ပညာရိွ
ပညာရွိဆိုတာ ဘယ္လုိလူမ်ဳိးလဲဟု
စဥ္းစားၾကည့္မိတိုင္း ကြၽန္ေတာ္သည္ မေဟာ္သဓာကို သတိရမိ ပါသည္။ မေဟာ္သဓာသည္
ဘုရားျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ ပါရမီျဖည့္ေနေသာ ဘုရားေလာင္းဆိုတာကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္
ျမန္မာလူမ်ဳိးတုိင္းလိုလို သိၾကပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့
ၾကံ့ခိုင္ေတာင့္တင္းသည့္ ကိုယ္ကာယႏွင့္ေခ်ာေမာခန္႔ညားကာ တင့္တယ္ေျပျပစ္သည့္
႐ုပ္အဆင္းလကၡဏာရွိေသာ ေယာက္်ားေကာင္းတစ္ေယာက္အသြင္ မေဟာ္သဓာကို
ျမင္ေယာင္ၾကည့္ေနမိပါသည္။ က်က္သေရ မဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ မ်က္လံုး၊
မ်က္ခံုး၊ ႏွာတံ၊ ပါးစပ္တုိ႔ျဖင့္ ေပါင္းစပ္ထားေသာ မေဟာ္သဓာ၏မ်က္ႏွာကို
စိတ္ကူးၾကည့္မိၿပီး ပညာရွိေတြရဲ႕ ႐ုပ္လကၡဏာဟာ ဘယ္လိုမ်ဳိးေနပါလိမ့္မလဲဟု
ေတြးေနမိျပန္ပါသည္။
ပညာရွိ၏ အဓိပၸာယ္သည္
႐ုပ္လကၡဏာက်က္သေရရွိ႐ုံသက္သက္ မဟုတ္ႏုိင္ပါ။ ထုိ႐ုပ္လကၡဏာပိုင္ရွင္၏
စိတ္ဓာတ္ႏွင့္လည္း သက္ဆုိင္ေနပါသည္။ တကယ္ေတာ့ မေဟာ္သဓာကို ပညာရွိဟု
အမ်ားကေခၚဆို သတ္မွတ္ၾကသည္မွာ သူ၏ ႐ုပ္လကၡဏာထက္ သူ၏စိတ္ႏွလံုးသားက
ပို၍အဓိကက်ေပလိမ့္မည္။ ၀ိေဒဟရာဇ္မင္းႀကီး ႏွင့္တကြ သူ၏တုိင္းသူျပည္သားတို႔က
မေဟာ္သဓာကို ပညာရွိဟု တဖြဖြေခၚကာ အားကိုးယံုၾကည္ၾကသည္မွာ
အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ ထိုေမးခြန္းကိုသာ ေျဖဆိုႏုိင္ၿပီဆိုလွ်င္ ပညာရွိ၏
အဓိပၸာယ္ကို ကြၽန္ေတာ္တို႔အၾကမ္းဖ်င္း ေျခရာေကာက္လို႔ရႏိုင္ပါလိမ့္မည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မေဟာ္သဓာ၏ အျပဳအမူတစ္ခုမွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထုတ္ယူဆင္ျခင္ၾကည့္
ၾကရေအာင္။
မိမိပတ္၀န္းက်င္ မိမိရပ္ရြာ၊ မိမိႏိုင္ငံအတြက္ အေကာင္းဆံုး အၾကံဥာဏ္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ကာ လက္ေတြ႕အသံုးခ်တတ္သူမ်ဳိးကိုသာ ပညာရွိဟု ေခၚဆိုထိုက္သည္မဟုတ္ပါလား . . .
ဧကရာဇ္မင္းျဖစ္ခ်င္ေသာ
စူလနီျဗဟၼဒတ္မင္းသည္ တစ္ရာ့တစ္ပါးေသာ မင္းတို႔ကို သူ႔လက္ေအာက္ခံအျဖစ္
သိမ္းသြင္းၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးလက္က်န္အျဖစ္ တုိင္းျပည္တစ္ခု
က်န္ေနပါေသးသည္။၎တုိင္းျပည္မွာ ပညာရွိအမတ္ မေဟာ္သဓာရွိရာ
မိထိလာျပည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၎တုိင္းျပည္ကို သိမ္းပိုက္ဖို႔ရန္
စူလနီျဗဟၼဒတ္မင္းသည္ သူ၏ေခါဘဏီတပ္ႀကီးျဖင့္ မိထိလာကို ၀ိုင္းေလေတာ့သည္။
ၿမိဳ႕တြင္းသုိ႔၀င္ဖုိ႔ရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးစားေသာ္လည္း
မေဟာ္သဓာ၏ ပညာစြမ္းေၾကာင့္ ၿမိဳ႕တြင္းသုိ႔ပင္၀င္၍မရ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအခါ
စူလနီျဗဟၼဒတ္မင္း စိတ္ဓာတ္က်၍ တပ္ေခါက္ျပန္မည္ဟု ျပင္ဆင္ေသာအခါ
ေက၀ဋ္ပုဏၰားက မေဟာ္သဓာႏွင့္ စကားစစ္ထိုးလိုေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
သူ၏အၾကံမွာ မေဟာ္သဓာသည္ သူ႔အဘိုးအရြယ္ေလာက္ရွိေသာ ေက၀ဋ္ပုဏၰားကိုျမင္လွ်င္
ရွိခုိးလိမ့္မည္။ ထိုအခါရွိခိုးသူက ႐ႈံးသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိထိလာကို
သိမ္းပိုက္႐ုံသာ ရွိေတာ့သည္ မဟုတ္ပါလား။ ေက၀ဋ္ပုဏၰား၏အၾကံေပးခ်က္အတုိင္း
မေဟာ္သဓာထံသုိ႔ ရာဇသံပို႔ေစေလသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္တြင္
ၿမိဳ႕တံခါးဖြင့္ကာ မေဟာ္သဓာ ထြက္လာေလသည္။
စကားစစ္ထိုးမည့္ေနရာ၌
ႏွစ္ဦးရင္ဆုိင္ေတြ႕ေသာအခါ ေက၀ဋ္ပုဏၰားက သူ႔အတြက္
မည္သည့္လက္ေဆာင္ပါလာပါသလဲဟု ေမးသည္။ မေဟာ္သဓာက “ပညာရွိႀကီးအတြက္
လက္ေဆာင္ေကာင္း ယူလာပါသည္”ဟုေျပာကာ ၀ိေဒဟရာဇ္မင္းႀကီးထံမွ ေတာင္းယူလာခဲ့ေသာ
နန္းစဥ္ပတၱျမားကို ေက၀ဋ္ပုဏၰားလက္သုိ႔ မေရာက္မီ သူ႔ေျခေထာက္ေအာက္သို႔
ေရာက္သြားေအာင္ အသာပစ္ခ်လိုက္ပါသည္။ ေက၀ဋ္ပုဏၰားသည္ အေရာင္ေတာက္ေနေသာ
ပတၱျမားကိုျမင္ေသာအခါ လိုခ်င္ေလာဘ တက္လာေသာေၾကာင့္ အငမ္းမရအတင္းကုန္းကာ
လိုက္ေကာက္ေလသည္။ မေဟာ္သဓာသည္ သူ႔ေရွ႕မွာ ကုန္းကုန္းကြကြလုပ္ေနေသာ
ေက၀ဋ္ပုဏၰားကို လည္ကုပ္မွဖိႏွိပ္ကာ “ေက၀ဋ္ပုဏၰားႀကီး ထပါ။ ကြၽႏု္ပ္ကို
မရွိခိုးပါနဲ႔”ဟု ေျပာေလသည္။ ထုိအခါ မေဟာ္သဓာ၏ တပ္သားမ်ားကလည္း
“ေက၀ဋ္ပုဏၰား မေဟာ္သဓာကို ရွိခိုးေနၿပီ” ဟု ျငာသံေပးကာ ၀ိုင္းေအာ္ၾကေလသည္။
၎အျခင္းအရာကို ျမင္ေသာ စူလနီျဗဟၼဒတ္မင္းႏွင့္တကြ တစ္ရာ့တစ္ပါးေသာ မင္းတို႔
အပါအ၀င္ ပဥၥာလရာဇ္တပ္ႀကီးသည္ ၀႐ုန္းသုန္းကားျဖစ္ကာ ထြက္ေျပးၾကေလေတာ့သည္။
သူ႔တုိင္းျပည္
ရန္သူ႔လက္မွ လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ မေဟာ္သဓာအသံုးျပဳခဲ့ေသာ လက္နက္မွာ
ပတၱျမားတစ္လံုးသာ ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ၎ပတၱျမားသည္ ၀ိေဒဟရာဇ္မင္းႀကီး၏
ဘိုးဘြားအစဥ္အဆက္ ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ေသာ နန္းစဥ္ပတၱျမားျဖစ္ပါသည္။
နန္းေတာ္ထဲမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ အလွျပ႐ုံ၊ ဂုဏ္ယူ၀ံ့ၾကြား႐ုံသက္သက္အျဖစ္
သိမ္းဆည္းထားခဲ့ေသာ ပတၱျမားျဖစ္ပါသည္။ သာမန္လူတို႔အတြက္ ဘာမွမထူးျခားေသာ
၎ပတၱျမားသည္ မေဟာ္သဓာ၏ မ်က္လံုးထဲမွာေတာ့ ထူးျခားသည့္ပတၱျမားတစ္လံုး
ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ဒီပတၱျမားကို ငါ့တိုင္းျပည္အတြက္ ဘယ္လိုအသံုးခ်မလဲဟု
မေဟာ္သဓာ စဥ္းစားသည္။ ထုိ႔ေနာက္တိုင္းျပည္မွာ အေရးၾကံဳလာေသာအခါ ၎ပတၱျမားကို
သူအကြက္က်က် အသံုးခ်ခဲ့သည္။ ၎ပတၱျမားေၾကာင့္ သူ႔တုိင္းျပည္လြတ္ေျမာက္
လာခဲ့ရသည္။
အလွျပ႐ုံသက္သက္ထားေသာ ပတၱျမားကို
သူ႔တုိင္းျပည္လြတ္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ အသံုးခ်ခံ ပစၥည္းတစ္ခုအျဖစ္ မေဟာ္သဓာ
ျမင္ႏုိင္စြမ္းခဲ့ပါသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ျမင္တတ္ေသာေၾကာင့္လည္း မေဟာ္သဓာကို
အမ်ားက ယံုၾကည္အားကိုးစြာ ပညာရွိဟု ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပညာရွိဆိုတာ
စာၾကည့္တုိက္ထဲမွာ အခ်ိန္ကုန္ၿပီးစာေတာေပေတာထဲက မထြက္ဘဲ စာသံေပသံႏွင့္
စကားႀကီး စကားက်ယ္ ေျပာတတ္သူမ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ မိမိပတ္၀န္းက်င္ မိမိရပ္ရြာ၊
မိမိႏိုင္ငံအတြက္ အေကာင္းဆံုး အၾကံဥာဏ္မ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ကာ
လက္ေတြ႔အသံုးခ်တတ္သူမ်ဳိးကိုသာ ပညာရွိဟုေခၚဆို ထိုက္သည္မဟုတ္ပါလား။
ကြၽန္ေတာ္သည္
မေဟာ္သဓာ၏ အျပဳအမူကို ဖတ္ၾကည့္ၿပီးေနာက္ မွတ္ခ်က္ခ်မိပါသည္။ ဘုရင္
သုိ႔မဟုတ္ သမၼတ သုိ႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္တို႔၏ အနားမွာေနေသာ
အၾကံေပးပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ မေဟာ္သဓာ ကဲ့သုိ႔ ပညာဥာဏ္ႏွင့္
ျပည့္စံုဖုိ႔လိုေပလိမ့္မည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ ပညာဥာဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုမွသာ
တုိင္းျပည္သာယာ၀ေျပာၿပီး တုိင္းသူျပည္သားတို႔၏
အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္မ်ားလည္း တည္တံ့ႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ ထုိကဲ့သုိ႔
မဟုတ္ဘူးဆိုလွ်င္ေတာ့...။
Written by: ေမာင္ၾကည္
http://www.news-eleven.com