သည္ႏိုင္ငံ သည္အေရး
မိမိတို႔သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ား ျဖစ္ၾကသျဖင့္ သည္ႏုိင္ငံဟူသည္ မိမိတို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုုိင္ငံသည္ အာရွတိုက္အေရွ႕ေတာင္ပိုင္းရိွ အင္ဒုိခ်ဳိင္းနား ကြၽန္းဆြယ္ၾကီး၏ အေနာက္ဘက္ပိုင္းတြင္ တည္ရိွသည္၊ ေျမာက္လတၱိက်ဳ ၉ဒီဂရီ ၃၀လက္မႏွင့္ ၂၈ ဒီဂရီ ၃၁လက္မ အတြင္း တည္ရွိသည္။ ေျမာက္ယာဥ္စြန္းတန္း(ေျမာက္လတၱီက်ဳ ၂၃ ဒီဂရီ)သည္ ခ်င္းျပည္နယ္ တီးတိန္ျမိဳ႕၊ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းေပၚရွိ တေကာင္းျမိဳ႕ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ကြတ္ခိုင္ျမိဳ႕အနီးမွ ျဖတ္သြား သည္။
အေရွ႕ေလာင္ဂ်ီက်ဳ ၉၂ ဒီဂရီ ၁၀လက္မ ႏွင့္ ၁၀၁ ဒီဂရိီ ၁၁ လက္မ အတြင္း တည္ရွိသည္၊ အေရွ႕ေလာင္ဂ်ီက်ဳ ၉၇-ဒီဂရီ မ်ဥ္းကို ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စံေတာ္ခ်ိန္မ်ဥ္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည္။ ထိ႔ိုေၾကာင့္ ႏုိင္ငံ၏ ေလးပုံသုံးခန္႔သည္ အပူပုိင္းဇုန္အတြင္း က်ေရာက္၍ က်န္ေလးပုံတစ္ပုံခန္႔သည္ အပူေလ်ာ႔ပိုင္းဇုန္အတြင္း၌ က်ေရာက္လ်က္ ရွိသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ နယ္နမိတ္ခ်င္း ထိစပ္ေနေသာ ႏိုင္ငံမ်ားမွာ အေနာက္ဘက္တြင္ ဘဂၤလားေဒ့ရွႏိုင္ငံ၊ ေျမာက္ဘက္တြင္ တရုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံ၊ အေရွ႕ဘက္တြင္ လာအိုႏိုင္ငံႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ အေရွ႕ေတာင္ဘက္တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံတို႔ ျဖစ္ၾက၏။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ နယ္နမိတ္၏ အလ်ားမွာ မိုင္ေပါင္း ၃၈၀၀-ခန္႔ရွည္လ်ား၏။ ျမန္မာႏိုင္ငံ သည္ ေတာင္ဘက္တြင္ ကပၸလီပင္လယ္၊ မုတၱမေကြ႕ႏွင့္ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္၊ အေနာက္ဘက္တြင္ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ႏွင့္လည္း ထိစပ္လ်က္ ရွိ၏။ ကမ္းရိုးတမ္းအလ်ားမွာ ေျမာက္ဘက္ နတ္ျမစ္၀မွ ေတာင္ဘက္ ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕အထိ ၁၃၈၅-မိုင္ခန္႔ ရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အက်ယ္အ၀န္းသည္ စတုရန္းမိုင္ေပါင္း ၂၆၁၇၈၉-မိုင္ခန္႔ ရွိ၏။ ေျမာက္မွ ေတာင္သို႔ မိုင္-၁၃၀၀ ခန္႔ရွိ၍ အေရွ႕မွအေနာက္သို႔ မိုင္-၇၀၀ ခန္႔ရွိ၏။ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ၿဗိတိသွ် ကၽြန္းစု၏ ႏွစ္ဆေက်ာ္ေက်ာ္ ရွိ၏။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု တကၠဆပ္ျပည္နယ္ႏွင့္ အက်ယ္ အ၀န္း တူညီသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပည္နယ္ခုနစ္ခု တိုင္းခနစ္ခုတို႔ျဖင့္ ဖြဲစည္းတည္ေထာင္ထား၏။
ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေတာင္ကုန္းေတာင္တန္း ထူထပ္ေပါမ်ားေသာ နုိငံျဖစ္၍ ပူအိုက္စြတ္စိုေသာ ရာသီဥတု ရွိသည္။
ပထမေက်ာက္ေခတ္ႏွင့္စပ္ျပီး ယခင္ႏွစ္ေလးသိန္းကပင္ ဤျမန္မာေျမေပၚ၌ အညာသားေတြ ရွိခဲ့ၾက၏။ ဒုတိယေက်ာက္ေခတ္လူသားေတြ ေနထိုင္ခဲ့ၾက၏။ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀-ေလာက္မွာ ဧရာ၀တီျမစ္ သံလြင္ျမစ္ မဲနမ္ျမစ္တို႔ အၾကားရွိ ေတာင္ကုန္းမ်ားတြင္ ျမန္မာမ်ိဳးႏြယ္တို႔ ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။
ခရစ္ႏွစ္ ၈၀၀-ေလာက္တြင္ ျမန္မာႏွင့္ ျမန္မာအႏြယ္၀င္တို႔သည္ သံလြင္ျမစ္ေၾကာင္းကို လိုက္၍ ေက်ာက္ဆည္ၿမိဳ႕၏ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ရွိ နတ္ထိပ္ေတာင္ၾကားမွ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ၀င္ေရာက္လာၾကေသာအခါ သက္ႏွင့္ကဒူးတို႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္း ဧရာ၀တီျမစ္ အေရွ႕ကမ္းရွိ တေကာင္းျပည္နယ္၌လည္းေကာင္း၊ ေရွးရခိုင္တို႔သည္ အေနာက္အရပ္ရွိ ေ၀သာလီျပည္၌လည္းေကာင္း၊ မြန္တို႔သည္ ေတာင္ဘက္ ပင္လယ္ကမ္းေျခရွိ သထံုျပည္၌ လည္းေကာင္း၊ ပ်ဴတို႔သည္ ယခုေခတ္ ျပည္ၿမိဳ႕၏အေရွ႕ဘက္ ေမွာ္ဇာရြာတည္ရာအရပ္ရွိ သေရေခတၱရာျပည္နယ္၌လည္းေကာင္း ေနထိုင္လ်က္ရွိၿပီ။
ေနာက္ေခတ္မ်ားတြင္ မြန္တို႔အေျမာက္အျမား ေနထိုင္ၾကေသာ ဟံသာ၀တီပဲခူးၿမိဳ႕သည္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းတြင္ ထင္ရွားလာ၏။ ကာလအတန္ၾကာေသာ္ ပ်ဴ မြန္ သက္ ျမန္မာအစရွိေသာ လယ္တြင္းဆယ့္တစ္ခရိုင္သားတို႔သည္ လူဦးေရတိုးပြားလာၾကရာ အခ်ိဳ႕သည္ ေတာင္ဘက္ရွိ ေတာင္တြင္းၾကီးသို႔ ေျပာင္းၾက၏။
အခ်ိဳ႕က ဧရာ၀တီျမစ္ကိုကူး၍ ကရင္ ပေလာင္တို႔ရွိရာ စလင္းေခ်ာင္း မုန္းေခ်ာင္းေဒသသို႔ သြား၍ ေနၾက၏။
ဤေဒသကို မင္းဘူးေျခာက္ခရိုင္ဟု ေခၚသည္။
အခ်ိဳ႕သည္ ပံုေတာင္ပံုညာအပါအ၀င္ ခ်င္းေတာင္တန္းသို႔ သြားၾက၏။ အခ်ိဳ႕သည္ ရခိုင္ဘက္ သို႔ ေရာက္ေအာင္ သြားၾက၏။ ဧရာ၀တီျမစ္ကို ဆန္တက္၍ မူးျမစ္၀ွမ္းေဒသသို႔ သြားၾက၏။ ဤကဲ့သို႔ အႏွ႔ံအျပား ေနထိုင္ၾကေသာ ခရိုင္သားတို႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္ရန္ ပ်ဥ္ျပားအမည္ရွိေသာ မင္းသားသည္ ခရစ္ႏွစ္ ၈၄၉-ခုႏွစ္တြင္ ပုဂံၿမိဳ႕ကို တည္ေဆာက္၏။ ေနာက္ပိုင္း ပုဂံေခတ္ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဦးစြာ စည္းရံုးအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ အေနာ္ရထာမင္းသည္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၀၄၄-မွ ၁၀၇၃-တိုင္ေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္၏။
က်န္စစ္သားမင္းသည္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၀၈၄-မွ ၁၁၁၂-တိုင္ေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္၏။
ထိုသို႔ ပုဂံေခတ္မွစ၍ အင္း၀ေခတ္၊ ေတာင္ငူေခတ္၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္၊ အဂၤလိပ္ လက္ေအာက္ခံေခတ္၊ စစ္ႀကိဳေခတ္၊ စစ္ၿပီးဖဆပလေခတ္၊ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္၊ ယခုေခတ္တိုင္ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္ ဆယ့္ေလးခုတြင္ ေအးအတူပူအမွ် ေနထိုင္ခဲ့ၾကေသာ ကရင္၊ ဗမာ၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ ကယား စေသာ ျပည္ေထာင္စုသား လူဦးေရ ၅၆-သန္းေက်ာ္ေသာ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားသည္ ကိုယ့္ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
သည္အေရးဟူသည္ ယေန႔လူဦးေရ ၅၆-သန္းေက်ာ္ရွိေသာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသူ ကိုယ့္ႏိုင္ငံသား၏ အေရးျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ အေရးသည္ပင္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးဟုဆိုလွ်င္ လူေတြက တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု ထင္တတ္သည္။ အာဏာႏိုင္ငံေရး ပါတီႏိုင္ငံေရး စသည္တို႔ကား တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႔ႏွင့္ မကင္းတတ္ေသာေၾကာင့္ ေဘာင္က်ဥ္းတတ္သည္။ ရႈပ္ေထြးတတ္သည္။ အတၱဆန္တတ္သည္။ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္တတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တခ်ိဳ႕က ႏိုင္ငံေရးဟုဆိုလွ်င္ အျမင္မရွင္း ရွိတတ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးဟု ၾကားလိုက္တာႏွင့္ မစားေကာင္းသည့္အသီးသဖြယ္ လက္ေရွာင္ တတ္ၾကသည္။
အမွန္က ႏိုင္ငံေရးဟူသည္ ႏိုင္ငံ၏ ေ၀ယ်ာ၀စၥေဆာင္ရြက္မႈသာ ျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရးအလုပ္ ဟူသည္လည္း ႏိုင္ငံ၏ေ၀ယ်ာ၀စၥအလုပ္သာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားဟူသည္ ႏိုင္ငံ၏ ေ၀ယ်ာ၀စၥကို ရိုးရိုးသားသား စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းႏွင့္ ေဆာင္ရြက္မွသာ ႏိုင္ငံေတာ္က အမွန္တကယ္လိုအပ္ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမားျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္အဖို႔ ဘာအေရး အႀကီးဆံုး ျဖစ္ပါသနည္း-ဟု သံုးသပ္ေသာအခါ မိမိႏိုင္ငံသားတို႔၏အေရးသည္ အႀကီးဆံုးျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားတိုင္း ထိုသေဘာတရားကို ေလးစားလိုက္နာရမည္။
ႏိုင္ငံေရးစစ္စစ္မွန္မွန္ကား စား၀တ္ေနေရးစေသာ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ အေရးသာ ျဖစ္၏။
သခင္ဘေသာင္းကမူ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ စား၀တ္ေနေရး ေနရာအေဆာက္အဦးရွိေရး ပညာရရွိေရး က်န္းမာမႈ ရရွိေရး အညည္းေျပမႈရရွိေရး စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာရရွိေရး စသည္တို႔ပင္ ျဖစ္သည္-ဟု ဆိုခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံေရးသည္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ အေရးသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံသားမွန္လ်င္ ႏိုင္ငံ့အေရးကို စိတ္၀င္စားၾကရမည္။ ႏိုင္ငံအေရးကို ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကရမည္။ ႏိုင္ငံသားအားလံုး ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈရွိေသာ ႏိုင္ငံေရးသည္သာ စစ္မွန္ေသာႏိုင္ငံေရး ျဖစ္၏။ ဒီမိုကေရစီ လက္ဦးေပၚေပါက္ရာ ဂရိျပည္မွ အရစၥတိုတယ္မည္ေသာ ပညာရွိႀကီးက - "လူသည္ ႏိုင္ငံေရးသတၱ၀ါ ျဖစ္သည္၊ ႏိုင္ငံေရးတြင္ စိတ္မ၀င္စားေသာ သူသည္ နတ္ေသာ္လည္းေကာင္း ႏြားေသာ္လည္းေကာင္းသာ ျဖစ္ရမည္၊ လူမဟုတ္ႏိုင္'' ဟု ဆိုသည္။ ႏိုင္ငံသားျဖစ္လ်က္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအေရးကို စိတ္မ၀င္စားလွ်င္ ထိုသူသည္ ႏိုင္ငံသား မဟုတ္-ဟုသာ ဆိုရေခ်မည္။
ႏိုင္ငံေရးကို မိမိႏွင့္မဆိုင္ဟု အထင္ေရာက္ေနၾကသူတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရးသေဘာကို နားလည္ၾကသူမ်ား မဟုတ္။ အမွန္က ႏိုင္ငံေရးဟူသည္ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ ေသေရးရွင္ေရးပင္ ျဖစ္သည္ဟု သခင္ဘေသာင္းက ဆိုခဲ့သည္။
ႏိုင္ငံေရး၏ သေဘာသဘာ၀ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ေအာက္ပါအတိုင္း ဖြင့္ဆိုခဲ့သည္။
"ႏိုင္ငံေရး၏ သေဘာအမွန္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လူသားတို႔ႏွင့္ မတန္မရာ ျမင့္ျမတ္လြန္းသည္လည္း မဟုတ္၊ နိမ့္က်လြန္းသည္လည္း မဟုတ္၊ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ စိတ္ေဇာႏွင့္ လုပ္ရေသာ အေရးကိစၥလည္း မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လူ႔ေလာကတြင္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ၾကံဳေတြ႕ေနရေသာ ကိစၥပင္ ျဖစ္သည္”။
"တနည္းအားျဖင့္ဆိုေသာ္ ႏိုင္ငံေရးဆိုသည္မွာ လူ႔ကိစၥဟု ဆိုရေပမည္။ လူတို႔၏ စားမႈ ေသာက္မႈ ေနမႈ ထိုင္မႈ သြားမႈ လာမႈ အစုစုတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရးပင္ျဖစ္၏။ (ေတာသူမေလး တစ္ေယာက္ ေကာက္စိုက္ေနျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္၏။ ေတာသားေလးတစ္ေယာက္ ႏြားေက်ာင္းေနျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္၏။ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ ပဲျပဳတ္ေရာင္းေနျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္၏။ အဘြားအို တစ္ေယာက္ လမ္းေဘးအေက်ာ္ေရာင္းေနျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္၏။ လူငယ္တစ္ေယာက္ ဆိုက္ကားနင္းေနျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္၏။ ဆရာမေလးတစ္ေယာက္ စာသင္ေနျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္၏။ စည္ပင္၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ အမိႈက္ေကာက္ေနျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ဆိုင္ရာအလုပ္ကို လုပ္ေနျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရးပင္ျဖစ္၏။) မိမိတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရးကို မဆင္မျခင္ မေတြေတာမိေစကာမူ ႏိုင္ငံေရးသည္ အၿမဲတေစ မိမိတို႔ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေန၏။ မိမိတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရးကို ေရွာင္ရွားေစကာမူ ႏိုင္ငံေရးသည္ မိမိတို႔ အိမ္ ရံုး အလုပ္ရံု စသည္တို႔၌ ေပၚေပါက္လ်က္ ရွိ၏။ ဤဌာနမ်ား၌ မိမိတို႔သည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ႏိုင္ငံေရးကို လုပ္ေနၾကရေပမည္"။
"ေတာင္သူလယ္သမား လခစား၀န္ထမ္း ကုန္သည္ပြဲစား လူတိုင္းလူတိုင္း မိမိတို႔၏ အခြင့္အေရးကို ရယူလိုျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရးပင္ ျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ မိမိတို႔ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ၾကံဳေတြ႕ေနရေသာ ေနထိုင္စားေသာက္မႈသည္ ေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိသည္အားေလ်ာ္စြာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ႏိုင္ငံေရးသည္လည္း ေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိ၏။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလံုး သက္သာေခ်ာင္ခ်ိ လူတန္းေစ့ေနႏိုင္ေအာင္ လြတ္လပ္မႈကို ေတာင့္တၾကသည္။ ဤလြတ္လပ္မႈကို ရယူလိုမႈသည္ပင္လွ်င္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရးသည္ လူမႈေရးမွ်သာ ျဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရးကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ နားမလည္ႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေခ်။ သို႔ပါလ်က္ႏွင့္ အခ်ိဳ႕က ႏိုင္ငံေရးသည္ ယုတ္မာညစ္ေထးသည္ဟု ဆိုၾက၏။ စင္စစ္ ႏိုင္ငံေရးသည္ ယုတ္မာညစ္ေထးသည္ မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရးကို ယုတ္မာညစ္ေထးေအာင္ လုပ္ေဆာင္သူတို႔သာလွ်င္ ယုတ္မာညစ္ေထးျခင္း ျဖစ္၏။
ႏိုင္ငံေရးဟူသည္ လူအသီးသီးတို႔၏ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈ သိပၸံအတတ္သာ ျဖစ္သည္။ သိပၸံအတတ္အေနအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးသည္ လူအသီးသီးတို႔၏ အခြင့္အေရးကို ေစာင့္ေရွာက္ရေပလိမ့္မည္။ စင္စစ္မွာ ႏိုင္ငံေရးတို႔မည္သည္ ၿပီးဆံုးျခင္းသို႔ ေရာက္ၿပီဟူ၍ မရွိႏိုင္ေခ်။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သံသရာ၌ လည္ေနရ၍ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္ျမတ္အတိုင္း အေၾကာင္းႏွင့္အက်ိဳး၊ အတိတ္ႏွင့္ပစၥဳပၸန္၊ ပစၥဳပၸန္ႏွင့္အနာဂတ္ ဆက္စပ္၍ မရပ္မနား ရွည္လ်ားေသာ ခရီးကို တစ္သြားတည္းသြားေနရေပၿပီ။ ဤကဲ့သို႔ အေၾကာင္းတရား အက်ိဳးတရား အမ်ိဳးအစားကိုလုိက္၍ ျဖစ္ပ်က္ေနျခင္းသည္ပင္လ်င္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္၏"။ ဤကား ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ႏိုင္ငံေရး ဒႆနပင္တည္း။
ႏိုင္ငံေရးဟူသည္ စည္းရံုးေရးျဖစ္သည္။ စည္းရံုးေရးမပါေသာ ႏိုင္ငံေရးသည္ အဆန္မပါေသာ သႀကၤန္အေျမာက္သာ ျဖစ္သည္။ စည္းရံုးေရး မပါလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးဟုပင္ မေခၚထိုက္။ သိမ္းသြင္းျခင္း ျဖားေယာင္းျခင္းတို႔သည္ စည္းရံုးျခင္းမဟုတ္။ စည္းရံုးေရးသည္ ျပည္သူျဖစ္သည္။ ျပည္သူ႔အတြက္ အက်ိဳးရွိမည့္အရာကို ျပည္သူက သေဘာေပါက္နားလည္ၿပီး လက္ခံလာေအာင္ ရွင္းလင္းေျပာၾကားျခင္းသည္ စည္းရံုးေရးျဖစ္သည္ဟု ပညာရွင္တဦးက ဆိုခဲ့သည္။
သိသာထင္ရွားေသာအခ်က္ကား ႏိုင္ငံေရးဟူသည္ ႏိုင္ငံ့အေရးျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးဟူသည္ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားတို႔၏အေရးျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားတို႔၏အေရးဟူသည္ စား၀တ္ေနေရး က်န္းမာေရး စေသာ လူ႔အေရးမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားတို႔၏ အေရးကို ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္သာ ႏိုင္ငံေရးအႏွစ္သာရ ျဖစ္သည္။ စင္စစ္ ႏိုင္ငံေရးဟူသည္ အတၱဟိတမဟုတ္ ပရဟိတျဖစ္သည္။ သခင္ဘေသာင္းကမူ ႏိုင္ငံေရးသည္ သူမ်ား၏အေရးမဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားတို႔၏ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာပင္ ျဖစ္သည္-ဟု ဆိုခဲ့ေလသည္။
အရွင္သံ၀ရာလကၤာရ
ဓမၼပိယဆရာေတာ္
အေတြးအျမင္းမဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာ-၉
အမွတ္(၂၁၁) ၂၀၀၉ ေအာက္တိုဘာလ