Monday, November 19, 2012

ခေရပန္းလို လူေတြမ်ားပါေစ




ခေရပန္းလိုလူေတြမ်ားပါေစဆိုတဲ့ ဗီဒီယိုဖိုင္ေလးကို ဘေလာ့ေပၚတင္ေပးတဲ့အခါမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြေတြအေနနဲ႔ ေကာ္နက္ရွင္အခက္ခဲေၾကာင့္ နားေထာင္ရတာ အဆင္မေျပဘူးလို႔ သိရွိရပါတယ္။ ေခါင္းစဥ္ေလးဖတ္ၿပီး ေသခ်ာလည္းနားေထာင္ခ်င္တယ္လို႔ ေျပာၾကတဲ့အတြက္ ေဟာေျပာပြဲမွာ ေဟာျပဆံုးမသြားတဲ့ အဆံုးမေလးေတြကို စာနဲ႔ျပန္ၿပီးေရးသားေပးဖို႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။  ဗီဒီယိုဖိုင္ႀကီးတစ္ခုလံုးကို ျဖန္႔ေ၀ရန္ အခက္ခဲျဖစ္ေနတဲ့သူေတြအတြက္ပါ.. စာသားနဲ႔ျဖန္ေ၀ေပးရတာက ပိုအဆင္ေျပမိမယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္။ 
 
ဒါ့ေၾကာင့္ ေဟာေျပာပြဲပါ အေၾကာင္းရာေလးေတြကို စာေရးသူအာေဘာ္နဲ႔ သေဘာေပါက္လြယ္ေအာင္ ေရးၿပီး ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ ေဟာေျပာပြဲမွာ ေဟာျပေပးတဲ့ ဆရာ(ဦးဘုန္း-ဓာတု) ေလာက္ေတာ့ အာေဘာ္မေကာင္းႏိုင္ေပမယ့္.. အတတ္ႏိုင္ဆံုး အနီးစပ္ဆုံးနဲ႔ အဆင္ေျပဆံုးျဖစ္ေအာင္ ေဟာျပေပးတဲ့ဆရာရဲ႕အာေဘာ္ကို မွီၿငမ္းကိုးကားၿပီး ေရးသားေပးပါမယ္။ ဆရာေဟာျပေပးတဲ့ အခ်က္လက္ေတြက အနည္းငယ္မ်ားတဲ့အတြက္ စာဖတ္သူေတြအေနျဖင့္ အဆင္ေျပေအာင္ အပိုင္းလိုက္ဆီခြဲၿပီး ေဖာ္ျပေပးပါမယ္။ စာေရးသူရဲ႕အာေဘာမွာ အမွားယြင္းတစ္စံုတစ္ရာပါခဲ့ရင္လည္း ေထာက္ျပျပဳျပင္ေပးပါလို႔ ဦးစြာေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္။

စာအုပ္စာေပလူ႔မိတ္ေဆြဆိုတာ..

စာအုပ္စာေပလူ႔မိတ္ေဆြဆိုတဲ့ စကားကို လူေတြအမ်ားစု အသံုးမ်ားၾကပါတယ္။ အဲ့စကားလံုးက အၾကြင္းမဲ့ေတာ့ မမွန္ကန္ႏိုင္ပါဘူး။ စာအုပ္တစ္အုပ္ အယူဆတစ္ခုေၾကာင့္ ဘ၀တစ္ခုလံုး ေျဗာင္းျပန္ျဖစ္သြားၾကတဲ့သူေတြ တပံုတပင္ႀကီးပါပဲ။ ဘယ္လိုအဓိပၸါယ္မ်ိဳး ဘယ္လိုခံယူခ်က္မ်ိဳး ဘယ္လိုယံုၾကည္ခ်က္မ်ိဳးနဲ႔ စာေရးသူက ေရးသားတယ္ဆိုတာကို စာဖတ္သူကိုယ္တိုင္ကမသိရွိရတဲ့အတြက္ပါ။ ေဒါသေၾကာင့္ေရးတာလား ေလာဘေၾကာင့္ေရးတာလား
 ေမာဟေၾကာင့္ေရးတာလားဆိုတာေတာ့ ေရးသားတဲ့စာေရးသူရဲ႕ စိတ္ထားေပၚမွာ မူတည္ေနတဲ့အတြက္.. သူကေဒါသနဲ႔ေရးရင္ ကိုယ္က ေဒါသျဖစ္ရမယ္..   ေလာဘနဲ႔ေရးရင္  ေလာဘျဖစ္ရမယ္..
 ေမာဟနဲ႔ေရးရင္  ေမာဟျဖစ္ေနရမွာပါ။ 
 
အတၱဆန္တဲ့ ကိုယ့္၀ါဒေတြနဲ႔ ကိုယ့္အတၱကိုအေျခခံၿပီး ေရးၾကတဲ့အတြက္ လူသားအားလံုးအတြက္ေတာ့ သူေရးသားတဲ့စာေပေတြဟာ အမွန္တရားႀကီးသက္သက္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အတၱမကင္းေသးတဲ့အတြက္လည္း မေဖာက္မျပန္ မမွန္ကန္ႏိုင္သလို သူ႔စာကိုဖတ္မိတဲ့သူေတြပါ မွားယြင္းတဲ့သူ႔ရဲ႕အတၱအစြဲေတြ ျပန႔္ႏွံသြားႏိုင္ပါတယ္။ ပုထုဇဥ္မွန္ရင္ အစြဲမကင္းေသးတဲ့အတြက္လည္း သူေရးသားတဲ့ စာအုပ္တိုင္းစာအုပ္တိုင္းဟာ သူ႔အတြက္မွန္ခ်င္မွန္ေပမယ့္.. အျခားသူအတြက္ေတာ့ မွားခ်င္မွားေနမွာပါ။ ဒ့ါေၾကာင့္ စာအုပ္စာေပတုိင္းဟာ လူ႔မိတ္ေဆြအစစ္ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။

စာအုပ္စာေပလူ႔မိတ္ေဆြအစစ္အျဖင့္ ထပ္တူအက်ဆံုး အမွန္တရားဆိုတာကို လမ္းညႊန္ျပတာကေတာ့ ဗုဒၶဆံုးမေဟာျပတဲ့ ပရိယတၱိစာေပကသာလွ်င္ လူ႔မိတ္ေဆြအစစ္ကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ အတၱကိုအေျခခံတဲ့ ကိုယ္ပိုင္အျမင္မဟုတ္ပဲနဲ႔ တေလာကလံုး သတၱ၀ါအားလံုးအတြက္ အၿမဲတေစ မေဖာက္မျပန္မွန္ကန္ေစႏိုင္တဲ့ အဆံုးမေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗုဒၶစာေပကသာလွ်င္ လူ႔မိတ္ေဆြ အစစ္ကို ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။ 
 
ဓမၼဆိုတဲ့ စကားလံုးအတိုင္း အၿမဲတမ္းမေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္တဲ့အဆံုးမေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ လူသားအားလံုးအတြက္ လူ႔မိတ္ေဆြအစစ္ကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဗုဒၶရဲ႕၀ါဒဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအတြက္ သီးသန္႔၀ါဒတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ လူသားအားလံုး သတၱ၀ါအားလံုး က်င့္ႀကံႏိုင္ရင္ က်င့္ႀကံႏိုင္သေလာက္.. လိုက္နာႏိုင္ရင္ လိုက္နာသေလာက္ အက်ိဳးမ်ားေစတဲ့ ဘက္လိုက္မႈမရွိတဲ့ စာေပအဆံုးမတစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္.. ဗုဒၶရဲ႕ ပရိယတၱိစာေပကသာလွ်င္ လူ႔မိတ္ေဆြအစစ္ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။


ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာျဖစ္သလား?

ဒီေမးခြန္းရဲ႕အဓိပၸါယ္ဟာ ေတာ္ေတာ္ေလးက်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ အဓိကအရင္ဆံုး ေကာင္းတယ္ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာ သိဖို႔လိုပါတယ္။ လူေတြကေကာင္းတာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ေရႊေတြရတာ ေငြေတြရတာ တိုက္ေတြကားေတြရတာ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀တာကို ေကာင္းတာျဖစ္တယ္လို႔ အမ်ားအားျဖင့္ ယူဆၾကပါတယ္။ ယခုေခတ္လူငယ္ေတြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာလည္း ဒီလိုပဲျမင္ေနၾကပါတယ္။ ရပ္ကြက္တစ္ခုမွာ မေကာင္းတာလုပ္စားတဲ့သူေတြ အရက္ေရာင္းတဲ့သူေတြက ခ်မ္းသာလို႔.. တေန႔တေန႔ ရိုးရိုးသားသားနဲ႔ တစ္ေန႔လုပ္စာတစ္ေန႔ ရွာစားရတဲ့သူေတြက်ေတာ့ ဆင္းရဲလို႔ ဆိုတာမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေကာင္းျခင္း မေကာင္းျခင္းကို သြားၿပီးႏႈိင္းယွဥ္တတ္ၾကပါတယ္။ 
 
 မနက္မိုးလင္း ဆြမ္းဟင္းထေလာင္းတဲ့ မရွိမဲ့ရွိမဲ့အိမ္ေတြက် တေန႔တေန႔စားစရာေတာင္ မနည္းရွာစားေနၾကရတယ္။ ဆြမ္းမေလာင္းပဲ တိုက္ေတြတံခါးေတြ အလံုပိတ္ၿပီး ဒါနဆိုတာကို အလွဴခံမလာရဆိုတဲ့စကားလံုးေတြနဲ႔ ပိတ္ပင္ထားၾကတဲ့သူေတြက်ေတာ့ ေရႊတြဲလႊဲ ေငြတြဲလႊဲနဲ႔ဆိုတဲ့ အျမင္ေတြနဲ႔ အေကာင္းအဆိုးဆိုတာကို ႏႈိင္းယွဥ္ၾကပါတယ္။ ဒီလိုသာႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး အျမင္ေတြ အေတြးေတြ လြဲေနမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ မေကာင္းတာလုပ္မွႀကီးပြားမယ္လို႔ ယူဆသြားၾကမယ့္ ေနာင္လာေနာင္သားေတြရဲ႕ အနာဂတ္ကေတာ့ မေတြး၀င့္စရာပါပဲ။

ဒီေတာ့ ေကာင္းျခင္းမေကာင္းျခင္းဆိုတာကို နားလည္ဖို႔အတြက္ ကုသိုလ္ အကုသုိလ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ေသခ်ာနားလည္ဖို႔လိုပါတယ္။ ကုသုိလ္ဆိုတာ အျပစ္ကင္းတယ္ ေကာင္းက်ိဳးကိုေပးတယ္.. အကုသုိလ္ဆိုတာ အျပစ္ရွိတယ္ မေကာင္းက်ိဳးကိုေပးပါတယ္။ ကုသိုလ္ေတြလုပ္တာ အျပစ္ကင္းတာမွန္ေပမယ့္ ဘာလို႔ေကာင္းက်ိဳးမေပးေသးတာလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို လူငယ္ေတြ အမ်ားဆံုးေမးၾကပါတယ္။ ဒါလည္း ေမးသင့္ပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးေမးလာတဲ့အခါမွာ ေရွးကကံေတြအက်ိဳးမေပးေသးလို႔ ဒီဘ၀ေကာင္းက်ိဳး မရရွိေသးတာပါလို႔ ဗုဒၶရဲ႕အဆံုးမကိုနားလည္ၿပီးသားသူေတြအေနနဲ႔ နားလည္ႏိုင္ေပမယ့္.. လူငယ္ေတြ နားထဲေရာက္ဖို႔က်ေတာ့ သူတို႔လက္ခံႏိုင္ေအာင္ ဗုဒၶရဲ႕အဆံုးမေတြကို မပယ္မိေစပဲဲ ရွင္းျပေပးႏိုင္ဖို႔ဟာ အင္မတန္ အဓိကက်ပါတယ္။


ဥပမာအားျဖင့္ ဘုရားရွင္ကို ဘုရားမျဖစ္ခင္ကထဲက ၾကည္ညိဳခဲ့တဲ့ဘုရင္ ဗိမၼိသာရမင္းဟာ ဘုရားမျဖစ္ခင္ကေတာင္ ဘုရားကို တိုင္းျပည္တစ္၀က္ခြဲေပးတဲ့အထိ ၾကည္ညိဳခဲ့တာပါ။ ဘုရားျဖစ္ၿပီးတဲ့အခါမွာလည္း ဘုရားကို အသက္နဲ႔ထပ္တူယံုၾကည္တဲ့ အရိယာေသာတာပန္ဘုရင္တစ္ပါးပါ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးမွာဘယ္လိုေသခဲ့ရပါသလဲ။ ေျခဖ၀ါးဓါးခြဲခံရၿပီး မရႈမလွေသဆံုးခဲ့ရတာပါ။ ကဲ.. ေကာင္းတာလုပ္တယ္ ေကာင္းတာျဖစ္သလား..။ ေနာက္တစ္ခ်က္အေနနဲ႔ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဂၢသာ၀ကျဖစ္တဲ့ တန္ခိုးအရာမွာ ဘုရားရွင္ၿပီးရင္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ရွင္ေမာဂၢလာန္္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာ ေနာက္ဆံုးပရိနိဗၺာန္စံ၀င္တဲ့ေနရာမွာ ခိုးသားေတြရိုက္ႏွက္ၿပီး မရႈမလွ ပရိနိဗၺန္၀င္စံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါလည္း ေကာင္းတာလုပ္တယ္ ေကာင္းတာျဖစ္ပါသလား။ 
 
ဒါကဘုရားရွင္လက္ထက္က ျဖစ္ရပ္ပါ။ ယခုေခတ္မွာဆိုရင္ျဖင့္ ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိကတို႔၊ ဆရာေတာ္ အရွင္ရေ၀ႏြယ္တို႔ကို ဥပမာေပးလို႔ရပါတယ္။ ဒီေလာက္ေကာင္းတာေတြ ေကာင္းမႈေတြလုပ္ေနတဲ့ၾကားက မေကာင္းတာေတြဟာ မျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္ၾကရတာပါပဲ။ ဒ့ါေၾကာင့္ ယခုမေကာင္းတာလုပ္ၿပီး ေကာင္းတာျဖစ္ေနတဲ့သူေတြ.. ေကာင္းတာလုပ္ၿပီး မေကာင္းတာျဖစ္ေနတဲ့သူေတြကိုျမင္ရင္ ဒီအခ်က္ေလးေတြကို ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလးေျပာရရင္ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာခ်က္ခ်င္းမျဖစ္ေပမယ့္.. ေကာင္းတဲ့သူကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ဘယ္သူကမွ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းေလာင္းတာျမင္ပါရက္နဲ႔ မေကာင္းတာလုပ္ေနတဲ့သူ မေကာင္းတဲ့သူလို႔ မေျပာပါဘူးေနာ္။ ရဟန္းသံဃာေတြ ဆြမ္းေလာင္းတာကို ေရြးေျပာရင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအတြက္ပဲ မွန္တာျဖစ္ေနပါဦးမယ္..။ ဘာသာျခားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ မိဘမဲ့ကေလးေက်ာင္းေတြ မ်က္မျမင္ေက်ာင္းေတြ သြားေရာက္လွဴဒါန္းတာကိုျမင္ရင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအေနနဲ႔ မေကာင္းတဲ့သူပဲလို႔ ေျပာတဲ့သူမ်ားရွိမလား.. မရွိပါဘူး။ စဥ္းစားၾကည့္ပါေနာ္.. ဗုဒၶဘာသာမွမဟုတ္ပါဘူး.. ဘာသာျခားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနပါေစ.. ဘာသာမဲ့တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနပါေစ.. ေကာင္းတာလုပ္ေနတဲ့သူဟာ ေကာင္းတဲ့သူပါပဲ။
 
  ေကာင္းတာလုပ္တဲ့အတြက္ ေကာင္းက်ိဳးရရ မရရ ေကာင္းတဲ့သူဆိုတာေတာ့ လူတိုင္းက လက္ခံၾကမွာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေကာင္းတာလုပ္တိုင္း ေကာင္းတာမျဖစ္ေသးဘူးဆိုရင္လည္း မျဖစ္ေသးတာကို ေက်ေက်နပ္နပ္လက္ခံလိုက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းတဲ့သူခ်က္ခ်င္းျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ အၾကြင္းမဲ့ယံုၾကည္ပါလို႔ ေျပာခ်င္မိပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့သူေတြေတြ႔ရင္လည္းဒီလိုပါပဲ။ 
သူမေကာင္းတာလုပ္ေနတယ္.. မေကာင္းမႈေတြျဖစ္မလာဘူး။ ဒါေပမယ့္ လူတိုင္းလူတိုင္းက သူ႔ကို သူေတာ္ေကာင္းႀကီးလို႔ ဘယ္သူကမွ အသိမွတ္မျပဳၾကတာကေတာ့ ေသခ်ာပါေပတယ္။

ကိုယ္တင္မဟုတ္ဘူး… ကိုယ့္မ်ိဳးဆက္ပါ ေၾကာက္ေနရတာ

လူေတြက ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈေတြကို ဒီဘ၀ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့တစ္ခုထဲနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ေနၾကတာမ်ားပါတယ္။ သံသရာအေရးဆိုတာ ေနာင္ခါလာေနာင္ခါေစ်းဆိုတ့ဲသူေတြ မ်ားပါတယ္။ ဒီဘ၀ေကာင္းစားၿပီးေရာ ေနာက္ဘ၀ ဘာျဖစ္ျဖစ္ဆိုတဲ့သူေတြေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕မ်ိဳးဆက္ေတြပါ သူတို႔ေၾကာင့္ ေလာကႀကီးကို ေၾကာက္ေနၾကရ.. သိမ္ငယ္ေနၾကရပါတယ္။ 
 
ဥပမာအားျဖင့္.. ကၽြန္ေတာ္တို႔အေဖအေမလက္ထက္ေလာက္တုန္းက ၿမိဳ႕နယ္တစ္ၿမိဳ႕နယ္မွာ စာစီစာကံုးအေရးေကာင္းတဲ့ ကေလးေလးတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ သူက စာစီစာကံုးေရးတာ ၿမိဳ႕နယ္မွာအေတာ္ဆံုးေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ တိုင္းအဆင့္စာစီစာကံုးၿပိဳင္ပြဲမွာ အာဇာနည္ေန႔ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ စာစီစာကံုးေရးဖို႔ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက ၀င္ၿပိဳင္ဖို႔ေျပာပါတယ္။ သူ႔အေနနဲ႔ဘယ္လိုမွကိုမၿပိဳင္ႏိုင္ေၾကာင္း ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးကို ျငင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးက မင္းကတအားေတာ္ေတာ့ ၀င္ၿပိဳင္ရင္ ဆုလည္းရမွာျဖစ္သလို ေက်ာင္းဂုဏ္လည္း ေဆာင္မွာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေျပာၿပီး ၀င္ၿပိဳင္ဖို႔ အတင္းတိုက္တြန္းပါတယ္။ 
 
အဲ့ဒါနဲ႔ကေလးေလးက ျပန္ေျပာပါတယ္။ "ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး.. ကၽြန္ေတာ္၀င္မၿပိဳင္ပါရေစနဲ႔.. ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဂ႒ဳန္ဦးေစာရဲ႕ေျမး" တဲ့။ ကဲ.. ဒီအခ်က္ကိုပဲၾကည့္ပါ။ ဂ႒ဳန္ဦးေစာဆိုတာကို သူ႔အေနနဲ႔ေတြ႔ဖူးခ်င္မွေတာင္ ေတြးဖူးမိမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဘိုးရဲ႕မေကာင္းတဲ့ အမဲစက္တစ္ခုေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္ထိ ကိုယ့္ေျမးအစဥ္အဆက္ထိမွာေတာင္ သြားၿပီးသက္ေရာက္ေစခဲ့လဲဆိုတာကို မေကာင္းမႈရဲ႕ဆိုးက်ိဳးက မီးေမာင္းထိုးျပလိုက္တာပါပဲ။

ဒါ့ေၾကာင့္ တစ္ဘ၀ထဲအတြက္ ကိုယ္ေကာင္းစားဖို႔တစ္ခုထဲနဲ႔ မေကာင္းမႈေတြကို မက်ဴးလြန္မိဖို႔ အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။ မေကာင္းမႈဆိုတာ ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲ ခံရရင္ေတာ့ အေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး.. ကိုယ္နဲ႔ပါတ္သက္တဲ့ပတ္၀န္းက်င္ အသိုင္း၀ိုင္းကပါ ကိုယ့္ရဲ႕ဂယက္ရိုက္မႈေတြကို မုခ်မေသြခံသြားၾကရမယ္ဆိုတာေတာ့ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ဖို႔လိုပါတယ္။ အမ်ိဳးအေဆြထဲမွာ တစ္ေယာက္ေယာက္ကမ်ား မေကာင္းတာလုပ္လို႔ ႀကီးပြားေနတယ္ဆိုရင္ေတာင္ သူတို႔မ်ိဳးရိုးက အဲ့လိုမ်ိဳးရိုးက ဆင္းသက္လာတာဆိုတာမ်ိဳးနဲ႔ မ်ိဳးရိုးနဲ႔ခ်ီၿပီး ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ 
 
ကိုယ့္မ်ိဳးရိုးမေကာင္းတာ ကိုယ္နဲ႔ဘာမွမဆိုင္ေပမယ့္ ေလာကႀကီးရဲ႕ ဂယက္ရိုက္မႈ သဘာ၀တရားႀကီးရဲ႕ ဒဏ္ခတ္မႈေတြကေတာ့ မုခ်မေသြခံေနရတာပါပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ မေကာင္းမႈဆိုတာ ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲခံရတာမဟုတ္တဲ့အတြက္.. ကိုယ္ေသသြားရင္ေတာင္ ကိုယ့္မ်ိဳးဆက္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕အမဲစက္ ကိုယ့္ရဲ႕မေကာင္းတဲ့နာမည္ မေကာင္းတဲ့စရိုက္ေတြမက်န္မိေအာင္ မေကာင္းမႈေတြ မလုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ 
 
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့.. မေကာင္းမႈအမဲစက္တစ္ခုစြန္းထင္းသြားရင္.. ကိုယ္တင္မဟုတ္ဘူး.. ကိုယ္သားသမီးမ်ိဳးဆက္အထိပါ ေလာကႀကီးကို ေၾကာက္ေနရလို႔ပါပဲ..။

ခေရပန္းလိုလူေတြမ်ားပါေစ အပိုင္း(၂)အား ဆက္လက္ေရးသားေပးပါမည္။

ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္က်န္းမာၾကပါေစ..။