Sunday, February 17, 2013

စြဲျငိသြားျပီ


စြဲျငိသြားျပီ

စာမိတ္ဆက္

စာေတြ ဖတ္ရင္းက အနိတၳိဂႏၶအေၾကာင္း ဖတ္ရင္း သံသဂၢ (စြဲျငိသြားျပီ) ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြ ဖတ္ျပီး အေတြးေပၚလာသည္။ စြဲသြားျပီလုိ႔ေျပာမလား၊ ျငိသြားျပီးလုိ႔ပဲေျပာမလား ဒါမွမဟုတ္ စြဲျငိသြားျပီလုိ႔ပဲ ေျပာမလား၊ Heart ထိသြားျပီလုိ႔ေျပာမလား သံသဂၢပဲ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္ အင္တာနက္ေခတ္၊ တယ္လီဖုန္းေခတ္ေလးေတြ ျဖစ္လာေတာ့ သံသဂၢျဖစ္ဖုိ႕ရာ ပုိနီးစပ္လာသည္။ ပို အျဖစ္မ်ားလာသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ထုိေခတ္ေတြက တစ္ဖက္က အေရးအေၾကာင္း သတင္းမီဒီယာအတြက္ ေကာင္းသလုိ တစ္ဖက္ကလဲ ၀ိသဘာဂ မတူကြဲျပားတဲ့ ဖုိ+မတုိ႔အတြက္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ စြဲျငိေစဖုိ႔ လက္နက္တစ္ခု ျဖစ္လာသည္။ ထုိအေၾကာင္းရာနဲ႔စပ္လွ်င္းျပီး အနိတၳိဂႏၶအမ်ိဳးသားေလးအေၾကာင္း ဖတ္ရင္း သံသဂၢ (စြဲျငိသြားျပီ) ဆုိတာေလးကို ေရးခ်င္စိတ္ေပါက္တာနဲ႔ ေရးခ်မိလုိက္သည္။


မိန္းမ မၾကိဳက္သူ

ေလာကမွာ လူထူးလူဆန္းေတြ ရွိတယ္ဆုိတာ တကယ္ပါ၊ ဘုရားေဟာတဲ့ ၀ိသဘာဂ (ဆန္႔က်င္ဘက္)တုိ႔စြဲငင္အား အရ အမ်ိဳးသမီးက အမ်ိဳးသားကို ၾကိဳက္စရာ ႏွစ္သက္စရာ မက္ေမာစရာ တြယ္တာစရာ အားကိုးစရာ အျဖစ္ စြဲျငိသြားတာ အဆန္းအက်ယ္မဟုတ္၊ အမ်ိဳးသားက အမ်ိဳးသမီးကို စြဲျငိတာ၊ လုိခ်င္တာ၊ မက္ေမာတာ၊ ၾကိဳက္တာ ခုိက္တာ သဘာ၀ျဖစ္၍ အထူးအဆန္းမဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္ ေယာက်္ားေလးက မိန္းကေလးလွလွေလးကို မၾကိဳက္တာကေတာ့ အဆန္း ျဖစ္သည္။ အနာဂါမ္စတဲ့ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို မဆုိလုိ။ သာမန္ ပုထုဇဥ္သားတစ္ေယာက္အတြက္ အလြန္ဆန္းသည္ဟု ဆုိရမည္။

တခါက မိန္းမ မၾကိဳက္သူ တစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ဖူးသည္။ သူကေတာ့ မိန္းမအနံ႔ကို မခံႏိုင္ မိန္းမေတြကိုမျမင္ခ်င္တဲ့ အနိတၳိဂႏၶ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ပဲ ျဖစ္သည္။ ငယ္ငယ္က သူ႔ကို ႏုိ႕တုိက္ရင္ေတာင္ အထိမ္းေတာ္ေတြကို မိန္းမအနံ႕ေတြ ေဖ်ာက္၊ ဘရာဇီယာ မ၀တ္ေစဘဲ ေယာက်္ားအသြင္ျဖင့္ ႏုိ႔တုိက္ေစရသည္။ သူက ဘာျဖစ္လုိ႔ မိန္းမအနံ႕ မခံႏိုင္ရသလဲဆုိေတာ့ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္က ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေသာင္း ရဟန္းတရားအားထုတ္ခဲ့ဖူးသည္၊ စ်ာန္ေတြ ရခဲ့ဖူးသည္။ ပါရမီအားႏုေသးေတာ့ အရိယာမဂ္အထိ မရႏုိင္ဘဲ ထုိဘ၀မွ ျဗဟၼာျပည္ေရာက္သြားသည္။ ထုိျဗဟၼာ့ျပည္ကေန ဗာရာဏသီ မိဖုရား၏ ၀မ္းဗုိက္ထဲ ေရာက္လာသည္။ မိန္းမ ေယာက်္ား ခြဲျခားျပီး သိလာတဲ့ အခ်ိန္က စျပီး မိန္းမေတြ အကပ္မခံေတာ့။ မိန္းမအနံ႕ နံရင္၊ မိန္းမအသံ ၾကားရင္ ငုိသတဲ့။

မိန္းမ အသည္းစြဲေအာင္ ၾကိဳက္သူ
 
ေနာက္ဆုံးေတာ့လဲ မိဘေတြက မ်ိဳးရုိးတိမ္ေကာသြားမည္ကို စုိးရိမ္ရကား နယ္နယ္အရပ္ရပ္ ရွိ သိပ္လွ သိပ္ေခ်ာတဲ့ အလွမယ္ေလးေတြကို ေရြးခ်ယ္၍ ေခၚလာသည္။ သူတုိ႔ကုိ ကန္႔လန္႔ကာ၏ တစ္ဖတ္ဆီကေန အနိတၳိဂႏၶမင္းသားေလးကို သီခ်င္းဆုိေပးရသည္။ ထုိအစီအစဥ္ေတြကို ဘုရင္ၾကီး၏ ၀န္ၾကီးတစ္ပါးက စီမံေပးရသည္။ တစ္ဖတ္က အနိတၳိဂႏၶမင္းသားေလးက ထုိသီခ်င္းအသံေလးကို ၾကားရသျဖင့္ ဒါက ဘာအသံလဲ ေမးေတာ့ ၀န္ၾကီးက “အရွင္မင္းသား- ဒီလုိ သာယာတဲ့ မိန္းမလွေလးေတြရဲ့ အသံဟာ အရွင္မင္းသားတုိ႔လို ဘုန္းရွိ ကံရွိတဲ့ သူေတြသာ ခံစားခြင့္ရတာ၊ အရွင္မင္းသား အားပါးတရ ခံစားပါဟု ေလွ်ာက္ေတာ္မူသတဲ့။ မင္းသားေလးက ၀န္ၾကီးအား ဒုတ္နဲ႕ ရုိက္ထုတ္သတဲ့။ ၀န္ၾကီးလဲ ထြက္ေျပးရတယ္။ 
 
လြန္ခဲ့တဲ့ အရင္ ဘုရားလက္ထက္ကထဲက ႏွစ္ေပါင္းအားျဖင့္ ေရတြက္ရန္ခက္ခဲမည့္ အခ်ိန္ခါကထဲ ျဖစ္ရပ္ေလးက ယေန႕ေခတ္ကုိ ေရာင္ျပန္ဟပ္ေနသည္။ ယေန႔ေခတ္မွာလဲ ေကတီဗီ ညကလာပ္ (KTV, Night-club) ေတြမွာ အရာရွိသားသမီးေတြ၊ ပုိက္ဆံရွိ သားသမီးေတြကို ခစားေနတဲ့ ထုိေခတ္က ဘုရင္ၾကီး၏ ၀န္ၾကီးလုိမ်ိဳး သူေတြ ရွိမွာ အမွန္ပင္။ ေရွးက အာဏာရွင္ေခတ္ ဘုရင့္နန္းေတာ္အတြင္းမွာေတာင္ ဒီ KTV, Night-club မ်ိဳးလုိ အေပ်ာ္အပါးမ်ိဳးေတြ ရွိေနတာဆုိေတာ့ ယေန႔ေခတ္ ၾသဇာအာဏာရွိတဲ့သူေတြ ေငြကို ထင္တုိင္းသုံးႏုိင္တဲ့ သူေတြရဲ့ အိမ္ေတြမွာလဲ မရွိႏုိင္ဘူးလုိ႔ မေျပာႏုိင္။ အိမ္ေတြမွာ မရွိရင္ေတာင္ အျပင္မွာ ဖြင့္မထားႏုိင္ဘူးလားဆုိတာ စဥ္းစားစရာပါ။

အနိတၳိဂႏၶမင္းသားေလးက မိန္းမလွေလးေတြနဲ႔ ျဖားေယာင္း ေသြးေဆာင္ေသာ ၀န္ၾကီးကို ေမာင္းထုတ္ေတာ့ ဘုရင္ၾကီးလဲ ေနာက္တစ္မ်ိဳးၾကံရသည္။ ဘုရင္ၾကီးသည္ အေတာ္ဆုံး ေရႊပန္းတိမ္ဆရာထံ အေကာင္းဆုံးေရႊတုံးေရႊခဲေတြကို ေရြးျပီး သိပ္လွ သိပ္ေခ်ာတဲ့ေရႊယမင္းရုပ္ကေလး ထုလုပ္ရန္ အပ္ႏွံသည္။ ေရႊပန္းတိမ္ဆရာသည္ သိပ္လွ သိပ္ေခ်ာတဲ့ ေရႊရုပ္ကေလးကုိ ထုလုပ္ျပီး အေကာင္းဆုံးတန္ဆာေတြနဲ႔ တန္ဆာဆင္ထားသည္၊ ၀ိသၾကိဳဟ္နတ္သား ဖန္ဆင္းသည့္အလား အလြန္ေခ်ာေမာလွသည့္ ေရႊယမင္းရုပ္ကေလးကို မင္းသားေလးကို ျပလုိက္ေတာ့ မင္းသားေလး သိပ္သေဘာက်သြားသည္။ ဒီေရႊယမင္းရုပ္နဲ႔တူတဲ့ မိန္းမလွဆုိရင္ ယူမယ္ဆုိျပီး အာမခံလုိက္သည္။ “ဒါ-ငါတုိ႕သားေလးရဲ့ ဘုန္းကံနဲ႔ဆုိ ဒီလုိ အမ်ိဳးသမီး ရကို ရရမယ္”ဟု မင္းမိဖုရားၾကီးတုိ ခံယူထားၾကသည္။

မိန္းမလွရွာထြက္

ဒီလုိနဲ႔ မင္းမိဖုရားအမိန္႔နဲ႔ ၀န္ၾကီးေတြ ျမိဳ႕ျပဇနပုဒ္ ၁၆ ခုထိ ေရႊယမင္းနဲ႔ တူတဲ့ မိန္းမလွ ရွာထြက္ရာက မဒၵရစ္တုိင္း သာဂလျမိဳ႕က မိန္းမလွေလးေတြ ေရခ်ိဳးတဲ့ ေရဆိပ္ရွိရာသုိ႔ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ ထုိဆိပ္ကမ္းမွာပဲ ေရႊယမင္းရုပ္ေလးလုိ သိပ္လွပျပီး ႏုဖတ္ အိစက္ေနတဲ့ မဒၵရစ္မင္းသမီးေလးကို ေတြ႔သြားသည္။ ၀န္ၾကီးေတြလဲ ဘုရင္ၾကီးထံ မိန္းမလွေတြ႔ေၾကာင္း ဆက္သြယ္သည္။ ဒီေနရာမွာ ဘုရင္ၾကီး၏ တုိင္းသူ ျပည္သားေတြအေပၚ ထားတဲ့ စိတ္ကေလးကုိ သတိျပဳမိသည္။ “မင္းသမီးေလးကို ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးတုိ႔ ေခၚေဆာင္ခဲ့ရမွာလား၊ ဘုရင္ၾကီးကုိယ္တုိင္ လာေခၚမွာလား” ဆုိေတာ့ ဘုရင္ၾကီးက“ေမာင္မင္းတုိ႔ပဲ ေခၚခဲ့ၾကပါ၊ ငါကုိယ္တုိင္လာေခၚပါက ျပည္သူျပည္သားေတြ ပင္ပန္းလိမ့္မည္၊ သူတုိ႔ကို ညွင္ပန္းနိပ္စက္ရာေရာက္မည္”ဟု ဆုိသတဲ့။ 
 
ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ ကိစၥ၊ ကုိယ့္အိမ္တြင္းေရး ကိစၥေၾကာင့္ တုိင္းျပည္မွာ ရုပ္ရုပ္သဲသဲ မျဖစ္ေစခ်င္၊ အကယ္၍ ဘုရင္ကုိယ္တုိင္ သြားမည္ဆုိရင္ သြားေလရာ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္မွာ လမ္းရွင္းရ၊ လမ္းခင္းရ၊ ထုံးသုပ္ရ၊ ၾကိဳဆုိရ၊ ျပည္သူေတြ အတြက္ အခ်ိန္ကုန္ေစမည္၊ ပင္ပန္းေစမည္၊ ကုိယ့္ေနာက္လုိက္လာၾကတဲ့ ၀န္ၾကီးေတြက အစ ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းေတြအထိ ကုိယ့္ရဲ့ သားေရးသမီးေရး ကိစၥအတြက္နဲ႕ ပင္ပန္းမည္ကို ကရုဏာထားကာ ဘုရင္ကိုယ္တုိင္ မၾကြျခင္းျဖစ္သည္။

ဒုကၡရဲ့ အစ စြဲျငိမိျခင္းက

၀န္ၾကီးမ်ားကပဲ မဒၵရစ္ မင္းသမီး မိန္းမလွေလးကို ေခၚရန္ ျပင္ဆင္ၾကသည္။ မင္းသားေလးလဲ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ၁၆ႏွစ္၊ သိပ္လွတဲ့ ေရႊယမင္းနဲ႔တူတဲ့ မိန္းမလွေလး ရျပီလုိ႕ ၾကားကထဲက စြဲျငိသြားသည္၊ ခ်စ္စိတ္ေတြ လြမ္းမုိးသြားသည္။ အရင္ဘ၀ကထဲက ရထားတဲ့ ပထမစ်ာန္လဲ ကြယ္ေပ်ာက္သြားသည္။ အရင္က မိန္းမ အနံ႔ မခံႏုိင္သူ၊ မိန္းမအသံ မၾကားခ်င္သူက အခုေတာ့ ၾကားၾကားျခင္းပဲ မျမင္ရ မေနႏုိင္ျဖစ္ရသည္။ ျမန္ျမန္သာ ေခၚခဲ့ပါေတာ့ ဟူသတည္း။ ထုိစြဲျငိျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္းကပဲ သူ႔ကို ဒုကၡေပးျပီ။

ဘုရင္ၾကီးလဲ မဒၵရစ္မင္းသမီးေလးကို မင္းခမ္းမင္းနားျဖင္ ၾကိဳဆုိဖုိ႔ရန္ ျပင္ဆင္သည္၊ မဂၤလာဥယ်ာဥ္ထဲမွာ မဂၤလာကိစၥျပဳဖုိ႔ရန္ ခန္းနားထည္၀ါ ျပင္ဆင္ထားသည္၊ ယေန႔ေခတ္လုိ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား မရွိရကား အလွဆင္ထားေသာ မဂၤလာ ျမင္းလွည္း ႏြားလွည္းမ်ားျဖင့္ မင္းသမီးကို ေခၚေဆာင္သည္။ မင္းသမီးေလးသည္ အလြန္ႏုညံ့လြန္းေသာေၾကာင့္ တ၀ုန္း၀ုန္း တဒုန္းဒုန္ ခုန္ေနေသာ ျမင္းလွည္း ေဆာင့္ဒဏ္ကုိ မခံႏုိင္၊ ေလပူ ေလၾကမ္းကလဲတုိက္ ဆုိေတာ့ အလြန္ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ျပီး ပန္းေလးတစ္ပြင့္ ညိဳးႏြမ္းသလုိ အဲဒီညပုိင္းမွာပဲ ကြယ္လြန္သြားသည္။
 
 ထုိသတင္းကုိ ၾကားသိရေသာ ဘုရင္ မိဖုရားၾကီးေရာ ျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားေတြပါ စိတ္မေကာင္းျဖစ္၍ ငုိေၾကြးၾကသည္။ ထုိသတင္းက ဗာရာဏသီျမိဳ႕မွာေရာ မဒၵရစ္တုိင္းမွာေရာ တေသာေသာ ညံသြားသည္။ အဆုိးဆုံးက မိန္းမအနံ႕ မခံႏိုင္ မိန္းမအသံမၾကားခ်င္ေသာ အနိတၳိဂႏၶမင္းသားေလးျဖစ္သည္၊ သူဟာ အေစာပုိင္းေလးကမွ ထုိမင္းသမီးေလး၏ ဂုဏ္သတင္းကို ၾကားရသျဖင့္ ခ်စ္စိတ္ေတြ လြမ္းမုိးကာ အစြဲၾကီးစြဲေနမိသည္၊ အခုေတာ့ ထုိစြဲျငိျခင္းက သူ႔ကုိ ေဆာက္တည္ရာ မရေအာင္ျဖစ္ရသည္။

ေသာကအစ

ေရွးဘ၀မ်ားစြားက အားထုတ္ ဆည္းပူးခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ သတိ၀င္ကာ ေသာကကို ပယ္ႏုတ္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားသည္။ မင္းသားေလးရဲ့အေတြးထဲမွာ ေရွးက အားထုတ္ခဲ့ဖူးေသာ အသိတရားေတြ ၀င္လာသည္၊ “ေမြးဖြားျခင္း ဇာတိမရွိရင္ ၀မ္းည္းျခင္း ပူေဆြးျခင္းဆုိတဲ့ ေသာက မရွိႏိုင္၊ ထုိေမြးဖြားျခင္းရွိေနလုိ႔ ယခုလုိ ၀မ္းနည္းျခင္းေတြ ရင္ထုမနာ ပူေဆြးမႈေတြ ျဖစ္ၾကရသည္”၊ “ထုိေမြးဖြားၿခင္းဘယ္ကလာ၊ ဘ၀ကလာ၊ ဘ၀ရွိေနလုိ႔ ဇာတိရွိေနတာပဲ”ဆုိတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို အျပန္အလွန္ စဥ္းစား ဆင္ျခင္ရင္းကေန ပေစၥကဗုဒၶါ ျဖစ္သြားသည္။ စြဲျငိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေသာကအစရွိတဲ့ ပူေလာင္မႈေတြ လုံး၀ျငိမ္းသြားသည္။ ေအးခ်မ္းတဲ့ ဘ၀ကို ပုိင္ဆုိင္သြားသည္။

ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္သြားေသာ အနိတၳိဂႏၶက ဘုရင္ၾကီး မိဖုရားၾကီးနဲ႔ တုိင္းျပည္ ျပည္သူျပည္သားေတြကို တရားေဟာသည္။ ဘာမွ ၀မ္းမနည္းဖုိ႔အေၾကာင္း၊ ကြ်ႏု္ပ္လဲ ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္သြားေၾကာင္း၊ စြဲျငိျခင္းသည္ ခ်စ္ျခင္းကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း၊ ထုိခ်စ္ျခင္းက ဒုကၡကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း၊ စြဲျငိျခင္း၊ ခ်စ္ျခင္းအျပစ္အနာဆာတုိ႔ကုိ ျပကာ ေတာထဲေတာင္ထဲ တစ္ကုိယ္တည္း ထြက္သြားသည္။

စြဲျငိျခင္း ၅မ်ိဳး

အနိတၳိဂႏၶ ပေစၥကဗုဒၶါ ေဟာသည့္ စြဲျငိျခင္း ၅မ်ိဳးကို မွတ္သားသင့္သည္။ ျမင္ျခင္းေၾကာင့္ စြဲျငိျခင္း (ဒႆန သံသဂၢ)၊ အသံၾကားျခင္းေၾကာင့္ စြဲျငိျခင္း (သ၀န သံသဂၢ)၊ အထိအေတြ႔ေၾကာင့္ စြဲျငိျခင္း (ကာယ သံသဂၢ)၊ အျပန္အလွန္ စကားေျပာျခင္းေၾကာင့္ စြဲျငိျခင္း (သမုလႅပန သံသဂၢ)၊ အတူတကြ သြားလာ လုပ္ရွား၊ အတူတကြ မွ်ေ၀သုံးစြဲျခင္းေၾကာင့္ စြဲျငိျခင္း (သေမၻာဂ သံသဂၢ) ဟုေသာ ငါးမ်ိဳးေသာ သံသဂၢေၾကာင့္ ေဟာထားသည္။

တခါက သီဟုိဠ္ကြ်န္းမွာ အမ်ိဳးသမီးေလးတစ္ေယာက္က ရုပ္ရည္ အသန္႔ရွိသည့္ ရဟန္းငယ္တစ္ပါး အိမ္ကို ဆြမ္းခံၾကြ အလာကုိ ျမင္ျမင္ျခင္းပဲ စြဲျငိသြားသည္၊ မျမင္ရ မေနႏုိင္ ျဖစ္ရသည္၊ ေနာက္ဆုံးေတာ့ မျမင္ရ မေနႏုိင္ေလာက္ေအာင္ စြဲျငိျခင္းက သူ႔ကုိ ဒုကၡေပးေတာ့သည္။ မၾကာမီမွာပဲ အသည္းကြဲျပီး ကြယ္လြန္သြားရွာသည္။ ထုိသတင္းကုိ ၾကားလုိက္ရေသာ ရဟန္းငယ္ေလးမွာေတာ့ သူမရဲ့ နာေရးက ရလာတဲ့ အ၀တ္အပုိင္းအစေလးကို ၾကည့္ျပီး ရင္ထုမနာ ျဖစ္ျပီး ႏွလုံးကြဲ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားရွာသတဲ့။ ျမင္ျခင္းေၾကာင့္ စြဲျငိျခင္း (ဒႆန သံသဂၢ) သည္ ဤမွ်ေလာက္ ဒုကၡကို ျဖစ္ေစသည္။ 
 
ဤနည္းအားျဖင့္ ၀ိသဘာဂ ဆန္႔က်င္ဘက္ စြဲငင္အားရွိေသာ အဖုိ အမဓာတ္သဘာ၀တုိ႔သည္ စကားေျပာသံ သီခ်င္းသံ ျပံဳးရႊင္သံမ်ားေၾကာင့္လည္း စြဲျငိႏုိင္ၾကသည္။ အထိအေတြ႔ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျပန္အလွန္ စကားေျပာျခင္းေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတူတကြ သြားလာျခင္းေၾကာင့္ ျမင္ပါမ်ား ေတြ႔ပါမ်ားရာကေန ခ်စ္ကြ်မ္း၀င္ျပီး စြဲျငိသြားေစသည္။ တခါတရံ ေရွးက အတူသြား အတူလာ အတူစားခဲ့ဖူးတဲ့ အေတြ႔အေၾကံဳေလးေတြကို ေတြးျပီး စြဲျငိသြားေစသည္။

ကာမေတာ ဇာယတိ ေသာေကာ- ထုိသုိ႔ စြဲျငိျခင္းေၾကာင့္ပဲ ရွင္ကြဲ ေသကြဲရေသာအခါ ရင္ထုမနာျဖစ္ၾကရသည္၊ ၀မ္းနည္း ပူေဆြးေသာက ေရာက္ၾကရသည္။ အနိတၳိဂႏၶ ပေစၥကဗုဒၶါ ကေတာ့ ထုိသုိ႔ေသာ ဒုကၡကို ဘယ္လုိေက်ာ္လြားႏုိင္မလဲ ဆုိတာကုိ သူ၏ ကုိယ္ေတြ႔ဘ၀ျဖင့္ သုံးသပ္ ေဟာၾကားခဲ့သည္။ ခ်စ္ခင္ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံျခင္းကား ေနာက္ ေၾကကြဲရွိသည္တကားးးးး။ ဘ၀ရယ္လုိ႕ ျဖစ္လာၾကတဲ့ အားလုံးေသာ သူေတြမွာ ဘ၀ျဖစ္ရင္ ဘ၀ပ်က္ (ေသ)ရမည္ဆုိတာ သိထားၾကျပီး ျဖစ္ရကား ထုိကဲ့သုိ႔ၾကံဳလာလွ်င္ လက္နက္အျဖစ္ အရန္သင့္ျဖစ္ေအာင္ အနိတၳိဂႏၶ ပေစၥကဗုဒၶါ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ခဲ့ေသာ တရားကို အျပန္အလွန္ သုံးသပ္ ဆင္ျခင္ႏုိင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။။။။။


ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ
သီတဂူစတား