Thursday, May 15, 2014

ေခါက္ဆြဲစားသူမ်ား


(ဗင္ဆင့္ဗဲန္ဂုိးရဲ႕ ကမာၻေက်ာ္ အာလူးစားသူမ်ား ပန္းခ်ီ )

ေခါက္ဆြဲစားသူမ်ား

ဂႏၳ၀င္ ေဟာ္လန္ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဗင္းဆင့္ဗင္ဂုုိရဲ႕ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီကား “အာလူးစားသူမ်ား”ကုုိ အားက် တုုပ လုုိက္တာေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး။ ပရဟိတ လူငယ္ေမာင္မယ္ေတြ ဦးေဆာင္က်င္းပတဲ့ တရားပြဲတစ္ခုုမွာ “ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲ”ဆုုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဟာေျပာရင္းက စပ္မိၿပီး ေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေခါက္ဆြဲစားသူမ်ား အေၾကာင္းပါ။

“ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲ”ဆုုိတာ မိမိက ေခတ္မီေအာင္ အဆန္းတည္ထြင္အမည္ေပးၿပီး ေဟာၾကားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး။ တိပိဋကဓရ(ေယာ)ဆရာေတာ္ဘုုရားႀကီး အမည္ေပး ေဟာၾကားထားတဲ့ “ခႏၶာကုုိယ္ထဲ ေဘာလုုံးပြဲ”ဆုုိတဲ့ အေၾကာင္းအရာပါပဲ။

လူတုုိင္းရဲ႕ခႏၶာကုုိယ္ထဲမွာ “စိတ္”ဆုုိတဲ့ ေဘာလုုံးကေလးကုုိ “ကဏွပကၡ = အမည္းေရာင္အသင္း” လုုိ႔ အမည္ရတဲ့ အကုုသိုုလ္သင္းနဲ႔ “သုုကၠပကၡ = အျဖဴေရာင္သင္း”လုုိ႔ အမည္ရတဲ့ ကုုသုုိလ္သင္းတုုိ႔ အၿပဳိင္အဆုုိင္ အလုုအယက္ကစားေနတဲ့ ေဘာလုုံးပြဲႀကီးဟာ ႏုုိးခ်ိန္ကစၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္အထိ ေန႔စဥ္မျပတ္ ဆင္ႏႊဲေနပါတယ္။

သုုဂတိလူ႔ဘုုံဆုုိတာ ကုုသုုိလ္ကံေၾကာင့္ ရရွိထားတဲ့ ဘ၀ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုုိယ့္အိမ္ကြင္းျဖစ္တဲ့ ဒီေဘာလုုံးပြဲမွာ ကုုိယ့္အသင္းက အျဖဴေရာင္ျဖစ္တဲ့ ကုုသုုိလ္သင္းပါ။ အခုုလုုိ သာသနာေတာ္တြင္း ကာလနဲ႔ ႀကဳံခုုိက္မွာ “ဗုုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ = ျမတ္စြာဘုုရားကုုိ အားထားကုုိးကြယ္ရာဟုု သိမွတ္ဆည္းကပ္ပါ၏”လုုိ႔ အဓိ႒ာန္ျပဳ တည္ေဆာက္ထားၾကတဲ့ ဗုုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအေနနဲ႔ ကုုိယ့္အသင္းဟာ ဘုုရားရွင္ ကုုိယ္ေတာ္တုုိင္ နည္းျပလမ္းညႊန္ေပးမႈကုုိ ခံယူရရွိထားတာျဖစ္လုုိ႔ နည္းစနစ္ပုုိင္းေရာ နည္းဗ်ဴဟာပုုိင္းပါ အလြန္ျပည့္စုုံေကာင္းမြန္ေနတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါဟာ ဘုုန္းကံပါရမီ အလြန္ႀကီးမားသူတုုိ႔သာ ရႏုုိင္တဲ့ အခြင့္ထူးႀကီးပါ။

ဒါေပမယ့္ တကယ့္လက္ေတြ႕မွာေတာ့ နည္းျပေကာင္းနဲ႔ ေလ့က်င့္ထားတဲ့ ကုုိယ့္အသင္းက ကုုိယ့္အိမ္ကြင္းမွာ ကုုိယ့္ပရိသတ္ရဲ႕အားေပးမႈ နည္းလြန္းတဲ့အတြက္ တစ္ေန႔တာ စာရင္းခ်ဳပ္ လုုိက္ရင္ အကုုသုုိလ္အသင္းကခ်ည္း အႏုုိင္ရသလုုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဓိကခၽြတ္ယြင္းခ်က္ကေတာ့ ကုုိယ့္အသင္းရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တ့ဲ “သတိ”တရား ေပါ့ေလ်ာ့မႈေၾကာင့္ပါ။ ဒါဟာ အခုုေခတ္ မွာေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး ပေ၀သ ဏီကတည္းကပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမတ္ဗုုဒၶသက္ေတာ္ ထင္ရွားရွိစဥ္က ေန႔စဥ္ေန႔တုုိင္း “အပၺမာေဒန သမၼာေဒထ ”လုုိ႔ အၿမဲတုုိက္တြန္းေတာ္မူေနရတာပါ။

ကုုိယ့္အသင္းအတြက္ ျမတ္ဗုုဒၶခ်မွတ္ေပးထားတဲ့ နည္းစနစ္က “ေနာက္တန္းမွာ သီလသိကၡာ မဂၢင္သုုံးပါး။ အလယ္တန္းက သမာဓိသိကၡာမဂၢင္သုုံးပါး။ ေရွ႕တန္းက ပညာသိကၡာမဂၢင္ႏွစ္ပါး”ဆုုိၿပီး ၃-၃-၂ စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ နည္းဗ်ဴဟာပုုိင္းအရကေတာ့ ေနာက္တန္းက “မေကာင္းမႈေရွာင္(၀ါရိတၱသီလ)၊ ေကာင္းမႈေဆာင္(စာရိတၱသီလ)”ၾကရမွာျဖစ္ၿပီး ေရွ႕တန္းကေတာ့ အမည္းေရာင္ျဖစ္တဲ့ တစ္ဖက္အသင္း လုုံး၀႐ႈံးနိမ့္ၿပီး စိတ္ေဘာလုုံးကုုိ ကုုိယ့္အသင္းက အပုုိင္ကုုိင္ထားႏုုိင္ေရးျဖစ္တဲ့ “ျဖဴေအာင္ စိတ္ကုုိ ထား”ႏုုိင္ ၾကဖုုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲဆုုိတာ ဘ၀တစ္ခုုလုုံးကုုိ ပုုံေလာင္းထားရတဲ့ အေရးအႀကီးဆုုံး ေဘာလုုံးပြဲႀကီးပါ။ ဘာျဖစ္လုုိ႔လည္းဆုုိေတာ့ ႐ႈံးရင္ သုုဂတိဘုုံက ထြက္ၿပီး အပါယ္ေလးဘုုံဆုုိတဲ့ ဒုုဂၢတိဘုုံကုုိ သြားရမွာျဖစ္ၿပီး ႏုုိင္ရင္ေတာ့ အပါယ္ဘုုံကုုိ လုုံး၀ျပန္မသြားရေတာ့ဘဲ သုုဂတိအဆင့္ဆင့္ကေန နိဗၺာန္အထိ တက္ခြင့္ရၾကမည့္ “႐ႈံးထြက္၊ ႏုုိင္တက္”ၿပဳိင္ပြဲႀကီး ျဖစ္လုုိ႔ပါပဲ။

ကုုိယ့္ဘ၀နဲ႔ ဘာမွ် မပတ္သက္တဲ့ အျပင္ေဘာလုုံးပြဲေတြမွာေတာ့ လူေတြဟာ ကုုိယ့္အသင္း၊ ကုုိယ္ႏုုိင္ေစခ်င္တဲ့အသင္းကုုိ စိတ္အား ထက္ထက္သန္သန္ အားေပးတတ္ၾကေပမယ့္ ကုုိယ့္ဘ၀တစ္ခုုလုုံး ေလာင္းေၾကးတင္ထားရတဲ့ ကုုိယ့္ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲမွာေတာ့ ကုုိယ့္အသင္းျဖစ္တဲ့ ကုုသိုုလ္သင္းဟာ ျမန္မာျပည္သားမ်ားပီပီ ျမန္မာမႈျပဳေနၾကတယ္လုုိ႔ ဆုုိရေလာက္ေအာင္ပဲ ျမန္မာ့ေဘာလုုံးသင္းနဲ႔ အေတာ္ေလး တူေနတယ္။

ဟုုတ္တယ္ေလ၊ ေၾကြးေၾကာ္သံအရ ၾကည့္လုုိက္ရင္ ျမန္မာ့အားကစားကလည္း “ကမၻာကုုိ လႊမ္းေစရမည္”တဲ့။ ဗုုဒၶဘာသာ၀င္တုုိ႔ရဲ႕ ေၾကြးေၾကာ္သံကေရာ ဘာထူးလဲ၊ ပန္းတစ္ပြင့္ ေရတစ္ခြက္ပဲ လွဴလွဴ “နိဗၺာန ပစၥေယာ ေဟာတုု” ပဲ။ နိဗၺာန္ဆုုိတာ ေလာကုုတၱရာတရား။ လူနတ္ျဗဟၼာဆုုိတဲ့ ေလာကသုုံးပါးလုုံးကုုိ ေက်ာ္လြန္တဲ့တရားဆုုိေတာ့ “ေလာကသုုံးပါးလုုံးကုုိ လႊမ္းေစရမည္”ဆုုိတဲ့သေဘာပဲ။

ေၾကြးေၾကာ္သံဆုုိတာ လုုပ္ေဆာင္ခ်က္နဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမွာေလ။ စာေရးဆရာ ထက္ေခါင္ ေျပာသလုုိ “လႊမ္း”ခ်င္တယ္ဆုိရင္ “လွမ္း”ေနရမွာ။ “လႊမ္း”ဆုုိတဲ့ ေနရာမွာ ပုုဂၢဳိလ္ရဲ႕တာ၀န္က “ဟထုုိး”ေလးပဲ ထည့္ၿပီး “လွမ္း”ရမွာ။ “၀ဆြဲ”က ပုဂၢဳိလ္ရဲ႕တာ၀န္(ပုဂၢလဗ်ာပါရ)မဟုုတ္ဘူး၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ရဲ႕ အက်ဳိးအျဖစ္နဲ႔ ေရာက္လာရမွာျဖစ္လုုိ႔ ဓမၼရဲ႕တာ၀န္ (ဓမၼဗ်ာပါရ)ျဖစ္တယ္။ မွီေအာင္လွမ္း ႏုုိင္ရင္ ညီသြားမယ္။ ေက်ာ္ေအာင္လွမ္းလုုိက္ရင္ လႊမ္းသြားမွာပဲ မဟုုတ္လား။

ပုုဂၢလဗ်ာပါရျဖစ္တဲ့ “ဟထုုိး”ကုုိေတာ့ မထည့္ၾကဘဲ ဓမၼဗ်ာပါရျဖစ္တဲ့ “၀ဆြဲ”ကုိ ဇြတ္အတင္းထည့္ ေနၾကေတာ့ ဒီေၾကြးေၾကာ္သံကုုိ ေတြ႕ရတုုိင္း ဆရာၿငိမ္းေက်ာ္ရဲ႕ လူႀကဳိက္မ်ားတဲ့ ၀တၳဳတစ္ပုုဒ္ကုုိ ေျပးၿပီး သတိရမိတယ္ “လြမ္းလုုိ႔ က်န္ရစ္ခဲ့မွာကုုိ အားနာပါတယ္ေလ”တဲ့။
—————-

ဒီေန႔ ပရဟိတ လူငယ္ေမာင္မယ္ေတြရဲ႕ ႀကဳိးစားလုုပ္ေဆာင္ေနမႈကုုိ ၾကည့္လုုိက္မယ္ဆုုိရင္ မေကာင္းမႈ ေရွာင္၊ ေကာင္းမႈ ေဆာင္ဆုုိတဲ့ သီလသိကၡာအရ အေတာ္ေလး တာ၀န္ေက်ၾကတဲ့အတြက္ ေနာက္တန္းေကာင္းတယ္လုုိ႔ ဆုုိႏိုုင္ပါတယ္။ ေဘာလုုံးပြဲတစ္ပြဲမွာ ေနာက္တန္းခံစစ္လုုံရင္ တစ္ဖက္သင္းက ဂုုိးမ႐ွဴးႏုုိင္တဲ့အတြက္ “မ႐ႈံးဘူး”လုုိ႔ေတာ့ ေျပာလုုိ႔ရပါတယ္။ မ႐ႈံးဘူးဆုုိေတာ့ မထြက္ရဘူးဆုုိလည္း ေျပာႏုုိင္ပါတယ္။ ဟုုတ္ပါတယ္ သီလသိကၡာလုုံၿခဳံရင္ သုုဂတိဘုုံက ထြက္ၿပီး ဒုုဂၢတိဘုုံက်ေရာက္ဖုုိ႔ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။

မထြက္ရလုုိ႔ တက္ရမွာလားဆုုိရင္ေတာ့ ဒီလုုိေတာ့ ေျပာလုု႔ိ မရေသးပါဘူး။ ေနာက္တန္းဆုုိတာ ႐ႈံးတယ္နဲ႔ မ႐ႈံးဘူးကုုိသာ အဆုုံးအျဖတ္ေပးႏိုုင္တာမ်ဳိးပါ၊ မ႐ႈံးရင္ မထြက္ရဘူးလုုိ႔႔ပဲ ေျပာလုုိ႔ရပါေသးတယ္။ တက္ရမယ္ မတက္ရဘူးဆုုိတာကေတာ့ ေရွ႕တန္းက အႏုုိင္ဂုုိး ႐ွဴးႏိုုင္တဲ့အေပၚ မူတည္ပါတယ္။ ေရွ႕တန္းပညာသိကၡာက ၀ိပႆနာပညာတာ၀န္ေက်လုုိ႔ မဂ္ပညာတစ္ခုုေလာက္ အနည္းဆုုံးရေအာင္ ႐ွဴးႏုုိင္မယ္ဆုုိရင္ေတာ့ နိဗၺာန္ဖလား အပုုိင္ရၿပီျဖစ္လုုိ႔ အပါယ္ေလးဘုုံကုုိ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မသြားရဘဲ တစ္ဆင့္တက္သြားၿပီလုုိ႔ ဆုိႏုုိင္ပါတယ္။
ဒီအဆင့္ေရာက္ေအာင္ မတက္ႏုုိင္ေသးရင္ေတာ့ မထြက္ရေသးဘူးဆုုိေပမယ့္ အခုုိင္အမာေတာ့ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ အခ်ိန္မေရြး အပါယ္ေလးဘုုံဆီ ျပန္လည္သြားႏုုိင္ပါတယ္။

အဲ … “ျပန္လည္သြားႏုုိင္တယ္”ဆုုိတာနဲ႔ စပ္မိလုုိ႔ ေျပာရဦးမယ္။ အျပင္ေဘာလုုံးပြဲေတြမွာ “ေခါက္ဆြဲစားတယ္”ဆုုိတဲ့ ေ၀ါဟာရတစ္ခုု ရွိတယ္။ အမရပူရမွာေနတုုန္းက မႏၲေလးတုုိင္းမွာ ေဘာလုုံးကစားရာမွာ နာမည္ႀကီးသေလာက္ ေခါက္ဆြဲစားရာမွာလည္း နာမည္ႀကီးတဲ့ ေရွ႕တန္းတုုိက္စစ္မွဴး ေဘာလုုံးသမားႀကီးတစ္ဦးအိမ္မွာ ဆြမ္းခံရလုုိ႔ အေတာ္ရင္းႏွီးခဲ့ဘူးတယ္။ မိမိက ေခါက္ဆြဲစားတယ္ဆုုိတာ တကယ့္ေခါက္ဆြဲေျပာတာမွတ္လုုိ႔ “ေဘာလုုံးသမားေတြ ေခါက္ဆြဲစားတာ ဘာျဖစ္လုုိ႔ အျပစ္ေျပာရတာလဲ” ဆုုိတဲ့ အေၾကာင္း ေမးၾကည့္ေတာ့ သူက ရယ္ပါတယ္။

ေခါက္ဆြဲစားတယ္ဆုုိတာ အျပင္က အစားစရာေခါက္ဆြဲစားတာကုုိ ေျပာတာမဟုုတ္ဘူး။ သေရျဖစ္ ရင္ေတာင္ ေအာက္ေၾကးသမားဘက္က အႏုုိင္ရသြားႏုုိင္တဲ့ ပြဲမ်ဳိးမွာ ေအာက္ေၾကး ကစားသမား ေတြဆီက ေငြကုုိ ယူထားတဲ့ အထက္ေၾကး ေဘာလုုံးအသင္းက ေရွ႕တန္းကစားသမားေတြ တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ ဂုုိးေရွ႕မွာ ကုုိယ့္ဆီ ေဘာလုုံးရလာၿပီဆုုိရင္ ဂုုိး႐ွဴးခြင့္ရေပမယ့္ မ႐ွဴးဘဲ တစ္ဖက္အသင္းက ဖ်က္ထုုတ္ဖုုိ႔အခ်ိန္ရေအာင္ လိမ္ေခါက္ၿပီး အခ်ိန္ဆြဲ၊ ေနာက္ျပန္ဆြဲ လုုပ္ေနတာကုုိ ေျပာတာ။ အမွန္ကေတာ့ ေခါက္ဆြဲလုုပ္ေနတာပါ။ ဒါကုုိ အျပင္က စားစရာေခါက္ဆြဲနဲ႔ တင္စားၿပီး “ေခါက္ဆြဲစားတယ္”လုုိ႔ ေျပာၾကတာတဲ့။

အဲဒီသေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆုုိရင္ ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲမွာလည္း ေရွ႕တန္းျဖစ္တဲ့ ပညာသိကၡာပုုိင္း ေရာက္ၿပီဆုုိရင္ ဗုုဒၶဘာသာ၀င္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေခါက္ဆြဲစားသူေတြ ျဖစ္ေနၾကလုုိ႔ အႏုုိင္ဂုုိး မ႐ွဴး ႏုုိင္ၾကတာကုုိ ေတြ႕ေနရတယ္။

ဗုုဒၶဘာသာတုုိ႔အေနနဲ႔ ဘယ္လုုိ ကုုသုုိလ္ေကာင္းမႈမ်ဳိးပဲ လုုပ္လုုပ္ “နိဗၺာန ပစၥေယာ ေဟာတုု” လုုိ႔ ဆုုိၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ တကယ္တန္း အလွဴႀကီး အတန္းႀကီး လုုပ္ၾကလုုိ႔ ေရစက္ခ်မယ့္ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီ ဆုုိရင္ေတာ့ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုုရားႀကီးက “ဥတၱမပုုရိသ ဒီပနီ”က်မ္းမွာ ေရးျပသလုုိပဲ “နိဗၺာန ပစၥေယာ”က အသံသဲ့သဲ့ကေလးနဲ႔ ပါေလကာမတၱပဲ ပါေတာ့တယ္။ “အၾကင္မွ်ေလာက္ ကာလပတ္လုုံး နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုုိ မရရွိေသး၊ ထုုိမွ်ေလာက္ကာလပတ္လုုံး သံသရာ၌ က်င္လည္ရသည္ရွိေသာ္”ကစၿပီး ေရစက္ခ်ဆရာ အာ၀ဇၨန္းေကာင္းရင္ ေကာင္းသေလာက္ သံသရာက်င္လည္ေရး တရားေတြကုုိ ေတာင္းေန ၾကတဲ့အတြက္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းကုုသုုိလ္ေတြ ေၾကာင္ျခစ္သလုုိ ျဖစ္ကုုန္ၾကတယ္တဲ့။

“ကုုသုုိလ္ေၾကာင္ျခစ္ ျဖစ္တယ္”ဆုုိတာ သစ္သားသင္ပုုန္းႀကီးေတြနဲ႔ စာေရးတဲ့ေခတ္က သုုံးတဲ့ စကားပါ။ သစ္သားမွာ ထမင္းရည္နဲ႔ မီးေသြးမႈန္႔သုုတ္လိမ္းၿပီး ေရးထားတဲ့စာကုုိ ေၾကာင္ ကုုတ္ျခစ္ပစ္တဲ့အခါ စာလုုံးေတြ ဖတ္မရေတာ့ဘဲ ျဖစ္ကုုန္တာကုုိ ေျပာတာ။ ကုုသိုုလ္ေၾကာင္ျခစ္ေတြ လုုပ္ေနတာဟာ သံသရာ ၀ဋ္ဒုုကၡမွ လြတ္ရာနိဗၺာန္အတြက္ လုုပ္တဲ့ ကုုသုုိလ္ေတြကုုိ သံသရာနယ္ထဲ ျပန္လည္ေအာင္ ေခါက္ဆြဲ လုုပ္ပစ္ၾကတာပဲ မဟုုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲေတြမွာလည္း ေရွ႕တန္း ပညာသိကၡာပုုိင္း ေရာက္ၿပီဆုုိရင္ ေခါက္ဆြဲစားသူေတြမ်ားၿပီး အႏုုိင္ဂုုိး မ႐ွဴးၾကတဲ့အတြက္ သံသရာက မတက္ႏုုိင္ၾကသူေတြ မ်ားေနၾကတယ္လုုိ႔ ေျပာတာပါ။
——————–

ေလာကီသားေတြဟာ ေလာကထဲ ေနၾကသူေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲေတြကလည္း နိဗၺာန္ဖလားကုုိ တုုိက္႐ုုိက္ရည္မွန္းတဲ့ ဓမၼေဘာလုုံးပြဲေတြခ်ည္း ကစားေနၾကရတာ မဟုုတ္ပါဘူး။ ကုုိယ္က်င္ လည္ရာ ေလာကအတြက္ ကစားၾကရတဲ့ ေလာကေဘာလုုံးပြဲေတြလည္း အမ်ားႀကီး ကစားေနၾကရတာပါ။ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏုုိင္ငံေရးစတဲ့ ေဘာလုုံးပြဲေတြေပါ့။

ပညာေရးမွာ ပညာကုုိ အေလးမထားဘဲ အေပ်ာ္အပါးေတြ ကာလေပၚေဆး၀ါးေတြ အသုုံးျပဳေနၾက တဲ့ သူေတြ။ စီပြားေရးလုုပ္ရင္းက အေပ်ာ္အပါးတုုိ႔၊ ေလာင္းကစားတုုိ႔၊ အႀကံအဖန္ အကပ္အရပ္ေတြနဲ႔ ျဖတ္လမ္းနည္း စီးပြားရွာခ်င္ၾကသူေတြ စသည္ေပါ့။ ဒီလုုိလူေတြလည္း ေခါက္ဆြဲစားေနၾကသူေတြပါပဲ။

ဒီေန႔ ပရဟိတ လူငယ္ေမာင္မယ္တုုိ႔အေနနဲ႔ မိမိတုုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ အခုုလုုိ ပရဟိတ လုုပ္ငန္းေတြကုုိ  လုုပ္ေဆာင္ေနၾကတာဟာ ကုုိယ့္ရင္ထဲမွာ လူမႈေရး ေဘာလုုံးပြဲႀကီး ဆင္ႏႊဲေနၾက တာပါပဲ။ တခ်ဳိ႕ဆုုိရင္ ႏုုိင္ငံေရးအသင္းအဖြဲ႕ေတြထဲမွာ ပါ၀င္ၿပီး ႏုုိင္ငံေရး ေဘာပြဲဆင္ႏႊဲေနၾကသူေတြလည္း ရွိေနၾကမွာ ပါ။

ဒီေန႔ ဂ်ာနယ္ေတြ သတင္းစာေတြကုုိ ဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါ ႏုုိင္ငံေရးေဘာလုုံးပဲြ ဆင္ႏႊဲေနၾကသူ အခ်ဳိ႕ ဆုုိရင္ စၿပီး ေၾကြးေၾကာ္တုုန္းကေတာ့ အပ်ံစားဒီမုုိကေရစီ ႏုိင္ငံႀကီးျဖစ္ေအာင္ ခ်ီတက္မယ့္ အေကာင္းစား အစုုိးရျဖစ္ေစဖုုိ႔ဆုုိတဲ့ အသံေတြ ျမည္ဟိန္းေနလုုိ႔ လက္ခုုပ္လက္၀ါးေတြ အားရပါးရတီးၿပီး အားေပးမယ္မွ မႀကံရေသးဘူး လိမ္ေကြ႕ေခါက္ဆြဲလုုပ္ေနၾကတဲ့ အေၾကာင္းေတြက ေန႔စဥ္သတင္းေတြထဲမွာ အမ်ားဆုုံး ပါေနၾကတာ လူငယ္ေမာင္မယ္ေတြလည္း ေတြ႕မိၾကမွာပါ။

အရွိန္အဟုုန္နဲ႔ခ်ီတက္ၿပီး ဒီမုုိကေရစီဖလားႀကီးနဲ႔ ေအာင္ပြဲခံၾကမယ္လုုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္သံဟိန္းခဲ့ၿပီးမွ ေခါက္ဆြဲစားသူေတြ မ်ားေနရင္ေတာ့ ကုုိယ့္အသင္းေကာင္တာေပါက္ၿပီး တစ္ဖက္အသင္း အေခ်ာင္ဂုုိးနဲ႔ အႏုုိင္ရသြားရင္ ဘာျဖစ္သြားမယ္ဆုုိတာ သိတယ္မုုိ႔လား။ ႐ႈံးထြက္ပြဲတုုိ႔ရဲ႕ ထုုံးစံအတုုိင္း ႐ႈံးၿပီးရင္ ထြက္ရမွာပဲ။ သုုဂတိဘုုံက ထြက္ရရင္ ဘယ္ေရာက္သြားမယ္ဆုုိတာ အားလုုံးသိၾကမွာပါ။

အခုုတရားပြဲႀကီး က်င္းပတဲ့ လူငယ္ေမာင္မယ္ေတြ အားလုုံးဟာ ကုုိယ့္လုုပ္ငန္းနဲ႔ ကုုိယ့္ပန္းတုုိင္ကုုိ သေဘာေပါက္ၿပီး မ်က္ျခည္မျပတ္ၾကေစဖုုိ႔ အထူးသတိထားၾကရပါလိမ့္မယ္။ “ပရဟိတအလုုပ္” ဆုုိတာ အမ်ားအက်ဳိးကုုိ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတာပါ။ ဘာရည္မွန္းခ်က္နဲ႔လည္းဆုုိတာ အထူေျပာဖုုိ႔ မလုုိပါဘူး “အမ်ား ခ်မ္းသာဖုုိ႔”ပါပဲ။

ဒီလုုပ္ငန္းမွာ ပါ၀င္ၾကတဲ့ လူငယ္ေမာင္မယ္ေတြအေနနဲ႔ ကုုိယ့္ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ မ်က္ျခည္ျပတ္ၿပီး ကုုိယ္က်ဳိးဖက္လာၾကမယ္၊ အနည္းဆုုံး ကိုုယ့္အတြက္ ဂုုဏ္သတင္းေက်ာ္ေစာျခင္းေတြကုုိ ေတာင့္တလာ ၾကမယ္။ ေနရာရလုုိမႈ၊ အာဏာျပလုုိမႈ၊ ဗုုိလ္က်လုုိမႈေတြ ဖက္လာၾကမယ္ဆုုိရင္ သိတယ္မုုိ႔လား “ေအာင္ပြဲ သြားေတြ” ျဖစ္ရမည့္အစား “ေခါက္ဆြဲစားသူေတြ”ျဖစ္သြားၾကမွာပဲ။

ဒီလုုိ ျဖစ္သြားၿပီဆုုိရင္ေတာ့ အခ်င္းခ်င္းညီညြတ္မႈေတြ ပ်က္ျပားၿပီး ေကာင္တာေပါက္သြားမွာ ေသခ်ာတယ္။ ေကာင္တာေပါက္သြားရင္ တစ္ဖက္အသင္းက အေခ်ာင္ဂုုိးနဲ႔အႏုုိင္ရသြားမွာလည္း မုုိး လက္ညွဳိးထုုိး မလြဲပဲ။ ကုုိယ့္ရင္ထဲက ေဘာလုုံးပြဲဆုုိတာ ခဏ ခဏလည္း ေျပာခဲ့ပါၿပီ။ ႐ႈံးရင္ထြက္၊ ႏုုိင္ရင္တက္ရမွာေလ။ ႏုုိင္တက္မျဖစ္ရင္ေတာ့ ႐ႈံးထြက္က ေသခ်ာေနတာပဲ။

သုုဂတိလူ႔ဘုုံက ထြက္ရၿပီဆုုိရင္ ဘယ္ေရာက္သြားမလဲ ဆုုိတာကေတာ့ ေမးေနစရာမလုုိပါဘူး။ ငယ္ငယ္တုုန္းက နားေထာင္ဖူးတဲ့ ေထြးညဳိျပဇာတ္ထဲကလုုိပဲ “ကုုိႀကီးသာဒင္ ေျမႀကီးခံေနလုုိ႔ေနာ္၊ ေျမႀကီးသာ မခံရင္ အ၀ီစိ ေရာက္သြားမယ္”ဆုုိတာမ်ဳိး ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေမာင္တုုိ႔ မယ္တုုိ႔ အေလးအနက္ မွတ္ထားၾကပါ။ ေခါက္ဆြဲစားသူေတြ ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ေခ်ာက္ထဲ သြားသူေတြ ျဖစ္မွာလည္း မလြဲပါဘူး။

ေမာင္တုုိ႔ မယ္တုုိ႔ အားလုုံး “ေခါက္ဆြဲစားၿပီး ေခ်ာက္ထဲသြားသူ” မျဖစ္ၾကဘဲ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုုိင္ကုုိ မ်က္ခ်ည္မျပတ္ဆင္ႏႊဲေနၾကတဲ့ “ေအာင္ပြဲသြားသူေတြ”ျဖစ္ၾကပါေစလုုိ႔ တုုိက္တြန္း ဆုုေတာင္း လုုိက္ပါတယ္။

ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)
(၆-၅-၂၀၁၄)