Thursday, June 19, 2014

ေက်းဇူးရွင္

ေက်းဇူးရွင္ 

အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေအာင္ ျပဳလုပ္မႈ အထူးသျဖင္႔ ေကာင္းက်ဳိးျပဳ ေဆာင္ရြက္မႈ ကုိ ေက်းဇူး ဟုေခၚသည္။ ယင္းသည္႔ ေက်းဇူးမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္သူမ်ား သည္ ေက်းဇူးရွင္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ပစၥည္း၊ ဓနရွိသူကုိ ပစၥည္းရွင္ ဓနရွင္ ဟုလည္းေကာင္း၊ ပညာရွိသူကုိ ပညာရွင္ဟုလည္းေကာင္း ေခၚေဝၚသကဲ႔သုိ႔ ေက်းဇူးရွိသူမ်ားကုိလည္း ေက်းဇူးရွင္ ဟုေခၚေဝၚၾကသည္။

ထုိေက်းဇူးရွင္သည္ ေလာကီေက်းဇူးရွင္၊ ေလာကုတၱရာေက်းဇူးရွင္၊ စီးပြါးေရးေက်းဇူးရွင္၊ ပညာေရးေက်းဇူးရွင္ စသည္ျဖင္႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိနုိင္သည္။ တစ္စြန္းတစ္စ၊ တစ္လုံးတစ္ပါဒမွ်ပင္ ေက်းဇူးျပဳဖူးသူျဖစ္က ေက်းဇူးရွင္ဟု ပင္ေခၚရမည္။

သို႔ေသာ္ ေက်းဇူးရွင္တုိင္းကား ေက်းဇူးမ်ားသူ မျဖစ္နုိင္ေပ။ ေက်းဇူးရွင္ ဆုိသည္မွာ နည္းသည္ ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ၊ ေက်းဇူးျပဳဖူးသူ၊ ေက်းဇူးရွိ သူတုိင္း ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္နုိင္သည္။ ယင္းေက်းဇူးရွင္မ်ား အနက္ အနည္းဆုံး တစ္ခုမက ေက်းဇူးျပဳဖူးေသာသူကုိသာ ေက်းဇူးမ်ားသူ ဟု ေခၚဆုိနုိင္သည္။

သားသမီးမ်ားအေပၚထားရွိေသာ မိဘမ်ား၏ ေက်းဇူးကား အလြန္မ်ားေသာ ေၾကာင္႔ ဗဟူပကာရာ ဘိကၡေဝ မာတာမိတေရာ ပုတၱာနံ (မိဘမ်ားသည္ သားသမီးမ်ားအေပၚမွာ အလြန္းေက်းဇူး မ်ားသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္) ဟု ပိဋက ပါဠိေတာ္မ်ား၌ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူေလ႔ရွိသည္။

မိဘမ်ားသည္ အနႏ ၱေက်းဇူးရွင္မ်ား ျဖစ္သကဲ႔သုိ႔ အတုိင္းဆမရွိ ေက်းဇူးရွိ သူမ်ားမွာ ရတနာသုံးပါး၊ မိဘ၊ ဆရာသမားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ထုိေၾကာင္႔ ယင္းအရာငါးပါးကုိ အနေႏ ၱာ အနႏ ၱ ငါးပါး-ဟု ေခၚေလ႔ရွိၾကသည္။

အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းပုံ

ျမတ္စြာဘုရား ပြင္႔ထြန္းေပၚေပါက္လာျခင္းေၾကာင္႔ တရားရတနာ၊ သံဃာ ရတနာလည္း ေပၚေပါက္လာရသည္။ ပြင္းထြန္းလာရသည္။ ရတနာျမတ္ ၃-ပါး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးေၾကာင္႔ ရတနာသုံးပါးနွင္႔ ဆက္စပ္သူ ကမာၻသူ ကမာၻ သားအားလုံး လူေရာ နတ္ပါ သတၱဝါအားလုံး အတုိင္းမသိေသာ အက်ဳိး ေက်းဇူး အသီးအပြင္႔မ်ား ခံစားၾကရသည္။

ထုိေက်းဇူး ခံစားရေသာသူမ်ားအနက္ ျမန္မာနုိင္ငံ၊ ႏြားထုိးႀကီးၿမိဳ႕နယ္ ေဒါင္႔ဘုိးေက်းရြာအုပ္စု မဟာေသာဘိတာရာမေက်ာင္းတုိက္၊ ေဂါစရဂါမမ္ အတြင္းရွိ နယ္သူ နယ္သားအားလုံးသည္ ရြာဦးေက်ာင္းတုိက္ရွိ အာစရိယ ပရမၸရ (ဆရာစဥ္ဆက္) သိႆႏုသိႆ (တပည္႔စဥ္ဆက္) ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ား၏ ပညာရင္နုိ႔ ေသာက္စုိ႔ခဲ႔ၾကရသည္။

ထုိေၾကာင္႔ ေသစာ ရွင္စာ ေလာက္မွ် မသိေသာဘဝမွ လႊတ္ေျမာက္လာ ခဲ႔ၾကရသည္။ အနည္းဆုံး အ-သုံးလုံး ေၾကခဲ႔ၾကရသည္။ ေလာကီ ေလာကု တၱရာပညာ ဗဟုသုတ ႂကြယ္ဝခဲ႔ၾကသည္။ ပစၥဳပၸန္ သံသရာနွစ္ျဖာ ႀကီးပြါး ေၾကာင္းေနထုိင္က်င္႔သုံးနည္းမ်ား ရရွိခဲ႔ၾကသည္။

ရက္ရာဇာ ျပႆဒါး ေျမခံေရြးနည္း စေသာ ေဗဒင္ပညာမ်ား မဂၤလသုတ္ စေသာ ဘုရားေဟာ က်မ္းဂန္မ်ား ေလာကနီတိ စေသာက်မ္းစာမ်ား သၿဂိဳဟ္ စေသာ ပိဋကတ္အေၿခံခံ ပညာမ်ားကုိ လည္း ရရွိခဲ႔ၾကသည္။ နားရည္ ဝခဲ႔ၾက သည္။

ဤကဲ႔သုိ႔ ဆက္ဆံေရး၊ က်င္႔သုံးေရး၊ လူမႈေရး၊ မင္းေရးစုိးေရး စေသာ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါးပင္ မဖ်က္စီးနုိင္သည္႔ ပညာေရႊအုိးႀကီးမ်ား ရရိွခဲ႔ၾကသည္။ တစ္သက္လုံးသုံးမကုန္သည္႔ ပညာမ်ားျဖင္႔ ေလာကအလယ္ ထည္ဝါခဲ႔ၾက သည္။

သဒါၶ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ စေသာ သူေတာ္ေကာင္း ဥစၥာရွင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ခဲ႔ၾက သည္။ ဤသည္႔ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းမႈ မ်ားအားလုံးသည္ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာ ေတာ္မ်ား၏ ေက်းဇူးပင္ျဖစ္ပါသည္။

ေဖၚျပပါ ေက်ာင္းကုိ တည္ေထာင္ ခဲ႔ၾကသူ ဆရာသခင္ ေက်းဇူးရွင္ႀကီးမ်ား သည္ မင္းေပါက္ စုိးေပါက္ မင္းကုိးကြယ္ခံ ဘြဲ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားျဖစ္ပါလ်က္ ခ်မ္းသာစြာ ေနထုိင္ရေသာ မင္းေနျပည္ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကုိ စြန္႔ခြါ၍ စားဝတ္ေနေရး၊ က်န္းမာေရး အဘက္ဘက္က ဆင္းရဲနုံခ်ာလွသည္႔ ေက်းလက္ေတာရြာဇနပုဒ္သုိ႔ လာေရာက္ေနထုိင္ၾကသည္။

ဤအခ်က္သည္ ဆင္းရဲမြဲေတလွေသာ ေက်းလက္ေတာရြာသူ ရြာသားမ်ား ေပၚမွာ ထားရွိေသာ ႀကီးမားသည္႔ ကရုဏာပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ လက္ ေတာ္သုိ႔ ေရာက္ၿပီးေသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ ပယ္စြန္႔၍ ဒုကၡခံကာ ပါရမီျဖည္႔ခဲ႔ ေသာ သုေမဓာရွင္ရေသ႔ စေသာ အေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ား၏ စာရင္းဝင္- ဟု ပင္ ဆုိနုိင္သည္။

ကတညဳတ ကတေဝဒီ

ဆုိသည္႔အတုိင္း မဟာေသာဘိတာရာမ ေက်ာင္း၌ သတင္းသုံးခဲ႔ေသာ အာစရိယပရမၸရ၊ သိႆာနုသိႆ ဆရာေတာ္မ်ားသည္ မူလတုိက္တာ တည္ေထာင္ခဲ႔ေသာ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်းဇူးဂုဏ္ကုိ တုန္႔ျပန္ပူေဇာ္ ေသာအားျဖင္႔ မဟာေသာဘိတာရာမ ေက်ာင္းတုိက္ကုိ အေကာင္းအဆုိး အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ေခတ္ကာလ အေျခအေနမည္သုိ႔ပင္ ႀကဳံေစကာမူ မၿဖံဳေသာ စိတ္ဓာတ္ မေလွ်ာ႔ေသာဇြဲတုိ႔ျဖင္႔ ဤေက်ာင္းတုိက္ႀကီး တည္တံ့ေအာင္ ဓမၼ ပူဇာျဖင္႔ ပူေဇာ္ခဲ႔ၾကသည္။

ဆရာ႔စကားလိုက္နာျခင္း၊ ဆရာ႔ဆႏၵျပည္႔ဝေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းတုိ႔သည္ ဓမၼပူဇာပင္ျဖစ္သည္။ တပည္႔စဥ္ ဆက္တုိ႔သည္-

၁။ ဆရာ႔လက္ငုတ္ ေက်ာင္းတုိက္ကုိလည္း မပ်က္စီးေအာင္ ထိန္းသိမ္းခဲ႔ သည္။ မြမ္းမံခဲ႔သည္။ တုိးခ်ဲ႕ခဲ႔သည္။

၂။ ေဂါစရဂါမ္ အတြင္းရွိ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားကုိလည္း- မေကာင္း ျမစ္တာ၊ ေကာင္းရာညႊန္လစ္၊ အသစ္ ေဟာၾကဴး၊ နာဖူး ထပ္မံ၊ နတ္ထံတင္ရာ၊ ေမတၱာလည္းျပဳ၊ ရဟန္းမႈ၊ ေျခာက္ခု လြန္ေသခ်ာ- ဟူေသာ ရဟန္းသံဃာ တုိ႔၏ တာဝန္မ်ား ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင္႔ ေက်းဇူးျပဳခဲ႔ၾကသည္။
မဟာေသာဘိတာရာမ ေက်ာင္းတုိက္၌ သီတင္းသုံးခဲ႔ေသာ အဆက္ဆက္ ေသာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ဤေက်ာင္းတုိက္ ေဂါစရဂါမ္ အတြင္းရွိ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ား၏-

၁။ အနႏ ၱေက်းဇူးရွင္ သံဃာရတနာလည္းျဖစ္သည္။
၂။ ဆရာရွင္မ်ားလည္းျဖစ္သည္။
အနေႏ ၱာ အနႏ ၱ ငါးပါးတြင္ (၂) မ်ဳိးေသာ ေက်းဇူးရွင္ (သုိ႔) နွစ္ထပ္၊ နွစ္ျပန္၊ နွစ္ဆေက်းဇူးရွင္မ်ား ျဖစ္ျခင္းေၾကာင္႔ “ပရိယာယ္ နွစ္ခ်က္ဆင္႔ အနက္ျမင္႔ ထြက္ေစ” ဟူေသာ ေရွးပညာရွင္မ်ား စကားအရ-
အနႏ ၱ ေက်းဇူးရွင္မ်ားဟု ဆုိနုိင္သည္။

ေက်းဇူးရွင္မ်ား၏ ေက်းဇူးကုိသိျခင္း၊ သိသည္႔အတုိင္း ေက်းဇူးတုံ႔ျပန္ ဆပ္ နုိင္ျခင္းသည္ ကတညဳတ ကတေဝဒီ မဂၤလာျဖစ္သည္။ ထုိကတညဳတ ကတေဝဒီ မဂၤလာျဖစ္ေအာင္ အာမိ သပူဇာ၊ ဓမၼပူဇာတုိ႔ျဖင္႔ ပူေဇာ္ျခင္းသည္ ေနာက္ထပ္ ပူဇာမဂၤလာထပ္ဆင္႔ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ထုိ ကတညဳတ ကတေဝဒီ မဂၤလာ ပူဇာ မဂၤလာ စေသာ မဂၤလာမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ရန္ ရည္သန္၍ နွစ္ ၂၀၀-ျပည္႔ပြဲ က်င္းပၾကသူ စီမံေဆာင္ရြက္ၾကသူ အားေပးကူညီၾကသူ ပုဂၢိဳလ္အေပါင္းတုိ႔မွာ-

ဧတာဒိသာနိ ကတြာန၊ သဗၺတၳ မပရာဇိတာ။
သဗၺတၳ ေသာတိၳ ံ ဂစ ၦႏိ ၱ၊ တံ ေတသံ မဂၤလမုတၱမံ…
 ဟူေသာ ဘုရားရွင္ မိန္႕ ၾကားအပ္သည္နွင္႔အညီ

သုံးဆယ္႔ရွစ္ျဖာ မဂၤလာကုံးကုိ
လုိက္နာက်င္႔သုံး ပန္းသူေတြ
စီးပြါးခ်မ္းသာ က်က္သေရတုိးလုိ႔
ေကာင္းက်ဳိးစည္ပြင္႔ တေဝေဝ
ေဘးကင္းရန္ကြာ ခ်စ္သူေပါလို႔
စိတ္ေရာကုိယ္ေရာ ခ်မ္းသာမေလ
ေျပာဆုိႀကံဆ ေဆာင္သမွ်
ေအာင္ရမည္ ကိန္းေသ
အဲဒါေၾကာင္႔ ပန္ၾက ဆင္ၾက မဂၤလာ႔ပန္းခုိင္ေတြ။

ဟူသည္႔ မဂၤလာအက်ဳိးမ်ား ရရွိနုိင္ေၾကာင္း တင္ျပရင္း နိဂုံးကမၸတ္ အဆုံး သတ္အပ္ပါသတည္း။ ။
ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကာဘိဝံသ (ရြာမပရိယတၱိစာသင္တိုက္၊ အင္းစိန္)
(၁၃၆၂-ခု၊ မဟာေသာဘိတာရာမေတာရေက်ာင္းတုိက္ နွစ္ ၂၀၀-ျပည္႔ပြဲ အထိမ္းအမွတ္စာေစာင္မွ)