Tuesday, February 12, 2013

စိတ္တံခါး ပိတ္မထားပါႏွင့္



 
စိတ္တံခါး ပိတ္မထားပါႏွင့္

မိမိတို႕သည္ ၃၁ ဘံု သံသရာထဲ၀င္ေရာက္လာၾကၿပီး သုဂတိ၊ ဒုဂၢတိေတြမွာ ေပၚလိုက္၊ ျမဳပ္လိုက္ တ၀ဲလည္လည္ႏွင့္ သံသရာထဲမွေနျပန္ မထြက္ႏိုင္ဘဲရိွၾကသည္၊ သံသရာထဲမွာ အိုၾက၊ နာၾက၊ ေသၾက၊ စိုးရိမ္ပူေဆြး ငိုေၾကြၾက၊ ျငင္းခံုၾက၊ ခုိက္ရန္ေဒါသျဖစ္ၾက၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေဒါမနႆေတြႏွင့္ လံုးေထြးရစ္ပတ္ေနၾကသည္၊ ထြက္ေပါက္ကိုလည္းမရွာ၊ ထြက္ေပါက္ကိုလည္း မသိ၊ မျမင္၊ မိုက္တြင္းနက္ကာေနၾကသည္။

ေရွးတုန္းက ေရာဟိတႆအမည္ရိွ ရေသ့ၾကီးတစ္ပါး ရိွခဲ့သည္၊ ထြက္ရပ္ေပါက္ပုဂၢိဳလ္ဟု ေျပာႏုိင္သည္၊ ရေသ့ႀကီးသည္ တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ အလြန္ႀကီးမားသည္၊ အလြန္လ်င္ျမန္ေသာအဟုန္ကို ပိုင္ဆိုင္သည္၊ ယခုေခတ္ အသံထက္ျမန္ေသာ ဂ်က္ေလယာဥ္ေတြေလာက္ကေတာ့ ရေသ့ႀကီးက ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသးဟု ျပက္ရယ္ျပဳလိမ့္မည္၊ သူ၏ လ်င္ျမန္မႈအဟုန္သည္ အေရွ႕သမုဒၵရာႏွင့္ အေနာက္သမုဒၵရာ ေျခတစ္လွမ္းသာ လွမ္းရသည္၊ စၾက၀ဠာတစ္ခုက စၾက၀ဠာတစ္ခု၊ တစ္ကမၻာက တစ္ကမ ၻာ ေျခတစ္လွမ္းသာ လွမ္းရသည္၊ ဤမွ် တန္ခိုးထက္ျမက္သည္၊ တစ္ေန႕ေတာ့ ရေသ့ႀကီးက စဥ္းစားသည္၊ “ကမ ၻာႀကီးထဲမွာ ေနေနရလို႕ ပဋိသေႏၶေနၾကရ၊ ေမြးၾကရ၊ အိုၾကရ၊ နာၾကရ၊ ေသၾကရႏွင့္ ဒုကၡေတြ ပင္လယ္ေ၀ေနသည္၊ ကမ ၻာထဲက ထြက္သြားႏိုင္လွ်င္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶေနရျခင္း၊ ေမြးျခင္း၊ အိုျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းတို႕မွ လြတ္ေျမာက္လိမ့္မည္၊ ငါသည္ တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ႏွင့္ ျပည္စံုသူျဖစ္သည္၊ ငါ့တန္ခိုးႏွင့္ ကမ ၻာ့အျပင္ဘက္သို႕ ထြက္သြားေတာ့မည္”။

ရေသ့ႀကီးက သူ႕တန္ခိုးအဟုန္မ်ဳိးႏွင့္ဆိုလွ်င္ ကမ ၻာ့အျပင္ဘက္ကိုေရာက္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ထားသည္၊ ရေသ့ႀကီးက ပံုမွန္ စားခ်ိန္ေသာက္ခ်ိန္၊ အိပ္ခ်ိန္၊ ကိုယ္လက္သန္႕စင္ခ်ိန္မွတစ္ပါး က်န္ရိွအခ်ိန္တြင္ ေျခတစ္လွမ္း ကမ ၻာသစ္တစ္ခု၊ ေျခတစ္လွမ္း ကမ ၻာသစ္တစ္ခုႏႈန္းျဖင့္ မေနမနားသြားလိုက္တာ အႏွစ္တစ္ရာျပည့္ သက္တမ္းကုန္လို႕ အသက္သာဆံုးသြားရသည္၊ စၾက၀ဠာေတြက မဆံုးႏိုင္ဘဲရိွေတာ့သည္၊ ထြက္ရပ္ေပါက္ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ထြက္မရဘဲရိွေတာ့သည္။

ရေသ့ႀကီးသည္ စ်ာန္စိတ္ႏွင့္ ေသဆံုးတာမို႕ ျဗဟၼာ့ျပည္ေရာက္သြားသည္၊ သူေရာက္လိုေသာ ကမ ၻာ အျပင္ဘက္ မေရာက္ဘဲ ကမ ၻာထဲသာ ျပန္လည္ေရာက္ရသည္၊ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာမွ ေဂါတမဘုရားပြင့္လာေသာအခါ သူ႕အေတြ႕အၾကံဳႏွင့္ယွဥ္ၿပီး ဘုရားထံ လာေရာက္ ေမးေလွ်ာက္သည္။
“အရွင္ဘုရား… အၾကင္ေလာက၏ အဆံုးအျပင္ဘက္အရပ္သည္ ပဋိသေႏၶမေနရ၊ မအိုရ၊ မနာရ၊ မေသရ၊ ထိုအရပ္ကို ပကတိေျခေထာက္ႏွင့္သြားလို႕ ရႏိုင္ပါသလားဘုရား” ၊ ဘုရားက “မရႏိုင္ပါ” ဟု ေျဖသည္။

ထိုအခါ ေရာဟိတႆျဗဟၼာက ဘုရားေျဖတာ အလြန္မွန္ကန္ေၾကာင္း၊ ရေသ့ျဖစ္စဥ္က သူ ကမ ၻာထဲက ထြက္ဖို႕ ႀကိဳးစားခဲ့ေၾကာင္း၊ ဘယ္လိုမွ မထြက္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားသည္။

ဘုရားက ဆက္ၿပီးေတာ့ “ေရာဟိတႆ . . . အၾကင္ေလာက၏ အဆံုး အျပင္ဘက္အရပ္သည္ ပဋိသေႏၶမေနရ၊ မအိုရ၊ မနာရ၊ မေသရ၊ ထိုအရပ္ကို ပကတိေျခေထာက္ႏွင့္ သြားလို႕မေရာက္ႏိုင္၊ ေလာက၏အဆံုးကို မေရာက္လွ်င္လည္း ဒုကၡေတြမဆံုးႏိုင္၊ တစ္လံမွ်ေသာ ဤခႏၶာကိုယ္၏ အတြင္းမွာ ေလာကလည္းရိွသည္၊ ေလာကျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေလာကခ်ဳပ္ေၾကာင္း၊ ေလာကခ်ဳပ္ရာေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္းလည္းရိွသည္” ဟု မိန္႕ေတာ္မူသည္။

ေရာဟိတႆက စၾက၀ဠာေလာက (ၾသကာသေလာက) ကို ရည္ရြယ္၍ ေမးသည္၊ ဘုရားက ရုပ္နာမ္ဓမၼဟူေသာ သခၤါရေလာကကို ရည္ရြယ္ၿပီးေျဖသည္၊ ေရာဟိတႆက ၾသကာသေလာထဲက ထြက္ႏိုင္လွ်င္ အိုနာေသမႈေတြ လြတ္လိမ့္မည္ဟု ယူဆသည္၊ ဘုရားက သခၤါရေလာကက ထြက္ႏိုင္မွသာ အိုနာေသမႈေတြ လြတ္ေျမာက္ခ်မ္းသာလိမ့္မည္ဟု ဆိုလိုသည္။

ဘုရားရွင္က မိမိတို႕ထြက္ေပါက္ကို ေျခေထာက္ႏွင့္သြားလို႕ မေရာက္ႏိုင္၊ ဉာဏ္ႏွင့္သြားမွသာ ေရာက္ႏိုင္သည္၊ မိမိတို႕ထြက္ေပါက္ကို အျပင္မွာ မရွာႏွင့္၊ အတြင္းမွာပဲ ျပန္ရွာပါဟု သိေစလိုသျဖင့္ ေလာကဆိုတာ ဤခႏၶာကိုယ္ထဲမွာပဲရိွသည္ဟု မိန္႕ခဲ့သည္၊ အမွန္ေတာ့ သခၤါရေလာကဟူသည္ မိမိတို႕စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြသာ ျဖစ္သည္၊ မိမိတို႕ ထြက္ေပါက္ကို မိမိတို႕စိတ္ကူးထဲမွာသာ ရွာရမည္။

မိမိတို႕တစ္ေတြသည္ ကာမာသ၀စေသာ အာသေ၀ါတရားေတြႏွင့္ ယစ္မူး၍ေနၾကေလသည္၊ ကာေမာဃစေသာ သံသရာ၀ဲၾသဃထဲမွာ နစ္ျမဳပ္ေမ်ာပါေနၾကေလသည္၊ ကာမုပါဒါန္စေသာ ဥပါဒါန္တရားေတြႏွင့္ အစြဲႀကီးစြဲ၊ အလြဲႀကီးလြဲကာ ေနၾကေလသည္၊ ကာမရာဂစေသာ သံေယာဇဥ္အေႏွင့္အဖြဲ႕ေတြႏွင့္ တုပ္ခ်သည္ေႏွာင္ဖြဲ႕ခံထားၾကရသည္၊ ကာမစ ၦႏၵစေသာ နီ၀ရာဏတရားေတြႏွင့္ ပိတ္ဆို႕တားဆီးခံေနၾကရသည္။

နီ၀ရာဏဟူသည္ မိမိတို႕ထြက္ေပါက္ကို ပိတ္ဆို႕တားဆီးထားေသာ အတားအဆီးေတြျဖစ္သည္၊ သူက ကာမစၦႏၵ၊ ဗ်ာပါဒ၊ ထိနမိဒၶ၊ ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥ၊ ၀ိစိကိစၦာ၊ အ၀ိဇၨဟု ေျခာက္ပါးရိွသည္၊ ျခံဳၿပီးအရေကာက္လိုက္လွ်င္ေတာ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ အာဃာတ စတာေတြက ပိတ္ထားၾကသည္။ (သူမ်ားပိတ္ဆို႕တာေတြကို မေျပာပါႏွင့္ေတာ့)
နီ၀ရဏတရားေတြက တံတိုင္းသံုးထပ္ကာရံခတ္ကာ ပိတ္ဆို႕ထားၾကသည္၊ ပထမက အထူစား၊ ဒုတိယက အလယ္အလတ္စား၊ တတိယက အပါးစား၊ အႏုစားျဖစ္သည္၊ ပထမအထူစားကို သီလႏွင့္တြန္းျဖိဳဖြင့္ရမည္၊ သို႕မဟုတ္ ပထမတံခါးကို သီလေသာ့ႏွင့္ ဖြင့္ထြက္ရမည္၊ ဒုတိယ အလယ္အလတ္စားကို သမာဓိႏွင့္ ထုရိုက္ဖြင့္ရမည္၊ သို႕မဟုတ္ ဒုတိယတံခါးကို သမာဓိေသာ့ႏွင့္ ဖြင့္ရမည္၊ တတိယ အႏုစား၊ အပါးစားကို ပညာႏွင့္ၿဖိဳခြင္းရမည္၊ သို႕မဟုတ္ တတိယတံခါးကို ပညာေသာ့ႏွင့္ ဖြင့္ရမည္၊

သီလဟူသည္ ေကာင္းေသာအျပဳအမူ၊ ေကာင္းေသာအေျပာအဆိုျဖစ္သည္၊ သမာဓိဟူသည္ ေကာင္းျမတ္ေသာစိတ္ထားျဖစ္သည္၊ ပညာဟူသည္ စူးရွေသာအသိအျမင္၊ ႀကီးမားေသာအေျမာ္အျမင္ ျဖစ္သည္။

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီးက “ခႏၶာဘုရားက ေဗာဓိပင္ေအာက္မွာပြင့္သည္၊ ဉာဏ္ဘုရားက ေ၀ဒနာႏွင့္တဏွာၾကားမွာ ပြင့္သည္” ဟု မိန္႕ခဲ့သည္၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႏွင့္ၾကည့္လွ်င္ ထြက္ေပါက္ဟူသည္ ေ၀ဒနာႏွင့္တဏွာၾကားမွာ ရိွသည္၊ သံသရာထဲမွ အမွန္တကယ္ထြက္သြားေသာ ဘုရား၊ ရဟႏ ၱာမွန္သမွ် ဤထြက္ေပါက္မွ ထြက္သြားၾကသည္၊ ထို႕ေၾကာင့္ ထြက္ရပ္ေပါက္ရွာေနသူသည္ ေ၀ဒနာႏွင့္တဏွာၾကားမွာ ရွာရမည္၊ ထြက္ရပ္ေပါက္လိုလွ်င္ ေ၀ဒနာႏွင့္တဏွာၾကားမွသာ ထြက္ရမည္။

မ်က္စိခံစား၊ နားခံစား၊ လွ်ာခံစား၊ စိတ္ခံစား၊ ခံစားမႈမ်ဳိးစံု ခံစားၾကသည္၊ ခံစားတာက ေ၀ဒနာျဖစ္သည္၊ ခံစားၿပီးလွ်င္ မသာယာႏွင့္၊ သာယာလွ်င္ တဏွာဘက္ကူးသြားသည္၊ သာယာၿပီးစြဲလမ္းလွ်င္ ဥပါဒါန္ ျဖစ္သြားသည္။၊ ထို႕ေၾကာင့္ တဏွာဥပါဒါန္မေရာက္ခင္ ျမင္ခိုက္၊ ၾကားခိုက္၊ နံခိုက္၊ စားခိုက္၊ ထိခိုက္၊ သိခိုက္၊ အခိုက္အတန္႕ေလးမွာ ရပ္သြားေအာင္ သတိထားဆင္ျခင္ရႈမွတ္ႏိုင္ရမည္၊ သို႕ဆိုလွ်င္ ထြက္ေပါက္ေတြ႕ၿပီ။

၀မၼိကသုတၱန္အရ ၾကည့္လွ်င္ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ တံခါးေပါက္ပိတ္ထားကာ မေနာဒြါရဟူေသာ စိတ္တံခါးေပါက္က ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး ေလာဘေဒါသစသည့္ အပိတ္အဆို႕ေတြ မပိတ္မဆို႕ႏိုင္ေအာင္ ဖယ္ရွားပစ္ရမည္၊ ျခံဳလိုက္ေတာ့ မိမိတို႕ထြက္ေပါက္သည္ မိမိတို႕ စိတ္ထဲမွာသာရိွသည္၊ ပိတ္ထားတာလည္း သည္စိတ္၊ ဖြင့္ထားတာလည္း သည္စိတ္သာျဖစ္သည္။

မိမိတို႕ ညတိုင္အိပ္သည့္အခါ တံခါးေတြ အလံုပိ္တ္အိပ္လွ်င္ ေအာက္ဆီဂ်င္ျပတ္၊ ေလထုညစ္ညမ္း၊ က်န္းမာေရးခ်ဳိ႕တဲ့၊ ေရာဂါရ ဒုကၡျဖစ္ႏိုင္သည္၊ တံခါးေတြ လိုအပ္သေလာက္ ဖြင့္အိပ္ၾကလွ်င္ ေအာက္စီဂ်င္ ေကာင္းေကာင္းရၿပီး ေလထုညစ္ညမ္းမႈကင္းစင္ က်န္းမာေရးေကာင္းလိမ့္မည္၊ ထို႕ေၾကာင့္ အေတာ္အသင့္ တံခါးဖြင့္ၿပီး အိပ္ၾကရသည္။

ထို႕အတူ စိတ္တံခါး အလံုပိတ္မထားပါႏွင့္၊ စိတ္တံခါး အေသပိတ္မထားပါႏွင့္၊ မိမိတို႕စိတ္တံခါးက နီ၀ရဏအပိတ္အဆို႕ေတြကို ဖယ္ခြာ၍ ထြက္ေပါက္ေတြ႕ေအာင္ရွာရမည္။

အရွင္သံ၀ရာလကၤာရ (ဓမၼပိယဆရာေတာ္) ၏ စိတ္တံခါး ပိတ္မထားပါႏွင့္ မွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။