ပညာ အေရာင္ျဖင့္ ေလာက အက်ဳိး သယ္ပုိး ၾကပါစုိ႔
ဤေလာက၌ ရတနာ မ်ဳိးစုံ ရွိသည္။ ထုိရတနာ
မ်ားထဲမွ မေပ်ာက္ပ်က္ မပ်က္စီးဘဲ ပုိင္ဆုိင္သူ၏ လက္ထဲတြင္ တစ္သက္တာ
တည္ၿမဲေနေသာ ရတနာကုိ ၫႊန္ျပပါဆုိလွ်င္ ''ပညာ''ဟူေသာ ရတနာကုိ ၫႊန္ျပ ရေပမည္။
အေၾကာင္းမူကား ပညာသည္ လူသား တုိ႔၏
အနာဂတ္ကုိ မည္သည့္မီးမွ ထြန္းညိႇစရာ မလုိဘဲ ထင္ထင္ရွားရွား ျပသ ေပးႏုိင္
ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ''ပညာသမာ အာဘာနတၴိ၊ ပညာႏွင့္ တူေသာ
အလင္းေရာင္သည္ မရွိ'' ဟူ၍ သုံးလူ ထြတ္ထား ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္က ပညာ၏
ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ ေဖာ္က်ဴးထားျခင္း ျဖစ္သည္။
''ပညာ'' ဟူသည္ တန္ဖုိး မျဖတ္ႏုိင္ေသာ အရာ
ျဖစ္သည္။ ပညာ ရွာမီွးျခင္းျဖင့္ ဥာဏ္ပညာ ထက္ျမက္ ႐ုံသာမက ႀကီးပြား တုိးတက္
ေစသည့္ အျပင္ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔ ေစသည္။ လူသားတုိ႔သည္ မိမိဘဝ အစ
ဖြားျမင္ခ်ိန္ လူ႔ေဘာင္ အတြင္း ဝင္ေရာက္ ခ်ိန္မွစ၍ မိမိတုိ႔ အသက္အရြယ္
အလိုက္ ပညာကုိ သင္ယူ ေလ့လာ ၾကရသည္။ ပညာ အေထာက္အပံ့ ျဖင့္သာ ေလာက အက်ဳိး
သယ္ပုိး ႏုိင္ေသာ ေလာကကိုအက်ဳိး ျပဳေသာ သားေကာင္း ရတနာ၊ သမီးေကာင္း
ရတနာမ်ား ေပၚထြက္ လာရျခင္း ျဖစ္သည္။
ပညာသည္ လူတုိ႔၏ အသိ ဉာဏ္ကုိ
ဖြင့္ေပးေသာေၾကာင့္ အမွားႏွင့္ အမွန္ကုိ ပညာ မ်က္စိျဖင့္ ပုိင္းျခား
ေဝဖန္ႏုိင္စြမ္း ရွိသည္။ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ ဟူသည္ နည္းသည္၊ မ်ားသည္ ဟူ၍
မရွိဘဲ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ တန္ဖုိး ရွိသည္။ ယေန႔ အခ်ိန္အခါတြင္ ပညာ ရွာမီွးရန္
ပိုမုိလြယ္ကူ လာၿပီျဖစ္သည္။ စာအုပ္ေကာင္း ေျမာက္ျမားစြာ ရွာေဖြမည္လား။
ဆရာေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ထံမွ သင္ယူမည္လား။ ရွာေဖြႏုိင္သည္။ သင္ယူ
ႏုိင္သည္။ မိမိအား တစ္စုံ တစ္ဦးေသာ သူက သုံးစြဲရန္ ေငြအသျပာႏွင့္ ပညာတည္း
ဟူေသာ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာကုိ ေရြးခ်ယ္ပါ ဆုိလွ်င္ သင္မည္သည့္ အရာကုိ ေရြးခ်ယ္ရ
ပါမည္နည္း။
''ပစၥည္း သခၤါရ၊ လူသခၤါရ'' ဟူေသာ စကားပုံ ရွိပါသည္။ ပစၥည္း
တုိ႔သည္ ပ်က္စီးတတ္ သကဲ့သုိ႔ လူသည္လည္း ေသျခင္းကို မလြန္ဆန္ ႏုိုင္ေပ။ ဥစၥာ
ပစၥည္းသည္ ပ်က္စီး ေပ်ာက္ရွ သြားႏုိင္ေသာ္လည္း အသိပညာ၊ အတတ္ ပညာသည္
မေပ်ာက္ပ်က္ဘဲ မိမိဘဝ တစ္သက္တာ အသုံးျပဳ သြားနိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ထုိကဲ့သုိ႔
ထူးျခားသည့္ ဂုဏ္ရည္ ရွိျခင္းေၾကာင့္ သား၊သမီး တုိ႔ကုိ မိဘမ်ားက အေမြ
ပစၥည္းထက္ အစဥ္အၿမဲ အသုံးျပဳ ႏုိင္ရန္ အတြက္ အသိပညာ၊ အတတ္ပညာ မ်ားကုိ
ငယ္စဥ္မွ စ၍ သင္ယူ ေစခဲ့သည္။ ''ပညာဟူသည္ ျမတ္ေရႊအုိး၊ ဥစၥာဟူသည္
မ်က္လွည့္မ်ဳိး ''ဟု ေပါကၠံ ေမာင္ခ်ဳိက ေရးသား ေဖာ္က်ဴး ခဲ့သည္ကို မွတ္သား
ရပါသည္။
လူတုိ႔သည္ မိမိ လုပ္ေဆာင္မည့္ အလုပ္ကုိ
လုပ္ကုိ လုပ္ႏုိင္ ရမည္ဟု ယုံ ၾကည္စိတ္ အျပည့္အဝ ရွိရမည္။ ထုိသုိ႔ ယုံၾကည္
စိတ္ခ်ရန္ အတြက္ အလုပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ပညာ၊ ဗဟုသုတ၊ ကာယစြမ္းရည္၊
လုံေလာက္ေသာ ပစၥည္း ဝတၴဳႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အေျခအေနမ်ား ရွိရမည္ ျဖစ္သည္။
အလုပ္တြင္ မိမိ၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ တျခားသူ မ်ား၏ ဦးေဆာင္မႈ
ေအာက္တြင္ အလုပ္ လုပ္ကုိင္ရသည္ ျဖစ္ေစ အလုပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ပညာ ဗဟုသုတ
ရွိရန္ လုိအပ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လူတုိင္းသည္ ပညာ ရွာရာတြင္
သူဖုန္းစားသည္ မိမိ အသက္ ရွင္သန္ေရး အတြက္ မိမိကုိယ္ကုိ ႏွိမ့္ခ် ေတာင္းခံ
သကဲ့သုိ႔ ပညာ ရွာသူတုိ႔သည္ မိမိကုိယ္ကုိ ႏွိမ့္ခ် ထားရမည္။ ထုိ႔ျပင္ ပညာ
သင္ၾကားရာတြင္ မသိ နားမလည္ သည္မ်ားကုိ ေမးျမန္း သင့္သည္။ မသိ နားမလည္
သည္မ်ားကုိ ေမးျမန္းျခင္းက မိမိအတြက္ ရွက္စရာ မဟုတ္ပါ။ မိမိ၏
သိလုိစိတ္ျဖင့္ ေမးျမန္းျခင္းေၾကာင့္ ထိုမသိ နားမလည္သည့္ အရာမ်ား သိျမင္
လာေသာ အခါ ဘဝအတြက္ အသုံးဝင္ တန္ဖုိးရွိေသာ အရာမ်ား ျဖစ္လာ ႏုိင္ပါသည္။
ဘဝ တစ္သက္တာ ပညာ ရွာမွီးၾကရာ၌
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ စာဆုိေတာ္ ရွင္မဟာ ရ႒သာရ သီကုံးခဲ့ေသာ စာသင္သားတုိ႔
လုိက္နာအပ္သည့္ နည္းလမ္း ရွစ္သြယ္ကို စိတ္ဝယ္ စြဲၿမဲ ထားၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
နည္းလမ္း ရွစ္သြယ္မွာ သု၊ စိ၊ ပု၊ ဘာ၊ ဝိ၊ လိ၊ သိ၊ ဓာ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
သုေဏယ်- နားစုိက္ ေထာင္ရာ၏။ စိေႏၲယ်- ႀကံစည္ ရာ၏။ ပုေစၧယ်- ေမးျမန္း ရာ၏။
ဘာေဆယ်- ေရးသား ရာ၏။ ဝိစာေရယ်- ေျပာဆုိ ေဆြးေႏြးရာ၏။ လိေကၡယ်- ဆင္ျခင္
စဥ္းစားရာ၏။ သိေကၡယ်- ခံယူ က်င့္သုံးရာ၏။ ဓာေရယ်- ႏႈတ္ငုံရာ၏ (ဝါ)အလြတ္
က်က္မွတ္ရာ၏ တုိ႔ပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိ သင္ယူ ေလ့လာ မွတ္သား ခဲ့ရေသာ
အသိပညာႏွင့္ အတတ္ပညာ တုိ႔ကုိ လက္ေတြ႕ အေျခအေနႏွင့္ ေကာင္းစြာ ထင္ဟပ္ၿပီး
အက်ဳိး ရွိေအာင္ အသုံးခ် တတ္ၾကရန္လည္း အထူး လုိအပ္ပါသည္။
ပညာ မရွိသူသည္ တရားလည္း မသိ အယူလည္း မွား၍
အက်ဳိးစီးပြား မျဖစ္ထြန္းေပ။ အမွန္ႏွင့္ အမွားကုိ ခြဲျခား တတ္ေသာ အသိ
ဉာဏ္ပညာ မရွိသျဖင့္ ခ်မ္းသာရာမွ ဆင္းရဲ သြားသူမ်ား ေရွးယခင္မွ စ၍ ယခု
အခ်ိန္ အထိ ဒုနဲ႔ေဒး ရွိေနေလသည္။ ဗာရာဏသီ ျပည္ရွိ ကုေဋရွစ္ဆယ္ ၾကြယ္ေသာ
သူေဌးသားသည္ ငယ္စဥ္ကပင္ ပညာ မသင္ယူ ခဲ့ရျခင္းေၾကာင့္ ပညာဟူေသာ ပဲ့ကုိင္ရွင္
မရွိေသာေၾကာင့္ လူမုိက္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္း မိ၍ စည္းစိမ္ ဥစၥာမ်ားကုိ
ျဖဳန္းတီး မိသည္။
ထုိသူေဌးသား၏ စည္းစိမ္မ်ား ပ်က္စီးကာ ေနာက္ဆုံး၌
သူဖုန္းစား ဘဝသုိ႔ ေရာက္ရွိကာ ေတာတြင္း၌ အေသဆုိးႏွင့္ ေသခဲ့ရသည္။ ဤသည္ကား
ပညာမဲ့ သူတုိ႔၏ အက်ည္းတန္ေသာ ဘဝ နိဂုံးပင္ ျဖစ္သည္။ ''သတိတမံ၊ ဉာဏ္ေျမ
ကတုတ္၊ ပညာစြမ္း ခြၽန္းကဲ့သုိ႔အုပ္''ဟု ဆုိသည့္ အတုိင္းပင္ ခြၽန္းႏွင့္
တူေသာ ပညာစြမ္းသည္ လူသားတုိင္းကုိ အမွားမွ ကယ္တင္ႏုိင္ေသာ အစြမ္းရွိသည္။
ပညာသည္ အနာဂတ္ ၏ လမ္းျပမီး႐ွဴး တန္ေဆာင္ ျဖစ္သည္။
ယေန႔ ကမၻာတြင္ ထိပ္ဆုံး၌ ေနရာ ရရွိ
ေနသူမ်ားသည္ ပညာ ေခတ္သစ္၏ စိန္ေခၚမႈမ်ားကုိ ရင္ဆုိင္ ႏုိင္သူမ်ားသာ
ျဖစ္သည္။ ေခတ္သစ္ ပညာကုိ အသုံးျပဳ၍ ရရွိလာေသာ အခြင့္အေရး မ်ားကို
လက္ေတြ႕အသုံးခ် ႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာဟူေသာ အရာသည္ ယေန႔
အခ်ိန္အခါ တြင္သာမက ေရွးယခင္ကပင္ လူသားတုိ႔၏ ဘဝမ်ားကုိ ပဲ့ကုိင္ ေပးေသာ အရာ
အျဖစ္ တည္ရွိ လာခဲ့သည့္ အစဥ္အလာကုိ သတိျပဳ ၾကရန္ လုိအပ္ပါသည္။ အလုပ္
တြင္သာမက က႑မ်ဳိးစုံတြင္ ပညာသည္ အေပၚယံ ပကာသန အျဖစ္သာ မဟုတ္ဘဲ
လူ႔အဖြဲ႕အစည္း မ်ား၏ ထက္ျမက္ ထိေရာက္ေသာ လက္နက္ အျဖစ္ တည္ရွိပါသည္။
လူတန္းစား မ်ဳိးစုံ အလႊာေပါင္းစုံ တုိ႔အတြက္ ပညာသည္သာ ဘဝ ေရွ႕ေဆာင္
မီး႐ွဴးေရာင္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤမွ်အထိ အေရးပါေသာ အရာကုိ သင္ယူရာတြင္
ဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာေသာ ကန္႔သတ္ေဘာင္ အတြင္း သင္ယူူစရာ မလုိေတာ့ေပ။ ပညာရပ္
တစ္ခု တတ္ေျမာက္ ထားသူတုိ႔ပင္ ထုိပညာ တစ္ခုျဖင့္သာ မိမိကုိယ္ကုိ ေက်နပ္
မေနသင့္ဘဲ အတတ္ ပညာေပါင္း မ်ားစြာကို လက္လွမ္း မီသေလာက္ သင္ယူ ေလ့လာ
သင့္ေပသည္။
ယေန႔ အခ်ိန္အခါတြင္ ပညာေခတ္ဟု ေခၚတြင္ ရေလာက္ေအာင္ ပညာက ကမၻာ
တစ္ဝန္းလုံးကုိ လႊမ္းမုိး ထားရာ ကမၻာႀကီး၏ ေနရာ တစ္ေနရာတြင္ မိမိ ရပ္တည္
ႏုိင္ရန္ မိမိ၏ ပညာတံခါးကုိ ဖြင့္ထားၿပီး မည္သည့္ ပညာမဆုိ ေလ့လာ ဆည္းပူး
သင့္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းတက္၍ ပညာ သင္ယူ ေနေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ
ေလးမ်ား ကလည္း ေက်ာင္းတက္၍ ပညာရွာ ေနသည္ကုိ မိဘ ေက်ာင္းထား၍ ေက်ာင္းတက္ရသည္
ဆုိေသာ အသိ စိတ္ဓာတ္ထက္ ေက်ာ္လြန္ကာ ကမၻာႀကီး၏ တစ္ေနရာတြင္ မိမိ
ရပ္တည္ႏုိင္ရန္ ဟူေသာ အသိ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ႀကိဳးစား၍ ပညာ သင္ယူၾကရန္
တုိက္တြန္း လုိပါသည္။
''ယေန႔လူငယ္၊ ေနာင္ဝယ္
လူႀကီး''ဆုိသကဲ့သုိ႔ ပညာသင္ယူ ေနေသာ ယေန႔ အခ်ိန္အခါတြင္ ႀကိဳးစား သင္ယူမွ
ေနာင္တစ္ခ်ိန္ မိမိ ထမ္းေဆာင္ရမည့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း မ်ား၏ ေကာင္းက်ဳိး
တာဝန္မ်ားကုိ ပခုံးေျပာင္း ထမ္းေဆာင္ရာတြင္ က်ရာ ေနရာမွ တာဝန္
ထမ္းေဆာင္ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ ပညာ သင္ယူရာတြင္ မိဘ မ်ားသည္ မိမိ၏ အနာဂတ္
သားေကာင္းေလး မ်ားကို ေက်ာင္းမွ သင္ယူရေသာ ပညာကုိသာ မကဘဲ ဘဝ ပတ္ဝန္းက်င္မွ
သင္ယူရမည့္ ပညာမ်ားကုိလည္း လမ္းၫႊန္ျပသ သင့္ေပသည္။ သုိ႔မွသာ အၾကားအျမင္
မ်ားေသာ ေခတ္ပညာတတ္ လူေတာ္ လူေကာင္းေလးမ်ား ေပၚထြန္းလာၿပီး မိမိ
တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ဳိး ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရး အတြက္ တစ္တပ္တစ္အား ပါဝင္
ႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ရန္ အတြက္ အဓိက
က်သည့္ အနာဂတ္၏ ပဲ့ကုိင္ရွင္ ေလးမ်ားသည္ ပညာေတာ္႐ုံ မဟုတ္ဘဲ အမွားႏွင့္
အမွန္ကုိ ခြဲျခား သိျမင္ေသာ ပညာတတ္ ျဖစ္ရန္ လုိအပ္သည္ဟု မိမိကုိယ္ကုိ
ႏွလုံးသြင္း၍ ပညာ သင္ယူခ်ိန္တြင္ ႀကိဳးစား သင္ယူ သင့္ေပသည္။ ပညာသည္
ႏုိင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ရာတြင္ အထြန္းေတာက္ဆုံး ျဖစ္သည့္အျပင္ အေျခခံ
အုတ္ျမစ္လည္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းက ပညာသည္ စာအုပ္ထဲ
တြင္သာ ရွိသည္မဟုတ္၊ စာအုပ္မ်ားကုိ ေက်ာ္၍ ျမင္ႏုိင္စြမ္းကုိ ေဆာင္ရြက္
ႏုိင္ရမည္။
ရာဇဝင္ကုိ သိ႐ုံမဟုတ္၊ ရာဇဝင္ကုိ ဖန္တီး ႏုိင္ရမည္။ ေလာကဓာတ္
ပညာကို တုိးခ်ဲ႕ ႏုိင္ေစရမည္။ ပထဝီကုိ သိ႐ုံသာ မဟုတ္ ေျမသစ္၊ ေရသစ္၊
ေတာေတာင္သစ္ကုိ ရွာေဖြ စုံစမ္း ႏုိင္ရမည္ ဟူ၍ လူငယ္မ်ားကုိ သတိ ေပးခဲ့သည္။
ပညာသည္ ႀကိဳးစား ရွာမွလည္း တန္ဖုိးရွိသည္။
ယေန႔ နည္းပညာ ေခတ္ႀကီးတြင္ သင္ယူ ေလ့လာ
မွတ္သားဖြယ္ရာ အခြင့္ အလမ္း မ်ားစြာ ရွိေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ''Knowledge
in youth is wisdom in age'' ငယ္ရြယ္စဥ္က ဗဟုသုတသည္ ႀကီးလာေသာ အခါ
ပညာျဖစ္၏။'' ဆုိသည့္ အတုိင္း စြဲၿမဲစြာ မွတ္သား လုိက္နာ ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ထုိစကားစုမွာ စာလုံး အနည္းငယ္ျဖင့္ ေရးဖြဲ႕ ထားေသာ္လည္း အဓိပၸာယ္ ေလးနက္
ေပၚလြင္ေသာ စကားစုေလး ျဖစ္ပါသည္။
ယေန႔ အခ်ိန္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရသည္
ပညာေခတ္၏ စိန္ေခၚမႈကုိ ေက်ာ္လႊား ႏုိင္ရန္ ေက်ာင္းတြင္း ပညာေရးႏွင့္
ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရး တုိ႔ကုိ ဆက္စပ္ကာ ဘဝအတြက္ လက္ေတြ႕ အသုံးခ် ႏုိင္မည့္
ပညာေရး စနစ္ျဖင့္ အနာဂတ္၏ ပ့ဲကုိင္ရွင္မ်ားကုိ ေမြးထုတ္ေပးလ်က္ ရွိသည္။
ယေန႔ ပညာ သင္ယူေနေသာ လူငယ္ မ်ားသည္ အနာဂတ္ ႏုိင္ငံေတာ္ သာယာ လွပေရးကုိ
ပညာျဖင့္ အလွဆင္ယင္ မည့္သူမ်ား ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ''ပညာရဲရင့္
ပြဲလယ္တင့္'' ဆုိသည့္ အတုိင္း ပညာ စြမ္းအားျဖင့္ မိမိဘဝ၊ မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္၊
မိမိလူမ်ဳိး၊ မိမိႏုိင္ငံ အစရွိသည္ကို တန္ဖုိး ရွိသည္ထက္ ရွိေအာင္
စြမ္းေဆာင္ ၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေစတနာ ေကာင္းျဖင့္ တုိက္တြန္း ေရးသား
လုိက္ရပါသည္။ ။
Written by
ေကတု