“
ေက်ာင္းဝင္းတြင္း ဖိနပ္စီးသင့္ ၊ မစီးသင့္ ျပႆနာ ”
အေမး။ ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဝင္း, ဘုရားယင္ျပင္ေတာ္တုိ႔၌ ဖိနပ္စီးလွ်င္ မည္သို႔ အျပစ္ ရွိပါသနည္း၊ ဗိမၺိသာရမင္း၏ ေျခဖဝါးကို ဓားခြဲခံရျခင္းသည္မည္သည့္ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ပါနည္း။ (
အေျဖ။ ။ဗိမၺိသာရမင္း၏ ေျခဖဝါးကို သင္တုန္းဓားျဖင့္ အခြဲခံရျခင္း၌ "ရာဇာကိရ ပုေဗၺ ေစတိယဂၤေဏ သဥပါဟေနာ အဂမာသိ-ရွင္ဘုရင္သည္ ေရွးဘဝတုန္းက ေစတီယင္ျပင္ေတာ္ဝယ္ ဖိနပ္စီးလ်က္ သြားဖူးသတဲ့၊ နိသဇၨနတၳာယ ပညတၱကဋသာရကၪၥအေဓာေတဟိ ပါေဒဟိအကၠမိ-ရဟန္းသံဃာတို႔ ထိုင္ဖို႔ရန္ ခင္းထားအပ္ေသာ သင္ျဖဴကိုလည္း ေျခမေဆးဘဲ နင္းဖူးသတဲ့၊ တႆာယံ နိသေႏၵတိ ဝဒႏၲိ-ဤသို႔ ေျခဖဝါးကို ဓားခြဲခံရျခင္းသည္ ထုုိ အျပစ္၏ အက်ိဳးျဖစ္သတဲ့" ဤသို႔ ေျပာၾကသည္။ [ဤကား သာမညဖလသုတ္ အ႒ကထာစကားတည္။]
♦ မွတ္ခ်က္။ ။ထို အ႒ကထာစကား၌ "ေစတီယဂၤဏ (ေစတီယင္ျပင္ေတာ္) ဟူေသာ စကားကို ယူ၍
ဘုရားဝုိင္းအတြင္းဝယ္ (သံဃာမ်ားေနရာ ေက်ာင္းဝိုင္းအတြင္းပါ) ဖိနပ္မစီးေကာင္း" ဟု ယခုအခါမွတ္ယူေနၾက၏၊
"ေစတီယဂၤဏ" ဟူေသာ အ႒ကထာစကာ၌ အဖြင့္ဋီကာဆရာတို႔က အမ်ားထင္သလို ဘုရားဝိုင္း တစ္ျပင္လံုးကို မယူၾက၊ "ေစတီယဂၤေဏတိ-ဂႏၶပုပၹာဒီဟိ ပူဇန႒ာနဘူေတ ေစတီဟဂၤေဏ- ပန္းနံ႔သာစေသာ ပူေဇာ္ဖြယ္တုိ႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ရာ ဌာနျဖစ္ေသာ ေစတီယင္ျပင္ေတာ္၌"ဟု သ႐ုပ္ေဖာ္ၾကသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ "ဗိမၺိသာရမင္းသည္ ဘုရားဝင္းအ
♦ ♦ ထို႔ျပင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔ ထိုင္ဖို႔ရာ ခင္းထားအပ္ေသာ သင္ျဖဴးေပၚ၌ ေျခမေဆးဘဲ နင္းခဲ့ေသာ အျပစ္လည္း ေျခဖဝါးကို ဓားခြဲခံရမႈ၌ပါဝင္ေန၏၊ ယခုအခါ ဘာသာေရးကို အလြန္ေလးစားေသာ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမတုိ႔တြင္အဘယ္မွ်ေလာက
"ေကာသလမင္းေက်ာင္းတုိက္တြင္
အခါတစ္ပါး၌ ေကာသလမဟာရာဇာသည္ ဘုရားရွင္ကို ဖူးျမင္လုိေသာဆႏၵျပင္းျပလွသ
မဟာရာဇာသည္ ေက်ာင္းတုိက္သို႔ ဝင္၍ စႀကႍသြားေနေသာရဟန္းေတာ္မ်ား
♦ မွတ္ခ်က္။ ။ ပါဠိုေတာ္, အ႒ကထာ, ဋီကာတုိ႔၏ စကားသည္ ယခုေခတ္ ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ အယူအဆကို မေထာက္ခံ ၾကပါတကား၊ "သီဟိုဠ္, ယုိးဒယား ကေမၺာဒီးယား, ေလာ" ဟူေသာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ၄-ႏုိင္ငံတုိ႔၌ ေက်ာင္းတုိက္အတြင္းဘုရားဝို
ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာတုိ႔အား ေက်ာင္းဝုိင္းအတြင္းသို႔
♦ စက္ဘီးစီး၍လည္း ဝင္ရဲၾက၏၊
♦ ႏြားလွည္း, ျမင္းလွည္းစီး၍လည္း ဝင္ရဲၾက၏၊
♦ ထုိ႔ထက္ ခမ္းနားေသာ ေမာ္ေတာ္ကားႀကီးကိုလည္း စီး၍ ဝင္ရဲၾက၏၊
♦ စီးစရာ ယာဥ္တုိ႔တြင္ အေသးငယ္ဆံုး ဖိနပ္ယာဥ္ကိုကား မစီးဝံ့ရွာၾကေခ်။
ထို႔ျပင္ဘုရားေျမ, ဘုရားဝိုင္းအတြင္း၌ ေက်ေက် နပ္နပ္ခြင့္ျပဳအပ္, ခင္းက်င္းျပသအပ္ေသာ ဇာတ္သဘင္ပြဲမ်ားကို ၾကည့္႐ႈကာ
ႏွပ္, တံေတြးတုိ႔ကို ေထြးရဲၾက၏၊ ထုိပြဲေစ်း၌ စားႂကြင္း
စားက်န္တုိ႔ကိုလည္းစြန္႔ပစ္ ရဲၾက၏၊ ကေလးမ်ားကိုပင္ ႐ွဴ႐ွဴတယ္ဝံ့ၾကေသး၏၊
♦ ဖိနပ္မစီးဘဲ ေက်ာင္းအတြင္း ဝင္၍ ဖံုလူးေနေသာေျချဖင့္ ေက်ာင္းေပၚတတ္ျခင္းႏွင့္ ဖိနပ္စီး၍ ေက်ာင္းေပၚတတ္ခါနီးမွ ဖိနပ္ခၽြတ္ၿပီးလွ်င္ ဖံုမလူးေသာ ေျချဖင့္ ေက်ာင္းေပၚတတ္ျခင္းတုိ႔တြင္
အဘယ္သို႔တက္ျခင္းက ေျခဖဝါးဓားခြဲခံရေသာ အမႈႏွင့္ နီးစပ္ပါသနည္း။
"တကယ္႐ိုေသျခင္း"
က်မ္းစာတုိ႔၌ တကယ္႐ိုေသေသာ အရာဝယ္ "ေစတီေတာ္၏ ထင္ရွားရာ အရပ္၌ေသာ္မွ ဖိနပ္မစီးရ"
ဟု ဆုိ၏။ [သုတ္ပါေထယ်, သဂႌတိသုတ္အ႒ကထာ]။
မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီသည္ သာကီဝင္မင္းသမီးငါးရာ ႏွင့္အတူဘိကၡဳနီျပဳလုပ္ဖုိ႔ ရန္
ကပိလဝတ္ ျပည္မွ ၅၁-ယူဇနာေဝးေသာ ေဝသာလီျပည္သို႔ လာရာ၌ (ယာဥ္ရထားစီး၍ သြားလွ်င္ ဘုရားရွင္ကို မ႐ိုေသရာ ေရာက္မည္စိုးေသာေၾကာင့္)
ယာဥ္ရထား မစီးၾကဘဲအားလံုး မင္းသမီးမ်ား ေျခလ်င္သြားၾကပါသတဲ့။ [ဘိကၡဳနီခႏၶကစူဠဝဂၢပါဠိေတာ္ ။]
♦ ထုိမွ်ေလာက္ မရိုေသႏုိင္သူ႔အတြက္ မ႐ိုေသစိတ္လည္း မရွိပါမူ အကုသိုလ္အျပစ္မရွိ၊ သို႔ေသာ္ ႐ုိေသႏုိင္သူအတြက္ ႐ိုေသေလ ေကာင္းေလပင္ျဖစ္ပါသည္၊ သို႔ရာဝယ္ မိမိမွာေရာဂါ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္
အ႐ိုအေသ လြန္မသြားဖို႔ သတိထားသင့္ပါသည္။
အမွာ။ ။ ယခုကာလ၌ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ဆုိင္ရာ ေစတီေတာ္ဝင္း, ေက်ာင္းဝင္းသို႔ ဖိနပ္မစီးရလွ်င္ မဝင္လိုၾက၊ ဖိနပ္စီးလွ်င္လည္း အျပစ္ရမည္ ထင္ေနသူတို႔အတြက္ ဤအေျဖကို ေရးလုိက္ပါသည္၊
ေရွးက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ "ဖိနပ္ မစီးေကာင္း" ဟူေသာ အဆံုးအျဖတ္ကို လိုက္နာ၍ ဖိနပ္မစီးသူမ်ားကိုကား "႐ိုေသႏုိင္လွ်င္ ေကာင္းပါ၏" ဟုသာ ခ်ီးမြမ္းလုိပါသည္။
- (အရွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ဘာသာေရးျပႆနာ အေျဖမ်ားမွ ကူးယူ ေဝငွပါသည္။)
♦ ဖိနပ္မစီးဘဲ ေက်ာင္းအတြင္း ဝင္၍ ဖံုလူးေနေသာေျချဖင့္ ေက်ာင္းေပၚတတ္ျခင္းႏွင့္ ဖိနပ္စီး၍ ေက်ာင္းေပၚတတ္ခါနီးမွ ဖိနပ္ခၽြတ္ၿပီးလွ်င္ ဖံုမလူးေသာ ေျချဖင့္ ေက်ာင္းေပၚတတ္ျခင္းတုိ႔တြင္
အဘယ္သို႔တက္ျခင္းက ေျခဖဝါးဓားခြဲခံရေသာ အမႈႏွင့္ နီးစပ္ပါသနည္း။
"တကယ္႐ိုေသျခင္း"
က်မ္းစာတုိ႔၌ တကယ္႐ိုေသေသာ အရာဝယ္ "ေစတီေတာ္၏ ထင္ရွားရာ အရပ္၌ေသာ္မွ ဖိနပ္မစီးရ"
ဟု ဆုိ၏။ [သုတ္ပါေထယ်, သဂႌတိသုတ္အ႒ကထာ]။
မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီသည္ သာကီဝင္မင္းသမီးငါးရာ ႏွင့္အတူဘိကၡဳနီျပဳလုပ္ဖုိ႔
♦ ထုိမွ်ေလာက္ မရိုေသႏုိင္သူ႔အတြက္ မ႐ိုေသစိတ္လည္း မရွိပါမူ အကုသိုလ္အျပစ္မရွိ၊ သို႔ေသာ္ ႐ုိေသႏုိင္သူအတြက္ ႐ိုေသေလ ေကာင္းေလပင္ျဖစ္ပါသည္၊ သို႔ရာဝယ္ မိမိမွာေရာဂါ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္
အမွာ။ ။ ယခုကာလ၌ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ဆုိင္ရာ ေစတီေတာ္ဝင္း, ေက်ာင္းဝင္းသို႔ ဖိနပ္မစီးရလွ်င္ မဝင္လိုၾက၊ ဖိနပ္စီးလွ်င္လည္း အျပစ္ရမည္ ထင္ေနသူတို႔အတြက္ ဤအေျဖကို ေရးလုိက္ပါသည္၊
ေရွးက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ "ဖိနပ္ မစီးေကာင္း" ဟူေသာ အဆံုးအျဖတ္ကို လိုက္နာ၍ ဖိနပ္မစီးသူမ်ားကိုကား "႐ိုေသႏုိင္လွ်င္ ေကာင္းပါ၏" ဟုသာ ခ်ီးမြမ္းလုိပါသည္။
- (အရွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ဘာသာေရးျပႆနာ အေျဖမ်ားမွ ကူးယူ ေဝငွပါသည္။)