အျမင္မၾကည္လင္စရာမ်ားႏွင့္ ေ၀ႆႏၱရာ
ေဒြ ေမ ဘိကၡေ၀ အႏၱာ ပဗၹဇိေတန န ေသ၀ိတဗၹာ အစရွိတဲ့
တရားေတာ္ျမတ္ေတြကို ေဟာၾကားႏိုင္တဲ့ ဘုရားျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိဖို႔အတြက္
ေပးဆပ္ခဲ့ရတာေတြက အင္မတန္မွကို မ်ားျပားလြန္းလွပါတယ္။ ဒီလိုမ်ားျပားလြန္တဲ့အထဲက
ေ၀ႆႏၱရာမင္းဘ၀ တစ္ခုကိုပဲ ေသခ်ာေစ့ငုစြာ ေလ့လာၾကည့္ရႈမယ္ဆုိရင္
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားရဲ႕ စြန္႔လႊတ္ေပးဆပ္ခဲ့ရမႈေတြကို
နားလည္ခံႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂိဳလ္ေတြကေတာ့
ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးကုိ အျမင္မၾကည္လင္ၾကပါဘူး။ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ သားမယားကို
ေပးလႈဳတာဟာ လူကုန္ကူးမႈဥပေဒနဲ႔ ကေလးသူငယ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒနဲ႔
ညွိစြန္းေနလို႔ပါတဲ့။
သားေတာ္ဇာလီက ခမည္းေတာ္ သင္ခမည္းေတာ္သည္
ဆင္းရဲျခင္းသုိ႔ေရာက္ကုန္ေသာ အကၽြႏု္ပ္တုိ႔ကုိ ေတြ႔ျမင္ေနပါလွ်က္ လူသူမရွိေသာ
ေတာႀကီးၿမိဳင္ယံထဲမွာ ဘီလူးကေဆာင္ယူသည္ရွိေသာ္ တားျမစ္ေတာ္မမူေပ။ သင္ခမည္းေတာ္၏
ႏွလံုးေတာ္သည္ ေက်ာက္ခဲအတိ ျဖစ္ေလဘိသေလာ ရယ္လို႔ ေျပာခဲ့ေသးတာမို႔ ေဘးက သာမာန္လူေတြ
ဒီလိုရႈ႕ျမင္ၾကတာဟာ အျပစ္ေတာ့လဲ မဆိုသာျပန္ပါဘူး။
ဒီလိုမ်ိဳး ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးကုိ
အျမင္မၾကည္လင္ၾကသူေတြထဲမွာ မိလိႏၵမင္းႀကီးလဲ ထိပ္ဆံုးကေန ပါရွိပါတယ္။
အရွင္နာဂေသနနဲ႔ ဓမၼအေၾကာင္းေတြ ေဆြးေႏြးေျပာဆုိတဲ့အခါမွာ ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးဟာ
သားမယားကို ေပးလႈဳတာဟာ ပညာဥာဏ္အေမွ်ာ္အျမင္ အဆင္အျခင္ကင္းမဲ့ၿပီး ေပးလႈဳတဲ့
အလႈဳဟာလဲ လြန္ကဲလြန္းတယ္။ လြန္ကဲတဲ့အလုပ္ဆုိတာ မေကာင္းဘူး။ ပညာရွိဆိုတာ
လြန္ကဲတဲ့အလုပ္ကို မလုပ္ဘူး။ အစခ်ီၿပီးေတာ့ ဥပမာဥပေမယ်မ်ားစြာနဲ႔
ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးကုိ အျပစ္တင္စကားေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
အမ်ားစုေသာသူေတြဟာ သားေတာ္ဇာလီနဲ႔ သမီးေတာ္
ကဏွာဇိန္ကို ဇူးဇကာပုဏားက ရုိက္ပုတ္ကာ ေခၚေဆာင္သြားတာေတြကို မင္းဘူးဦးၾသဘာသႏွင့္
ေရႊမန္းတင္ေမာင္တုိ႔ရဲ႕ အတင္အျပေကာင္းတာေၾကာင့္ မ်က္စိေရွ႕ေအာက္မွာ
ျမင္ေတြ႔ေတြ႔ေနရသလို ခံစားၾကရတာမုိ႔ ဇာလီႏွင့္ ကဏွာဇိန္ကုိ ကရုဏာသက္ၿပီး
ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးကို အျမင္မၾကည္ၾကေတာ့တာလို႔ ဦးဇင္းကေတာ့ ထင္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ မိလိႏၵမင္းႀကီးေျပာခဲ့သလို
ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးဟာ အဆင္ျခင္ဥာဏ္ပညာ ကင္းမဲ့လို႔ လြန္လြန္ကဲကဲ အလႈဳကို
ေပးလႈဳတာလဲမဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ားထင္သလို သားမယားအေပၚကို မညွာမတာမေထာက္မထား
ရက္ရက္စက္စက္နဲ႔ မ်က္ႏွာလႊဲခဲပစ္ ေပးလႈဳခဲ့တာလဲ မဟုတ္ပါဘူး။ အလႈဳေပး အလႈဳခံ
အလႈဳခံရတဲ့သူ အားလံုးေသာသူမ်ား အက်ိဳးထူးရရွိခံစားႏုိင္တယ္လို႔
ဆင္ျခင္စဥ္းစားၿပီးမွ ေပးလႈဳခဲ့တာပါ။
ဇာလီနဲ႔ကဏွဇိန္ကို မေပးလႈဳခင္မွာ ငါ၏
အလႈဳ၀တၱရားသည္လည္း မယုတ္ေလ်ာ့ျခင္းျဖစ္လတၱံ႕။ ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ ေတာသစ္ဥ ေတာသစ္ဖု
ေတာသစ္သီးစားၿပီး ဆင္းဆင္းရဲရဲ ေနထိုင္ၾကရတဲ့ သားေတာ္သၼီးေတာ္တုိ႔လဲ
ဘုိးေတာ္သိဥၥည္းမင္းႀကီးက ပုဏားလက္မွ ေရြးထုတ္ၿပီးေတာ့ နန္းေတာ္မွာ
ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ၿပီး ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထားလတၱံ႕။
ငါႏွင့္မဒၵီသည္လည္း ဒီအလႈဳကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ နန္းေတာ္ကို ျပန္၀င္ရလတၱံ႕လို႔
ေသခ်ာေတြးေတာဆင္ျခင္ၿပီးမွ ဒီအတုိင္းလဲ တကယ္ျဖစ္မယ္ဆုိတာ ေသခ်ာသိလို႔
သားသၼီးအတြက္ပါ အက်ိဳးရွိလို႔ သားသၼီးရဲ႕ ေရွ႕ေရးကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားၿပီးမွ
ေပးလႈဳခဲ့တာပါ။
ေက်ာင္းမသြားခ်င္တဲ့ မိမိရဲ႕ ငါးႏွစ္အရြယ္
သားသမီးငယ္ေလးေတြကို ရိုက္ႏွက္ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းပို႔ေပးရတဲ့ သေဘာကို
ေသခ်ာဆင္ျခင္စဥ္းစားရင္ ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးကို နားလည္ခံစားႏိုင္မယ္ဆုိတာ
ေသခ်ာပါတယ္။
ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးဟာ မိမိရဲ႕ မိသားစုအတြက္တင္မဟုတ္ပဲ
ဇူဇကာပုဏားရဲ႕အတြက္ပါ အက်ိဳးရွိေအာင္ ေသခ်ာစီမံခန္႔ခြဲၿပီးမွ ေပးလႈဳခဲ့တာလဲ
ျဖစ္ပါတယ္။
ခ်စ္သားဇာလီ သင္ခ်စ္သား၏ ဘုိးေတာ္မင္းႀကီးသည္
ပုဏားလက္မွ ဥစၥာေပး၍ ေရြးႏုတ္ခဲ့ရင္ သင္ခ်စ္သားကို ေရႊစင္နိကၡတစ္ေထာင္ေပး၍
ေရြးႏုတ္ပါေစ။ ကဏွာဇိန္ကုိ ေရြးႏုတ္ခဲ့ရင္ ကၽြန္ေယာက်ာၤးတစ္ရာ ကၽြန္မိန္းမတစ္ရာ
ဆင္တစ္ရာ ျမင္းတစ္ရာ ႏို႔ညွစ္ႏြားမတစ္ရာ ႏြားလားဥႆဖတစ္ရာ ေရႊစင္နိကၡတစ္ရာ
ဤသို႔အလံုးစံုတစ္ရာစီအားျဖင့္ စုစုေပါင္းခုႏွစ္ရာေပး၍ ေရြးႏုတ္ပါေစ။ ခ်စ္သာဇာလီ
သင္တုိ႔၏ အဘိုးသည္ သင္ခ်စ္သားတုိ႔ကုိ ပုဏားလက္မွ အကယ္၍မ်ား မင္းအာဏာျဖင့္
အခ်ည္းႏွီးအလကား ပုဏားကုိ ဘာမွမေပးပဲ ယူေလျငားအံ့။ သင္ခ်စ္သားတုိ႔သည္
ဘိုးေတာ္မင္းႀကီးရဲ႕စကားကို မလိုက္နာၾကကုန္လင့္။ ပုဏားသုိ႔သာ အစဥ္လိုက္ၾကကုန္ေလာ့ဟု
ပုဏားအတြက္ပါ ေသခ်ာစဥ္းစားၿပီးေတာ့ သားေတာ္ကို အေသအခ်ာ
မေမ့မေလ်ာ့မွာလိုက္ပါတယ္။
ဘိုးေတာ္မင္းႀကီးနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါမွာ သားေတာ္ဇာလီဟာ
ဘုိးေတာ္မင္းႀကီးကို အမွာစကားကို ေသခ်ာျပန္ေျပာျပပါတယ္။ ဘုိးေတာ္မင္းႀကီးကလဲ
မွာလိုက္တဲ့အတုိင္းအျပင္ အပုိေတာင္ဆုခ်ပါေသးတယ္။
ဘိုးေတာ္မင္းႀကီးက ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးကုိ
သြားေခၚတဲ့အခါမွာ သားေတာ္ဇာလီေရာ သမီးေတာ္ကဏွာဇိန္ပါ ေတာထဲကို လိုက္သြားၾကပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ တစ္သက္လံုး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ၾကင္ၾကင္နာနာနဲ႔ ဥမကြဲသိုက္မပ်က္
ဆက္လက္ေနထိုင္သြားၾကပါတယ္။
ဒီလုိမ်ိဳး ေနထိုင္သြားပံုကို ေထာက္ရႈ႕ရင္
သားေတာ္သမီးေတာ္ပါ ခမည္းေတာ္ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးအေပၚကို အျပည့္အ၀
နားလည္ခံစားေပးႏိုင္တဲ့ သေဘာပါ။ ဒီလိုမဟုတ္ရင္ ဘယ္မွာ ဒီအတုိင္း ဇာတ္လမ္းက
အဆံုးသတ္ပါ့မလဲ။
မိလိႏၵမင္းႀကီးနဲ႔ ဓမၼအေၾကာင္းေဆြးေႏြးပြဲမွာ
ဇူဇကာလို ပုဏားအိုတစ္ေယာက္ဟာ ေ၀ႆႏၱရာလို ဘုန္းကံႀကီးမား ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတဲ့
ဘုရင္တစ္ပါးရဲ႕ သားနဲ႔သမီးကို ကၽြန္အျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္တဲ့ အစြမ္းအစမရွိဘူးဆုိတာ
အေသအခ်ာသိလို႔ ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးဟာ ဇူဇကာကို သားေတာ္သမီးေတာ္တုိ႔ကုိ
ေပးလႈဳခဲ့တာပါအစခ်ီၿပီးေတာ့ ဥပမာဥပေမယ်မ်ားနဲ႔ ရွင္းျပခဲ့ပါေသးတယ္။
အခုေခတ္လူကုန္ကူးတာဟာ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ၿပီးတာပဲ။
ဘယ္သူဘာျဖစ္ျဖစ္ ငါခ်မ္းသာရင္ၿပီးတာပဲဆိုတဲ့ ယုတ္ညံ့တဲ့ တစ္ဘုိ႔ထဲစိတ္ဓာတ္နဲ႔
လုပ္ေနၾကတာပါ။
ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးဟာ ဒီလိုယုတ္ညံ့တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔
လုပ္ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ားခ်မ္းသာေရးအတြက္ လုပ္ခဲ့ရတာပါ။ အသြင္သ႑ာန္အားျဖင့္
တူညီတူညီပါလိမ့္မယ္။ သုိ႔ေသာ္ အတြင္းအႏွစ္သာရကေတာ့ (ရိုင္းရိုင္းေျပာရရင္)
နံ႕သာဆီနဲ႔ ခ်ီးဆီလို အရာရာမွာ ကြဲျပားျခားနားပါတယ္။
အခုေခတ္ လူကုန္ကူးတယ္ဆုိတာဟာ ေရာင္းခံရသူအတြက္
အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္ေစေပမယ့္ ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီး ေပးလႈဳခဲ့တာက ဘယ္သူ႔ကိုမွ
အက်ိဳးမဲ့မျဖစ္ေစခဲ့ပါဘူး။
ဘုရားျဖစ္ၿပီးမွေတာင္ ငါသည္ ႏွစ္ေယာက္ကုန္ေသာ
သားငယ္သၼီးငယ္တို႔ကို မုန္းသည္မဟုတ္၊ မဒၵီမိဖုရားကိုလည္း မုန္းသည္မဟုတ္၊ ငါသည္
သဗၹညဳတဥာဏ္ေတာ္ကို ခ်စ္ခင္အပ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်စ္လွစြာေသာ သားမယားတုိ႔ကုိ
ငါေပးလႈဳဘူးခဲ့ေလၿပီ ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား သဗၹညဳတဥာဏ္ကို ခ်စ္တယ္ဆုိတာလဲ
သူ႔တစ္ေယာက္ထဲအတြက္ မဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ားအတြက္ပါ။ သူ႔တစ္ေယာက္ထဲအတြက္ဆုိရင္ ဒီေလာက္
ပင္ပင္ပန္းပန္း ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႔ ပါရမီေတြ ျဖည့္ေနဖို႔မလိုေတာ့ပါဘူး။
ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ရဲ႕ ေရွ႕ေမွာက္မွာပဲ အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ကို ရယူၿပီးေတာ့
ပရိနိဗၹာန္စံ၀င္လိုက္ရံုပါပဲ။
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားဟာ ပါရမီျဖည့္စဥ္
ကာလရွည္ႀကီးထဲမွာ ငါ့ဖို႔ ငါသား ငါ့သၼီး ငါ့မယားဖုိ႔ဆုိတဲ့ အေတြးကို မေတြးခဲ့
မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ အမ်ားခ်မ္းသာေရးအတြက္ပဲ ေရွ႕ရႈ႕ၿပီးေတာ့ ေတြးခဲ့လုပ္ခဲ့တာပါ။
သတၱ၀ါေတြရဲ႕ ပါးျပင္ထက္က စီးဆင္းေနတဲ့
မ်က္ရည္စက္ေတြကို ရပ္တန္႔သြားေစခ်င္လို႔ မ်က္ရည္စေတြရဲ႕ေအာက္မွာ
ဒူးမေထာက္လက္မေျမွာက္ခဲ့တာပါ။
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားဟာ အမ်ားအတြက္ဆုိရင္ မိမိရဲ႕
သားမယားကိုမဆုိထားနဲ႔ မိမိရဲ႕အသက္နဲ႔ခႏၵာကိုယ္ကိုေတာင္မွ စြန္႔လႊတ္ခဲ့တယ္ဆုိတာ
ဗုဒၵစာေပေလ့လာ လိုက္စားဘူးသူတုိင္း သိႏိုင္ပါတယ္။
အမ်ားအတြက္ မိမိရဲ႕ အသက္ကို စြန္႔လႊတ္တဲ့အလုပ္ဟာ
ဂုဏ္ယူစရာေကာင္းတယ္လို႔ ခံယူထားၾကတယ္ဆုိရင္ ေ၀ႆႏၱရာမင္းႀကီးကို
အျမင္မၾကည္လင္စရာမရွိေတာ့ဘူးလို႔ ဦးဇင္းကေတာ့ ထင္ပါတယ္။
(စက္က စာလံုးတုိင္းမထြက္လို႔
ျဖစ္သလိုရိုက္ထားရပါတယ္။ သည္းခံၿပီး ဖတ္ရႈ႕ေပးၾကပါကုန္)
………………………………………………………………………………………………မိုးသု(မႏၱေလး)