Thursday, November 22, 2012

လမ္းမွန္ ကမ္းမွန္

လမ္းမွန္ ကမ္းမွန္


အထက္ပါေခါင္းစီးသည္ ေလာက၀န္းက်င္တြင္ ေျပာေနက်ဆိုရိုးေလးတစ္ခြန္းျဖစ္သည္။ နည္းမွန္လမ္းမွန္၊ လမ္းမွန္ကမ္းမွန္ဆိုေသာ စကားမ်ားျဖစ္သည္။ ပထမစကားတစ္ခြန္းသည္ နည္းမွန္မွ လမ္းမွန္သို႔ေရာက္မည္ျဖစ္ၿပီး၊ ေနာက္စကားတစ္ခြန္းကေတာ့ လမ္းမွန္မွ ကမ္းမွန္ သို႔ေရာက္ရွိလိမ့္မည္ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ရသည္။

လမ္းဟူသည္ ပါဠိပုဒ္အရဆိုလွ်င္ မဂၢ၊ ျမန္မာလို လမ္း၊ လမ္းဟူသည္ မိမိအေပၚ၌ သြားလာ ေနသူေတြကို လိုရာခရီးေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ေပးတတ္ေသာ သေဘာရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လမ္းေကာင္းမွ ကားေကာင္း၀င္မည္၊ အလ်င္လို လမ္းအိုလိုက္စသည္ျဖင့္ လမ္းႏွင့္စပ္ၿပီး ေျပာဆုိၾကသည္။

လမ္းေကာင္းေတာ့ သြားရလာရလြယ္ကူသည္ သက္သာသည္၊ ခရီးတြင္သည္၊ လမ္းဟု ဆိုလိုက္လွ်င္ မည္သည့္လမ္းမဆို ေကာင္းဖို႔ေတာ့လိုသည္။ လွည္းလမ္းလည္း ေကာင္းဖုိ႔ လိုသည္ ကားလမ္းလည္းေကာင္းဖုိ႔လိုသည္၊ ရထားလမ္းလည္း ေကာင္းဖို႔လိုသည္၊ လူသြား လမ္းလည္း ေကာင္းဖို႔လိုသည္၊ ထိုသို႔သြားရာ၌ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိဖို႔နဲ႔ လမ္းမွန္ ျဖစ္ဖို႔ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကိုအေရးႀကီးသည္။ လမ္းေကာင္းဖို႔လည္းလိုသည္၊ လမ္းညံ့လို႔မျဖစ္၊ လမ္းမွန္ဖို႔လိုသည္၊ လမ္းလြဲလို႔မျဖစ္ လမ္းမွားလို႔ေတာ့မျဖစ္၊


လမ္းမွန္မွသာ ကမ္းမွန္မည္၊ လမ္းမမွန္လွ်င္ေတာ့ ကမ္းလည္းမွန္လိမ့္မည္မဟုတ္ေတာ့ေပ၊ ကမ္းဟူသည္ ဆိုက္ကပ္ရာ၊ ဆိုက္ေရာက္ရာအရပ္ျဖစ္သည္ ၊ မွန္ေသာလမ္းက သြားမွာသာ မွန္ေသာကမ္းကိုေရာက္မည္၊ မိမိတို႔ ယခုဘယ္ေနရာေရာက္ေနသလဲ၊ ၾကည့္လိုက္၊ မိမိတို႔ ေရာက္ေနသည့္ ရေနသည့္ေနရာသည္ ေကာင္းသလား၊ ဆုိးသလား၊ မွန္သလား၊ မွားသလား၊ ျဖစ္သင့္တဲ့အရာလား၊ မျဖစ္သင့္တဲ့အရာလား သတိထားၾကည့္၊ ေကာင္းသည္မွန္သည္၊ ျဖစ္သင့္သည္ဟုယူဆထားလွ်င္ မိမိေလွ်ာက္ခဲ့ေသာလမ္း၊ ေလွ်ာက္ေနေသာလမ္းသည္ ၊ ေကာင္းသည္၊ မွန္သည္ ျဖစ္သင့္သည္ဟု ယုံၾကည္လိုက္ပါ။

လမ္းသည္ အဇၥ်တၱလမ္းေခၚ မိမိတို႔ စိတ္ထဲကေန ေဖာက္လုပ္ကာ ေလွ်ာက္ေနသည့္ လမ္းႏွင့္ ဗဟိဒၶလမ္းေခၚ အျပင္မွာျမင္ေတြ႔ေနရသည့္လမ္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားသိႏိုင္သည္။ မိမိတို႔ စိတ္သည္ အိပ္ခ်ိန္မွအပ က်န္အခ်ိန္ေတြမွာဆို ေတြးေတာ ႀကံဆေနၾကသည္၊ ႏႈတ္ကလည္း ေျပာဆိုေနၾကသည္၊ လက္ကလည္း လုပ္ကိုင္ေနသည္၊ ထိုသို႔ မေနာကံ ၀စီကံ ကာယကံေတြ အခ်ိန္ျပည့္ျဖစ္ေနသည္၊ ထိုကံသုံးပါးသည္ လမ္းေဖာက္ေနျခင္း၊ လမ္းထြင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

လူတိုင္းကေတာ့ ကိုယ့္လမ္းကို ေဖာက္လုပ္ေနၾကသည္၊ ထုိလမ္းသည္လည္း လမ္းေကာင္းမွ ကမ္းေကာင္းမည္ဟုေတြးထားရမည္ျဖစ္သည္။ လမ္းမွန္မွ ကမ္းမွန္မည္ဟုသိထားရမည္၊ ကိုယ့္လမ္းကိုုေဖာက္ေတာ့ ကိုယ့္စခန္းကိုယ္ေရာက္ၾကမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္၊ အေရးႀကီး သည့္အခ်က္က ကိုယ္ေဖာက္သည့္လမ္းႏွင့္ ကိုယ္ေလွ်ာက္သည့္လမ္းကို မွန္မွန္ကန္ကန္သိဖို႔ ေလွ်ာက္ခဲ့သည့္လမ္းမွာလည္း မွန္ကန္ေနခဲ့ဖို႔လိုသည္။


ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သည္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာျမတ္သုံးပါမွတပါး ကိုးကြယ္ရာမရွိ၊ ကိုးကြယ္အျခားမွာမရွာေကာင္း၊ အျခားေသာ နတ္စသည္ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ားစသည္တို႔ကို ပူေဇာ္ ေကာင္း၏၊ ပသေကာင္းသည္၊ အားကိုးခ်င္သပဆိုလွ်င္လည္း အားကိုးလို႔ရသည္၊ သို႔ေသာ္ မကိုးကြယ္ေကာင္း၊ အထြက္အျမတ္မထားေကာင္း၊ အထြက္အျမတ္ထားခဲ့လွ်င္၊ ကိုးကြယ္ခဲ့ လွ်င္ အဲဒီကစၿပီး မိမိေလွ်ာက္ေနသည့္ လမ္းကားမွားၿပီ၊ လမ္းလြဲသြားေလၿပီ၊


သရဏဂုံအစ အရဟတၱဖိုလ္အက် ဗုဒၶလမ္းစဥ္ဆုံး၊ ဗုဒၶလမ္းစဥ္ေလွ်ာက္ေနလွ်င္ လူတြင္ အျမတ္ဆုံးဟု ေရွးဆရာျမတ္တို႔ဆိုခဲ့၊ မွာခဲ့ၾကသည္။ဗုဒၶလမ္းစဥ္သည္ ဗုဒၶံသရဏံ ဂစၧာမိ၊ ဓမၼံသရဏံ ဂစၧာမိ၊ သံဃံသရဏံ ဂစၧာမိ ဟူေသာ သရဏဂုံသုံးပါကစ၍ အရဟတၱဖိုလ္ တြင္ဆုံးသည္၊ ဗုဒၶခ်မွတ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ လမ္းစဥ္တြင္ ေလွ်ာက္ေနသူသည္ အျမတ္ဆုံးလူသား လမ္းမွန္မွသည္ ကမ္းမွန္သုိ႔ေရာက္သြားမည္သာ။


ျမတ္ဗုဒၶသည္ ထီးနန္းကိုစြန္႔ကာ ကမ္းမွန္ေရာက္ရန္ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့စဥ္က အစာ အငတ္ခံ ၍လည္း က်င့္ၾကည့္သည္၊ အစြန္းထြက္ေန၏။ လမ္းလြဲေနသည္။ လမ္းမွားေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဇိမ္ခံရာလည္းမေရာက္၊ အငတ္ခံရာလည္းမေရာက္၊ အလယ္အလတ္၊ မွ်မွ်တတ၊ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ က်က် ေလွ်ာက္လိုက္မွ လမ္းမွန္သို႔ေရာက္ရွိသြားသည္ စခန္းမွန္ေပါက္ကာ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူခဲ့သည္။


ဗုဒၶ၏ ထိုမဇၥ်ိမပဋိပဒါလမ္းစဥ္သည္ ေနရာတိုင္း၊ ကိစၥတိုင္းမွာ အသုံး၀င္၏၊ ေနရာတိုင္း၊ ကိစၥတိုင္းမွာလည္း မဇၥ်ိမပဋိပဒါက်က် က်င့္သုံးမွသာလွ်င္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္၏၊ ကမ္းမွန္ႏိုင္သည္။ ေလာကုတၱရာလမ္းစဥ္သည္ မဂၢင္ရွစ္ပါးလမ္းစဥ္ႏွင့္ညီရမည္၊ ေလာကီလမ္းစဥ္သည္လည္း ထိုရွစ္ပါးႏွင့္ညီရမည္သာ၊ ေလာကုတၱရာလမ္းမွေလွ်ာက္လွ်င္ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ ကမ္းမွန္ သို႔ေရာက္မည္၊ ေလာကီနိဗၺာန္ကိုလည္း ထိုလမ္းေပၚမွေလွ်ာက္မွရမည္၊ ေနရာအသီးသီးမွာ လမ္းဆုံ၊ လမ္းမ လမ္းေလးခြဟူေသာ လမ္းဆုံမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္သည္။


လူ႔ဘုံဘ၀သည္လည္း သုံးဆယ့္တစ္ဘုံတည္းဟူေသာ လမ္းဆုံလမ္းခြျဖစ္သည္၊ အထက္သို႔ တတ္ခ်င္သလား၊ ေအာက္အ၀ီစိကို ဆင္းခ်င္သလား၊ သြားလိုရာသြားလို႔ရသည္၊ မိမိတို႔သည္ ဘယ္လမ္းကိုေဖာက္မလဲ၊ လယ္လမ္းကိုေလွ်ာက္ၿပီး ကမ္းအမွန္ကိုေရာက္မလဲဆိုတာ မိမိ အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနသည္။ စိတ္ေစတနာေကာင္းျဖင့္ လမ္းေဖာက္လွ်င္ အထက္ကို တက္သြားမည္၊ အျမင့္ကိုေရာက္သြားမည္မွာ ေသခ်ာသည္၊ ေစတနာမပါ၊ စိတ္ေကာင္းမရွိ၊ သစၥာ ေမတၱာ နတၳိဆုိလွ်င္ေတာ့ ေအာက္ေရာက္မည္မွာ ေသခ်ာသည္။ ယခုဘ၀အခ်ိန္၊ ယခုလက္ရွိအေနအထားသည္ကား လမ္းဆုံးလမ္းခြျဖစ္ပါသည္၊ ႀကိဳက္ရာလမ္းကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေလွ်ာက္သြားရုံသာ၊ သို႔ေပမယ့္ မိမိေလွ်ာက္သည့္ လမ္းသည္ လမ္းမွန္ျဖစ္မွသာ မိမိလိုသည့္ ကမ္းသည္လည္း မွန္မည္မွာျဖစ္သည္။



ကိုရင္ေလး