Sunday, March 17, 2013

အပါယ္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ေစနုိင္ေသာ ကုသုိလ္(၇)မ်ဳိး


                              "အပါယ္ေလးပါးမွလြတ္ေျမာက္ေစနုိင္ေသာ ကုသုိလ္(၇)မ်ဳိး"

အပါယ္ေလးပါးဆုိတာက "ငရဲ၊တိရိစာၦန္၊ျပိတၱာ၊အသုရကာယ္"
တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
အပါယ္ဆုိတာက(အပါယ)ဆုိတဲ့ပါဠိပုဒ္ကေနဆင္း
သက္လာတာပါ။(အပါယ)မွာ (အပ+အယ)ဆုိျပီးႏွစ္ပုဒ္
ရွိပါတယ္။
အပ=ကင္းျခင္း၊အယ=ကုသုိလ္တရား ႏွစ္ပုဒ္ေပါင္းလုိက္ေတာ့ ကုသုိလ္တုိ႔မွကင္းျခင္းလုိ႔အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
ဆုိလုိတာက အပါယ္ေလးဘုံးသားတုိ႔မွာ
ကုသုိလ္ေတြမွကင္းျခင္း၊
ကုသုိလ္တရားတုိ႔ကုိျပဳလုပ္နဳိင္စြမ္းမရွိျခင္း၊
ခ်မ္းသာျခင္းတရားတုိ႔မွကင္းျခင္း လုိ႔
အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။မွန္ပါတယ္။

♦ အပါယ္ေလးဘုံကုိေရာက္သြားျပီဆုိရင္ ကုသုိလ္တရားေတြကုိျပဳလုပ္နုိင္စြမ္းမရွိသည့္အတြက္
ေကာင္းေသာဘုံဌာနကုိျပန္ေရာက္ဖုိ႔အင္မတန္မွခက္ခဲပါတယ္။
အကုသုိလ္ကံအဟုန္ေတြကုန္ဆုံးမွသာ ေကာင္းရာဘုံကုိ
ေရာက္ေစတာပါ။

♦ ငရဲဘုံဆုိရင္လည္း ငရဲသူ၊ငရဲသားတုိ႔ရဲ့ဆင္းရဲဒုက
ၡအလြန္ၾကီးပါတယ္။
သံရည္ပူမ်ားႏွင့္ေလာင္းခံရျခင္း၊ေခြးနက္ၾကီးမ်ားရဲ့
ကုိက္ခဲျခင္းကုိခံရျခင္း၊ဓါ၊လွံတုိ႔ျဖင့္ထုိးခံရျခင္းစသည္ျဖင့္ ဒုကၡမ်ားစြာျဖစ္ေနတဲ့ေနရာ၊
ခ်မ္းသာဆုိလုိ႔ျမဴမွဳန္တစ္မွဳန္မ်ွမရွိလုိ႔ႈရဲလုိ႔ေခၚတာပါ။
ဒုကၡမ်ားစြာျဖစ္တည္ ခံစားေနရတဲ့ေနရာ၊ခ်မ္းသာကင္းတဲ့ေနရာကုိ ငရဲလုိ႔ေခၚပါတယ္။

♦ အိပ္ျခင္း၊စားျခင္း၊ကာမဂုဏ္မွီဝဲျခင္းမွလြဲျပီး
ကုသုိလ္ကံကုိမသိ၊ကုသုိလ္ကံရဲ့ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကုိမသိ
အကုသုိလ္ကံကုိမသိ၊အကုသုိလ္ကံရဲ့ဆုိးက်ဳိးကုိမသိ၊
ဘုရား၊တရားသံဃာ၊မိဘ၊ဆရာဆုိတာမသိ၊
၊ႏွမသားခ်င္းမွန္းမသိပဲ မဂ္တရား ဖုိလ္တရားတုိ႔မွ
ဖီလာကန္႔လန္႔သြားတတ္ျခင္း ကုိ
တိရိစာၦန္လုိ႔ေခၚတာပါ၊
တိရိစာၦန္ဘဝကုိစဥ္းစားၾကည့္ပါ။
မိဘ ႏွမသားခ်င္းကုိေတာင္ မိဘႏွမသားခ်င္းမွန္းမသိသည့္အတြက္ မွားယြင္းစြာေဖာက္ျပန္မွဳေတြရွိပါတယ္။ကုသုိလ္ကုိ ကုသုိလ္ပါလုိ႔နားမလည္ပါဘူး။အကုသုိလ္ဆုိတာကုိလည္း အကုသုိလ္လု႔ိမသိရတဲ့ဘဝပါ။

ဒါျဖင့္ ယခုေခတ္အေနထားနဲ႔ အကုသိုလ္အလုပ္ကုိ အကုသုိလ္အလုပ္လုိ႔မသိတဲ့သူမ်ား အထူးသတိထား
သင့္ပါတယ္။
သတၱဝါတစ္ေကာင္ကုိလည္ပင္းျဖတ္လုိ႔အကုသုိလ္မျဖစ္ဘူး ကုသုိလ္ျဖစ္တယ္။သတ္တဲ့သူမခံရဘူး၊ျဖတ္တဲ့ဓါးပဲခံရတယ္
ဆုိရင္အဲလုိပုဂၢဳိလ္ဟာဘယ္လုိအေနထားကုိေရာက္သြားျပီ
ဆုိတာသိသာပါတယ္။ဒါကတိရိစာၦန္ပါ။

♦ျပိတၱာဆုိတာက ေပတဆုိတဲ့ပါဠိကေနဆင္းသက္လာတာပါ။ ခ်မ္းသာျခင္းတရားအေပါင္းတုိ႔မွေဝးကြာေသာသတၱဝါ၊
လူ႔ခႏၶာကုိယ္အတၱေဘာမွကင္းကြာသြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္
ေပတ(ျပိတၱာ)လုိ႔ေခၚကာ ဒီေပတအရ ၿပိတၱာဘုံကုိ ေရာက္သြားသူတုိ႔ကုိဆုိေၾကာင္း
စာေပမ်ားက ဖြင့္ဆုိျပပါတယ္။

စာေပအဖြင့္ေတြအရ ၿပိတၱာဆုိတာ ေတာၿခဳံပိေပၸါင္း
ေတာင္ေစာင္းဂူလႈိဏ္ စတဲ့အရပ္ေတြမွာ မွီခုိၿပီး ဆင္းရဲထူေျပာစြာ ခံစားေနရတဲ့ သတၱဝါတစ္မ်ိဳးကုိဆုိေၾကာင္း မွတ္သားႏုိင္ပါတယ္။ လူ႔ျပည္ေလာကမွာ လူျဖစ္စဥ္က
ျငဴစူဝန္တုိျခင္း မ်ားျပားၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း
ေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္းမရွိ၊
သူတပါး ေပးကမ္းလွဴဒါန္းတာကုိလည္း တားျမစ္ကာ ကုသုိလ္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ အႏၲရာယ္ျပဳခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြဟာ
မ်ားေသာအားျဖင့္ ၿပိတၱာဘဝမွာ အျဖစ္မ်ားၾကတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္

ၿပိတၱာဘဝကုိ ေရာက္ရွိသြားၾကတ့ဲ သတၱဝါေတြဟာ
မိမိတုိ႔လုပ္ခဲ့တဲ့ မေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ အစာေရစာ
ငတ္မြတ္ျခင္း ဒုကၡကုိ ခံစားကာ ႏွစ္ေပါင္းရာေထာင္း
သိန္းသန္းမက ခံစားၾကရသလုိ ဘုရားတစ္ဆူနဲ႔
တစ္ဆူၾကားကာလအထိ မကၽြတ္မလြတ္ႏုိင္ဘဲ
ရွိေနတတ္ၾကတဲ့ ၿပိတၱာမ်ားလည္း အမ်ားအျပား
ရွိေေၾကာင္းဆုိပါတယ္။

အဲဒီလုိ အခ်ိန္ကာလ ၾကာျမင့္စြာ အစာေရစာ မစားမေသာက္
ရဘဲ ဆင္းရဲဒုကၡကုိ ခံစားၾကရေပမယ့္ အကုသုိလ္ကံ အရွိန္မကုန္ေသးတဲ့အတြက္ ကြယ္လြန္ေသဆုံး၊
ဘဝတုံးျခင္း မရွိေသးဘဲ အသားအေသြးမရွိ
အေရအေၾကာ အ႐ုိးမွ်သာရွိကာ အလြန္ဆုိးဝါးတဲ့ အဆင္းနဲ႔ ေၾကာက္ရြ႔ံ႕ထိတ္လန္႔ဖြယ္ရာ တည္ရွိေနရတယ္လုိ႔
ဆုိပါတယ္။

ၿပိတၱာတစ္ဦးရဲ႕ အဆင္းဆုိးဝါးပုံကုိ ေပတဝတၳဳမွာ ဖြင့္ျပထားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီအဖြင့္အရ
“ၿပိတၱာတစ္ဦးရဲ႕ ကုိယ္ပမာဏဟာ ထန္းပင္လုံး
ပမာဏရွိၿပီး ကုိယ္အေရဟာလည္း အလြန္ၾကမ္းတမ္းေၾကာင္း၊ ေဖာက္ျပန္တဲ့ဆံအေမြးရွိၿပီး
ေၾကာက္မက္ဖြယ္အဆင္းရွိကာ အလြန္ေဖာက္ျပန္ ဆုိးဝါးလ်က္ စက္ဆုတ္ရြံရွာဖြယ္ အျမင္ရွိေၾကာင္း၊
ထုိၿပိတၱာသည္ ငါးဆယ့္ငါးႏွစ္လုံးလုံး ထမင္းတစ္လုံး
ေရတစ္ေပါက္ကုိမွ် မရရွိဘဲ ေျခာက္ကပ္ေသာ
လည္ေခ်ာင္းႏႈတ္ခမ္းရွိလ်က္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္း
ႏွိပ္စက္ကာ ဟုိဟုိဒီဒီ ေျပးလႊားေနရတတ္ေၾကာင္း”
စသျဖင့္ သိရပါတယ္။ ဒါက ဒီဝတၳဳမွာပါတဲ့ ၿပိတၱာအေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား မ်ားသေလာက္ ခံစားရပုံခ်င္းလည္း မတူညီလွပါဘူး။

✿ သဂၤါယနာတင္ အ႒ကထာ ဋီကာက်မ္းအဖြင့္မ်ားအရ
ေယဘုယ်အားျဖင့္ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား ေလးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း
လည္း မွတ္သားရပါတယ္။ အဲဒီေလးမ်ိဳးက

၁။ သူတပါးတုိ႔ ေပးအပ္တဲ့ အစားအစာကုိ အမွီျပဳၿပီး
အသက္ရွင္ရေသာ ပရဒတၱဴပဇီဝိကၿပိတၱာ

၂။ ထမင္းငတ္ျခင္း၊ ေရမြတ္သိပ္ျခင္းတုိ႔ မျပတ္ႏွိပ္စက္ခံေနရတဲ့ ခုပၸိပါသိကၿပိတၱာ

၃။ အၿမဲအၾကြင္းမဲ့ ေလာင္ကၽြမ္းခံေနရတဲ့အတြက္
ပူပန္ျခင္းရွိေနရေသာ နိဇၥ်ာမတဏွိကၿပိတၱာ

၄။ အသုရကာယ္လုိ႔ သီးသန္႔ေခၚဆုိအပ္တဲ့ အသုရာကာယေခၚ ကာလကဥၥိကၿပိတၱာ တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီၿပိတၱာေလးမ်ိဳးမွာ

♠ နံပါတ္တစ္အမ်ိဳးအစား ၿပိတၱာကေတာ့ လူ႔ဘဝက ေဆြမ်ိဳးဉာတကာ စသူေတြရဲ႕ ရည္စူးၿပီး လွဴဒါန္းေပးတဲ့ အလွဴကုိ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚဆုိႏုိင္ပါက စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္မ်ားကုိ ရရွိခံစားႏုိင္ေၾကာင္း ဆုိပါတယ္။ဒါကျပတၱာပါ။

♠ အသုရကာယ္ဆုိတာကေတာ့ နတ္ေတြလုိ ရဲရင့္ျခင္း၊ေတာက္ပျခင္း၊တင့္တယ္ျခင္းကင္းေနတဲ့သတၱဝါ၊
မွင္စာ နတ္ေသးနတ္ငယ္၊နတ္စုတ္၊နတ္ျပတ္ နတ္မႊားေလးေတြကုိေခၚတာပါ။(မရယ္လုိက္နဲ႔ေနာ္)။

ဒါကအပါယ္ေလးဘုံပါ။အဲဒီအပါယ္ေလးဘုံကုိေရာက္သြားမယ္
ဆုိရင္အေတာ္ေၾကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။

ကုသုိလ္ေကာင္းမွဳေတြျပဳလုပ္ခြင့္မရသလုိ ခ်မ္းသာျခင္းလည္း
ကင္းပါတယ္။လူဘုံ လူေလာကမွာၾကုံဆုံေနရတဲ့ ဒုကၡမ်ားပင္ အင္မတန္မွေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္ဆုိရင္ အပါယ္ေလးဘုံသားမ်ားၾကုံဆုံေနရတဲ့ ေဘးဒုကၡမ်ားဟာ
လူ႔ေလာက…က ဒုကၡမ်ားထက္အဆေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ
သာလြန္ေနပါတယ္။

ျပီးေတာ့အပါယ္ေလးဘုံေရာက္သြားရင္လည္း
ေကာင္းေသာဘုံဌာနသုိ႔ျပန္ေရာက္ဖုိ႔သာ
မလြယ္ေသာေၾကာင့္ ထုိအပါယ္ေလးဘုံမွ
အျပီးပုိင္ကင္းလြတ္ေအာင္ ဒါန သီလ အစထားျပီး ဝိပႆနာတရားမ်ားကုိၾကိဳးစားအားထုတ္သင့္တယ္ဆုိတာ
ေျပာျပခ်င္တာပါ။

ဝိပႆနာအားထုတ္လုိ႔ ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္အဆင့္ေရာက္
သြားမယ္ဆုိရင္ အျပီးပုိင္ အပါယ္ေလးပါးက ကင္းလြတ္ပါတယ္။
ဒီဘဝမွာ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ဝိပႆနာေတာ့ၾကိဳးစား အားထုတ္ပါမယ္။ဒါေပမယ့္ ေသာတာပန္တည္၊
မတည္ဆုိတာေတာ့အာမခံလုိ႔မရပါ

ေသာတာပန္မတည္ရင္ေရာ အပါယ္ေလးပါးက
မလြတ္ေတာ့ဘူးလား။ဒီဘဝကေနျပီးေတာ့ အပါယ္ေလးပါးလြတ္ေျမာက္ခ်င္ရင္ဘယ္လုိ
ေကာင္းမွဳေတြျပဳလုပ္ရမလဲ။ဘယ္လုိေကာင္းမွဳေတြျပဳလုပ္ရင္ အပါယ္ေလးပါးလြတ္ကင္းမလဲ။
စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ ေမးဖြယ္ရာရွိပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ေနာက္ဘဝ အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ေျမာက္ခ်င္ရင္ အပါယ္ေလးပါးေရာက္ေၾကာင္း(တနည္း)အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ေျမာက္ေစနုိင္တဲ့ကုသုိလ္ေတြရွိေနပါတယ္။အဲဒီကုသုိလ္ေတြက ခုနစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။အဲဒါေတြကဘာေတြလဲလုိ႔ဆုိေတာ့

(၁)။ဘုရား၊တရား၊သံဃာေတာ္မ်ားရဲ့ ဂုဏ္မ်ားကုိ
မိရုိးဖလာဗုဒၶဘာသာ လုိမကုိးကြယ္ မဆည္းကပ္ပဲ
တကယ့္စစ္မွန္ေသာ ခုိင္ျမဲေသာ သဒၶါ၊ပညာ
ဦးစီးတဲ့စိတ္ထားနဲ႔
ၾကည့္ညုိျခင္းလုိ႔ဆုိတဲ့
(သရဏဂုံကုသုိလ္)။
အဲဒီကုသုိလ္မ်ဳိးရွိထားရင္ အပါယ္ေလးပါးက
လြတ္ေျမာက္ပါတယ္။
(ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ေတြ အပါယ္ေလးပါးက
လြန္ေျမာက္သလုိဒီကုသုိလ္ေလးရွိထားရင္
ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္နဲ႔အဆင့္ခ်င္းတူပါတယ္။)

(၂)။ငါးပါးသီလျမဲျခင္း(ပဥၥသီလကုသုိလ္)။
ငါးပါးသီလျမဲတဲ့ပုဂၢဳိလ္ဟာလည္းအပါယ္ေလးပါးကလြတ္
ေျမာက္ပါတယ္။(ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ေတြ အပါယ္ေလးပါးကလြန္ေျမာက္သလုိ ဒီကုသုိလ္ေလးရွိထားရင္ ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္နဲ႔အဆင့္ခ်င္းတူပါတယ္။)

(၃)။စာေရးတံ မဲခ်ျခင္းကုသုိလ္၊
ဆုိလုိတာက ဦးဇင္းတုိ႔ဗဳဒၶဘာသာမ်ား သီတင္းက်ြတ္ကာလမွာဆုိရင္ ေက်ာင္းတုိက္မ်ားမွသံဃာမ်ားကုိ
မဲခ်ျပီးက်တဲ့သံဃာေတာ္ကုိဆြမ္းစတဲ့လွဴဘြယ္ပစၥည္းမ်ားကု
ေပးလွဴတဲ့ကုသုိလ္မ်ဳိးပါ။

ကထိန္ရာသီမွာဆုိရင္ပေဒသာပင္မ်ားလွဴဒါန္းတဲ့ကုသုိလ္ပါ။
မိမိလွဴလုိက္တဲ့ပစၥည္းဝတၳဳမ်ားကုိ မဲေပါက္တဲ့ ေက်ာင္းတုိက္က သံဃာေတာ္မ်ားကုိကပ္လွဴျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
မိမိလွဴလုိက္ျပီဆုိတည္းက ပုဂၢဳိလ္ကုိမငဲ့ကြက္ပဲ
(ဆုိလုိတာက ငါနဲ႔သိတဲ့ဦးဇင္းအတြက္ငါတုိ႔
ကုိးကြယ္ေနတဲ့ေက်ာင္း
အတြက္)ဆုိျပီး
ပုဂၢဳိလ္ကုိမငဲ့ပဲ က်ရာသံဃာေတာ္ေတြ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာသုံးေဆာင္မွီဝဲေစလို႔တဲ့အတြက္ သံဃာဂုဏ္ကုိရည္မွန္းျပီးလွဴဒါန္းတဲ့အလွဴမ်ဳိးကုိေခၚမယ္ဆုိရင္
ေခၚလုိ႔ရပါတယ္။ဒါကုိစာေရးတံဆြမ္းဝတ္လုိ႔ေခၚတာပါ။

အလြယ္မွတ္ခ်င္ရင္စာေရးတံမဲခ်တဲ့ကုသုိလ္လုိ႔မွတ္လုိက္ပါ
အဲဒီကုသုိလ္ဟာ အင္မတန္မွျပဳရလြယ္ျပီး အကုန္က်
နည္းေပမယ့္ ရလုိက္တဲ့အက်ဳိးတရားကေတာ့ အပါယ္ေလးပါးကေတာင္လြတ္ေျမာက္တယ္ဆုိေတာ့
အင္မတန္ကုိမွ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားပါတယ္။
ဒီကုသုိလ္မ်ားဟာတကယ္ဘုနး္ရွင္ကံရွင္မ်ားျဖစ္တဲ့
ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသာ ျပဳလုပ္ခြင့္ရတဲ့ဒါနမ်ဳိးပါ
ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ရတာအင္မတန္ေက်နပ္စရာေကာင္းပါတယ္။
(ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ေတြ အပါယ္ေလးပါးကလြန္ေျမာက္သလုိ ဒီကုသုိလ္ေလးရွိထားရင္ ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္နဲ႔အဆင့္ခ်င္းတူပါတယ္။)

(၄)။ ပကၡိယဘတ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ကုသုိလ္ပါ။
ရွင္းေအာင္ေျပာမယ္ဆုိရင္ မိမိတုိ႔ကုိးကြယ္ေနတဲ့
ေက်ာင္းတုိက္မ်ားကုိတစ္လဆြမ္းတစ္ခ်ဳိင့္ေသာ္လည္း၊
တစ္လဆြမ္းႏွစ္ခ်ဳိင့္ေသာ္လည္းေကာင္းလွဴတဲ့အလွဴကုိေခၚတာပါ။
လဆန္းပကၡမွာလွဴရင္ လဆန္းပကၡဆြမ္းေပါ့၊
လဆုတ္မွာလွဴရင္ လဆုတ္ပကၡဆြမး္လုိ႔ေခၚတာပါ။
အဲဒီလုိတစ္လကုိႏွစ္ၾကိမ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
တစ္ၾကိမ္ေသာ္လည္းေကာင္းလွဴတဲ့အလွဴဒါနမ်ဳိးကုိ (ပကၡိယဘတၱ)ကုသုိလ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။
ဒီကုသုိလ္ေလးက ေငြကုန္ေက်းက်လည္းနည္းပါတယ္
ပင္ပန္းမွဳလည္းမၾကီးေလးပဲ ရလုိက္တဲ့ကုသုိလ္က အပါယ္ေလးပါးလြတ္ေျမာက္တဲ့အထိအက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားပါတယ္။
ဒီကုသုိလ္ကုိလည္းအသက္ထက္ဆုံးျပဳလုပ္ပါလုိ႔
တုိက္တြန္းလုိတာပါ။
(ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ေတြ အပါယ္ေလးပါးကလြန္ေျမာက္သလုိ ဒီကုသုိလ္ေလးရွိထားရင္ ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္နဲ႔အဆင့္ခ်င္း
တူပါတယ္။)

(၅)။ေဝႆဝါသိက ကုသုိလ္ပါ။
ဗမာလုိရွင္းရွင္းေျပာရင္ ဝါဆုိသကၤန္းကပ္လွဴတဲ့ကုသုိလ္ပါ။
ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း ဝါဆုိ ဝါကပ္ေတာ္မူၾကတဲ့ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားကုိ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းဝါဆုိသကၤန္း
ကပ္လွဴမယ္ဆုိရင္(မွတ္ခ်က္ မိမိတတ္နုိင္သေလာက္ေပါ့ေနာ္ တစ္စုံတတ္နုိင္ရင္တစ္စုံ။ႏွစ္စုံတတ္နိုင္ရင္ႏွစ္စုံေပါ့) အဲဒီကုသုိလ္ဟာလည္း ျပဳလုပ္လုိက္တဲ့ကုသုိလ္ေလးပါး ေသးေပမယ့္
ရလုိက္တဲ့အက်ဳိးက အပါယ္ေလးပါးကေတာင္
လြတ္ေျမာက္ခ်င္းဆုိတဲ့အက်ဳိးမ်ဳိးကုိခံစားရတာပါ။
ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္နဲ႔အလားသ႑န္တူတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။
ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ကအပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္သလုိ ဒီကုသုိလ္ကုိႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္းလုပ္သြားမယ္ဆုိရင္ စိတ္သာခ်ပါ။အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ပါတယ္။

(၆)။ဧေကာအာဝါေသာဆုိတဲ့ကုသုိလ္ပါ။
ဆုိလုိတာက ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
ဇရပ္တစ္ေစာင္ေသာ္လည္းေကာင္းလွဴဒါန္းတဲ့အလွဴဒါနကုိ
ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ေေက်ာင္းတစ္ေဆာင္လုံးတပည့္ေတာ္တုိ႔မတတ္နုိင္ပါဘူးဘုရား
ဆုိရင္ေတာ့ တစ္ေဆာင္လုံးမတတ္နိဳင္ရင္ တတ္နိဳင္သေလာက္လွဴပါလုိ႔ေျပာခ်င္ပါတယ္။
အဓိက ေက်ာင္းေဆာက္တဲ့ကုသုိလ္ထဲမွာ မိမိရဲ့ဒါနပါဖုိ႔သာ
အေရးၾကီးပါတယ္။

အဲဒီကုသုိလ္ဟာလည္းက်န္တဲ့ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကုိ
မေျပာလုိေတာ့ပါဘူး အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ေျမာက္ျခင္းဆုိတဲ့ အဆင့္ျမင့္တဲ့အက်ဳိးကုိပဲေျပာခ်င္ပါတယ္။

အဲလုိ ေက်ာင္းတစ္ေဆာင္။ဒါမွမဟုတ္တတ္နုိင္သေလာက္
လွဴဒါန္းလုိက္မယ္ဆုိရင္အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ပါတယ္။
ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္နဲ႔အလားတူျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကုသုိလ္ကုိလည္းတတ္နုိင္သေလာက္လွဴဒါန္းပါလုိ႔ေျပာျပ
အသိေပးပါတယ္။

ေနာက္ဆုံး(၇)။က ဧကာေပါကၡရဏီတဲ့ ဆုိလုိတာက ေရတြင္းေရကန္မ်ားကုိတူးေဖာ္ျခင္း၊
လွဴဒါန္းျခင္း၊
ေရတြင္းေရကန္အေဟာင္းမ်ားကုိျပဳျပင္လွဴဒါန္းျခင္းဆုိတဲ့
ကုသုိလ္မ်ဳိးပါ။

အဲေလာက္ထိမလုပ္နုိင္ေသးဘူးဘုရားဆုိရင္ မိမိအိမ္ေရွ့မွာေသာ္လည္းေကာင္း လမ္းေထာင့္တစ္ေနရာရာမွာေသာ္လည္းေကာင္း
ေရအုိးစင္ေလးေဆာက္ျပီး ေသာက္ေရအုိးေလး
တည္ထားမယ္ဆုိရင္လည္းရပါတယ္။

အဲေလာက္ထိမလုပ္နုိင္ဘူးဆုိရင္
ေအာက္ထစ္ဆုံး ေရသန္႔ဗူးေလးကိုတည္ထားျပီး ခရီးသြား ရဟန္း၊ရွင္၊လူမ်ားေသာက္သုံးဖုိ႔တည္ထားမယ္ဆုိရင္လည္း အဲဒီဒါနဟာ ေငြေၾကးနဲ႔တုိင္းတာမယ္ဆုိရင္ ေသးေပမယ့္
ရလုိက္တဲ့ အက်ဳိးက အပါယ္ေလးပါးလြတ္ေျမာက္တဲ့အထိ တန္ဘုိးၾကီး။အက်ဳးိမ်ားပါတယ္။
ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္မ်ားနဲ႔အလားတူျဖစ္တာပါ။

ဒါျဖင့္ရင္ အားလုံးေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ား ဆုိခဲ့
ကုသုိလ္(၇)မ်ဳိးထဲကတစ္မ်ဳိးကုိေသာ္လည္း၊
ႏွစ္မ်ဳိးကုိေသာ္လည္းေကာင္း
(၇)မ်ဳိးလုံးကုိေသာ္လည္းအျမဲတန္းဝတ္ထားျပီးျပဳလုပ္မယ္ဆုိရင္
ျမတ္စြာဘုရားက ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္ႏွင့္အလားတူပါတယ္၊

ေသာတာပန္ပုဂၢဳိလ္မ်ား အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ေျမာက္သလုိ အဲဒီကုသုိလ္မ်ားကုိ အျမဲတန္းျပဳလုပ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္မ်ားလည္း
အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ပါတယ္လုိ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ
ေဟာထားခဲ့တာပါ။

♠ တစ္ၾကိမ္ေလာက္လုပ္ျပီးအပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ခ်င္
လုိ႔ေတာ့မရဘူးေနာ္၊(နိဗဒၶ)ဆုိတဲ့ပါဠိက ပါေနေတာ့ အျမဲတန္းဝတ္ထားျပီးျပဳလုပ္ရမယ္လုိ႔ေျပာတာပါ။

ဝါဆုိသကၤန္းဆုိလည္းႏွစ္စဥ္၊
စာေရးတံမဲဆုိရင္လည္းႏွစ္စဥ္
ဆြမ္းခ်ဳိင့္ဆုိရင္လည္းလစဥ္
ေရအုိးစင္ဆုိရင္လည္းေန႔စဥ္ေန႔တုိင္းေပါ့။

ရတနာသုံးပါးကုိလည္း အသက္ထက္ဆုံးကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ရမယ္။
ငါးပါးသီလကုိလည္းအတတ္နိဳင္ဆုံးေစာင့္ထိန္းမယ္ဆုိရင္

အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ေျမာက္ပါတယ္လုိ႔တုိက္တြန္း
အသိေပးခ်င္တာပါ။

အားလုံးေသာ ဒကာ။ဒကာမ မ်ား မိမိႏွင့္ပတ္သတ္တဲ့ေဆြမ်ဳိး
မိတ္ေဆြ အေပါင္းသင္းမ်ားကုိလည္း ဒီကုသိုလ္(၇)ခ်က္ကုိတစ္ဆင့္ေျပာျပေပးပါလုိ႔
တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ျပီးေတာ့ မိမိကုိယ္တုိင္လည္း
တတ္နုိင္သေလာက္ တစ္မ်ဳိးကုိျဖစ္ေစ၊ႏွစ္မ်ဳိးကုိျဖစ္ေစ၊ (၇)မ်ဳိးလုံးကုိျဖစ္ေစဝတ္ထားျပီး အားထုတ္ပါလုိ႔
တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။

အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ၊
သာသနာေတာ္အက်ဳိးကုိလည္း ေဆာင္ရြတ္နဳိင္တဲ့သာသနာျပဳ အမ်ဳိးေကာင္းသား၊အမ်ဳိးေကာင္းသမီးမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ။

[အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္၊အိႏၵိယနုိင္ငံ)]