Thursday, July 26, 2012

လွလိုက္တဲ့အေျဖ သင့္လိုက္တဲ့စကား



 လွလိုက္တဲ့အေျဖ သင့္လိုက္တဲ့စကား
တကယ္ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္။ ေအးခ်မယ္တယ္ဆိုတာ ေျပလည္မႈ အဆင္ေျပမႈ နားလည္ခြင့္လႊတ္မႈေတြပဲ မဟုတ္လား။ ေလာကႀကီးရဲ႕ ေနရာတုိင္း  မွာေနထုိင္ၾကတဲ့ လူတုိင္းသူတိုင္းဆုိတာ ““ၿငိမ္းခ်မ္း ေအးခ်မ္းျခင္း””ဆုိတာကို လုိ လားေတာင့္တတဲ့သူေတြခ်ည္းပဲ။ တစ္ဦး နဲ႔ တစ္ဦးေျပာဆိုဆက္ဆံတဲ့အခါ ““ေျပ လည္ရဲ႕လား””တို႔ ““အဆင္ေျပၾကရဲ႕လား”” တုိ႔ ဆုိတဲ့ ““ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မုဒိတာ စကား ေတြ””နဲ႔ ဆုိၾက ေျပာၾက ႏႈတ္ဆက္ၾကတာ  ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ သိမ္ေမြ႕ တဲ့ ““ယဥ္ေက်းမႈဟန္”” တစ္ခုပဲ ေနာ္။

သို႔ေပမယ့္ အဲသလိုမ်ဳိး ““ၿငိမ္းခ်မ္း ေရး မုဒိတာစကား”” ေျပာၾကဆိုၾက ႏႈတ္ ဆက္ၾကတဲ့အခါ ၀တ္ေက်တန္းေက်နဲ႔ ေျပာတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲရင္ထဲ အသည္းထဲ ႏွလံုးသားထဲ စိတ္ဆႏၵအရင္းအမွန္ထဲက ႏွစ္ႏွစ္ကာကာနက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္းနဲ႔ ““ရင္ဘတ္  ထဲက ခုန္ထြက္လာတဲ့ မုဒိတာစကားမ်ဳိး”” ျဖစ္ဖို႔က လႊတ္အေရးႀကီးတာ။ အဲသလို တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး တစ္စုနဲ႔ တစ္စုတစ္ပြဲနဲ႔တစ္ပြဲတစ္သင္းနဲ႔တစ္သင္း  တစ္ဌာနနဲ႔ တစ္ဌာန ေနာက္ဆံုး တစ္ႏုိင္ငံ နဲ႔တစ္ႏုိင္ငံခ်င္းျပဳမူေျပာဆိုဆက္ဆံတဲ့အခါ အဆင္ေျပမႈေျပလည္မႈေအာင္ျမင္မႈဆုိတဲ့ ““ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ””ဆိုတဲ့ ရဖို႔ နည္းလမ္းအသြယ္ သြယ္ဗ်ဴဟာအမ်ဳိးမ်ဳိးစနစ္အဖံုဖုံနဲ႔ ေဆာင္  ရြက္ခ်ဥ္းကပ္ေနၾကတာပဲမဟုတ္လား။ 



ထားပါ။ ဘယ္ပံု၊ ဘယ္နည္း၊ ဘယ္ဗ်ဴဟာ ဘယ္စနစ္နဲ႔ပဲ ခ်ဥ္းကပ္ ခ်ဥ္းကပ္
 (၁) ““ဒါနဥပၸာယ္””ဆိုတဲ့ ေပးကမ္းခ်ီးေျမႇာက္ ျခင္းနည္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈရေအာင္ ခ်ဥ္း ကပ္ျခင္း 
(၂) ““ဒ႑ဥပါယ္””ဆုိတဲ့ ဒဏ္ ေပးျခင္း၊ ဒဏ္ခတ္ျခင္းနည္းလမ္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈရေအာင္ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း၊ (၃) ““ေဘဒဥပါယ္””ဆုိတဲ့ ကုန္းေခ်ာ သပ္လွ်ဳိ ေသြးစြဲျခင္းဆုိတဲ့ နည္းလမ္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္ မႈရေအာင္ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း၊ 
(၄)““သမာဥပါယ္””ဆိုတဲ့ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ေခ်ာ ေခ်ာေမြ႕ေမြ႕နဲ႔ ျပဳမူ၊ ေျပာဆို၊ ေဆာင္ရြက္ ျခင္းနည္းလမ္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္မူရေအာင္ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္းဆုိတဲ့ ““ဟိေတာပေဒသ””မွာ ပါတဲ့ အလုပ္တစ္ခုခုလုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္ ရပ္ ““ေအာင္ျမင္ၿပီးေျမာက္ေရး””အတြက္ ““ခ်ဥ္းကပ္နည္းေလးသြယ္”” ဆိုတာရွိတယ္။
သို႔ေပမယ့္လို႔ အဲသည့္ ““နည္းလမ္း ေလးသြယ္””ထဲက ေရွ႕သံုးသြယ္ျဖစ္တဲ့ ““ဒါနဥပါယ္””ဆုိတဲ့ ေပးကမ္းခ်ီးေျမႇာက္ ျခင္းနည္းလမ္းတို႔ ““ဒ႑ဥပါယ္””ဆိုတဲ့ ဒဏ္ေပးဒဏ္ခတ္ျခင္းနည္းလမ္းတုိ႔ ““ေဘဒဥပါယ္””ဆိုတဲ့ ကုန္းေခ်ာ၊ သပ္လွ်ဳိ၊ ေသြးခြဲျခင္းနည္းလမ္းတို႔ဆုိတာေတြက တရားနည္းလမ္းက်ခ်င္မွက်မယ္ ႐ိုးသား ခ်င္မွ႐ိုးသားမယ္ သင့္ေလ်ာ္ခ်င္မွ သင့္ ေလ်ာ္မယ္။



 ေနာက္ဆံုးနည္းလမ္းျဖစ္တဲ့ ““သမာဥပါယ္””ဆုိတဲ့ ေျပေျပျပစ္ျပစ္၊ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ျဖစ္ေအာင္ျပဳမူ၊ ေျပာဆို၊ ေဆာင္ရြက္ျခင္းနည္းလမ္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္ မႈရေအာင္ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္းဆုိတာကေတာ့ သေဘာက်ဖုိ႔ေကာင္းတယ္ တရားနည္း လမ္းလည္းက်တယ္။ ႐ိုးလဲ႐ိုးသားတယ္ သင့္ေလ်ာ္မွန္ကန္မႈလည္းရွိတယ္။ ဘုရား ႀကိဳက္ တရားႀကိဳက္ နတ္ႀကိဳက္ လူႀကိဳက္  ပဲဆိုပါစို႔။ ခုနကေျပာခဲ့တဲ့ ““ဒါနဥပၸာယ္”” ဆိုပါစို။ 


““ေပးကမ္းခ်ီးေျမႇာက္ျခင္း””ဆိုေတာ့ ေကာင္းသလိုလိုေတာ့ ရွိတာအမွတ္ပဲ။ သို႔ေပမယ့္ အဲသလို ““ေပးကမ္းခ်ီးေျမႇာက္ ျခင္း””ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ““႐ိုးသားမႈရွိဖို႔””က အဓိကပဲ။ ““႐ိုးသားတဲ့ ေပးကမ္းခ်ီးေျမႇာက္  ျခင္း””ျဖစ္ဖုိ႔ လႊတ္အေရးႀကီးတာ။ ယူတဲ့ သူဘက္က လႊတ္သတိထားရမယ့္ကိစၥမ်ဳိး  ““႐ိုးမ႐ိုးရဲ႕လား””ေပါ့။ အဲသလို ႐ိုးသားတဲ့ ေပးကမ္းခ်ီးေျမႇာက္တာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ““အခ်ည္အေႏွာင္ေတြ အေပးအယူေတြ ““အေပးအယူ””ဆိုတာက ““ဒါေပမဲ့ ဒါျပန္ ယူမယ္””ဆုိတာမ်ဳိးေတြ ““ဒါေပမဲ့ ဒါမ်ဳိး လုပ္”” ““ဒါမ်ဳိးလုပ္ေပးရင္ ဒါေပမဲ့”” ဆိုတဲ့ မ႐ိုးသားတဲ့နည္းလမ္းနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္တဲ့ ““ဒါန ဥပၸာယ္””မ်ဳိးဆုိရင္ေတာ့ ““ဆုပ္လည္းစူး စားလည္း႐ူး””ဆုိတာမ်ဳိးလုိ ခက္ကေရာ။

ေနာက္ ““ဒ႑ဥပါယ္””ဆိုတဲ့ ဒဏ္ ေပးျခင္း၊ ဒဏ္ခတ္ျခင္းနည္းလမ္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈရေအာင္ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္းဆုိပါ ေတာ့။ ခုေခတ္ ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္က ဗ်ဴဟာလုိ႔ဆိုရမယ့္ ပိတ္ဆို႔တာကို တား ျမစ္တာတုိ႔ ထိန္းခ်ဳပ္တာတို႔ဆုိတာ တကယ္ေတာ့ ““ဒ႑ဥပါယ္””ပါပဲ။ အဲသလို တစ္ဖက္ကို ဖိအားေပးလုပ္တာမ်ဳိးနည္း လမ္းကေရာ အမွန္တကယ္ ရာႏႈန္းျပည့္ ေအာင္ျမင္မႈရလုိ႔လား။ ေျပလည္မႈေတြ နားလည္မႈေတြ အမွန္တကယ္ေရာ ရခဲ့ လုိ႔လား။ ““ၿငိမ္းခ်မ္းေရ ေအးၿငိမ္းေရး””ဆို တာေရာ။


ေနာက္ ““ေဘဒဥပါယ္””ဆုိတဲ့ ကုန္း ေခ်ာ၊ သပ္လွ်ဳိ၊ ေသြးခြဲျခင္းနည္းလမ္းနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္တယ္ဆိုတာ ဘယ္ကလာ ေကာင္းႏိုင္ပါ့မလဲ။ တစ္ဖက္ပ်က္မွ ကိုယ့္  ဘက္ေကာင္းစားရမယ့္ကိစၥမ်ဳိးမဟုတ္လား။ ““ဘယ္သူေသ ငေတမာၿပီးေရာ”” ဆုိတာ မ်ဳိးလုိေပါ့။ ဘယ္ကလာ ေကာင္းႏိုင္ပါ့ မလဲ။
သို႔ေပမဲ့ ေနာက္ဆံုး ““သမာဥပါယ္”” ဆုိတဲ့ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳမူ၊ ေျပာဆို၊ ေဆာင္ရြက္ ျခင္းဆုိတဲ့ နည္းလမ္းဆိုတာကေတာ့ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦး တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ ““ေမတၱာ၊ သစၥာ၊ က႐ုဏ၊ ဥပကၡာ””ဆိုတဲ့ ျဗဟၼစိုရ္တရားေတြ ထိုမႊမ္းထားတာမ်ဳိးဆုိ ေတာ့ အဆင္ေျပမႈ နားလည္မႈ ၿငိမ္းခ်မ္း မႈေတြဆုိတာ မရဘဲရွိပါမလား လႊတ္ေကာင္း လႊတ္အဆင္ေျပတဲ့ နည္းလမ္းမ်ဳိးေစာေစာ  ကေျပာခဲ့သလို လူသာဓုေခၚ နတ္သာဓု ေခၚ ဆုိပါေတာ့။ ထားပါ။ ခုနက အစ ပိုင္းမွာေျပာခဲ့တဲ့ အစစအရာရာအဆင္ ဖို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းဖို႔ဆိုတာေတြအတြက္ ““နားလည္  ခြင့္လႊတ္မႈ””ဆိုတာကလည္း အေရးပါတာ ကိုး။


““နားလည္မႈ””ဆိုတာကို ““သေဘာ ေပါက္သည္ သိသည္””လုိ႔ ျမန္မာအဘိဓာန္  မွာ ““ႀကိယာပုဒ္””အေနနဲ႔ ျပထားသလို။ ““အေျခအေနကို သေဘာေပါက္မႈ”” ““စိတ္ သေဘာထားခ်င္းတုိက္ဆိုင္ညီၫြတ္မႈ”” ““နာမ္ပုဒ္””အေနနဲ႔လည္း ဖြင့္ဆုိထားတယ္။
သေဘာေပါက္တာ မေပါက္တာ နားလည္မႈရွိတာ နားလည္မႈမရွိတာ စိတ္ သေဘာထားခ်င္း တုိက္ဆုိင္ညီၫြတ္မႈရွိ တာ မရွိတာ ဆိုတာကဆက္ဆံေရးနယ္ ပါယ္””မွာ လႊတ္အေရးႀကီးတာ အဲသဟာ ကအေျခခံပဲေလ။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး တစ္ ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ တစ္ႏုိင္ငံနဲ႔တစ္ႏိုင္ငံဆက္ဆံ တဲ့ၾကားမွာ နားလည္မႈမရွိတာ နားလည္ မႈလြဲတာေတြျဖစ္ခဲ့ရင္ ““သံသယ”” ဆုိတဲ့ ““ယုံၾကည္မႈကင္းမဲ့ျခင္း”” ၀င္လာခဲ့ရင္ ဘယ္ကလာ “အဆင္ေျပမႈ”တုိ႔ “နားလည္ မႈ”တို႔ကိုတာမရွိေတာ့ ““ၿငိမ္းခ်မ္းေရ””ဆုိတာ ေ၀းေရာ။


““ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ”” ဆိုတာ မရွိမွေတာ့ ပ်က္ကေရာ မဟုတ္လား။ ဆိုၾကပါစို ႐ိုး ႐ိုးသားသားေျပာရရင္ ““နားလည္ခြင့္လႊတ္ မႈ””ဆိုတာ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္အသိုင္း အ၀ိုင္းမွာ ဘယ္အဆင့္မွာ ဘယ္ၾကားမွာ ျဖစ္ျဖစ္ရွိသင့္၊ ရွိထိုက္၊ ရွိအပ္တဲ့ အရာပဲ မဟုတ္လား။
ကိုးရီးယား စကားပုံတစ္ခုလုိေပါ့။ ““ေယာက်္ားနဲ႔ မိန္းမ အိမ္ေထာင္ျပဳရင္ အမွန္တကယ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ေနရ တာ ““သံုးလ”” ရန္ျဖစ္ေနတာ ““သံုးႏွစ္”” သည္းခံၿပီး ေနရတာက ““ႏွစ္သံုးဆယ္””တဲ့  အဲသလို ““သည္းခံၿပီးေနရတယ္ ေနတယ္”” ဆိုတာ။
““နားလည္းခြင့္လႊတ္ျခင္း””ပဲ မဟုတ္ လား။ ဆိုၾကပါစို႔ ““ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခံ”” တစ္ခု ပဲေလ။
 

အခါတစ္ပါးက ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက  ““ပလဲေတာ””ဆိုတဲ့ အရပ္ကို တစ္ပါးတည္း ႂကြခ်ီေတာ္မူတဲ့အခါ ““၀ါးေတာႀကီး”” တစ္ခု  ထဲမွာ သီးတင္းသံုးေနတဲ့ ““အရွင္အႏုရွဒၶါ””  ““အရွင္နႏၵိယ””နဲ႔ ““အရွင္ကိမိလ””ဆုိတဲ့ မေထရ္ျမတ္သံုးပါးဟာ တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး  ညီညီၫြတ္ၫြတ္ခ်စ္ခ်စ္ၾကည္ၾကည္နား လည္မႈအျပည့္နဲ႔ ရွိေနတာကို ေတြ႕ေတာ့ ဗုဒၶျမတ္စြာက ““ဘယ္လို အျပဳမူမ်ဳိး ဘယ္လိုစိတ္ထားမ်ဳိးနဲ႔ ေနၾကလို႔ စည္းစည္း  လံုးလံုးညီညီၫြတ္ၫြတ္ရွိၾကတာလဲ””လို႔ ေမးတယ္မူတယ္။ မေထရ္ျမတ္သံုးပါးက ““တပည့္ေတာ္တုိ႔ တစ္ပါးကိုတစ္ပါး ၾကည့္  တဲ့အခါ ခ်စ္ေသာမ်က္လုံးနဲ႔ ၾကည့္ၾကပါ တယ္။ 


အမုန္းမ်က္လံုး ေဒါသမ်က္လံုး မေက်နပ္မႏွစ္ၿမိဳ႕တဲ့မ်က္လံုးနဲ႔ မၾကည့္ ၾကပါဘုရား”” ““တပည့္ေတာ္တုိ႔ သံုးပါးဟာ အလုပ္ကိစၥေဆာင္ရြက္ရင္လည္း သူ႔ကိစၥ ကိုယ့္ကိစၥ သူ႔တာ၀န္ကိုယ္တာ၀န္ရယ္လို႔ ပိုင္းျခားခြဲျခားအျငင္းပြားတာမ်ဳိးမရွိပါဘုရား။ သံုးပါးစလံုး ညီၫြတ္စြာသာျပဳမူေဆာင္ ရြက္ၾကပါတယ္ဘုရား”” ““တပည့္ေတာ္တို႔ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္သံုပါးစလံုးမွာ မ်က္ေမွာက္ မ်က္ကြယ္အတြက္ ေမတၱာေတြ ထံုမြမ္း ထားၿပီး တပည့္ေတာ္တို႔ သီတင္းသံုးေဖာ္  သံုးပါးစလံုးဟာ အတူတကြေနထိုင္ရတာ အရေတာ္ေပစြလို႔စိတ္ထဲမွာ အၿမဲသာေန ပါတယ္ဘုရား”” ““တပည့္ေတာ္တုိ႔ သံုးပါး စလံုးဟာ တစ္ပါးခ်င္းရဲ႕ အလုိဆႏၵကို ေရွ႕တန္းမတင္ဘဲ ကိုယ္မွတစ္ပါး၊ က်န္ ႏွစ္ပါးရဲ႕ အလိုဆႏၵကိုသာလိုက္ေလ်ာၾက ပါတယ္ဘုရား။ 
ကိုယ္သာကြဲျပားတာ စိတ္ကေတာ့တစ္စိတ္တည္းပါဘုရား””လို႔ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားၾကတယ္။
လွလိုက္တဲ့အေျဖ သင့္လိုက္တဲ့စကား ရွိလိုက္တဲ့က်က္သေရတကယ္ေတာ့ ““ညီၫြတ္ေရးခံ”” ““ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခံ”” ““ဒီမိုက ေရစီခံ””ပဲေလ။



ေနဧလူ