Tuesday, September 10, 2013

“လက္နက္ အာဏာျဖင့္ ျခိမ္းေျခာက္ေသာ္လည္း ဘာသာမေပ်ာက္ခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသမီး”

“လက္နက္ အာဏာျဖင့္ ျခိမ္းေျခာက္ေသာ္လည္း ဘာသာမေပ်ာက္ခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသမီး”

ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ဘာရဒြါဇအႏြယ္ျဖစ္တဲ့ ပုဏၰားၾကီးတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ သူ႕ဇနီးက ဓနဥၨာနီပါ။ ပုဏၰားၾကီးက ျဗဟၼဏအယူ-ယူျပီး ဓနဥၨာနီကေတာ့ ဘုရားတပည့္ ေသာတာပန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဓနဥၨာနီက ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကုိ ဆြမ္းပင့္ကပ္ရင္ ဘာရဒြါဇပုဏၰားၾကီးက အိမ္မွ ေရွာင္ေရွာင္ ေနတတ္ပါတယ္။ ဘာလုိ႔ေရွာင္ေနတာလဲဆုိေတာ့ မိစၦာဒိ႒ိလုိ႔ေခၚ အက်င့္ဆုိး အက်င့္ယုတ္၊ အယူဝါဒဆုိး အယူဝါဒစုတ္၊ အယူမွား၊ အယူယုတ္ေတြကုိ က်င့္သုံးတဲ့ သူဆုိတာ အက်င့္ေကာင္း၊ အက်င့္ျမတ္၊ အယူဝါဒေကာင္း၊ အယူဝါဒျမတ္၊ အယူမွန္၊ အယူျမတ္သူတုိ႔ႏွင့္ အတူေနလုိ႔မရတဲ့အထိကုိ အကုသုိလ္ကံၾကီးမားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ေန႔ေတာ့ ပုဏၰားၾကီးက သူ႔အေပါင္းအသင္းေတြျဖစ္တဲ့ သူကုိးကြယ္ရာျဖစ္တဲ့ အဝတ္မဝတ္တဲ့ အေစလကတိတၳိတကၠတြန္း (၅၀၀)ကုိ ထမင္းဖိတ္ေက်ြးမလုိ႔၊ မေက်ြးခင္တစ္ေန႔မွာ ဓနဥၨာနီကုိေျပာပါတယ္။ “ရွင္မေရ မနက္ဖန္ ငါကုိးကြယ္ေနတဲ့ ျဗဟၼဏေတြကုိ ထမင္းေက်ြးပြဲမွာ မင္း” (နေမာ ဗုဒၶႆ) နဲ႔ လုပ္ေလ့ရွိတာ။ အဲဒီတစ္ေန႔ေတာ့ သည္းညည္းခံပါကြာ။ ငါ့ကုိးကြယ္ေနတဲ့ ျဗဟၼဏေတြ အဲဒီအသံၾကားရင္ စိတ္မခ်မ္းသာျဖစ္ၾကလိမ့္မယ္။ ငါ့နဲ႔ ျဗဟၼဏေတြကြဲေအာင္ မလုပ္ပါနဲ႔” ေပါ့ စသည္ျဖင့္ ေျပာပါတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ပါဦး။ ပုဏၰားၾကီးကုိးကြယ္ေနတဲ့ သူေတြက အဝတ္မပါ ဗလာကုိယ္ထီး မိစၦာဒိ႒ိ တကၠတြန္းေတြပါ။ 

အဝတ္အစား မဝတ္ဘူးဆုိတည္းက ဟိရီ(အရွက္) ၾသတၱပၸ(အေၾကာက္) လုိ႔ေခၚတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ(၇)ပါးထဲက ႏွစ္ပါးက ခ်ဳိ႕တဲ့ေနျပီဆုိေတာ့ ဘယ္မွာ သူေတာ္ေကာင္းလုိ႔ နာမည္တပ္ရမည္နည္း။ သူေတာ္ေကာင္းမဟုတ္တဲ့ မွားယြင္းတဲ့ မိစၦာအယူကုိ ခံယူက်င့္သုံးေနသူမ်ားဟာ အေၾကာင္းအက်ဳိး အေကာင္းအဆုိး ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ မခြဲျခားနုိင္ေတာ့တဲ့အထိ အကုသုိလ္ကံ ၾကီးမားေနျခင္းပါ။ အကုသုိလ္ကံ ၾကီးေလေလ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳလုပ္ရမွာ မရွက္ေလေလ၊ မေၾကာက္ေလေလပါ။ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ကုိ ျပဳလုပ္ရမွာ မရွက္ မေၾကာက္ေလေလ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ ျပဳလုပ္ေလေလပါ။ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ ျပဳလုပ္ေလေလ အကုသုိလ္ကံၾကီးေလေလးပါပဲ။ 
မိစၦာဒိ႒ိဆုိသည္မွာ အင္မတန္မွပင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ဆုိလ်ွင္ ဘာကုိ ဘယ္လုိ ကုိးကြယ္ေနမွန္း ယုတၱိရွိရွိ ေၾကာင္းက်ဳိးစပ္ယွဥ္ျပီး သက္ေသမျပနုိင္တာေတြလည္း ရွိေနတာပါ။ ေရွ႕ဘဝ၊ ေနာက္ဘဝပယ္တဲ့အယူ၊ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ကုိ ပယ္တဲ့အယူဝါဒသမားမ်ား သူတို႔ရဲ႕ သံသရာခရီးကုိ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ေဝခြဲမရ၊ ဆုံးျဖတ္မရ၊ ဘုရားသခင္ရဲ႕ အလုိဆႏၵအတုိင္းဆုိျပီး အဝိဇၨာဆုိတဲ့ မသိမႈေအာက္မွာ ဆုိးခ်င္တုိင္းဆုိး မုိက္ခ်င္တုိင္းမုိက္ သတ္ခ်င္တုိင္းသတ္ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းျဖစ္ေနၾကတာ တကယ္ေတာ့ လက္သည္က ကိုးကြယ္မႈ မွားယြင္းေသာေၾကာင့္ မွားယြင္းတဲ့ အယူဝါဒကုိ တြင္တြင္က်င့္သုံးျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေတာ့၏။

ထားပါေလ။ ၾကဳံလုိ႔ထည့္ေျပာတာပါ။ ပုဏၰားၾကီးက ဓနဥၨာနီကုိ နေမာ ဗုဒၶႆလုိ႔ မလုပ္ဖုိ႔ ေျပာေပမယ့္ ရဲရဲေတာက္ သာသနာ့ေသြး အျပည့္ရွိတဲ့၊ ရတနာသုံးပါးကုိ အသက္ထက္ ျမတ္နုိးတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ မိန္းကေလး၊ ေယာက်္ားေလး၊ ထုိ႔ထက္ပုိ၍ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိင္း အတုယူရမည့္ သာသနာ့အာဇာနည္ ဓနဥၨာနီကေတာ့ “အုိ-ရွင္နဲ႔ ျဗဟၼဏေတြနဲ႔ ကြဲကြဲ က်မကေတာ့ နေမာ ဗုဒၶႆကုိ မလုပ္ဘဲ မေနနုိင္ဘူး” လုိ႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ပုဏၰားၾကီးက အတန္တန္ေျပာလုိ႔ မရေတာ့ ေခါင္းရင္းက သန္လ်က္ကုိ ယူျပီး “ေဟ့-ရွင္မ နက္ျဖန္ ရဟန္းဦးျပည္းကုိ နေမာ ဗုဒၶႆ” လုိ႔လုပ္ရင္ ဒီသံလ်က္နဲ႔ ေျခဖ်ားကေန ေခါင္းအထိ နုပ္နုပ္စင္းပစ္မယ္လုိ႔ လက္နက္ျဖင့္ျခိမ္းေျခာက္ ဓားၾကိမ္းၾကိမ္းျပန္ပါတယ္။

 ေတာ္ရုံ မိန္းကေလးဆုိရင္ေတာ့ ဒီေနရာမွာ မိစၦာလက္ထဲ ေရာက္သြားမွာေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သာသနာ့ကုိခ်စ္တတ္ ျမတ္နုိးတတ္ တန္ဘုိးထားတတ္တဲ့ ဓနဥၨာနီ၊ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာအေပၚ သစၥာရွိရွိေစာင့္ထိန္းေနေသာ ဓနဥၨာနီ၊ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကုိ လူမ်ဳိးျခား အယူဝါဒကြဲျပားသူထံသုိ႔ မေရာင္းစားတတ္သူဓနဥၨာနီ၊ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကုိ သစၥာမေဖာက္မဖ်က္သူ ဓနဥၨာနီ၊ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာနဲ႔ပတ္သတ္လာရင္ အာဏာျဖင့္၊ လက္နက္ျဖင့္ ျခိမ္းေျခာက္ေသာ္လည္း အသက္ကုိစြန္႔နုိင္သည့္ ဓနဥၨာနီအမ်ဳိးသမီးက မွတ္သားစရာေကာင္းသည့္ အတုယူသင့္သည့္ ေခ်ပခ်က္မ်ားက 

 “အုိ- က်မရဲ႕ အဂၤ`ါၾကီးငယ္ေတြကုိ ျဖတ္ျဖတ္၊ ဘယ္လုိပင္သတ္သတ္၊ ဘုရားအဆုံးအမကုိေတာ့ မပယ္နုိင္၊ ျမတ္စြာဘုရွင္နဲ႔ ကင္း၍မေနနုိင္ေပါင္” လုိ႔ဆုိျပီး မိစၦာအယူဝါဒရွိတဲ့ ဘာသာျခား ပုဏၰားၾကီးက သူကုိးကြယ္ေနတဲ့ အဝတ္အဝတ္ အရွက္အေၾကာက္တရားမရွိတဲ့ တိတၳိေတြကုိ ထမင္းေက်ြးတဲ့ေနမွာပဲ ဓနဥၨာနီက သူရဲ႕ ရတနာသုံးပါးအေပၚထားရွိတဲ့ ခုိင္ျမဲတဲ့သဒၶါတရား၊ စစ္မွန္တဲ့ကုိးကြယ္မႈကုိ လက္နက္၊ အာဏာ မေၾကာက္ရြံ႕ ေသရမည္ကုိ မေတြေဝဘဲ “နေမာ ဗုဒၶႆ” လုိ႔ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ျပတ္ျပတ္သားသား တြန္႔ဆုတ္ျခင္းမရွိဘဲ ရြတ္ဆုိလုိက္သည့္အတြက္ တိတၳိတကၠတြန္းတုိ႔လည္း သူေတာ္ေကာင္းအသံကုိပင္ မၾကားနုိင္ေတာ့ဘဲ ထျပီးျပန္သြားၾကပါတယ္။ ပုဏၰားၾကီး စိတ္ဆုိးအမ်က္ထြက္ခါ ျမတ္စြာဘုရားသြား ျပႆနာေမး၊ ေနာက္ဆုံး ရဟႏၱာျဖစ္သြားပါတယ္။
(သံယုတ္အ႒ကထာ ဓနဥၨာနီသုတ္)။ 

အထက္ပါ စကားရပ္အခ်ဳိ႕ကုိ ေလ့လာၾကည့္ရမည္ဆုိပါလ်ွင္ ဘာသာျခားတုိ႔မည္သည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မိန္းကေလးမ်ားအား ျမတ္စြာဘုရားထက္ထက္ေတာ္အခါတည္းက သူတုိ႔ဘာသာနဲ႔ပတ္သတ္လာလ်ွင္ မရခင္က ႏွုတ္ခ်ဳိေပမယ့္ ရျပီးပါက လက္နက္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အာဏာျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ျခိမ္းေျခာက္အနုိင္က်င့္မႈမ်ဳိးရွိခဲ့ေၾကာင္း ထင္ရွားေပေတာ့၏။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာမိန္းကေလးမ်ား အေနျဖင့္ ဘာသာျခားမ်ားအား မည့္သည့္အေၾကာင္းႏွင့္မ်ွ ဆက္ႏြယ္ပတ္သတ္မႈမ်ဳိးမျဖစ္ေလေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္လွ၏။ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရးကုိ အထူးသျဖင့္ ကင္းရွင္းေအာင္ ေစာင့္ထိန္းသင့္လွ၏။

 ထုိ႔ျပင္ သမီးရည္းစားအျဖစ္မေရာက္ေအာင္လည္း ေစာင့္ထိန္းရမည္ျဖစ္၏။ အကယ္၍ သမီးရည္းစားအျဖစ္ကုိ လက္ခံလုိက္မည္ဆုိပါက သူ႔တုိ႔လက္ထဲသုိ႔ ေရာက္ဖုိ႔ ရာခုိင္ႏႈန္း (၈၅) ေလာက္ေသခ်ာေနျပီျဖစ္၏။ ဘာသာျခားမ်ားမွာ ဗုဒၶဘာသာမိန္းကေလးမ်ား က်ေလာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ေလ့ရွိေသာ အေျပာအဆုိ၊ ေဆးဝါး၊ ရာထူး၊ ဂုဏ္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား ရွိေေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ဘယ္ဘာသာျခားေက်ြးသည့္ အစားအစာကုိမွ မစားဖုိ႔လည္း လုိအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူမႈေရး မပတ္သတ္ပါနဲ႔တုိက္တြန္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

လူမႈေရးပတ္သတ္လုိက္မည္ဆုိပါက ညစာစားပြဲတုိ႔ ဘာတုိ႔ ဖိတ္မံျပီးေတာ့ အစားအေသာက္ထဲသုိ႔ မဟုတ္မဟတ္ေသာ ေဆးဝါးမ်ား မထည့္နုိင္ဟု ေသခ်ာေျပာ၍ မျဖစ္နုိင္ပါ။ ထည့္နုိင္ပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ဘက္က ၾကိဳတင္ကာကြယ္နုိင္ပါမွ ေတာ္ကာက်မည္ျဖစ္၏။ ဘယ္ဘာသာျခားရဲ႕ စကားကုိမ်ွ မယုံၾကည္မိဖုိ႔ လုိအပ္လွပါတယ္။ အထူးသတိထား ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။

ဒီသုတ္ေတာ္မွာလာတဲ့ ဓနဥၨာနီရဲ႕ ျမတ္စြာဘုရားအေပၚ ဘာသာ သာသနာအေပၚထားတဲ့ ခုိင္ျမဲတဲ့ စစ္မွန္တဲ့ သဒၶါတရားကုိျမင္ေတြ႔နုိင္ပါတယ္။ လက္နက္ျဖင့္ျခိမ္းေျခာက္ေသာ္လည္း မတုန္လွဳပ္၊ အာဏာျဖင့္ျခိမ္းေျခာက္ေသာ္လည္း မေၾကာက္ရြံ႕၊ ရတနာသုံးပါႏွင့္ပတ္သတ္လာလ်ွင္၊ အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာႏွင့္ဆက္ႏြယ္လာလ်ွင္ အသက္ကုိပင္ စြန္႔လႊတ္ရဲေသာ သာသနာ့အာဇာနည္စိတ္ဓာတ္သည္ကား ဗုဒၶဘာသာ အမ်ဳိးသမီးတုိင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ဳိးသားတုိင္း၊ ထုိထက္ပုိ၍ ဗုဒၶဘာသာဝင္တုိင္း အတုယူသင့္သည့္ သဒၶါတရား၊ သတၱိႏွင့္ စိတ္ေကာင္း စိတ္ျမတ္မ်ားျဖစ္ေတာ့သတည္း။
စာဖတ္သူအားလုံးသက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာျပီး လုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံးတစ္ဝတည္းျပည့္ဝၾကပါေစ။

အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္)