ရြာခံဘုန္းႀကီးတရားပြဲ
**************
နယ္ၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႔၏ ေက်ာင္းေသးေသးေလး တစ္ေက်ာင္းတြင္ ကံပစ္ခ်ရာအတိုင္း ေက်ာင္းထိုင္ တာဝန္ကို မလႊဲမေရွာင္သာ ယူခဲ့ရစဥ္က တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္(တစ္ႀကိမ္္ လွ်င္ ၃ ည မွ ၅ ညထိ) ညတရားပြဲေလး တစ္ပြဲျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ဖူးပါ၏။အထက္ပါ ျဖစ္ရပ္ကား ထိုအေတာအတြင္း ဤအရွင္ ကိုယ္တိုင္ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာျဖစ္ရပ္မွန္ျဖစ္ပါ၏။ "ရြာနားကဘုရား ရြာသားမရိုေသ"ဆိုသကဲ့သို႔ေသာ အျဖစ္မ်ိဳးကို ေက်ာင္းထိုင္္္္ ဘုန္းႀကီးတိုင္းလိုလို အနည္းႏွင့္အမ်ား ႀကံဳဖူးၾကလိမ့္မည္ ထင္ပါ၏။
*************
ရြာခံ (ေဒသခံ) ဆရာေတာ္တို႔သည္ သည္ရြာမွာပင္ ေနသည့္အေလွ်ာက္ သည္ရြာမွ ဒကာ/မမ်ားကို ဝါတြင္းကာလ အပတ္စဥ္ ဥပုသ္ေန႔မ်ား၊ သႀကၤန္ကာလ စသည္အဝင္အပါ အခါႀကီးရက္ႀကီးမ်ားတြင္ တရားဓမၼမ်ား ေဟာၾကား ျပသၾကရ၏။ ထို႔ျပင္တဝ သုမဂၤလ (ရွင္ျပဳ,ရဟန္းခံ,မဂၤလာေဆာင္ စေသာသာေရး) အမႈ၊ ဒုမဂၤလ( မသာ,အသုဘရက္လည္ဆြမ္းေကၽြး စေသာနာေရး) အမႈ တို႔၌လည္း ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ တရားဓမၼမ်ား ေဟာၾကားျပသၾကရ၏။ဤသို႔ျဖင့္လွ်င္ သည္ရြာမွာ သီတင္းသံုးေနေသာ ဆရာေတာ္သည္ သည္ရြာမွာ ေနသည္လူေတြကို တစ္ခါလာတစ္မ်ိဳး မရိုးရေလေအာင္ အဘယ္မွာ စြမ္းေဆာင္နိုင္ပါအံ့နည္း။ (အနည္းငယ္မွ်ေသာ ဆရာေတာ္မ်ားသာ ျခြင္းခ်က္အေနျဖင့္ ရွိေကာင္းရွိနိုင္ပါ၏။)
မွန္ပါ၏။ တရားတစ္ပြဲ ေဟာၾကားနိုင္ဖို႔ရန္အတြက္ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္တိုင္းသည္ ဆိုင္ရာ ပါဠိေတာ္မ်ားကို က်က္မွတ္ရ၏။ အ႒ကထာလာ သေဘာသဘာဝမ်ားကို ေလ့လာရ၏။ နိႆယ ေခ်ာေမြ႔ေစေရး အနက္ေပးရ၏။ တရားသေဘာလည္းသက္ဝင္ တရားနာပရိတ္သတ္မ်ားလည္း ထင္ျမင္လြယ္မည့္ ဥပမာ ဥပေမယ်မ်ားကိုရွာေဖြႀကံဆၾကရပါ၏ ။
ထို႔ျပင္တ၀ မဃေဒဝ စသည္ထိုထိုမွ သက္ဆိုင္ရာ ကဗ်ာလကၤာကေလးမ်ားကိုပါေရြးထုတ္ က်က္မွတ္ရ၏။ ရံခါကိုယ္တိုင္ပင္ သီကံုးၾကရေလသည္။ ထိုဒကာႀကီးေျပာသကဲ့သို႔ပင္ ေဒသခံ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာ တရားမ်ားသည္
ေဒသခံ ဒကာ/ ဒကာမမ်ားအတြက္ မရိုးပဲ ခံနိုင္ပါအံ့ေလာ။ ရိုးေပလိမ့္မည္သာ။
*************
အနည္းငယ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကပါဦးစို႔--။ နာမည္ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကီးေသးသည္ျဖစ္ေစ အာဂႏၱဳဆရာေတာ္တို႔ ေဟာသမွ် ေျပာသမွ်တို႔ကား အသစ္အဆန္းတို႔သာမ်ားတတ္ေလသည္။ အေၾကာင္းကား အေနမၾကာေသးေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပ၏။ တဖန္ အကယ္တႏၱဳ ထိုအာဂႏၱဳဆရာေတာ္သည္ပင္ ထိုရြာ၌ေက်ာင္းထိုင္ျဖစ္သြားပါက ကာလမၾကာျမင့္မီပင္လွ်င္ သူ႔တရားေတာ္မ်ားလည္း ရိုးေနပါၿပီ ဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားခံရမည္မွာ ေသခ်ာသေလာက္ရွိပါ၏။[/B]
(လူတို႔၏ သဘာ၀ကား အႏွစ္သာရကိုမဖမ္းဆုပ္မိနိုင္ေသးသ၍ အသစ္အသစ္ကိုသာရွာရင္း လံုးလည္လိုက္ေနတတ္ၾကပါေခ်၏။)
ဒကာ/ဒကာမမ်ားအေနျဖင့္ ဤေနရာမွဆရာေတာ္ႏွင့္ ထိုေနရာမွဆရာေတာ္တို႔သည္ အျပန္အလွန္ရြာခံ-အာဂႏၱဳ ျဖစ္နိုင္ၾကေၾကာင္း ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ၾကေစခ်င္ လွပါ၏။ ထို႔ထက္ နားလည္ေအာင္ ေျပာရပါလွ်င္ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ တစ္ပါးတည္း၏ ေဟာသမွ်တရားပြဲမ်ား၊ တရားေခြမ်ားကို နာၾကားၾကည့္ၾကပါလွ်င္ ဤအခ်က္ကို ပို၍သေဘာနိုင္ၾကမည္သာျဖစ္ပါ၏။
ဤေနရာ၌ စကားစပ္မိ၍ တစ္ဆက္တည္း ေျပာျပခ်င္သည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ေသာ တရားေတာ္တိုင္းသည္ "ဆင္းရဲၿငိမ္းေအး ခ်မ္းသာေရးကို ေဆာင္ၾကဥ္း ေပးနိုင္ပါေၾကာင္း"ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ပဋာစာရီႏွင့္ ကိသာေဂါတမီတို႔၏ အတၳဳပၸတၱိတို႔သည္ မတူ ကြဲျပားၾကေသာ္လည္း ၎တို႔ သိအပ္ေသာတရား၊ ပယ္အပ္ေသာတရား၊ ဆိုက္ေရာက္ရာတရား၊ ပြါးမ်ားအပ္ေသာ တရားတိုသည္ အတူတူပင္ျဖစ္ၾကပါ၏။
ဝတၳဳေၾကာင္းတို႔သည္သာ ကြဲလြဲေကာင္း ကြဲလြဲၾကမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သေဘာတရားတို႔ကား အသစ္အဆန္းမ်ား မဟုတ္ၾကပါေခ်။ သို႔ေသာ္ ေဟာေတာ္မူေသာ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္တို႔၏ ဝိစရဏဉာဏ္သို႔ လိုက္၍ကား နားလည္နိုင္မႈ နားမလည္နိုင္မႈကြာျခား ခ်က္မ်ား ရွိနိုင္ေသးေၾကာင္း ဝန္ခံရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။
************
တရားပြဲ က်င္းပရျဖင္း၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ဒကာ/မမ်ား ဓမၼဗဟုသုတတိုးပြါးလာေစဖို႔ ပင္ျဖစ္ပါ၏။ တရားဓမၼ မနာၾကားရလွ်င္ ဓမၼဗဟုသုတ ဘယ္ကရမည္နည္း။ ဓမၼဗဟုသုတမရွိလွ်င္ ဆင္းရဲကင္းေဝး ခ်မ္းသာေရးအတြက္ အဘယ္ကဲ့သို႔ က်င့္နိုင္ၾကပါမည္နည္း။ ဤအရွင္တို႔လည္း ထိုဒကာႀကီး ေလွ်ာက္ထားသကဲ့သို႔ နာမည္ႀကီးဆရာေတာ္မ်ားကို မိမိတို႔ေဒသသို႔ ပင့္ဖိတ္ခ်င္ၾက၊ ေရာက္ေစခ်င္ၾက၊ ေဟာၾကားေတာ္မူၾကေစခ်င္ၾကသည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ရဟန္းေကာင္းမွန္က ထိုသို႔သေဘာရွိေသာ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္မ်ားကို မိမိတို႔ေဒသသို႔ မေရာက္ရွိေစခ်င္သူအဘယ္မွာ ရွိပါအံ့နည္း။ မစၦရိယတရား ေလးပါးတြင္ ဓမၼမစၦရိယႏွင့္ ကုလမစၦရိယတို႔သည္ ရဟန္းတို႔၌သာ အျဖစ္မ်ားေၾကာင္း ဆရာျမတ္တို႔ထံမွ ၾကားနာ မွတ္သားဖူးပါသည္။ အေျခအေန အခြင့္အခါ မသာေသး၍သာ မပင့္ေဆာင္ေပးနိုင္ ေသးသည္ကို နားလည္ သေဘာေပါက္ နိုင္ၾကပါလွ်င္ ေကာင္းေလစြ။
မည္သို႔ဆိုေစ ဒကာ/မတို႔ အေနျဖင့္ အဆိုပါ နာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္မ်ား၏ တရားဓမၼမ်ားကို နာၾကားရ ေကာင္းမွန္း၊ တရားပြဲသို႔ သြားရေကာင္းမွန္းသိေနၾကသည္မွာ ရိုးေနၿပီဆိုေသာရြာခံ၊ ေဒသခံဆရာေတာ္တို႔၏ တရားဓမၼမ်ားကို နာၾကားခဲ့ၾကရ၍ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
ထင္ရွားေစပါဦးအံ့၊ ဘာသာျခား ျဖစ္ေသာသူတို႔မွာ အဘယ္မွ် နာမည္ႀကီးေသာ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ပင္လာလာ တရားနာ ရေကာင္းမွန္း သိၾကပါ၏ေလာ။ ထိုနာမည္ႀကီး ဆရာေတာ္တို႔သည္လည္း သူ႔ေနရာႏွင့္သူ သီတင္းသံုးေတာ္မူ ၾကရသျဖင့္မိမိတို႔ရြာကို မိမိတို႔ရြာက ဆရာေတာ္ကဲ့သို႔ အစဥ္ေစာင့္ေရွာက္္္္္္ နိုင္ပါမည္ေလာ။ သင္တို႔ရြာက ဆရာေတာ္သည္လည္း ထိုဆရာေတာ္မ်ားေဒသကိုထိုဆရာေတာ္မ်ားကဲ့သို႔ အစဥ္ေစာင့္ေရွာက္ ေပးနိုင္မည္ကား မဟုတ္ေခ်။
ထိုသို႔အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ က်က်နန စဥ္းစားၾကည့္ပါလွ်င္ ရြာခံဆရာေတာ္တို႔၏ ေက်းဇူးတရားတို႔ကို ထင္ထင္ ရွားရွား ေတြ႔ျမင္ ၾကရမည္သာျဖစ္ပါ၏။ သူ႕ေက်းဇူးကိုသိျခင္း(ကတညဳတ) ဂုဏ္ႏွင့္သူ႔ေက်းဇူးကို တတ္သေရြ႔ မွတ္သေရြ႔ ေပးဆပ္ျခင္း(ကတေဝဒီ) ဂုဏ္ရည္တို႔သည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႕၌သာကိန္းေအာင္းၾကပါ၏။
**************
ဥယ်ာဥ္မွဴးမ်ားသည္ သစ္ပင္ပန္းပင္မ်ားကို ေရေလာင္းေပးရ ၊ ေျမဆီၾသဇာထည့္ေပးၾကရ၏။ ၿခံတြင္းျဖစ္ ျမက္ရိုင္း,ဆူးပင္စေသာ အသံုးမဝင္ေသာသစ္ပင္မ်ားကိုရွင္းလင္းပစ္ရ၏။ ျပင္ပမွ ဝင္ေရာက္လာေသာ အဖ်က္ပိုးမႊားမ်ားရန္မွကာကြယ္ႏွိမ္နင္းရ၏။ အသစ္အသစ္ေသာ သစ္ပင္ပ်ိဳကေလးမ်ားကိုျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ေပးၾကရ၏။ ထို႔အတူ---ရြာခံဆရာေတာ္မ်ားသည္ ရြာေနဒကာ/မမ်ားကို တရားဓမၼမ်ား ေဟာၾကားျပသေပးၾကရ၏။ ျပင္ပမွ ေကာင္းျမတ္ သင့္ေတာ္ေသာ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္မ်ားကို ပင့္ဖိတ္ ေဟာေျပာေစရ၏။ ရြာတြင္းေပါက္ဖြါး ဝါဒဆိုး ဆူးပင္မ်ားကို ရွင္းလင္းပစ္ရ၏။
ျပင္ပမွ ဝင္ေရာက္လာေသာ ဝါဒဆိုး ပိုးမႊားမ်ားရန္မွ ကာကြယ္ ႏွိမ္နင္းၾကရ၏။ မ်ိဳးဆက္သစ္ ကေလးငယ္မ်ားကိုလည္း ဘာသာယဥ္ေက်းမႈမ်ား ကိန္းေအာင္းလာေစရန္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးၾကရကုန္၏။
****************
ဤသို႔ျဖင့္လွ်င္ အျပန္အလွန္ ရြာခံ-အာဂႏၱဳ မည္သို႔ပင္နာမျပဳေစ၊ ထိုထိုဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္တို႔သည္ --
"မေကာင္းျမစ္တာ ၊ ေကာင္းရာညႊန္လစ္
အသစ္ေဟာၾကဴး ၊နာဖူးထပ္မံ
နတ္ထံတင္ရာ ၊ ေမတၱာလည္းျပဳ
ရဟန္းမႈ-ေျခာက္ခုလြန္ေသခ်ာ"-
ဟူသည္ႏွင့္အညီ-ေဒသရပ္ရြာအသီးသီးတို႔၌ ဓမၼစည္ႀကီး ရိုက္ေဆာ္တီးေနၾကဆဲပင္ ျဖစ္ပါသတည္း။ ရြာခံ-အာဂႏၱဳ ကန္႔သတ္မႈမျပဳမူ၍ အယူေျဖာင့္စြာ တရားေတာ္ နာနိုင္ၾကပါေစသတည္း။
အရွင္၀ိသာရဒ (ရမၼ၀တီ)