အစြန္းေရာက္ကမၻာ ႏွင့္ ဗုဒၶလမ္းစဥ္
အိႏၵိယႏုိင္ငံသည္
ဂုရုေပါင္းေထာင္ခ်ီရွိေသာ ႏုိင္ငံၾကီးျဖစ္သည္၊ ကုိးကြယ္ရာ နတ္တုိ႕မွာလဲ
အသိန္းအသန္း ခ်ီျပီးရွိသည္၊ ကုိးကြယ္သူမ်ားကလဲ
တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးဆုိရေလာက္မ်ားၾကသည္၊ ႏြားကုိ ပန္းမ်ားျဖင့္ အလွ ဆင္ျပီး
လူကုိယ္တုိင္က ေခါင္းတြင္ ႏြားေခ်းသုတ္ထားေသာ ျမင္ကြင္းကုိေတြ႕ရတတ္သည္၊
ေမးၾကည့္ေတာ့ သူတုိ႕ ရုိးရာပူေဇာ္တစ္မ်ိဴးလုိ႕ေျပာၾကသည္၊
ခႏၶာကုိယ္အေပၚပုိင္း ဗလာက်င္းထားျပီးမွ နတ္ဘုရားပူေဇာ္ရ မည္ဟူေသာ
၀ါဒမ်ားလဲရွိေနျပန္သည္၊
မနက္လင္းသည္ႏွင့္
တစ္ျပိဳင္နက္ မ်က္ႏွာသစ္၊ ေရခ်ိဳင့္ေလး ကုိင္ျပီ အေရွ႕ရပ္ကေန၀န္းၾကီးကုိ
ၾကည့္ျပီး ကုလားၾကီးမ်ား ေအာ္ဟစ္ပူေဇာ္လုိက္ေသာ ရုိးရာေတးဓမၼသည္ အိႏၵိယ၏
အလွတစ္ပါးျဖစ္သည္၊
ဗုဒၶဘုရားရွင္မပြင့္ထြန္းမီက
အိႏၵိယႏုိင္ငံသည္ ဂုရုမ်ားႏွင့္နတ္တုိ႕ကုိသာ အားကုိးရာ အျဖစ္ကုိးကြယ္ၾက
သည္၊ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ ‘အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ၊ ေကာဟိ နာေထာ ပေရာ သိယာ’၊
ၾကားလုိက္ၾက ရေသာအခါ အကုိးကြယ္ခံနတ္မ်ား ကုေဋခ်ီးျပီး ေနရာေျပာက္ကုန္ၾကသည္၊
တစ္ခ်ိဳ႕က ဗုဒၶဘုရားရွင္ကုိပင္ နတ္တစ္ပါးအျဖစ္ ကုိးကြယ္ၾကသည္၊
မဟာျဗဟၼာၾကီး၏
ကုိယ္ပြားေတာ္ အ၀တာရ အျဖစ္ကုိးကြယ္သူမ်ားလဲ ရွိေနၾကျပန္သည္၊
အိႏၵိယႏုိင္ငံသည္ လူ႕ဇာတ္ရႈပ္သာမက နတ္ဇာတ္လမ္းလဲ အေတာ္ေလးရႈပ္ေထြးေသာ
ေနရာျဖစ္သည္၊
မဟာဘာတရႏွင့္
ရာမာယဏတုိ႕ခင္းက်င္းျပေသာ ဇာတ္လမ္းၾကီးမ်ားသည္ လူျဖဴ၊ လူမည္း
ကိစၥပါ၀င္သည္၊ ထုိစဥ္က အိႏၵိယသည္ ယေန႕ကမၻာႏွင့္ အလားတူသည္၊
ဂုရုၾကီးမ်ားကုိလဲေတြ႕ႏုိင္ သည္၊ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ ကုိ ေဆာင္းက်ဥ္းသူမ်ား
ပါ၀င္ၾကသည္၊ ေအးခ်မ္းမႈကုိ ဖ်က္ဆီးေသာ လူမ်ားကုိလဲ ေတြ႕ ရျပန္သည္၊ အပူ၊
အေအးတုိ႕အားျပိဳင္ေနျခင္းမွ လြတ္လပ္ေနေသာ သူမ်ားလဲ ရွိၾကျပန္သည္၊ သူတုိ႕ကုိ
သညာသီ ဟုေခၚသည္၊
ယေန႕တုိင္ေအာင္ပင္
အိႏၵိယႏုိင္ငံတစ္ခြင္ေနရာစုံတြင္ သညာသီမ်ားကုိ ေတြ႕ႏုိင္သည္၊ အရင္တုန္းကလဲ
ရွိခ့ဲသည္၊ ဘုရားရွင္ႏွင့္ေတြ႕ခ့ဲၾကဖူးသည္၊ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည္
သညာသီတုိ႕ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းခ့ဲဖူးသည္၊ သညာသီေတြကုိ ေမာရိယရဲ႕
အေသာကေတြ႕ခ့ဲရဖူးသည္၊ ပါရဂူလဲေတြ႕ခ့ဲဖူးသည္၊ ဦးဆန္းထြန္းေတြ႕ ခ့ဲဖူးသည္၊
သိန္းေဖျမင့္ သူတုိ႕ကုိသိသည္၊ ယေန႕တုိင္ အိႏၵိယတုိက္ၾကီးတြင္ ဆာဒူးမ်ား
အုပ္စုလုိက္ ပူေဇာ္ေတး ဖြဲ႕ေနသည္ကုိ ေတြ႕ႏုိင္သည္၊
ေဒသခံ
ျဒာဗီဒီယန္ႏွင့္ ဥေရာပအလယ္ပုိင္းမွ ေျပာင္းေရႊ႕လာၾကေသာ အာရယန္တုိ႕၏
အားျပိဳင္မႈ သည္ ေခတ္သစ္ အိႏၵိယ၏ လူေနမႈစနစ္၊ ဘာသာေရး အေတြးအေခၚ၊ ဘာသာစကား၊
အႏုလက္ရာ၊ ၀တ္ဆင္မႈ၊ စာေပ၊ ဒႆနတုိ႕ကုိ ေပၚထြန္းေစသည္၊ အာရယန္မ်ားသည္
လက္ေတြ႕ဘ၀ ဆန္သည္၊ လူ႕ဘ၀အလွကုိ အႏုအလွ၊ ကာမရသတုိ႕ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခ်င္သည္၊
ဘီ
စီ ၂၅၀၀ ခန္႕စတင္ထြန္းကားေသာ အိႏၵိယယဥ္ေက်းမႈသည္ အားျပိဳင္မႈမ်ားႏွင့္
ၾကီးမားခန္႕ထည္လာ သည္၊ အသစ္ေရာက္လာေသာ အာရယန္မ်ားက
ေဒသခံမ်ားအေပၚခြဲျခားဆက္ဆံမႈမ်ားျပဳလာၾကသည္၊ ဇာတ္စနစ္ က်င့္သုံးလာၾကသည္၊
ဘာသာေရးက႑မ်ားတြင္ ဇာတ္စနစ္ျဖင့္ ကန္႕သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ၾကျပန္ သည္၊ ထုိ႕အျပင္
တမလြန္၊ နတ္ဘုံ၊ သမဏ၊ ျဗဟၼဏ အယူအဆတုိ႕မွာ ေထြျပားလာၾကသည္၊ တစ္ဦးႏွင့္
တစ္ဦးမတူ၊ သူျမတ္သည္ ငါသာလွ်င္ျမတ္သည္ဟူေသာ အယူအဆမ်ားထြက္လာသည္၊
ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
သုတၱႏၱေဒသနာေတာ္မ်ားတြင္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ႏွင့္ ေခတ္ျပိဳင္၀ါဒမ်ားကုိ
အမ်ားအျပားေတြ႕ႏုိင္သည္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ေခတ္သစ္ျမန္မာ
အ႒ကထာဆရာတစ္ဆူျဖစ္ေသာ ေတာင္ျမိဳ႕ ဆရာေတာ္ၾကီးမွ ၊ ၀ိနည္း၊ အဘိဓမၼာတုိ႕ကုိ
ျမန္မာျပန္ဆုိရသည္ထက္ သုတၱန္ ေဒသနာမ်ား ကုိ ျမန္မာျပန္ေသာ အခါ
ဘုရားရွင္ႏွင့္ ေခတ္ျပိဳင္ ျဖစ္ေသာ အယူ၀ါဒမ်ားကုိ ထိမိေအာင္ျပန္ဆုိရန္မွာ
မလြယ္ကူပါ၊ အေသးစိတ္ ၾကည့္ႏုိင္မွ သေဘာ ေပါက္ႏုိင္သည့္ ၀ါဒမ်ိဳးျဖစ္သည္ဟု
မွတ္ခ်က္ျပဳဖူးသည္၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၏ ဂုရုမ်ား၀ါဒမ်ားကုိ မွတ္တမ္းထင္ထားေသာ
ပိဋကမွာလဲ သုတၱန္ ေဒသနာက အမ်ားဆုံးျဖစ္
သည္၊ဗုဒၶ၀ါဒသက္သက္ကၽြမ္းက်င္ရုံျဖင့္ မလြယ္ကူ။
ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႕
တတိယသဂၤါယနာ အခမ္းအနားအျပီးတြင္ ၾကြေရာက္ေတာ္မူၾကေသာ ျမန္မာသာသနာ့ ဦးကင္း
ေသာဏမေထရ္ ဥတၱရမေထရ္ရဟႏၱာ အရွင္ျမတ္တုိ႕ႏွင့္တကြ ေနာက္လုိက္ပါ
သံဃာေတာ္မ်ား သည္ ျဗာဟၼဇာလ သုတ္ေတာ္ ေဟာၾကားျပီး
အဦးဆုံးသာသနာျပဳေတာ္မူၾကသည္၊
ဆုိပါ
ျဗာဟၼဇာလသုတ္ေတာ္သည္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ေခတ္ျပိဳင္ အိႏၵိယဂုရုၾကီးမ်ား၏
၀ါဒမ်ားကုိ စစ္တမ္း ထုတ္ထား ေသာ ေဒသနာေတာ္ျဖစ္သည္၊ ယေန႕တုိင္ေအာင္
အိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ ဘုရားရွင္တပည့္ သာ၀ကမ်ားႏွင့္ အသြင္အျပင္တူေသာ
မဟာ၀ီရဂုရုၾကီး၏ တပည့္မ်ားကုိ ေတြ႕ရသည္၊
ရံဖန္ရံခါ
ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္လားေမးၾကသည္၊ မဟာ၀ီရသည္
ဂ်ိန္းဂုိဏ္းကုိ ထူေထာင္ေသာ ဂုရုၾကီးျဖစ္သည္၊ ပိဋကတ္ ေတာ္တြင္ နိဂဏ္ဌ
နာဋပုတၱဟုမွတ္တမ္းတင္ျခင္းခံရေသာ ဂုရုၾကီးျဖစ္သည္၊ တင္းက်ပ္ေသာ
စည္းမ်ဥ္းမ်ား ခ်မွတ္သည္၊ နိ အဓိပၸာယ္မွာ မရွိျခင္း၊ ကင္းျခင္းျဖစ္ျပီး၊
ဂဏ္ဌ အဓိပၸာယ္မွာ အေနွာင္အဖြဲ႕ ျဖစ္ သည္၊ သူတုိ႕သည္
အ၀တ္မ၀တ္ဆင္ၾကျခင္းျဖစ္သည္၊ ဤသည္မွလဲ အေႏွာင္အတြယ္ကင္းျခင္း နိဂဏ္ဌပင္
ျဖစ္သည္ဟုဆုိၾကသည္။
ေရ၌ အသက္ရွိသည္ဆုိကာ အသက္သတ္ျခင္းကင္းေစျခင္းငွာ က်ိဳခ်က္ေသာက္ေစျခင္းမ်ိဳး၊
အသက္႐ႈရ
ေသာ အခါ ေလတြင္ပါေသာ ပုိးေကာင္ငယ္မ်ား ေသေစသည္ ဆုိေသာ မွတ္ခ်က္ျဖင့္
ပါးစပ္၊ ႏွာေခါင္းတုိ႕ကုိ အ၀တ္စီး ထားရျခင္းစေသာ စည္းကမ္းတုိ႕သည္
လုိက္နာရခက္ခဲျပီး အစြန္းေရာက္ေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္သည္၊
ယေန႕တြင္အ၀တ္၀တ္ဆင္ေသာ
ဂုိဏ္းလဲရွိသည္၊ အ၀တ္၀တ္ဆင္ေသာ ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္မ်ားမွာ ဗုဒၶဘာသာ
ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ တူသည္၊ အ၀ါေရာင္၀တ္ရုံကုိ ၀တ္ဆင္သည္၊
ေခါင္းရိတ္ထားသည္လဲရွိသည္၊ ဆံပင္ ရစ္ေခြထားေသာ သူမ်ားလဲရွိသည္၊ တင္းက်ပ္ေသာ
စည္းကမ္းမ်ားေၾကာင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံျပင္ပသုိ႕ ျပန္႕ပြားမႈ နည္းပါးသည္၊
ရွိရင္းစြဲျဗာဟၼဏ၀ါမွာလဲ ဇာတ္စနစ္ျဖင့္ ကန္႕သတ္ ထားေသာေၾကာင့္
ျပန္ပြားမႈနည္း ျပန္ သည္၊
ဟိႏၵဴ၀ါဒက့ဲသုိ႕ ဇာတ္စနစ္မရွိ၊ ဂ်ိန္းဘာသာက့ဲသုိ႕ အစြန္းမေရာက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာသည္ ေနရာတုိင္း၊ လူမ်ိဳးတုိင္းႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္သည္၊
အႏုပညာ
အႏုအလွႏွင့္ ဘ၀ရသ ကာမဂုဏ္ကုိအမႊမ္းတင္ေသာ အာရယန္တုိ႕ အယူအဆႏွင့္ ေဒသခံ
တုိင္းရင္းသားတုိ႕၏ သမဏ ျဗာဟၼဏ၊ ေရွ႕ဘ၀၊ ေနာက္ဘ၀၊ ကမၼ၀ါဒ၊ ေတာထြက္ျပီး
ေယာဂက်င့္ေသာ သညာသီတုိ႕ထိပ္တုိက္ေတြ႕ေသာ ဘီ စီ ေျခာက္ရာစုကာလတြင္
ပြင့္ထြန္းေတာ္မူေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၀ါဒသည္ အစြန္းလြတ္သည္၊ ဇာတ္၀ါဒကင္းသည္၊