Monday, October 7, 2013

ပီတိစားသူမ်ား ရႊဲရႊဲစိုစို ပန္းခ်ီကား

B-6-10


( အေျခခံပညာ အတန္းတင္ စာေမးပြဲတြင္ ေျဖဆိုေနသည့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားကို ေတြ႕ရစဥ္)


 ပီတိစားသူမ်ား ရႊဲရႊဲစိုစို ပန္းခ်ီကား

"ဆရာ" ဟူသည္ သင္ၾကားေပးသူ သြန္သင္ဆံုးမ နည္းလမ္းျပသူဟု ျမန္မာအဘိဓာန္၌ ဖြင့္ဆိုထားပါသည္။ "တပည့္" ၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကိုေတာ့ ဆရာထံမွ ပညာသင္ယူသူ အဆံုးအမ ခံယူသူဟု ဖြင့္ဆိုပါသည္။ ဆရာႏွင့္ တပည့္တို႔၏ အေနအထားမွာ "ကိုင္းကြၽန္းမွီ၊ ကြၽန္းကိုင္းမီွ" သေဘာရွိၿပီး ဆရာရွိသျဖင့္ တပည့္ရွိရ သကဲ့သုိ႔၊ တပည့္ရွိျခင္းေၾကာင့္သာ ဆရာရွိရျခင္းလည္း မည္ပါသည္။ ေလာက၌ ဆရာမရွိဘဲ တတ္သည့္ပညာ မရွိပါ။ သို႔ေၾကာင့္ပင္ ဆရာမျပ ငါးပိဖုတ္ေသာ္မွ နည္းမက်ဟူေသာ ဆို႐ိုးစကား တစ္ေလာကတစ္လႊား ေရပန္းစားေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာမရွိဘဲ တတ္ေသာပညာဟူသည္ နည္းလမ္းတက် စည္းကမ္းတက်ျဖစ္ဖို႔ ေ၀းလွမ္းေနမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

"လက္ဦးဆရာ မည္ထုိက္စြာ ပုဗၺာစရိယ မိႏွင့္ဘ" ဟူသည့္ စကားအသံုးမွာလည္း ငယ္စဥ္ဘ၀ ေက်ာင္းဟူေသာ ပညာဆည္းပူးရာ ေက်ာင္းေတာ္သာ၏ အရိပ္ဆာယာေအာက္သို႔ ၀င္ေရာက္မခိုလႈံ ရေသးမီ ကာလအစတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ နည္းေပး လမ္းညႊန္ျပဳသူမ်ားမွာ အမိႏွင့္ အဖဟူသည့္ လက္ဦးဆရာ သခင္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိ၏ ရင္ေသြးငယ္မ်ားသို႔ မစားသင့္သည္ အစာ၊ မသြားသင့္သည္ လမ္းခရီး အခ်ိန္ကာလမွသည္ သင္းပင္းေဖာ္ ဖြဲ႕အပ္သည္ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း၊ ေ၀းစြာ ေရွာင္ရွားသင့္သည့္ အေပါင္းအေဖာ္ စသျဖင့္ ေစ့စပ္ေသခ်ာစြာ ေလ့လာအကဲခတ္၍ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္တို႔ကို အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် သြန္သင္ညႊန္ျပ ေပးေနသည္မွာ လက္ဦးဆရာ အမိအဖတို႔၏ ပံုရပ္မ်ားသာပင္။

"အတတ္လည္းသင္၊ ပဲ့ျပင္ဆံုးမ၊ သိပၸမခ်န္၊ ေဘးရန္ဆီးကာ၊ သင့္ရာအပ္ပို႔ ဆရာတို႔၊ က်င့္ဖို႔၀တ္ငါးျဖာ" ဆရာတစ္ဦး ထားရွိလုိက္နာအပ္သည့္ တာ၀န္၀တၱရားတို႔ကို ေဖာ္ျပထားခဲ့ပါသည္။ အနက္ဖြင့္ဆိုဖို႔ မလိုေလာက္ေအာင္ ရွင္းလင္းလွသည့္ ဆရာဖြဲ႕ စာေကာင္းေပမြန္ စာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါသည္။

ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈ အစီအစဥ္၌ ဆရာတစ္ေယာက္၏ အခန္းက႑ မည္မွ်အေရးပါေၾကာင္းကိုလည္း ပညာေရး ၀န္ႀကီးတစ္ဦးက ဤသို႔ဖြင့္ဟ ခဲ့ဖူးပါသည္ "ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ထက္ျမက္လာဖို႔ အဓိက အက်ဆံုး ပုဂၢိဳလ္ကို ရွာသည့္အခါ ဆရာပဲျဖစ္ေၾကာင္း" ေဖာ္ျပလ်က္ ဆရာတစ္ေယာက္၏ အေရးပါပံုကို မီးေမာင္းထိုးျပ ခဲ့ပါသည္။ ဆရာေကာင္း တစ္ေယာက္၏ ဂုဏ္အဂၤါမည္သို႔ ရွိသင့္ေၾကာင္းကို အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ သတၱကနိ ပါတ္၊ ေဒ၀တာတိ၌ အတိအက် ေဖာ္ျပထားခဲ့ေပသည္။

အက်င့္သီလႏွင့္ ျပည့္စံုၿပီး ျမတ္ႏိုဖြယ္ ရွိရမည္။ သမာဓိႏွင့္ ျပည့္စံုၿပီး အေလးဂ႐ုျပဳဖြယ္ရာ ျဖစ္ရမည္။ ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုၿပီး ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ရာ ျဖစ္ရမည္။ တပည့္မ်ား အေပၚတြင္ မသင့္မေလ်ာ္ ေျပာဆုိျပဳမႈသည္ကို ေတြ႕ျမင္လွ်င္ လ်စ္လ်ဴမ႐ႈ ေၾကာင့္ၾကျပဳၿပီး ေျပာဆိုဆံုးမ ႏုိင္ရမည္။ သူတစ္ပါးတို႔၏ ျပစ္တင္ေျပာဆိုမႈ ဟူသမွ်ကိုလည္း သည္းခံႏိုင္ရမည္။ နက္နဲေသာ တရားစကားကို ေျပာၾကားႏုိင္ရမည္။ တပည့္မ်ားအား မသင့္မေလ်ာ္ မေလ်ာက္ပတ္ေသာ အရာတို႔တြင္ ခိုင္းေစမႈ မျပဳရ။ ထိုဆရာေကာင္းကို မီွ၀ဲမွသာ ပညာတုိးပြားႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။

အေၾကာင္းတိုက္ဆုိင္ လာသျဖင့္ ဤေနရာတြင္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး တစ္ဦးႏွင့္ တပည့္တစ္ေယာက္တို႔၏ ဇာတ္ေၾကာင္းေလးကို ေဖာက္သည္ခ်လုိက္ ခ်င္ပါသည္။
ေက်ာင္းသားကေလးမွာ "ေမာင္ညိဳ" ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး၏ အမည္မွာ ဦးမာ။ ေမာင္ညိဳက ဆင္းရဲေသာ မိသားစုမွ ေပါက္ဖြားလာၿပီး အတန္းတြင္းရွိ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ပစၥည္းကေလးမ်ားကို မၾကာခဏ ဆိုသလို ခိုး၀ွက္ယူငင္တတ္သူ ျဖစ္ပါသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား မုန္႔ေစ်းတန္းဘက္ထြက္၍ မုန္႔စားခ်ိန္ ေမာင္ညိဳက အျပင္မထြက္ဘဲ ပစၥည္းမ်ားကို ခိုး၀ွက္ယူျခင္း ျဖစ္ပါသည္
ပညာျဖင့္ တုိးတက္မႈ အသီးအပြင့္တို႔ကို ခြၽတ္လွမ္းခ်ိန္ခါ ျဖစ္ေပရာ ဆရာသခင္တို႔၏ အခန္းက႑မွာ အေရးပါလွသည့္ အေနအထား၌ ရွိေပသည္။ ဆရာတို႔၏ ဘ၀မ်ား သာယာခ်မ္းေျမ့ရာ၊ ခ်မ္းေျမ့ေၾကာင္းကိုလည္း ဦးစားေပးေနရာ၌ ထည့္သြင္းစဥ္းစား ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ့ဘ၀ ခ်မ္းေျမ့ပါမွ တပည့္အေပါင္းတို႔၏ အိပ္မက္မ်ားလည္း ပြင့္ဖူးတို႔ျဖင့္ အလြန္ေမႊးျမႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္ . . . . .

ထုိအျဖစ္မ်ိဳး ႏွစ္ခါသံုးခါ ၾကံဳလာရေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ေမာင္ညိဳအေပၚတြင္ အျမင္လြဲလာသည္။ ပစၥည္းေပ်ာက္ခ်ိန္တိုင္း အတန္းထဲ၌ ေမာင္ညိဳတစ္ဦးတည္းသာ က်န္ရစ္ေနတတ္ သျဖင့္လည္း ေမာင္ညိဳကို မယံုၾကည္ႏုိင္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သည္လိုႏွင့္ တစ္ေန႔တြင္ သူငယ္ခ်င္းက လက္ပတ္နာရီကိုခြၽတ္ၿပီး ခံုအတြင္း ထည့္ထားကာ အတန္းျပင္ပသို႔ ထြက္သြားခဲ့သည္။ ျပန္၀င္လာေတာ့ ခံုအတြင္း ထားခဲ့သည့္ နာရီရွာမေတြ႕ေတာ့။ ပစၥည္းေပ်ာက္ ရွာၾကရာ ေမာင္ညိဳ၏ အနီးအပါး အတန္း၏ ေထာင့္ခ်ိဳးတြင္ နာရီကို ေတြ႕သည္။ ေမာင္ညိဳ၏ အနီး၌ ေတြ႕ရသျဖင့္ ေမာင္ညိဳခိုးသည္ဟု စြပ္စြဲၾကသည္။ ဆရာႀကီး၏ ႐ံုးခန္းသို႔ေရာက္ ေမာင္ညိဳလည္း မ်က္စိမ်က္ႏွာ ပ်က္ေနခဲ့ၿပီ။

အေတြ႕အၾကံဳမ်ားသူ ဆရာႀကီးကေတာ့ ေမာင္ညိဳမ်က္ႏွာကို ျမင္လုိက္ရသည္ႏွင့္ သည္နာရီကို ေမာင္ညိဳခိုးခဲ့ေၾကာင္း သိႏွင့္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာႀကီး၏ ႏႈတ္မွ "တပည့္တို႔ ထင္ၾကသလို ဒီနာရီကို ေမာင္ညိဳခိုးတာ မဟုတ္ပါဘူး"၊ "ဆရာႀကီး သူ႔အနားက နာရီကို ေတြ႕ေနၿပီပဲ။ သန္းျမင့္ကလည္း ျမင္တယ္ဆိုေတာ့ ဒါ့ထက္ေသခ်ာ ရဦးမွာလား" "ေမာင္ညိဳ မခိုးဘူးဆိုတာ ဘယ္လိုေၾကာင့္ ေျပာႏုိင္ပါသလဲ ဆရာႀကီး" ဆရာႀကီး ဦးမာက ေမာင္သန္းထြတ္ကို စူးစူးစုိက္စုိက္ၾကည့္လ်က္ ေလးေလးနက္နက္ ေျပာလုိက္သည္မွာ "ေမာင္ညိဳရဲ႕ မ်က္လံုးေတြကို ၾကည့္တာနဲ႔ ေမာင္ညိဳမခိုးဘူးဆိုတာ ဆရာႀကီး ေျပာႏုိင္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ဆရာႀကီး ေျပာတာကို တပည့္တို႔ ေက်နပ္ၾကပါ" အတန္းပိုင္ ဆရာမႏွင့္ သူ၏တပည့္မ်ား အတန္းရွိရာသို႔ ျပန္သြားၾကၿပီးေသာအခါ ဆရာႀကီးထံပါး၌ ေမာင္ညိဳ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ေမာင္ညိဳတစ္ေယာက္ ဆရာႀကီး၏ စကားမ်ားေၾကာင့္ အံ့ၾသတုန္လႈပ္သြား ခဲ့ရသည္။ သူ၏ ႏွလံုးသားကို က်ဥ္စက္ႏွင့္ အတို႔ခံလုိက္ရသလို ခံစားလိုက္ရသည္။ ဆရာႀကီးေရွ႕တြင္ ဒူးေထာက္ထုိင္ခ်လုိက္ၿပီး ဆရာႀကီး၏ ေျခေထာက္အစံုကို ဖက္၍ငိုခ် လုိက္ေလသည္။ ငိုရင္း မ်က္ရည္ေတြ ၾကားထဲမွာ အသံ ဗလံုးဗေထြးျဖင့္ "ကြၽန္ေတာ္... ကြၽန္ေတာ္ ခိုးမိပါတယ္ ဆရာႀကီး။ ကြၽန္ေတာ္ ခုိးတယ္ဆိုတာ ဆရာႀကီးကို ညာလို႔မရပါဘူး။ ဆရာႀကီး ကြၽန္ေတာ္ကို ဘာလို႔ အျပစ္မေပးတာလဲ။ ကြၽန္ေတာ္ ခံပါ့မယ္။ ကြၽန္ေတာ္ေနာက္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မခိုးေတာ့ပါဘူး" (ဦးသံဗ်င္ႏွင့္ ဦးေအးစိုး...စာရိတၱႏွင့္ စည္းကမ္းမွ...)

တပည့္တစ္ဦး ေကာင္းစားေရးအတြက္ ဆရာတစ္ေယာက္က ကိုယ္တုိင္၀င္ေရာက္ ခံစားေပးလုိက္ပံုမွာ ထြက္ေပါက္ေပးလုိက္ပံုမွာ ေလးစားျမတ္ႏုိးဖြယ္ အလွပန္းတစ္ပြင့္ မည္ပါေပသည္။ ဆရာဆိုသည္ ဤသို႔ေသာ လူစားမ်ိဳးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဇာတ္လမ္းဆံုးေသာအခါ ေမာင္ညိဳမွာ သူခိုးသူ၀ွက္မ်ားကို ဖမ္းဆီးေဖာ္ထုတ္လ်က္ လူ႔ေဘာင္သာယာေရး ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သူ ရဲ၀န္ထမ္း အရာရွိတစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

ဆရာတို႔၏ ႏွလံုးသား အလွကေလး စားဦးညြတ္ဖြယ္ ေကာင္းပါဘိ။ ဆရာသခင္တို႔၏ ဘ၀မ်ားက တစ္ျပားမရွိ၊ တပည့္မရွား လွေသာ္လည္း ပီတိခြန္အားကို သံုးစားလ်က္ ရွိသူမ်ားဟု ဆိုပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ ဆရာသခင္တို႔၏ ဘ၀ကို ကဗ်ာဆရာ တိုးကိုကို၀င္းက ဤသို႔ဖြဲ႕ဆို ဂုဏ္ျပဳပါသည္။

ပန္းအသြယ္သြယ္
မွန္းရြယ္ကာ ျပဳျပင္ထူးပါလို႔
ႏုယဥ္ဖူး အလွအဖံုဖံုနဲ႔
ဥယ်ာဥ္မွဴးဘ၀ပံုသို႔
ဓနစံုလင္ မရွိျငားေသာ္လည္း
ဆရာ့ဂုဏ္အင္ အျပည့္သားပါကြဲ႕
ပြားေမတၱာ အစဥ္သာမခန္းေလဘု
ထားအနစ္နာ အၾကင္နာစမ္းကိုျဖင့္
(ဆရာရယ္...)
မွန္းဆကန္ေတာ့ ....။

၂၁ ရာစုေခတ္ကာလမွာ ပညာေခတ္ဟု ဆိုစမွတ္ျပဳၾကေသာ အခါသမယ ျဖစ္ပါသည္။ ပညာျဖင့္ တုိးတက္မႈ အသီးအပြင့္တို႔ကို ခြၽတ္လွမ္းခ်ိန္ခါ ျဖစ္ေပရာ ဆရာသခင္တို႔၏ အခန္းက႑မွာ အေရးပါလွသည့္ အေနအထား၌ ရွိေပသည္။ ဆရာတို႔၏ ဘ၀မ်ား သာယာခ်မ္းေျမ့ရာ၊ ခ်မ္းေျမ့ေၾကာင္းကိုလည္း ဦးစားေပးေနရာ၌ ထည့္သြင္းစဥ္းစား ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ့ဘ၀ ခ်မ္းေျမ့ပါမွ တပည့္အေပါင္းတို႔၏ အိပ္မက္မ်ားလည္း ပြင့္ဖူးတို႔ျဖင့္ အလြန္ေမႊးျမႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုမွ တစ္ဆင့္တက္၍ တပည့္အေပါင္းတို႔၏ ဘ၀မ်ား စိမ္းလန္းပါမွ "ေရလည္းျမင့္ျမင့္ ၾကာလည္းတင့္တင့္" ဆိုသည့္ စကားႏွယ္၊ ကြၽႏ္ုပ္တို႔အားလံုး ခိုမွီရွင္သန္ရာ အနာဂတ္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ပံုရိပ္မ်ားလည္း အေရာင္အေသြး စိုလြင္သည့္ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ႏွယ္ ပန္းေစ်းခင္း အလယ္၌ ရနံ႔ၾကြယ္ျမဴး ၀င့္ေနမည္သာ....။

ေရႊဒါးေမာင္ေလးရည္
By http://www.first-11.com