Thursday, May 5, 2011

“ ရဲစိတ္တင့္သူႏွင့္ ခဲဆိပ္သင့္သူ”



“ ရဲစိတ္တင့္သူႏွင့္ ခဲဆိပ္သင့္သူ”

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေလးဆယ္ေက်ာ္ မိမိတုိ႔ သာမေဏအျဖစ္နဲ႔ စာသင္တုိက္ ေရာက္စေလာက္က ျမန္မာစာ ေပမွာ ထင္ရွားတဲ့ စာေရးဆရာႀကီးႏွစ္ဦးတုိ႔ တစ္ဖက္စီ ဦးေဆာင္ျပီး “ဗီဇနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္” အေၾကာင္း ျငင္းခုံၾကဖူးတယ္။ မွတ္မိသေလာက္ကေတာ့ ဆရာႀကီး ဦးတက္တုိးတုိ႔က “ဗီဇ အဓိက”လုိ႔ ဆုိၾကျပီး ဆရာႀကီးဦးသိန္းေဖျမင့္တုိ႔က “ပတ္၀န္းက်င္အဓိက”လုိ႔ ျငင္းခုံၾကတာပါ။ အမွားအမွန္ အႏုိင္အရႈံး ရယ္လုိ႔ ေတာ့ အေျဖေပၚတယ္ မၾကားမိပါဘူး။


ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ ေဒသနာေတာ္မ်ား အလုိအရေတာ့ ဒီကိစၥဟာ တရားေသ သတ္မွတ္လုိ႔မရပါဘူး၊ ကုေဋရွစ္ဆယ္ သူေဌးသားတုိ႔လုိ၊ အဇာတသတ္ မင္းသားတုိ႔လုိ ပါရမီမခုိင္ျမဲသူမ်ားနဲ႔ ဉာဏ္နဳံ့သူမ်ား အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္က ဗီဇကုိ လႊမ္းမုိးႏုိင္တယ္။ အဂၢသာ၀က မဟာသာ၀ကမ်ားနဲ႔ အရွင္ေမာဂၢလာန္တုိ႔လုိ ပါရမီ ခုိင္ျမဲတဲ့ ပစၦိမဘ၀ိက သား(ဒီဘ၀မွာ သံသရာ၀ဋဇာတ္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာ အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ ေရာက္ ရမည့္သူမား) အတြက္ကေတာ့ ပါရမီဓာတ္နဲ႔ လႊမ္းထုံထားတဲ့ ဗီဇဓာတ္ကုိ ဘယ္လုိ ပတ္၀န္းက်င္ကမွ ေျပာင္းလဲသြားေအာင္ မလႊမ္းမုိးႏုိင္ၾကဘူးလုိ႔ပဲ ဆုံးျဖတ္ရပါလိမ့္မယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ အခုလည္း အဂၢသာ၀ကႀကီးမ်ားျဖစ္မယ့္ လက္၀ဲရံ လက္ယာရံ အေလာင္းေတာ္ႏွစ္ ဦးတုိ႔ဟာ သူ႔ေဒသ သူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးလုိ႔ အထင္အရွား သတ္မွတ္ကုိးကြယ္ျခင္း ခံခဲ့ရတဲ့ သဥၨဥ္းဆရားႀကီးထံ အဦးဆုံး ေရာက္ရွိခဲ့ၾကေပမယ့္ သူတုိ႔ရဲ့ ရင့္က်င္ခုိင္မာတဲ့ ပါရမီ စြမ္းအားမ်ား က ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ႏုိင္စြမ္းရွိေစခဲ့လုိ႔ အရွင္အႆဇိနဲ႔ ေတြ႔ခြင့္ရျပီး တရားစစ္ တရားမွန္ကုိ သိျမင္ခြင့္ ရသြားၾကတာပါ။

အာဇာနည္ ေယာကၤ်ားျမတ္ဆုိတာ-

မွန္း မွန္အျဖစ္၊ စိစစ္ရဲေစ၊ မွား အမွန္ ေ၀ဖန္ သိရဲေစ။

မွား မွန္ ေ၀ခြဲ ေျပာရဲတတ္ေစ၊ အမွန္း လွန္ အမွန္က်င့္ရဲေစ။ ဆုိတဲ့ “ရဲေလးခ်က္” နဲ႔ ျပည့္စုံသူျဖစ္ရ မယ္ဆုိတဲ့အတုိင္း အာဇာနည္မ်ားပီပီ အမွားကုိ ပယ္လွန္ျပီး အမွန္ကုိ လက္ခံ က်င့္သုံးႏုိင္စြမ္း ရွိၾကတယ္ လုိ႔ပဲ မွတ္ခ်က္ခ်ရပါလိမ့္မယ္။

သာသနာ့လက္ရုံးႏွစ္ဆူ ျဖစ္ၾကမယ့္ အာဇာနည္ သူျမတ္နွစ္ဦးတုိ႔ဟာ အျမိဳက္တရားမွန္ကုိ သိရွိခံ စားၾကရတဲ့အခါ ေအာက္လူမ်ားကုိလည္း ေထာက္ထား ငဲ့ညွာ၊ ဆရာသမားကုိလည္း ေလးစားေကာ္ေရာ္ ပူေဇာ္တတ္တဲ့ အာဇာနည္ ေယာက္်ားျမတ္မ်ားပီပီ ဥပတိႆ ပရဗုိဇ္က “ အေဆြေတာ္ေကာလိတ.. တပည့္ ပရဗုိဇ္ ၂၅၀ တုိ႔ဟာ ငါတုိ႔ကုိ အမွီျပဳ အကဲခတ္ျပီး ေနၾကသူေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့အတြက္ သူတုိ႔ကုိလည္း ပန္ၾကားေျပာဆုိမွေတာ္မယ္။ ဒါမွသာ သူတုိ႔ သေဘာက်သလုိ ဆုံးျဖတ္ျပဳလုပ္ခြင့္ရၾက ေပလိမ့္မယ္။ ျပီးေတာ့ ငါတုိ႔ သိျမင္ရရွိထားတဲ့ အျမိဳက္နိဗၺာန္ တရားမွန္ကုိ ငါတုိ႔ရဲ့ ဆရာႀကီး သဥၥည္းပရဗုိဇ္ ကုိလည္း ေျပာၾကားၾကဦးစုိ႔၊ ဉာဏ္ရွိသူျဖစ္ရင္ေတာ့ ဆရာႀကီးလည္း တုိ႔လုိပဲ အမွားကုိ ရဲရဲႀကီး ပယ္လွန္ျပီး အမွန္ကုိ ၀ံ့၀ံ့စားစား လက္ခံဖုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားထံ လုိက္လာမွာေပါ့”လုိ႔ တုိင္ပင္ ေျပာဆုိပါတယ္။

ပရဗုိဇ္တုိ႔ေနရာကုိ ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ တပည့္ပရဗုိဇ္ ၂၅၀ တုိ႔က “အုိ. အရွင္တုိ႔၊ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔က အရွင္တုိ႔ အရိပ္အကဲကုိသာ အျမဲၾကည့္ေန ၾကသူေတြပဲဟာ၊ အရွင္တုိ႔နွစ္ဦး ျမတ္စြာဘုရားထံမွာ အက်င့္ ျမတ္ကုိ က်င့္သုံးၾကမယ္ဆုိရင္ ကြ်ႏုိပ္တုိ႔အားလုံးလည္း အတူတူပဲ လုိက္ျပီးက်င့္သုံး ၾကမွာေပါ့”လုိ႔ ျပန္ေျပာ ၾကပါတယ္။

သိဥၥည္းဆရာႀကီးကေတာ့ “အေမာင္တုိ႔ရဲ့ ၊ ေလာကမွာ လူမုိက္နဲ႔ လူလိမၼာ ဘယ္ဟာကမ်ားသလဲ ကြဲ႔”လုိ႔ ေမးတယ္။ “လူမုိက္က မ်ားျပီး ပညာရွိက နည္းပါတယ္”ဆုိေတာ့ “ဒါျဖင့္ လူလိမၼာ ပညာရွိေတြက ပညာရွိတဲ့ ရဟန္းေဂါတမဆီ သြားၾကလိမ့္မယ္။ ပညာမဲ့ လူမုိက္ေတြက ငါ့ဆီလာၾကလိမ့္မယ္၊ အေမာင္တုိ႔ သာ သြားၾက၊ ငါကေတာ့ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ မလုိက္ႏုိင္ဘူး။ လူမုိက္ေတြရွိေနသမွ် ငါ့အတြက္ အလုပ္ျဖစ္ျမဲ ျဖစ္ေနမွာပဲ၊ ငါ့အတြက္ ဘာမွမပူၾကနဲ႔”ဆုိျပီး ယတိျပတ္ ေျပာခ်လုိက္ပါတယ္။ ကုိယ့္ဇာတ္က ေမ်ာက္ပြဲပဲ ကေနေန၊ ကုိယ့္ဇာတ္မွာ ဇာတ္အုပ္ မင္းသားႀကီးျဖစ္ေနျပီးခါမွ သူမ်ားဇာတ္မွာ ကားဆြဲ ေသတၱာ ထမ္းအျဖစ္နဲ႔ မလုိက္လုိေတာ့ဘူးဆုိတဲ့ မာနမ်ိဳးေပါ့။

ေလာကမွာ တုံးေပကတ္သတ္ လူမုိက္(အႏၶဗာလ)မ်ားဟာ

မွား မွန္အျဖစ္ စိစစ္ခဲသည္၊ မွား အမွန္ ေ၀ဖန္ သိခဲသည္။

မွား မွန္ ေ၀ခြဲ ေျပာခဲဘိသည္၊ အမွားလွန္ အမွန္က်င့္ခဲသည္။ ဆုိတဲ့ “ခဲ”ေလးရပ္နဲ႔ ျငိကပ္ျပီး ခဲဆိပ္သင့္ကာ ဒုကၡေရာက္ၾကရျမဲ ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အတုိင္း အေလာင္းေတာ္ သူျမတ္ႏွစ္ပါးနဲ႔ ေနာက္ပါ ပရဗုိဇ္ ၂၅၀ တုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွိရာ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းဆီ ထြက္သြားခ်ိန္ကစျပီး ပရဗုိဇ္တုိ႔ ေနရာ အရံႀကီး တစ္ခုလုံး က်ီးနဲ႔ ဖုန္ဖုန္လုိ႔ ဆုိရေလာက္ေအာင္ ဆိတ္သုဥ္းသြားခ်ိန္မွာေတာ့ သိဥၥည္းဆရာႀကီးရင္ထဲမွာ မခ်ိတင္ကဲ ေသာကမီးစြဲျပီး ခံတြင္းက ေသြးပြက္ပြက္ အန္ထြက္ပါသတဲ့။

ရဲစိတ္ျပည့္သူမ်ားဟာ ရဲစိတ္ေၾကာင့္ ျပည့္စုံတင့္တယ္ ေအးခ်မ္းမႈကုိ ရၾကျပီး ခဲဆိပ္သင့္သူက ခဲဆိပ္ေၾကာင့္ မျပည့္စုံ မတင့္တယ္ဘဲ ပူပန္ဆင္းရဲရတဲ့ ဓမၼတာနိယာမပါပဲ။

လက္၀ဲရံ လက္ယာရံ အေလာင္းေတာ္နွစ္ဦးနဲ႔ ေနာက္ပါ ပရဗုိဇ္ ၂၅၀တုိ႔ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု၊ တပုိတြဲလဆန္း ၁ ရက္ေန႔ ေလာက္မွာ ဘုရားရွင္ရွိရာ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔၊ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းတုိက္ကုိ ေရာက္ရွိၾကလုိ႔ ပရိသတ္အလယ္မွာ ထုိင္ေနေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္ကုိ ရွိခုိးဦးညြတ္ၾကျပီး ရဟန္းအျဖစ္ကုိ ေတာင္းခံတဲ့အတြက္ အားလုံး “ဧဟိ ဘိကၡဳ” ရဟန္းအျဖစ္ကုိ ရရွိၾကပါတယ္။ စရုိက္နဲ႔ ေလ်ာ္ကန္မယ့္ တရားဓမၼကုိ တုိးခ်ဲ႔ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ အဆုံးမွာေတာ့ ေနာက္လုိက္တပည့္ ၂၅၀တုိ႔ အဲဒီတစ္ထုိင္တည္း နဲ႔ပဲ အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ ရဟႏၱာအျဖစ္ ဆုိက္ေရာက္ၾကပါတယ္။

အဂၢသာ၀က အေလာင္းအလ်ာ ႏွစ္ပါးတုိ႔ကေတာ့ ႀကီးမားတဲ့ မ်ိဳးေစ့မ်ား အပင္ေပါက္ခဲသလုိ ဒီတစ္ထုိင္မွာ အထက္မဂ္သုံးပါးထိ မေရာက္ၾကပါဘူး။ အဲဒီေနာက္ ခုႏွစ္ရက္ အၾကာမွာေတာ့ မဂဓတုိင္း “ ကလ၀ါလပုတၱ”ဆုိတဲ့ ရြာငယ္ေလးကုိ ေဂါစရဂံ (ဆြမ္းခံရြာ) ျပဳလုပ္ျပီး ခုႏွစ္ရက္ပတ္လုံး စႀကံၾကြရင္း တရားအားထုတ္ေနတဲ့ အရွင္ေမာဂၢလာန္မေထရ္ျမတ္က ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္လွတဲ့အတြက္ စႀကံစြန္းမွာ ငုိက္မ်ဥ္းေနတုန္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ၾကြလာျပီး--

“ခ်စ္သား ငုိက္မ်ဥ္းျခင္းကုိ ျဖစ္ေစမည့္(၁) မအိပ္ရတာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ၾကာခဲ့ျပီစတဲ့ အမွတ္ သဘာတုိ႔ကုိ ႏွလုံးမသြင္းနဲ႔၊ (၂)ဒီလုိနဲ႔ အငုိက္မေျပရင္ နာၾကားျပီးတဲ့ တရားစာကုိ စိတ္နဲ႔ႏွလုံးသြင္းရြတ္ ဆုိေန၊(၃) ဒါနဲ႔ မရေသးရင္ ႏႈတ္ကေန အသံထြက္ရြတ္ေန၊ (၄) ဒါနဲ႔လည္း မရေသးဘူးဆုိရင္ ကုိယ့္နားရြက္ ကုိယ္ဆြဲလိမ္၊ (၅)ဒါနဲ႔ေတာင္ ငုိက္ခ်င္တုန္းဆုိရင္ မ်က္ႏွာသစ္ျပီး ဟုိဟုိဒီဒီ နကၡတ္တာရာ ေတြကုိ လွည့္ၾကည့္၊ (၆) ဒါနဲ႔မရရင္ အလင္းေရာင္ကုိ ႏွလုံးသြင္း မွန္သားတဲ့ အာေလာကသညာ ကမၼ႒ာန္းနဲ႔ “ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္” ဆုိတဲ့ အမွတ္ကုိ ေဆာက္တည္၊ (၇) ဒါနဲ႔မွ မရရင္ေတာ့ ေရွးအေၾကာင္း ေနာက္အေၾကာင္းေတြကုိ စဥ္းစားရင္း စႀကံသြား။ ဒါနဲ႔မွ မရရင္လည္း ထရမယ့္အခ်ိန္ကုိ မွန္သားျပီး ခဏေလာက္ သတိရွိရွိနဲ႔ အိပ္လုိက္ေပါ့။ နုိးလာရင္ေတာ့ ဟုိလူးဒီလွိမ့္ ပ်င္းေၾကာ ဆြဲမေနဘဲ ျမန္ျမန္ထမယ္ဆုိျပီး ႏွလုံးသြင္းအားထုတ္ပါ” လုိ႔ ဆုံးမပါတယ္။ အဲဒီေန႔မွာပဲ ဘုရားရွင္ေပးတဲ့ ဓာတ္ေလး ပါး ကမၼ႒ာန္းကုိ နားၾကားႏွလုံးသြင္းျပီး အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ ရဟန္းကိစၥ ျပီးေျမာက္ပါတယ္။

အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ကေတာ့ ရဟန္းျဖစ္ျပီး ၁၅-ရက္ေျမာက္တဲ့ တပုိတြဲ လျပည့္ေန႔ ေရာက္မွာ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္၊ ၀က္တူးလုိင္မွာ တူေတာ္စပ္တဲ့ ဒီဃနခ ပရဗုိဇ္အတြက္ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားတဲ့ ေ၀ဒနာပရိဂၢဟသုတ္ေခၚ ဒီဃနခသုတ္ကုိ နာယူႏွလုံးသြင္းရင္း ရဟန္းကိစၥျပီးေျမာက္ အထြတ္အထိပ္ (အရဟတၱဖုိလ္)ေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ေမးစရာရွိတာက ပကတိ သာ၀ကေတြက တစ္ထုိင္တည္းနဲ႔ ရဟႏၱာျဖစ္တယ္။ လက္၀ဲရံ က ခုႏွစ္ရက္ၾကာမွ ရဟႏၱာျဖစ္တယ္။ ဉာဏ္ပညာအႀကီးဆုံး အဂၢသာ၀ကႀကီးက ၁၅-ရက္ၾကာမွ ရဟႏၱာ ျဖစ္တယ္။ ဒါ ဘယ္လုိျဖစ္တာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိတာပါပဲ။

အေျဖကေတာ့ “ရွင္ဘုရင္ တစ္ခါထြက္ ပဲႀကီးတစ္ေလွခ်က္” ဆုိသလုိပဲ အေဆာင္အေယာင္ အခမ္းအနား ျပင္ဆင္ဖြယ္ရာ ႀကီးက်ယ္သူမ်ားက အထေႏွးျခင္း ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိရမွာပါပဲ။ ပကတိ သာ၀ကမ်ားက နီ၀ရဏစတဲ့ ကိေလသာကုန္ရင္ ျပီးစတမ္းဆုိျပီး မဂ္ဖုိလ္အသိရရုံပဲ ၀ိပႆနာကုိ အလြယ္ကူဆုံး အက်ဥ္းရုံးျပီး ရႈလုိ႔ျမန္တယ္။ လက္၀ဲရံမေထရ္ျမတ္က ပကတိသာသကတုိ႔ထက္ အေသးစိတ္တယ္။ သူ႔သႏၱာန္၊ ကုိယ့္သႏၱာန္မွာရွိတဲ့ သခၤါရတရားေတြကုိ အစုံမေစ့မဟုတ္ေတာင္ အေတာ္ေလးစုံေအာင္ ႏွလုံးသြင္းလုိ႔ ခနစ္ရက္ေလာက္အထိ ၾကာတယ္။ ပညာအသာဆုံးျဖစ္တဲ့ လက္ယာရံမေထရ္ျမတ္ကေတာ့ ပညာႀကီးသူပီပီ မိမိသႏၱာန္မွာရွိတဲ့ သခၤါရတရား၊ သူတစ္ပါး သႏၱာန္မွာ ရွိတဲ့ သခၤါရတရားတုိ႔ကုိ အေသးစိတ္ အစုံအေစ့ ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္တဲ့အတြက္ ၁၅-ရက္အထိ ၾကာတယ္ လုိ႔ အ႒ကထာ ဆရာေတာ္ႀကီးက ရွင္းျပပါတယ္။

လက္ယာရံမေထရ္ျမတ္ႀကီး ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ေန႔မွာ--

(၁) တပုိတြဲလျပည့္ေန႔ျဖစ္ျခင္း၊

(၂)ဥရုေ၀လ ကႆပညီေနာင္ ရဟန္းတစ္ေထာင္နဲ႔ အဂၢသာ၀ကႀကီးတုိ႔ အဖြဲ့ ရဟန္း ၂၅၀ အားျဖင့္

ရဟန္းေပါင္း ၁၂၅၀ (တစ္ေထာင့္ႏွစ္ရာ ငါးက်ိပ္)တုိ႔ ဘယ္သူကမွ် မပင့္မဖိတ္ရဘဲ မိမိတုိ႔သေဘာအေလ်ာက္ စုေ၀းမိျခင္း၊

(၃)ရဟန္းအားလုံး ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းခ်ည္းျဖစ္ျခင္း၊

(၄) ရဟန္းအားလုံးပင္ အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါးနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ ဆဠဘိညရဟႏၱာခ်ည္း ျဖစ္ျခင္းဆုိတဲ့

အဂၤါေလးပါးနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ သာ၀က သႏၷိပါတ( သာသက စုံညီ အစည္းအေ၀းႀကီး) ျပဳေတာ္မူျပီး အဂၢသာ၀ကႀကီးႏွစ္ပါးတုိ႔ကုိ လက္၀ဲရံ လက္ယာရံအရာအပ္ႏွင္း ခ်ီးေျမွာက္ပါတယ္။ အဲဒီေန႔မွာပဲ ဘုရားတုိင္ မစြန္႔မပယ္ ျပဳျမဲျဖစ္တဲ့ ၾသ၀ါဒ ပါတိေမာက္ေခၚ အပါယ္လြတ္ေၾကာင္း သာသနာ့အေျခခံ ၾသ၀ါဒတရားကုိ ျမြက္ၾကား ဆုံးမေတာ္မူပါတယ္။

ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)

အေတြးသစ္ဂ်ာနယ္