ျမတ္ဗုဒၶ၏ တမန္ေတာ္မ်ား
ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေဒသစာရီၾကြေလ႔ရွိေသာ နုိင္ငံျခားခရီးသည္ အမ်ိဳးအစားအားျဖင့္
(၄)မ်ိဳးရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရ၏။ ၎တုိ႔မွာ (က)ေလ႔လာေရးခရီး (ခ)သာသနာျပဳ(ဂ) ပညာေတာ္သင္
(ဃ)အၿမဲေန ဟူ၍ျဖစ္၏။
(က)ေလ႔လာေရးခရီးဆုိရာ၌ ဘုရားဖူးၾကြျခင္း၊ ေဆးကုၾကြျခင္း၊အလည္အပတ္ အေပ်ာ္တမ္း သက္သက္
ခရီးထြက္ျခင္းတုိ႔ပါ၀င္၏။ ထုိခရီးမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဗုဒၶဂယာ၊မေလးရွာ၊ထုိင္း၊ စကၤာပူ၊
သီရိလကၤာ စသည္တုိ႔ ျဖစ္ေလသည္။
(ခ) သာသနာျပဳဆုိရာ၌ တရားေဟာၾကြျခင္း၊ တရားစခန္းပြဲဖြင့္ျခင္း၊ တရားျပျခင္းတုိ႔ပါ၀င္၏။
အဂၤလန္၊ အေမရိက အပါအ၀င္ နုိင္ငံႀကီးမ်ားသုိ႔ ၾကြရတတ္ေပသည္။
(ဂ) ပညာေတာ္သင္ဆုိရာ၌ အိႏၵိယား၊သီရိလကၤာတုိ႔လုိ ဗုဒၶစာေပႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ B.A -
M.A Ph.D ဘြဲ႔မ်ားရယူဖုိ႔အတြက္ ႏွစ္အလုိက္ အၿမဲေနကာ ပညာသင္ၾက၊ ဆည္းပူးၾက ၊ဘြဲ႔တံဆိပ္
မ်ားရယူၾကျခင္းရွိသလို အေမရိက၌လည္း ၎ဘြဲ႔မ်ားရယူနုိင္ေပသည္။
ေလာကုတၱရာစာေပ သာမက ေလာကီစာေပ ဘက္၌ပါ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္လုိေသာ စြယ္စုံရ ႏွစ္ဘက္လွ ရဟန္းေတာ္မ်ား
ၾကြေရာက္
သင္ယူၾကေလ သည္။
(ဃ) အၿမဲေန ဟူရာ၌ ကမၼ႒ာန္းရိပ္သာတစ္ခု အျဖစ္ျဖစ္ေစ ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေဆာင္ အျဖစ္ျဖစ္ေစ၊
သင္တန္းဌာနတစ္ခုအျဖစ္ျဖစ္ေစ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းတစ္ခုခုျဖင့္ နုိင္ငံျခားမွာ အေျခခ် သာသနာျပဳေနေသာ
ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ဆုိလုိသည္။
ဂလုိဘယ္မ်က္လုံး။ ။ ယၡဳအခါ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔သာသနာေတာ္၌ နုိင္ငံျခားသုိ႔
ပညာသင္ၾကြသည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားထြန္းကားလာေလသည္။အိႏၵိယႏွင့္သီရိလကၤာတုိ႔သို႔ ပညာသင္ၾကြသည့္ရဟန္းေတာ္မ်ား
က ပုိမ်ား၏။ အဂၤလိပ္၊ သကၠဋ၊ ဟင္ဒီစသည့္ ဘာသာစကားမ်ား တတ္ကၽြမ္းလွ်င္ ကၽြမ္းသလုိ
M.A၊ Ph.D ဘြဲမ်ား အလြယ္တကူ ရရွိနုိင္ေသာေၾကာင့္ ၾကြၾကျခင္းျဖစ္၏။ နုိင္ငံေတာ္အစိုးရႏွင့္
အလႈရွင္မ်ားက လည္း
ေက်ာင္းေဆာက္လႈျခင္း၊
ေငြေၾကးေထာက္ပံ႔ျခင္း၊ တျခားလုိအပ္သည္မ်ားကို ကူညီလႈဒါန္းျခင္းျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္လ်က္ရွိပါ၏။
ေရွးအခါက နုိင္ငံျခားပညာသင္ၾကြသည့္
ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ အနည္းငယ္မွ်သာ
ရွိေလသည္။ ထုိအနည္းငယ္မွ်သာ
ရွိေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ပင္ အမိျမန္မာျပည္ အတြက္ အဖုိးမျဖတ္ နုိင္ေသာ ရတနာအျဖစ္ ရပ္တည္ခဲ႔ၾက၏။
ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ နုိင္ငံျခားအေတြ႔အႀကဳံမ်ားေၾကာင့္ နုိင္ငံေရးအျမင္ၾကြယ္၀ၿပီး ကရက္ေဒါက္
ထြက္သား( Go back)ဟူေသာစကားျဖင့္ တစ္မ်ဳိးသားလုံးကို နုိင္ငံေရး မ်က္စိ ဖြင့္ေပးနုိင္ခဲ႔၏။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတုိ႔၏
လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈ၌ မ်ားစြာအေထာက္ အကူျပဳေပးခဲ႔၏။ နုိင္ငံတကာအကူအညီရေအာင္၊ စစ္ပညာသင္နုိင္ေအာင္၊
လြတ္လပ္ေရးကိုအရယူနုိင္ ေအာင္ နုိင္ငံတကာႏွင့္ မိတ္ဖြဲ႔ေပးခဲ႔၏။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၏ ကရက္ေဒါက္
ထြက္သြား-ဟူေသာစကား သည္ ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလုံး၏ သႏၱာန္၌ ဖုံးလႊမ္းေနေသာအေၾကာက္တရားမ်ား
၊မသိ ေမာဟတရားမ်ား တည္းဟူေသာတိမ္သလာကို ဖယ္ရွား၍ အလင္းမွန္ရေစခဲ႔ေလသည္။
“ကုိယ္ေတာ့္ကရုဏာ”
ကုိုယ္ေတြ႔၀တၳဳမ်ားကိုျပန္ေျပာင္းေျပာျပေသာရခုိင္အမ်ိဳးသား
ဆရာေတာ္ဦးနာရဒသည္လည္းျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔၏
အမ်ိဳးသားေရးမ်က္စိကို ဖြင့္လွစ္ေပးနုိင္ခဲ႔ေလသည္။ အိႏၵိယ၌ ပညာသင္ရင္းေလ႔လာျပဳစုခဲ႔ေသာအိႏၵိယနုိင္ငံ
ဗုဒၶသာသနာသမုိင္းစာအုပ္သည္ ္ျမန္မာတုိ႔အတြက္ မ်ားစြာအဖုိးထုိ္က္တန္ေလသည္။ ထုိ႔အျပင္
နုိင္ငံျခားသုိ႔ ပညာသင္ၾကြၿပီး အမိနုိင္ငံ၌လူပ်ံေတာ္ဘ၀ျဖင့္ နုိင္ငံအက်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာအက်ိဳးကို
စာေပျဖင္႔ေဆာင္ရြက္ျမွင့္တင္သြားခဲ႔ေသာ လူပညာရွိပုဂၢိဳလ္ႀကီး မ်ားလည္း မနည္းေပ။ ဗုဒၶ(သုိ႔မဟုတ္)ေလာကသားတုိ႔၏
အႏႈိင္းမဲ႔ေက်းဇူးရွင္ဟူေသာ ကုိယ္က်င့္ဗုဒၶ၀င္ က်မ္းႀကီးကို ျပဳစုခဲ႔ေသာ ဆရာႀကီးဦးေရႊေအာင္
(၀ဋံသကာ၊သိေရာမဏိ၊မဟာ၀ိဇၨာ(သကၠဋ)မွာ ထင္ရွားေပသည္။
အိႏၵိယမွ ပညာသင္ၾကြလာၿပီး ျမန္မာျပည္၌ ဆရာေတာ္ ္ဦးသာသန၀ရ (M.A.ဓမၼာစရိယ)သည္ ဓမၼဗိမာန္
စာေပဆုအသင္းတည္ေထာင္ၿပီး ေရွေဟာင္း ဗုဒၶစာေပ က်မ္းစာမ်ားကို ျပန္လည္ရုိက္ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ျခင္း
၊အ႒ကထာ၀တၳဳမ်ားကို ဘာသာျပန္ျခင္း အဘိဓာန္က်မ္းႀကီးမ်ားကိုျပဳစုျခင္း၊ လူထုအက်ိဳးျပဳ
ဘာသာေရးစာေပမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ဆုခ်ီးျမွင့္ျခင္းစသည့္
သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ား ကိုဦးစီးတည္ေထာင္လ်က္
တစ္ဖက္တစ္လွမ္းမွလည္း
စာေပပုိ႔ခ်ျခင္း၊ စာၾကည့္တုိက္မ်ားေထာင္ျခင္းျဖင့္ သာသနာျပဳလ်က္ ရွိေပသည္။ ဆရာေတာ္တည္ေထာင္သည့္စာၾကည့္တုိ္က္မ်ားသည္
အေရအတြက္အား(၂၀)ေက်ာ္ရွိသည္ ဟုသိရေပသည္။
ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ မစိုးရိ္မ္တုိ္က္သစ္ ဘ၀အလင္းေရာင္စာၾကည့္တုိ္က္ကိုပင္လွ်င္
ဆရာေတာ္ဦးသာသန၀ရက
မ်ားစြာေထာက္ပ႔ံေပးခဲ႔၏။ ဆရာေတာ္၏လုပ္ငန္းမ်ားကို ၾကည့္လွ်င္ ရဟန္းသံဃာအတြက္ေရာ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားအတြက္ပါ
သာသနာတစ္ရပ္လုံး
အက်ိဳးရွိမည့္ စာေပပရိယတၱိလုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္သည္ကို
ေတြ႔ရွိနုိ္င္ေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ နုိင္ငံျခားပညာသင္ၾကြေသာ
ဆရာေတာ္မ်ားသည္ကၽြႏု္ပ္တုိ႔နုိင္ငံ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သာသနာ၏ ဂလုိဘယ္မ်က္လုံး၊ ဂလုိဘယ္လက္ရုံးႀကီးမ်ား
ျဖစ္ၾကေလသည္။ နုိင္ငံျခားပညာသင္ၾကြေသာ ဆရာေတာ္မ်ား သည္ထက္ပုိ၍ ေပၚထြန္းလာေအာင္ နုိင္ငံျခား၌ပစၥည္းေလးပါး
မပင္မပန္းမညွိဳးႏြမ္းေစရဘဲ ပညာေရးသက္သက္ကိုသာ ေဆာင္ရြက္နုိင္ေအာင္၊ပညာသင္စရိတ္ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကအစ
အစစအရာရာ မပူပင္ရေလေအာင္၊ ေထာက္ပံ႔လႈဒါန္းဖုိ႔ရန္မွာကၽြႏု္ပ္တုိ႔နုိင္ငံ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔လူမ်ိဳး၌ တာ၀န္ရွိေလသည္။ ျဖစ္နုိင္လွ်င္
နုိင္ငံျခားပညာသင္ရဟန္းေတာ္မ်ား ေထာက္ပံ႔ေရးအသင္း တည္ေထာင္ ၿပီး၊ထုိအသင္းႀကီးမွအရည္အခ်င္းရွိသည့္
ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ ေစလႊတ္ေထာက္ပံ႔ျခင္း၊ ပညာေရးၿပီးဆုံးလွ်င္ ပူေဇာ္ပြဲမ်ားက်င္းပေပးျခင္း၊
ေက်ာင္းရွာ၊ေက်ာင္းအပ္၊ ေက်ာင္းလႈျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လွ်င္ ပုိ၍ပင္ ထိေရာက္ေပမည္။
အခ်ိဳ႕ထူးခၽြန္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ အရည္အခ်င္းရွိပါလွ်က္ ေထာက္ပံ႔လႈဒါန္းမည့္ဒကာ/မ
မ်ား မရွိ၍ ပညာသင္ၾကြခ်င္ပါလ်က္ မၾကြနုိ္င္ေပ၊ ျပည္တြင္း၌လည္း ထုိ္င္စရာေက်ာင္းမရွိ၍
သာသနာ့ အား မ်ား အလဟႆ ျဖစ္ေနေလသည္။ ထုိအသင္းမ်ိဳး ေပၚေပါက္လာလွ်င္ သာသနာအားမ်ား အလဟႆမျဖစ္ေတာ့သည့္အျပင္
ပို၍အားရွိလာမွာျဖစ္ေလသည္။ ထုိ႔ထက္တစ္ဆင့္တက္၍ အသင္းကေစလႊတ္ ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္႔စရိတ္ႏွင့္ကိုယ္
အလြတ္တန္း ပညာသင္ၾကြေနသည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကိုလည္း နုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ပူးေပါင္း၍ ေထာက္ပံ႔လႈဒါန္းနုိင္ေပသည္။
ဓမၼဒူတတမန္ေတာ္မ်ား။ ။နုိ္င္ငံျခားေရာက္ ေရႊျမန္မာမ်ားသည္
တရားငတ္မြတ္ေနသူမ်ားျဖစ္ ၾကေပသည္။ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ေငြရွာ၍ အခ်ိန္လည္း ဆင္းရဲၾကေလသည္။ေငြေၾကးျပည့္စုံၾကေသာ္လည္း
အပူေတာထဲမွာေနရ၍ အပူမိေနၾကသူမ်ားျဖစ္၏။ အမိျမန္မာျပည္လုိ စိတ္၏ေျဖဆည္ရာတရားဌာနမ်ား
မရွိ။ အခက္အခဲမ်ား အပူအပင္မ်ားကို ပြင့္လင္းစြာတုိင္ပင္နုိင္ရန္ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ားလည္း
မရွိၾက။ တုိင္တစ္ပါးေရာက္ေနမွ ဘာသာတရားတန္ဖုိးကုိုသိ၍ ဘာသာတရားတန္ဖုိးကိုသိခ်ိန္တြင္
ဘာသာေရးကို လုိ္က္စားဖုိ႔ရန္ ခက္ခဲသည့္အခ်ိန္- ခက္ခဲသည့္ေနရာလည္း ေရာက္ေနၾကေလသည္။
သံဃာရွားျခင္း၊ တရားငတ္မြတ္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အျပင္ေရာအတြင္းပါ အပူမီးေတာက္ေလာင္ေနၾကေပသည္။
ဘာသာေရးထုံးတမ္းဓေလ႔မ်ားျဖစ္ေသာ ေမြးေန႔မဂၤလာ၊ အိမ္တက္မဂၤလာ၊ ကေလးကင္းမြန္း တပ္မဂၤလာ၊
သာေရးနာေရး အလႈအဒါန္း၊အသုဘရႈ၊သရဏဂုံတင္-စသည္တုိ႔၌ သံဃာရွားပါး၍ သရဏဂုံတင္စရာသံဃာမရွိျခင္းစသည္တုိ႔ေၾကာင့္
အသုဘခ်သည္ကိုပင္ ဗုဒၶဘာသာ ဓေလ႔ထုံးစံမ်ားအရ
ျပဳလုပ္ခြင့္မရရွာ၍တစ္ပူေပၚ တစ္ပူဆင့္ကာ အပူႀကီးၾက၊
စိတ္အားငယ္ၾကရေပသည္။
ဤလုိအပ္ခ်က္မ်ား၏ ေတာင္းဆုိလာမႈေၾကာင့္ ျပည္ပေရာက္ေရႊျမန္မာမ်ားသည္ ျမန္မာျပည္မွ သာသနာျပဳရဟန္းေတာ္မ်ားကို
ပင့္ေဆာင္ၾကေလသည္။ ထုိရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ စုေပါင္းအကုန္ အက်ခံကာ ပစၥည္းေလးပါး ေထာက္ပ႔ံၾကေလသည္။ဆရာေတာ္ဦးေသ႒ိလ၊
သေျပကန္ဆရာေတာ္ ဦး၀ါေသ႒၊ ဆရာေတာ္ဦးညာဏိက၊ ဆရာေတာ္ဦးသီလာနႏၵ၊ ဆရာေတာ္ဦးပညာဒီပ စသည့္ဆရာေတာ္မ်ား
မဟာစည္၊ခ်မ္းေျမ့၊ ေရႊေတာင္ကုန္း၊ ေတာင္ပုလု၊မုိးကုတ္၊ စြန္းလြန္းစသည့္ရိပ္သာမ်ားမွသာသနာျပဳဆရာေတာ္သံဃာေတာ္မ်ား
ၾကြေရာက္ခ်ီးျမွင့္ၾကသည့္အခါ ခုိကိုးရာမဲ႔ေနၾကေသာ အေ၀းေရာက္ေရႊျမန္မာမ်ား ၀မ္းသာအားရ
လႈိက္လႈိက္လဲလဲ ဲႀကိဳဆုိၾက၊ၾကည္ညိဳဆည္းကပ္ၾကေလသည္။
နုိင္ငံျခား၌
သာသနာျပဳေနၾကေသာ အၿမဲေနဆရာေတာ္မ်ားသည္ ဘာသာျခားမ်ားကိုစည္းရုံး သြတ္သြင္းနုိင္သည္က
နည္းလွေပသည္။ ကိုယ္႔လူမ်ိဳး၊ ကိုယ္႔ဘာသာ၊ ကိုယ္႔စကား၊ကို္ယ္ယဥ္ေက်းမႈ မပေပ်ာက္ေအာင္
ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးကိုသာ အဓိကထားရေလသည္။ မီဒီယာမ်ား၊ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ား၏ နုုိင္ငံျခားသာသနာျပဳဆရာေတာ္မ်ားႏွင့္
ေတြ႔ဆုံျခင္းမ်ား ေဖာ္ျပခ်က္အရ ကိုယ္႔လူမ်ိဳး၊ကိုယ္႔ဘာ သာ၊ကုိယ္႔သာသနာအတြက္ ရင္အုပ္မကြာ
လုိက္လံေစာင့္ေရွာက္ရေၾကာင္းသာ ေေတြ႔ရေလသည္။
ဆရာႀကီးဂုိအင္ဂါတုိ႔လုိတစ္ဟုန္ထုိးေအာင္ျမင္မႈမ်ိဳးကိုမေတြ႔ရေပ။အခ်ိဳ႕မိဘမ်ားမွာအခ်ိန္ျပည့္စီးပြားရွာေနရ၍
မိမိသားသမီးမ်ားကို ဗမာစကားပင္ သင္ေပးခ်ိန္မရၾကေပ။ ဗမာစကားေျပာတတ္ေသာအရြယ္ရွိကေလးငယ္မ်ားကိုလည္း
ဘာသာတရားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈပိုင္းဆုိင္ရာ တရားေတာ္ မ်ား ၊အဆုံးအမမ်ား
မေပးနုိ္င္ၾကေပ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လူငယ္လူရြယ္အမ်ားစုမွာ မိခင္ဘာသာစကားေပ်ာက္ေနၿပီး၊ မိခင္သာသနာကြယ္ပေန ၾကရွာေလသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ နုိင္ငံျခားသာသနာျပဳ ဆရာေတာ္မ်ားက တစ္ဖက္တြင္လူႀကီးမ်ားအတြက္ တရားျပ သာသနာျပဳၿပီး၊တစ္ဖက္တြင္
ကေလးမ်ားအတြက္ ဗမာစာ ဗမာစကားသင္ေပးျခင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းမ်ား ပုိ႔ခ်ျခင္းျဖင့္ဘာသာယဥ္ေက်းမႈအေမြ
ေပးၾကရေလသည္။ ေက်းဇူးတရားႀကီးမား ေပစြ။
ကၽြႏု္ပ္သည္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးလုိ အရည္အခ်င္းရွိေသာ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏တပည့္
တစ္ပါးက ယၡဳကဲ႔သို႔ နုိင္ငံျခားမွာ ကေလးထိန္းျခင္းမ်ိဳး လုပ္ေနရေၾကာင္း ဂ်ာနယ္တစ္ခု၌
ဖတ္လုိက္ရေလ သည္။ မ်ားစြာ၀မ္းနည္းမိေလသည္ ။ ဘာသာစကားမကၽြမ္းက်င္၍ ဘာသာျခားမ်ားကိုလည္း
မစည္းရုံးနုိင္၊ ဓမၼကထိကမ်ား၊ ကမၼ႒ာန္းဆရာမ်ားကဲ႔သို႔လည္း တရားေဟာ၊ တရားျပ မစြမ္းနိုင္ဘဲနုိင္ငံျခားသာသနာျပဳ
ၾကြသည္မွာျပည္တြင္း
အင္အားဆုံးရႈံးရေလသည္။
မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးလုိတကၠသုိလ္မ်ား၊
ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးသင္တန္းမ်ား
ေထာင္မည္။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီး၏
ေက်ာင္းတုိက္မ်ားကို ဦးစီးေစာင့္ ေရွာက္မည္။ သို႔မဟုတ္ မိခင္နုိင္ငံ၌ လုိအပ္ေနေသာ
အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ဦးစီးဦးကိုင္ ျပဳမည္ဆုိလွ်င္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးလုိပင္
အမွန္တကယ္ေအာင္ျမင္မည္ျဖစ္ေလသည္။
သာသနာအတြက္အမွန္တကယ္အလုပ္လုပ္မည္ဆုိလွ်င္လုပ္စရာေတြမ်ားလွေပသည္။စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၌
ဆရာ/မမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းၿပီးေက်ာင္းသူ/သားမ်ားကို အသိအလိမၼာေပးမည္လား ၊ေႏြ ရာသီေက်ာင္ပိတ္ရက္မ်ား၌
အလဟႆျဖစ္ေနေသာ ကေလးမ်ား၏စြမ္းအားကို ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းဖြင့္လွစ္ျခင္းျဖင့္ ျမွင့္တင္ေပးမည္လား၊
ရပ္ထဲ ရြာထဲဆင္းၿပီး ေခတ္လူငယ္မ်ားလူႀကီးသူမမ်ားကို အဘိဓမၼာတရားမ်ား
ရက္ရွည္ ေဟာေျပာပုိ႔ခ်မည္လား၊
ျဗဟၼစိုရ္ဆရာေတာ္ႀကီးလုိ နာေရးအသင္းမ်ား
ဦးစီးတည္ေထာင္မည္လား၊
သီတဂူဆရာ ေတာ္၊ေရႊျပည္ဟိန္းဆရာေတာ္တုိ႔လုိ က်န္းမာေရးကိုအေျခခံသည့္ သာသနာေရးေဆာင္ရြက္မည္လား
၊ ထြန္းေဖာင္ေဒးရွင္းလုိ ကင္ဆာေရာဂါသည္မ်ား၊ H.I.V ေရာဂါသည္မ်ားအတြက ္လမ္းညႊန္မႈျပဳနုိင္မည္လား၊
အမွန္တကယ္လုိအပ္ေနေသာ ေက်းလက္မ်ား ျပည္နယ္မ်ားသုိ႔ သာသနာျပဳေရး စီမံေပးမည္လား၊ စာသင္တုိက္ဖြင့္မည္လား၊ရိပ္သာဖြင့္မည္လားစသည္ျဖင့္
မနည္းလွေပ။ ဤမွ်မ်ားျပားလွသည့္
သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို လ်စ္လ်ဴရႈၿပီး နုိင္ငံျခားသြားကေလးထိန္းျခင္းကို ၀မ္းနည္းမိျခင္းျဖစ္ေလ
သည္။
နုိင္ငံျခားသုိ႔ ကိုယ္မသြားလွ်င္လည္း သြားမည့္သူရွိေပသည္။ ျပည္တြင္း၌ကား ကိုယ္မလုပ္လွ်င္
လုပ္မိသူ မရွိသေလာက္ပင္။ ျပည္တြင္း၌ ထိေရာက္စြာ သာသနာျပဳနုိင္ပါလ်က ္ျပည္ပ၌ကေလးမ်ားျဖင့္သာ
အခ်ိန္ကုန္ေနရသည္မွာ မိခင္သာသနာအတြက္ မ်ားစြာနစ္နာရေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္အတူ ေစတီယဂၤဏ၊ သက်သီဟ စာေမးပြဲမ်ား ေျဖဆုိခဲ႔သည့္ အဘိ၀ံသဘြဲ႔ရ ဆရာေတာ္ေလးတစ္ပါး
နုိင္ငံျခားသုိ႔သြားခဲ႔ဘူးေပသည္။
အျခားသာသနာျပဳေဆာင္ရြက္ခ်က္မရွိဘဲ ကေလးမ်ားႏွင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ေနရ၍ တစ္ႏွစ္မျပည့္ခင္ျပန္လာခဲ႔ေလသည္။
ကေလးမ်ားကို
စာသင္ေပးရသည္မွာရုံးပိတ္ရက္၊က်န္ငါးရက္မွာ
ဘာမွ်လုပ္စရာမရွိ၊ ပ်င္း၍ျပန္လာေၾကာင္းေျပာျပေလသည္။ နုိင္ငံျခားေန မိဘမ်ား၏ အခက္အခဲ၊ကေလး
မ်ား၏အခြင့္အေရးကို ကၽြႏု္ပ္ကိုယ္ခ်င္းစာေလသည္။ သုိ႔ေသာ္ ဤလုပ္ငန္းကို ျပည္တြင္းသာသနာျပဳရာ၌
ထိေရာက္မႈ မရွိနုိင္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားသာ ျပဳသင့္လွေပသည္။
ဤေနရာ၌ မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္ႀကီးကိုပင္ ညႊန္းဆုိလုိေပသည္။ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အရည္အခ်င္းႏွင့္ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို
ၾကည့္လွ်င္ သာမန္ပုဂၢဳိလ္မ်ား မစြမ္းနုိင္သည့္အခန္းက႑ကိုေတြ႔ရေပမည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္
နုိင္ငံျခားစကားမေျပာ၊ နုိင္ငံျခားတရားမေဟာ၊ နုိင္ငံျခားသုိ႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မမူေပ။ ယုတ္စြအဆုံး
သံေ၀ဇနိယေလးဌာန ဘုရားဖူးခရီးၾကြသည္ကိုပင္ မေတြ႔ခဲ႔ဘူး၊ မၾကားခဲ႔ဘူးေပ။
ထုိ႔ေၾကာင့္လည္းျပည္တြင္း၌ထိေရာက္စြာသာသနာျပဳနုိင္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။အကယ္၍
မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးလုိအရည္အခ်င္းရွိေသာ
ဆရာေတာ္မ်ားက ျပည္ပမွာျပည္တြင္းလို ထိေရာက္စြာသာသနာျပဳနုိင္လွ်င္ အပါးတစ္ေထာင္ အပါးတစ္ေသာင္းပင္
ၾကြေစခ်င္ေပေသးသည္။
ဂုရုႀကီးဂုိအင္ဂါ၏ သာသနာျပဳေအာင္ျမင္မႈမ်ားကို ဖတ္ရ ၾကားရသည္မွာ မ်ားစြာမုဒိတာပြားရေပသည္။
ဂုရုႀကီး၏ အဓိကေသာ့ခ်က္မွာ လူထဲဆင္းၿပီး သာသနာျပဳျခင္း မီဒီယာျဖင့္ ထုိးေဖာက္ျခင္းပင္ျဖစ္
ေလသည္။ ဂုရုႀကီးသည္ ဘာသာတရား အမွန္တကယ္အလုိအပ္ဆုံးေသာ ေနရာမ်ားသုိ႔ ကိုယ္တုိင္သြား
ေရာက္
ပုိ႔ေဆာင္နုိင္ခဲ႔ေလသည္။
အက်ဥ္းေထာင္မ်ားသုိ႔ သြားသည္။ အက်ဥ္းသားမ်ားကို တရားေဟာသည္။ ကမၼ႒ာန္းပုိ႔ခ်သည္။ ေအာင္ျမင္သည္။စာသင္ေက်ာင္းသုိ႔သြားသည္၊
ေက်ာင္းသား/သူမ်ားကို တရား ေဟာ ၊တရားျပသည္၊ ေအာင္ျမင္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ရိပ္သာဖြင့္သည္။ေအာင္ျမင္သည္။
ထုိေအာင္ျမင္မႈမ်ား ကိုေခတ္စနစ္ႏွင့္အညီ ကမ ၻာသုိ႔ ခ်ျပသည္ ။ Computer,Internet သုံးသည္။
မီဒီယာမ်ားျဖင့္ ေယာဂီ တစ္ဦးခ်င္း၏ ေအာင္ျမင္တုိးတက္မႈ၊ခ်မ္းေျမ့ၾကည္ႏူးမႈတုိ႔ကို
သတင္းေဆာင္းပါးအျဖစ္ ေၾကျငာသည္။
ေအာင္ျမင္သည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားထက္ လူပုဂၢဳိလ္ကပင္ လက္ေစာင္းထက္လွ်က္ရွိေပသည္။
ေရွးကလည္း ဆရာဦးဘခင္စသည့္ နုိင္ငံျခားသာသနာျပဳ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားရွိခဲ႔၍ နုိင္ငံျခားသာသနာျပဳ
ရာ၌ ရဟန္းေတာ္မ်ားထက္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားက ပုိထိေရာက္သည္ဟု ယုံၾကည္မိၾကေလသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏
အ၀တ္အရုံမ်ားမွာ နုိင္ငံျခားယဥ္ေက်းမႈႏွင့္တျခားစီျဖစ္ေန၍ေလာမေျပာတတ္ေပ။ ဆရာႀကီးဂုိအင္ဂါ၏
ရိပ္သာမွာ ကမၻာအႏွံ႔အျပားမွာျဖန္႔က်က္ထားနုိင္ၿပီဟု သိရေလသည္။ ဆရာႀကီးမ်က္စိမမွိတ္ေသးခင္ ဆရာႀကီးလုိစြမ္းေဆာင္နုိင္မည့္
တပည့္မ်ားရဟန္းေတာ္မ်ား ေပၚေပါက္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္း ေမတၱာျပဳမိေလသည္။
နုိင္ငံျခားသာသနာျပဳ ဆရာေတာ္မ်ားသည္ ကိုယ္႔ရပ္ကိုယ္႔ရြာမဟုတ္သည့္
သူစိမ္းနယ္ေျမမွာေျခခ်ခြင့္ရဖုိ႔ပင္ခဲယဥ္းေၾကာင္းသာသနာျပဳေရးကိုထား၍စားေရးေနေရးအတြက္ပင္
မနည္းလုံးပန္းရေၾကာင္း ကၽြႏု္ပ္သိခဲ႔ရဖူးေလသည္။ မည္သည့္အလုပ္မဆုိ အစပထမ၌ခဲယဥ္းမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း
ေနာက္ပိုင္းတြင္ အခက္အခဲအက်ပ္အတည္းမ်ား၊ အဟန္႔အတားမ်ားသည္ေအာင္ျမင္မႈတံခါးခုံေအာက္ေရာက္သြားၾကသည္သာျဖစ္ေပသည္။
ေအာင္ျမင္မႈ၏ေသာ့ခ်က္မ်ားမွာ ပန္းတုိင္ထင္ရွားျခင္း၊ အေရာက္ခ်ီတက္ျခင္း၊ ေလာကဓံမွန္သမွ်သည္းခံနုိင္ျခင္း(ဇြဲရွိျခင္း)၊
နည္းပညာျပည့္စုံ ကၽြမ္းက်င္ျခင္းတုိ႔ ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ျမန္မာနုိင္ငံ၌ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏
ေက်ာင္းထုိင္သာသနာျပဳနည္းသည္ ေအာင္ျမင္ခ်င္ ေအာင္ျမင္နုိင္ မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း တုိင္းတစ္ပါး၌
ေအာင္ျမင္နုိင္ဖိုိ႔မလြယ္ေခ်။
တုိင္းတစ္ပါး၌ တံခါးေခါက္စနစ္ျဖင့္
ေစ်းေရာင္းျခင္း၊ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳနည္းသည္ အစဥ္အလာတစ္ရပ္အျဖစ္ ရုိးအီေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း
ကၽြႏု္ပ္တုိ႔နုိင္ငံ၌ အထူးအဆန္းျဖစ္ေနမည္မွာ အမွန္ပင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္တုိင္းတစ္ပါးႏွင့္အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ေသာ
သာသနာျပဳနည္း ဗ်ဴဟာမ်ားကိုလည္း က်င့္ သုံးဖုိ႔ လုိေလသည္။ IcRc(ကမၻာ့ၾကက္ေျခနီအသင္း)လုိ၊
ခရဇ္ယာန္ဓမၼဆရာမ်ားလို ရပ္ထဲရြာထဲ ဆင္းသင့္ဆင္းရမည္။ လူ၀တ္လဲကာလူထဲ ဆင္းၿပီးလူေတြႏွင့္
ထိေတြ႔မႈကို ယူကာ တရားေဆြးေႏြးသင့္လွ်င္ေဆြးေႏြးရမည္။ ပို႔ခ်သင့္ေဟာေျပာသင့္လွ်င္ ပို႔ခ်ေဟာေျပာရမည္။
တရားစခန္းပြဲမ်ားမွာလည္းမီဒီယာႏွင့္ပူးေပါင္း၍
ေၾကာ္ျငာသင့္က ေၾကာ္ျငာရမည္။စက္မႈဖြံ႔ၿဖိဳး ေသာနုိင္ငံႀကီးမ်ား၌ ရုပ္၀တၳဳခ်မ္းသာေသာ
သူေဌးႀကီးမ်ားသည ္စိတ္ခ်မ္းသာနည္းငတ္မြတ္ေနၾကေပသည္။ ၎တုိ႔၏ ကိုယ္ခ်မ္းသာမႈသည္ ေသာကအျပည့္ျဖင့္ခ်မ္းသာေနျခင္းသာျဖစ္ေပသည္။
စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္ၾက၊ေသာကၿငိမ္းခ်င္ေနၾကေသာသူတုိ႔အတြက္
၀ိပႆနာကို အသင့္စားသုံးနုိင္ေသာ Ready made ျဖစ္ေအာင္ပို႔ေဆာင္ေပးနုိင္ပါက ေသခ်ာေပါက္ေအာင္ျမင္လိမ္႔မည္ဟုယုံၾကည္ရေပသည္။
ဤသည္မွာကၽြႏု္ပ္၏စိတ္ကူးမွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။ နုိင္ငံျခားသာသနာျပဳရာ၌ ေအာင္ျမင္သည္ျဖစ္ေစ၊မေအာင္ျမင္သည္ျဖစ္ေစ၊
နုိင္ငံျခား သာသနာျပဳဆရာေတာ္မ်ားသည္ကၽြနဳ္ပ္တုိ႔၏ ဓမၼ+ဒူတ (တရား+တမန္ေတာ္)မ်ာ းျဖစ္ၾကေလသည္
။ေရွ႕တန္းေရာက္ သာသနာ့စစ္သည္ေတာ္မ်ား၊ တုိက္စစ္မႈးႀကီးမ်ားဟုလည္း ဆုိနုိင္ေပသည္။ အမိျမန္မာျပည္အတြက္
အေကာင္းဆုံး ေက်းဇူးျပဳမည့္ ဆရာေတာ္မ်ားျဖစ္ၾကေလသည္။
ေခတ္စနစ္ႏွင့္အညီ
လုိအပ္ေသာသာသနာျပဳနည္းပညာမ်ားျဖင့္ အုိမင္း ေဟာင္းေဆြးလွၿပီျဖစ္ေသာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ ဟာကြက္မ်ားကို
ျပန္လည္ဆန္းသစ္လန္းခြင့္ေစမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေလသည္။ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီး၏ သီတဂူေဆးရုံႏွင့္
ဗုဒၶတကၠ သုိလ္ႀကီးက သက္ေသျပေနေပသည္။ ပီနန္ဆရာေတာ္ ဦးပညာ၀ံသဆုိလွ်င္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌
သႏၱိသုခစင္တာသာသနာျပဳဌာနႀကီးကို ဖြင့္နုိင္ခဲ႔သည္။ သကၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ငါးက်မ္းျပန္၊
ထား၀ယ္သာသနာ့ရိပ္သာမွ ဆရာေတာ္ဦးဓမၼပိယဆုိလွ်င္ အေမရိကမွာ တရားလည္းျပ၊သာသနာလည္းျပဳ၊
ပညာလည္းသင္၍ Ph.Dဘြဲ႔ကို ရယူနုိင္ခဲ႔ၿပီး ျမန္မာျပည္၌ ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းဖြင့္ျခင္း၊
စာၾကည့္တုိက္မ်ားေထာင္ျခင္း၊ သင္တန္းကလပ္မ်ား ေထာင္ျခင္းျဖင့္ ျပန္လည္ေက်းဇူးဆပ္နုိင္ခဲ႔ေလသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ကၽြႏု္ပ္တုိ႔တမန္ေတာ္မ်ားစစ္သည္ေတာ္မ်ားတုိက္စစ္မႈးႀကီးမ်ားကို
အားရွိေအာင္ ၀ုိင္၀န္း ေထာက္ပံ႔ၾကရမည္ ္ျဖစ္ေလသည္။ အရာရာဟာ သာသနာအတြက္သာျဖစ္ရမည္။
ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ သာသနာေတာ္၌ ပညာသင္လည္းမဟုတ္၊ တရားေဟာ၊ တရားျပလည္းမဟုတ္ဘဲနုိင္ငံျခားသုိ႔အေပ်ာ္တမ္းခရီးထြက္သူမ်ားလည္းေခတ္စားလွေပသည္။
ဟုိကပင့္လုိ၊ လမ္းသင့္လုိ႔၊ ဗီဇာလြယ္လုိစသည္ျဖင့္ မ်ားစြာေသာအေၾကာင္းမ်ားကိုေတြ႔ရေလသည္။
ထုိသူတုိ႔ကိုကၽြႏု္ပ္ ေမးခ်င္လွေပ သည္။ မိခင္ရပ္ရြာ၊မိခင္စာသင္တုိက္၊ မိခင္ျမန္မာျပည္ကို
မည္သည့္ အတုိင္းအတာထိ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ၿပီနည္း? ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိပုဂၢဳိလ္အမ်ားစုသည္
မသြားခင္
အလႈခံၾကသည္။ ဟုိေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း
ဘာမွ်မစြမ္းေဆာင္နုိင္၊ ေက်းဇူမျပဳနုိင္ခဲ႔၊ ေဒၚလာအလႈခံၿပီးျပန္လာသည္။ နုိင္ငံျခားျပန္ဆုိသည့္
ဂုဏ္ပုဒ္ႀကီးျဖင့္ ဆုိင္းဘုတ္ေထာင္ၿပီး အထင္ႀကီးမႈကို ခံယူၾကေလသည္။
စာသင္တုိက္ႀကီးမ်ားမွ စာခ်ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားမွာ အနာဂတ္သာသနာအတြက ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေပါင္းမ်ားစြာေမြးဖြားခဲ႔ၿပီးေပၿပီ။
ထုိသုိ႔ေမြးဖြားရာ၌ ေသြးေခၽြး၊မ်က္လုံး ႏွလုံးေပါင္းမ်ားစြာကို ေပဆပ္ခဲ႔ရေလ သည္။ တစ္သက္လုံးစာခ်၊
စာၾကည့္၊ စာအံေက်ာင္း၊ စာ၀ါ၊ စာေမးပြဲ၊ သံဃာထိန္းစသည္တုိ႔ျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ခဲ႔ရေလ၏။
သာသနာအတြက္မ်ားစြာ တာ၀န္ေက်လွေလၿပီ။ ထုိအပင္ပန္းဆင္းရဲခံ ၊ အနစ္နာခံကာ သာသနာကို ေစာင့္ေရွာက္ခဲ႔ေသာဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား
ေႏြအခါ၌ အေမရိကမွာ အနားယူျခင္းအတြက ္ပင့္သူပုိ႔သူ မ်ားကိုပင္ ေက်းဇူးတင္ထုိက္လွေပသည္။
အေၾကာင္းမွာပို၍ အျမင္က်ယ္လာေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ နုိင္ငံျခားခရီးသည္
ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ သာသနာအတြက္ အလဟႆ မျဖစ္ခဲ႔ေပ။ သာသနာကို ျမတ္နုိးေသာစိတ္မ်ား အခံရွိထားသျဖင့္
ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မွန္သမွ်သည္ သာသနာအတြက္သာ ျဖစ္ေလသည္။
ဓမၼာစရိယတန္းႏွင့္ပတ္သက္သည့္
မစိုးရိမ္အေျဖက်မ္းမ်ားျပဳစုေတာ္မူေသာဆရာေတာ္ ဦးေကာ၀ိဒဆုိလွ်င္ နုိင္ငံျခားမွလႈဒါန္းၾကေသာ
န၀ကမၼမ်ားျဖင့္ ေက်ာင္းေဆာက္ျခင္း၊ တံတားခင္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ႔ေလသည္။ ဆရာေတာ္၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ၿမိဳ႕သူ/သားမ်ား
သဂၤဇာေခ်ာင္းကိုျဖတ္၍လြယ္ကူစြာသြားလာနုိင္ၾကေပၿပီ။ ယခင္ကဆုိလွ်င္ တံတားအုိႀကီးမွာေရလည္းျမဳပ္၊
ယုိင္လည္းယုိင္၊ခုိင္လည္းမခုိင္၊ ပ်ဥ္ခင္းမ်ားလည္း ေဆြးေျမ့
က်ဲေတာက္ေန၍ စက္ဘီးစီးဖုိ႔
မေျပာႏွင့္ လူပင္အနုိင္နုိင္ ျဖတ္ကူးျဖတ္လာ လုပ္ရ ေပသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ နုိင္ငံျခားေရာက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ခ်မ္းသာသည့္ ဒကာေတြ႔လွ်င္ ပြေပါက္ ႀကံကာ
အတင္းေရာ အဓမၼပါ အလႈခံၾကေလသည္။ အလႈခံတုန္းက သံဃာဗန္းျပအလႈခံခဲ႔ၿပီး့ျပန္ေရာက္သည့္အခါ
ေရာင္းစားပစ္ၾက၊ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္
သုံးစြဲၾကသည္လည္းရွိၾကေလသည္။
နုိင္ငံျခားသာသနာျပဳ ဆရာေတာ္မ်ားမွာ ျမန္မာျပည္မွ အလႈခံလာေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားေၾကာင့္ အေနရခက္ၾကေလသည္။
နုိင္ငံျခားေန ဆရာေတာ္မ်ား၊ ဒကာ/မမ်ားႏွင့္ေတြ႔လွ်င္ “ျမန္မာျပည္က ဘုန္းႀကီးေတြ အလႈခံၿပီးျပန္သြား
ၾကတာပါ ”ဟု ေျပာၾကသည္က မ်ားေလသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားဆုိ အေတြ႔ပင္မခံဟု သိရ ေလသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ နုိင္ငံျခားျပန္ ဂုဏ္ပုဒ္ႀကီးကိုေၾကာ္ျငာထည့္ကာ တရားပြဲမ်ား
ေၾကျငာေနသည္ကို ေတြ႔ရေလသည္။ နယ္တရားပြဲမ်ား ၊ေက်းရြာတရားပြဲမ်ားအတြက္ နုိင္ငံပိုင္
သတင္း စာမ်ားမွာ ေၾကျငာေသာအားျဖင့္ တရားနာ ပရိသတ္ မည္မွ်တုိးလာမည္နည္း။ တရားပြဲ ေၾကာ္ျငာထဲ၌
ဖုန္းနံပါတ္မ်ားပင္ ေတြ႔ရေလသည္။ တရားနာဖိတ္ေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ တရားကို ေရာင္းကုန္
တစ္ခုလုိ ေၾကာ္ျငာသည္႔ တရားပြဲေၾကာ္ျငာမ်ားျဖစ္ေနေလသည္။ တရားေဟာခ်င္၊သာသနာျပဳခ်င္လြန္း
လွ်င္လည္း စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၊ ေက်းရြာမ်ား၊ျပည္နယ္မ်ား၌ တရားမ်ားလုိအပ္ေနေပသည္။ ထိုသုိ႔
လုိအပ္ေနေသာ ေနရာမ်ိဳး၌ စီးပြားမကိုက္၍ ေဟာၾကမည္ မဟုတ္ေပ။
နိဂုံးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ေျပာရလွ်င္မည္သည့္ပုံစံျဖင့္ပင္
နုိင္ငံျခားခရီးထြက္သည္ျဖစ္ပါေစ
စရထ ဘိကၡေ၀ စာရိကံ=
ရဟန္းတုိ႔ ခရီးထြက္ၾက။ ေဒေသထ ဘိကၡေ၀ ဓမၼံ= ရဟန္းတုိ႔တရား ေဟာၾက။ မာ ဧေကန ေဒြ အဂမိတၳ=
တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာ ခရီးမွာ ႏွစ္ပါးအတူ မသြားၾကႏွင့္ ဟူေသာျမတ္စြာဘုရား၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ႏွင့္အညီ
ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခ်က္မွန္သမွ်သည္ သာသနာအတြက္သာ ျဖစ္ဖုိ႔လုိေပသည္။
By- အရွင္၀ီရသူ
(မစုိးရိမ္)