Thursday, September 29, 2011

အရိပ္နွင့္ခရီးသြားေနၾကသူမ်ား

အရိပ္နွင့္ခရီးသြားေနၾကသူမ်ား

သာမာန္အားျဖင့္ ၾကည့္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ေလာကမွာ မိဘႏွစ္ပါး အသက္ထင္ရွား ရွိေနၾကတဲ့ သားသမီးေတြက  မိနဲ့ဖနဲ႔ ေနရသူေတြ၊ မိရိပ္ ဖရိပ္ ခုိလႈံခြင့္ ရသူေတြ ျဖစ္တယ္၊ မိဖႏွစ္ပါးလုံး ဆုံးပါး ကြယ္လြန္ သြားၾကတဲ့ သားသမီးေတြ ကေတာ့ မိမဲ့ ဖမဲ့ေတြ၊ မိရိပ္ဖရိပ္ ခုိလႈံခြင့္ မရၾက သူေတြ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ထင္တတ္ၾကပါတယ္။


ဒီေနရာမွာ အရိပ္အာဝါသ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ၾကားဖူးနားဝ ရွိထားျပီး ျဖစ္တဲ့ အရိပ္အမ်ိဳးမ်ိဳး အေၾကာင္း ကေလးကုိလည္း နည္းနည္းေတာ့ ထပ္ျပီးေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။


ေနပူစပ္ခါး ခရီးသြား ေနၾကသူေတြအတြက္ သစ္ရိပ္ ဝါးရိပ္ဟာ အလြန္ေအးျမ ပါတယ္တဲ့၊ သစ္ရိပ္ ဝါးရိပ္ဆုိတာ မွတ္သားရ လြယ္ကူေအာင္ ေျပာလုိက္တာပါ၊ အမွန္ကေတာ့ အုိးအိမ္ အေဆာက္ အအုံးစတဲ့ သက္မဲ့ခုိလႈံစရာ အားလုံးကုိပဲ ေျပာလုိတာပါ။


ခုိလႈံတဲ့ အရိပ္အာဝါသဆုိတာ ပဌာန္းေဒသနာေတာ္ႀကီးမွာေတာ့ “ ေသနာသနံပိ ဥပနိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ- မွီခုိေနထုိင္တဲ့ အေဆာက္အုံ အရိပ္အာဝါသမွန္သမွ်ဟာလည္း လူေတြ (သတၱဝါေတြ အားလုံး)ကုိ ခ်မ္းသာေအာင္ ေက်းဇူးျပဳေပးေန တဲ့ ေက်းဇူး ရွင္ေတြပဲ” လုိ႔ ဘုရားရွင္က ေဟာေတာ္မူ ပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္လည္း ေရွးလူႀကီး သူမမ်ားက “အရိပ္ေနေန အခက္ခ်ိဳးခ်ိဳး မလုပ္ၾကနဲ႔”လုိ႔ သတိေပး ခဲ့တာေပါ့။ ဟုတ္ပါတယ္ ေက်းဇူးရွင္ တုိ႔ရဲ့ ေက်းဇူးတရားကုိ ေရရွည္ခံစားခ်င္ရင္ သက္ရွိ ေက်းဇူးရွင္ မ်ားကုိ မဆုိထားနဲ႔ သက္မဲ့ ေက်းဇူးရွင္မ်ားျဖစ္တဲ့ သစ္ပင္သစ္ေတာတုိ႔ ဥယ်ာဥ္ျခံေျမတုိ႔ အေဆာက္အုံတုိ႔ အေပၚမွာေတာင္ ေက်းဇူးေစာင့္သိႏုိင္မွ ေက်းဇူးခံစားခြင့္ရၾကမွာပါ။


မိမိတုိ႔ ငယ္ငယ္တုန္းကဆုိရင္ ဇာတိနယ္ေျမ အလယ္ရုိးမေတာင္ေျခ တစ္ဝုိက္မွာရွိတဲ့ ရြာေတြမွာ ရြာက ထြက္လုိက္ျပီဆုိတာနဲ႔ ပင္ႀကီးပင္ငယ္ သစ္ရိပ္ ဝါးရိပ္ေတြဟာ အဆက္မျပတ္ စိမ္းစုိ ညို့မႈိင္းေနတာပဲ။ သစ္ပင္ ေတာေတာင္က စိမ္းစုိ ေအးျမေနေလေတာ့ စိမ့္စမ္းေတြ၊ ေရက်ေရဝပ္ ေရစလုပ္ေတြကလည္း ေႏြရာသီ ေရာက္သည္အထိ မခန္းေျခာက္ၾကဘူး။ ေႏြရာသီမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ အလွဴအတန္းၾကြတဲ့အခါ ေနာက္ပါ ေက်ာင္းသားအျဖစ္ လုိက္ၾကရေတာ့ ဘယ္ေကြ႔မွာအရိပ္ခုိနားစရာ ဘာအပင္ႀကီး ရွိတယ္ဆုိတာ မွတ္မိေနတယ္။



အသီးမွည့္ သီးေၾကြ ေကာက္စားစရာ ခူးစားစရာ တည္ပင္၊ လြန္ပင္၊ ႀကိဳ႔ပင္၊ ဆီးျဖဴ ဖန္ခါးပင္တုိ႔ဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ မျပတ္ဘူး။ ကေလးသူငယ္ ဘဝမွာေတာ့ တည္သီး၊ လြန္သီး၊ ႀကိဳ႔သီးအမွည့္ေၾကြေတြကလည္း ေတာလမ္းခရီးမွာေတာ့ အေမာေျပ အဆာေျပ စားရတာ တယ္အရသာရွိတာပဲ။ အဲဒီလုိ အသီး မွည့္ေၾကြေတြ မေတြ႔ရင္လည္း ဆီးျဖဴ ဖန္းခါးသီး ခူးစားျပီး သစ္ရိပ္ ဝါးရိပ္ခုိထားတဲ့  စိမ့္ေရ စမ္းေရ စလုပ္ေရေအးေအးကုိ ေသာက္လုိက္ ရတာကလည္း အခုေခတ္ ကာလေပၚ ေဖ်ာ္ရည္ေတြထက္ကုိ ခ်ိဳျမိန္ တယ္လုိ႔ ေအာက္ေမ့ရတယ္။


အဲခုေတာ့ တစ္ရြာနဲ႔တစ္ရြာ သြားၾကရတဲ့အခါ ကုန္းေခါင္ေခါင္ ေတာင္ကတုန္းေတြနဲ႔ ဟင္းလင္းျပင္ႀကီးေတြျဖစ္ျပီး ဘာအရိပ္မွ အေမာေျပ အပူေျပေလာက္ေအာင္ ခုိလႈံစရာလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ သစ္ရိပ္ေတာေတာင္ေတြ ေျပာင္ကုန္ျပီ ဆုိေတာ့ မုိးကလည္းေခါင္ စမ္းေရေတြလည္း ခန္းေျခာက္နဲ႔ ေတာလမ္းခရီးမွာ ေရဘူးမပါရင္ ခရီးသြားလုိ႔ကုိ မရေတာ့ဘူး။ အဲဒါဟာ အေၾကာင္းရင္း စစ္လုိက္ေတာ့ အရိပ္ေနေန အခက္ခ်ိဳးခ်ိဳး လုပ္ရုံတင္မကဘူး အပင္ခုန္ အျမစ္တူးျပီး မီးေသြးဖုတ္ပစ္ၾကလုိ႔ပဲ။ မီးေသြးနဲ႔ မုိးေခါင္တာကလည္း… မုိးေခါင္ေတာ့ သီးႏွံမရ၊ သီးႏွံမရလုိ႔ စားစရာ မရွိေတာ့ မီးေသြးဖုတ္၊ မီးေသြးဖုတ္ေတာ့ သစ္ေတာျပဳန္းတီး၊ သစ္ေတာျပဳန္းတီးေတာ့ မုိးေခါင္၊ မုိးေခါင္ ေတာ့ သီးႏွံမရ၊ သီးနွံမရေတာ့ မီးေသြးဖုတ္နဲ႔ ဂ်ာေအး သူ႔အေမရုိ္က္တာထက္ေတာင္ လုံးျခာ လုိက္ေန ၾကျပီ။ ဆုိလုိတာ ကေတာ့ သက္မဲ့ျဖစ္တဲ့ သစ္ပင္တုိ႔ အေပၚမွာလည္း ေက်းဇူး ေစာင့္သိမွ ေက်းဇူးခံစား ရတယ္ ဆုိတာပါပဲ။


အိုးအိမ္ အေဆာက္အသုံးေတြလည္း ဒီအတုိင္းပဲ မျပဳျပင္ မထိန္းသိမ္းရင္ေတာ့ တိုက္တာ အေဆာက္အအုံႀကီးေတြေတာင္ မုိးယုိတာတုိ႔ ေညာင္ပင္ေပါက္ျပီး အက္ကြဲျပဳိပ်က္တာတုိ႔ဆုိတာ ျဖစ္သြားၾကစျမဲပဲ မဟုတ္လား။


အဲ… သစ္ရိပ္ဝါးရိပ္ အေဆာက္အအုံရိပ္ဆုိတာ ေနပူစပ္ခါးဒဏ္၊ ေလးဒဏ္ မုိးဒဏ္တုိ႔ကုိသာ ကာကြယ္ ေပးႏုိင္တာ၊ ကုိယ္ေရး ကုိယ္တာ ေလာကဓံ အပူေဘးနဲ႔ ႀကဳံေတြ႔ရျပီဆုိရင္ေတာ့ မိရိပ္ ဖရိပ္ ခုိလႈံခြင့္ရမွသာ အပူေဘးမွ သက္သာ ခြင့္ရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သစ္ရိပ္ ဝါးရိပ္ထက္ မိရိပ္ ဖရိပ္က ပုိျပီး ေအးျမတယ္လုိ႔ ဆုိရတာပါ။


သာမန္ ေလာကဓံ စားဝတ္ေနေရး အပူေဘးထက္ ေလာကျပႆနာ အပူေဘးနဲ႔ ႀကဳံရျပီ ဆုိရင္ေတာ့ မိဖတုိ႔ရဲ့ ရင္ခြင္ရိပ္နဲ႔တင္ မလုံေလာက္ပါဘူး၊ အႀကံေကာင္း ဉာဏ္ေကာင္းမ်ားနဲ႔ ညြန္ၾကားဆုံးမ သြန္သင္ျပတဲ့ ဆရာသမားတုိ႔ရဲ့ အရိပ္ကုိ ခုိလုံခြင့္ ရမွသာ ေအးျမႏုိင္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ မိရိပ္ ဖရိပ္ထက္ ဆရာသမားရိပ္က ပုိေအးျမတယ္လုိ႔ မိန္႔ဆုိတာေပါ။


ေလာကဓံေဘးေတြနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေဝးေဝး ျပႆနာ အခက္အခဲေတြကုိ ဘယ္လုိပဲ ေက်ာ္လႊားႏုိင္သည္ျဖစ္ေစ အုိ၊ နာ၊ ေသေရး ဆုိတဲ့ အပူေဘးကေတာ့ ဘယ္သူမွ ေရွာင္လႊဲမရ ပါဘူး။ ဒီအပူေဘးကုိေတာ့ မိရိပ္ ဖရိပ္ ဆရာသမား အရိပ္ကလည္း မေအးျမနိဳင္ေစ ပါဘူး။ ဘုရားရိပ္၊ တရားရိပ္ကသာ ေအးျမေစႏုိင္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း အရိပ္အားလုံးတုိ႔ထက္ ဘုရား၊တရား၊ သံဃာ ဆုိတဲ့ ရတနာ သုံးပါး အရိပ္က အေအးျမဆုံးလုိ႔ ဆုိၾကတာပါ။


အဲဒီသက္ရွိ အရိပ္မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘုရားရွင္က“ အရိပ္ကုိျမင္လ်က္ အရိပ္နွင့္မေတြ႔႔ရသူ၊ အရိပ္ကုိမျမင္ရေသာ္လည္း အရိပ္ႏွင့္ ေတြ႔ေနရသူ” ဆုိျပီး ႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခား ျပပါတယ္။ (ထပ္ျပီးခြဲရင္ေတာ့ အရိပ္ကုိ ျမင္လည္းျမင္ အရိပ္နဲ႔လည္း ေတြ႔ေနရသူ၊ မျမင္လည္းမျမင္ မေတြ႔လည္း မေတြ႔ရသူတုိ႔ကုိ လည္း မွန္းဆ သိႏုိင္ပါမယ္)။


ဒီအေၾကာင္းကုိ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူတာကေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ မ်က္ႏွာေတာ္ကုိ မမွိတ္တဲ့ မ်က္လုံးနဲ႔ အျမဲတမ္း ဖူးျမင္ေနလုိ တဲ့အထိ ဘုရားရွင္အေပၚ အၾကည္ညိဳလြန္လွတဲ့ အရွင္ဝကၠလိ မေထရ္ကုိ ဆုံးမတဲ့ အေနနဲ႔ ေဟာေတာ္မူတာပါ။ ဘုရားရွင္ ေဟာျပ ခ်က္ကေတာ့..

 ေယာ ဟိ ပႆတိ သဒၶမၼံ-
ငါဘုရားေဟာညြန္ဆုံးမတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားနဲ႔ အျမဲေတြ႔ ေနသူဟာ..
ေသာ မံ ပႆတိ ပ႑ိေတာ-
(ငါဘုရားရွင္ကုိ မျမင္ရေသာ္လည္း) ငါဘုရားကုိ ေတြ႔ေန တဲ့ ပညာရွိျဖစ္တယ္။


အပႆမာေနာ သဒၶမၼံ-
ငါဘုရားေဟာၾကားတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားကုိ မေတြ႔ရဘူးဆုိရင္ ေတာ့…

မံ ပႆမၸိ နပႆတိ-
ငါဘုရားကုိ ျမင္ေနေသာ္လည္း ငါဘုရားနဲ႔ မေတြ႔ရသူ ျဖစ္တယ္တဲ့၊  (အပ.၂.၁၁၇ )


အရွင္ဝကၠလိဆုိတာ ဘုရားရွင္ကုိ အလြန္ၾကည္ညိဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေပါ့၊ သူၾကည္ညိဳတာက လကၡဏာ ႀကီးငယ္ အသြယ္္သြယ္တုိ႔နဲ႔ တင့္တယ္ေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ့ ရူပကာယကုိသာ ၾကည္ညိုတာ၊ စကၠဝက္ငွက္မ်ားဟာ လမင္းႀကီး သာေနတဲ့အခါ မမွိတ္တဲ့ မ်က္လုံးနဲ႔ ၾကည့္ေနသလုိ အရွင္ဝကၠလိ ကလည္း တစိမ့္စိမ့္ၾကည့္ေနခ်င္တာ၊ ဘုရားရွင္ဆုံးမတဲ့အတုိင္း သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဆုိတဲ့ သိကၡာ သုံးပါးကုိ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ဖုိ႔က်ေတာ့ လုံးဝစိတ္မပါဘူး။



ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က “ အပုပ္ေကာင္ ျဖစ္တဲ့ ငါဘုရားရွင္ရဲ့ ရူပကာယႀကီးကုိ ၾကည့္ေနလုိ႔ ဘာအက်ိဳးရွိ မွာလည္း ၊ ငါဘုရား ေဟာညြန္ျပတဲ့ အတုိင္း မလုိက္နာ မက်င့္သုံးဘူးဆုိရင္ ငါဘုရားရွင္ရဲ့ သကၤန္းစ ကုိ ဆြဲျပီး လုိက္ေနေပမယ့္ ငါဘုရားရွင္ နဲ႔ ေဝးေနမွာပဲ၊ ငါဘုရားရွင္ရဲ့ အရိပ္ကုိ ရသူမမည္ဘူး။ ငါဘုရား ေဟာညြန္တဲ့ သိကၡာ သုံးပါး အက်င့္တရားတုိ႔ကုိ ေလးစား လုိက္နာ သူကေတာ့ ငါဘုရားရွင္ နဲ႔ ခရီးမုိင္တာ ကုေဋ ကုဋာပဲ ေဝးေနေန၊ ႏွစ္ပရိေစၦဒေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲဲ ကြာေနေန ငါဘုရားနဲ႔ အျမဲေတြ႔ေန သူ၊ ငါဘုရားရဲ့ အရိပ္ကုိ အျမဲခုိလႈံေနသူ စင္စစ္ျဖစ္မယ္”လုိ႔ ေဟာေတာ္မူတာပါ။


ဘုရားရွင္ရဲ့ အရိပ္ကုိ ခုိလႈံခြင့္ရသူ၊ မရသူတုိ႔ ထုံးကုိ ႏွလုံးမူျပီး မိဖရိပ္ ဆရာသမားရိပ္ ခုိလႈံခြင့္ရသူ မရသူတုိ႔ကုိလည္း မွန္းဆသိႏုိင္ပါ လိမ့္မယ္၊ ဥပမာ အခုအခ်ိန္မွာ မိဖႏွစ္ပါးလုံး ဆုံးပါး ကြယ္လြန္သြားၾကလုိ႔ က်န္ရစ္တဲ့ သားသမီးမ်ား ဆုိပါစုိ႔၊ မိဖႏွစ္ပါးလုံး ကြယ္လြန္ သြားၾကရုံနဲ႔ ဒီ သားသမီးေတြဟာ မိမဲ့ဖမဲ႔ေတြ၊ မိရိပ္ ဖရိပ္ခုိလႈံခြင့္ မရေတာ့သူေတြလုိ႔ ဆုိၾကရမလား၊ ျမတ္စြာဘုရား ရွင္ရဲ့ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္အရဆုိရင္ က်န္ရစ္သူ သားသမီးေတြဟာ မိဖမ်ား မရွိေတာ့ေပမယ့္ မိဖရဲ့ ေက်းဇူးဂုဏ္ေတြကုိ ေက်ာက္ထီးပမာ အေလးျပဳျပီး မိဖမ်ား ဆိုဆုံးမတဲ့အတုိင္း မိဖ မႀကိဳက္တဲ့ အလုပ္မ်ိဳးကုိ ေရွာင္ရွားၾကဥ္ေနၾကမယ္၊ မိဖ ျဖစ္ေစခ်င္၊ လုပ္ေစခ်င္တာေတြကုိ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကမယ္ဆုိရင္ ဒီလုိ လုိက္နာေသးသမွ် ဒီသားသမီးမ်ားဟာ မိမဲ့ဖမဲ့ေတြ၊ မိရိပ္ ဖရိပ္  ကင္းကြာေန သူေတြလုိ႔ မဆုိႏုိင္ဘူး၊ အျမဲတမ္း မိရိပ္ ဖရိပ္နဲ႔ ဘဝခရီး သြားေနသူမ်ားလုိ႔သာ ဆုိရ မွာပါ။


အဲ… မိဖႏွစ္ပါး  သက္ရွိထင္ရွား ရွိေနၾကေပမယ့္ မိဖတုိ႔ရဲ့ ေက်းဇူးဂုဏ္ေတြကုိ မသိတတ္ဘူး၊ အသိအမွတ္မျပဳဘူး ၊ ေလးစား လုိက္နာမႈလည္း မျပဳဘူး ဆုိရင္ေတာ့ ဒီသားသမီးမ်ိဳးဟာ မိဖမ်ားနဲ႔ ေက်ာခ်င္းကပ္ျပီး အရႈိက္ကုိ ထုိးေနသူမ်ား လုိ႔သာ ျဖစ္ေနၾက မွာပါ၊ မိရိပ္ဖရိပ္ ခုိေနသူ မျဖစ္ႏုိင္ ေတာ့ပါဘူး၊ ဒီလုိလူမ်ားဟဟာ အရိပ္ေအာက္မွာ အပူမိေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကလုိ႔ ေနပူေအာက္မွာ အပူမိေနၾကသူမ်ားထက္ အႏၱရာယ္ႀကီးပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္၊ ေနပူေအာက္မွာမိတဲ့ အပူက ပူရုံသာပူမွာပါ၊ မေလာင္ျမိဳက္ပါဘူး၊ အရိပ္ေအာက္ မွာ အပူမိေနျပီ ဆုိရင္ေတာ့ ဒီပူဟာ ေနပူ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး၊ ေနပူ မဟုတ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ပူရုံသာပူမယ့္ အပူမ်ိဳးမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေလာင္ျမိဳက္မယ့္ အပူမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါျပီ၊ ေလာင္ျမိဳက္တယ္ဆုိတာ ေတာင္မွ သာမန္ မီးလုိ ေလာင္ျမိဳက္တာမ်ိဳး မဟတု္ပါဘူးတဲ့၊ သာမန္ မီးေလာင္တာက အျပင္း ထန္ဆုံး ေလာင္ျမိဳက္ဦးေတာ့ တစ္ဘဝ အသက္ခႏၶာကုိသာ ေလာင္ျမိဳက္ေစပါတယ္၊ ေက်းဇူး ရွိသူမ်ားအေပၚ ေက်းဇူး ကန္းတဲ့အတြက္ ေလာင္ျမိဳက္တဲ့ဆုိးက်ိဳး ဒုကၡမီးကေတာ့ သံသရာ အဆက္ ဆက္ အထိ  ဘဝမ်ားစြာကုိ ေလာင္ျမိဳက္ ေစတတ္ ပါတယ္တဲ့။


“ကတညဳတ၊ ကတေဝဒိ၊ မသိတတ္သူ၊ လူမသမာ၊ ထုိမ်ားစြာတုိ႔၊ ဥစၥာစည္းပြား၊ ေလွ်ာ့ပါး ယိမ္းယုိင္၊ ျမဲမခုိင္ဘူး၊ ဓမၼကရုိဏ္စစ္ေရ၊ က်ဖ်ားေရသုိ႔၊ သေရမတုိး၊ ဘုန္းေရာင္ညိွဳးလ်က္၊ တန္ခုိး ေန႔ည၊ ဆုတ္လပမာ၊ ယုတ္တတ္စြာ၏” ဆုိတဲ့ မဃေဒဝ ဆုံးမ လကၤာ အတုိင္းပါပဲ။


ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေရွးလူႀကီးမ်ားရဲ့ ဆုိရုိး တစ္ခုရွိပါေသးတယ္ “အပူအားလုံးထဲမွာ စုိတဲ့ လက္ကုိ ေျခာက္ခန္းေစတဲ့ အပူဟာ အျပင္းဆုံးပဲ” တဲ့ ဒီစကားထဲမွာ “ စုိတဲ့လက္”ဆုိတာ ေရစုိ ေနတဲ့ လက္ကုိ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒီမွာ ဆုိလုိတဲ့ “စုိတယ္” ဆုိတဲ့ စကားက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူတဲ့ “ေမတၱာသိေနဟ” ေမတၱာအစုိဓာတ္” ဆုိတာကုိ ရည္ညြန္းေျပာဆုိတာပါ၊ မိမိ အေပၚမွာ ေအးျမတဲ့ ေမတၱာအစုိဓာတ္ ေပးေနၾကတဲ့ မိဖတုိ႔ ဆရာသမားတုိ႔ကုိ ဆုိလုိပါတယ္၊ “ ေျခာက္တယ္” ဆုိတာကေတာ့ ေက်းဇူး ကန္းမႈ၊ အမ်က္ေဒါသ အာဃာတေတြနဲ႔ တု႔ံျပန္မႈမ်ားကုိ ရည္ ညြန္းတာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အတုိခ်ဳပ္ကေတာ့ “ေက်းဇူးရွိသူတုိ႔ အေပၚမွာ ေက်းဇူး ကန္းသူဟာ အျပင္းထန္ဆုံး အပူဒဏ္ကုိ ခံစားရမယ္”လုိ႔ ဆုိလုိက္တာပါပဲ။


စုိတဲ့လက္ကုိ ေျခာက္ေစတဲ့အပူဟာ အပူဟူသမွ်ထဲမွာ အပူဆုံး ျဖစ္သလုိ စုိတဲ့လက္ကုိ ေအးျမေစတဲ့ အေအးဓာတ္ဟာလည္း ေအးျမမႈ ဟူသမွ်ထဲမွာ အေအးျမဆုံးလုိ႔ ဆုိရပါလိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အခုလုိ မိဖတုိ႔ရဲ့ ေက်းဇူးဂုဏ္ကုိ အာရုံျပဳျပီး သားသမီး ဝတၱရား ျဖစ္တဲ့ “လႈမွ်ေဝ၍” ဆုိတဲ့တာဝန္ကုိ မပ်က္မကြက္ ႏွစ္စဥ္မွန္မွန္ ျပဳလုပ္ၾကျခင္းဟာ စုိတဲ့လက္မ်ားကုိ မိမိတုိ႔စြမ္းႏုိင္ ရာက ေအးျမေစျခင္း ပဲျဖစ္လုိ႔ ဒီလုိ သားသမီးမ်ားဟာ အျမဲတန္း ေအးျမေနသူမ်ား အျမဲတန္း မိနဲ႔ ဖနဲ႔ တြဲေနရသူမ်ား၊ မိရိပ္ ဖရိပ္နဲ႔ ဘဝခရီး ဆက္ေနၾကသူ မ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ မိမဲ့ဖမဲ့ မိေဝး ဖေဝးမ်ား မျဖစ္ႏုိင္ၾကပါဘူး။


အားလုံး သံသရာ ခရီးတစ္ေလ််က္ အရိပ္မ်ားနဲ႔ ခရီးသြားေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္း ရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္လုိက္ပါတယ္။



ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)