စကားသံုးခြန္း
၁။ ပ႑ိတာရာမ ေရႊေတာင္ကုန္း သာသနာ့ရိပ္သာ ဆရာေတာ္။
၂။ တိပိဋကဓရ အရွင္သုမဂၤလာလကၤာရ။
၃။ တိပိဋကဓရ အရွင္သိရိႏၵာဘိ၀ံသတို႔ ျဖစ္ၾကပါ၏။
ထိုဆရာေတာ္ ၃-ပါးတို႔တြင္ ပ႑ိတာရာမဆရာေတာ္၏ စကားကိုကား အခါေပါင္းမေရမတြက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပင္ ၾကားရပါ၏။ တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါး၏ စကားကိုကား တဆင့္ၾကားျဖင့္ ၾကားသိထားရပါ၏။
ထိုဆရာေတာ္ ၃-ပါးတို႔ႏွင့္ ေတြ႔ၾကေသာ ရဟန္း ရွင္ လူတို႔က -ဆရာေတာ္ဘုရား၊ က်န္းမာပါသလားဘုရား-ဟူ၍ ေမးတတ္ၾကပါ၏။ ထိုအခါ ထိုဆရာေတာ္ ၃-ပါး ေျပာၾကားပံုမွာ အျခားပုဂၢိဳလ္ေတြ၏- အင္း...က်န္းမာပါတယ္-ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူပံုမ်ိဳး မဟုတ္ပါ။
ပ႑ိတာရာမ ဆရာေတာ္၏ မိန္႔ေတာ္မူပံုမွာ---ေနသာပါတယ္။
အရွင္သုမဂၤလာလကၤာရ၏ မိန္႔ေတာ္မူပံုမွာ---က်န္းမာတယ္ဆိုတာ မရွိဘူး။
အရွင္သိရိႏၵာဘိ၀ံသ၏ မိန္႔ေတာ္မူပံုမွာ---သံုးလို႔ ရပါေသးတယ္-ဟူ၍ ျဖစ္ၾကပါ၏။
ထိုဆရာေတာ္ ၃-ပါးသည္္ ဘုရားသားေတာ္မ်ားပီပီ ဘုရားစကားႏွင့္အညီ မိန္႔ေတာ္မူျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါ၏။ ထိုဘုရားစကားေတာ္ကို ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္ နကုလပိတုသုတ္၌ ေတြ႔ရွိရပါ၏။ ဘုရားရွင္သည္ ဘဂၢတိုင္း သုသုမာရဂိရျမိဳ႔ သားေကာင္တို႔အား ေဘးမဲ့ေပးရာ ေဘသကဠေတာ၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူခိုက္ ျဖစ္ပါ၏။ နကုလပိတာ သူၾကြယ္သည္ ဘုရားရွင္ရွိရာကို သြားျပီး ဘုရားရွင္ကို ရွိခိုးကာ သင့္ေတာ္ရာအရပ္၌ ထိုင္၍ ဤသို႔ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါ၏။
ျမတ္စြာဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ဟာ အိုပါျပီ၊ အသက္ႀကီးပါျပီ ေနာက္ဆံုးအရြယ္ ေရာက္ေနပါျပီ။ ခႏၶာကိုယ္ဟာ နာက်င္ပါတယ္။ နာက်င္မႈရဲ႔ အႏွိပ္အစက္ကို မျပတ္ခံေနရပါတယ္။ ဘုရားရွင္နဲ႔ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရဟန္းေတြကို တပည့္ေတာ္ဟာ အျမဲမဖူးေတြ႔ရပါ။ တပည့္ေတာ္အား ေရရွည္မွာ စီးပြားခ်မ္းသာျဖစ္စရာ ၾသ၀ါဒ အသြန္အသင္ ေပးေတာ္မူပါဘုရား။
သူၾကြယ္-ဟုတ္ေပတယ္။ ဟုတ္ေပတယ္။ ဒီခႏၶာကိုယ္ဟာ အျမဲ မစင္ၾကယ္တာေတြ ယိုထြက္ေနလို႔ နာက်င္တယ္။ ကြဲတတ္တဲ့ ဥလိုပဲ။ အေရနဲ႔ ေျမႇးယွက္ထားတယ္။ ဒီခႏၶာကိုယ္ကို ရြက္ေဆာင္ထားရသူဟာ တမုဟုတ္ေတာင္ ေရာဂါကင္းေၾကာင္း ၀န္ခံရင္ မိုက္မဲသူပဲ၊ မိုက္မဲလို႔ ေျပာတာပဲ။
သူၾကြယ္-ဒါေၾကာင့္ ငါဟာ ကိုယ္သာနာျပီး စိတ္မနာေစအံ႔-လို႔ က်င့္ရမယ္။
ဆရာေတာ္ ၃-ပါးသည္ ဤဘုရားရွင္စကားနဲ႔ အညီ မိန္႔ေတာ္မူၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ပညာရွိပီသၾကပါ၏။ ထိုစကား ၃-မ်ိဳးလံုး ေက်နပ္စရာ ေကာင္းပါေပ၏။ ဘုရားရွင္၏ စကားကို မၾကားဖူးသူ၊ မသိဖူးသူတို႔၏ နား၌ အထူးအဆန္း ျဖစ္ေနပါ၏။
သံုးလို႔ ရပါေသးတယ္-ဟူ၍ မိန္႔ေတာ္မူေသာ အရွင္သိရိႏၵာဘိ၀ံသ၏ စကားကို ၾကားသိရေသာအခါ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး၏ စကားကို သတိရလာမိပါ၏။
ခႏၶာကိုယ္ႀကီီးဟာ အငွါးႏြားနဲ႔ တူတယ္။ ခိုင္းလို႔ရတုန္း ခိုင္းထားရတယ္။ ပိုင္ရွင္နဲ႔တူတဲ့ ေသမင္းလက္ထဲ အပ္လိုက္ရရင္ ခိုင္းလို႔မရေတာ့ဘူး-တဲ့။
ထိုဆရာေတာ္ႀကီးတို႔ အဆိုအတိုင္း ေနသာခိုက္၊ သံုးလို႔ရခိုက္၊ ခိုင္းခြင့္ရခိုက္၊ ခိုင္းလို႔ရခိုက္ မိမိ၏ ခႏၶာကိုယ္ကို ေလာကအတြက္ႏွင့္ သာသနာအတြက္ အကြက္က်က် အသံုးခ်ၾကရပါမည္။
နကုလပိတာအား ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည့္ ကိုယ္သာ နာေစ-စိတ္မနာေစအံ႔-အဆံုးအမသည္လည္း အလြန္ပင္ မွတ္သားလိုက္နာစရာ ေကာင္းလွပါသည္။ ကိုယ္သာနာျပီး စိတ္မနာေအာင္ သတိပ႒ာန္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးၾကရပါမည္။ ကိုယ္က နာလို႔ အရႈံးေပၚရေသာ္ စိတ္မနာေအာင္ လုပ္ႏိုင္လွ်င္ အျမတ္ရပါသည္။ အရႈံးထဲက အျမတ္၊ အဆိုးထဲက အေကာင္းရေအာင္ လုပ္ႏိုင္ၾကလွ်င္ ဘုရားရွင္၏တပည့္ ျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ပါျပီ။ လူျဖစ္ရက်ိဳး နပ္ပါျပီ။ သာသနာႏွင့္ေတြ႔ရက်ိဳး နပ္ပါျပီ။
မီးေလာင္ေနသည့္အိမ္ထဲမွ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းတို႔ကို ထုတ္ယူႏိုင္လွ်င္ ယူႏိုင္သေလာက္ ယူသူအတြက္ အက်ိဳးမ်ားပါ၏။ အသံုး၀င္ပါ၏။ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏ မီးေတြ အေလာင္ခံေနရေသာ ခႏၶာအိမ္ထဲမွ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ ပစၥည္းတို႔ကို ထုတ္ယူႏိုင္လွ်င္ ထုတ္ယူႏိုင္သေလာက္ ယူသူ၏သံသရာမွာ အားကိုးရပါ၏။ အက်ိဳးမ်ားလွပါ၏။
စာရႈသူသည္ သင့္ခႏၶာအိမ္ထဲမွ ပစၥည္းေတြ မည္မွ်ထုတ္ယူျပီးပါျပီနည္း။ ပစၥည္းေတြ နည္းေနေသးလွ်င္ မ်ားမ်ားထုတ္ယူထားၾကဖို႔ လိုအပ္လွပါသည္။ ပစၥည္းအထုပ္ မေသးမွ သံသရာမွာ ရင္ေအးရပါမည္။ ေသးေနလွ်င္ ရင္ေလးရပါလိမ့္မည္။
ဆရာေတာ္ ၃-ပါး၏ စကားသံုးခြန္းမွ တဆင့္သိလိုက္ရေသာ ဤအသိပညာတို႔သည္လည္း တန္ဖိုးရွိလွပါေပသည္။ ပညာရွိတို႔သည္ ပညာရွိပီပီ စကားေျပာတတ္ၾကပါေပသည္။
( သာမေဏေက်ာ္ )