Wednesday, May 7, 2014

ပရမတ္နဲ႕ ပညတ္


ပရမတ္နဲ႕ ပညတ္

ပရမတၳ အေၾကာင္းကုိ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ပညတ္ကုိသိထားမွ အဆင္ေျပႏုိင္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရ ာအေၾကာင္းကို သိျခင္ရင္ ေလာကီအေၾကာင္းကို နားလည္ရပါမယ္ ေလာကုတၱရာဆုိတာ ေလာက လြန္ေျမာက္တဲ့တရားပါ ေလာကကုိ လြန္ေျမာက္ခ်င္ရင္ ေလာကီကုိ ျဖတ္သန္းသြားရပါတယ္။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီးကလဲ ပညတ္ကုိလဲမပယ္နဲ႕ ပရမတ္ကိုလဲမကြယ္ေစနဲ႕ ပညတ္ကုိသိပါေစ ပရမတ္နဲ႕ေရာေတာ့မေရာေစနဲ႕ လုိ႕ ဆံုးမထားပါတယ္။ ပညတ္ကို ရွင္းလင္း ေအာင္ သိထားျပီး တရားႏွလံုးသြင္းရင္ ပရမတ္ကို သြင္းရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညတ္ဆုိတာ ဘာလဲ ပရမတ္ဆုိတာဘာလဲ သိဖုိ႕ မွတ္သားဖူးသမွ်ထဲက အနည္းငယ္ကုိ တင္ျပပါတယ္….။

ပညတ္ အဟုတ္မရွိေသာ္လည္း အဟုတ္တကယ္ ရွိသလုိ၊ ေလာကသေကၤတအမွတ္ျဖင့္ ေခၚေ၀ၚ ေနၾကတဲ့ သေဘာဟာ ပညတ္ျဖစ္ပါတယ္။ လူမ်ဳိးအလုိက္၊ ေဒသအလုိက္ ေခၚေ၀ၚေျပာဆုိေနၾကတဲ့ အမည္နာမမ်ားဟာ လိမ္လည္လွည့္ပတ္ျခင္း မဟုတ္လုိ႕ မုသာ၀ါးဒ မျဖစ္ အကုသိုလ္ က်ဴးလြန္ရာည္း မေရာက္ပါဘူး ေလာကီအလုိက္မွန္ကန္ေနျခင္းေၾကာင့္ သမုတိသစၥာ သတ္မွတ္ ထားေသာအမွန္တရားျဖစ္ပါတယ္။ ပညတ္ဆုိတဲ့ သမုတိသစၥာနယ္မွာ ပုဂၢဳိလ္၊ သတၱ၀ါ၊ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ အတၱ၊ ဇီ၀ ေခြး၊ေၾကာင္၊ ၾကက္၊ ငွက္ စသျဖင့္ ေခၚဆုိ သံုးစြဲၾကပါတယ္။

လူမွာဆုိရင္လဲ ေခါင္း၊ ေျခ၊ လက္ ဆုိျပီ ကိုယ္အဂၤ ါအစိတ္အပိုင္းေတြ အေနနဲ႕လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းမွာဆုိရင္လဲ ကား၊ အိမ္၊ စသျဖင့္ ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲၾကပါတယ္။ ပညတ္ဆုိတဲ့ အမည္နာမ အေခၚအေ၀ၚေတြဟာ လူမ်ဳိးအလုိက္၊ ေဒသအလုိက္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ အမည္ေတြသတ္မွတ္ေပမယ့္၊ အဟုတ္အမွန္ရွိတဲ့ သေဘာမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ လူကုိ ဆုိရင္ေတာင္မွ လူမ်ဳိးအလုိက္ အေခၚအေ၀ၚမတူညီၾကပါဘူး ဆုိင္ရာလူမ်ဳိးနားလည္ေအာင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေ၀ါဟာရနဲ႕သာလွ်င္ ေခၚဆုိၾကပါတယ္။

တစ္ျခားပစၥည္းမ်ား ဤကဲ့သုိသာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶအဘိဓမၼအရ အမွန္စင္စစ္ အရွိတရားက ခႏၶာငါးပါးျဖစ္တဲ့ ရုပ္နာမ္အစုသာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္နာမ္တရားစုဟာ ခဏမစဲ တသဲသဲ အေဟာင္းအသစ္ ေျပာင္းလဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျပိး အစားထုိးေနၾကပါတယ္။ ဘယ္လူမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သတၱ၀ါျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္တိရိစာၧန္ျဖစ္ျဖစ္၊ ၃၁ ဘုံမွာ က်င္လည္ေနၾကတဲ့ အားလံုးဟာ ရုပ္နာမ္အစုက မလြတ္ပါဘူး အားလံုးဟာ ခႏၶာငါးပါးထဲမွာပဲ အက်ဳဳံး၀င္ေနပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ပရမတ္ဆုိတာကေတာ့ '' ၀ိဇၨာမာေနန ပရေမာအေတၱာ ပရမေတၱာ'' လုိ႕ ဆရာၾကီးမ်ားရဲ႕ ၀ိျဂိဳလ္အရ အဟုတ္ရွိ၊ တကယ္ရွိ အမွန္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ျမတ္သည္ဟုဆုိရတဲ့ သေဘာတရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းဆုိရေသာ '' ပရေမာ ဥတၱေမာ အ၀ိပရိေတာအေတၱာ ပရမေတၱာ'' လုိ႕ ဋီကာေက်ာ္ဆရာမ်ား၏ အလုိအရ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိ၊ မေဖာက္မျပန္ျမတ္ေသာ သေဘာရွိျခင္းေၾကာင့္ ပရမတ္လုိ႕ ေခၚပါတယ္ ဒီလုိ မေဖာက္မျပန္ မွန္တဲ့ သေဘာရွိလုိ႕ ပရမတၳသစၥာ မေျပာင္းလဲေသာ အမွန္တရားလုိ႕ ေခၚပါတယ္။

ပရမတ္ (၄) မ်ဳိးရွိပါတယ္


၁။ စိတ္ ဆုိတဲ့ အာရုံကို ၾကံတတ္၊ သိတတ္ေသာသေဘာ။

၂။ ေစသသိက္ ဆုိတဲ့ စိတ္ႏွင့္အတူတကြ ယွဥ္ေဖာ္ယွဥ္ဖက္၊ ျဖစ္လွ်င္အတူတူ ပ်က္လွ်င္ အတူတူပ်က္တဲ့သေဘာ။

၃။ ရုပ္ဆုိတဲ့ အပူ၊ အေအးေၾကာင့္ အေျခအေနေဖာက္ျပန္ ေျပာင္းလဲမူ႕ရွိတတ္ေသာ သေဘာမ်ဳိး၊ အာရုံကုိၾကံတတ္ သိတတ္တဲ့ သေဘာမ်ဳိးမရွိပါ။

၄။ နိဗၺာန္ ဆုိတဲ့ ဒုကၡခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ျငိမ္းခ်င္းသေဘာ၊ နိဗၺာန္မွာ ဘံုနန္းျပသာဒ္မရွိ၊ စိတ္၊ ေစသသိတ္၊ ရုပ္ေတြမရွိ တစ္နည္း ဆုိရရင္ ခႏၶာငါးပါးမရွိ၊ ခႏၶာငါးပါးမရွိျခင္းေၾကာင့္ ''ေ၀ဒယိတသုခ'' ဆုိတဲ့ ခံစားမူ႕မရွိ '' သႏၱိသုခ'' ဆုိတဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းမူ႕သာ ရွိပါတယ္။

ခႏၶာငါးပါးမွာလဲ သခၤတ၊ အသခၤတ ပရမတ္ (၂)မ်ဳိး ရွိပါတယ္

၁။ သခၤတပရမတ္

သခၤတပရမတ္ဆုိတာ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အဟာရ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းေလးပါးတုိ႕ရဲ႕ ျပဳျပင္စီမံမူ႕မွ မလြတ္ကင္းေသးေသာ ရုပ္တရား၊ နာမ္တရားတုိ႕ကုိ ဆုိလုိပါတယ္ တစ္နည္းဆုိရေသာ္ ခႏၶာငါးပါးျဖစ္ပါတယ္ သခၤတနယ္အတြင္းမွာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱသာ ရွိပါတယ္ ျဖစ္မူ႕နဲ႕ ပ်က္မူ႕ပဲ ရွိတယ္။ ပုဂၢဳိလ္၊ သတၱ၀ါ၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ မရွိပါ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရုပ္နာမ္ဆုိတဲ့ ေလာကကုိ သုညတ (သို႕) သုည လုိ႕ ပဋိသမိၻဒါမဂ္ ပါ႒ိေတာ္မွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္

ရွင္အာနႏၵာ အေမး ။ ။ ''သုညေလာေကာ သေညာေလာကာတိ ဘေႏၱ ၀ုစၥတိ ကိတၱေတာ ႏေခါဘေႏၱ သုေညာ ေလာေကာတိ ၀ုစၥတိ'' ရုပ္နာမ္ ၂ ပါးဆုိတဲ့ ေလာကၾကီးကုိ သုညတ(၀ါ)သုညလုိ႕ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ဘယ္လုိ အေၾကာင္းေၾကူာင့္ သုညတ(၀ါ) သုညလုိ႕ အရွင္ဘုရားေဟာေတာ္မူပါသလဲ။

ဗုဒၶအေျဖ ။ ။ ''ယသၼာစေခါ အာနႏၵာ သုညမိဒံအေတၱန ၀ါ အတၱနိေယန ၀ါ တသၼာ သေညာ ေလာေကာတိ ၀ုစၥတိ'' ခ်စ္သား အာနႏၵာ ရုပ္ဆုိတဲ့ ေလာကၾကီးမွာ အတၱ ဆုိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ သတၱ၀ါ၊ ငါ၊ သူတစ္ပါး၊ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ၊ အသက္၊ လိပ္ျပာ၊ မရွိပါဘူး။ အတၱမရွိတဲ့ အတြက္ အတၱနိယ ဆိုတဲ့ ငါပုိင္ေသာ ပစၥည္း မဟုတ္ ဒါေၾကာင့္ ရုပ္နာမ္ဆုိတဲ့ ေလာကၾကီးကုိ သုညတ (၀ါ) သုညလုိ႕ ငါဘုရား ေဟာေတာ္မူတယ္။ `

ဒါေၾကာင့္ ပညတ္ဆုိတဲ့ အမည္နာမ အေခၚအေ၀ၚေတြဟာ အဟုတ္အမွန္တကယ္ ရွိတဲ့ဘေဘာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး တကယ္အမွန္ရွိတာ ခႏၶာငါးပါးဆုိတဲ့ ရုပ္နာမ္ ႏွစ္မ်ဳိးသာ ျဖစ္တယ္ ဒါကုိ ထပ္ခ်ဳံ႕လုိက္ရင္ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဆုိတဲ့ လကၡဏာေရး သံုးပါးပဲ ရပါတယ္ ဒီလကၡဏာေရး သံုးပါးကုိပဲ ထပ္ခ်ဳံ႕မယ္ဆုိရင္ ျဖစ္မူ႕နဲ႕ ပ်က္မူ႕ ႏွစ္ပါးပဲရပါတယ္။ ဒီျဖစ္ပ်က္ကုိ ထပ္ခ်ဳံ႕မယ္ဆုိရင္ သုညတ ဆိုတဲ့ သုည တစ္လံုးပဲ ရပါတယ္။

၂။အသခၤတပရမတ္

အသခၤတပရမတ္ဆုိတာ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အဟာရ၊ အေၾကာင္းတရား ၄ ပါးတုိ႕ရဲ႕ ျပဳျပင္စီရင္မူ႕ ကင္းလြတ္ျပီး ရုပ္တရား၊ နာမ္တရား ခႏၶာငါးပါး၊ အၾကြင္းမဲ့ ခ်ဴပ္ျငိမ္းမူ႕ ရုတ္သိမ္းသြားတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီခႏၶာငါးပါး ခ်ဳပ္ျငိမ္း ရုတ္သိမ္းသြားတဲ့အတြက္ ျဖစ္မူ႕ ပ်က္မူ႕မရွိ ခံစားမူ႕ ေ၀ဒယိတသုခမ်ဳိးလည္းမရွိ ေအးခ်မ္းမူ႕ သႏၱိသုခ သာ ရွိပါတယ္။ ထုိေအးခ်မ္းမူ႕ သႏၱိသခု အျမဲရွိျခင္းေၾကာင့္ နိဗၺာန္လုိ႕ ဆုိရပါတယ္ ထုိျငိမ္းခ်မ္းမူ႕ သႏၱိသုခ ရွိေသာ္လည္းပဲ ခံစားတဲ့ ပရိနိဗၺဴ ပုဂၢဳိလ္ဟူ၍မရွိ အနတၱ သာျဖစ္ပါတယ္ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ကုိ သုညတ လုိ႕ ဆုိပါတယ္ တစ္နည္းအားျဖင့္ အသခၤတနယ္မွာ သုည တစ္လံုးသာျဖစ္ေပၚလာတယ္လုိ႕ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဤကဲ့သုိ႕ သခၤတပရမတ္နယ္မွာ သုညတစ္လံုး၊ အသခၤတနယ္မွာ သုညတစ္လံုး ေပါင္းသုည ႏွစ္လံုးေပၚလာေအာင္ ညဏ္ေရာက္ရင္ ၀ိပႆနာ ကိစၥ ေပါက္ေျမာက္ျပီလုိ႕ ဆုိႏုိင္ပါတယ္.....

အရိယာ ၀ိဇၨာ ႏွင့္ ေလာကီ၀ိဇၨာ....။

အရိယာ၀ိဇၨာနဲ႕၊ အျခားေသာ ၀ိဇၨာလွဳိင္းမ်ားကုိ ေရာေထြးမသြားေစရန္ မွတ္သားထားေသာ တစ္ခ်ဳိ႕တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းကို တင္ျပလုိက္ပါတယ္။

၀ိဇၨာပရိယာယ္ကို လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက အသိ၊ အလိမၼာ၊ ညဏ္၊ ပညာ၊ ၀ိဇၨာ၊ အေမာဟ ဆုိျပီးေျခာက္မ်ဳိးျပထားပါတယ္။ ဒါက တရား အေနနဲ႕ ေျပာထားတာပါ။ အဲ့ဒီ အသိတရား၊ အလိမၼာတရား၊ ညဏ္ပညာတရားရွိသူကို ၀ိဇၨာပုဂၢဳိလ္၊ ၀ိဇၨာမုိရ္လုိ႕ ေခၚပါတယ္။ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက ေဗဒ ၀ိဇၨာ၊ ေဗဒင္၀ိဇၨာ၊ မႏၱ၀ိဇၨာ၊ မႏ ၱာန္၀ိဇၨာ၊ ဂႏၶာရီ၀ိဇၨာ၊ ေလာကီယ ၀ိဇၨာ၊ အရိယ ၀ိဇၨာဆုိျပီး ငါးမ်ဳိးျပထားပါတယ္။

၁။ သာမေဗဒင္ အစရွိတဲ့ ေဗဒင္ေလးမ်ဳိးကို တတ္ကၽြမ္းသူကို ေ၀ဒ၀ိဇၨာ၊ ေဗဒင္ ၀ိဇၨာလုိ႕ ေခၚပါတယ္။

၂။ ေ၀ဒက်မ္း(ေဗဒင္က်မ္း) မွတစ္ပါးေသာ ဂါထာမႏၱရားက်မ္း၊ ေဆးက်မ္း၊ ႏႈတ္မူ႕ပညာ၊ လက္မူ႕ပညာ စေသာ ပညာရပ္မ်ားကို တတ္ကၽြမ္းသူကို မႏၱာန္၀ိဇၨာမုိရ္ လို႕ေခၚပါတယ္။

၃။ ေဆး၀ိဇၨာ အင္း၀ိဇၨာ၊ ျပဒါး၀ိဇၨာ၊ သံ၀ိဇၨာ ဟူ၍ ၀ိဇၨာဓရက်မ္းမ်ားမွ လာေသာ ဓနသိဒိၶ၊ ပထ၀ီသိဒိၶ၊ ဥဒကသိဒိၶ၊ အကာသသိဒိၶ၊ အာယုသိဒိၶ၊ စိႏၱာမယသိဒိၶမ်ဳိးသုိ႕ ေပါက္ေရာက္သျဖင့္ နတ္၊ သၾကား၊တုိ႕ရဲ႕ အဘိညာဥ္တန္ုခိးတုိ႕ႏွင့္ အလားတူ တတ္စြမ္းႏုိင္ေသာ ၀ိဇၨာမ်ဳိးဟူသမွ်ကို ဂႏၶာရီ၀ိဇၨာမုိရ္လုိ႕ ေခၚပါတယ္။

ဒီဂႏၶာရီ ၀ိဇၨာလုိင္းကုိ လုိက္ေသာသူမ်ားသည္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ ရတနာသံုးပါးကုိ မိမိကုိယ္၌ အျမဲထံုေစ၍ တန္ခုိးၾကီးေသာ သစ္ပင္ေစာင့္နတ္၊ ေျမေစာင့္နတ္၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္၊ တုိ႕ကုိလည္းေကာင္း၊ မႏၱရား၊ အင္းအုိင္ မ်ဳိးတုိ႕ကို အုပ္စိုးေသာ ၀ိဇၨာေဒ၀နတ္တုိိ႕ကို လည္ေကာင္း ၊ သုိက္သမုိင္း၀င္ ေဆးပင္မ်ဳိး၊ ေက်ာက္ဓာတ္မ်ုိးတုိ႕ကို အုပ္စိုးေသာ ၾသသဓိေဒ၀ နတ္တုိ႕ကုိလည္ေကာင္း ရင္၀ယ္သားကဲ့သုိ႕ ခ်စ္ခင္ ကၽြမ္း၀င္ ေလးျမတ္ေအာင္ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ႏုိင္ပါမွ ထေျမာက္ေအာင္ျမင္ပါတယ္။

အဲ့ဒီ ဂႏၶာရီလုိင္း ေအာင္ျမင္သြားရင္လဲ နတ္တုိ႕၏ ကမၼ၀ိပါကဇိဒိၶ တန္ခုိးကုိပင္ လြမ္းမုိးႏဳိင္ေသာ ၀ိဇၨာမယိဒိၶတန္ခုိးမ်ဳိးျဖစ္ခဲ့၍ နတ္တုိ႕မနာလုိ ရွိတတ္ပါတယ္ မနာလုိရွိတတ္တဲ့အတြက္ အသက္အႏၱရာယ္၊ ေဆး၀ါး၏ အႏၱရယ္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ခုသာသာနာေတာ္မွာ ထင္းရွာတဲ့ ပိလိႏၵ၀စၧေထရ္ဟာ စူ႒ာဂႏၶရီ ၀ိဇၨာမုိရ္ျဖစ္ပါတယ္ အဲ့ဒီ ၀ိဇၨာမ်ဳိးဟာ မဟာဂႏၶရီ၀ိဇၨာေခၚတဲ့ ဘုရား၊ ရဟႏၱမ်ားႏွင့္ ဆံုတဲ့အခါ္ သူတို႕ရဲ႕ တန္ခုိးမ်ားျပယ္သြားပါတယ္ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ ရဟန္းျပဳတဲ့အခါမွာ ရဟႏၱာအရွင္ ပိလိႏၵ၀စၧလုိ႕ ေက်ာ္ၾကားပါတယ္ ။

ေလာက၌ ဂႏၱာရီ၀ိဇၨာမုိရ္ဆုိတာ ရွိပါတယ္ တန္ခုိးၾကီးပါတယ္၊ လူသားပင္ျဖစ္ပါတယ္၊ လူျပည္မွာပဲ ေနပါတယ္ ဘံုသီးျခားမရွိပါဘူး၊ ထြက္ရပ္မေပါက္ပါဘူး။ ၀ူ႒ာဂႏၶာရီ ၀ိဇၨာတုိ႕ ဘယ္ေလာက္ပဲ အစြမ္းထက္ပါေစ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ဘုရားတပည့္သာ၀က မဟာဂႏၶာရီ၀ိဇၨာမ်ားေလာက္ တန္ခုိးအစြမ္းမထက္ပါဘူး။

ေနာက္ျပီး ၀ိဇၨာညစ္မ်ားလဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဇဋိလသူေဌးၾကီးရဲ႕ အေဖဟာ စူ႒ဂႏၶာရီ၀ိဇၨာျဖစ္ပါတယ္ သူေဌးသမီးနဲ႕ေပါင္းေဖာ္ျပီး ပစ္ထားရမွ ေမြးဖြားကာ ေမြးဖြားကာ အတိတ္ကံအားေလ်ာစြာ ဇဋိလ သူေဌးလုိ႕ ျဖစ္လာပါတယ္ ၀ိဇၨာမလုိ႕ ျဖစ္တာမဟုတ္ပါ။ တာေနာယကၡဆုိတဲ့ ဘီလူူးၾကီးလဲ လူသားဇနီးကုိ ေရႊၾကဳတ္ထဲ ထည့္ျပီး ၀မ္းထဲမ်ဳိထားတာကို ၀ိဇၨာမုိရ္ ၾကာခုိပါတယ္ ေနာက္ထက္၀ိဇၨာမုိရ္ တစ္ဦးဆုိရင္ ဗာရာဏသီမင္းရဲ႕ မိဖုရားကို ျပစ္မွားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ယခုေခတ္ လူေျပာမ်ားၾကတဲ့ ၀ိဇၨာလဳိင္းဆိုတာကေတာ့ ၀ူ႒ာဂႏၶာရီ ၀ိဇၨာလွုိင္းျဖစ္ပါတယ္ အမွန္အကန္ထက္ အတုေတြမ်ားပါတယ္၊ လမ္းစဥ္အတိအက်မသိပါ၊ ရမ္းေနၾကတာမ်ားပါတယ္။

၄။ ဒီစူ႒ာဂႏၶာရီ ၀ိဇၨာလွုိင္းထက္ သာတာက ေလာကီယ၀ိဇၨာျဖစ္ပါတယ္ ဒီ၀ိဇၨာေတြဟာ သာသနာပ အခါမွာလည္း သရဘဂၤအစရွိတဲ့ ရေသ့ဆရာၾကီးေတြဟာ ကသုိဏ္းစ်ာန္တုိ႕ကုိ ရျပီး ႏုိင္ႏွင္းျပီးေနာက္ အားထုတ္လုိ႕ရအပ္တဲ့ တန္ခုိးအမ်ဳိးမိ်ဳးဖန္ဆင္းႏိုင္တဲ့
ဒိၶ၀ိဓ အဘိညာ၊ နတ္မ်က္စိနဲ႕တူတဲ့ ဒိဗၺစကၡဳ အဘ္ိညာ၊ နတ္နားနဲ႕တူတဲ့ ဒိဗၺေသာတ အဘိညာ၊ သူတစ္ပါး စိတ္ကို သိတဲ့ ေစေတာပရိယ အဘိ္ညာ၊ ေနခဲ့ျပီတဲ့ ခႏၶာကို ျပန္သိႏုိင္တဲ့ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိ အဘိညာ စသျဖင့္ အဘိညာတုိ႕ကို ေလာကိယ၀ိဇၨာလုိ႕ ေခၚပါတယ္ ယခုေခတ္လူေျပာေနေသာ ၀ိဇၨာလွဳိင္းဆိုသည္မွာ ဒီလွုိင္းမ်ဳိးမဟုတ္ပါ။

ဒီေလာကိယ၀ိဇၨာလုိင္းကေတာ့ လုိင္းေကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရား ၊ ပေစၥကဗုဒၶ၊ အရိယာ သာ၀ကတုိ႕ႏွင့္လည္း ဆက္ဆံပါတယ္ ဘုရား ၊ ပေစၥကဗုဒၶ၊ အရိယာသာ၀ကတုိ႕ ရအပ္၊ ေရာက္အပ္ေသာ ၀ိဇၨာသံုးပါး၊ ၀ိဇၨာရွစ္ပါးတုိိ႕မွာ အၾကဳံ၀င္ပါတယ္။ သာသနာပ အခါ၌ အေလာင္းေတာ္္မ်ားသည္ ဒီေလာကိီယ ၀ိဇၨာလုိင္းကုိ လုိက္ၾကျပိး သာသနာပ သာသနာတြင္း ႏွစ္ဌာန၌ လုိက္ႏုိ္င္တဲ့ လုိင္းျဖစ္ပါတယ္။

၅။ သာသနာတြင္း အခါမွာမူ ဒီေလာကီယ၀ိဇၨာလုိင္းကုိ မလုိက္ၾကေတာ့ပဲ အရိယ၀ိဇၨာလုိင္းကိုသာ လုိက္ၾကပါတယ္။ အရိယ၀ိဇၨာလုိင္းဆုိတာ အနိစၥ၀ိဇၨာ၊ ဒုကၡ၀ိဇၨာ၊ အနတၱ၀ိဇၨာ၊ မဂၢ၀ိဇၨာ၊ ဖလ၀ိဇၨာ တုိ႕ျဖစ္ပါတယ္၊ စတုသစၥာညဏ္ေလးပါးကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ လုိက္စားသင့္ေသာလုိင္းျဖစ္ျပီး ဒီအရိယာ၀ိဇၨာလုိင္းဟာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ အတြင္း၌သာ ထေျမာက္ေပါက္ေရာက္ႏုိင္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။

ဗုဒၶသာသနာပ၌တြင္မူ ပေစၥက ဗုဒၶအရွင္ျမတ္တုိ႕ကို ခ်န္ထားျပီး လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာတုိ႕ ထေျမာက္ေအာင္ ၾကံေဆာင္အားထုတ္ႏဳိင္ေသာ အခြင့္အလမ္းမရွိပါဘူး။ ယခုၾကဳံေတြ႕ေနရေသာ သာသနာေတာ္ ငါးေထာင္ဆုိတဲ့ ေခတ္သမယသည္ အရိယ၀ိဇၨာတုိ႕၏ ေခတ္သမယခ်ည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအရိယ၀ိဇၨာလုိင္းကုိ ထေျမာက္ေအာင္အားထုတ္ႏုိင္သူသာလွ်င္ ဘုရာကုိ ဖူးေျမာ္ရေသာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို ေတြ႕ၾကဳံရေသာသူ လုိ႕ဆုိထုိက္ပါတယ္။

အခ်ဳပ္ကုိေျပာရမယ္ဆုိရင္ ၀ိဇၨာငါးမ်ဳိး ရွိပါတယ္။ ဒီငါးမ်ဳိးလုံးဟာ လူ႕ဘံုမွာရွိပါတယ္၊ လူသာမ်ားပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ၀ိဇၨာလုိင္း ငါးမ်ဳိးအနက္ ေ၀ဒ၀ိဇၨာလုိင္းကို အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း အျဖစ္ လုိက္ၾကပါတယ္။ မႏၱယ၀ိဇၨာ (သုိ႕) မႏၱ ာန္၀ိဇၨာလုိင္းႏွင့္ ဂႏၶာရီ၀ိဇၨာလုိင္း (သုိ႕) စူ႒ာဂႏၶာရီ၀ိဇၨာလုိင္းကို အခ်ဳိ႕က နိဗၺာန္အျမန္ေရာက္တဲ့ လုိင္းဟု ထင္ျပီး လုိက္ၾကပါတယ္။ မဟုတ္ပါ။ မွားပါသည္ မလုိက္သင့္ပါ။

ေလာကီယ၀ိဇၨာလုိင္းသည္ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶ၊ အရိယာသာ၀က တုိ႕ႏွင့္ ဆက္ဆံေသာ လုိင္း ျဖစ္ပါတယ္ လုိက္သင့္ေသာလုိင္းျဖစ္ပါတယ္ သုိ႕ေသာ္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္တြင္း၌ သူထက္ အေရးၾကီးေသာ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ကင္းႏဳိင္ေသာ အရိယ၀ိဇၨာလုိင္းကုိသာ လုိက္စားသင့္ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။


Posted by အနႏၱေမတၱာ