Wednesday, October 16, 2013

မ်က္ရည္မိုးေတြ စဲေစခ်င္


“မ်က္ရည္မိုးေတြ စဲေစခ်င္”
  • လႈိင္းပုတ္တိုင္းသာ, ဗ်ဳိင္းလန္႔ပ်ံမူ, ဘယ္မွာအစာ ဝမည္နည္း။
  • ခဲြခြါတိုင္းသာ, ငိုၾကပါမူ, ဘယ္မွာမ်က္ရည္ ရွိမည္နည္း။
    
          မိဘေဆြမ်ဳိးေတြ ပ်က္စီတဲ့အခါ တခ်ဳိ႕ကအသံေပးၿပီးငိုတယ္။ တခ်ဳိ႕ကရင္ထဲမွာပဲ ႀကိတ္ငိုတယ္။ တခ်ဳိ႕က စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာလို႔ မငို။ တခ်ဳိ႕က ေသျခင္းတရားကို သိၿပီးသားမို႔ မငို။ ခဲြခြါတိုင္းသာ ငိုၾကရရင္ မ်က္ရည္ ေတာင္က်န္ပါဦးမလား။ ေတြ႔ၾက, ဆံုၾက၊ ကဲြၾက, ခြဲၾကတာဟာ တကယ္ေတာ့ ထူးဆန္းတဲ့အရာေတြမွမ ဟုတ္တာ။ တစ္ေန႔ၾကံဳေတြ႔ရမယ္-ဆိုတာ သိေနရင္ သိပ္ၿပီးတုန္လႈပ္စရာေတာင္မလိုဘူး။ ဥရဂဇာတ္ေတာ္ မွာ ပါဝင္တဲ့ ဇာတ္ ေကာင္ေတြရဲ့ ဒုိင္ယာေလာ့ေတြဖတ္ၾကည့္။

          ဘုရားေလာင္းပုဏၰားႀကီးမွာ သား, သမီး,ဇနီး, ေခၽြမ, အခိုင္းအေစ မိသားစုဝင္ ငါးေယာက္ရွိတယ္။ ဗာရာဏသီျပည္အနီးက ရြာႀကီးတစ္ရြာမွာေနတယ္။ လယ္ယာလုပ္ ကိုင္စားေသာက္ၾကတယ္။ မိသားစုအားလံုး ေသျခင္းတရားကို အၿမဲႏွလံုးသြင္းတယ္။ မရဏာႏုႆတိအၿမဲရွိတယ္။ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ေသမင္းနဲ႔မိတ္ဖဲြ႔ ေပါင္းတယ္။ 

တစ္ေန႔ေတာ့ သားျဖစ္သူက ေတာထဲမွာ လယ္ထြန္းရင္းနဲ႔ ေႁမြကိုက္လို႔ ေသဆံုးသြားတယ္။ ခါတိုင္းသားအ ဖႏွစ္ေယာက္စာ ထမင္းထုပ္လာပုိ႔ေနၾက။ ဒီေန႔ေတာ့ တစ္ေယာက္စာသာမွာၿပီး ထမင္းစားေတာင္ မပ်က္ခဲ့တဲ့ ဖခင္။ သူ႔ရင္မွာ ဘာမွမျဖစ္သလို ေအးေအးေဆးေဆးပါပဲ။ 
 က်န္ရစ္သူေတြကလည္း တစ္ေယာက္မွမငိုၾကဘူး။ အေလာင္းကို မီးရႈိ႕ေတာ့လည္း တရားႏွလံုးသြင္းၿပီး ရိႈ႕ၾကတယ္။ ေသဆံုးသူအေပၚ သစ္စိမ္းခ်ဳိး-ခ်ဳိးတာမဟုတ္။ သစ္ေျခာက္ခ်ဳိး-ခ်ဳိးတာ။ သစ္စိမ္းခ်ဳိးက ခ်က္ခ်င္းမျပတ္ဘူး။ သံေယာဇဥ္အမွ်င္တန္းေနေသးတယ္။ သစ္ေျခာက္ခ်ဳိးကမွ ခ်ဳိးလိုက္ရင္ ေထာက္ခ နဲ႔ျပတ္တာ။

          အံဩစရာေကာင္းတဲ့ ဒီျမင္ကြင္း သိၾကားမင္းေတာင္ေနလို႔မရ။ မိုးေပၚကအျမန္ဆင္းၿပီး အေၾကာင္းရင္းကို ေမးတဲ့အခါ…

          ၁။ ဖခင္ပုဏၰားႀကီးရဲ့ အေျဖစကား= (ေႁမြဟာ အေရေဟာင္းကုိစြန္႔ခြါၿပီး အေရသစ္လဲသလို သားေလးက လည္း သူ႔ခႏၶာေဟာင္းကိုစြန္႔ၿပီး ဘဝသစ္တစ္ခုဆီ ထြက္သြားခဲ့တာ။ ကၽြန္ေတာ္ငိုေႂကြးေနလည္း မီးေလာင္ ကၽြမ္းေနတဲ့ ဒီအေလာင္းပုပ္ကမသိႏိုင္ေတာ့ပါ။ သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုေမ့ၿပီး ဘဝသစ္မွာ ေဆြသစ္မ်ိဳး သစ္မိဘသစ္ေတြနဲပ ေပ်ာ္ေနမွာကိုသိလို႔ မငိုေႂကြးတာပါ)-တဲ့။

          ၂။ မိခင္ျဖစ္သူရဲ့ အေျဖစကား= (ေရလႈိင္းေလးေတြဟာ မေခၚပဲနဲ႔ကမ္းစပ္ေရာက္လာတယ္။ မႏွင္ပဲနဲ႔ သူ႔အ လိုလိုျပန္ဆင္းသြားတယ္။ ကၽြန္မသား ေလးဟာလည္းကၽြန္မတို႔က မေခၚပဲ ဘဝေဟာင္းကေန ဒီအိမ္ကို ေရာက္ လာခဲ့တာ။ အခု သူျပန္သြားေတာ့လည္း ဘယ္သူ႔ကိုမွ ႏႈတ္မဆက္ပဲ ျပန္သြားခဲ့တာ။ ကံစီမံရာအတိုင္းသူ႔အလိုလိုလာၿပီး သူ႔အလိုလိုျပန္သြားသူအတြက္ ရတက္ပူေဆြး ငိုေႂကြးေနမယ္ဆိုရင္ အက်ဳိးမရွိမွန္း သိလို႔ မငုိေႂကြးတာပါ)-တဲ့။

          ၃။ ႏွမျဖစ္သူရဲ့ အေျဖစကား= (ေႂကြက်လာတဲ့ေရာ္ရြက္ဝါေလးဟာ သစ္ပင္မွာ ျပန္ကပ္ေပမယ့္ မရွင္သန္ ႏိုင္ေတာ့သလို အစ္ကိုအရင္းေသဆံုးလုိ႔ ယူက်ဳံးမရျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မ ပိန္ခ်ဳံးသြားဖို႔ပဲရွိတယ္။ အစ္ကို ကေတာ့ အသက္ျပန္ရွင္လာမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အသက္မရွင္မယ့္အတူတူ ငိုေႂကြးေနလို႔ ဘာအက်ဳိးရွိ မွာလဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကၽြန္မလည္းမငိုတာပါ)-တဲ့။

          ၄။ အေစခံမေလးရဲ့ အေျဖစကား= (ေရအျပည့္ထည့္ထားတဲ့အိုးႀကီး အစိတ္စိတ္အျမႊာျမႊာကဲြသြားၿပီးရင္ အိုး ကြဲအပိုင္းအစေတြကို ဆက္စပ္ၿပီး နဂုိပံုစံအတိုင္းျပန္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လို႔မရသလို ေသၿပီးတဲ့အရွင္သား လည္း ကၽြန္မတို႔က ဘယ္ေလာက္ပဲငိုငို သူ႔ခႏၶာကိုယ္ဟာ အသက္တဖန္ျပန္ရွင္ မလာေတာ့ပါဘူး။ ဒါ့ ေၾကာင့္ကၽြန္မလည္း မငိုတာပါ)-တဲ့။

          ၅။ မယားျဖစ္သူရဲ့ အေျဖစကား= (ကေလးငယ္တစ္ေယာက္က ေကာင္းကင္က လမင္းႀကီးကို မရမက ေတာင္းေနေသာ္လည္း ဘယ္လိုမွမရႏုိင္သလို ကၽြန္မတို႔ငုိေနလို႔လည္း လင္ေယာက္်ားရဲ့ခႏၶာဟာ အသက္ တဖန္ ျပန္ရွင္မလာေတာ့ပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကၽြန္မလည္း မငိုေႂကြးတာပါ)-တဲ့။

          ေကာင္းလိုက္တဲ့ဒႆန။ အထက္တန္းက်တဲ့အေတြးအေခၚ။ မိုးေပၚကသိၾကားေတာင္ လက္ဖ်ားခါသြားရ တယ္။ တင္စားသြားလိုက္တာမ်ား ဥပမာေလးေတြကိုယ္စီနဲ႔။ ေႁမြအေရလဲသလို, ေရလႈိင္းကေလးလို, ေရာ္ရြက္ဝါေလးလို, ေရအိုးကြဲသလို-တဲ့။ ခ်စ္မယားေလးကဆို သူ႔လင္ေတာ္ေမာင္ကို လမင္းနဲ႔ေတာင္တင္ စားသြားေသးတယ္။ ေသျခင္တရားအေပၚ ေျဖဆည္ႏိုင္ခဲ့ၾကတဲ့မိသားစု။

ဒီအေတြအေခၚမ်ဳိးရွိေနတာ အသိဉာဏ္ရင့္က်က္တဲ့စိတ္ေၾကာင့္။ ဒီစိတ္ဓာတ္မ်ဳိးထားႏိုင္တာကလည္း အၿမဲပြားေနတဲ့ေသျခင္းတရားေၾကာင့္။ မရဏာႏုႆတိ-ဆိုတဲ့ ေသာကၿငိမ္းေဆး ေသာက္ထားတဲ့မိသားစု။ ဒီမိသားစုရဲ့ အေျဖစကားကို ကိုေရႊသိၾကားက သေဘာက်လြန္းလို႔…

        (မင္းတို႔မိသားစု ဒီေန႔ကစၿပီး ပင္ပန္းႀကီးစြာ လုပ္ကိုင္စားေသာက္စရာမလို႔ေတာ့ဘူး။ မင္းတို႔အိမ္မွာ ေရႊေငြ ရတနာအျပည့္အစံု ငါထည့္ေပးထားလိုက္ၿပီး။ မပင္မပန္း ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ မရဏာႏုႆတိဘာဝနာတ ရားပြားမ်ားၾကေပေတာ့)-ဆိုၿပီး သိၾကားမင္းလည္း နတ္ျပည္ကို ျပန္သြားသတဲ့။ (အဂၤုတၱရနိကာယ္ ပဥၥကနိ ပါတ္ ဥရဂဇာတ္)။

       ကၽြႏု္ပ္တို႔ရြာထဲကလူေတြ အခုလိုလူေသတာမ်ဳိးနဲ႔ၾကံဳရင္, သခ်ဳႋင္းကုန္းကို အသုဘပို႔ေရာက္ရင္ ဘုရားအေလာင္းမိသားစုေတြရဲ့စကားအတိုင္း ေသျခင္းတရားကို ႏွလံုးသြင္းပြားမ်ားၾကည့္။ သိၾကားမင္းဆင္းလာၿပီး ေရႊေငြေတြမေပးေတာင္မွ ပူပင္ေသာကမျဖစ္ေတာ့ပဲ စိတ္သက္သာရာရမွာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။

         မီးဖိုေပၚက ဒန္အိုးအပူကို အမွတ္တမဲ့ကိုင္ရင္ အပူဒဏ္ခံရမယ္။ လက္ႏွီးအဝတ္နဲ႔ကိုင္ရင္ အပူဒဏ္သက္သာမယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ့တရားေတာ္ဟာလည္း အပူဒဏ္ကိုသက္သာေစတဲ့ အကာအကြယ္ပဲ။ ႏွလံုးသြင္း႐ံုနဲ႔ အပူဒဏ္သက္သာတယ္ဆိုရင္ တကယ္ရြပ္ရြပ္ခၽြံခၽြံ အားထုတ္ႏိုင္လို႔ကေတာ့ အပူေတြလံုးဝၿငိမ္းသြားမွာ ေသခ်ာတယ္။ တရားဂုဏ္ေတာ္ ေျခာက္ပါးမွာ (ၾကားနာ႐ံုပင္, စိတ္ၾကည္လင္၍, က်င့္လွ်င္ခ်မ္းသာ, ရတတ္ပါ၏)-တဲ့။

       
 ကိုယ္စိတ္ကို ေျဖနည္းေလးေတြကေတာ့…..

         ၁။ (ေဟတံု ပဋိစၥ သမၻဴတံ၊ ေဟတု ဘဂၤါ နိ႐ုဇၩတိ)=“အေၾကာင္းရွိလို႔ အက်ဳိးျဖစ္တာ။ အေၾကာင္းကုန္ရင္ အက်ဳိးလည္းကုန္သြားမွာပဲ” ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေလးအၿမဲမွတ္ထား။ လူေသေကာင္ကိုၾကည့္ၿပီး “ဪ-သူရဲ့ ကံအေၾကာင္းက ဒီေလာက္ပဲပါလာတာကိုး” လို႔စဥ္းစား။ ေနသာထိုင္သာရွိသြားမယ္။ ေနတတ္ထိုင္တတ္ ျဖစ္လာမယ္။ ေလာကမွာ ဘယ္လိုပ်က္စီးျခင္းမ်ဳိးနဲ႔ပဲ ၾကံဳၾကံဳ မတုန္လႈပ္ေတာ့ဘူးေပါ့။

        ၂။ (သေဗၺ သတၱာ ကမၼႆကာ)= ဆိုတာလည္း အေကာင္းဆံုးေျဖေဆး ပဲ။ “ကမၼႆကာေပါ့။ သူ႔ကံအတိုင္းပဲ၊ ကံကိုဘယ္သူလြန္ႏိုင္တာမွတ္လို႔၊ သူ႔ကံကဒီေလာက္ပဲရွိတာကိုး” ဆိုၿပီး ကိုယ့္စိတ္ကိုႏွိမ္။ ႏွိမ္ပါမ်ားရင္ စိတ္ဓာတ္ေတြရင့္က်က္လာမယ္။ ဆိုးတာနဲ႔ဆံုလို႔ မတုန္လႈပ္သလို, ေကာင္းတာနဲ႔ၾကံဳလည္း “ကံရွိတုန္းသာ၊ ကံမရွိရင္ပ်က္မွာပဲ” ဆိုတဲ့ အေတြးေၾကာင့္ ေမာ္ျခင္း ေပ်ာ္ျခင္းေတြ မရွိႏိုင္ေတာ့ဘူး။

        ၃။ (အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ) ေသဘာကို ေတြးၿပီးေတာ့လည္း ကိုယ့္စိတ္ကို ေျဖႏိုင္တယ္။ “အားလံုးဟာ အနိစၥ ပဲ၊ ဘယ္ၿမဲပါ့မလဲ၊ ကိုယ္အစိုးရတာမွမဟုတ္တာ၊ သူ႔သေဘာအတိုင္းျဖစ္ၾကတာပဲ” လို႔ေတြးၿပီး ကိုယ့္စိတ္ကို ေျဖ။ ေျဖပါမ်ားရင္ ခံႏိုင္ရည္ပိုရွိလာလိမ့္မယ္။

       ၄။ (ေသျခင္းတရား ဘုရားေသာ္မွာမလြတ္ႏိုင္တာ။ တို႔တစ္ေတြမွာ ဘာေျပာစရာရွိမွာလဲ)-ဆိုၿပီး ေတြးလိုက္ ရင္လည္း ကိုယ့္စိတ္သက္သာ ရာရသြားမယ္။ (ပ်က္စီးမႈတစ္ခုခုနဲ႔ၾကံဳရင္ ပုထုဇဥ္သဘာဝ တုန္လႈပ္ၾကမွာ ပဲ။ ဒါေပမယ့္ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္, ဣေျႏၵပ်က္မျဖစ္ဖို႔ေတာ့ အေရးႀကီးတယ္)။

        ကိုယ္ကသာ ေသသူအတြက္ ရတက္ပူေဆြး ငိုေႂကြးေနရတာ။ သြားေလသူကေတာ့ ဘဝသစ္တစ္ခုမွာ ေဆြသစ္မ်ဳိးသစ္နဲ႔ ေပ်ာ္လို႔ရႊင္လို႔။ အဲဒီ့ျဖစ္အင္ကိုသာ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႔သိလိုက္ရင္ ဘယ္သူမွ မ်က္ရည္ က်မွာမဟုတ္။ ေသသူရဲ့ျဖစ္ရာဘဝကိုသာသိရင္ ဘယ္သူမွငိုၾကမွာမဟုတ္။ က်ခဲ့ၿပီးတဲ့မ်က္ရည္ကိုေတာင္ “ႏွေျမာလိုက္တာ” လို႔ ေျပာၾကလိမ့္ဦးမယ္။ 

အရွင္သီရိကၪၥနာဘိ၀ံသ