Friday, September 6, 2013

မွတ္သားဖြယ္ နည္းလမ္း ေလးသြယ္


မွတ္သားဖြယ္ နည္းလမ္း ေလးသြယ္

အခါတပါးမွာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ျမင္းမ်ားကို ယဥ္ေက်းသိပ္ေမြ႔ျပီး လိုရာသုံးနုိင္ရန္ ျမင္းမ်ား ထိန္းေက်ာင္းသင္ၾကားရာ ျမင္းထိန္းဆရာ နဲ႕ေတြ႔ဆုံေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက ျမင္းထိန္းဆရာကို ေမးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
“ အသင္ ျမင္းထိန္းဆရာ အသင္ မည္သုိ႔ မည္ပုံ ဤျမင္းရုိင္းမ်ားကို ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆုံးမေတာ္မူသနည္း”
“ ျမတ္စြာဘုရား........ ကၽြႏု္ပ္ ဤျမင္းရုိင္းမ်ားကို ဆုံးမ ထိန္းေက်ာင္းပုံမွာ နည္းလမ္း ေလးသြယ္ျဖင့္ ထိန္းေက်ာင္းသြန္သင္ ပါသည္။ ”

(၁) အႏုနည္းႏွင့္ သင္ၾကားပါသည္။
(၂) အၾကမ္းနည္းျဖင့္ သင္ၾကားပါသည္။
(၃) အႏု အၾကမ္းေရာ၍ သင္ၾကားပါသည္။
(၄) ေနာက္ဆုံး ၎နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ သင္ၾကားမရပါက သတ္ျပစ္ခဲ့ပါတယ္။
ျမင္းထိန္းဆရာသည္လည္း ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္လည္ ေမးေလွ်ာက္ပါသည္။
“ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မ်ားျပားလွစြာေသာ သံဃာေတာ္ေတြကို မည္သည္အာဏာ မည္သည့္ လက္နက္မွ် မသုံးပဲ မည္သုိ႔ မည္ပုံ ထိန္းခ်ဳပ္ သြန္သင္ဆုံးမေတာ္မူပါသနည္း ”
ဤအခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားသည္လည္း ျမင္းထိန္းဆရာ သုံးေသာ နည္းမ်ားအတုိင္း ဆုံးမသည္ ဟု ေျဖၾကားေတာ္မူပါသည္။

(၁) အႏုနည္းႏွင့္ သင္ၾကားဆုံးမပါသည္။ ။ ဒါန, သီလ, ဘာ၀နာ အက်ဳိးအေၾကာင္းျဖင့္ ေဟာေျပာသြန္သင္ပါသည္။ ဒါနျပဳျခင္းျဖင့္ လူအမ်ားခ်စ္ခင္ၾကသည္။ ေပးကမ္းျခင္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပုိင္ဆုိင္ရယူမႈ အက်ဳိးရပါသည္။ သီလကို ေစာင့္တည္ျခင္းေၾကာင့္ လက္ငင္းခ်က္ျခင္း ခ်မ္းသာရာ ရပါသည္။ မေကာင္းမႈ မလုပ္ခဲ့သည္ျဖစ္၍ မိမိစိတ္ မိမိလုံျပီး ရဲ႕၀ံ့စြာ ေနထုိင္နုိင္ျခင္း ခ်မ္းသာကိုရပါသည္။ ဘ၀နာ ပြားမ်ားျခင္းေၾကာင့္ စိတ္တည္ျငိမ္ ေအးခ်မ္းနုိင္ပါသည္။

(၂) အၾကမ္းနည္းျဖင့္ သြန္သင္ဆုံးမျခင္း။ ။ ကာယကံ, ၀စီကံ, မေနာကံ စေသာ ကံသုံးပါးသည္ မေကာင္းသည္ နယ္ပယ္ ၊ မေကာင္း၀န္က်င္မွာ ေပ်ာ္ပါးေနပါက အပါယ္သုိ႔ လားေရာက္ျခင္း အေၾကာက္တရားျဖင့္ ဆုံးမသြန္သင္ျခင္း။ သူတစ္ပါး အသက္ သတ္ျခင္းကာယကံ အမႈေၾကာင့္ အသက္တုိ အနာေရာဂါထူေျပာျခင္း၊ ေျခလက္အဂၤါ မစုံျခင္း ဆင္းရဲဒုကၡခံစားရပါသည္။ ၀စီကံ ျဖစ္ေသာ ပိသုန၀ါစာ, သံဗပၸလ၀ါစာ, ဗရုႆ၀ါစာ မ်ားေၾကာင့္ မိမိအား အေကာင္းမျမင္ အမုန္း၀င္၍ သူမ်ား မႏွစ္သက္ျခင္း စြန္႔ပယ္ျခင္း ဆင္းရဲကုိ ခံစားရပါသည္။ မေနာကံ သည္ က်န္ေသာ ကံႏွစ္ပါး၏ အခ်ဳပ္ျဖစ္သည္ထင္ပါသည္။

ကံႏွစ္ပါး က်ဴလြန္ုဖို႔ ၎ကံသည္ အရင္ဆုံးျဖစ္တည္ ပြားျဖစ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မေနာျဖင့္ ၾကံစည္, ၀စီျဖင့္ ေၾကြးေက်ာ္ စည္းလုံး ကာယကံျဖင့္ က်ဴးလြန္မိၾကသည္ ျဖစ္၍ ကံသုံးပါး အမႈကို မေကာင္းမႈနယ္ပယ္ ၾကဴလြန္ပါက မေကာင္းမႈအျပည့္လ်ံေသာ အပါယ္ဘုံသုိ႔ လားေရာက္ရျခင္းျဖစ္သည္ ဟု အၾကမ္းနည္းျဖင့္ ဆုံးမျခင္း။

(၃) အႏု, အၾကမ္းေရာ ၍ ဆုံးမျခင္း။ ။ ဒါန, သီလ, ဘာ၀နာ ျမတ္ေသာ အမႈတုိ႔ေၾကာင့္ ေကာင္းက်ဳိး ခံစားရပုံႏွင့္ ဒါန, သီလ, ဘာ၀နာ စေသာ ျမတ္ေသာ အမႈတုိ႔နဲ႕ ေ၀းကြားရျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲဒုကၡ ခံစားရပုံတုိ႔ကုိ ယွဥ္၍ သြန္သင္ဆုံးမျခင္း။ ဒါနျပဳခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ယခု ခ်မ္းသာရ၏။ သီလေစာင့္တည္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါးေသာ ေဘးမွ လြတ္ကင္းခ်မ္းသာစြာေနရျခင္း။

ဘာ၀နာ ပြားမ်ားျခင္းေၾကာင့္ မိမိပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ အလိုက္သင့္ေနထုိင္တတ္ျခင္းျဖင့္ စိတ္ခ်မ္းသာရျခင္း။ ဒါနမျပဳခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲ႕ဒုကၡမ်ားရျခင္။ သီလ မေစာင့္တည္ခဲ့ျခင္းေၾကာင္း သူခုိးေဘး, မင္းေဘး, မီးေဘး စေသာ သဘာ၀ေဘးဒုကၡဆုိးၾကီးမ်ားႏွင့္ ၾကဳံေတြဆင္းရဲရျခင္း။ ဘာ၀နာ မပြားျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အလိုမက်မႈရွိလာလွ်င္ ေဒါသျဖစ္ရျခင္း, လိုခ်င္မႈမ်ားလာျပီး ရတာမလို လိုတာမရျဖစ္ျခင္း၊ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္မႈ အမႈမ်ား မျပဳလုပ္နုိင္ျခင္း။ မိမိကိုယ္ကို ဘာေတြျဖစ္ပ်က္ေနျခင္းကို သတိမထား မသိမႈမ်ားေနျခင္း။ ဤကဲ့သုိ႔ ေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ ေကာင္းက်ဳိးရနုိင္သလို မေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ မေကာင္းတာရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖင့္ သြန္သင္ဆုံးမျခင္း။

(၄) သြန္သင္လမ္းျပ မရေသာ တပည့္မုိက္အား သတ္ျပစ္ျခင္း။ ။ အထက္ပါ နည္းလမ္း သုံးသြယ္ျဖင့္ သြန္သင္မရေသာ တပည့္ မုိက္အား မည္သုိ႔ မည္ပုံ မဆုံးမေတာ့ေပ။ ေကာင္းသည္ ဆုိးသည္ လဲမရွင္းျပ မဆုံးမေတာ့ေပ။ ၎အၾကင္ပုဂၢဳိလ္ ဥေပကၡာျပဳလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဥေပကၡာျပဳလိုက္ျခင္းသည္ အၾကင္ပုဂၢဳိလ္အား အေသသတ္လိုက္သကဲ့သုိ႔ ပင္ရွိပါသည္။ ဥေပကၡာတရားသည္ တကယ္ပင္ ေၾကာက္ဖုိ႔ေကာင္းပါသည္။

မိမိအား မိမိအလြန္ျမတ္ႏုိးရေသာ သူက မိမိအား ဥေပကၡာျပဳသြားလွ်င္ အမည္သုိ႔ရွိသည္ကို ဥေပကၡာ ျပဳျခင္းခံရဖူးသူတုိင္း ခံစားမိမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ က မိမိအား ဥေပကၡာျပဳသြားသည္ပင္လွ်င္ ေတာ္ေတာ္ ခံစားရပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဥေပကၡာျပဳျခင္း ခံရသူသည္ မည္သုိ႔မည္ပုံရွိနုိင္မည္နည္း။ အေသသတ္သကဲ့သုိ႔ ပင္ရွိေျခပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရာက ဒါမလုပ္နဲ႕လို႔ တားျမစ္ထားသည္ကို မိမိက က်ဴးလြန္မိသည္ႏွင့္ မိမိက ျမတ္စြာဘုရား မထီမဲ့ျမင္လုပ္ရာေရာက္ပါသည္။ ဘုရား၏ စကားအား ဥေပကၡာရာ ျပဳရာေရာက္ပါသည္။ မိမိဥေပကၡာျပဳရာ မ်ားလာသည္ႏွင့္ အမွ် ဘုရား၏ ဥေပကၡာျပဳမႈသည္ နီးနီးလာသည္ကို သတိျပဳမိနုိင္ပါေစ။

ဘုရားရဲ႕ စကား သံဃာမ်ားရဲ႕ တရားကို လိုက္နာမႈမရွိတာဟာ ၄င္းတုိ႔၏ အေသသတ္ျခင္း, ဥေပကၡာျပဳျခင္း ခံရေအာင္ ေနေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ အၾကံျပဳခ်င္ပါသည္ ရတနာသုံးပါး၏ ဥေပကၡာ ျပဳျခင္း မခံရေအာင္ ေနုနုိင္ၾကပါေစ...။

မွတ္ခ်က္။ ။ ၁၃၇၂ ခုႏွစ္ ၀ါေခါင္လဆန္း ၈ ရက္ေန႔ည ေဆြးေႏြးျခင္းစကား၀ုိင္း (တရားစကား၀ုိင္း) မွ မွတ္သားနာယူ၍ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ စာဖတ္သူ လက္ခံျခင္မွ လက္ခံမည္။ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ျပီး မွတ္သားပါ။ ေ၀ဖန္စဥ္းစား၍ မွတ္သားပါလို႔ တုိက္တြန္းျခင္ပါသည္။

ေသာ္ဇင္