Saturday, February 15, 2014

ေလာကဓံမုန္တိုင္းမ်ား ႏွင့္ ၾကံံ့ခိုင္သည့္စိတ္ထား


“ ေလာကဓံမုန္တိုင္းမ်ား ႏွင့္ ၾကံံ့ခိုင္သည့္စိတ္ထား'' 

ယသ ၊ အယသ ဆိုတာ ေလာကမွာ အေျခြအရံေတြနဲ႕၊ အေပါင္းအသင္းနဲ႕ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ဒီလို ေနရတဲ့အလွည့္ ရွိတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ က်ေတာ့ မရွိဘူး။ တစ္ေယာက္တည္း ငုတ္တုတ္ ။ ဒီလိုလည္း ျဖစ္တတ္ ေသးတယ္ေနာ္။ အျခံအရံမ်ားတဲ႕အခါ ရွိသလို ၊ အျခံအရံ မရွိတဲ႕ အခါလည္းရွိတယ္။ အျခံအရံ မ်ားလို႕ရွိရင္၊ အသိုင္းအ၀ိုင္းမ်ားလို႕ရွိရင္ စိတ္ဓါတ္က တစ္မ်ိဳး ၊ အသိုင္း အ၀ိုင္းမ၇ွိဘူး ၊ တစ္ေယာက္တည္း ဘယ္သူကမွ အဖက္မလုပ္ဘူး၊ ကိုယ့္ကို အေပါင္းအသင္းမလုပ္ဘူးဆိုရင္ စိတ္ဓါတ္က တစ္မ်ိဳးျဖစ္သြားျပန္ တယ္။ အဲဒါ ၾကံ့ခိုင္တဲ့စိတ္ထား မရွိလို႕ဘဲတဲ့။

အျခံအရံနဲ႕ ေနလို႕ရွိရင္ “ ေၾသာ္ ဒီအျခံအရံေတြ ငါနဲ႕အတူတကြ ေနတဲ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြအေပၚမွာ၊ ေကာင္းက်ိဳးကို ငါဘာလုပ္ေပးရမလဲ”။ သူတို႕ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးကို ငါဘာအက်ိဳးျပဳႏိုင္သလဲ။ ေဟာ စဥ္းစား ရမယ္။ အျခံအရံ မဲ့လာျပီဆိုလိုရွိရင္ တစ္ေယာက္တည္း ေနတဲ႕အခါက်လို႕၇ွိရင္ “ ေၾသာ္ တရားႏွလံုးသြင္း ဖို႕ငါ့မွာ အခ်ိန္ရလိုက္တာ၊ ငါလုပ္ခ်င္တာေတြ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ လုပ္လုိ႕ရျပီ။” ေဟာ ဒီလို စဥ္းစားလိုက္ လို႕ရွိရင္ စိတ္ဓါတ္က်စရာ ရွိပါ့မလား။ မရွိဘူး။

အဲဒီလို မေတြးဘဲနဲ႕ “ ေၾသာ္ ငါ့ဆီဘယ္သူမွ မလာၾကဘူး။ ငါတစ္ေယာက္တည္း ပစ္ထားတယ္ ဆိုရင္၊ စိတ္ထဲမွာေဟာ lonely ျဖစ္လာတယ္။လူေတြမွာ lonely ျဖစ္လာရင္ Depression ျဖစ္ျပန္ ေရာ၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ ႏိုင္ငံျခား တိုင္းျပည္ေတြမွာ ေဟာဒီ lonely ျဖစ္ျပီးေတာ့ တစ္ကိုယ္တည္းေနရလို႕ Depression ျဖစ္တဲ့သူေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္ေနာ္။

ျမန္မာျပည္မွာ အဲဒါအျဖစ္နည္းတယ္။ ဘာျဖစ္လို႕တုန္းဆိုရင္ ဗုဒၶတရားေတာ္နဲ႕ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ႏွလံုးသြင္းတရားနဲ႕ လူေတြရဲ႕ အေလ့အက်င့္ေတြေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္မွာ သိပ္ျပီးေတာ့ lonely မျဖစ္ၾကဘူး။ အထူးသျဖင့္ အသက္အရြယ္ၾကီးတဲ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ဟိုး အေနာက္တိုင္းေတြမွာ တကယ္ lonely ျဖစ္ၾကတာ။ ဘုန္းၾကီးတို႕ဂ်ာမဏီသြားတယ္။ အဘြားအို ၊ အဘိုးအိုၾကီးေတြ လမ္းမွာ ေစ်းျခင္းေတာင္းေလး ဆြဲျပီးေတာ့ သြားေနၾကတာေတြ႕တယ္။

တစ္ခါတစ္ရံမွာ အဘိုးၾကီးနဲ႕ အဘြားၾကီး ႏွစ္ေယာက္ ေတြ႕ရတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ အဘိုးၾကီး တစ္ေယာက္တည္းေတြ႕တယ္။တစ္ခါတစ္ေလ အဘြားၾကီး တစ္ေယာက္တည္း ေတြ႕တယ္။ ေတြ႕တဲ႕အခါမွာ သူတစ္ေယာက္တည္းဆိုေတာ့ lonely ျဖစ္လို႕ ဘာလုပ္သလဲဆိုရင္ ေခြးကေလး ေမြးထားတယ္။ ေခြးကေလးနဲ႕သြားတယ္။ ေခြးကေလးကို အေဖာ္ျပဳထားတယ္။

လူဆိုတာ တစ္ ေယာက္တည္း မေနတတ္ဘူး။ တစ္ေယာက္တည္းဆိုလို႕ရွိရင္ လူကေၾကာက္စိတ္ ၀င္တာလည္းျဖစ္တယ္။ ပ်င္းတာလည္း၇ွိတယ္။ ဒါသတၱ၀ါရဲ႕သေဘာပဲ။ တစ္ေယာက္တည္း ေနရင္ပ်င္းတယ္။

လူမေျပာနဲ႕ ျဗဟၼာေတြေတာင္မွပဲ တစ္ေယာက္တည္းေနရရင္ ပ်င္းလာတဲ့ သေဘာရွိတယ္။ ကမၻာၾကီး ပ်က္သြားျပီး၊ ကမၻာျပန္တည္တဲ႕အခ်ိန္မွာ ျဗဟၼာျပည္ ျပန္ေပၚလာတဲ႕အခါမွာ အဦးဆံုး အထက္ ျဗဟၼာဘံုက ျဗဟၼာတစ္ဦးဟာ ေရွးဦးစြာ ျဗဟၼာအေနနဲ႕ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ကမၻာေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ သူတစ္ေယာက္တည္းပဲ။ အဲဒီလိုျဖစ္လာတဲ့အခါ သတၱ၀ါဆိုတာ အေပါင္း အေဖာ္ေလးနဲ႕ေနခ်င္တာ။ ၾကည့္ ျဗဟၼာၾကီးကလည္း အေပါင္းအေဖၚေလးနဲ႕ေနခ်င္တာဆိုေတာ့၊ သူတစ္ေယာက္တည္းေနရတာ ၾကာလာတဲ႕ အခါ သူ႕စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုတမ္းတလာသလဲဆိုရင္ “ ေအး ခုအခ်ိန္မွာ ငါ့အေဖာ္ကေလး ၊ ဘာေလး လာရင္ ေကာင္းမွာပဲ” ဒီလို စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္လာတယ္။

အဲဒီလို စိတ္ျဖစ္လို္က္တဲ႕ အခ်ိန္မွာ “ ထန္းသီးေၾကြခိုက္ က်ီးနင္းခိုက္ (သို႕မဟုတ္) ထန္းသီးေၾကြ ခိုက္ က်ီးပ်ံခိုက္” (အဲ ျမန္မာစကားကေတာ့ “ ထန္းသီးေၾကြခိုက္ ၊ က်ီးနင္းခိုက္” နဲ႕ ေျပာၾကတယ္ေနာ္။ စာထဲမွာပါတဲ႕အတိုင္းေျပာရင္ ၊ “ထန္းသီးေၾကြ ခိုက္ က်ီးပ်ံခိုက္” ဆိုတာကအမွန္၊ ထန္းသီးက ေၾကြအက်၊ က်ီးကျဖတ္အပ်ံ၊ ထန္းသီးကေန က်ီးကန္းကိုဖိမိျပီးေတာ့ ေသတယ္ဆိုတဲ႕ဟာေျပာတာေနာ္။ အေပၚက ထန္းသီးကျပဳတ္အက်၊ က်ီးကေအာက္ကျဖတ္အပ်ံ က်ီးေသသြားတယ္။

အဲဒါမ်ိဳးကိုဆိုလုိတယ္။“ထန္းသီး ေၾကြခိုက္ က်ီးပ်ံခိုက္”။ သို႕ေသာ္ ျမန္မာျပည္မွာ ဒီလိုမ်ိဳး အေျပာမ်ားတာက “ ထန္းသီးေၾကြခိုက္ က်ီးနင္းခိုက္”လို႕ေျပာတယ္ေနာ္။ က်ီးက ထန္းသီးေပၚ တက္နားလို႕၊ထန္းသီးက ေၾကြက်သြားတယ္လို႕ေျပာ တယ္။ ပါဌိစကားလံုးမွာ “ကာက တာလိယ” ဆိုတဲ႕စကားလံုး၇ွိတယ္။ “ကာကတာလိယ” ဆိုတဲ႕စကားလံုး ရွိတယ္။ ကာက တာလ။ ကာက ဆိုတာက်ီး ၊ တာလဆိုတာက ထန္းသီး၊ အဲဒီက်ီးနဲ႕ ထန္းသီးလို မရည္ရြယ္ဘဲနဲ႕ ၊ မေတာ္တဆ ျဖစ္သြားတာကို ဆိုလိုတယ္။)

အဲဒီ ျဗဟၼာၾကီးဟာလည္း သူက စိတ္ကူးလိုက္တာ။
“ ငါတစ္ေယာက္တည္းဆိုရင္ ပ်င္းစရာၾကီး၊ ေနာက္တစ္ေယာက္ေပၚလာရင္ေတာ့ ေကာင္းမွာဘဲ” လို႔ ေတြးလိုက္တဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ ျဗဟၼာတစ္ေယာက္ ဘြားကနဲ ေရာက္လာတယ္။ ျဗဟၼာျပည္မွာ တျဖည္းျဖည္းေလး ေမြးေနရတာ မဟုတ္ဘူး။ ဥပပတ္ ပဋိသေႏၶအရ ျဗဟၼာတစ္ဦး ရုတ္တရက္ ေပၚလာ တာ။ ေပၚလာေတာ့ သူ႔အေတြးေလးထဲမွာ ဘယ္လိုေတြးမိသလဲဆိုေတာ့ “ၾကည့္၊ ငါ့ဆႏၵအရေပၚလာတာ၊ ဒါငါဖန္ဆင္းတာ”။ ေဟာ ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒ အဲဒီကစလာတယ္။ သူအေတြးနဲ႔သူ၊ ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ကိုယ္၊ သူက “ေၾသာ္ ငါကဒီျဗဟၼာကို ဖန္ဆင္း လိုက္တာ၊ အဲဒီေတာ့ ငါဖန္ဆင္းႏိုင္သူ၊ အရာခပ္သိမ္းကို ငါျမင္သူ၊ ေလာက ႀကီးကို ႀကီးစိုးသူ” ဆုိတဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ သူ႔ကိုယ္သူ အထင္ႀကီးသြားတယ္။

အဲ ေနာက္ေရာက္လာတဲ့ ျဗဟၼာက၊ သူကသက္တမ္းသိပ္ၾကာေအာင္ မေနရဘူး။ မၾကာခင္ ျဗဟၼာ ျပည္က စုေတသြားၿပီး လူ႔ျပည္သြားျဖစ္တယ္။ ျဖစ္လာတဲ့အခါ သမထက်င့္စဥ္တစ္ခုကို ေအာင္ေအာင္ ျမင္ျမင္ က်င့္တယ္။ ဘာရသလဲဆိုရင္“ပုေဗၺနိ၀ါႆ ႏုႆတိ” အတိတ္ဘ၀ကုိ သိႏုိင္တဲ့၊ ပုေဗၺနိ၀ါသ အဘိညာဥ္ကုိရတယ္။ သူကျပန္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ သူျဗဟၼာ့ျပည္ကလာတယ္ဆုိတာ သြားျမင္တယ္။ ျဗဟၼာ့ျပည္ကလာတုန္းက အဲ့ဒီမွာ ျဗဟၼာႀကီးတစ္ဦးရွိတယ္ဆုိတာလည္း သူျမင္တယ္။

အဲ့ဒီေတာ့ သူ႕မွာ အယူအဆတစ္ခု ဘယ္လုိေပၚလာတုန္းဆုိရင္ “အဲ့ဒီ ျဗဟၼာႀကီးက ငါမရွိခင္ ကတည္းကရွိေနတဲ့ျဗဟၼာႀကီး။ သူကဟုိမွာရွိေနတုန္း ငါကေသရတယ္။ သူသိပ္အသက္ရွည္တယ္။ သူက ေသမွာမဟုတ္ဘူး။ ငါပဲေသရတယ္” ဆုိၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီလုိေတြးတာကေနၿပီးေတာ့ သူကလူေတြကုိ တဆင့္ ျဖန္႔တယ္ေပါ့။ “မဟာျဗဟၼာဆုိတာ၊ ေလာကႀကီးကုိဖန္းဆင္းတာရွိတယ္။ ငါ့လည္းသူဖန္ဆင္းဆာ။ ငါက အေစာႀကီးေသရၿပီး၊ အခုလူ႕ျပည္မွာ လာျဖစ္ရတယ္” ဆုိၿပီး သူကေန လုိက္ေဟာလုိက္တာနဲ႔ “ထာ၀ရ ဘုရားဖန္ဆင္းတယ္” ဆုိတဲ့ အယူအဆေပၚလာတယ္လုိ႔ ဒီဃနိကာယ္ျဗဟၼဇာလသုတ္မွာ ဒီလုိေဟာ ထားတယ္ေနာ္။ ဒါ “ထာ၀ရဘုရား အယူအဆ” ဆိုတာ အဲ့ဒီက အစေပါ့။

“ေလာကကုိ ျဗဟၼာက ဖန္ဆင္းတယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆဟာ မေတာ္တဆေပၚလာခဲ့တဲ့အယူအဆ တစ္ရပ္ပဲ “ တကယ္ကေတာ့ သူဘယ္သူမွဖန္ဆင္းတာမဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္အေတြးနဲ႔ကုိယ္ စဥ္းစားရာက ဒီအယူအဆတစ္ရပ္ေပၚလာတယ္လုိ႔ေျပာတာ။

ေအး ျဗဟၼာေတာင္မွပဲ သူတစ္ဦးတည္း ပ်င္းတယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ရွိေတာ့ ေလာကမွာ လူေတြက အယသ တစ္ေသာင္တည္း ေနရၿပီဆုိ Lonely ျဖစ္လာၾကတယ္။ Lonely ျဖစ္လာၿပီး Depression ၀င္လာတယ္။ ေဟာ ဒါမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္။

ႏုိင္ငံျခား တုိင္းျပည္ေတြမွာ ပုိၿပီးေတာ့ ဆုိးတာေပါ့။ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ အဘုိးအဘြားေတြက သားေတြက သားေတြ၊ သမီးေတြ၊ ေျမးေတြ၊ ျမစ္ေတြကေန ဂရုစုိက္ၾကေတာ့၊ သုိက္သုိက္၀န္း၀န္းဆုိေတာ့ ကံေကာင္းၾကတယ္လုိ႔ေျပာရမွာေပါ့။ ဟုိမွာက်ေတာ့အဘုိးႀကီးေတြ၊ အဘြားႀကီးေတြ၊ သားသမီးေတြနဲ႔ Christmas ေန႔တုိ႔၊ New Year တုိ႔မွာပဲ ဆုံေတြ႕ၾကတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕က်ေတာ့ Greeting Card ေလး ပုိ႔လုိက္တာနဲ႔ပဲ ေက်နပ္ေနရတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ အိမ္ျပန္လာတာမ်ဳိးႀကဳံရတယ္။

ေအး အဲ့ဒီ အဘုိးႀကီးေတြ လမ္းမွာ တစ္ခါတစ္ေလ လဲၿပီးေတာ့ ေသသြားတာရွိတယ္။ ေခြးကေလး တစ္ေကာင္နဲ႔ေနတာ ၊ အိမ္ထဲမွာေသေနတာရွိတယ္။ ဒီလုိအမ်ဳိးအမ်ဳိးပဲသူတုိ႔ဆီမွာေနာ္။ တကယ့္ကုိ Lonely ျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီလုိ “အယသ” လုိ႔ေခၚတဲ့ တစ္ကုိယ္တည္း ေနရၿပီ၊ အၿခံအရံကင္းမဲ့ၿပီဆုိရင္ လူေတြမွာ စိတ္ဓါတ္က်သြားတတ္တယ္။

အဲ့ဒီလုိ စိတ္ဓါတ္မက်ေအာင္ တစ္ေယာက္တည္းေနရၿပီဆုိ အက်ဳိးရွိတဲ့အလုပ္ ဘာရွိလဲ ? အက်ဳိးရွိေအာင္ ငါဘာလုပ္မလဲ?။ ကုိယ့္မွာ အေဖာ္ေကာင္းတစ္ခု ရွာထားဖုိ႔လုိတယ္။ အေဖာ္ေကာင္းဆုိတာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္ေတြအတြက္ ကမၼဌာန္းနဲ႔ေနတယ္၊ တရားနဲ႔ ႏွလုံးသြင္းၿပီးေနတယ္။ Lonely မျဖစ္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္ ထိန္းႏုိင္သြားတယ္။

ေအး ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ အၿခံအရံမ်ားတယ္ဆုိရင္လည္း ကုိယ့္စိတ္က စဥ္းစားရမွၾက “သူတုိ႔အတြက္ ငါဘာလုပ္ေပးရမလဲ” ေၾသာ္ ငါ့မွာ ေနာက္လုိက္ ေနာက္ပါေတြ မ်ားေနတယ္” ဆုိၿပီးေတာ့ အထင္မႀကီးနဲ႔ “အခုလုိ ျဖစ္တာလည္း တစ္ခဏပဲ” ။ ေနာက္က်ေတာ့ တစ္ေယာက္မွ မရွိတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိး ေရာက္ႏုိင္တယ္။ “အၿခံအရံမ်ားေနတဲ့အခိုက္ ငါ သူတုိ႔အတြက္ ဘာလုပ္ေပးႏုိင္သလဲဆုိတာ” ဆင္ျခင္စဥ္းစားတာ ဒါလမ္းမွန္က်တယ္။

အၿခံအရံကင္းမဲ့သြားၿပီ ဆုိလုိ႔ရွိရင္၊ “ေအး အၿခံအရံ ကင္းမဲ့တယ္ဆုိတာလည္း တစ္ခဏပဲ၊ ထာ၀ရမဟုတ္ဘူး။ အၿခံအရံမရွိတဲ့အခ်ိန္မွာ တရား ဓမၼ ႏွလုံးသြင္းခ်ိန္ေတြ ငါ့မွာ ပုိရလာတယ္။ စာဖတ္ခ်ိန္ေတြ ငါ့မွာပုိရလာတယ္” စသည္ျဖင့္ ဒီလုိ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ၿပီး ကုိယ့္စိတ္ကုိ Lonely မျဖစ္ေအာင္၊ Depression မရေအာင္၊ စိတ္ဓာတ္က်တာမ်ဳိးမျဖစ္ေအာင္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားရမယ္။ ဒါ ေလာကဓံကုိ ႀကံ့ၾကံ့ခံတဲ့နည္းေတြေပါ့ေနာ္။ ေလာကဓံကုိ ႀကံ့ၾကံ့ခံႏုိင္ရမယ္။

အဲ့ဒီလုိမွ ႀကံ့ႀကံ့မခံႏုိင္ဘူးဆုိရင္၊ အၿခံအရံမ်ားရင္ စိတ္ထားက တစ္မ်ဳိးျဖစ္သြားတယ္။ အၿခံအရံမဲ့လုိ႔ရွိရင္ စိတ္ထားက တစ္မ်ဳိးျဖစ္သြားၿပီးေတာ့၊ စိတ္ဓါတ္မတည္ၿငိမ္မႈ ႀကံ့ခုိင္မႈ မရွိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေလာကဓံမုန္တိုင္းတုိက္တုိင္း ယိမ္းထုိးေနတဲ့စိတ္၊ မတည္ၿငိမ္တဲ့စိတ္ေတြနဲ႔ဆုိရင္ သူ႔ရဲ႔ သႏၲာန္မွာ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြ မရႏုိင္ဘူး။

ေကာင္းတဲ့ေလာကဓံနဲ႔ေတြ႔ရင္ စိတ္က သေဘာက်၊ ေက်နပ္တယ္ဆုိတာ အဘိဓမၼာ သေဘာအရ ဘာျဖစ္တာတုန္းလုိ႔ဆုိရင္၊ ဗုဒၶျမတ္စြာက အဲ့ဒါကုိ အႏုေရာဓ လုိ႔ေခၚတယ္။ ဒီအာရုံေပၚမွာ ေက်နပ္ၿပီး။ လုိက္ေရာတာ။ အဲ့ဒီ အႏုေရာဓ ဆုိတာ ဘာတုန္းဆုိရင္ ေလာဘရဲ႔ သေဘာပဲ။ ေလာဘျဖစ္တာ။ ကုိယ္ႀကဳိက္တဲ့ အေနအထားေလး ရလာလုိ႔ရွိရင္၊ တြယ္တာၿပီးေတာ့ စိတ္ကေက်နပ္ေနတာ၊ အႏုေရာဓ လုိက္ေလ်ာတာ ေလာဘေနာ္။

အကယ္၍ ကုိယ္မလုိခ်င္တဲ့ မကာင္းတဲ့ ေလာကဓံနဲ႔ ႀကဳံၿပီဆုိလုိ႔ရွိရင္ အဲ့ဒီအေနအထားကုိ စိတ္က ဆန္႔က်င္လာတယ္။ ဆန္႔က်င္တာကုိ ၀ိေရာဓလုိ႔ ေခၚတယ္။ အဲ့ဒီ ၀ိေရာဓ ဆန္႔က်င္လာၿပီဆုိရင္ ဘာျဖစ္တတ္တုန္းဆုိရင္ ေဒါသျဖစ္လာတယ္။

အဲ့ဒီေတာ့ ေကာင္းတဲ့ ေလာကဓံနဲ႔ ႀကဳံလုိ႔ရွိရင္ ေလာဘျဖစ္တယ္။ ေလာဘျဖစ္ရင္ စိတ္မၿငိမ္မသက္ျဖစ္မယ္။ မေကာင္းတဲ့ ေလာကဓံန႔ဲႀကဳံလုိ႔ရွိရင္ ေဒါသျဖစ္မယ္။ စိတ္မၿငိမ္မသက္ ျဖစ္မယ္။ အဲဒီေတာ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ ၀င္လာတာနဲ႔တစ္ၿပဳိင္နက္ စိတ္ဓါတ္ ႀကံ့ခုိင္မႈဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူးတဲ့။

ေလာဘက အေရာင္ဆုိးလုိက္၊ ေဒါသကအေရာင္ဆုိးလုိက္နဲ႔ဆုိၿပီးေတာ့၊ ေလာကဓံတရားေတြ အေပၚမွာ ေလာဘနဲ႔၊ ေဒါသနဲ႔၊ လုိက္ေလ်ာလုိက္၊ ဆန္႔က်င္လုိက္၊ လုိက္ေလ်ာလုိက္၊ ဆန္႔က်င္လုိက္နဲ႔ ေလာကဓံရဲ႕ဒဏ္ကုိ ခံေနရတယ္လုိ႔ ေျပာတာေနာ္။ ေအး အဲ့ဒီလုိမျဖစ္ေအာင္ ဆင္ျခင္ရမယ္။

ေလာကဓံမုန္တိုင္းမ်ား ႏွင့္ ၾကံံ့ခိုင္သည့္စိတ္ထားစာအုုပ္မွ ေကာက္ႏွဳတ္ခ်က္

(ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ)