းေအာင္ စြမ္းေဆာင္ လိုက္ႏုိင္သျဖင့္ လူ႔ဘဝတြင္ တန္ေအာင္လည္း ေနလိုက္ရသည္။
ဘာသာမေရြး လူမ်ိဳးမေရြး လာေရာက္ က်င့္သုံးႏုိင္သည့္ ဝိပႆနာ ဆယ္ရက္စခန္းမ်ားကို ကမာၻတြင္ က်ယ္ျပန္႔ေအာင္ ျဖန္႔ျဖဴးခဲ့ျခင္းျဖင့္ ကမာၻႀကီးကို တရားထိုင္တတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးခဲ့သူ မႏၲေလး သား ဦးဂိုအင္ကာသည္ အိႏိၵယႏြယ္ဖြား ျဖစ္သည္။ အသက္ ၃၀ အရြယ္တြင္ ရန္ကုန္ ကုန္သည္ႏွင့္ စက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား အသင္းခ်ဳပ္၏ ဥကၠ႒ ျဖစ္လာသူ၊ လူမႈေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈ အသင္းအဖြဲ႕ေပါင္း မ်ားစြာတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈမ်ားစြာ ရရွိသူ ဦးဂုိအင္ကာသည္ ကိုယ္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမူ မရေသးေပ။
စြဲကပ္ေနေသာ ေခါင္းကိုက္ေဝဒနာေၾကာင့္ ဆြစ္ဇာလန္၊ အဂၤလန္၊ အေမရိကန္စသည့္ ႏုိင္ငံမ်ားသို႔ သြားေရာက္ျပီး သမားေတာ္မ်ားႏွင့္ ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ကုသေသာ္လည္း သဲထဲေရသြန္သာ။ ဝိပႆနာကို က်င့္ႀကံေနသလို သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးေနသည့္ လြတ္လပ္ေသာ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ၏ ပထမဦးဆုံး ေငြစာရင္းမင္းႀကီး ဦးဘခင္ထံတြင္ သြားေရာက္ တရားထိုင္ရန္ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက အႀကံေပးသည္။
ဇင္ဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး Norman Fische က ဦးဂိုအင္ကာကို ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္းခ်က္တြင္ ဦးဘခင္ထံ ေရာက္ရွိခဲ့ပုံကို ဦးဂိုအင္ကာက ေအာက္ပါအတိုင္း ေျဖၾကားထားသည္။
ဦးဘခင္က လာရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို ေမးသည့္အခါ ဦးဂိုအင္ကာက ‘ေခါင္းကိုက္ ေပ်ာက္ခ်င္လို႔ပါ’ ဟု ေျဖသည္။ ဦးဘခင္က ‘ဆရာဝန္ထံသို႔သာ သြားပါ’ ‘No. Goenka. I can’t help you. Go to a doctor’ ဟု ယတိျပတ္ဆိုသည္။
ဆရာႀကီးဦးဘခင္ထံ ဦးဂိုအင္ကာ ေရာက္လာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းရွိ အိႏိၵယႏြယ္ဖြားတို႔ အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ သူသည္ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ျဖစ္ေနခ်ိန္။ မည္သည့္ ဂု႐ုမဆို သူကဲ့သို႔ေသာ သူမ်ဳိးကို လြယ္လြယ္ကူကူ တပည့္ေတာ္ခ်င္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာႀကီး ဦးဘခင္ကမူ ထိုသို႔မဟုတ္၊ ဦးဂိုအင္ကာကို အလြယ္တကူ လက္မခံ။ “အိႏိၵယႏုိင္ငံကလာတဲ့ အျမင့္ျမတ္ဆုံး အက်င့္ကို ကြၽန္ေတာ္ သင္ေပးေနတာ။ ဒါကို တန္ဖိုးမခ်ပါနဲ႔။ ေရာဂါတစ္ခု ေပ်ာက္ဖို႔တင္ပဲ မသုံးပါနဲ႔။ ဒီအက်င့္က ဒုကၡကေန ခင္ဗ်ားကို လြတ္ေျမာက္ေစမွာပါ၊ ေခါင္းကိုက္တဲ့ ဒုကၡေလးကတင္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး”
ဦးဂိုအင္ကာ ၾကည္ညိဳသြားၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာ ဝင္ရမည္လားဟု ဦးဂိုအင္ကာက စိုးရိမ္ေန သည္။ ဦးဘခင္က ေမးသည္၊ ‘ခင္ဗ်ားက ရန္ကုန္က ဟိႏၵဴဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ပဲ။ သီလေစာင့္တာကို ခင္ဗ်ားရဲ႕ဘာသာက တားျမစ္ပါသလား’။ သီလေစာင့္ရန္ကို မည္သည့္ ဘာသာကမွ် တားျမစ္မည္ မဟုတ္သျဖင့္ ဦးဂိုအင္ကာက ‘သီလကို ကန္႔ကြက္ရန္ မရွိပါ’ ဟု ေျဖသည္။ ‘စိတ္ကို မထိန္းႏိုင္လွ်င္ သီလဘယ္လို ေစာင့္မလဲ၊ စိတ္ကို ထိန္းႏုိင္ရန္ သမာဓိကို သင္ေပးမယ္’ ဟု ဦးဘခင္က ေျပာသည္။
“ဟိႏၵဴဘာသာမွာ သမာဓိက လြန္စြာျမင့္မား တန္ဖိုးထား ခံရေသာအရာပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ သမာဓိကို ကန္႔ကြက္ရန္ မရွိပါ” ဟု ဦးဂိုအင္ကာက ေျဖသည္။ ‘သမာဓိ’ သည္ စိတ္မခ်ရေသး၊ လူ၏ အတြင္းစိတ္သည္ အိပ္ေနေသာ မီးေတာင္ႏွင့္ တူသည့္အတြက္ အခ်ိန္မေရြးထႂကြ ေသာင္းက်န္းၿပီး သီလ က်ဳိးေပါက္ႏုိင္သည့္အတြက္ စိတ္အျမင့္ဆုံးအဆင့္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္း (ဝါ) ပညာကို သင္ေပးမည္ဟု ဦးဘခင္က ေျပာသည္။ ‘ပညာကို ကန္႔ကြက္ရန္ မရွိပါ’ ဦးဂိုအင္ကာ ျပန္ေျဖသည္။
‘သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကိုသာ လက္ခံပါ’ ဟု ဦးဘခင္က ေျပာေသာေၾကာင့္ ဦးဂိုအင္ကာ စိတ္ခ်ၿပီး တရားထိုင္လိုက္ေသာအခါ ျဖစ္ေနက် ေခါင္းကိုက္ေဝဒနာဆိုးသည္ ေပ်ာက္ကင္းသြားသည္။ ဘုံေဘ (ယခုမြန္ဘိုင္း) တြင္ တရားလာျပရန္ ဖိတ္ေခၚခံရသည္မွ အစျပဳကာ စီးပြားေရးကို မိသားစုႏွင့္ လႊဲလိုက္ၿပီး တရားျပလိုက္သည္မွာ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ လုံးလုံး သူ႔ဘဝကို တရားထိုင္ျခင္း၊ သင္ၾကားျခင္းထဲတြင္ နစ္ျမဳပ္ထားလိုက္ရာ ကြယ္လြန္ခ်ိန္အထိ ျဖစ္သည္။
၁၉၆၂ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္သုိ႔ အကူးအေျပာင္းတြင္ ဦးဂိုအင္ကာ ပိုင္ဆိုင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ျပည္သူ ပိုင္သိမ္းသည့္ အထဲတြင္ ပါသြားသည္။ သို႔ေသာ္ ဦးဂိုအင္ကာတြင္ ဝိပႆနာ အခံရွိႏွင့္ ေနၿပီးသည့္အတြက္ သူ႔ေလာက္ ဆုံး႐ႈံးမႈမမ်ားေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးတို႔ကဲ့သုိ
အိႏိၵယသို႔ ျပန္ေရာက္ကတည္းက စီးပြားေရးကို မိသားစုဝင္မ်ားသုိ႔ လႊဲအပ္လိုက္ကာ တရားထဲသို႔ ေျခစုံပစ္ဝင္လိုက္သည္။ အိႏိၵယႏုိင္ငံတြင္ တရားစခန္းေပါင္း ၆၀ ႏွင့္ တစ္ကမာၻလုံးတြင္ တရားစခန္းေပါင္း ၁၇၃ ခုတို႔ကို ဖြင့္လွစ္ ပို႔ခ်ေပးခဲ့သည္။
ဦးဂိုအင္ကာႏွင့္တကြ ဝိပႆနာ တရားစခန္းတုိ႔၏သတင္း ကမာၻအႏွံ႔ ေမႊးပ်ံ႕ေသာေၾကာင့္ ကမာၻေပၚရွိ အဖြဲ႕အစည္း ႀကီးငယ္မ်ားက ေဟာေျပာ ပို႔ခ်ရန္ ဖိတ္ၾကားခဲ့ရာ ကုလသမဂၢ အေထြေထြညီလာခံ (United Nations General Assembly)၊ အိႏိၵယ ပါလီမန္၊ ကမာၻ႔စီးပြားေရးဖိုရမ္ World Economic Forum Davos၊ မက္ဆာခ်ဴးဆက္ စက္မႈတကၠသိုလ္ Massachusetts Institute of Technology (MIT) ႏွင့္ ဆီလီကြန္ေတာင္ၾကား အိႏိၵယ ပညာသည္မ်ား အစည္းအ႐ုံးတို႔တြင္ ဝိပႆနာကို ပို႔ခ်ခဲ့သည္။
တိဗက္သာသနာ၏ အထြတ္အထိပ္ျဖစ္သည့္ ဒလိုင္းလားမားက အကူအညီ ေတာင္းေသာေၾကာင့္ တိဗက္ဘုန္းေတာ္ႀကီး မ်ားကိုလည္း ဦးဂိုအင္ကာ သြားေရာက္ ဝိပႆနာ ပို႔ခ်သည္။ တရားမထိုင္မီ အခ်ိန္က ဦးဂိုအင္ကာသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္း စီးပြားေရးတြင္ ေအာင္ျမင္မႈ ႀကီးခဲ့သည္။ ကိုယ္တိုင္ တရားထိုင္အၿပီးတြင္ စီးပြားကိုစြန္႔ကာ တရားထိုင္ျခင္း၏ မိခင္ႏုိင္ငံ အိႏိၵယသို႔ တရားအက်င့္ကို ျပန္လည္ သယ္ေဆာင္သြားႏုိင္ခဲ့သည္။
ထိုမွတစ္ဆင့္ ကမာၻႀကီးကို တရားထိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ယေန႔ကမာၻတြင္ တရားထိုင္သူတုိ႔သည္ ဘာသာလူမ်ဳိး မေရြး တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္တုိးသည္ထက္ တုိးလာၾကၿပီ။ အေမရိကန္ တရားထိုင္သူတို႔သည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္သန္းခန္႔ တိုးလာၾကသည္။
ဝိပႆနာကို ျမန္မာ့ေျမမွ ျပန္လည္ စတင္သည္ဟု ဂုဏ္ယူ႐ုံမွ်က ကိုယ္ေတြ႕က်င့္ႀကံႏုိင္ျခင္
ဦးဂိုအင္ကာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ မ်ိဳးေစ့ယူသြားၿပီး အိႏိၵယတြင္ စိုက္ပ်ဳိး၊ ထိုမွတစ္ဆင့္ ကမာၻသို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားသည့္ ဝိပႆနာသည္ မိခင္ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ေရာ မည္သို႔ေသာ အေျခဆိုက္ေနသနည္း။ အေနာက္တိုင္းသားတို႔ပင္ ဝိပႆနာကို တန္ဖိုးထား က်င့္ႀကံေနၾကခ်ိန္တြင္ ျမန္မာတုိ႔ ေန႔စဥ္ဘဝတြင္ မည္မွ် သတိ ကပ္ႏုိင္သနည္း။ ထိုေမးခြန္းတို႔သည္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဟု မိမိတို႔ကိုယ္ကို ဂုဏ္ယူေနၾကေသာ ျမန္မာတုိ႔အတြက္ ျမန္မာ့ေျမဖြား ဝိပႆနာ ဆရာႀကီး ကြယ္လြန္ခ်ိန္တြင္ ေမးသင့္ေမးထိုက္ေသာ ေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္ေပသည္။
The Voice Weekly
‘လက္ရွိ ပစၥဳပၸန္ကာလတြင္သာ စိတ္ကို ထားရွိျခင္း’ ‘သတိကပ္ျခင္း’ (mindfulness) ကို ေခတ္ေပၚ အက်င့္တစ္ရပ္အျဖစ္ ကမာၻတြင္ ေခတ္စားေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ခဲ့သည့္ ဦးဂိုအင္ကာသည္ အိႏိၵယႏုိင္ငံ၏ သတင္းအခ်က္အလက္ႏွင့္ နည္းပညာ ဗဟိုျဖစ္ေသာ မြန္ဘိုင္း (ယခင္ဘုံေဘ) တြင္ ဗုဒၶ၏ ဝိပႆနာ အက်င့္ကို ျဖန္႔ျဖဴးရင္း အသက္ ၉၀ တြင္ ဆုံးပါးခဲ့သည္။
MyanmarDaily.net