Monday, August 12, 2013

ေဆးတစ္ဖံုနဲ႔ ေရာဂါစံုေပ်ာက္ေစရမယ္ဟု ဆုိလာခဲ႔ေသာ္( ၁)


ေဆးတစ္ဖံုနဲ႔ ေရာဂါစံုေပ်ာက္ေစရမယ္ဟု ဆုိလာခဲ႔ေသာ္( ၁)


ျမတ္ဘုရားရဲ႔ သာသနာ..အဆံုးအ က်င္႔စဥ္မွာ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ သူ႔အကန္႔နဲ႔သူ ရွိပါတယ္။ သူ႔အဆင္႔နဲ႔သူရွိပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတူၾက။ျမတ္ဘုရားဟာ သတၱ၀ါေတြကုိ ပါရမီဥာဏ္ အနု အရင္႔ အလုိက္ အခါအားေလွ်ာ္စြာေခ်ခၽြတ္ေတာ္မူပါတယ္။ သီလ တန္ရင္ သီလ. သမာဓိ တန္ရင္ သမာဓိ..ပညာတတ္ရင္ ပညာ .ခန္း ေဟာေပးတာပါ။ ဒါေၾကာင္႔ပဲ..ပိဋကတ္ သံုးပံု. ဆုိတာရွိလာတယ္။ ပိဋကတ္ သံုးပံု ကုိ

၀ိနည္း.. သုတ္တန္.. အဘိဓမၼာ၊ တစ္နည္း..သီလ.သမာဓိ.ပညာ. တစ္နည္း..

၀ိနည္းကုိ အာဏာေဒသနာ. သုတၱန္တရားေတာ္ကုိ ပရိယာယ္ ေဒသနာ. အဘိဓမၼာကုိေတာ႔ ပရမတၳေဒသနာ အျဖစ္ သိနားလည္ရပါတယ္။ ေနရာ.ေဒသ.ပုဂၢိဳလ္.အခ်ိန္ကာလ.စရုိက္အားေလွ်ာ္စြာ ေဟာထားတဲ႔ ဗုဒၶတရားေတာ္ကုိ သူ႔ေနရာ နဲ႔သူ ပုိင္းျခား ယူရပါတယ္။


ျမတ္စြာဘုရား၏အျမင္အားျဖင္႔ အားလံုးေ၀ေနယ်ခ်ည္းသာျဖစ္၏။ ေ၀ေနယ်မ်ားအား သူတုိ႔၏ ဥပနိႆယမ်ားအလုိက္သာ ေခ်ခၽြတ္ေပးျခင္းျဖစ္၏။ ဆုိင္ရာ ဆုိင္ရာ ေဒသနာေတာ္မ်ားကုိ ေဟာၾကား ေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏။

တိတၳိမ်ားအားလည္း တိတၳိမ်ား၏ ဥပနိႆယအလုိက္ ေဒသနာေတာ္မ်ားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ပရိဗုိဇ္မ်ားအားလည္း ပရိဗုိဇ္မ်ား၏ ဥပနိႆယအလုိက္ ေဒသနာေတာ္မ်ားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ထုိထုိ လူ-နတ္-ျဗဟၼာ- သတၱ၀ါမ်ား အားလည္း သူတုိ႔၏ ဥပနိႆယအလုိက္ ေဒသနာေတာ္မ်ား ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ထုိသုိ႔ ေဟာၾကားရာ၌ သူတုိ႔၏ ဥပနိႆယ ကုိလည္းသိေတာ္မူ၏။

ဘာသာေရးစာေပမ်ားတြင္ ကာလ၊ ေဒသ တုိ႔ျဖင္႔ ကန္႔သတ္၍ မရဘဲ ထာ၀စဥ္ မွန္သည္႔ သေဘာ (= Impisishable Truth) နွင္႔ ကာလ၊ ေဒသ တုိ႔ျဖင္႔ ကန္႔သတ္ျခင္း ခံကာ အခုိက္အတန္႔ မွန္သည္႔သေဘာ (= Pisishable Truth) တုိ႔သည္ အစံုလုိက္ပါ၀င္ၾကပါသည္။

ထုိအမွန္သေဘာနွစ္မ်ိဳး နွင္႔ ပတ္သက္၍ ပံုစံကုိ ဆုိရလွ်င္ ေထရ၀ါဒ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားတြင္ အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္၌ ထာ၀စဥ္ မွန္ သေဘာျပ႒ါန္း ၍ အခုိက္အတန္႔ မွန္ေသာ သေဘာ ျပ႒ါန္းျခင္း မရွိပါ။ သုတၱန္ေဒသနာေတာ္မ်ား၊ အထူးသျဖင္႔ ေ၀ႆႏၱရာဇာတ္ေတာ္ စသည္႔ ေဒသနာေတာ္တုိ႔ ၌ အခုိက္အတန္႔ မွန္သေဘာ ျပ႒ါန္း၍ ထာ၀စဥ္ မွန္သေဘာျပ႒ါန္းျခင္း မရွိပါ။

ေ၀ႆႏၱာဇာတ္ေတာ္၌ ဒါနျပဳျခင္း သေဘာသာ ထာ၀စဥ္ ျဖစ္၍ ေ၀ႆႏၱရာမင္း ၾကီး၏ ဒါနျပဳပံု ျပဳနည္းသည္ သူ႔ေခတ္၊ သူ႔ေဒသ၊ သူ႔ယဥ္ေက်းမႈ အရမွန္ကန္သည္႔ အခုိက္အတန္႔မွန္ သေဘာမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ထာ၀စဥ္ မွန္သေဘာကုိ ကာလေဒသမေရြး ယူသံုးခြင္႔ရွိသျဖင္႔ ယူသံုးေသာ အက်ိဳးရွိ၏။ အခုိက္အတန္႔မွန္သေဘာကုိ ကာလ ေဒသမေရြး ယူသံုးခြင္႔မရွိ သျဖင္႔ ယူသံုးေသာ အက်ိဳးယုတ္၏။


သုိ႔ျဖစ္၍ ဘာသာေရးစာေပတစ္ခုကုိ ယူသံုးရန္ အားထုတ္ခဲ႔ေသာ္ ထာ၀စဥ္မွန္ က႑ နွင္႔ အခုိက္အတန္႔မွန္ က႑ ကို ပုိင္းျခား စီစစ္ျပီး ထာ၀စဥ္ မွန္ က႑ ကုိ မ်က္စိမွိတ္ ယူသံုးနုိင္ပါသည္။ ယူသံုးလွ်င္ အက်ိဳးရွိပါသည္။ အခုိက္အတန္႔မွန္ က႑ ကုိ မူ မိမိတုိ႔ ေခတ္၊ မိမိတုိ႔ေဒသ ၊ မိမိ တုိ႔ယဥ္ေက်းမႈ နွင္႔ လုိက္ေလ်ာမႈ ရွိမရွိ စိစစ္ျပီးမွ သံုးသင္႔ မသံုးသင္႔ စဥ္းစားသင္႔ပါသည္။ အခုိက္အတန္႔ မွန္သေဘာကုိ ထာ၀စဥ္မွန္ သေဘာအျဖစ္ယူဆ ျပီး အရမ္းကာေရာ သံုးစြဲ မိလွ်င္ အက်ိဳးယုတ္ ဖြယ္ရာ ရွိပါသည္။
ဆရာၾကီးဦးေရႊေအာင္ရဲ႔ ၾကည္ညိဳေလးျမတ္ဖြယ္ရာ သတိေပးဆံုးမေရးသားခ်က္ေလးေတြပါ။

တကယ္လုိ႔ မိမိရင္ထဲ သံသယ ေတြရွိေနေသးလွ်င္လည္း... ဆုိင္ရာ ဆရာဘုန္းၾကီးထံ . အမွတ္တကယ္ နားလည္ တတ္ကၽြမ္းသူထံ ေဆြးေႏြးေမးျမန္း ဖုိ႔ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

ဥပမာ..စာေရးဆရာ ဆန္းလြင္(ေနာင္ အရွင္အာဒိစၥရံသီ )လုိေပါ႔။ ဘာသာျခားမွာ ဗုဒၶဘာသာကို ေလ႔လာတယ္.။ မရွင္းမလင္းေနတာကုိ မွတ္သားျပီး ဆရာေကာင္းရွာေဖြခ်ည္းကပ္ ေမးျမန္းတယ္။ ဒီေနရာမွာ.. နမူနာအျဖစ္.
ရတနာသံုးပါးကုိ ယံုၾကည္ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္လာသူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း စာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခ်ိဳ႔ကုိ ေရြးထုတ္ ေဖၚျပေပးပါရေစ။

ဆရာေတာ္သည္ ေျခေတာ္ကုိ အကၽြန္ုပ္ေရွ႔တြင္ ဆန္႔တန္းထားေတာ္မူေလသည္။ အကၽြန္ုပ္လည္း ထူးျခားေသာ ဆရာေတာ္၏ ထုိအမူအရာကို မ်ားစြာ အံ႔ၾသေတြေ၀ေနမိေလ၏။ ပထမေသာ္ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိျဖစ္၏။ ကုိသာဒင္က သာ ဆရာေတာ္ၾကီး ေျချဖင္႔ သူ၏ ဦးေခါင္းကုိ ပြတ္တုိက္ျပီး သိဒၶိယူမည္ဟု လမ္းမွာေျပာလာေသာစကားကုိ အကၽြန္ုပ္ သတိရ၏။ ေျခဆုပ္လက္နယ္ ျပဳလုိသူမွာ ကုိသာဒင္ျဖစ္ပါလ်က္ ကုိသာဒင္ ဘက္က ေျခေထာက္ကုိ သိမ္းထားျပီး အကၽြနုပ္ ဘက္က ေျခေထာက္ကုိ သာ အဘယ္ေၾကာင္႔ ဆန္႔တန္းထားေတာ္မူေလသနည္း။ ဤအျခင္းအရာသည္ ထူးျခားလွေပစြ။

အကၽြန္ုပ္လည္း ဘာလုပ္ရမွန္းမသိဘဲ ဆန္႔တန္းထားေသာ ေျခေတာ္ကုိသာ ၾကည္႔လ်က္ ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္ေနေလ၏။ ခဏၾကာမွ ကုိသာဒင္၏ မ်က္နွာကုိ လွမ္းၾကည္႔ျပီး ဘာလုပ္ရမလဲ ဟူေသာ မ်က္ရိပ္ျဖင္႔ အခ်က္ျပသျဖင္႔ ထုိသုိ႔ျပဳရေလေတာ႔၏။ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ေျခေတာ္ကုိ မိမိ၏ လက္အစံုျဖင္႔ ဆုပ္နယ္ေနစဥ္ အကၽြနု္ပ္ရင္ထဲတြင္ ထူးျခားေသာ ခံစားခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္ေပၚ၍ လာေလေတာ႔၏။ ထုိခံစားခ်က္သည္ ယခုမွသာ ဆရာေတာ္ၾကီးနွင္႔ ေတြ႔ ဆံုဖူးေသာ္လည္း နွစ္ကာလ ၾကာျမင္႔စြာကပင္ ေတြ႔ၾကံဳဆက္ဆံ၍ ရင္းနွီးျပီးေသာ အေတြ႔အၾကံဳမ်ိဳးျဖစ္ေလ၏။ ထုိ႔ျပင္ ရွည္ေညာင္းစြာ ရင္ထဲမွာ အခုအခံျဖစ္လ်က္ ေနခဲ႔ေသာအရာတစ္ခုသည္လည္း အေဆာက္အအံုျပိဳက်ျပီးျပန္႔ျပဴးသြားသကဲ႔ သုိ႔ ခံစားရေလ ၏။ ထုိျပိဳက်သြားေသာ အရာသည္ အဘယ္နည္း။ ဆရာေတာ္ ၏ ေျခသလံုးေတာ္ကုိ နွိပ္နယ္ရင္း အကၽြနု္ပ္ စဥ္းစားလုိက္ေသာ အခါ၌ ထုိအရာသည ္ဖ်တ္ခနဲ ေပၚလာ လာေလေတာ႔၏။ ထုိအရာကား အျခားမဟုတ္။ " မာန "ဆုိေသာ အရာပင္တည္း။


ဟုတ္ပါျပီ။ အကၽြနု္ပ္မွာ ကာလ ၾကာျမင္႔စြာကပင္ မာန္ခံေနခဲ႔သည္ျဖစ္ ၍ ဘ၀င္မက်နုိင္ျခင္းျဖစ္ေပလိမ္႔မည္။ ယခုမွ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး က မိမိ ၏ ရင္ထဲမွ မာန ဆူးေျငာင္႔ ကုိ ဤနည္း ျဖင္႔ နုတ္ပစ္လုိက္သည္ ပါတကား။...


ဆက္ပါဦးမည္..