Sunday, September 18, 2011

“ပန္းေ၀ေ၀ စမ္းေရလမ္းက ျမန္းခ်ိန္သင့္ ျပည္ကပၸီ”

“ပန္းေ၀ေ၀ စမ္းေရလမ္းက ျမန္းခ်ိန္သင့္ ျပည္ကပၸီ”
ေဂါတမ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ နိယတဗ်ာဒိတ္ခံယူတဲ့ ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူရာ သာရမ႑ကမၻာကစလုိ႔ ပြင့္ေတာ္မူသမွ် ဘုရားရွင္တုိ႔ရဲ့ သာသနာေတာ္မွာ ဓမၼာဘိသမယေခၚတဲ့ တရားပြဲႀကီး သုံးႀကိမ္စီ ထင္ရွားရွိခဲ့သလုိ ယခုလက္ရွိ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ ကုိးကြယ္ရာ သဗၺညူဘုရားရွင္ သာသနာေတာ္မွာလည္း အထူးျခားဆုံး တရားပြဲႀကီးမ်ားအျဖစ္ မွတ္တမ္း၀င္တဲ့ တရားပြဲႀကီး သုံးႀကိမ္ ရွိပါတယ္။



တရားဦးဓမၼစႀကာတရားပြဲရယ္၊ မဟာမဂၤလာ အခါေတာ္ေန႔လုိ႔ သတ္မွတ္ခံရတဲ့ မဂၤလသုတ္ တရားပြဲရယ္၊ ေနာက္တစ္ခါ သားေတာ္ရာဟုလာကုိ အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ ခ်ီးေျမွာက္ေဟာ ၾကားတဲ့ စူဠရာဟုေလာ၀ါဒသုတ္ တရားပြဲႀကီး ရယ္တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတရားပြဲႀကီးေတြမွာ လူ၊နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါေတြ မေရမတြက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တရားသိျမင္ ကြ်တ္တန္း၀င္ခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ထူးျခားတဲ့ “ဓမၼာဘိသမယ-တရားအခါေတာ္ႀကီးမ်ား”လုိ႔ သတ္မွတ္ၾကရတာပါ။

ဒီလုိ တရားပြဲႀကီးသုံးႀကိမ္ ထူးထူးျခားျခား မွတ္တမ္း၀င္သလုိ သာ၀ကစုံညီစုေ၀းတဲ့ သာ၀က သႏၷိပါတ တစ္ႀကိမ္က လည္း ထူးထူး ျခားျခား မွတမ္တမ္း၀င္ပါတယ္။ ဒီစည္းေ၀းပြဲႀကီးကုိ လက္၀ဲရံ လက္ယာရံတုိ႔ ရဟႏၱာျဖစ္ျပီးတဲ့ မဟာ သကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခု၊တပုိတြဲလျပည့္ေန႔မွာ ျပဳလုပ္ပါတယ္။ ဒီစည္းေ၀းပြဲႀကီးမွာပဲ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ လုိက္နာသူ မွန္သမွွ်ေတြကုိ အပါယ္ ဒုဂၢတိေဘးက လြတ္ေျမာက္ေစတတ္တဲ့ “ပါတိေမာက္”လုိ႔ အမည္ရတဲ့ ၾသ၀ါဒထူးကုိလည္း ခ်မွတ္ေတာ္မူပါတယ္။

ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ တုိက္ရုိက္ဆုံးမတဲ့ ၾသ၀ါဒျဖစ္လုိ႔ ၾသ၀ါဒပါတိ ေမာက္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ သာသနာေတာ္နဲ႔ မသင့္မေလ်ာ္တဲ့ အေျပာအဆုိ၊ အျပဳအမူ ေတြ႔ႀကဳံရတဲ့အခါ မွာ ဘုရားရွင္အာဏာေတာ္နဲ႔ အာပတ္ (အျပစ္)အဆင့္အတန္း သတ္မွတ္ပညတ္ျပီး ရဟန္းေတာ္မ်ား က်က္မွတ္လုိက္နာရတဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာုဒ္မ်ားကုိေတာ့ အာဏာပါတိေမာက္ ေခၚပါတယ္။ အပါယ္ ကာကြယ္ေရး စည္းကမ္းမ်ားပါပဲ။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ဆုံးမတဲ့ ၾသ၀ါဒပါတိေမာက္ေတာ္မွာ သာသနာေတာ္နဲ႔ ဆက္စပ္သမွ် နတ္ျဗဟၼာမ်ား အပါအ၀င္ ရဟန္းရွင္လူအားလုံးအတြက္ အပါယ္လြတ္ေၾကာင္း အေျခခံ သုံးခ်က္ပါ၀င္ပါတယ္။

“သဗၺပါပႆ အကရဏံ= မေကာင္းမႈ မွန္သမွ် မျပဳလုပ္ရ၊ ကုသလႆ ဥပသမၸဒါ= ကုသိုလ္ တရားကုိ ျပည့္စုံေအာင္ႀကိဳးစား၊ သစိတၱ ပရိေယာဒပနံ= မိမိစိတ္ကုိ စင္ၾကယ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရ မယ္” ဆုိတာပါပဲ။

ဒီအခ်က္သုံးခ်က္နဲ႔အညီ က်င့္သုံးေနထုိင္မယ္ဆုိရင္ အမ်ိဳးဘာသာ သတၱ၀ါမေရြး အားလုံး အပါယ္ေဘးက ကင္းေ၀းလြတ္ေျမာက္ ခ်မ္းသာေရာက္ေစတတတ္လုိ႔ “ပါတိေမာက္”လုိ႔ေခၚရတာပါ။

တျခားၾသ၀ါဒ ဂါထာႏွစ္မ်ိဳးလည္း ပါပါေသးတယ္။ ဒီအခ်က္ သုံးခ်က္ကေတာ့ သာသနာေတာ္ရဲ့ အေျခခံမူ သုံးခ်က္လုိ႔ပဲ ဆုိရပါလိမ့္မယ္။

ဒီအခ်က္သုံးခ်က္မွာ-

“မေကာင္းမႈမွန္သမွ် မျပဳရ”ဆုိတဲ့ အခ်က္ဟာ သီလသိကၡာျဖစ္ျပီး အကယ်္ခဲ့် ေဟာတဲ့အခါ တရားပုဒ္စုေပါင္း ႏွစ္ေသာင္းတစ္ေထာင္ရွိတဲ့  ၀ိနည္းပိဋကတ္ေတာ္ႀကီး ျဖစ္လာပါတယ္။

“ကုသိုလ္တရားကုိ ျပည့္စုံေအာင္ ႀကိဳးစားႀက”ဆုိတဲ့ အခ်က္က သမာဓိသိကၡာျဖစ္ျပီး  အက်ယ္ခ်ဲ့ေဟာတဲ့အခါ တရားပုဒ္စုေပါင္း နွစ္ေသာင္းတစ္ေထာင္ရွိတဲ့ သုတၱန္ပိဋကတ္ေတာ္ႀကီး ျဖစ္ လာပါတယ္။

“မိမိစိတ္ကုိ စင္ၾကယ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရမယ္”ဆုိတဲ့ အခ်က္က ပညာသိကၡာ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ယ္ခ်ဲ့ ေဟာလုိက္တဲ့အခါ တရားပုဒ္စု(ဓမၼခႏၶာ)ေပါင္း ေလးေသာင္းနွစ္ေထာင္ရွိတဲ့ အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ႀကီးရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာ ပါတယ္။ ဒါက ပညာရွင္တုိ႔ရဲ့ မွတ္ခ်က္ စကားပါ။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔ကုိ ေရာက္တဲ့ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခု၊ ျပာသုိလျပည့္ေက်ာ္ ေလာက္ကတည္းက ဖြားရာ ဌာေန ကပိလ၀တၳဳျပည္မွာရွိတဲ့ ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဒနမင္းတရားႀကီးက “သားေတာ္ဘုရား ေ၀ေနယ်အမ်ားကုိ တရား အျမိဳက္ေဆးေတြနဲ႔ တုိက္ေကြ်းရင္း ေသေဘးလြတ္တဲ့ အကြ်တ္ပြဲႀကီးသဘင္ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ဆင္ယင္ က်င္းပေနတယ္”ဆုိတဲ့ မေသသတင္းေတြကုိမျပတ္ ၾကားသိေနရလုိ႔…

သားဘုရားကုိ ျပည္ေတာ္ျပန္ၾကြေရး ပင့္ေလွ်ာက္ေပးဖုိ႔ အမတ္တစ္ေယာက္ကုိ ေနာက္ပါတစ္ေထာင္ အျခံအရံနဲ႔ ေစလႊတ္ခဲ့တာ ကုိးႀကိမ္ေလာက္ရွိသြားျပီး ဘုရားရွင္ထံေမွာက္ ေရာက္သြားၾကတဲ့ ေခါင္းေဆာင္နဲ႔ ေနာက္လုိက္အားလုံးပဲ ဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႔လုိ႔ တရားေတာ္ နာၾကားျပီးတုိင္း ရဟန္းအျဖစ္ ကုိ ေတာင္းခံၾကလုိ႔ “ဧဟိဘိကၡဳ”ရဟန္းေတာ္ေတြ ျဖစ္ၾကျပီး အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ ရဟႏၱာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့လည္း ေလာကီေရးေတြကုိ လ်စ္လ်ဴရႈသြားၾကလုိ႔ မင္းႀကီးေစလႊတ္တဲ့ သတင္းစကားကုိ ဘုရားရွင္ထံ မေလွ်ာက္ထားမိေတာ့ဘဲ အရဟတၱဖုိလ္တရားနဲ႔ပဲ ေမြ႔ေလ်ာ္ေနၾက ေတာ့တယ္။

တစ္ႀကိမ္လႊတ္လည္း ျပန္မလာ၊ တစ္ႀကိမ္လႊတ္လည္း ျပန္မလာနဲ႔ သုေဒၶါဓနမင္းႀကီးရဲ့ ရင္ထဲမွာလည္း အသည္းတယားယား ရင္တဖုိဖုိ ဆုိရေလာက္ေအာင္ သိပ္ကုိ အေရးႀကီးလွျပီ၊ မလာေလၾကာေလနဲ႔ စိတ္မရွည္ႏိုင္သလုိ ျဖစ္လုိ႔လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ လႊတ္ခဲံတာလည္း သားဘုရားရဲ့ ဖြားဖက္ေတာ္ ကာဠဳဒါယီလုိ အတုိင္ပင္ခံ တရင္းတႏွီး အမတ္ခ်ိဳ႔ေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။

ဘာျဖစ္လုိ႔ ခမည္းေတာ္ႀကီး စိတ္ထဲမွာ ဒီေလာက္ေတာင္ ႀကိတ္မႏုိင္ခဲမရ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အေရးႀကီး ဗ်ာမ်ား ေနရတာလည္းဆုိေတာ့ “ အုိမင္းလွျပီျဖစ္လုိ႔ ေနခ်ိန္လက္က်န္အခ်ိန္က နည္းမွန္း မသိ နည္းလာျပီျဖစ္လုိ႔”ပါပဲ။

ဟုတ္ပါတယ္၊ သားေတာ္ေမြးဖြားခ်ိန္ မယ္ေတာ္မာယာရဲ့ အသက္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ “ဆပညာသ၊ ငါးမာသ၀ယ္၊ ေလးရာက္ပယ္၊ အကယ္မရြက္၊ မယ္ေတာ္ေတာ္သက္”လုိ႔ မုံေရြးေဇတ၀န္ဆရာေတာ္ ေရစစပ္ခဲ့သလုိ သိဒၶတၳမင္းသား ေမြးဖြားခ်ိန္မွာ မယ္ေတာ္ရဲ့ အသက္က ငါ့ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္နဲ႔ ငါးလေလးရက္ေလ်ာ့ အရြယ္ေရာက္ေနျပီ ဆုိေတာ့ ခမည္းေတာ္ႀကီးရဲ့ အသက္ကလည္း မယ္ေတာ္ ထက္ႀကီးႀကီးဖုိ႔ပဲရွိတယ္။ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မငယ္ႏုိင္ဘူး၊ ဘာျဖစ္လုိ႔လ ဲဆုိေတာ့ သာကီမ်ိဳးႏြယ္တုိ႔ဟာ ေမာင္က အင္မကုိ ထိမ္းျမားလက္ဆက္ျပဳရုိး ထုံးစံမရွိလုိ႔ပါပဲ။ အခု သားဘုရားက သက္ေတာ္ ၃၆ ႏွစ္ ျပည့္ေတာ္မယ္ဆုိေတာ့ ခမည္းေတာ္ႀကီးရဲ့ အသက္က အနည္းဆုံး ၉၂နွစ္ေက်ာ္ေနျပီေလ။

အရြယ္ေကာင္းစဥ္ကေတာ့ မင္းစည္းစိမ္ မင္းအာဏာဟာ အရာရာကုိ ျပီးျပည့္စုံေစႏုိင္တယ္လုိ႔ ထင္မွတ္ခဲ့ေပမယ့္ အခုေတာ့ ဇရာမရဏဆုိတာ မင္းအာဏာနဲ႔ တားဆီးလုိ႔မရႏုိင္ဘူးဆုိတာ ကုိယ္ေတြ႔ႀကုံလုိ႔ ကုိယ္ယုံသိခဲ့ျပီ။ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ သားဘုရားရွာေဖြ ရရွိထားျပီဆုိတဲ့ မေသရာအျမိဳက္ ေဆးကုိ ေသာက္သုံးလုိတဲ့ ဆႏၵက သားေတာ္ကုိေတြ႔ခ်င္တဲ့ ဆႏၵထက္ အဆအရာမက ျပင္းျပေန ေလာက္ျပီ။ “ေဘးပြဲႀကုံလုိ႔ ေအးသဲထုံ”ျဖစ္ခ်ိန္မွာ အားကုိးရာ ရွာေရးက အရာရာထက္ အေရးႀကီး လာေတာ့တာေပါ့။

ေနာက္ဆုံးဖြားဖက္ေတာ္ ကာဠဳဒါယီ အမတ္ကုိေစလႊတ္ရာမွာေတာ့ “ ခ်စ္သား ကာဠဳဒါယီ- သင္ဟာ ရဟန္း ျပဳသည္ျဖစ္ေစ၊ မျပဳသည္ျဖစ္ေစ ငါ့သားေတာ္ဘုရားကိုေတာ့ ဖူးျမင္ခြင့္ရေအာင္ ရြက္ ေဆာင္ႀကိဳးကုတ္ေပးပါ”လုိ႔ ၀န္ခံကတိျပဳေစျပီး ေစလႊတ္လုိက္ပါတယ္။ ကာဠဳဒါယီအမတ္နဲ႔ ေနာက္ပါ တစ္ေထာင္တုိ႔လည္း ဘုရားရွင္ထံ ေရာက္တဲ့အခါ အရင့္အရင္ အမတ္မ်ားနည္းတူ ရဟန္းအျဖစ္ရရွိျပီး ရဟႏၱာေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ရာသီသမယ အားျဖင့္ေတာ့ ေဆာင္းအကုန္ ေႏြအကူး ရာသီလုိ႔ ဆုိရ မယ့္ တေပါင္းလဆန္း ၈-ရက္ ေလာက္မွာပါ။

ရဟန္းျဖစ္ျပီး တစ္ပတ္(၇-ရက္) ေလာက္အၾကာ တေပါင္းလျပည့္ အခါသမယမွာေတာ့ အရွင္ကာဠဳဒါယီမေရ္က (ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ရဟန္းအျဖစ္ ေရာက္တာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္ ၀ါေတာ္ ေျခာက္ဆယ္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးအသြင္ ျဖစ္ၾကလုိ႔ မေထရ္လုိ႔ပဲ ေျပာဆုိသုံးစြဲပါတယ္) အခုလုိ ေဆာင္းအကုန္ ေႏြအကူးရာသီဟာ ေကာက္ပဲ သီးႏွံေတြလည္း ရိတ္သိမ္းျပီးၾကျပီး လယ္ယာစုိက္ခင္း မ်ား ျခံစည္းရုိးတုိ႔ ပိတ္ဆုိ႔ျခင္းမရွိေတာ့တဲ့အတြက္ ခရီးလမ္းလည္း ေျဖာင့္တန္းျပီး ခရီးလမ္းေျမဟာ အစုိလည္း ခန္းျပီးစ၊ အေျခာက္လည္း မလႊမ္းၾကေသးလုိ႔ စိမ္းလန္းတဲ့ ျမက္ခင္းျပင္မ်ားနဲ႔ အပူရွိန္ကုိ ကာကြယ္ထားဆဲျဖစ္တယ္။ လမ္းခရီး၀ဲယာ နွစ္ဖက္တုိ႔မွာလည္း ရြက္ေဟာင္းေတြ ေၾကြျပီးလုိ႔ ရြတ္သစ္မ်ားနဲ႔အတူ အပူရွိန္ကို ကာကြယ္ထားဆဲျဖစ္တယ္။ လမ္းခရီး၀ဲယာ နွစ္ဖက္တုိ႔မွာလည္း ရြက္ေဟာင္းေတြေၾကျပီလုိ႔ ရြက္သစ္မ်ားနဲ႔ အတူ အပြင့္အဖူးေတြနဲ႔ ေ၀စည္ေအးျမျပီး အနံ႔လည္းသင္း၊ အဆင္းလည္းလွ၊ အရိပ္လည္းေအးျမတဲ့ အခါသမယျဖစ္သလုိ စမ္းေရေတြလည္း မခန္းမေျခာက္ ေသးခ်ိန္ျဖစ္လုိ႔ ခ်ိဳးေရေသာက္ေရလည္း ျပည့္စုံခ်န္ျဖစ္တယ္။ ေကာက္ပဲသီးႏွံေပၚဦးစမုိ႔ ေက်းလက္ ေဒသေတြမွာ ရိကၡာလည္း ေပါမ်ားခ်ိန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆြမ္းခံရြာလည္း အခက္အခဲမရွိႏုိင္ေၾကာင္း ခရီး လမ္းေၾကာင္းရဲ့ ေကာင္းမြန္ပုံတုိ႔ကုိ စဥ္းစားသုံးသပ္ျပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံေမွာက္မွာ ဂါထာေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္တုိ႔နဲ႔ ကပိလ၀တ္ျပ္ည္ေတာ္ကုိ ၾကြေရာက္ဖုိ႔အေၾကာင္း ခရီးလမ္းေၾကာင္း သာယာေခ်ာေမြ႔ပုံကုိ ခ်ီးမြမ္းျပီး ေလွ်ာက္ထား ပါေတာ့တယ္။

ကာဠဳဒါယီမေထရ္ျမတ္က အေလွ်ာက္ေကာင္းသလုိ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ကလည္း ေလာကတၳစရိယ ခ်ီးေျမွာက္မႈ အေတာ္အသင့္ ျပီးျပည့္စုံျပီ ျဖစ္လုိ႔ ခမည္းေတာ္နဲ႔ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ တုိ႔ကုိ ခ်ီးေျမွာက္တဲ့ ဉာတတၳစရိယ အခ်ိန္က်ေရာက္ျပီး ျဖစ္တာမုိ႔ အဂၤတုိင္း၊ မဂဓတုိင္းသား ရဟႏၱာ တစ္ေသာင္းနဲ႔ ကပိလ၀တ္ျပည္သား ရဟႏၱာ တစ္ေသာင္းတုိ႔ ျခံရံျပီး မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃-ခု၊ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာင္ ၁-ရက္ေန႔မွာ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ကေန ကပိလ၀တၳဳျပည္ အထိ ယူဇနာ ေျခာက္ဆယ္ခရီးကုိ တစ္ေန႔မွာ တစ္ယူဇနာႏႈန္းနဲ႔ ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ေ၀ေနယ် အေပါင္းတုိ႔ကုိ ခ်ီးေျမွာက္ရင္း ႀကြခ်ီေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

တစ္ယူဇနာေရာက္လုိ႔ ခရီးတစ္ေထာက္နားတုိင္း ကာဠဳဒါယီ မေထရ္ျမတ္ကလည္း သုေဒၶါဓနမင္းႀကီးက ကာဠဳဒါယီ မေထရ္ျမတ္ကုိ ဆြမ္းခဲဖြယ္မ်ား ဆက္ကပ္ျပီး သားေတာ္ဘုရားအတြက္ပါ လွဴဒါန္းလုိက္တဲ့အတြက္ လမ္းခရီးတစ္ ေလွ်ာက္မွာ ဘုရားရွင္ဟာ ခမည္းေတာ္ႀကီး ဆက္ကပ္တဲ့ ဆြမ္းကုိပဲ ဘုဥ္းေပးခဲ့ရပါတယ္။

ကာဠဳဒါယီမေထရ္ျမတ္ဟာ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ကပိလ၀တၳဳကုိ ဆြမ္းခံၾကြေရာက္ျပီး ဘုရားရွင္အတြက္ ခမည္းေတာ္ႀကီးရဲ့ ဆြမ္းကုိ သယ္ေဆာင္ခဲ့ရုံမွ်မကဘူး နန္းေတာ္တြင္း ေရာက္တုိင္းေရာက္ တုိင္း ဘုရားရွင္ရဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးနဲ႔စပ္တဲ့ တရားစကားေတြကုိ ေဟာေျပာျပလုိ႔ သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးလုံး ဘုရားရွင္ကုိ မဖူးျမင္ရမီကဘဲ ဘုရားရွင္အေပၚမွာ ၾကည္ညုိသဒၶါ ျဖစ္ပြားခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း ေနာက္အခါ ဧတဒဂ္ဘြဲ႔ထူးေတြ ႏွင္းအပ္တဲ့အခါ ကာဠဳဒါယီမေထရ္ျမတ္ကုိ ကုလပၸသာဒ ဧတဒဂ္(ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တုိ႔ ဘုရားရွင္ကုိ ၾကည္ညုိေစတတ္သူ)ဘြဲ႔ထူးကုိ ႏွင္းအပ္ ေတာ္မူပါတယ္။

ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)

အေတြးသစ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲဂ၊အမွတ္ ၃၆၉။