လင္္နဲ႔ မယား လွ်ာ နဲ႔ သြား
လွ်ာနဲ႔ သြားတို႔ဟာ အာဟာရ ကိစၥကၥကို အေပးအယူ မွ်မွ် ေဆာင္ရြက္ၾကရင္ “ဝမ္းတစ္လံုး ေကာင္းၿပီး ေခါင္းမခဲ”ရသလိုပဲ လင္နဲ႔ မယား တို႔ဟာလဲ ... [ေတာင္တြင္းႀကီး နတ္မွီေတာရ ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိက]
ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္မုန္း လကြယ္ေန႔တိုင္းမွာ
က်င္းပျပဳလုပ္ၿမဲျဖစ္တဲ့ ေက်းဇူးရွင္ က်မ္းျပဳ အဘိဓမၼာ ပညာရွင္
ေတာင္တြင္းႀကီး နတ္မွီေတာရ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ႕ ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္
ပူေဇာ္ပြဲကို ဒီႏွစ္မွာလဲ (၁၁၁) ႏွစ္ေျမာက္ အထိမ္း အမွတ္အျဖစ္ က်င္းပပူေဇာ္
ၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးရဲ႕ တပည့္ေဟာင္း ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္ မ်ားဟာ
အဖိတ္ေန႔ ညေနမွာ စံုညီၾကၿပီး ညပိုင္းမွာေတာ့ ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ ကေလး
မ်ားနဲ႔အတူ ေလာကေရး၊ ဓမၼေရးမ်ားကို ေျပာဆိုေဆြးေႏြးရတဲ့ အစဥ္အလာမပ်က္
စကားဝိုင္း ကေလး ကလဲ ငယ္မူျပန္ ေလာက္တဲ့ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ကေလးတစ္ခုပါပဲ။
ဒီႏွစ္စကားဝိုင္းမွာေတာ့
ေနာင္ေတာ္ႀကီးျဖစ္တဲ့ လက္ရွိ နတ္မွီေတာရ ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိက တင္ျပတဲ့
အျမင္သစ္ ကေလးႏွစ္ခုက စကားဝိုင္းကို စိုေျပ တက္ၾကြေစသလို အေတြးသစ္
မ်ားကိုလဲ ေဝဆာျပည့္ဝေစတယ္လို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္၊ ေနာင္ေတာ္ႀကီးတင္ျပတဲ့ ပထမ
အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကေတာ့ ေလာကေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ “လင္နဲ႔မယား လွ်ာနဲ႔သြား”
ဆိုတဲ့ ဆို႐ိုးအေပၚမွာ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ အျမင္သစ္ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာင္ေတာ္ႀကီးက “လင္နဲ႔မယား
လွ်ာနဲ႔သြား”ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အမ်ားလက္ခံ ေျပာဆိုေနတဲ့ အဓိပၸါယ္က
လင္နဲ႔မယားတို႔ရဲ႕ ေနာင္ဂ်ိမ္ပြဲကို လက္ခုပ္တီးေပး ေနသလိုျဖစ္ေနတယ္၊ သူတို႔
ေကာက္ယူတဲ့ အဓိပၸာယ္က လွ်ာနဲ႔သြားဆိုတာ ခံတြင္းတစ္ခု တည္းမွာ
အတူတည္ရွိရင္း ခႏၶာ့တာဝန္ကို ပူးေပါင္းထမ္းေဆာင္ေနရတာျဖစ္လို႔ တစ္ခါတစ္ရံ
မေတာ္တဆ ကိုက္မိတတ္ၾကမွာပဲ၊ ဒီလို ကိုက္မိတဲ့ အခါ လွ်ာကလဲ သြားအေပၚမွာ
မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး ခံတြင္းအျပင္ဘက္ ထြက္သြားလို႔ မရသလို သြားကလဲ
ထို႔အတူပဲေပါ့။
အဲဒီလိုပဲ လင္နဲ႔မယားတို႔ဟာလဲ
တစ္အိမ္တည္းမွာ အတူတကြ ေနထိုင္ၾကရင္း အိမ္ေထာင္တာဝန္ကို ပူးတြဲထမ္းေဆာင္
ေနရာတာျဖစ္လို႔ တစ္ခါတစ္ရံ အခန္႔မသင့္ရင္ ကေတာက္ကဆ ျဖစ္ၾကမွာပဲ၊
ဒီလိုျဖစ္ရေကာင္းလားဆိုၿပီး အာဃာတေတြ ထားၾကၿပီး တကြဲတျပားျဖစ္စရာမလိုပါဘူး၊
ဒါဟာ သဘာဝတရားတစ္ခုပဲ ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးနဲ႔ မွတ္ယူ သံုးစြဲ ေျပာဆိုေန
ၾကပါတယ္။
ဒီအဓိပၸါယ္နဲ႔ ဒီလိုေျပာဆိုခ်က္မ်ားဟာ
လႊတ္ခနဲၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ လင္နဲ႔မယားကို မကြဲျပားေအာင္ ေဖ်ာင္းဖ်သလို
ထင္ရေပမယ့္ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဒီစကားနဲ႔ ဒီအဓိပၸါယ္ကို လက္ကိုင္
ဆင္ေျချပဳၿပီး လင္မယားရန္ပြဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆင္ႏႊဲေရးအတြက္ အားေပးေနတဲ့
သေဘာလဲ သက္ေရာက္ ေနတယ္လို႔ ထင္မိတယ္၊ ဒီအတိုင္းသာဆိုရင္ လွ်ာနဲ႔သြား
ကိုက္မိ ၾကတာဟာ မလႊဲမေရွာင္သာတဲ့ သဘာဝႀကီး တစ္ခုျဖစ္သလို
လင္နဲ႔မယားရန္ေတြ႕ရတာဟာလဲ အိမ္ေထာင္တစ္ခုရဲ႕ မလႊဲမေရွာင္သာတဲ့
သဘာဝႀကီးတစ္ခုလို႔ သေဘာထားၿပီး “ျဖစ္သာ ျဖစ္ၾက” လို႔ အားေပး
အားေျမာက္ျပဳေနရာ မက်ေပဘူးလား။
ေ သခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္
ခံတြင္းတစ္ခုတည္းမွာ လွ်ာနဲ႔သြားတို႔ အတူတည္ေနၿပီး ခႏၶာ့တာဝန္ကို
ထမ္းေဆာင္ ေပးေနတဲ့ နိစၥဓူဝ တာဝန္ႀကီးဟာ အခ်င္းခ်င္း ကိုက္မိၾကတာထက္
အမ်ားႀကီး ေလးနက္တဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ေဆာင္ေနပါတယ္၊ “သေဗၺသတၲာ အာဟာရ ဌိတိကာ=
သတၲဝါမွာ အစာ” ဆိုတဲ့ အတိုင္းေပါ့ေလ “ေလးျဖာဓာတ္ေဆာင္၊ ဒီကိုယ္ေကာင္ႀကီး
သက္တမ္း ျပည့္တည္ေနၿပီး ပင္ပန္းမႈမရွိဘဲ လုပ္ကိုင္ လႈပ္ရွားေနေရးဟာ
အစာအာဟာရ မွ်တဖို႔က အဓိကမဟုတ္လား။
ဒီလို အစာအာဟာရ တစ္ကိုယ္အတြက္ မွ်တဖို႔
ဆိုတာကလဲ “ပါစက” ဆိုတဲ့ ဝမ္းမီးဓာတ္က ေက်ညက္ေအာင္ ေခ်ခ်က္ေပး ႏိုင္မႈက
အဓိကပဲ၊ “ဝမ္းတစ္လံုးေကာင္း ေခါင္းမခဲ” ဆိုတာဟာ အဲဒီ ပါစကဝမ္းမီး
ေကာင္းမြန္မွ်တမႈကို ေျပာေနတာပဲ၊ ဝမ္းမီးက မွ်တေအာင္ ေခ်ခ်က္ဖို႔ဆိုတာကလဲ
လွ်ာနဲ႔သြားက အထိုက္အေလွ်ာက္ ေက်ညက္ေအာင္ဝါးၿပီး ပို႔ေပးမွျဖစ္ႏိုင္တာ၊
လွ်ာနဲ႔သြားက ေက်ညက္ေအာင္ မဝါးၾကလို႔ စလံုးစခုေတြခ်ည္း ဝမ္းထဲ
ေရာက္လာမယ္ဆိုရင္ ဝမ္းမီးကလဲ ေက်ညက္ မွ်တေအာင္ မခ်က္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊
ဒီလိုဆိုရင္ ဝမ္းတစ္လံုးကလဲ မေကာင္းႏိုင္ေတာ့သလို
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကလဲေခါင္းတစ္လံုးကစၿပီး တစ္ကိုယ္လံုးအထိ မမွ်မတ မက်န္းမမာ
ျဖစ္သြားမွာ ေသခ်ာတယ္။
ဒါကိုၾကည့္လိုက္ရင္ ခႏၶာကိုယ္ႀကီး
ခန္႔က်န္း ခိုင္မာေရးဟာ လွ်ာနဲ႔ သြားအေပၚမွာ အမ်ားႀကီးတည္ေနတယ္ ဆိုတာကို
သေဘာေပါက္လို႔ ရတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ခံတြင္းတစ္ခု အတြင္းမွာ လွ်ာနဲ႔သြားတို႔ရဲ႕
တည္ေနမႈနဲ႔ အေပးအယူ မွ်မွ်တတ လုပ္ေဆာင္ ေနမႈဟာ အေတာ္အေလးထား ရမယ့္
ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ေနတယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ တည္ေနလုပ္ေဆာင္မႈကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္
အထက္သြား ေအာက္သြားမ်ားက ဆံုနဲ႔က်ည္ေပြ႕ပမာ ခံတြင္းရဲ႕
အျပင္နခမ္းမွာတည္ေနၾကတယ္။
အဲ .. ဒီဥပမာမွာလဲ တစ္ခု သတိထားစရာ
ကေတာ့ ဥပမာျဖစ္တဲ့ အျပင္က ဆံုနဲ႔ က်ည္ေပြ႕တို႔မွာ ဆံုက ေအာက္ခံအျဖစ္
တည္ၿငိမ္ေနရၿပီး က်ည္ေပြ႔က အေပၚကေန လႈပ္ရွား ေပးရတာျဖစ္ေပမယ့္ သြားမွာေတာ့
အေပၚသြားက ဆံုသေဘာမ်ိဳးနဲ႔ တည္ၿငိမ္ ေနတာျဖစ္ၿပီး ေအာက္သြားက က်ည္ေပြ႕
သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ လႈပ္ရွား ႀကိတ္ဝါး ေပးရတာေတာ့ ထူးတာေပါ့ေလ။ အစားအစာကို
ႀကိတ္ဝါးေပးရတဲ့ ကိစၥကို အဓိက ေနရာကေနၿပီး တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ေပးရာမွာ
အစားရွိရာကို သြားကလိုက္ၿပီး ဝါးႀကိတ္လို႔ မရႏိုင္ဘူးေနာ္၊
“ဆန္စဥ္ရာ
က်ည္ေပြ႕ မလိုက္ႏိုင္ဘူး” ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္းေပါ့၊ သြားက သူ႔ေနရာသူ ေနၿပီး
ေရာက္လာတဲ့ အစားအစာကိုသာ ႀကိတ္ဝါးေပးႏိုင္တာ၊ ဒီေနရာမွာ လွ်ာရဲ႕တာဝန္က
အေတာ္ အေရး ပါလာတယ္၊ ခံတြင္းထဲ ေရာက္လာတဲ့ အစားအစာကို လွ်ာနဲ႔
ဝါးေခ်ေပးဖို႔လိုအပ္တာနဲ႔ မလိုအပ္တာကိုလဲ ခြဲျခား ႏိုင္ရတယ္၊ ဝါးေခ်ဖို႔
လိုအပ္တဲ့ အစားအစာကို သြားရွိရာ ေရာက္ေအာင္ ေပးပို႔တဲ့ အလုပ္တို႔၊
ဝါးေခ်ၿပီးသား အစားအစာကို ခံတြင္းဝ ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ေပးတဲ့
အလုပ္တို႔ကို လွ်ာက လုပ္ေပးရတာ။
ဒီေနရာမွာ တကယ္လို႔ သြားက ေနရာတကာ
ငါပါမွ ၿပီးမယ္ဆိုၿပီး လွ်ာလုပ္ရမယ့္ အလုပ္ကို ဝင္လုပ္ၾကည့္ပါလား၊
ခံတြင္းတစ္ခုလံုး သြားေတြနဲ႔ ျပည့္ေနရင္ လွ်ာကိုသာမက ပါးေစာင္တို႔
အာေခါင္တို႔ပါ သြားရဲ႕ဒဏ္ရာေတြနဲ႔ ျပည့္သြားမွာေပါ့၊ ျပီးေတာ့ သြားဆိုတာ
ဝါးတာ ႀကိတ္တာေတြကိုသာ လုပ္ႏိုင္တာ လွ်ာလို အေသးစိပ္ကေလးေတြအထိ
ေထာင့္ေစ့ေအာင္ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ေပ်ာင္းေပ်ာင္း လႈပ္ရွားႏိုင္တာမ်ိဳးမွ မဟုတ္ဘဲ၊
ဒီေတာ့ သြားက သြားေနရာမွာပဲေနၿပီး သြားအလုပ္ကိုပဲ လုပ္ေနတာဟာ သဘာဝက
ေပးထားတဲ့ တာဝန္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ရာက်ပါတယ္၊ ကိုယ့္ေနရာမွာ ေနၿပီး
ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ မလုပ္ဘဲ သူမ်ားေနရာ သြားလုပ္ၿပီဆိုရင္ ဒါဟာ အလုပ္လုပ္တာ
မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အ႐ႈတ္လုပ္တာျဖစ္သြား ေတာ့မွာေပါ့၊ လွ်ာကလဲ သြားေနရာ
ဝင္႐ႈပ္ရင္ေတာ့ သြားကိုက္ဒဏ္ခံရတာပဲ အဖတ္တင္မယ္ ခႏၶာ့တာဝန္ကို ဘယ္ေက်ပြန္
ေတာ့မလဲ။
ေအး .. အဲဒီလိုပဲေပါ့ေလ လွ်ာနဲ႔
သြားတို႔ဟာ ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ေနၿပီး အာဟာရကိစၥကို အေပးအယူမွ်မွ်
ေဆာင္ရြက္ ၾကမယ္ ဆိုရင္“ ဝမ္းတစ္လံုးေကာင္း ေခါင္းမခဲ” ရသလိုပဲ
လင္နဲ႔မယားတို႔ဟာလဲ အေပးအယူမွ်မွ် ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ သိၿပီး ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္
ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ၾကရင္ မိသားစုအားလံုး ေပ်ာ္ရႊင္ၿပီး မရွိအတူ၊
ရွိအတူ၊ ေအးအတူ ပူအမွ် ဆိုသလို သာယာလွပတဲ့ သီရိေဂဟာ ျဖစ္မွာမလြဲပါဘူး။
ငယ္ငယ္တုန္းက ရြာမွာ ဦးညိဳလံုးဆိုတဲ့
ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္၊ ရပ္ရြာအေလွ်ာက္ေတာ့ လူခ်မ္းသာဆိုတဲ့ စာရင္းထဲမွာ
ထိပ္ဆံုးတန္း ထဲကပါပဲ၊ အဲဒီအိမ္မွာ ညေနပိုင္း အလုပ္သိမ္းၿပီးလို႔ စားခ်ိန္
ေသာက္ခ်ိန္ ေရာက္ၿပီဆိုရင္ အၿမဲလိုလို ပူပူညံညံ အသံၾကားရတယ္၊
သူတို႔မိသားစုကို ၾကည့္ရတာ ဘယ္ေတာ့မွ စားေကာင္းျခင္းနဲ႔ စားရပံုမရပါဘူး၊
ပစၥည္းဥစၥာ မ်ားသေလာက္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ
အလြန္ရွားပါးတဲ့ မိသားစုေပါ့။ ရယ္ေတာ့ရယ္စရာပဲ၊ အဲဒီဒကာႀကီးက ထမင္းပြဲကို
ထိုင္ၿပီး သူ႔အမယ္ႀကီးကို ဆူပူေနတာေတြကလဲ ၾကည့္ဦး .. ဟင္းပြဲမွာ
အသီးအရြက္ပဲ ပါတယ္၊ အသားငါး မပါတဲ့ေန႔ေတြမွာ အိမ္ကအမယ္ႀကီးက ဟင္းကို
ဆီေလးျပားေလးနဲ႔ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ခ်က္ထားၿပီဆိုရင္လဲ သူက “ေဟ့ .. ဒီ
ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြက နင့္ဆီေတြ ဒီေလာက္ထည့္ထားေတာ့ေကာ အသားဟင္း ငါးဟင္းလို
ေကာင္းလာမွာမို႔လား၊ နင္ေတာ္ေတာ္ အိမ္ေထာင္ျဖဳန္းတယ္” ဆိုၿပီး ဆူျပန္တာပဲ၊
အဲ အသားေလး ငါးေလးရလို႔ ဆီျပန္ေလးျဖစ္ေအာင္ ခ်က္ျပဳတ္ထားျပန္ရင္လဲ “ ေဟ့
.. ဒီအသား ငါးေတြက သူ႔နဂိုအတိုင္း ေကာင္းၿပီးသား ေတြ နင္ဆီေတြ ထည့္မွ
မဟုတ္ဘူး၊ နင္ေတာ္ေတာ္ အိမ္ေထာင္ျဖဳန္းတယ္” ဆိုၿပီး ဆူျပန္တာပဲ။
အဲဒီေတာ့ လွ်ာေနရာ သြားကလိုက္ေနမွေတာ့
ဒီအိမ္ေထာင္ ဝမ္းႀကီး ဘယ္ေကာင္းႏိုင္ေတာ့မလဲ၊ ဒီအတြက္ ဘယ္လို ေနာက္ဆက္တြဲ
ဆိုးက်ိဳးေတြ ထြက္လာသလဲ ဆိုေတာ့ သူ႔သားေတြက မိုးခ်ဳပ္လို႔ လယ္ယာ
အလုပ္အကိုင္ ၿပီးၿပီဆိုရင္ အိမ္ကို တန္းမျပန္ၾကေတာ့ဘူး၊ ထန္းတဲ တစ္ခုခုမွာ
ထန္းရည္ ေသာက္ရင္း အဖိုးႀကီးနဲ႔ အဖြားႀကီး စားၿပီးေသာက္ၿပီး
ရန္ပြဲၿပီးခ်ိန္ ေရာက္မွ အိမ္ျပန္ၾကတဲ့ အက်င့္ရသြားတယ္၊ မိသားစု
ဆံုမိခ်ိန္မွာ ဆံုးမတိုင္ပင္ရမယ့္ သားေတြကလဲ မူးလာၾက ျပီဆိုေတာ့ ဘာမွ
ေျပာလို႔ ဆိုလို႔ အေပါက္အလမ္း မတည့္ၾကေတာ့ဘူးေပါ့၊ အိမ္နားနီးခ်င္း
ေတြကေတာ့ သူတို႔တေတြ ေမာၿပီး အိပ္ေပ်ာ္သြားၾကပါေစလို႔ပဲ က်ိတ္ၿပီး
ဆုေတာင္းေနရေတာ့တယ္။
အဲဒါပါဘဲ၊ “လင္နဲ႔မယား
လွ်ာနဲ႔သြား”ဆိုတာ အခန္႔မသင့္ရင္ ကိုက္မိတတ္တာ ဓမၼတာပဲဆိုတဲ့ လင္မယားရန္ပြဲ
အားေပးတဲ့ ဆင္ေျခအစား လွ်ာနဲ႔သြားတို႔ဟာ ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ေနၿပီး
ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ ေက်ပြန္ေရးသာ အဓိကထား ေဆာင္ရြက္ၾကၿပီး
သူေနရာကိုယ့္ေနရာကို ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္တာတို႔၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္တာတို႔ မလုပ္ၾကဘဲ
အခ်င္းခ်င္း အေပး အယူမွ်မွ် ခႏၶာ့တာဝန္ ေက်ပြန္ေရးကိုသာ အဓိကထား
ေဆာင္ရြက္ၾကသလို လင္နဲ႔မယားတို႔ဟာလဲ မိသားစုဆိုတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီး
ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ က်န္းမာခ်မ္းသာေရးအတြက္ အဓိကက်တဲ့ တာဝန္ႀကီးကို
တာဝန္ကိုယ္စီနဲ႔ ထမ္းေဆာင္ ေနရတာပါလားဆိုတဲ့ ေမတၲာတရား
အျပည့္အဝရွိဖို႔ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ယူၿပီးလိုက္နာ က်င့္သံုးတာကသာ
သာယာတဲ့အိမ္ေထာင္၊ သာယာတဲ့မိသားစု ျဖစ္မယ္လို႔ သေဘာရပါတယ္” ဆိုတဲ့အေၾကာင္း
အက်ယ္တဝင့္ ေျပာ ဆိုေဆြးေႏြးပါတယ္။
စကားဝိုင္းမွာ ပါဝင္တဲ့ အရွင္ျမတ္
တစ္ပါးကေတာ့ ဒီစကားနဲ႔ ဒီအဓိပၸာယ္ဟာ လင္နဲ႔မယားအတြက္သာ မကဘူး၊ ဆရာနဲ႔
တပည့္၊ ဆရာနဲ႔ဒကာ၊ မင္းနဲ႔ျပည္သူစတဲ့ အတူတကြ လက္တြဲ
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရမယ့္ ဘာသာေရး၊ ပညာေရး၊ ႏိုင္ငံေရးစတဲ့ နယ္ပယ္
အားလံုးအတြက္ အေလးအနက္ ထားရမယ့္ လမ္းညႊန္စကားရပ္တစ္ခုျဖစ္တယ္
ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ကေလးမ်ားနဲ႔ ျဖည့္စြက္တင္ျပ ေဆြးေႏြး
ပါတယ္။
ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တိုင္းလိုပဲ အဲဒီေန႔က
စကားဝိုင္း ကေလးဟာလဲ အေတြးပြားစရာ အေလးထားစရာ ကေလးေတြနဲ႔
ျပည့္ႏွက္စိုေျပလို႔ ေနပါတယ္။ ။ ဇနီးေမာင္ႏွံတို႔ တာဝန္သိ သစၥာရွိၿပီး
အေပးအယူမွ်တဲ့ လွ်ာနဲ႔သြားပမာ တာဝန္ရွိသလို တာဝန္သိ၊ တာဝန္ေက်ၾကၿပီး
ယေန႔မွစ၍ သံသာေလကမ္းတိုင္ ဘဝတာဝန္ ေက်ပြန္ခ်မ္းေျမ့ သာယာလွတဲ့ သီရိေဂဟာ
ပိုင္ရွင္မ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ။
ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ (ေတာင္စြန္း)