Friday, September 20, 2013

ကတိရယ္...၊ ဂတိရယ္...၊ အဂတိရယ္...

9.19.3


ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လႇန္ေရး (၆)ႏႇစ္ျပည့္ အထိမ္းအမႇတ္ အခမ္းအနားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္က က်င္းပစဥ္

ကတိရယ္...၊ ဂတိရယ္...၊ အဂတိရယ္...

ႏိုင္ငံသားမႇန္က ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္၀င္စားရမယ္။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံေရး ကိုယ္သိရမယ္။ တတ္စြမ္းသမွ် ပါ၀င္ထမ္းရြက္ရမယ္။ တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအလုပ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရးသမားမႇ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္မဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံသားတိုင္း လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ပဲ။ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ႏုိင္ငံေရးလုပ္ႏိုင္မႇ အဲဒီႏုိင္ငံဟာ ေကာင္းလာႏုိင္မယ္၊ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္းလို႔ ဆိုရာမႇာ အဓိကအားျဖင့္ ႏုိင္ငံသားတိုင္း ႏိုင္ငံေရး အသိအျမင္ ပြင့္လင္းေစရမယ္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ႏိုင္ငံသား တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ေသေရးရႇင္ေရးကိစၥ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥဆိုတာ သိနားလည္ႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး အသိဥာဏ္ေရခ်ိန္ ျမင့္မားပြင့္လင္း လာေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္။ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ႏိုင္ငံေရးအသိအျမင္ ပြင့္လင္းၿပီး မိမိႏိုင္ငံ ျမင့္မားေရးအတြက္ မိမိက တစ္တပ္တစ္အား ပါ၀င္ထမ္းရြက္မႇသာ မိမိႏိုင္ငံ အဆင့္တစ္ခု ျမင့္ျမင့္မားမား ရႇိေပလိမ့္မယ္။ ကိုယ္လဲတာ ကိုယ္ထူ၊ ကိုယ္ထူမႇ ကိုယ္ထႏိုင္လိမ့္မယ္။

အာဏာရႇင္ ေခတ္တစ္ေလွ်ာက္ ႏိုင္ငံေရးကို ႏိုင္ငံသားတို႔နဲ႔ မဆိုင္ေအာင္ ၿခိမ္းေျခာက္ခဲ့ၾကလို႔ ႏိုင္ငံသားတို႔နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးက ခပ္စိမ္းစိမ္း ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုရင္ ေထာင္ဒဏ္လား၊ ေသဒဏ္လား ထင္မႇတ္မႇားကာ ေၾကာက္ရြံ႕ေနခဲ့ၾကတယ္။ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္မ၀င္စားပါ ဆိုသူမ်ားလည္း ခပ္မ်ားမ်ား ေပၚထြက္လာခဲ့တယ္။ အမႇန္က ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္မ၀င္စားပါ ဆိုတဲ့သူဟာ ကိုယ္က်ဳိးသမား ဆႏၵာဂတိ၊ အေၾကာက္ႀကီးသူ ဘယာဂတိ၊ ႏိုင္ငံေရးကို မသိနားမလည္သူ ေမာဟာဂတိ စတဲ့ အဂတိတရားမ်ား သင့္ေရာက္မႇန္းမသိ သင့္ေရာက္ေနသူမ်ားသာ ျဖစ္တယ္။

အရင္စစ္အစိုးရက စက္ေသနတ္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ အခုအစိုးရကေတာ့ ေလေသနတ္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ တစ္ေယာက္ေသာသူက လက္ရႇိအစိုးရအေပၚ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ ေမးလို႔ အဲဒီလိုေျဖလိုက္တယ္။ သမၼတႀကီး လစဥ္မိန္႔ခြန္းေတြ ေျပာေနတာေတြ၊ လယ္ေတာအိမ္မႇာ ပါတီအဖြဲ႕ငယ္ေတြနဲ႔ ေတြ႕လိုက္။ ၈၈ အဖြဲ႕နဲ႔ ေတြ႕လိုက္ဆိုတာေတြ ေတြ႕ရေတာ့ ၁၉၈၈ တုန္းက ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အအံုႀကီးကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး အုတ္ျမစ္ခ်ၾကတာေပါ့ဆိုတဲ့ သမၼတ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ရဲ႕ ေလသံကို သြားသတိရ ၾကားေယာင္မိတယ္။

အရင္စစ္အစိုးရနဲ႔ အခုအစိုးရ ထူးျခားတာက အရင္စစ္အစိုးရက နည္းဗ်ဴဟာအရ ဒါနဥပါယ္၊ ဒ႑ဥပါယ္၊ ေဘဒဥပါယ္သံုးပါးကို ပုဂၢဳိလ္ၾကည့္ၿပီး လိုသလို လႇည့္သံုးတယ္။ ေပ်ာ့ညံ့တဲ့သူကို အခြင့္အေရး တစ္ခုခုေပးၿပီး ၿငိမ္ေအာင္လုပ္တယ္။ ျပင္းထန္တဲ့သူကို ဒဏ္ခတ္တယ္၊ ေထာင္သြင္းႏႇိပ္စက္တယ္၊ ႏႇစ္ရႇည္ေထာင္ခ်တယ္၊ အခ်ဳိ႕ကို ေသြးခြဲသပ္လ်ဳိတယ္၊ သာမဥပါယ္ကို လံုး၀မသံုးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔မေအာင္ျမင္ဘူး။ အခု အစိုးရကေတာ့ သာမဥပါယ္ကို အေလးထား သံုးစြဲလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေနာက္ကမၻာက အသိအမႇတ္ျပဳ လက္ခံလာတယ္။ အေနာက္ကမၻာမႇာ ၀င္ဆံ့လာတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပည္သူအတြက္ လက္ရႇိအက်ဳိးျဖစ္တာ မျဖစ္တာထားလိုက္၊ ဒီသာမဥပါယ္ေၾကာင့္ သူတို႔လမ္းေၾကာင္းကေတာ့ ေျဖာင့္သင့္သေလာက္ ေျဖာင့္သြားတာအမႇန္ပဲ၊ သူတို႔အတြက္ ေျပာတာေနာ္၊ တိုင္းျပည္အတြက္ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ အေျခခံျပည္သူ အမ်ားစုကေတာ့ ၾကာေလ မေခ်ာင္ေလပဲ၊ ၾကာေလ က်ပ္သထက္ က်ပ္ေလပဲ၊ ဒါသစၥာတရား။ ရပ္ကြက္ေတြထဲ၀င္ၾကည့္၊ အေျခခံ လူတန္းစားေတြထဲ သြားၾကည့္ သိရလိမ့္မယ္။ ဘာေတြ မႇားေနတာလဲ၊ ဘယ္သူေတြ မႇားေနတာလဲ၊ ျပည္သူအေပၚ တကယ္ေစတနာရႇိရင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အႀကီးအကဲတို႔ အေျဖရေအာင္ရႇာၾက၊ သိပါလ်က္နဲ႔ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနၾကတာလား၊ ဒါကေတာ့ မသိ။

ဆရာတစ္ဦးက လက္ရႇိႏိုင္ငံေရးကို နားေ၀တိမ္ေတာင္ ႏိုင္ငံေရးကို ကင္ပြန္းတပ္တယ္။ မႇန္လိုက္ေလ၊ ဟိုလိုလို ဒီလိုလို ေယာင္ေျခာက္ဆယ္ ႏိုင္ငံေရးပဲ၊ သာမဥပါယ္ဆိုတာ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ ေျပေျပလည္လည္ လုပ္ေဆာင္ျခင္း နည္းလမ္းလို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္။ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ ေကာင္းပါတယ္။ ေျပေျပလည္လည္ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အတိုက္အခံေကာင္း မရႇိဘဲနဲ႔ အစိုးရေကာင္း ဆိုတာ မရႏိုင္ဘူး။ အခုလက္ရႇိ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးက အတိုက္အခံ အသံက ေပ်ာက္သေလာက္ ျဖစ္ေနတယ္။ အတိုက္အခံက အတိုက္အခံ တာ၀န္ကို အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မယူဘဲေနက ဒီတာ၀န္ကို ဘယ္သူယူမလဲ စဥ္းစားလိုက္ေတာ့ ဥစၥာရင္လို ဥစၥာရင္ခဲ၊ အတိုက္အခံ တာ၀န္ကို ျပည္သူကပဲ ယူရေတာ့မယ္။ ဒီအတြက္ ျပည္သူက ႏိုင္ငံေရး အသိအျမင္ ပြင့္လင္းဖို႔ လိုလိမ့္မယ္။ ျပည္သူက ကိုယ့္အခြင့္အေရး ကိုယ္သိရမယ္။ အေၾကာက္တရားကို ေနာက္ထားလို႔ ေျပာစရာရႇိေျပာ၊ ဆိုစရာရႇိဆို ေျပာရဲဆိုရဲရမယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပည္သူအမ်ားစုဟာ မိမိအသက္ ဆက္လက္ ရႇင္သန္ႏိုင္ေရး အတြက္ ဆင္းရဲၿငိဳျငင္စြာ ႐ုန္းကန္ရေတာ့ အတိုက္အခံ လုပ္ဖို႔လည္း အခ်ိန္မရပါဘူး။ ဒီေတာ့ အတုိက္အခံ တာ၀န္ဟာ ျပည္သူကိုယ္စားျပဳတဲ့ စတုတၴမ႑ိဳင္ဆိုတဲ့ မီဒီယာအေပၚမႇာ တာ၀န္က်လာတယ္။ ခ႐ိုနီမီဒီယာေတြက အတုိက္အခံ မလုပ္ေပမဲ့ ျပည္သူ႔မီဒီယာကေတာ့ အတိုက္အခံ လုပ္ရလိမ့္မယ္။ အစိုးရေကာင္း ရဖို႔အတြက္ သတင္းစာ အယ္ဒီတာေကာင္းေကာင္း လိုတယ္လို႔ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္က ဆိုခဲ့တယ္။

ႏိုင္ငံေရး တတ္သိနားလည္သူ၊ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ထက္သန္သူတို႔က လက္ရႇိႏိုင္ငံေရးကို အားမလုိ အားမရ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ေျပာ႐ိုး ေျပာစဥ္မို႔သာ အားမလို အားမရလို႔ ေျပာရတာ တကယ္ေတာ့ အားလိုပါလ်က္ အားမရျဖစ္ေနတာ၊ တကယ့္ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုဘက္မႇာ အားက မရႇိဘူး ျဖစ္ေနတယ္၊ ဆရာတို႔ ေျပာသလို ႏႇစ္ႏႇစ္ဆယ္ေလာက္ ႏိုင္ငံေရးသင္း သတ္ခံရတာလည္း ပါတာေပါ့၊ ေျပေျပျပစ္ျပစ္၊ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း ဆိုတာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေလးနဲ႔ အ၀ႇာျပဳတဲ့ ---ဟို ဟာလို ျဖစ္မႇာလဲ စိုးရတယ္။



တိုင္းျပည္အတြက္ လားရာဂတိ ေကာင္းဖို႔ဆိုရင္ အစိုးရအဖြဲ႕ဟာ ဂတိတည္ဖို႔ လိုသလို (တိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူလူထုအေပၚ သစၥာေစာင့္သိဖို႔လို) အဂတိတရား ကင္းရႇင္းဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ လံုး၀ကင္းစင္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ အဂတိတရားေတြ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ ကင္းရႇင္းဖို႔ လိုေပလိမ့္မယ္။ ကတိတည္မႇ ဂတိတည္၊ ဂတိေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ အဂတိတရား ကင္းရႇင္းမႇ ဂတိ ေကာင္းပါလိမ့္မယ္...



လက္ရႇိ အေနအထားက မေရရာေသာ ဘ၀မို႔ အားငယ္သည္ ဆိုရမလား၊ အေမႇာင္လမ္းမႇာ စမ္းတ၀ါး၀ါးလို႔ ေျပာရမလား၊ ေ၀၀ါးေနေသာ မနက္ျဖန္မ်ားလားလို႔ ေအာက္ေမ့ရမလား၊ ႏိုင္ငံေရး ဂတိကေတာ့ ဘာမႇ မေရရာ မေသခ်ာပါဘူး။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲေတာင္ စိတ္မခ်ရသလို ဘာသာေရးနဲ႔ အမ်ဳိးသားေရးကို မႈိင္းတိုက္သူတို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၄ ကိုလည္း ဘာမႇမယံုစားရဲဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္သူေတြမႇာ အနာဂတ္ ေပ်ာက္ေနတယ္။ ဂတိတည္ဖို႔ဆိုရင္ ကတိတည္ရ ပါလိမ့္မယ္။ ဂတိျမဲဖို႔ဆိုရင္ ကတိျမဲရ ပါလိမ့္မယ္။ ဂတိဆိုတာ လားရာပဲ၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္အဖုိ႔ အေရးအႀကီးဆံုးက ဂတိျမဲဖို႔၊ လားေရာက္ရာ ဘ၀ေကာင္းဖို႔ပဲ၊ သို႔မဟုတ္ အပါယ္တံခါး ပိတ္သြားဖို႔ပဲ၊ လိုအပ္တာက ဂတိျမဲဖို႔ အတြက္ဆိုရင္ ကတိျမဲဖို႔ ကတိတည္ဖို႔ လိုအပ္သလို အဂတိကင္းရႇင္းဖို႔လည္း လုိပါတယ္။

မင္းမႇာသစၥာ လူမႇာကတိ ဆိုရာမႇာ မင္းလည္းလူပဲဆိုေတာ့ ကတိဆိုတာ သစၥာတရားပဲ၊ အရေကာက္ အတူတူပါပဲ။ ကတိသစၥာ တည္ေသာအခါ၀ယ္ ၾသဇာေလးနက္ ေပၚဆီတက္၍ ႏြယ္ျမက္သစ္ပင္ ေဆးဖက္၀င္၏ လို႔ဆိုရာမႇာ ကတိနဲ႔သစၥာ ထပ္တူအရတူ ဆိုထားပါတယ္။ ဒီလကၤာမႇာ အဓိကညႊန္း လိုတာက တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္သူ အစိုးရမ်ားကို ညႊန္းဆိုတာပါ။ တိုင္းျပည္ အႀကီးအကဲေတြ ကတိသစၥာ မရႇိခဲ့ၾကရင္ ေျမဆီေျမလႊာဟာ ေအာက္ထဲကို ခုနစ္ေတာင္ (၁၀ေပခြဲ ေလာက္) ဆုတ္နစ္က်ဆင္း သြားပါသတဲ့၊ ထိုအဆီၾသဇာ မရႇိတဲ့ အသီးအရြက္ေတြ စားရေတာ့ စားသံုးသူလူထုမႇာ ေရာဂါဘယ ထူေျပာရပါသတဲ့၊ ဒါဇာတ္အ႒ကထာမႇာ ဖြင့္ထားတာပါ။ မိမိတို႔တိုင္းျပည္ ကင္ဆာဆိုလည္း ထိပ္က၊ ဟိုေရာဂါ ဒီေရာဂါ၊ ေရာဂါဆိုး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ထိပ္ကဆိုေတာ့ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုတာ ေတြးခ်င္စရာပါ၊ ႏႇစ္ေပါင္းငါးဆယ္ေလာက္ ေခတ္အဆက္ဆက္မႇာ အုပ္စိုးသူတို႔က တိုင္းျပည္အေပၚ သစၥာေဖာက္ခဲ့ ၾကသလို ျပည္သူလူထု အေပၚမႇာလည္း သစၥာမဲ့ခဲ့ ၾကေလေတာ့ . . .။

အစိုးရ၀န္ႀကီးေတြ ကတိမတည္လို႔၊ အႀကီးအကဲေတြ ကတိမတည္လို႔ ပူညံပူညံ အသံေတြ ဂ်ာနယ္ေတြ ဖတ္ရတယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေရႇ႕အနာဂတ္လားရာ ဂတိေတြက အစိုးရအဖြဲ႕ရဲ႕ ကတိသစၥာေပၚမႇာပဲ တည္ေနပါတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႕ဟာ တိုင္းျပည္အေပၚ ဘယ္ေလာက္ သစၥာေစာင့္သိ ၾကသလဲ၊ ျပည္သူအေပၚ ဘယ္ေလာက္ ေစတနာရႇိၾကသလဲ၊ တာ၀န္နဲ႔ ၀တၲရားအေပၚ ဘယ္ေလာက္ အေလးထားၾကသလဲ၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေရြ႕က ဒီအေပၚမႇာပဲ အဓိက တည္ေနပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္ ဂတိနဲ႔ အဂတိ၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေရြ႕လားရာ ဂတိဟာ အစုိးရအဖြဲ႕ရဲ႕ အဂတိတရား ကင္းရႇင္းမႈ၊ အဂတိတရား လိုက္စားမႈနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ အခ်ဳိးညီေနပါတယ္။ လက္ရႇိ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ကမၻာမႇာ အဂတိတရား အလိုက္စားဆံုး ႏိုင္ငံေတြထဲမႇာ အဆင့္ငါးမႇာ ရႇိပါတယ္။ အဲဒီေလာက္ အေျခအေန ဆိုးပါတယ္။ အဂတိတရားဆိုတာ ေလာဘေဒါသ ေမာဟေတြက လာတယ္။ အာဏာ မက္ေမာမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ ဥစၥာမက္ေမာ မႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ သူ႔ဆန္စားရဲမႇ ဆိုသလို သူ႔ထံက တံစိုးလက္ေဆာင္ ယူထားမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ သံေယာဇဥ္မကင္း၊ ေက်းဇူးမကင္း မႈေၾကာင့္ျဖစ္ေစ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္ တာကိုလုပ္ရင္ ဆႏၵာဂတိ၊ ေဒါသေၾကာင့္ အမုန္းအာဃာတေၾကာင့္ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္တာကို လုပ္ရင္ ေဒါသာဂတိ၊ မသိနားမလည္မႈေၾကာင့္ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္တာကို လုပ္ရင္ ေမာဟဂတိ ေစတနာ အမႇားဆိုတာဟာ ေမာဟာဂတိပဲ။ ရာထူး အာဏာဥစၥာ အခြင့္အေရး စသည္တစ္ခုခု မိမိလက္လႊတ္ ဆံုး႐ႈံးရမႇာ ေၾကာက္လို႔ သို႔မဟုတ္ မိမိက လက္လြန္ေျခလြန္ တစ္ခုခု က်ဴးလြန္ထားၿပီး မိမိအလႇည့္ေရာက္ ျပန္ခံရမႇာကို ေၾကာက္လို႔ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္တာကို လုပ္ရင္ ဘယာဂတိ၊ ေၾကာက္တယ္ဆိုတာ ဆုတ္နစ္တဲ့ေဒါသပဲ၊ ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုတာ တကယ္ေတာ့ အဂတိေလးပါးကို အေျခခံ ေရးဆြဲထားတာပဲ။

အာဏာနဲ႔ ဥစၥာဟာ အေတာ္ေၾကာက္ဖို႔ ေကာင္းတယ္။ ဒီႏႇစ္ခုနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ သာမန္လူေတြဟာ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီး ၾကတာပဲ။ ဂတိျမဲမႇပဲ အဂတိက ကင္းရႇင္းတာ ဆိုေတာ့ ဂတိမျမဲေသးရင္ အဂတိမကင္းရႇင္း၊ အဂတိမရႇင္းေသးရင္ ဂတိမျမဲ၊ သူတို႔ႏႇစ္ခုက အဲဒီလို အျပန္အလႇန္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဂတိျမဲဖို႔ သီလျမဲဖို႔ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္။ ငါးပါးသီလကိုသာ လံုျခံဳေအာင္ ထိန္းႏိုင္ရင္ ဂတိက ျမဲပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕အေရြ႕ လားရာဂတိဟာ အစိုးရအဖြဲ႕ ငါးပါးသီလ လံုမလံုဆိုတဲ့ အေပၚမႇာ တည္ေနတယ္။

အာဏာရႇင္ အစိုးရေတြ အုပ္ခ်ဳပ္တိုင္းမႇာ ခ႐ိုနီေခတ္ပ်က္ သူေဌးေတြ ေပၚစျမဲပဲ။ တိုင္းျပည္ အကူးအေျပာင္း ကာလတိုင္းမႇာ ခ႐ိုနီ ေခတ္ပ်က္ သူေဌးေတြ ေပၚစၿမဲ။ အဲဒီခ႐ိုနီ တခ်ဳိ႕ဟာ လႊတ္ေတာ္ထဲမႇာလည္း ရႇိေနတယ္။ အစိုးရအဖြဲ႕ ထဲမႇာလည္း ပါေနတယ္။ ဒါဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ လံုး၀မေကာင္းဘူး။ ျပင္ပတျခား အေရးႀကီး အဖြဲ႕အစည္းေတြမႇာလည္း သူတို႔ပဲ ႀကီးစိုးထားၾကတယ္။ ဒါဟာလည္း တိုင္းျပည္အတြက္ လံုး၀မေကာင္းဘူး၊

ခ႐ိုနီဆိုတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ လံုး၀မၾကည့္၊ သူတို႔ကိုယ္က်ဳိးသာ ၾကည့္လို႔ ဒီေလာက္ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ မ်ားေနၾကတာပဲ။ ခ႐ိုနီနဲ႔ လႊတ္ေတာ္၊ ခ႐ိုနီနဲ႔ အစိုးရ ပူးတြဲပူးတြဲ လုပ္ေနတာဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ လံုး၀ အႏုတ္လကၡဏာပဲ၊ ဒီအထဲမႇာ မျမင္ႏိုင္တဲ့ အဂတိတရားေတြ ႀကီးမားစြာ ရႇိေနတယ္။ ဒီခ႐ိုနီေတြ ေပၚလာတယ္ ဆိုတာကကို အစိုးရအဖြဲ႕ရဲ႕ အဂတိတရားေၾကာင့္ ေပၚလာရတာပဲ၊ ခ႐ိုနီေတြ ဓနအင္အား ႀကီးမားသေလာက္ အစိုးရအဖြဲ႕ အဂတိတရား ႀကီးမားတာကို တြက္ဆႏိုင္တယ္။ ခ႐ိုနီေတြရဲ႕ အခြန္ေရႇာင္တိမ္းမႈေတြ၊ ႏႇစ္ရႇည္ အခြန္ကင္းလြတ္မႈေတြ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ပစၥည္းသယံဇာတေတြကို ေပါေခ်ာင္ေကာင္းနဲ႔ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ထုတ္ယူေရာင္းခ်ခြင့္ ရတာေတြ၊ ေငြမည္းေငြျဖဴ ခ၀ါခ်မႈေတြ၊ ပစၥည္းေမႇာင္ခို တင္သြင္းမႈေတြ၊ အာဏာပိုင္တို႔နဲ႔ ခ႐ိုနီေတြက ေျမယာေတြကို မတရားသိမ္းပိုက္ ရယူထားတဲ့ ကိစၥေတြ၊ ယခုနာမည္ႀကီးေနတဲ့ ျပည္ပဘဏ္က ေဒၚလာ ၁၁ ဘီလ်ံ ကိစၥေတြဟာ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္တို႔ရဲ႕ အဂတိတရားေတြရဲ႕ ျပယုဂ္ေတြပဲ။

ဒီေတာ့ တိုင္းျပည္အတြက္ လားရာဂတိ ေကာင္းဖို႔ဆိုရင္ အစိုးရအဖြဲ႕ဟာ ဂတိတည္ဖို႔ လိုသလို (တိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူလူထုအေပၚ သစၥာေစာင့္သိဖို႔လို) အဂတိတရား ကင္းရႇင္းဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။ လံုး၀ကင္းစင္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ အဂတိတရားေတြ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔ ကင္းရႇင္းဖို႔ လိုေပလိမ့္မယ္။ ကတိတည္မႇ ဂတိတည္၊ ဂတိေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ အဂတိတရား ကင္းရႇင္းမႇ ဂတိ ေကာင္းပါလိမ့္မယ္။

Written by အရႇင္သံ၀ရာလကၤာရ (ဓမၼပိယဆရာေတာ္)