ခံသင့္သေလာက္ပဲ ခံမည္
နားလည္မႈ
မွားယြင္းလုိ႔ က်င့္စဥ္လြဲေခ်ာ္ေနတဲ့ ပါဠိစကားလုံး (၂)ခု ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြက “သႏၱဳ႒ီ နဲ႔ ခႏၱီ “ပါ။
ခႏၱီ=ကုိ သည္းခံျခင္းလုိ႔ ရုိးရုိး လြယ္လြယ္ ျမန္မာျပန္ဆုိလုိ႔ ရေပမယ့္ ဘယ္လုိသည္းခံရတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ထိ သည္းခံရမယ္ဆုိတာ ေလ့လာမထားရင္ ရွင္းျပဖုိ႔ အေတာ္ ခက္ခဲပါတယ္။
ခႏၱီ-ဆုိတာက သူရဲ႔ပင္ရင္း သေဘာက စိတ္ႏွလုံးခုိင္ခံ့တဲ့ သြင္ျပင္
လကၡဏာရွိျပီး အေၾကာင္းအားေလွ်ာ္စြာ ေတြ႔ႀကုံလာတတ္တဲ့ ေကာင္းဆုိး နွစ္တန္
ေလာကဓံ တရားေတြကုိ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ ဣေျႏၵရရ မေဖာက္မျပန္ အမွန္အတုိင္း
လက္ခံႏုိင္တဲ့ အစြမ္းသတၱိ ရွိပါတယ္။ ပါရမီေျမာက္တဲ့ ခႏၱီ ဟာ (ဘ၀နဲ႔ ေလာက
အေၾကာင္းကုိ ေနာေက်ေအာင္ သိထား တာမုိ႔ သေဘာထား ႀကီးျမတ္ နားလည္ ခြင့္လႊတ္
တတ္တဲ့) သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ရဲ့ ရင္ခြင္တြင္း ကသာ သက္ဆင္း လာရုိးရွိျပီး၊
သူရဲ႔ ပုံစံ အခ်င္း အရာဟာ သူတစ္ပါးေတြက မဟုတ္ မမွန္ လုပ္ႀကံ စြပ္စြဲျပီး
လြန္လြန္ ၾကဴးၾကဴး အျပစ္ဖုိ႔ေစာ္ကား လာရင္ေတာင္မွ အၾကမ္းမဖက္ အမ်က္ မာန္မပါ
နူးညံ့ ခ်ိဳသာ မွန္ကန္ စြာနဲ႔ သည္းခံေျဖရွင္း တတ္ပါတယ္။
အနုိင္အထက္ျပဳမူနဲ႔ ေတြ႔ႀကဳံရတဲ့အခါ “ငုံခံခဲ့” တာဟာ မေကာင္းလွသလုိ
“လက္တုံ႔ျပန္” တာဟာလည္း မွားယြင္းပါတယ္။ အဓမၼတစ္ခုဟာ ငုံ႔ခံ လုိက္ရုံနဲ႔
ပေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္သလုိ၊ လက္တုံ႔ျပန္ လုိက္တာနဲ႔လည္း ေျပလည္သြားမွာ
မဟုတ္ပါဘူး။ ငုံခံတာဟာ အစြန္းတစ္ခု ျဖစ္သလုိ၊ လက္တု႔႔ံျပန္တာဟာလည္း
အစြန္းတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အစြန္းနွစ္ဖက္ မထြက္ေစဘဲ
မဇၥ်ိမပဋိပဒါဆုိတဲ့ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္အတုိင္း အၾကမ္း မဖက္တဲ့ နည္းနဲ႔
ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းျခင္းကုိပဲ ခႏၱီ-သည္းခံျခင္းလုိ႔ ေခၚတာပါ။
သည္းခံျခင္းဆုိတာ တစ္ဖက္သားကုိ အႏုိင္ရဖုိ႔ အားထုတ္တာ မဟုတ္သလုိ အရႈံးေပး
အညံ့ခံတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အနုိင္- အရႈံးမဖက္ သေရ သေဘာထား သက္သက္ပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ သည္းခံ ျခင္းမွာ လြတ္လပ္ပြင္းလင္းတဲ့စိတ္ထား၊ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွာတဲ့
နွလုံးသား ၊ ခ်စ္ၾကည္ေနြးေထြးနဲ႔ ကမ္းလွမ္းမႈ မ်ားနဲ႔အတူ
စာနာနားလည္မႈမ်ားလည္း ဖြဲ႔စည္းပါ၀င္ ေနပါတယ္။ သည္းခံျခင္းဟာ ေကာင္းျမတ္တဲ့
အလားအလာေတြနဲ႔ ေတာက္ပေနတဲ့ က်ယ္၀န္းတဲ့ မုိးကုတ္၀ုိင္းႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
သည္းခံျခင္းမွာ လွပတဲ့ မ်က္နွာစာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ သည္းခံတတ္သူဟာ
လူမ်ားစုရဲ့ ခ်စ္ခင္ နွစ္သစ္မႈကုိ ခံယူရတယ္။ ေဘးရန္ မရွိဘူး၊ အမွားအယြင္း
နည္းတယ္။ မေတြ မေ၀ ေသရတယ္။ ေသျပီးေနာက္ ေကာင္းတဲ့ဘ၀ ေရာက္ရတယ္လုိ႔
ဗုဒၶျမတ္စြာက ေဟာေတာ္ မူခဲ့တာပါ။ တကယ္ေတာ့ သည္းခံျခင္းဆုိတာ
သေဘာႀကီးျမတ္ျခင္းရဲ့ သေကၤတ၊ အနစ္နာခံႏုိင္ မႈရဲ့ စံနမူနာ၊
ခြင့္လႊတ္ႏုိင္မႈရဲ့ သက္ေသ သာဓကေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အခု သည္းခံျခင္း= ခႏၱီနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ ပုံျပင္ကေလးတစ္ပုဒ္ကုိ
ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီ ဓမၼပုံျပင္ ကေလးဟာ ငယ္ငယ္တုန္းက စာခ် ဆရာေတာ္ တစ္ပါး
ေျပာျပခဲ့တာပါ။
ခံသင့္သေလာက္ပဲ ခံမည္
တစ္ခါတုန္းက ဟိမ၀ႏၱာေတာအုပ္ႀကီးထဲမွာ တရားက်င့္ေနတဲ့ ရေသ့ႀကီးတစ္ပါး
ရွိခဲ့ ဖူးတယ္။ အဲဒီရေသ့ႀကီးဟာ “ေလာကမွာရွိတဲ့ အက်င့္ ေတြထဲမွာ သည္းခံျခင္း
ခႏၱီဟာ အျမတ္ဆုံးပဲ”လုိ႔ အယူရွိျပီး၊ သည္းခံျခင္းကုိ အဓိကထားကာ
တရားက်င့္ေလ့ရွိတာမုိ႔ “ခႏၱီ၀ါဒီ ရေသ့ႀကီး”လုိ႔လည္း အမ်ားက ေခၚၾကသတဲ့။
တစ္ေန႔ေတာ့ ဗာရာဏသီျပည္ကုိ လာရင္း ျဗဟၼဒတ္မင္းႀကီးရဲ့ ဥယ်ာဥ္ထဲမွာပဲ
ေခတၱခဏ သီတင္းသုံးေနတယ္။ ညေနတုိင္းမွာ ဗာရာဏသီျပည္သူ၊ ျပည္သားေတြဟာ
ပန္းနံ႔သာေတြကုိ လက္ဆြဲျပီး ရေသ့ႀကီးထံမွာ တရားနာ လာတတ္ၾကသလုိ
ေန႔လယ္ဘက္မွာလည္း ႏြားေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္နဲ႔ ေျမြေဟာက္ႀကီး တစ္ေကာင္ဟာ
မၾကာမၾကာ တရားနာလာတတ္သတဲ့။
အဲဒီလုိနဲ႔ တစ္ခ်ိန္မွာ ရေသ့ႀကီးက ႏြားေက်ာင္းသားနဲ႔ ေျမြေဟာက္ႀကီးကုိ
ေဒါသမႀကီးဖုိ႔၊ ေဒါသျဖစ္ခဲံလုိ႔ ရွိရင္လည္း သတၱ၀ါေတြကုိ မညွင္းဆဲ
မႏွိပ္စက္ဖုိ႔ ဆုံးမရင္း ေလာကမွာရွိတဲ့ အက်င့္ေတြထဲမွာ သည္းခံျခင္း= ခႏၱီဟာ
အျမတ္ဆုံး အက်င့္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သည္းခံျခင္း=ခႏၱီ အက်င့္ဆုိတာ သူတစ္ပါးေတြက
ၾကမ္းၾကမ္း တမ္းတမ္း ဆဲဆုိလာရင္ “ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ မရုိက္နွက္ မပုတ္ခတ္တာ
ေတာ္ေသးရဲ့”ဆုိျပီး၊ တကယ္လုိ႔ ကုိယ္ထိ လက္ေရာက္ ရုိက္ႏွက္ ပုတ္ခတ္
လာခဲ့ရင္လည္း “ ေသေအာင္ မသတ္ျဖတ္တာ ေတာ္ေသးရဲ့” ဆုိျပီး၊ ဒီထက္မက ေသေအာင္
သတ္ျဖတ္ လာရင္ေတာင္မွ “ဪ-တခ်ိဳ႔သူေတြဟာ ကုိယ္ဟာကိုယ္ သတ္ေသဖုိ႔ ကုိယ္တုိင္
အားထုတ္ၾကရတယ္၊ ငါ့မွာေတာ့ ဒီလုိ ေၾကာင့္ၾကရတာမ်ိဳး မရွိဘူး”ဆုိျပီး ၊
ေကာင္းတဲ့ ဘက္လွည့္ေတြးကာ သည္းခံခြင့္လႊတ္တတ္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ေဟာၾကား
သင္ျပ ေပးလုိက္ပါတယ္။
ႏြားေက်ာင္းသားနဲ႔ ေျမြေဟာက္ႀကီးတုိ႔ကလည္း ရေသ့ႀကီး သင္ေပးလုိက္တဲ့
ခႏၱီ၀ါဒကုိ လုိက္နာ က်င့္ႀကံပါမယ္ဆုိတဲ့ ၀န္ခံခ်က္နဲ႔ ရေသ့ႀကီးကုိ ရုိေသစြာ
ရွိခုိးျပီး ကုိယ့္ေနရာ ကုိယ္ျပန္ သြားၾကတယ္။ ႏြားေက်ာင္းသားက ကုိယ့္ေနရာ
ေရာက္တဲ့အခါ “ယေန႔ကစျပီး ခႏၱီ၀ါဒ ကုိ က်င့္သုံးမယ္၊ ဒါေပမယ့္ လူမသိမွာ
စုိးရတယ္။ အကုန္လုံး သိေအာင္ အိမ္ေရွ႔မွာ စာေရးကပ္ ထားမယ္ “ ဆုိျပီး
“ကြ်န္ဳပ္သည္းခံသည္”လုိ႔ စာေရးျပီး ကပ္ထားသတဲ့။
ဒီလုိနဲ႔ ရြာလည္ေလွ်ာက္ျပီး ေသာင္းက်န္းေနတဲ့ လူငယ္ေတြဟာ
ႏြားေက်ာင္းသားရဲ့ အိမ္ေရွ႔က ကပ္ထားတဲ့ စာကုိဖတ္ရေတာ့ တကယ္တမ္း သည္းခံသလား
ဆုိတာ စမ္းသပ္ၾကမယ္ဆုိျပီး၊ ႏြားေက်ာင္းသားကုိ တခ်ိဳ႔က ခဲနဲ႔ေပါက္ၾက၊
တခ်ိဳ႔က တုတ္ေတြနဲ႔ ရုိက္ၾကတယ္။ ႏြားေက်ာင္းသား ကေတာ့ ဆရာရေသ့ရဲ့
အဆုံးအမကုိ အသက္နဲ႔လဲျပီး ကာကြယ္မယ္ဆုိ ကာ အင္မတန္ သည္းခံပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ပဲ လူငယ္ေတြက စိတ္တုိင္းက် အားရေအာင္ ရုိက္ႏွက္ ပုတ္ခတ္ျပီး
ျပန္သြား ၾကတဲ့အခါ ႏြားေက်ာင္းသားဟာ ဒဏ္ရာေတြ ဗရပြနဲ႔ ေခြေခြ ေလး
လဲက်က်န္ခဲ့တယ္။
ဒီလုိပဲ ေျမြေဟာက္ႀကီးကလည္း “ယေန႔ကစျပီး ခႏၱီ၀ါဒကုိ က်င့္သုံးမယ္” ဆုိျပီး
သူေနရာ သစ္ပင္ ေျခရင္းမွာ ေခြေခြေလး အိပ္ေနသတဲ့၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ
ႏြားေက်ာင္းသား တခ်ိဳ႔ေရာက္ လာျပီး ေျမြေဟာက္ႀကီးကုိ အေ၀းကေနကာ တုတ္ေတြ၊
ခဲေတြနဲ႔ ပစ္ခတ္တုိ႔ထိ စၾကတယ္။ ခါတုိင္းဆုိလုိ႔ ရွိရင္ေတာ့ ေျမြေဟာက္ႀကီးဟာ
သူကုိ ထိဖုိ႔ မဆုိထားနဲ႔ အနားကပ္လာတာနဲ႔ ပါးပ်ဥ္းႀကီးေထာင္ျပီး
တရႈးရႈးမႈတ္ကာ ေျပးလုိက္ေတာ့တာပဲ။ အဲဒီအခါ ႏြားေက်ာင္းသားေတြ လည္း ေသေျပး
ရွင္ေျပး ေျပးၾကေတာ့တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီကေန႔ေတာ့ ဆရာရွင္ ရေသ့ရဲ့ အဆုံး
အမကုိ လုိက္နာမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ကူးနဲ႔ ေျမြေဟာက္ႀကီးဟာ ျငိမ္ကုပ္ျပီး ေနတယ္။
ေျမြေဟာက္ႀကီးက ဘာမွ် မတုံ႔ျပန္မွန္းသိေလ ႏြားေက်ာင္းသားေတြဟာ ကဲေလပါပဲ။
တခ်ိဳ႔က ခဲေတြနဲ႔ ပစ္လုိ႔အားမရေတာ့ စူးခြ်န္ေတြနဲ႔ ထုိးၾကတယ္၊ တခ်ိဳ႔
ရုိက္နွက္ရတာ အားမရ လုိ႔ အျမီးကုိဆြဲျပီး ေလထဲမွာ ေ၀ွ႔ရမ္းၾကတယ္၊ ျပီးေတာ့
သစ္ပင္နဲ႔ ရုိက္ျပီး ပစ္ထားၾကတယ္။ ႏြား ေက်ာင္းသားေတြ ျပန္သြားမွ
မေသရုံတစ္မည္ က်န္ခဲ့တဲ့ ေျမြေဟာက္ႀကီးဟာ သူ႔ေနရာသစ္ပင္ ရင္းကုိ
မနည္းေရာက္ေအာင္ ျပန္ခဲ့ရသတဲ့။
ဒီလုိနဲ႔ ၂ ၇က္ ၃ ရက္ေလာက္ ၾကာတဲ့အခါ ခႏၱီ၀ါဒီ ရေသ့ႀကီးဟာ သူ႔တပည့္
ႏြားေက်ာင္း သားနဲ႔ ေျမြေဟာက္ႀကီတုိ႔ “ဘာေၾကာင့္မ်ား သူ႔ဆီကုိ
မလာၾကပါလိမ့္၊ ေနထုိင္ မေကာင္း ျဖစ္ေနၾကသလား”ဆုိျပီး သူတုိ႔နဲ႔ ေတြ႔ရေအာင္
ထြက္လာခဲ့တယ္။ ပထမဆုံး နြားေက်ာင္းသားထံ ေရာက္တဲ့အခါ ပတ္တီးအေဖြးသားနဲ႔
သူ႔တပည့္ကုိ ျမင္လုိက္ရေတာ့ ရေသ့ႀကီးက “ဘယ့္ႏွယ့္ျဖစ္တာတုံး”လုိ႔
တအံ့တၾသေမးျမန္းပါတယ္။ ျဖစ္ပ်က္ပုံ အလုံးစုံကုိ ႏြားေက်ာင္းသားက
ေျပာျပတဲ့အခါ၊ ရေသ့ႀကီးက “ျဖစ္ -ျဖစ္ရေလ ငါ့တပည့္ရယ္၊ သည္းခံတယ္ဆုိတာ
အဲဒီလုိ အဓိပၸာယ္မဲ့ ေပါက္ကရေလးဆယ္ကုိ ငုံ႔ခံရမယ္လုိ႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးကြယ္၊
ကုိယ့္ရည္မွန္းခ်က္၊ ကုိယ့္က်င့္စဥ္ကုိ ထိပါးပုတ္ခတ္ ေစာ္ကားလာတဲ့အခါ
ကုိယ့္လမ္းေၾကာင္း ေပ်ာက္ မသြားေအာင္ တစ္ဖက္သားကုိ အမ်က္ေဒါသနဲ႔
လက္တုံ႔မျပန္နဲ႔လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။ ကဲ-ကဲ- ငါျပဳျပင္ေပးခဲ့ပါ့မယ္” ဆုိျပီး
ႏြားေက်ာင္းသား အိမ္ေရွ႔မွာ ကပ္ထားတဲ့ စာကုိ “ကြ်ႏု္ပ္သည္းခံသည္၊ သုိ႔ေသာ္ ခံသင့္သေလာက္ပဲခံမည္”လုိ႔ ဆက္ေရးထားခဲ့သတဲ့။
ရေသ့ႀကီးဟာ အဲဒီကေနဆက္ျပီး ေျမြေဟာက္ႀကီးဆီကုိ ေရာက္သြားတယ္၊ ေျမြေဟာႀကီး
လည္း ဒဏ္ရာ အနာတရေတြနဲ႔ မခ်ိမဆံ့ ခံစားေနရတာကုိ ေတြ႔တဲ့အခါ “တပည့္ရယ္၊
သည္းခံတယ္ ဆုိေပမယ့္ အစြန္း ေရာက္ေအာင္ မက်င့္ရဘူးကြယ္”လုိ႔ ဆုံးမသတဲ့။
အဲဒီအခါ ေျမြ ေဟာက္ႀကီးက “အရင္တုန္းက မင္းကုိ တုတ္ေတြ၊ ခဲေတြ ပစ္ၾကတဲ့အခါ
တပည့္ဘယ္လုိ လုပ္သလဲ” ဆုိေတာ့ ေျမြေဟာက္ႀကီးက “အဲဒီတုန္းကေတာ့ တစ္ခါတည္း
ပါးပ်ဥ္းေထာင္ျပီး တရႈးရႈးမႈတ္ကာ လုိက္ေပါက္ သတ္ပစ္လုိက္တာပဲ”လုိ႔ ေျဖတယ္။
အဲဒီအခါ ရေသ့ႀကီးက “ အခုလုိ ငုံခံတာဟာ မေကာင္းသလုိ အရင္တုန္းကလုိ ေဒါသနဲ႔
လုိက္ကုိက္ တာလလည္း မေကာင္းဘူး၊ သည္းခံတယ္ ဆုိတာ အဲဒီအစြန္း
နွစ္ဖက္ၾကားထဲမွာ ကုိယ့္အက်ိဳးစီးပြား၊ သူ႔အက်ိဳးစီးပြား မထိခုိက္ေအာင္
လိမ္လိမ္ မာမာ ေနတတ္တာကုိ ေခၚတာပဲ။ ဥပမာ ဆုိပါေတာ့ ႏြားေက်ာင္းသားေတြ
ေနာက္တစ္ခါ လာျပီးေတာ့ တပည့္ကုိ တုတ္ေတြ ၊ခဲေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္ၾကရင္
အခုလုိလည္း ငုံံ႔မခံဘဲ၊ အရင္တုန္းက လုိလည္း ေဒါသနဲ႔ လုိက္မကုိက္ဘဲ
သူတုိ႔အေ၀းကုိ ထြက္ေျပးရုံေလာက္ ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္ ပါးပ်ဥ္းေထာင္ျပီး
ရႈးခနဲ၊ ရွဲခနဲ မႈတ္ထုတ္ျပလုိက္ရင္ တပည့္လုိ ေျမြေဟာက္ တစ္ေကာင္အတြက္
သည္းခံျခင္း ခႏၱီ ဆုိတာ ျပည့္စုံပါျပီကြ”လုိ႔ စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ ဆုံးမသတဲ့။
ရေသ့ႀကီး ျပန္သြားျပီးတဲ့ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ ရြာလယ္က လူငယ္ေတြဟာ လူငယ္
နြားေက်ာင္းသားႀကီးရဲ့ အိမ္ကုိေနာက္တစ္ေခါက္ ေရာက္လာ ၾကျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ရေသ့ႀကီး ျပင္ဆင္ေရးသားထားခဲ့တဲ့ အိမ္ေရွ႔က စာတန္းကုိဖတ္ျပီး
ပုခုံးနွစ္ဖက္ကုိတြန္႔ကာ သူတုိ႔အားလုံး အသာ တၾကည္ပဲ ျပန္သြားခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲဒီလုိပဲ ေျမြေဟာက္ႀကီးကုိ နွိပ္စက္ မယ္ဆုိျပီး လာၾကတဲ့
နြားေက်ာင္းသားေတြကလည္း ေျမြေဟာက္ႀကီးက ပါးပ်ဥ္းေထာင္ကာ တရႈးရႈးမႈတ္ျပီး
လုိက္တာေၾကာင့္ ထြက္ေျပး သြားၾကျပီး ေနာက္ထပ္လည္း မစရဲေတာ့ပါဘူး။
အဲဒီေန႔ကစျပီးေတာ့ ႏြားေက်ာင္းသားနဲ႔ ေျမြေဟာက္ႀကီးတုိ႔ဟာ
ခႏၱီ၀ါဒီရေသ့ႀကီးရဲ့ အဆုံး အမေအာက္မွာပဲ ျငိမ္းျငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း
တရားက်င့္သုံး သြားႏုိင္ၾကပါေတာ့တယ္။
ဒီပုံျပင္ကေလးဟာ သည္းခံမႈ အနုပညာနဲ႔ နက္ရႈိင္းသိမ္႔လွပပုံ
တစ္စိတ္တစ္ေဒသကုိ ထုတ္ ေဖာ္ျပသေပးတာ ျဖစ္သလုိ ခႏၱီပါရမီ အေပၚမွာ
အုပ္မုိးေနတဲ့ မသိနား မလည္မႈဆုိတဲ့ ျမဴတိမ္ ၊ မီးခုိးေတြကုိလည္း အထုိက္
အေလ်ာက္ မႈတ္လႊင့္ေပးတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာလုံးဆုိင္ရာ ရန္ျငိဳး အာဃာတ-
အၾကမ္းဖက္မႈေတြနဲ႔ ျပည့္နွက္ေနတဲ့ ယေန႔ေခတ္လုိ ကာလမ်ိဳးမွာ သည္းခ ံ ျခင္း=
ခႏၲီတရားဟာ တိမ္ညိဳ တိမ္မည္းေတြၾကားက ဘြားခနဲ ေပၚလာတဲ့ လျပည့္၀န္းႀကီးလုိ
အင္မတန္ ခ်စ္ခင္အားကုိး ၾကည္ညုိေက်နပ္စရာ ေကာင္းပါတယ္။
ခႏၱီ၀ါဒဟာ တစ္ဦးခ်င္းကစျပီး တစ္ကမၻာလုံး အထိ ေမတၱာတရားနဲ႔
ျဖန္႔ၾကက္လႊမ္းျခဳံ ေပးျပီး အျပစ္ကင္း ေကာင္းက်ိဳးရတဲ့ ကိစၥေတြကုိ ကမၻာနဲ႔
အ၀န္း ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္ေစ ပါတယ္။ ခႏၱီ၀ါဒ၊ မထြန္းကားေသးသမွ် ကမၻာဟာ
စစ္မွန္တဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ လုံး၀ရႏုိင္စရာ မရွိပါဘူး။ တကယ္ေတာ့
သည္းခံျခင္းဆုိတာ အာဃာတနဲ႔ မုန္းတီးမႈေတြကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔၊ သေဘာ ကြဲလြဲမႈရဲ့
ေအာက္ေျခမွာ အခ်င္းခ်င္း ယုံၾကည္ေလးစားမႈကုိ အေျခခံျပီး ေမတၱာကမၻာ ကုိ
တည္ေဆာက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
သည္းခံျခင္းဟာ လူ႔ဘ၀ကုိ ေနျခည္နုလုိ ေနြးေထြးျပီး ယုံၾကည္ရဲရင့္ေစပါတယ္။
ေလျခႏုလုိ ေအးခ်မ္းျပီး ၾကည္ရႊင္ လန္းဆန္း ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔
ပုံျပင္ထဲကလုိ ငုံ႔မခံႏုိင္ရင္ေတာင္မွ “ခံသင့္သေလာက္ေတာ့ ခံၾကေစ”ခ်င္ပါတယ္ ။
ဘ၀မွာ အမ်က္ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာ ႏုိင္တဲ့ ဆုံးရႈံးမႈေတြနဲ႔
သည္းခံခြင့္လႊတ္ႏုိင္မႈေၾကာင့္ ရလာႏုိင္မယ့္ ေအာင္ပြဲေတြကုိ အေသ အခ်ာ
ေလ့လာသုံးသပ္မိရင္ လူသားတုိင္း “ခႏၱီ၀ါဒီ”ေတြ ျဖစ္လာၾကမွာပါ။
ေတာ္၀င္ႏြယ္