တရားထူးရဖို႔ ပါရမီလို မလိုကို ေလ့လာၾကည့္ျခင္း
၁။ အတိတ္ဘ၀မ်ားစြာက ပါရမီ ရွိျခင္း မရွိျခင္း၊ ယခုဘ၀မွာလဲ ပါရမီ ျပည့္ျခင္း မျပည့္ျခင္းတို႔ကို ဘယ္လို သိႏိုင္ပါမလဲ ဆုိတဲ့ ေမးခြန္း၊
၂။ လူတစ္ေယာက္ တရားထူးရဖို႔ ပါရမီလိုအပ္ မလိုအပ္ဆုိတဲ့ ေမးခြန္း၊
၃။ ဒီလို ဆုတ္ကပ္ ကာလႀကီးမွာ တရားက်င့္ရင္ လူတုိင္း တရားထူး ရႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အေရး ရွိပါသလား
ဆုိတဲ့ ေမးခြန္း၊
၄။ တရားထူး ရနိုင္ဖို႔ ဘာေတြျပည့္စုံထားရပါမလဲ ေမးခြန္းမ်ိဳး၊
စသည္အားျဖင့္
လူအမ်ားစိတ္၀င္စားတဲ့ ေမးခြန္းေပါင္းစုံကို ကိုယ္တုိင္လဲ အထပ္ထပ္
စဥ္းစားဖူးသလို၊ သီတင္းသုံးေဖာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအခ်င္းခ်င္းလဲ မၾကာခဏ
ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္၊ စာေရးသူကိုလဲ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဒီေမးခြန္းေတြ
ကိုပဲ ထပ္ကာ ထပ္ကာ အေမးခံခဲ့ရဖူးတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း တိက်တဲ့ အေျဖတစ္ခုအေနနဲ႔
ရွိကုိ ရွိရမယ္ လို႔ စာေရးသူ ယုံၾကည္ေနခဲ့တယ္။ ကိုယ္ေလ့လာထားသေလာက္၊
နားလည္ထားသေလာက္ကို ေမးခြန္းရွင္မ်ား အားတက္လာေအာင္၊ စိတ္ဓာတ္က်ေနသူမ်ားကို
ရႊင္လန္းတက္ ၾကြလာေအာင္၊ depression ျဖစ္ေနသူမ်ားကို active ျဖစ္လာေအာင္
အားေပး စကားေတြလဲ အႀကိမ္မ်ားစြာ ေျပာေပးခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခု
အထက္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ၿခဳံငုံမိေအာင္
ကိုယ္တုိင္သုံးသပ္ၾကည့္လိုတဲ့ ဆႏၵတစ္ခုျဖစ္ေပၚလာတာေၾကာင့္
ဒီေဆာင္းပါးကိုေရးျဖစ္တာပါ။
ပါရမီလို မလုိနွင့္ ျပည့္ျခင္း မျပည့္ျခင္းအတြက္
ပါရမီ
ဆုိတာ ျမင့္ျမတ္သူတို႔ရဲ႕ အလုပ္ပါ၊ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြကို ဆက္တိုက္
ဆက္တုိက္ လုပ္ေနတာဟာ ပါရမီျဖည့္ ေနတယ္ လို႔ ဆိုရပါမယ္၊ တကယ္ေတာ့
အတိတ္ဘ၀မ်ားစြာက ပါရမီရွိတယ္ မရွိဘူး ဆုိရာမွာ ပါရမီကုိ တုိင္းတာႏိုင္ဖို႔
သာမိုမီတာ မရွိႏိုင္ပါဘူး၊ mental practices စိတ္က်င့္စဥ္ျဖစ္ေန
တာေၾကာင့္လဲ တိုင္းတာဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး၊
အဲဒီဘက္က
မစဥ္းစားပဲနဲ႔ ကိုယ္ဘာလုပ္ရမယ္ ၊ ဘာလုပ္သင့္တယ္ ဆုိတာကို အရင္ဆုံးေလ့လာ
သင့္ပါတယ္၊ ပါရမီ ဆုိတဲ့ ေပတံနဲ႔တုိင္းမေနပဲ ျမတ္စြာဘုရား
ေဟာၾကားထားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြအတုိင္း ကိုယ္ဘယ္ ေလာက္ လိုက္နာႏိုင္ေနၿပီလဲ
? ကိုယ့္စိတ္ ဘယ္ေလာက္ ျဖဴစင္ေနၿပီလဲ ? မေကာင္းမႈေတြကို ဘယ္အတိုင္း အတာအထိ
ေရွာင္ရွား ႏိုင္ၿပီလဲ ? စတာေတြကုိ အရင္သုံးသပ္ရပါမယ္၊
ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားခဲ့တဲ့ စိတၱာႏုပႆနာ က်င့္စဥ္အတုိင္း ကိုယ့္စိတ္
မွာတဏွာရာဂစိတ္ေတြ မ်ားေနသလား၊ ေဒါသေတြ အားေကာင္း ေနသလား၊ စသည္ျဖင့္
အၿမဲဆင္ျခင္ၿပီး အကုသိုလ္ေတြမ်ားေနလ်င္ ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ဖို႔၊ နည္းေနလ်င္လည္း
လုံး၀ မျဖစ္ေပၚလာ ေအာင္ႀကိဳးစားဖုိ႔၊ သတိလက္ လြတ္ျဖစ္ေပၚလာလ်င္လည္း
ထပ္ၾကပ္မကြာ သိသိၿပီး ပယ္ရွားႏိုင္ ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာပါ။
ငါ့မွာ
ပါရမီရွိလား မရွိဘူးလား၊ ပါရမီ ျပည့္ၿပီလား မျပည့္ေသးဘူးလား ဆုိၿပီး
ေတြးေနတဲ့ သံသယေတြနဲ႔ ဆုိ အလုပ္မျဖစ္ပါဘူး၊ အဲဒီလို စဥ္းစားေနရင္ လုပ္ရမယ့္
အလုပ္ေတြ လစ္ဟင္းၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ၊ ငါ ဒီဘ၀
အရိယာျဖစ္ႏုိင္လား မျဖစ္နိုင္ဘူးလား ဆုိတာကို မစဥ္းစားပဲနဲ႔ ယခုလက္ရွိမွာ
လုပ္သင့္လုပ္ထုိ္က္တာကို လုပ္ေနဖို႔ က အဓိကက်မယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။
တကယ္ေတာ့
လမ္းေၾကာင္းရွိလ်င္ ေလ်ာက္ဖို႔သာ အေရးႀကီးတာပါ။ ဒီလမ္းေၾကာင္းက
ငါသြားမယ့္ေနရာ ေရာက္ႏိုင္ ပါ့မလား၊ ေရာက္မွာ ေသခ်ာရဲ႕လား စဥ္းစားစရာ
မလုိဘူး၊ ဆုိပါဆုိ႔ - ဆူးေလကေန ေရႊတိဂုံ ဘုရားဆီကုိ သြားမယ့္လမ္း ေၾကာင္းက
ရွိေနၿပီးသား၊ အဲဒီလမ္းေၾကာင္းကုိ ေလ်ာက္ၿပီး ေရာက္ခဲ့သူေတြ၊
ေရာက္သြားသူေတြ ကိုယ့္ေရွ႕မွာ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ၿပီ၊ ကိုယ္လဲ ေလ်ာက္ဖို႔ပဲ
လိုအပ္တယ္၊ အခ်ိန္တန္ရင္ေတာ့ ပန္းတုိင္ကို ေရာက္မယ္ေပါ့၊
လမ္းေၾကာင္းရွိေနလ်င္
ေလ်ာက္သာလာခဲ့၊ ကားမေတြ႔လဲ ေျခလ်င္ခရီးေလ်ာက္ခဲ့၊ ( ၂ ) နာရီၾကာေအာင္
ေလ်ာက္ ရမယ့္ခရီးကို ႏွစ္နာရီၾကာရင္ ေရာက္ႏိုင္မွာပါ၊ ၀ီရိယစိုက္ၿပီး
ခပ္သြက္သြက္ေလ်ာက္ရင္ ျမန္ျမန္ ေရာက္ႏိုင္မွာပါ၊ ခြ်င္းခ်က္ အေနနဲ႔
ျပန္လွည့္ၿပီး မသြားဖို႔၊ ရပ္ၿပီးလဲ မေနဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ပါမယ္၊ ဆက္ေလ်ာက္
လာရင္ လမ္းဆုံးေတာ့ ပန္းတုိင္ ေရာက္ပါလိမ့္မယ္၊ အဲဒီလိုပဲ က်င့္စရာရွိတာ
ဆက္ၿပီး က်င့္မယ္ ဆုိရင္ အဆုံးမွာ ေအာင္ပြဲရယူႏိုင္မွာပါ။
လမ္းစဥ္ ႏွင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
လူတစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့
သမထယာနိက ၊ ၀ိပႆနာယာနိက ဆုိၿပီး ခြဲျခားေျပာၾကတာေတြ ရွိတယ္၊
လမ္းေၾကာင္းကို ေလ်ာက္ တဲ့အခါမွာ ကိုယ္က ဘယ္လမ္းေၾကာင္းကို ယူမလဲ၊
နွစ္သက္သလဲ ဆုိတာ ေရြးရပါမယ္၊ ကုန္းေၾကာင္း ေလ်ာက္သြား ခ်င္တာလား၊
ကားစီးသြားခ်င္တာလား စသျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ၿပီးမွ လမ္းစဥ္ကို လုိက္သင့္ပါတယ္၊
ဘယ္အရာမဆုိ
ပုဗၺပေယာဂ experience ဆုိတာလိုအပ္ပါတယ္၊ လုပ္ခဲ့ဖူးလ်င္ လြယ္တယ္ ၊
မလုပ္ခဲ့ဖူးလ်င္ ခက္တယ္ ေပါ့၊ သမထ ဆုိတာကေတာ့ ခ်မ္းသာ လြယ္ကူတဲ့လမ္းမို႔
စုိစုိေျပေျပ ရွိတယ္လို႔ ဆုိႏိုင္ၿပီး ၀ိပႆနာကေတာ့ေသြ႔ေျခာက္ ပ်င္းရိစရာ
ေကာင္း လွပါတယ္၊ ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ကို အၿမဲတမ္း ရႈျမင္ေနရေတာ့ အာရုံေတြကို
မခံစားခ်င္ေတာ့ပဲ ၿငီးေငြ႔ေနတာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ မခံစားရဘူး၊
သုိ႔ေသာ္လည္း အထက္ပိုင္း အဆင့္ျမင့္သြားလ်င္ေတာ့ သူလဲ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး
ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေကာင္းလာတတ္ပါတယ္။
ပါရမီလည္း
ရွိ၊ တရားထူးလဲ ရႏိုင္ဖို႔ ဆုိရင္ေတာ့ ကိုယ့္ဘက္က ျပည့္စုံသင့္တာေတြက
အမ်ားသားကလား၊ ပထမဆုံး တိဟိတ္ ပဋိသေႏၶ ဆုိတဲ့ မဟာကုသိုလ္ ဥာဏသမၸယုတ္
စိတ္နဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ျဖစ္တည္လာတဲ့ မဟာ၀ိပါတ္ ဥာဏ သမၸယုတ္စိတ္ ျဖစ္ဖို႔
လုိအပ္ပါတယ္၊ အဲဒီကမွ တဆင့္ အနုစိတ္ ခြဲျခမ္းျပန္ေတာ့ အေလာဘဟိတ္၊ အေဒါသဟိတ္
၊ အေမာဟဟိတ္ ဆုိတဲ့ကုသိုလ္စိတ္ေတြလဲ ျပည့္စုံရပါမယ္၊ အဓိကကေတာ့ အေမာဟ
ဆုိတဲ့ ပညာက ပဋိသေႏၶမွာ မရွိ မျဖစ္ လိုအပ္ပါတယ္၊
အေျခခံ
source ျဖစ္တဲ့ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး IQ က ပါလာပါမွ
ဒီဘ၀မွာေမွ်ာ္လင့္နိင္ပါတယ္၊ ျမန္မာစကားမွာ နဂို ရွိမွ နဂိုင္း ထြက္တယ္
ဆုိတာမ်ိဳး၊ ၀ မရွိပဲ ၀ိ- မလုပ္လို႔ မရႏိုင္သလိုေပါ့၊ အေျခခံ တိဟိတ္
ပဋိသေႏၶ အိုင္က်ဴမေကာင္း ရင္ ေတာ့ မလြယ္ေပဘူး၊ အေမာဟဆုိတဲ့ ပညာမပါပဲ
ဒြိဟိတ္ ပဋိသေႏၶ၊ အဟိတ္ ပဋိသေႏၶေတြ ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ဒီဘ၀မွာ
မေပါက္ေရာက္နုိင္ဘူး၊ ဆုိလိုတာက အဆင့္အတန္းျမင့္ျမင့္ထိ မေရာက္ ႏိုင္ဘူး၊
သို႔ေသာ္ အလကား အလဟႆ ျဖစ္သလား ဆုိေတာ့ ျဖစ္မသြားပါဘူး၊ သူႀကိဳးစားသ ေလာက္
ေတာ့ ေရာက္သြားမယ္၊
မ်ိဳးေစ့ကုိက
မေကာင္းရင္ အပင္လဲ မသန္နုိင္ဘူး ဆုိသလိုေပါ့၊ ပင္ကုိယ္ဓာတ္ခံ
ညံ့ေနသူမ်ားအတြက္ေတာ့ အထက္တန္းကို တက္လွမ္းဖို႔ ခက္ခဲတတ္ပါတယ္၊ ဒါဟာ
အားငယ္စရာလား ဆုိေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာအေနနဲ႔ ျပရရင္ ဖားနတ္သားအေၾကာင္းကို
ေျပာရပါလိမ့္မယ္၊ ဖားကေလးတေကာင္ ျမတ္စြာဘုရားတရား ေတာ္ကုိ နာယူေနတာ
ဘာမွန္းေတာ့ နားမလည္ဘူး၊ အသံေတာ္ကုိပဲ အာရုံျပဳေနတာ၊ ဒီအခ်ိန္မွာ
ႏြားေက်ာင္းသားလက္ ခ်က္နဲ႔ ေသရရွာတယ္၊ ဖားဘ၀မွာေတာ့ အဟိတ္တိရိစၧာန္ျဖစ္ၿပီး
ပဋိသေႏၶစိတ္က ညံ့ေနသည့္အတြက္ တရားထူးမရခဲ့ဘူး၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ဒုတိယဘ၀မွာ
တရားကို အာရုံျပဳကာ ေသရတာ ေၾကာင့္ နတ္ၿပည္ေရာက္ၿပီး ဖားနတ္သားဘ၀နဲ႔
တိဟိတ္ပဋိသေႏၶျပည့္စုံေလေတာ့ တရားျပန္နာ ရင္း ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားရတယ္၊
ဒါေၾကာင့္ တကယ္ က်င့္မယ္ ဆုိရင္ အေျခခံေကာင္း ရွိေနသူတုိင္း ေပါက္ေ
ရာက္ႏိုင္ေသး တယ္ လို႔ ယူဆမိတယ္။
ျပည့္စုံသင့္သည့့္ အခ်က္မ်ား
၁။ ပဋိရူပေဒသ၀ါသ ( ရာသီဥတု၊ အစားအစာ၊ အတူေနသူအခ်င္းခ်င္း စသည္အားျဖင့္ ညီညြတ္မွ်တကာ စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ရႊင္ျပဖို႔ လိုအပ္ျခင္း၊ )
၂။ သပၸဳရိသူပနိႆယ
- အေနနဲ႔ သူေတာ္ေကာင္း ဆရာမ်ားကို အမွီျပဳကာ ဆည္းကပ္တယ္ဆုိရာမွာ ဆရာဘက္က
ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္၊ တပည့္ဘက္က ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ ဆုိၿပီး ရွိတတ္ပါတယ္၊
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အေနနဲ႔ကေတာ့ ဆရာဘက္က ခ်ိဳ႕ယြင္းတယ္ ဆုိတာမရွိေပမယ့္
ကိုယ့္ဘက္က လိုအပ္ေနလ်င္လဲ မရရွိပဲ ၾကန္႔ၾကာေနတတ္ပါ တယ္။
၃။ သဒၶမၼႆ၀န
- သူေတာ္ေကာင္းတို႔ တရားကို နာၾကားျခင္း ဆုိရာမွာလည္း ျမတ္ဘုရားက
ေရႊပန္းထိမ္ သည္သားကုိ ေပးတဲ့ ကမၼ႒ာန္း လို ကိုယ့္ဘက္က လိုအပ္ခ်က္နဲ႔
သူ႔ဘက္က ေပးတာ အခ်ိန္ကိုက္ ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ပါေသးတယ္၊ ကိုယ့္ဘက္က နာယူထားေသာ
တရားေတာ္မ်ားေလေလ ဒီလမ္းစဥ္ မွားသလား မွန္သလား၊ ယုတိၱက်သလား မက်ဘူး လား
ဆုိတာကို ကိုယ္တုိင္ ေ၀ဖန္ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ေသာ အသိပညာမ်ား တိုးလာသည့္အတြက္
လမ္းမွားမေရာက္ ႏိုင္ေတာ့ ပါဘူး။
၄။ ဓမၼာႏုဓမၼပဋိပတၱိ
- ျမတ္စြာဗုဒၶ ေဟာထားခဲ့သည့္ သတိပ႒ာန္၊ မဂၢင္လမ္းစဥ္မ်ားအတိုင္း
လမ္းမွန္ကို လိုက္ကာ က်င့္ၾကံပါမွ ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ေသာ အရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
၅။ ပါပမိတၱ၊
မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းဟာလဲ သိပ္ၿပီးေတာ့အေရးႀကီးပါတယ္၊ ကုိယ့္မွာ
အေျခခံေကာင္းေတြ ရွိထား ေသာ္လည္း မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ မေတြ႔ရင္
လမ္းမွားသြားနိုင္တယ္၊ ဒီေနရာမွာ အတြင္းအေၾကာင္း internal source ေတြ
ျပည့္စုံထားေသာ္လည္း external condition ဆုိတဲ့ ျပင္ပအေၾကာင္းေတြနဲ႔
ေပါင္းမိဖို႔ လိုအပ္ေနပါေသးတယ္၊ အဲဒီလို အတြင္း အေၾကာင္း၊ အျပင္အေၾကာင္း
ႏွစ္ခုေပါင္းမွ အက်ိဳးတရားဆုိတာ ထြက္လာရမွာပါ။
မိတ္ေဆြဆုိတာ
ေပါင္းရုံသက္သက္မဟုတ္ပဲ ဆရာတင္တာကိုလဲ ယူႏိုင္ပါတယ္၊ ဆုိပါစို႔
တရားအားထုတ္ လိုသူအတြက္ မွန္ကန္တဲ့ နည္းလမ္းကို မေပးပဲ မွားမွားယြင္းယြင္း
နည္းလမ္းကို ေပးမိတာကိုလည္း သတိထားၾကရမွာပါ၊ အဲဒီလို ပါပမိတၱနဲ႔
ေပါင္းမိလို႔ မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္မိသြားလ်င္ ကို္ယ့္ရဲ႕ အေျခအေန
ေကာင္းေတြဟာ ပ်က္စီးသြား တတ္ျပန္တယ္။
ဥပမာအေနနဲ႔
အားလုံးသိၾကတဲ့ အဇာတသတ္ဘုရင္ႀကီးဟာ ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႔ အတြင္းအေၾကာင္း
ပဋိသေႏၶျပည့္ စုံၿပီးသား ဆုိေသာ္လည္း လူမိုက္နဲ႔ ေပါင္းမိေတာ့
မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္မိၿပီး ရွိၿပီးသား အေျခအေနကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္ လိုက္တာ
သနားစရာသိပ္ေကာင္းလွတယ္၊ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ သာမညဖလသုတ္ ေတာ္ကို နာယူရေပမယ့္
ပိတုဃာတက ကံႀကီးကုိ က်ဴးလြန္ထားေလေတာ့ သူ႔သႏၱာန္မွာ အေျခအေနေကာင္းက
ဖ်က္ဆီးထားၿပီ၊ ဒီဘ၀အတြက္ မ်ိဳးေစ့က ပ်က္ဆီး သြားတယ္လို႔ ဆိုရမယ္ေပါ့၊ ဒါဟာ
ပါပမိတၱေၾကာင့္ ဆုံးရႈံးရတာပါ။
၆။ ကိရိယာ ပရိဟာနိ -ဆုိတာ လုပ္သင့္တာကို မလုပ္ပဲေနၿပီး အခ်ိန္ကုန္ ခံေနတာကို ဆုိလိုတယ္၊
လူေတြ
ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ အေျခအေနေကာင္းေတြ ပါလာခဲ့တာမ်ားပါတယ္၊ ေရွးကံေတြ
ေကာင္းခဲ့ၾကလို႔ ျပည့္စုံတဲ့ ဘ၀မွာ ေရာက္ေနၾကေသာ္လည္း ၀ီရိယမရွိပဲ
ပ်င္းေနၾကလို႔၊ ဇြဲမေကာင္းၾကလို႔ ေနာက္ၿပီး ျဖစ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵ
အားနည္းေနလို႔ အဓိပတိမတပ္လို႔ မျဖစ္ေျမာက္တာ မ်ားေနၾကတာပါ၊
လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို
လုပ္ေဆာင္မႈမရွိတာ၊ လစ္ဟင္းတာကေတာ့ ကိုယ္တိုင္နဲ႔ပဲ သက္ဆုိင္ပါလိမ့္မယ္၊
ဘယ္အလုပ္မဆုိ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဒီဂရီ degree ဆုိတာ
ရွိၿပီးသားပါ၊ အခ်ိဳ႕ တိဟိတ္ပုဂၢဳိလ္ေတြ ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္ပါတယ္၊
အမ်ားႀကီးလည္း ရွိနုိင္တယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း လုပ္သင့္တဲ့
အလုပ္ကို မလုပ္ၾကဘူး၊ လုပ္ျပန္ေတာ့လဲ ဇြဲမရွိပဲ ေနာက္ဆုတ္
ေနာက္ဆုတ္သြားၾကေတာ့ degree မျပည့္မွီေသးဘူးေပါ့၊
က်မ္းဂန္မ်ားမွာေတာ့
မီးပြတ္ေယာက်ာ္း နဲ႔ ဥပမာေပးၾကတယ္၊ ေရွးေခတ္က သိပၸံပညာမထြန္း ကားေသးေတာ့
မီးပြင့္ေလးေတြ ရလာဖို႔ သစ္သား ႏွစ္ေခ်ာင္းကုိ အခ်င္းခ်င္း ပြတ္ရတယ္၊
မီးပြင့္ေလးေပၚလာမွ ၀ါဂြမ္းေလးနဲ႔ တို႔ယူရတယ္၊ ပြားရတယ္၊ အဲဒီ
မီးပြတ္ေယာက်္ားဟာ ပြတ္လိုက္တာ၊ အားစိုက္ၿပီး ပြတ္တယ္၊ ၀ီရိယထည့္ၿပီး
ပြတ္တယ္၊ ပြတ္တာ ၾကာၿပီး ေမာလာေတာ့ နားေနျပန္ေရာ ၊ ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ပြတ္တယ္၊
ေမာေတာ့ နားထားျပန္တယ္၊ ဒီလိုနဲ႔ ပူလာခါနီး မီးပြင့္ခါနီးမွ
ခဏနားလိုက္ဦးမယ္ ဆုိၿပီး နားေနေတာ့ ေအးေအး သြားျပန္တယ္၊ ဒီလိုပါပဲ
တရားအားထုတ္ၾကတဲ့ သူမ်ားဟာလဲ ရခါနီးက်လ်င္ ျပန္ျပန္ေလွ်ာ့ထား လိုက္ရင္းနဲ႔
အသစ္ အသစ္ပဲ ျပန္ျဖစ္သြားတယ္၊ ဇြဲေကာင္းဖုိ႔ သိပ္လိုတယ္လို႔ ဆုိရပါမယ္၊
ေနာက္တစ္မ်ိဳးအေနနဲ႔
ေျခလွမ္းေပါင္း ( ၅၀၀၀ ) လွမ္းမွ ေရာက္ရမယ့္ခရီးကုိ အလွမ္းငါးေထာင္
မျပည့္ေသးပဲ ရပ္ရပ္ ထားေလေတာ့ အသစ္အသစ္ တာထြက္ေနရာကပဲ ျပန္စရသလို
ျဖစ္ေနပါတယ္၊ ေတာင္ထိပ္ကုိ တက္လွမ္းသူဟာ ကုန္းေလ်ာကို
ဆင္းသူေတြေလာက္ေတာ့မလြယ္ကူသလို ေရစုန္ကုိ ေမွ်ာလိုက္ရတာ လြယ္ကူေသာ္လည္း
ေရဆန္ကုိ ျဖတ္ကူးဖို႔က်ေတာ့ ဇြဲေကာင္းဖို႔ ၀ီရိယရွိဖို႔ သတိ
သမာဓိအားေကာင္းဖုိ႔ လိုအပ္ေနျပန္တယ္။
ဒါေၾကာင့္
မေကာင္းမႈကို ျပဳတယ္ ဆုိတာ ေရစုန္လမ္းကို ေမွ်ာလိုက္ရသလို လြယ္ကူတာေၾကာင့္
လူတုိင္းမွာ အေျခအေန ေကာင္း မ်ား ရွိေနေသာ္လည္း ကိရိယာပရိဟာနိ - ဆုိတဲ့
လုပ္သင့္တာေတြကို လႊတ္ထားမိ ေလေတာ့ ကမ္းကို မတက္ႏိုင္ပဲ ျဖစ္ေ နၾကပါ တယ္၊
သတ္မွတ္ထားတဲ့ degree ကို မျပည့္ေသးဘူး ဆုိလ်င္ေတာ့ failure of action
ျဖစ္ၿပီး ဆက္လက္ ကူးခတ္ေနၾကရဦးမွာပါ။
အားလုံးကို
ၿခံဳငုံသုံးသပ္ၾကည့္ေတာ့ စာေရးသူအပါအ၀င္ အားလုံးဟာ အခ်က္အလက္ေတာ္ေတာ္
မ်ားမ်ား လိုအပ္ေန ေသးတာ သတိထားမိတယ္၊ ဆရာသမားေကာင္းေကာင္း၊
နည္းမွန္လမ္းမွန္၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြ မျပတ္တုိက္တြန္း ေနတတ္တဲ့
မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ လုပ္သင့္တာေတြကို ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႔ လုပ္မိေစဖို႔
လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။
ဒီလို
အတြင္း အျပင္ အေၾကာင္းတရားေတြ အားလုံးေပါင္း ဆုံမိၿပီ ဆုိလ်င္ေတာ့ energy
of mind စိတ္စြမ္းအား ေတြတိုးပြားလာၿပီး မီးပြင့္လာမွာ မလြဲဧကန္ပါပဲ၊
energy ဆုိတာ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုေပါင္းမွ ျဖစ္ေပၚလာတတ္တာ မဟုတ္လား၊
တစ္ခုထဲနဲ႔ေတာ့
မရႏိုင္ဘူးေလ၊ဒါေၾကာင့္ပါရမီဆုိတာကိုစဥ္းစားမေနပဲလမ္းေၾကာင္းအတိုင္းမွန္မွန္ေလ်ာက္ေနဖို႔သာအဓိကမို႔
ေလ်ာက္ျဖစ္ေအာင္ ေလ်ာက္ၾကပါစုိ႔ ဟူ၍ အားေပးတုိက္တြန္းရင္း
နိဂုံးခ်ဳပ္အပ္ပါသည္။
စာညႊန္း။ ။ အဂုၤတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ႏွင့္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ ၏ ဓမၼေရး ရာ အေမးအေျဖမ်ားမွ ကုိးကားေဖာ္ျပပါသည္။
ေမတၱာျဖင့္ -
အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A ( ပန္းကမၻာ )