Thursday, April 5, 2012

ဘယ္ေနရာ ေမာင္ေနမတုန္း


                                                      ဘယ္ေနရာ ေမာင္ေနမတုန္း

    ပရဟိတလုပ္ငန္းေလးေတြကို စြမ္းႏိုင္ရာက လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့ လူငယ္တစ္စု ေက်ာင္းကို ေရာက္လာၾကပါတယ္။ ေႏြရာသီေက်ာင္း ပိတ္ရက္ေတြမွာ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းကေလးေတြ လုပ္ေပးဖို႔နဲ႔ ကိုယ္စြမ္းႏိုင္ရာ ဘာသာရပ္အလိုက္ တတ္ႏိုင္သမွ် သင္ၾကားေပးၾကဖို႔ အစီအစဥ္ကေလးေတြ ခ်မွတ္ျပီး လုပ္ကိုင္ၾကဖို႔ ေလာကတၳစရိယခရီး ထြက္ခါနီးမွာ ၾသဝါဒနဲ႔ အၾကံဉာဏ္ရယူဖို႔ လာၾကတာတဲ့။

    သူတို႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္းကေလးေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မႈနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေလးေတြအေၾကာင္း ေျပာျပီးတ့ဲအခါ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္အေနနဲ႔ ေက်းလက္ေဒသမွာရွိၾကတဲ့ လူငယ္ကေလးေတြကို စိတ္ဓာတ္ခြန္အားနဲ႔ အသိဉာဏ္ဗဟုသုတေလးေတြ မွ်ေဝေပးဖို႔ဆိုတဲ့ ေစတနာထားျပီး အခုလို လုပ္ကိုင္ၾကမွာျဖစ္ေၾကာင္း သိလိုက္ရပါတယ္။


     မိမိအေနနဲ႔ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားျဖည့္ (ဗလဝါႏုပၸဒါန)စကား ေျပာၾကားေပးေစလိုပါေၾကာင္း ဦးေဆာင္တဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္က ေလွ်ာက္ထား ပါတယ္။


“အခု မင္းတို႔ လူငယ္ေလးေတြ ေယာက်္ားေလးေတြေရာ မိန္းကေလးေတြေရာေပါ့ေလ၊ မင္းတို႔က သူမ်ားကို အားျဖည့္ေပးၾကရေတာ့မွာဆိုေတာ့ ပထမဦးဆံုး ကိုယ္တိုင္ကလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ ခြန္အားျပည့္ေနဖို႔ အေရးၾကီးတယ္။ မင္းတုိ႔ရဲ႕ခြန္အားကို စစ္ေဆးတဲ့အေနနဲ႔ မင္းတို႔အားလံုး ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတဲ့ေနရာ ႏွစ္ခုအေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာၾကည့္ပါမယ္၊ ကိုယ့္ၾကိဳက္သလို စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ၾကေပါ့” လို႔ အစခ်ီျပီး -


“ဒါဟာ ဥပမာတစ္ခုအေနနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ တကယ့္ကို ေရြးခ်ယ္ရမယ့္ေနရာႏွစ္ခုလို႔ မင္းတို႔စိတ္ထဲမွာ ခံယူျပီး ေရြးခ်ယ္ရမွာပါ။ ေနစရာေနရာ ႏွစ္ခုရွိတယ္။ ပထမေနရာက အလြန္ခမ္းနားသပ္ရပ္ျပီး အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ ေနထိုင္စရာ အေဆာက္အဦေတြလည္း ရွိတယ္။ အိမ္ေနာက္မွာ စားေသာက္ပင္၊ အိမ္ေရွ႕မွာေတာ့ ေရကူးကန္တို႔ ပန္းျခံတို႔ကလည္း တကယ့္ကိုမွ အပ်ံစား အေကာင္းစား အဆင့္ျမင့္ ပန္းမ်ဳိးစံုတို႔နဲ႔ တန္ဆာတင္ထားတာေပါ့။ ဒီေနရာေတြမွာ မီးမွန္ေရမွန္ဖို႔ဆိုတဲ့ ျပႆနာလည္း လံုးဝကို မရွိဘူး။ ပူခ်ိန္မွာ ေအးစရာ၊ ေအးခ်ိန္မွာ ေႏြးေထြးစရာ ေခတ္မီ အေထာက္အကူေတြလည္း အရန္သင့္။ အဲ… ျပီးေတာ့ စားစရာ ဝတ္စရာဆိုတာေတြကလည္း အခ်ိန္တန္ရင္ ယူစား ယူဝတ္ရံုပဲ၊ ဘာမွ ကိုယ္တိုင္ အပင္ပန္းခံျပီး လုပ္စရာမလိုဘူး။ ဘာမဆို လိုတရဆိုတဲ့ ေနရာၾကီးဆိုပါေတာ့ကြာ။


ေနာက္ထပ္ေနရာတစ္ခုကေတာ့ ေတာရိုင္းေျမလို႔ ေခၚရမလားပဲ။ ဘာအေဆာက္အဦမွ မရွိဘူး။ ျမက္ရိုင္းေတြ၊ သစ္ပင္ခ်ဳံပုတ္ေတြနဲ႔ ေျမကြက္ေပါ့။ ဒီေနရာမွာ ေနမယ့္လူမ်ားကေတာ့ ျမက္ရိုင္းေတြ ခ်ဳံပုတ္ေတြကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ရွင္းရမယ္၊ ေျမကိုလည္း ညႇိတန္ညႇိရမယ္၊ ေနစရာ အေဆာက္အဦကလည္း ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စနဲ႔ပဲ ေဆာက္လုပ္ရမွာ။ ေရတြင္းေရကန္ဆိုတာလည္း ကိုယ့္အစီအစဥ္နဲ႔ ကိုယ္တိုင္ ၾကိဳးစား တည္ေဆာက္ရမွာ။ စားစရာေသာက္စရာရယ္လို႔ ဘာမွ မယ္မယ္ရရ မရွိလွတဲ့အတြက္ ကိုယ္တိုင္ စိုက္ပ်ဳိးၾကရမွာျဖစ္လို႔ ေျမကြက္ကေတာ့ လိုခ်င္သေလာက္လို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ အက်ယ္အဝန္းရႏိုင္တဲ့ ေနရာေပါ့။


     အဲဒီႏွစ္ေနရာကို မင္းတို႔ ဘယ္ေနရာေနခ်င္သလဲဆိုတာ ေရြးခ်ယ္ရမွာ။ ဒီေနရာမွာ အေရးၾကီးတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ အဲဒါကိုလည္း ထည့္စဥ္းစားရမွာေပါ့။ စည္းကမ္းခ်က္ကေတာ့ ပထမေနရာကို ေရြးခ်ယ္သူမ်ားဟာ လုပ္ကိုင္စရာ အလုပ္အကိုင္ရယ္လို႔ ဘာမွ မလိုအပ္တဲ့အတြက္ ဘာအတတ္ပညာမွ သင္ၾကားေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ပညာသင္စရာေနရာတို႔၊ ပညာသင္ေပးမယ့္ ဆရာသမားတို႔ဆိုတာလည္း မရွိဘူးေပါ့။ ျပီးေတာ့ ဒီေနရာမွာက ေနၾကသူအားလံုးဟာ အဆင့္အတန္းတူလို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ ခ်ဳိ႕တဲ့မႈမရွိတဲ့ ေနရာေလ။ အားလံုး ဇိမ္နဲ႔ခ်ည္း ေနရတာျဖစ္လို႔ အားကစားတို႔လို အခ်င္းခ်င္း ျပိဳင္ဆိုင္စရာ ျပိဳင္ပြဲဆိုတာလည္း မရွိတဲ့အတြက္ အားကစားပညာရပ္ဆိုတာလည္း မရွိဘူး။


     ဒုတိယေနရာကေတာ့ စားစရာ၊ ဝတ္စရာ၊ ေနစရာကစျပီး ဘာမဆို လုိအပ္သမွ်က ကိုယ္ၾကိဳးစားမွ ကိုယ္ျပည့္စံုမွာဆိုေတာ့ ပညာရပ္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး လည္း ရွိသလို ပညာသင္စရာေက်ာင္းေတြ၊ ဆရာေတြဆိုတာလည္း ရွိမယ္။ ကိုယ့္ပညာကိုယ္သင္ျပီး ကိုယ့္ဘဝအဆင့္အတန္းကို ကိုယ္တိုင္ျမႇင့္တင္ရမယ့္ ေနရာေလ။ ေနထိုင္မႈ အဆင့္အတန္း တေျပးညီေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ၾကိဳးစားသူ၊ ေတာ္သူေတြက အဆင့္အတ္းျမင့္ျပီး ပ်င္းရိသူ၊ ညံ့သူေတြ ေအာက္က်ေနာက္က် ေနရတဲ့ ေနရာ။ ဒီေနရာမွာ အဆင့္အတန္း အနိမ့္အျမင့္အတြက္ ဇြဲလံု႔လနဲ႔ အရည္အခ်င္းေတြကို ျပိဳင္ရမွာျဖစ္သလို ျပိဳင္ပြဲေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္။ ဒီအတြက္ သင္တန္းေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ အသင္းအဖြဲ႔ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးဆိုတာလည္း ရွိတာေပါ့။ အဲဒါေတြပါ ထည့္တြက္စဥ္းစားျပီးမွ မင္းတို႔ ၾကိဳက္ရာကို ေရြးရမွာပါ။ ကဲ.. စဥ္းစားျပီး ေရြးၾကစမ္းပါ။ ဘယ္ေနရာေနၾကမတုန္း” ဆုိျပီး မိမိက စကားကို ခဏရပ္လုိက္ပါတယ္။


လူငယ္တစ္စု ခဏေလာက္ ျငိမ္ေနၾကတယ္။ စဥ္းစားေရြးခ်ယ္ေနၾကတာ ျဖစ္မွာေပါ့။ ျပီးေတာ့မွ တစ္ေယာက္က “ပထမေနရာကိုပဲ ေရြးမွာေပါ့”လို႔ ေျဖလိုက္တယ္။ ေနာက္ထပ္ သံုးေလးေယာက္ေလာက္ကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ေျဖလိုက္ၾကေတာ့ က်န္တဲ့လူမ်ားက အသံမထြက္ေတာ့ဘူး။ ဒါနဲ႔ က်န္တဲ့လူေတြကို မိမိက “ကဲ.. က်န္တဲ့လူေတြက ဘာမွ မေျပာပါကလား၊ ေအး.. အဲဒါပဲကြ၊ တို႔ျမန္မာေတြဟာ ေရွ႕ကလူ အသံက်ယ္က်ယ္ေျပာလာျပီဆိုရင္ ေနာက္လူေတြက အသံတိတ္ကုန္ၾကေရာ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ၊ ေရွ႕လူေတြနဲ႔မတူတဲ့အတြက္ သူတို႔ကို အားနာလို႔လား၊ သူတို႔နဲ႔မတူနဲ႔ ကိုယ့္အယူအဆကို မွားမယ္လို႔ထင္ျပီး ေၾကာက္ကုန္တာလား။ အခု မင္းတို႔ေရြးရမွာက အမွားနဲ႔အမွန္ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ထင္ျမင္ခ်က္ ကိုယ္ေျပာရမွာ။ ေနာက္ဆို ရဲရဲေျပာၾကေနာ္။ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ျဖစ္ေနေလ အျမင္မ်ဳိးစံုကို ပိုျပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သိရေလျဖစ္ေတာ့ အမွန္တရားနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုးအထိ ေယဘုယ်က်က် စဥ္းစားႏိုင္မွာေပါ့ကြ။ အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔လုပ္တဲ့ အလုပ္တိုင္းမွာ ဒါဟာ အေရးၾကီးတယ္။ ေနာက္ဆို ကိုယ့္ထင္ျမင္ခ်က္ကို အမ်ားေရွ႕မွာေျပာရဲေအာင္ ေလ့က်င့္ထားၾက။ ကဲ.. ထားပါေတာ့၊ အခု ေရြးခ်ယ္မႈကို နည္းနည္း စဥ္းစားၾကရေအာင္။”

ေအးေပါ့ေလ… ေမာင္ရင္တို႔က တြက္ေျခကိုက္ဖို႔ စဥ္းစားၾကတာဆိုရင္ေတာ့ ပထမေနရာက ဘာမွ အရင္းစိုက္စရာမလိုဘဲ အကုန္ အျပည့္အစံုရမွာဆိုေတာ့ တြက္ေျခကိုက္တယ္လို႔ပဲ ဆိုႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ေရြးခ်ယ္လိုက္ၾကတာ ထင္ပါရဲ႕ေနာ့။
ေလာကမွာ အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္လို႔ သိမွတ္ေလးစားထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ တြက္ေျခကိုက္တဲ့အလုပ္ထက္ အမ်ားအတြက္ အက်ဳိးရွိမယ့္အလုပ္ေတြကိုပဲ ေရြးျပီးလုပ္ၾကသတဲ့။ အဲဒီေတာ့ ေမာင္ရင္တို႔ကေကာ ဘယ္လိုလဲ။ ကိုယ္က်ဳိးတြက္ေျခကိုက္ဖို႔ လုပ္ၾကမွာလား၊ အမ်ားအတြက္ အက်ဳိးရွိဖို႔ လုပ္ၾကမွာလား။ ဒါကို ျပတ္ျပတ္သားသား သံုးသပ္ျပီး ဆံုးျဖတ္ၾကပါ။ ေလာကမွာ “အေခ်ာင္လိုက္ရင္ အက်ပ္ဆိုက္တတ္တယ္၊ အက်ပ္ကိုလိုက္ႏိုင္မွ အေခ်ာင္ဆိုက္မယ္” ဆိုတဲ့ ေရွးလူၾကီးသူမတို႔ ဆိုရိုးစကားေတာ့ ရွိတယ္ေနာ္။ အဲဒါကိုလည္း သတိထားပါ။

အခု ေမာင္ရင္တိုပ၊ အဲ.. ေမာင္ရင္ေရာ မယ္ရင္ေရာေပါ့ေလ.. ေမာင္တို႔မယ္တို႔ေပါ့။ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ျပတ္ျပတ္သားသား ျပန္ျပီးေမးပါ။ ဒီလုပ္ငန္းကို (၁) ေနရာရခ်င္လို႔ လုပ္မွာလား၊ (၂) နာမည္ေကာင္းရဖို႔ ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ေစာဖို႔ လုပ္မွာလား၊ (၃) ကိုယ္က်ဳိးတြက္ေျခကိုက္ဖို႔ လုပ္မွာလား၊ (၄) အမ်ားအက်ဳိး သည္ပိုးေဆာင္ရြက္ဖို႔ လုပ္မွာလား။ ေအး.. ၁၊ ၂၊ ၃ ေမးခြန္းေတြကို မင္းတို႔က “Yes” လို႔ေျဖၾကရင္ေတာ့ ငါ့အေနနဲ႔ “No”လို႔ပဲ တံု႔ျပန္မွာပဲ။ အဲဒီလူမ်ဳိးေတြဆိုရင္ တျခား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုခု ရွာျပီးလုပ္ၾကပါ။ ပရိဟိတလုပ္ငန္းအမည္ခံျပီး ကိုယ္က်ဳိးမရွာခ်င္ၾကပါနဲ႔လို႔ အၾကံေပးခ်င္တယ္။ ေအး.. ၁၊ ၂၊ ၃ ေမးခြန္းမ်ားကို “No”လို႔ေျဖျပီး နံပါတ္၄ေမးခြန္းကိုသာ “Yes”လုပ္ခ်င္သူမ်ားကိုသာ ငါ့အေနနဲ႔ “Yes”လို႔ ေထာက္ခံႏိုင္မယ္။ ဒါဆို မင္းတို႔မွာ အမ်ားယံုၾကည္ထိုက္တဲ့ အရည္အခ်င္းရွိလုိ႔ အေျခခံေကာင္းတယ္လို႔ပဲ သတ္မွတ္ပါတယ္။


     ေအး နံပါတ္(၄) ပရိဟိတသမားဆိုတာ ေလာကတၳစရိယသမားျဖစ္တယ္။ တို႔ကိုးကြယ္ရာျဖစ္တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕အေလာင္းေတာ္ ပါရမီျဖည့္တယ္ ဆိုတာ ပထမဆံုး အေျခခံလုပ္ငန္းအေနနဲ႔ “ေလာကတၳစရိယာ = ေလာကရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးသက္သက္ကိုသာၾကည့္ျပီး စြမ္းႏိုင္ရာကလုပ္တာေပါ့”။ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကို အာဇာနည္သူရဲေကာင္းလို႔ေခၚတာ။ ဒီလို အာဇာနည္သူရဲေကာင္းမ်ားဟာ ဘယ္လိုကိစၥမ်ဳိးကိုပဲ ေဆာင္ရြက္ေဆာင္ရြက္ “ေလာကဂုဏ္သိန္၊ စည္းစိမ္မဖက္၊ သက္သက္အလွဴ၊ ခံယူသူသာ၊ ခ်မ္းသာေစေၾကာင္း၊ ငဲ့ညႇာေရွာင္း၊ အေလာင္းေတာ္တို႔ ဒါနမွတ္” ဆိုတဲ့ ေတာင္ျမိဳ႕၊ မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး (အရွင္ဇနကာဘိဝံသ)ရဲ႕ လကၤာအတိုင္း စိတ္ထားရမယ္။ ဒီလကၤာမွာ အစဆံုးပါရမီျဖစ္လို႔ “ဒါန”ကို ဆိုလိုက္တာပါ။ အမွန္ကေတာ့ ဒါနမွ မဟုတ္ပါဘူး။ သီလစတဲ့ ပါရမီလုပ္ပန္းေတြကို ျပဳလုပ္ရာမွာလည္း အေလာင္းေတာ္ရဲ႕စိတ္ထားက ဒီအတိုင္းခ်ည္းပါပဲ။


     ဒီလကၤာထဲမွာ “ေလာကဂုဏ္သိန္၊ စည္းစိမ္မဖက္”ဆိုတာ ေလာကထဲမွာ ရရွိခံစားႏိုင္တဲ့ ရာထူးဂုုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔၊ ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ေစာျခင္းတို႔၊ ယုတ္စြအဆံုး ခ်ီးမြမ္းတာတို႔၊ ေက်းဇူးတင္တာတို႔အထိေပါ့။ အဲဒီလို ဂုဏ္သိန္ကိုေရာ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာကိုေရာ ဘာမွမဖက္ဘူး။ ေလာကၾကီးဆီက ကိုယ္က်ဳိးတြက္ေျခကိုက္စရာ ဘာမွကိုမေမွ်ာ္ဘူး။ ေရွးလူၾကီးမ်ား ေျပာသလိုဆိုရင္ေတာ့ “ျပန္ဂဏန္း မေမွ်ာ္ဘူး”ေပါ့ကြာ။ အဲဒီလို စိတ္ထားတာ။ ေလာကကို ေလာဘနဲ႔ မၾကည့္ဘူး၊ စြန္႔လႊတ္လိုတဲ့ အေလာဘစိတ္သက္သက္နဲ႔ပဲ ၾကည့္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာ။


“သက္သက္အလွဴ၊ ခံယူသူသာ၊ ခ်မ္းသာေစေၾကာင္း၊ ငဲ့ညႇာေရွာင္း”ဆိုတာကေတာ့ သူတစ္ပါး ခ်မ္းသာေရးအတြက္သက္သက္ပဲ ေရွးရႈတာေပါ့။ ဒါကေတာ့ ေလာကကို ေဒါသနဲ႔ မၾကည့္ဘူး။ ေမတၱာစိတ္သက္သက္နဲ႔ပဲ ၾကည့္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာ။ ဒါဟာ အာဇာနည္တို႔စိတ္ထားပဲ။ ကဲ.. ေမာင္တို႔မယ္တို႔ကေရာ ေလာကၾကီးကို ဘာနဲ႔ၾကည့္မွာလဲ။ အဲဒါကို ေျဖၾကည့္ပါ။


အာဇာနည္တို႔ရဲ႕လုပ္ငန္းဆိုတာ ကိုယ္က်ဳိးကိုငဲ့ျပီး လုပ္လို႔မရဘူး။ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ျပီးေတာ့မွ လုပ္လို႔ရတာ။ “အာဇာနည္ျဖစ္ခ်င္ရင္ ပထမဆံုးရွိရမည့္သတၱိက ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ရဲတဲ့သတၱိပဲ” လို႔ ဆိုလိုက္ေတာ့မွ အားလံုးက “ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ဖို႔ပါ”ဆိုျပီး ျပိဳင္တူေျဖၾကပါတယ္။


ေအး.. ဒါဆိုရင္ ေစာေစာကေျပာခဲ့သလို အေျခခံအားျဖင့္ေတာ့ ေကာင္းပါျပီ။ ဒါေပမ့ဲ တကယ့္ ေလကတၳစရိယသမားလို႔ဆိုရမယ့္ အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ -


(၁) ယံုၾကည္ထိုက္သူျဖစ္ေအာင္လည္း ရိုးသားရမယ္။
(၂) အားကိုးထိုက္သူျဖစ္ေအာင္လည္း ၾကိဳးစားရမယ္။
(၃) ေလးစားထိုက္သူျဖစ္ေအာင္လည္း ျဖဴစင္(စင္ၾကယ္)ရမယ္ တဲ့။


အခု မင္းတို႔ရျပီးသားလိုျဖစ္ေနတဲ့ “မေကာင္းမႈ ေရွာင္၊ ေကာင္းမႈ ေဆာင္၊ ျဖဴေအာင္စိတ္ကိုထား” ဆိုတာနဲ႔ တစ္သေဘာတည္းပဲေပါ့။
ဒီသံုးခ်က္ထဲမွာ (၁) “ယံုၾကည္ထိုက္သူျဖစ္ေအာင္ ရိုးသားရမယ္” ဆိုတဲ့အခ်က္အရ အထက္မွာေျပာခဲ့သလို အေလာင္းေတာ္တို႔ထံုးကို စံနမူယူျပီး ကိုယ္က်ဳိးငဲ့ကြက္မႈ အားလံုးကိုလည္း စြန္႔ႏိုင္ရမွာ။ အနည္းဆံုး ေက်းဇူးတင္စကားေလး အေျပာခံခ်င္တာတို႔လို ကိုယ္က်ဳိးငဲ့မႈမ်ဳိးကို မရွိမွ ျဖစ္မွာေနာ္။


ဂ်ပန္ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားရဲ႕ ေထရုပၸတၱိထဲမွာ ျဖစ္ရပ္ကေလးတစ္ခု ရွိတယ္ကြ။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးက သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္လည္း အလြန္ၾကီးမားျပီး မင္းေရာ ျပည္သူကပါ ေလးစားခံရတဲ့ ဘုန္းၾကီးမ်ဳိးေပါ့။ အဲဒီဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းေဆာက္ဖို႔ သူေဌးၾကီးတစ္ဦးက ေရႊဒဂၤါးငါးရာၾကီးမ်ားေတာင္ သြားလွဴတာတဲ့။


သူေဌးၾကီးက ဘုန္းေတာ္ၾကီးေရွ႕မွာ ေရႊဒဂၤါးထုပ္ၾကီးကိုခ်ျပီး “ဒီမွာ ဆရာေတာ္ဘုရား ေက်ာင္းေဆာက္ဖို႔ ေရႊဒဂၤါးငါးရာပါ ဘုရား” လို႔ေလွ်ာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက “ေအး.. ထားခဲ့” လို႔ေျပာျပီး သူ႔အလုပ္သူ ဆက္လုပ္ေနတယ္။


တေအာင့္ေလာက္ၾကာေတာ့ သူေဌးၾကီးက “ဆရာေတာ္.. တပည့္ေတာ္လွဴတာ ေရႊဒဂၤါးေတြဘုရာ့၊ ငါးရာေတာင္ရွိတယ္” ဆိုေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက “ေအး.. ခုန မင္းေျပာျပီးျပီေလကြာ၊ ငါသိျပီးသားပါ” ဆိုျပီး အလုပ္ကို ဆက္လုပ္ေနတယ္။ သူေဌးၾကီးကေတာ့့ သိပ္ဘဝင္က်ပံုမေပၚဘဲ ဆက္ထိုင္ေနတယ္။


ျပီးေတာ့မွ “ဆရာေတာ္.. ဒီေရႊဒဂၤါးေတြဟာ တန္ဖိုးအေတာ္ၾကီးတယ္။ အရပ္ထဲမွာဆိုရင္ ဒါမ်ဳိး ေရႊဒဂၤါးသံုးျပားေလာက္ဆိုရင္ေတာင္မွ ရင္းႏွီးလုပ္ကိုင္စားလုိ႔ရတယ္” ဆိုျပီး ထပ္ေလွ်ာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက “ေအးပါကြာ.. ဒါေတြ ငါသိပါတယ္၊ ဘာလဲ မင္းက ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာေစခ်င္လို႔လား” လို႔ တဲ့တိုးၾကီးေမးလိုက္ေတာ့ “တင္ပါ့.. အဲဒီေလာက္ေတာ့ ေျပာသင့္တာေပါ့ဘုရား” လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္သတဲ့။ ဆရာေတာ္ၾကီးက “ဘာကြ.. ေက်းဇူးတင္ရမယ္ ဟုတ္လား၊ မင္းကို ငါက ဘာျဖစ္လို႔ ေက်းဇူးတင္ရမွာလဲ။ တင္ျခင္းတင္ရင္ မင္းကသာ ငါ့ကို ေက်းဇူးတင္ရမွာကြ” လို႔ မိန္႔ၾကားလိုက္ပါသတဲ့။


ကဲ.. ဆရာေတာ္ၾကီးေျပာလိုတာကို ေမာင္ရင္တို႔ သေဘာေပါက္ၾကသလား။ အခု မင္းတို႔ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေတာ့မယ္။ ဆိုၾကပါစို႔ အခု ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းေတြ လုပ္ၾကမယ္ေပါ့။ သင္တန္းတက္သူေတြလည္း ေရာက္လာၾကမွာပါ။ အဲဒီအခါမွာ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ကို ေက်းဇူးတင္ရမယ္ထင္သလဲ။ တကယ္လို႔သာ သင္တန္းသားတစ္ေယာက္မွ မလာၾကဘူးဆိုရင္ မင္းတို႔ ဘာလုပ္ႏိုင္ၾကမလဲ။ ေပးရမယ့္သူမရွိလို႔ မေပးျဖစ္ခဲ့ရင္ မင္းတို႔ဟာ ေပးလွဴသူရယ္လို႔ ျဖစ္လာပါေတာ့မလား။ အဲဒီေတာ့ မင္းတို႔ရဲ႕ ပရဟိတလုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ေရးမွာ တကယ္တမ္း မင္းတို႔ အလိုအပ္ဆံုးအရာက ဘာလဲဆိုတာ ျမင္ျပီလား။ ကိုယ္ေပးတာကို ယူမည့္သူေတြဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္ေတြ။ ကိုယ့္လုပ္ငန္းကို  ျဖည့္စြက္ကူညီသူေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာ မင္းတို႔ သေဘာေပါက္ျပီမို႔လား၊ အဲဒီလို အေျခခံက်က် ရိုးသားသူေတြျဖစ္ရမွာ။


အဲ.. ယံုၾကည္ေလာက္ေအာင္ ရိုးသားၾကသူေတြေတာ့ ျဖစ္ပါရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ ဇြဲလံု႔လမရွိဘူး၊ ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈ မရွိဘူးဆိုရင္ မင္းတို႔ကို ဘယ္သူက ေရရွည္အားကိုးပါ့မလဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ နံပါတ္(၂)က “အားကိုးထိုက္သူျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရမယ္” လို႔ ဆိုတာပါ။ ကဲ.. ဘယ္ႏွယ့္လဲ၊ ျဖစ္ႏိုင္မလား။ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ မင္းတို႔ရဲ႕ ေနရာေရြးခ်ယ္မႈကို ပထမဆံုး ေျပာင္းလဲရလိမ့္မယ္။ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ေနရာႏွစ္ခုေလ။ မင္းတုိ႔က ပထမေနရာကို ေရြးမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ အခု ထပ္ေရြးပါ။ ဒုတိယေနရာေပါ့၊ ဟုတ္ရဲ႕လား။


မင္းတို႔ပဲ စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ ပထမေနရာကိုေရြးသူဟာ ၾကိဳးစားလိုစိတ္မရွိလို႔ အေခ်ာင္လမ္းကိုေရြးတာ မဟုတ္လး။ ေလာကမွာ အေခ်ာင္ရရင္ ရသေလာက္ယူမယ္၊ ၾကိဳးစားရမွာဆိုရင္ေတာ့ ဘာမွမလိုခ်င္ဘူးဆိုတဲ့လူကို ဘယ္သူက အားကိုးမွာလဲ။


အဲဒီေနရာႏွစ္ခုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တို႔ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေရြးခ်ယ္ပံုေလးကိုလည္း နားေထာင္ၾကည့္ပါဦး။ အဲဒီေနရာႏွစ္ခုမွာ ဘာမဆို အရာရာျပည့္စံုတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာက “နတ္ျပည္”ဆိုတဲ့ေနရာကို ကိုယ္စားျပဳေျပာခ်င္တာ။ နတ္ျပည္မွာ နတ္သား၊ နတ္သမီးျဖစ္ရျပီဆိုရင္ သူ႔အတြက္ ေနစရာလည္း ဘံုဗိဗၼာန္အသင့္၊ စားစရာဝတ္စရာေတြဆိုတာလည္း ပေဒသာပင္ေတြမွာ အရံသင့္ ျဖဳတ္ယူစားသံုးရံုပဲဆိုတာ ၾကားဖူးတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီေနရာမွာ ျဖစ္ရတဲ့ သတၱဝါ(နတ္)ေတြ ဆိုတာတဲ့ “ကမၼ႒ ဇီဝိတ = ကံေဟာင္းရဲ႕ အက်ဳိးသက္သက္ကိုမွီျပီး အသက္ေမြးေနၾကတာ” တဲ့။ ဘာမွလုပ္စရာ မလိုတဲ့အတြက္ ဘာပညာမွလည္း မသင္ၾကားရသလို ဘာအစြမ္းသတၱိမွလည္း တိုးမလာဘူး။ လူ႔ျပည္မွာ လူစြမ္းေကာင္း အာဇာနည္ဆိုတာရွိေပမဲ့ နတ္ျပည္မွာေတာ့ နတ္စြမ္းေကာင္း အာဇာနည္လို႔ မရွိႏိုင္ဘူး။ “ကံေဟာင္းစားေတြ” လို႔ပဲ သတ္မွတ္တယ္။ ဘယ္ပညာရွင္ကမွ အထင္မၾကီးတဲ့ ဘံုသားေတြ။ မိဘရွာေဖြထားတဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြကို ခံစားသံုးျဖဳန္းေနတဲ့ ပညာမဲ့ လတ္လ်ားလတ္လ်ား သူေဌးသားငၾကြားေတြလိုေပါ့ကြာ။ မင္းတို႔ေကာ အဲဒါကို အားက်သလား။ ျဖစ္ခ်င္သလား။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ နဝကနိပါတ္၊ တိဌာနသုတ္မွာ “နတ္ေတြဆိုတာ လူေတြလို ရဲရင့္တဲ့ သတၱိလည္း မရွိဘူး။ သတိတရားလည္း နည္းတယ္။  ျမင့္ျမတ္တဲ့အက်င့္(မဂၢင္ရွစ္ပါး)ကို က်င့္သံုးႏိုင္စြမ္းလည္းနည္းတယ္။ လူေတြက နတ္ေတြထက္ ဒီသံုးခ်က္မွာ သာတယ္”တဲ့။


နတ္ေတြဟာ ေလာကဓံရွစ္ပါးဆိုတဲ့ ဘဝတိုက္ပြဲ အဆိုးအေကာင္းေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္တိုက္ပြဲဝင္ရတာမ်ဳိးမွ မရွိဘဲ၊ ဘယ္လိုလုပ္ သူရသတၱိရွိမလဲေနာ့္။ “ဘဝဆိုတာ တိုက္ပြဲ”လို႔ ဆိုရိုးရွိတယ္ကြ။ ဒီဆိုရိုးစံနဲ႔ တိုင္းတာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ နတ္ေတြဆိုတာ “အသက္သာရွိျပီး ဘဝမရွိသူေတြ”လို႔ေတာင္ ေျပာရမယ္ထင္တယ္။ ျပီးေတာ့ ဘာမွ သတိတရထားျပီး လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရတယ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ သတိတရားလည္း နည္းတာေပါ့။ ျပီးေတာ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ျမတ္ေတြဆိုတာကလည္း အပ်င္းၾကီး အေကာင္းၾကိဳက္၊ ဇိမ္ခံသမားေတြ က်င့္သံုးႏိုင္တာမ်ဳိးမွ မဟုတ္ဘဲ။ တကယ္ကို ဇြဲလံု႔လသန္ၾကသူေတြမွသာ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရယူႏိုင္တဲ့ အဆင့္အတန္းေလ။ “ဇြဲမဲ့သူ လန္က်၊ ဇြဲရွိသူ စံရ” ဆိုတဲ့ ေနရာမ်ဳိးေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ အျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ဘုရားရွင္တို႔၊ ပေစၥကဗုဒၶါတို႔၊ အဂၢသာဝက၊ မဟာသာဝကတို႔၊ သာသနာဝန္ထမ္း ရဟန္းေတာ္တို႔ဆိုတာ လူ႔ဘံုကိုသာ ေရြးခ်ယ္ေနရာယူၾကတာ။ ဒီအဆင့္အတန္းေတြဆိုတာ လူ႔ဘဝဆိုတဲ့ အေျခခံေကာင္းကို ယူျပီးမွသာ ၾကိဳးစားရယူႏိုင္တဲ့ အဆင့္အတန္းေတြလို႔ ေျပာရတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ နတ္ဘံုဆိုတာ အေခ်ာင္ၾကီးပြားခ်င္ၾကသူေတြကသာ အထင္ၾကီးေနၾကတာ။ တကယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ အဆင့္အတန္းကို ရည္မွန္းသူတိုင္းက အထင္မၾကီးတဲ့ေနရာလို႔ ေျပာတာ။


ဒါ သိပ္ကိုအေရးၾကီးတယ္ေနာ္။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပဲ အေခ်ာင္ၾကီးပြားခ်င္လို႔ အဓိ႒ာန္ဝင္တယ္၊ ပြဲထိုးတယ္ ဆိုတာေတြ ၾကားဖူးတယ္မို႔လား။ အဲဒါ “ကမၼ႒ဇီဝိတ = ကံသက္သက္နဲ႔ အသက္ေမြးခ်င္သူေတြ”ပဲ မဟုတ္လား။ ဘုရားရွင္ကေတာ့ ကိုယ္စြမ္း၊ ဉာဏ္စြမ္း၊ လံု႔လစြမ္းနည္းၾကလို႔ “အစြမ္းထက္ျမက္သူေတြ” လို႔ မဆိုႏိုင္ၾကဘူးလို႔ မွတ္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ အဲဒါကို နားမလည္ဘဲ အေခ်ာင္ရလိုစိတ္ေတြနဲ႔ လူစင္စစ္က နတ္စိတ္ေပါက္ေနရင္ေတာ့ လူလည္းမျဖစ္၊ နတ္လည္းမျဖစ္ဘဲ မနပ္တနပ္ေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကမွာေပါ့။


အခု မင္းတို႔က လူေတြမဟုတ္လား။ လူစင္စစ္ေကာ ျဖစ္ခ်င္ရဲ႕လား၊ မနပ္တနပ္ေတြ ျဖစ္ခ်င္ၾကတာလား။ ေအး လူစင္စစ္ျဖစ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဒုတိယေနရာကို ေရြးရလိမ့္မယ္။ အဲဒီ ဒုတိယေနရာဆိုတာာ လူ႔ဘံုလူ႔ဌာနကို ဆိုလိုတာပဲ။ လူ႔ဘံုဆိုတာ “ဥ႒ာန ဇီဝိတ” တဲ့။ လု႔ံလဝီရိယနဲ႔ အသက္ေမြးရတဲ့ ဘံုဌာနလို႔ေျပာတာ။ ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ သိရတယ္။ ကိုယ္ျဖစ္တည္ေနထိုင္ရတဲ့ ေနရာရဲ႕ ဓေလ့ထံုးတမ္းကို သိရတယ္။ လူ႔ဘံုသားဆိုတာ နတ္ဘံုသားေတြလို ကံသက္သက္ကို မွီျပီး အသက္ေမြးခြင့္မရွိိဘူး။ ကုေဋရွစ္ဆယ္သူေဌးသားတို႔ကို ၾကည့္ပါလား၊ ကံေဟာင္းေၾကာင့္ ကုေဋရွစ္ဆယ္ အေမြရေပမဲ့ လူနဲ႔တူေအာင္ မလုပ္တတ္ေတာ့ ငတ္ျပတ္ေတာင္းစားရင္း ေျမာင္းၾကားမွာ ဘဝဆံုးရတယ္ မဟုတ္လား။


ကဲ အခု ကိုယ္ေရာက္တဲ့ အရပ္ေဒသ ဘံုဌာနရဲ႕ ဓေလ့ထံုးတမ္းကို သိျပီမို႔လား၊ “ဥ႒ာန ဇီဝိတ” ဘံုသားျဖစ္တယ္ဆိုတာေလ၊ ကံသက္သက္ေမွ်ာ္ျပီး အေခ်ာင္အသက္ေမြးခ်င္စိတ္ ထားရင္ေတာ့ လူမပီသတဲ့ စိတ္ထားလုိ႔ကို ေျပာရေတာ့မွာေနာ္။ လူ႔ဘံုနဲ႔တန္တဲ့ လူစိတ္ဆိုတာ ထၾကြလံု႔လနဲ႔ အသက္ေမြးလိုစိတ္ ရွိေနရမွာ။ လူ႔ဘံုသားတို႔မွာပါတဲ့ ကံေဟာင္းဆိုတာ “ကံဟုမူလ သမၺဳဒၶတို႔၊ ေဟာျပသည္မွာ၊ အရင္းသာရွင့္” ဆိုတဲ့အတိုင္း အေျခခံအရင္းအႏွီးလို႔ ဆိုရမယ့္ မ်ဳိးေစ့ကေလးေတြေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ မ်ဳိးေစ့ကို တိုးပြားေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ပြားမ်ားတတ္တဲ့ အတတ္ပညာလည္း မရွိိ၊ ထၾကြလံု႔လလည္းမရွိဘဲ မ်ဳိးေစ့ကိုပဲ ခ်က္စားခ်င္လို႔ကေတာ့ တစ္နပ္စားနဲ႔ ပါးစပ္ဖ်ားမွာပဲ လမ္းေပ်ာက္သြားမွာေပါ့။


မင္းတို႔ကိုယ္တိုင္က ဒီသေဘာတရားေတြ၊ ဒီစိတ္ဓာတ္ေတြ ျပည့္ဝေနမွ မင္းတို႔နဲ႔ ေတြ႔ဆံုရမယ့္ လူငယ္ေလးေတြကိုလည္း စိတ္ဓာတ္မွန္ေတြ ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္မွာေပါ့။ အဲဒါ အေလးအနက္ သေဘာေပါက္ခံယူၾကပါ။


ျပီးရင္ နံပါတ္(၃) လူ႔အရည္အခ်င္းျဖစ္တဲ့ “ေလးစားထိုက္သူျဖစ္ေအာင္ ျဖဴစင္ရမယ္” ဆိုတာကိုလည္း မျဖစ္မေန ေမြးျမဴထားရမယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ မင္းတို႔က ေလာကကို အလုပ္အေကြ်းျပဳၾကရမွာ၊ ေလာကရဲ႕အက်ဳိးကို ေဆာင္ၾကရမွာ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေလာကရဲ႕ ကယ္တင္ရွင္ၾကီးေတြလို၊ ေက်းဇူးရွင္ၾကီးေတြလို သေဘာထားျပီး ေမာက္မာၾကမယ္၊ အနည္းဆံုး ကိုယ့္အေပၚေလးစားလိုမႈ၊ ေက်းဇူးတင္လိုမႈေတြ ေမြးၾကမယ္ဆိုရင္ မင္းတို႔ကို ဘယ္သူက ေလးစားေတာ့မွာလဲ။


အေလာင္းေတာ္တို႔ထံုးကို ႏွလံုးမူျပီး သူတစ္ပါးအက်ဳိးကို ေဆာင္ရြက္လိုမႈဆိုတဲ့ ႏွိမ့္ခ်တဲ့ စိတ္မ်ဳိးထားရမွာေပါ့။ “ရူးကြ်န္မူ၍ က်င့္၊ သူ႔ကြ်န္မူ၍ ေခ်ာင္း” ဆိုတာ ပညာရွာတဲ့ေနရာမွ မဟုတ္ဘူး။ ကုသိုလ္ရွာတဲ့ေနရာမွာလည္း ဒီလိုပဲ က်င့္သံုးရမွာ။ ႏွိမ့္ခ်ရမယ့္ေနရာမွာ ေမာက္မာရင္ လူမုန္းမယ္။ အဲ.. ေမာက္မာလို႔ရမယ့္ ေနရာမွာေတာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ႏွိမ့္ခ်ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ လူတိုင္းက ရွက္ႏိုးအားနာေတာင္ျဖစ္ျပီး ေလးစားလာမွာေပါ့။ ကုသိုလ္ဆိုတာ ကမၺည္းထိုးတာတို႔၊ အသံေကာင္းလႊင့္ျပီး ေၾကာ္ျငာတာတို႔အတိုင္း ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး။ အမွန္တကယ္ထားတဲ့ ေစတနာအတိုင္းသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ စြဲစြဲျမဲျမဲ ခံယူထားဖို႔လိုတယ္။


တို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ေလာကသံုးပါးလံုးရဲ႕ အထြဋ္အထိပ္ျဖစ္တဲ့ “သဗၺညဳဘုရားရွင္ၾကီး” ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ေပဲ့ တပည့္ေတြကို ေျပာဆိုဆံုးမရာမွာ “မိတၱဝတာယ သမုဒါစရထ = ငါဘုရားရွင္အေပၚမွာ မိတ္ေဆြေကာင္းလို သေဘာထားက်င့္ၾကပါ၊ မာ ပသတၱဝတာယ = ရန္သူလိုသေဘာထားျပီး ဆန္႔က်င္ဘက္ မက်င့္သံုးၾကပါႏွင့္” တဲ့။ ကဲ ကိုယ္ေပးရမယ့္ တပည့္ေတြအေပၚမွာေတာင္ ေတာင္းပန္တိုးလွ်ိဳးသံေပါက္ မေနေပဘူးလား။ ျပီးေတာ့ ကြ်တ္ထိုက္တဲ့ သတၱဝါေဝေနယ်ေတြ တပည့္ေတြအတြက္ဆိုရင္ သူတို႔က ဖိတ္ေခၚတာကို ေစာင့္မေနဘူး။ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေျခလ်င္ၾကြသြားျပီး တရားဓမၼကို ေဟာၾကားေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့တယ္ဆိုတာ ပထမဆံုး တရားဦးခရီးျဖစ္တဲ့ ပဥၥဝဂၢီတို႔ကို တရားေဟာဖို႔ ၾကြျမန္းျခင္းကစျပီး ေနာက္ဆံုး ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ခါနီးမွာေတာင္ သုဘဒၵပရိဗုိဇ္ရွိရာ ကုသိနာရံုအထိ ၾကြေတာ္မူခဲ့တာေတြကို ေထာက္ၾကည့္ရင္ သိသာတယ္။ ေပးလိုသူမွန္ရင္ ေပးရမည့္သူရွိရာကို သြားရွာျပီးေပးရတယ္။ လာယူတာတုိ႔၊ ေတာင္းဆိုတာတို႔၊ ေတာင္းပန္တိုးလွ်ိဳးတာတို႔ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္မေနရဘူးဆိုတာကို ျမတ္ဗုဒၶက အလုပ္နဲ႔ျပျပီး ဆံုးမသြားတဲ့သေဘာပဲ မဟုတ္လား။


ဒါေၾကာင့္ ငါျဖင့္ တရားပြဲေတြမွာ “လာပင့္တဲ့ကားက အိုခ်ာလို႔၊ လမ္းကၾကမ္းလို႔၊ ဓမၼပူဇာက မျဖစ္ေလာက္လို႔” စတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြနဲ႔ ဇီဇာေၾကာင္ၾကတာ၊ ျငင္းပယ္ၾကတာေတြကို ၾကားရတိုင္း ဘုရားရွင္အေပၚမွာ ရွက္ႏိုးအားနာၾကီးကို ျဖစ္ျဖစ္သြားျပီး ၾကည္ညိဳစိတ္ေတြလည္း ပိုပိုတိုးလာတယ္။ မင္းတို႔လည္း ကိုယ္ကိုးကြယ္တဲ့ ဘုရွားရွင္အေပၚမွာ အဲဒါေတြအာရံုျပဳျပီး ၾကည္ညိဳအားက်ၾကရမွာေပါ့။ ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္ထားေနာ္၊ အထက္တန္းေရာက္လိုရင္ အထက္ေရာက္ေနသူေတြကို သြားရည္က်ျပီး ေမွ်ာ္ေနရမွာမဟုတ္ဘူး။ အားက်ျပီး အတုယူၾကိဳးစားၾကရမွာ။ ၾကားလား၊ ဒါဟာ သိပ္ကုိအေရးၾကီးတယ္။



ကဲ.. ဒီေလာက္ဆိုရင္ ဘယ္ေနရာေနမလဲ၊ ဘယ္စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးေမြးမလဲ၊ ဘယ္လို ေကာင္းက်ဳိးေဆာင္မလဲဆိုတာ ေရြးတတ္ေလာက္ပါျပီ။ အခ်ိန္လည္းၾကာသြားျပီ။ လိုအပ္ရင္ ေနာက္မွ ထပ္ျပီး ျဖည့္စြက္ေဆြးေႏြးၾကေသးတာေပါ့။ ။


ေလာကကို အလုပ္အေကြ်းျပဳႏိုင္ၾကပါေစ
ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)