Tuesday, May 31, 2011

ေပထက္အကၡရာတင္ ေနာက္က်ေပမယ့္

ေပထက္အကၡရာတင္ ေနာက္က်ေပမယ့္



႐ိုေသစြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား၊
(၁) တပည့္ေတာ္ သိရသေလာက္ ဗုဒၶရားေတာ္မ်ားကို ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ၾကာၿပီးမွ စာအုပ္အျဖစ္ႏွင့္ ေရးသား မွတ္တမ္းတင္သည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ဗုဒၶရဓမၼ အတြင္းသို႔ အျခားဘာသာ တရားမွ အယူအဆမ်ား ဝင္ေရာက္ ေရာေထြးျခင္းမွ ကင္းလြတ္ႏိုင္ပါမည္ေလာ။ ေႏွာင္းေခတ္မွာလည္း ဓမၼေရးရာ အဓိပၸာယ္ ေကာက္ယူမႈ ကြဲလြဲေသာေၾကာင့္ပင္ ဗုဒၶဘာသာ ဂိုဏ္းကြဲမ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟု ယူဆပါသည္။
(၂) တပည့္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ကမၻာေပၚမွာ ဗုဒၶဝါဒကို အၾကည္ညိဳ ဆုံး ပုဂၢဳိလ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါလ်က္ တပည့္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆင္း
ရဲ မြဲေတၿပီး ေအာက္တန္းက်ေနရပါသနည္း။ ဖိႏွိပ္မႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးမွ မလြတ္ေျမာက္ဘဲ ရွိရပါသနည္း။ ဗုဒၶရောစးဲ႕ တရားေတာ္ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ခ်မ္းသာ
ၾကြယ္ဝသင့္သည္ မဟုတ္ပါေလာ ဘုရား။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အျမင္ကို သိပါရေစ။
(နယူးေယာက္)

အာဂုံေဆာင္ အစဥ္အလာ
ဗုဒၶရောစးဲ႕ ေနာက္က အၿမဲလုိက္ပါရတဲ့ အရွင္အာနႏၵာဟာ ခုေခတ္ အသံဖမ္းစက္လို ဗုဒၶေဟာသမွ် တရားေတြကို စိတ္အာ႐ုံမွာ အတိအက် မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္ခဲ့တယ္။
ျမတ္ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္စံလို႔ သုံးလအၾကာမွာ ရဟႏၲာငါးရာ စည္းေဝးၿပီး ဗုဒၶရဓမၼကို နိကာယ္ အေနနဲ႔ ငါးရပ္၊ ပိဋကတ္အေနနဲ႔ သုံးပုံလို႔ စနစ္တက် စုစည္းၾကတဲ့အခါ
အရွင္အာနႏၵာလဲ ပါတာေပါ့။ အဲဒီ အစည္းအေဝးကပဲ 'အရွင္ဥပါလိကို ဝိနယပိဋက၊ အရွင္အာနႏၵာကို ဒီဃနိကာယ္၊ အရွင္သာရိပုတၱရောစးာရဲ႕ တပည့္ေတြကို မဇၥ်ိမ
နိကာယ္၊ အရွင္မဟာကႆပကို သံယုတၱနိကာယ္၊ အရွင္အႏု႐ုဒၶါကို အဂၤုတၱရ နိကာယ္ကို သင္ၾကားေပးဖို႔ တာဝန္ေပးခဲ့တယ္ (ဒီ-႒ ၁၊ ၁၅)'။

ခုဒၵကနိကာယ္ကို မည္သူ႔အား တာဝန္ေပးေၾကာင္း မသိရေပမဲ့ အဘိဓမၼာပိဋကကိုေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရောစးဲ႕ တပည့္ေတြကပဲ တာဝန္ယူ ပို႔ခ်ခဲ့ၾကဖြယ္ ရွိပါတယ္။ သင္ၾကားပုံက ေက်ာက္သင္ပုန္းနဲ႔ ေပ႐ြက္နဲ႔ မဟုတ္ဘူး။ မူရင္း ပါဠိေတာ္ကို ဆရာက ႏႈတ္တိုက္ခ်ေပးလိုက္၊ အဲဒီ ပါဠိေတာ္ရဲ႕ အနက္အဓိပၸာယ္ကို ရွင္းျပ
လိုက္နဲ႔ တပည့္ေတြကို သင္ေပးၾကတာ။ ဆရာစဥ္ဆက္ ဒီလိုပဲ ပို႔ခ်လာလိုက္တာ အေသာကမင္းလက္ ထက္ တတိယသံဂါယနာ တင္ခ်ိိန္ထိ အိႏၵိယမွာ ဆရာစဥ္
ငါးဆက္ (ႏွစ္ေပါင္း ၂၃ဝ) ေက်ာ္ ၾကာတယ္။
အာဂုံေဆာင္တာဟာ စာၾကည့္တိုက္က စာအုပ္ေတြထက္ အားကိုးရတယ္ ဆိုတဲ့ သီအုိရီကို ၾကားဖူးပါတယ္။ စာၾကည့္တိုက္ကို မီးေလာင္ရင္ နာရီပိုင္းအတြင္း
စာအုပ္ေတြ ပ်က္စီးသြားႏိုင္တာပဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္ ေလာက္က ကြက္စိပ္ေဟာဆရာ ဦးေလးဝမ္းကြဲ ႏႈတ္တိုက္ သင္ေပးခဲ့တဲ့ ပဒုမေပါင္တို
ဇာတ္ထဲက စာသားတစ္ခ်ဳိ႕ကို ဘုန္းႀကီး ယေန႔တုိင္ ဦးေလးရဲ႕ ေလယူေလသိမ္းအတိုင္း အလြတ္ရေနပါတယ္။ ငယ္ငယ္က ေရးကူးထားတဲ့ စာအုပ္ေတြေတာ့
ေပ်ာက္ပ်က္သြားပါၿပီ။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ အဲဒီ သီအိုရီကို ေထာက္ခံ ရပါလိမ့္မယ္။


ဗုဒၶရဓမၼကို အကၡရာနဲ႔ ေရးခ်ိန္
အေသာကမင္းရဲ႕ သားေတာ္ အရွင္မဟိႏၵ ဦးေဆာင္တဲ့ မေထရ္ငါးပါးဟာ တတိယသံဂါယနာမွာ အတည္ျပဳတဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံနဲ႔ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ (အ႒ကထာ)
ေတြကို ဗုဒၶလြန္ၿပီး ၂၃၆ ႏွစ္အၾကာ (မဟာဝံသ မွတ္တမ္းအရ) မွာ အိႏၵိယကေနသီဟိုဠ္ကို ႏႈတ္နဲ႔ပဲ သယ္ယူခဲ့ၾကတယ္။ အရွင္မဟိႏၵဟာ သီဟိုဠ္ အႏုရာဓၿမိဳ႕မွာ
မဟာဝိဟာရေက်ာင္း တိုက္ႀကီးကို တည္ေထာင္တယ္။ အဲဒီ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးမွာပဲ အိႏၵိယက အေမြရခဲ့တဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံနဲ႔ အ႒ကထာေတြကို ေနာက္ထပ္
ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ရာေက်ာ္ၾကာ ဆရာစဥ္ဆက္ ႏႈတ္တုိက္ပို႔ခ်ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီအခ်ိိန္ထိဗုဒၶရဓမၼကို အကၡရောစးာနဲ႔ မေရးရေသးဘူး။ ဝဋဂါမဏိမင္းလက္ထက္ (ဘီစီ ၂၉-၁၇)
သီဟိုဠ္မွာ ႀကီးမားတဲ့ စစ္မက္ေဘး၊ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးေဘးေတြနဲ႔ ႀကဳံလို႔ ပါဠိအ႒ကထာကို ႏႈတ္လြတ္ေဆာင္ဖို႔ ခဲယဥ္းတာကို ရဟႏၲာမေထရ္ႀကီးေတြ သတိျပဳ
မိသြားၿပီး ပိဋကတ္သုံးပုံနဲ႔ အ႒ကထာကို ေပေပၚမွာ ေရးတင္ပါတယ္။ ဒါကိုစတုတၴ သံဂါယနာတင္တာလို႔လဲ ေခၚပါတယ္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံလြန္ၿပီး
ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၄၅ဝ ေလာက္ အၾကာမွာလို႔ အၾကမ္းျဖင္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။

သုံးသပ္ခ်က္ ႏွစ္မ်ဳိး
၁) အဲဒီေလာက္ ၾကာတဲ့ ႏွစ္ကာလအတြင္း ေထရဝါဒ မဟုတ္တဲ့ စာပိုဒ္ေတြ အယူအဆေတြ သုတၱန္ေတြ ပိဋကတ္သုံးပုံထဲမွာ မေရာေႏွာဘဲ ရွိပါ့မလား၊ စတုတၴ သံဂါယနာမွာ ေရးတင္တယ္ဆိုတဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံေကာ ယေန႔ေခတ္ ပိဋကတ္ သုံးပုံနဲ႔ ဘယ္ေလာက္မ်ား တူညီႏိုင္ပါ့မလဲလို႔ အေနာက္တုိင္းသားေတြက ေဝဖန္ေလ့ ရွိပါတယ္။ သမိုင္း႐ႈေထာင့္နဲ႔ သုေတသနအျမင္အရ အဲဒီလို ေဝဖန္ခြင့္ ရွိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ၄င္းတို႔အေနနဲ႔ 'ေကာင္းကင္ တစ္ေနရာမွာ ေနတယ္ဆိုတဲ့ ဘုရားသခင္က တမန္ေတာ္ေတြကို က်မ္းျမတ္ေတြ သင္ေပးတာကို တမန္ေတာ္ေတြက
ေရးမွတ္ထားတယ္' ဆုိတာကို မ်က္စိမွိတ္ ယုံၾကည္ႏိုင္ေပမဲ့ ဗုဒၶရောစးဲ႕ တပည့္ေတြက ဗုဒၶ ေဟာတဲ့ တရားေတြကို တိတိက်က် အာဂုံ ေဆာင္လာတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့
မယုံၾကည္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ေတာ့ ေထာက္ျပရလိမ့္မယ္။
၂) ရဟႏၲာႀကီး အရွင္ေမာဂၢလာန္ မေထရ္ဟာ ဓားျပေတြ ႐ိုက္ႏွက္လို႔ရတဲ့ေသေလာက္ေအာင္ ျပင္းထန္တဲ့ ဒဏ္ရာကို ဖလသမာပတ္ သမာဓိနဲ႔ တည္ၿငိမ္စြာသည္းခံႏိုင္တယ္။ (အေနာက္တုိင္းသား ဆရာဝန္ တစ္ေယာက္ေတာင္ လူနာကိုသတိပ႒ာန္နည္းနဲ႔ တရားမွတ္ခိုင္းၿပီး စမ္းသပ္ ခြဲစိတ္တဲ့ သတင္းကို မၾကာခင္က
ဖတ္ရတယ္)။ ဗုဒၶ ဓမၼကို ႏႈတ္ငုံေဆာင္ၾကတဲ့ ဗုဒၶရဲ့ တပည့္ေတြဆိုတာက အဲဒီလိုပုဂၢဳိလ္ေတြပါ။ ရန္သူေတြ ႏွိပ္စက္ခံရလို႔ အသက္ကုန္ခါနီးမွာ 'ႀကီးေသာ အသံ'ႏွင့္
အဖဘုရားသခင္္ကို ေအာ္ဟစ္တမ္းတတဲ့ တမန္ေတာ္၊ စစ္တိုက္တဲ့ တမန္ေတာ္ေတြမွာ အဲဒီလို အထက္တန္းက်တဲ့ စိတ္ပိုင္းဘဝ ေလ့က်င့္မႈ အရည္အခ်င္းမ်ဳိး
မရွိလို႔ ဘုရားသခင္က ေပးတယ္ဆိုတဲ့ က်မ္းျမတ္ေတြမွာလည္း ေလာဘရိပ ေဒါသရိပ္၊ ေမာဟရိပ္ေတြ မ်ားစြာ လႊမ္းမိုးေနတာကို ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။


ဗုဒၶဝါဒီ ပညာရွင္ရဲ႕ အျမင္
'အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသနဲ႔ တ႐ုတ္ရဟန္းေတာ္ ဖာဟီယန္တို႔ ေအဒီ ငါးရာစုမွာအိႏၵိယကေန သီိဟိုဠ္ကို ေရာက္လာၾကတာဟာ (သီဟိုဠ္မွာ ရွိေနတဲ့) လက္ရွိ ပိဋကတ္ကို ေရွးေဟာင္း ေထရဝါဒ အမွန္ျဖစ္တယ္လို႔ ယုံၾကည္ၾကလို႔ပဲ။ ေထရဝါဒရဟန္းေတာ္ေတြဟာ စကားလုံး တစ္လုံးတေလရဲ႕ သန္႔ရွင္းမႈ (အနက္အဓိပၸာယ္မခြၽတ္ယြင္းေစမႈ) ကိုပင္ အထူးဂ႐ုစိုက္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ ႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္ရင္ပိဋကတ္က်မ္း စာေတြဟာ အထည္ကိုယ္အေနနဲ႔ တစ္စုံတစ္ရာ ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္ ႏိုင္ဖြယ္ မရွိ။ (Malalasekera, Pali Literatur of Ceylon, p. 44 )}

ဂိုဏ္းကြဲတာ ဘာေၾကာင့္
ဗုဒၶဝါဒမွာ ဂိုဏ္းကြဲရတာဟာ ဓမၼေရးရာ အဓိပၸာယ္ ေကာက္ယူမႈ မတူတာကစတင္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ဝိနယအယူအဆနဲ႔ လိုက္နာက်င့္ႀကံေရး အေလ်ာ့အတင္းကြဲျပားတာက စတင္ခဲ့တာပါ။ ဂိုဏ္းကြဲၿပီးေနာက္ ဓမၼေရးရာ အယူအဆေတြလဲတျဖည္းျဖည္း ကြဲလြဲသြားတယ္။ ဒါေတာင္ အေျခခံျဖစ္တဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါး၊ သစၥာေလးပါး၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္၊ ဘဝသံသရာ ယူဆခ်က္ေတြဟာ အတူတူပဲ။ ယုံၾကည္မႈ သို႔မဟုတ္ ဗုဒၶဘာသာ ဟူေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဗုဒၶဝါဒီေတြ အခ်င္းခ်င္း စစ္မက္ျဖစ္ျခင္း ရာဇဝင္မွာ မရွိဖူးပါဘူး။

ျမန္မာျပည္ ဘာေၾကာင့္ ဆင္းရဲ
ကမၻာေပၚမွာ ျမန္မာေတြေလာက္ ဘယ္သူမွ ဗုဒၶဝါဒကို မယုံၾကည္ မကိုးကြယ္ပါဘူး ဆိုတာကို ဘုန္းႀကီး လက္မခံဘူး။ အနည္းဆုံး သီရိလကၤာနဲ႔ ထုိင္းေလာက္ကို
သြားၿပီး စနစ္တက် ေလ့လာၾကည့္ပါ။ ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ သမိုင္းအရေရာ ယုံၾကည္မႈအရပါ ျမန္မာႏိုင္ငံေအာက္ မည့ံဘူးဆိုတာကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ လြန္ခဲ့
တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေလာက္က မုန္႔ဟင္းခါး တစ္ပဲြကို ငါးျပားနဲ႔ အဝစားႏိုင္ခဲ့တာ၊ ေ႐ႊတစ္က်ပ္သားကို ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္က်ပ္ ေလာက္နဲ႔ ဝယ္ယူႏိုင္္ခဲ့တာေတြ
ကို အမွတ္ရရင္ ယခုျမန္မာႏိုင္ငံ ဆင္းရဲေနရတာ ဗုဒၶဝါဒနဲ႔ မဆိုင္ဘူးလို႔ ဆင္ျခင္နားလည္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ႏိုင္ငံ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေအာင္နဲ႔ ဖိႏွိပ္မႈေတြ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ရမွာက ပုဂၢဳိလ္ကိုယ္စီတို႔ရဲ႕ လုံ႔လအားထုတ္မႈ၊ ပါဝင္ပတ္သက္မႈ အေပၚမွာပဲ တည္မွီပါလိမ့္မယ္။ ဗုဒၶေဟာတဲ့ ကမၼဝါဒကို လက္ခံယုံၾကည္ရင္ေပါ့ေလ ... ။ 




အရွင္ေကလာသ


USA