ဒါနဆိုတာ တိုက္ပြဲလိုပဲဲ
လူသားတို.၏ စိတ္သည္မေကာင္းမွဳ.လုပ္ငန္းမ်ား၌
အလြန္ေပ်ာ္ ေမြ.ေသာ သေဘာရွိေခ်၏ ။ ေကာင္း လည္းေကာင္းတယ္ ၊
အက်ိဳးလည္းၿဖစ္တယ္ ဆိုေသာအလုပ္ဆိုလွ်င္ပင္ လုပ္ဘို.ရာ သိပ္ကို ခက္ခဲ
တတ္ေပသည္။သုိ.ေသာ္ ထို ခက္တဲ့အလုပ္ကုိ လုပ္ၿဖစ္ေအာင္လုပ္ပါ။ ေလာကတြင္
မြန္ၿမတ္တဲ့ လုပ္ငန္း၊အက်ိဳး ရွိေသာလုပ္ငန္း၊ေကာင္းေသာအလုပ္မွန္သမွ ်သည္ခက္ခဲတတ္ ေပ သည္။
စိတ္သည္မေကာင္းမွဳ.၌ေမြ.ေလွ်ာ္ တတ္ပါေသာေၾကာင့္ ေကာင္းေသာ ကုသိုလ္လုပ္ငန္းမွန္ သမွ် ကုိ လွ်င္ ၿမန္ေစာစြာအားထုတ္ၾကကုန္ရာ၏။ ေကာင္းမွဳ.ကုိေႏွင့္ေႏွင့္ေႏွးေ ႏွး၊
ၿဖည္းၿဖည္းေလးေလး၊ တိုက္ တိုက္တြန္းတြန္း ၿပဳလုပ္ ေသာပုဂၢိဳလ္ သည္ ထို
ေကာင္းမွဳ. ၏ အက်ိဳးေပးသည္လည္း ေႏွင့္ေႏွး တတ္ ေလ သည္။ ထက္ထက္ၿမက္ၿမက္
၊သြက္သြက္လက္လက္ ၊အ က်ိဳး မ ေပးခ်င္တတ္ေပ။
ေကာင္းေသာလုပ္ငန္းဆုိရင္
ကုသိုလ္ေကာင္းမွဴ.ၿဖစ္တဲ့ ဒါနပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊သီလပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊
သမာဓိပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ ပညာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ၿမန္ၿမန္သာၿပဳလုပ္လိုက္ၾကပါ။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စိတ္သည္ေကာင္းတဲ့လုပ္ငန္း
ဘယ္ေလာက္ပဲလုပ္ပါေၿပာေၿပာၾကာၾကာ ၾကီးမေပ်ာ္ခ်င္ပါဘူး။ေပ်ာ္ရင္ လည္းေကာင္းတဲ့လုပ္ငန္းခဏပဲ ၿဖစ္ၿပီး ၾကာလွ်င္ပ်င္းလာတတ္ပါတယ္ ။
စိတ္သည္မေကာင္းမွဳ.မွာေမြ.ေလ်ာ္ ေသာသေဘာရွိေသာေၾကာင့္လွဴမယ္လို့ စိတ္ကူးလိုက္လွ်င္ေတာ္ ေတာ္ ၾကာမလုပ္ၿဖစ္ေသးပဲ ၾကံၾကာမူ.မ်ား ရွိ
တတ္ေလသည္။လွဴမယ္လို.စိတ္ကူး ေန.စဥ္ ကိေလသာ တစ္စံုတစ္ခု၀င္လာလွ်င္
လွဴမဲ့စိတ္ကေလး သည္အားေလ်ာ့သြားလိုက္၊ အဖက္ဖက္ ကေနၿပီးေတာ့ ဒီစိတ္ကုိ
တိုက္တြန္းလိုက္၊မိမိကုိယ္ကုိ မိမိတိုက္တြန္းလို္က္၊
မိမိရဲ.ေဆြမ်ိဳးညာတိလုပ္ေဖာ္ ကုိင္ဖက္ေတြ က တိုက္
တြန္းလိုက္၊ပတ္၀န္းက်င္အေၿခ အေနအရ မလြဲသာ မေရွာင္ သာ
တိုက္တြန္းမူ.ေတြကလည္း ၿဖစ္ေပၚလာေတာ့ လွဴ မယ္ လို.ၿဖစ္ေပၚလာ ေသာ
ထိုလွဴမည့္ လုပ္ငန္း သည္ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး
ေၾကာင့္ဆိုၿပီးေတာ့မေအာင္ၿမင္ၿ ဖစ္တတ္ေလသည္။သီလေဆာက္တည္လည္းထို. အတူပါပဲ၊ တရားအား ထုတ္ေတာ့လည္း ဒီအ တိုင္း ပါပဲ။မ်ား မ်ားၾကီးတုိက္တြန္း ယူမွလုပ္ငန္းဟာနည္းနည္း ေလး ပင္ၿဖစ္တတ္ ေပသည္။
ထို.ေၾကာင့္ကုိယ့္စိတ္ကုိယ္၊
ကုိယ္ၿပန္ၾကည့္ရင္၊ေန့စဥ္ အေၿပာအဆို၊အၾကံအစဥ္၊ အလုပ္အကိုင္ေကာင္း မွဳ.
ႏွင့္ မေကာင္းမွဳ. တို. သည့္ ဘယ္အရာကပို မ်ားသလဲ ဟု
ခ်င့္ခ်ိန္ၾကည့္ပါက မေကာင္းမွဳ.သည္သာ စိတ္မွာ အလြန္ ေပ်ာ္တတ္ေလ
သည္္။ထို့ေၾကာင့္ ေကာင္းမွဳ.တစ္ခုၿပဳမယ္ လို.ေပၚရင္ ခ်က္ၿခင္းသာ
လုပ္လိုက္ပါ။
မိမိစိတ္ေစတနာနဲ့
သဒၶါ ဆိုတဲ့ ဓမၼဓတ္ကုိ အစိုးရတာမဟုတ္သလို မိမိအသက္နဲ့ခႏၶာကုိယ္ကုိလည္း
အစိုး မရႏိုင္ပါဘူး၊ထို့အၿပင္ စီးပြားဥစၥာေတြ အေပၚမွာလည္းအစိုး
မရပါဘူး။ေစတနာလည္းမပိုင္၊သဒၶါ လည္းမႏိုင္၊ စီးပြားဥစၥာပစၥည္း က်ေတာ့လည္း
ကိုယ္မပိုင္ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးပိုင္ထားပါသည္။ အသက္ နဲ့
ခႏၶာလည္းပဲကုိယ္မပိုင္ ကိုးဆယ့္ေၿခက္ပါး အနာေရာဂါေတြပိုင္ထားေပသည္။
စိတ္ေစတနာက်ေတာ့ ကိေလသာ ေတြက ေႏွာင့္ယွက္ေနတတ္ေလသည္။
ထို့ေၾကာင့္ေကာင္းတဲ့လုပ္ငန္းတိ ု့ကုိ လွ်င္ၿမန္ေစာ စြာ အားထုတ္ၾကရမည္ပင္ၿဖစ္သည္။
ေစတနာ၊သဒၶါသည္လည္း
ေသာတာပန္၊မဂ္၊ဖိုလ္ မဆိုက္ေသးသ၍ ထိုသဒၶါေစတနာကို ဘယ္သူမွမပုိင္ ေခ်။
ေသာတာပန္၊မဂ္၊ဖိုလ္ ရထားၿပီး သား ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ့ သဒၶါေစတနာသည္
အေၿပာင္းအလဲ လံုး၀မရွိ ေတာ့ေပ။ ခိုင္ၿမဲသြားပါသည္။သီလ၊သမာဓိ
၊ပညာလုပ္ငန္းမ်ားထား၊ ဒါနလုပ္ငန္းတစ္ခုကုိစဥ္းစား ၾကည့္ ပါက ဒါန
အလွဴေပးၿခင္းနွင့္ စစ္တိုက္ၿခင္းသည္ အတူတူပင္ ၿဖစ္ေပသည္။အဘယ္ ေၾကာင့္
ဆိုေသာ္ အသက္နဲ့ခႏၶာကုိ္ယ္ကုိ မစြန္.ရဲေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္စစ္မတိုက္ရဲေပ။
အသက္နဲ့ခႏၶာကုိ္ယ္ ကုိ စြန္.ရဲ ေသာပုဂၢိဳလ္မွသာ စစ္ပြဲမွာေအာင္ၿမင္
မည္ၿဖစ္သည္ ။ အသက္မစြန္.ရဲ၊ ခႏၶာ မစြန္.ရဲ ၊ေသရမွာေၾကာက္ သည့္
ပုဂၢိဳလ္သည္ တိုက္ပြဲဘယ္ေတာ့မွ မေအာင္ၿမင္ေပ။
တိုင္းၿပည္အတြက္ ၊ လူမ်ိဳးအတြက္ ၊ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ၊ ဘာသာအတြက္
၊သာသနာအတြက္၊ ငါ့အသက္နဲ.ငါ့ခႏၶာကုိယ္ ကုိ လွဴလိုက္ပါၿပီဆိုတဲ့
အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ စစ္ပြဲမွာေအာင္ၿမင္ ခဲ့ၾကေပ သည္။ စစ္ပြဲမွာ
တိုင္းၿပည္နဲ့လူမ်ိဳးကုိတကယ္ ခ်စ္ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္အသက္၊ကုိယ့္ခႏၶာ
စြန္.သြားတဲ့ အာဇာ နည္ စစ္သူရဲေတြဟာ ၊ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တို့ရဲ့ သရဏဂံု ကုိ
မွီၿပးီေတာ့လိုက္သြားတယ္။ ေသာတပန္္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏
သရဏဂံုဆိုသည္မွာ-ဒီကေန.က စၿပီး ငါ့အသက္နဲ့ခႏၶာ ကို ဘုရား၊တရား၊သံဃာ ေတာ္
ၿမတ္(ရတနာသံုးပါး) အား အပ္ႏွင္း လိုက္ပါသည္၊စြန္.လြတ္လိုက္ပါသည္ ၊လွဴဒန္း လိုက္ပါသည္။ ရတ နာသံုး ပါးအတြက္ထိုကဲ့သို့ စြန္.ထားၿခင္းၿဖစ္သည္။
ဘုရား၊တရာ း၊သံဃာ
ရတနာ သံုးပါးနဲ့ပတ္သက္လွ်င္ အသက္နဲ့ခႏၶာ ေၾကြ အေသသာခံလိမ့္မည္
ရတနာသံုးပါးအေပၚယံုၾကည္တဲ့စိတ္ ကိုေတာ့ ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္ေတြ
ကအပ်က္မခံႏိုင္ပါဘူး။ ေသာတာပန္ရဲ့ သရဏဂံုသည္ ရတနာသံုးပါးဘက္သို.
ဦးတည္သြား ပါတယ္ ။ ထို.အတူ အာဇာနည္စစ္သူရဲ တို. သည္ လည္း
တိုင္းၿပည္၊လူမ်ိဳး၊ဘာသာ၊သာသနာ အ တြက္ ခ်စ္ၿမတ္ႏိုးၿပီးေတာ့ ကုိယ့္ အသက္၊
ကုိယ့္ခႏၶာ စြန္.ၿပီးေတာ့ စစ္ပြဲ၀င္ၾကသည္၊ကုိယ့္အသက္၊ ကိုယ့္
ခႏၶာကုိ၊တိုင္းၿပည္နဲ့လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊သာသနာ အတြက္ စြန္.လြတ္ၿခင္း သည္ ေသာတာပန္တို.၏စိတ္ဓတ္ ႏွင့္ အလား ခပ္ ဆင္ ဆင္ တူသည္ ဟုဆိုရေပမည္။
ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္ေတြသည္ ရတနာသံုးပါးအတြက္ အသက္နဲ့ ခႏၶာစြန္.ရဲ ေပ၏ ။
အာဇာနည္စစ္သူရဲ တို. သည္ တိုင္းၿပည္၊ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊သာသနာ အ တြက္
အသက္ကုိစြန္.ရဲေလ၏ ။
အသက္နဲ့ခႏၶာ
မစြန္.ရဲလွ်င္ စစ္ပြဲမတိုက္ရဲသလိုပဲ ထို တုိက္ပြဲ ေအာင္ ၿမင္ မွာ
မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ စစ္ သူရဲ လို.ဆိုလို လို့ရမည္မဟုတ္ေပ။ ထို့အတူ
ပစၥည္းဥစၥာ ကုန္ခမ္းမွာေၾကာက္ရြံ.ေသာပုဂၢိဳ လ္သည္ ဒါန စစ္ပြဲ တြင္
အၿမဲ တမ္း ရံူးေလမည္ၿဖစ္သည္။ အသက္နဲ့ခႏၶာေသမွာ ေၾကာက္လွ်င္စစ္ပြဲ မေအာင္
ၿမင္သ လို၊ ေပးတဲ့လွဴတဲ့လုပ္ငန္းမွာလည္းပစၥ ည္းကုန္မွာေၾကာက္လွ်င္ဒါနမေအာင္ ၿမင္ႏိုင္ပါ ေခ်။ထို.ေၾကာင့္ ဒါနသည္စစ္တိုက္ရ တာ ႏွင့္တူ၏ ။
စစ္ပြဲမွာလည္းတိုင္းၿပည္ခ်စ္တယ္ ၊လူမ်ိဳးခ်စ္တယ္။အသက္နဲ့ခႏၶာကုိ စြန္.မည္ဆိုၿပီးရည္ရြယ္ထားေသာ္လည္း၊အမွန္တကယ္ေသဖို .ေရာက္ လာၿပီ ဆိုထိုစိတ္ဓတ္ေတြေပ်ာက္ကုန္တတ္ေ လသည္။ကုိယ့္အသက္ ကုိယ့္ခႏၶာကုိခ်စ္၍ ထိုစစ္ပြဲမတိုက္ရဲေတာ့ေပ။
ကုသိုလ္ေရး၊ဘာသာေရး၊သာသနာေရး၊ဘယ္ေလာက္ပဲခ်စ္ၿမတ္ႏိုးတယ္ပဲေၿ ပာေၿပာဆိုဆို၊စီးပြားေရး
ထိခိုက္လာ မည္လည္းဆိုေရာ ေနာက္ဆုတ္ သြားတတ္ၾကေပသည္။ ဒါနစစ္ပြဲမွာ
ထိုပုဂၢိဳလ္ရူံးသြား တတ္ေပသည္။ အသက္နဲ့ခႏၶာကုိယ္မစြန္.ရဲ၍
စစ္ပြဲမေအာင္ၿမင္သလို၊စီးပြား ဥစၥာပစၥည္း မစြန္.ရဲရင္ လည္း ဒါနစစ္ပြဲမ ေအာင္ၿမင္ေပ။ထိုေၾကာင့္ဒါနသည္ စစ္တိုက္ရသည္နွင့္တူပါသည္။
ထိုတိုက္ပြဲ ဘာေၾကာင့္က်ဆံုးရသလဲဆိုလွ်င္ေလာ ဘႏွင့္မစၧရိယ
(ေပးရမွာႏွေၿမာတြန္.တို) ၿခင္းေၾကာင့္ ၿဖစ္ေလသည္။ စီးပြားဥစၥာကုိ
ခ်စ္ၿခင္းသည္ တဏွာေလာဘ၊ ခ်စ္ၿမတ္ႏိုးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီစီးပြား ဥစၥာကုိ
မစြန္.ခ်င္ၿခင္းသည္ မစၧရိယ ထိုတရား ႏွစ္ခုေၾကာင့္ၿဖစ္ေပသည္။ မိမိ၏
နွလံုးသား ထဲမွာ၀င္လာ ေသာ သဒၶါနဲ့ ေစတနာ သည္ ထြက္ေၿပးသြားၾကေပသည္။
၀င္လာတဲ့ ရန္သူေတြကေလာဘ စီးပြား ဥစၥာကုိခ်စ္ၿခင္း၊ မစၧရိယ
ခ်စ္တဲ့စီးပြားကုိမေပးႏိုင္မစြ န္.ႏိုင္တဲ့အတြက္ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္
ေပးလွဴ ၿခင္း ၌မ၀ံရဲေတာ့ေပ။ထုိေၾကာင့္ စိတ္သည္ စီးပြားပစၥည္းဥစၥာအေပၚတြင္
ၾကည္ႏူးၿပီးေပ်ာ္ေမြ. ေနတတ္၏ ။ ထိုစီးပြား ဥစၥာ
ေတြကုိသိမ္းပုိက္ၿပီးေတာ့့ထား ရတာကုိ သိပ္ေက်နပ္ေနၿခင္းသည္ မေကာင္းမွဳ.တြင္ ေပ်ာ္ေမြ.သူ လို.ဆုိ ရေပ လိမ့္မည္။
အသက္နဲ့ခႏၶာကုိမစြန့္ရဲေသာပုဂၢိ ဳလ္သည္ စစ္ပြဲမွာမေအာင္ၿမင္သလိုပဲ၊ဥစၥာ ပစၥည္း ကုန္မွာေၾကာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ဒါနေပးလွဴၿခင္း ငွာမတတ္ႏိုင္ပါဘူး။
စစ္သူရဲတို.တိုက္ပြဲ၀င္ေသာအခါ အသက္နဲ့ခႏၶာကုိခ်စ္လို့္ေနာက္ဆု တ္
တတ္သလို၊ ေပးတဲ့လွဴတဲ့ စစ္ပြဲဆင္ ႏြဲေသာအခါ အလွဴရွင္တို.သည္လည္း မိမိ၏
ပစၥည္းကုိခ်စ္လြန္းလို့၊ ၿမတ္ႏိုးလြန္းလို. လွဴမယ္ ဆို ရင္ ေနာက္ ဆုတ္
တတ္ေလသည္။
စစ္ပြဲတြင္အသက္နဲ့ခႏၶာကုိစြန္. ရဲတဲ့တပ္မွဴး ဦးစီးတဲ့တပ္သားနည္းေသာ္ၿငားလည္ း ရန္သူမ်ားစြာႏိုင္လိုက္ သလို၊သဒၶါ တရားအားေကာင္းသည္ ့ပုဂၢိဳလည္သည္အနည္းငယ္မွ်ေသာပစၥ ည္းကို၊ ေစတနာထက္သန္ စြာ နွင့္ အကယ္၍ ေပးလွဴခဲ့ပါလွ်င္ ထိုသဒၶါတရားအားေကာင္းေသာပုဂၢိဳ လ္သည္ အနည္း ငယ္မွ် ေသာ ပစၥည္းရွိပင္ရွိပါေသာ္လည္းပဲေပး လွဴၿခင္းသည္တတ္ႏိုင္ပါေပ၏
။ ထုိ.ေၾကာင့္ ပစၥည္းအနည္း ငယ္မွ်ကုိ သဒၶါတရားၾကီးမားစြာ ေပးလွဴေသာ
အလွဴ.ရွင္ သည္ ေလာကေနာက္ဘ၀မွာ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ၿဖာ ခ်မ္းသာ
ၿခင္းကိုရရွိလိမ့္မည္ၿဖစ္ေပသည္။
ထို့ေၾကာင့္ ပစၥည္းနည္းၿခင္း မ်ားၿခင္းသည္ ပဓါန မဟုတ္ေပ၊သဒၶါေစတနာ အားေကာင္းဘို.သည္ ပဓါနၿဖစ္ေပသည္။ငါတို.ဆင္းရဲလို က္တာ
ဆိုၿပီး ဆန္ေလး တစ္လုပ္တစ္ဆုတ္ လွဴရတာ ပစၥည္းနည္းေပ တယ္
လို.စိတ္အားေတာ့မငယ္သင့္ေပ။ ပစၥည္းမ်ားေသာ္လည္း သဒၶါတရား အားနည္းလွ်င္
ဒါနတိုက္ ပြဲတြင္ ရံူး တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ ။
မိမိတို.ဇနီး၊ခင္ပြန္း၊သားသမီး မိသားတစ္စု စားရန္တစ္ ေန. စာ ေလး ရွိ ေသာ္ၿငားလည္း၊ထိုတစ္ေန.စာေလးထဲ မေစတနာ
၊ သဒၶါတရားအၿပည့္ ႏွင့္ တစ္၀က္ေလာက္ ခြဲၿပီးလွဴလိုက္ၿခင္းသည္ သဒၶါတရား
ၾကီးမာလွေပသည္။ထိုကဲ့သုိ. ၾကီးမားေသာ သဒၶါခြန္အား လက္ကိုင္ ထား၍
ပစၥည္းအနည္းငယ္မွ်ကို ေလာဘနဲ့ ႏွေျမာတြန္႔တိုတဲ့ မစၧရိယ ကုိ
ၿပတ္ၿပတ္ရွင္းရွင္း တိုက္ထုတ္ ၿပီး ေပးလွဴခဲ့လွ်င္ထို ေစတနာ ၊ သဒၶါနွင့္
ေပးလွဴသည့္ ဒါနသည္ ပစၥဳပၸန္၊ သံသရာ ႏွစ္ၿဖာ ၾကီးပြား
ေၾကာင္း၊ခ်မ္းသာေၾကာင္း ၿမတ္စြာဘုရားက မိန္.ေတာ္မူခဲ့ပါေပသည္ ။
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၏ ဒါနသည္စစ္တိုက္ရသည္ႏွင္တူ၏ တရားေတာ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေရးသားပါသည္)
ေမစိုး။