အထင္ေလာက္နဲ႕ ဘ၀င္မေမာက္ပါနဲ႕
အခု ဘ၀င္ျမင့္ေနတဲ့ၾကားမွာ ဘ၀င္နိမ့္ပါဆိုတာက
မာနကိုရည္ၫႊန္းတဲ့ ဘ၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ အရပ္ထဲမွာ ေျပာေနၾကတဲ့ ဘ၀င္ေပါ့။ မာနနဲ႕
ဘ၀င္ျမင့္ေနသူေတြရဲ႕ ၾကားမွာေတာ့ မာနမရွိေသာအားျဖင့္ ဘ၀င္နိမ့္ပါတဲ့။ဘ၀င္နိမ့္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ျခင္းအားျဖင့္လည္း ဘ၀င္ကို ႏွိမ့္ခ်လို႕ ရပါတယ္။ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ေနတဲ့ ၾကားထဲက ဘ၀င္ျမင့္လာတယ္ဆိုရင္လည္း အဲဒီျမင့္လာတဲ့ ဘ၀င္ကို သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာေလးနဲ႕ ႐ႈမွတ္ၿပီးေတာ့ ႏွိမ့္ခ်ပစ္လို႕ ရပါတယ္။
မာနစိတ္ေပၚလာတယ္ဆိုရင္ ဘယ္လို႐ႈမတုံး။ အဲဒီမာနစိတ္ေလးကိုပဲ စူးစိုက္ၿပီး ႐ႈရမွာပါပဲ။ စကားလုံးအေနနဲ႕ ဘယ္လို႐ႈရမလဲ စဥ္းစားမေနပါနဲ႕။ စဥ္းစားေနရင္ ဘယ္လို႐ႈရမွန္းမသိဘူး ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။
ဘ၀င္ျမင့္တဲ့စိတ္ေပၚလာရင္ ဘ၀င္ျမင့္တယ္၊ ဘ၀င္ျမင့္တယ္လို႕ အရွိအတိုင္း ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္းေလး မွတ္လိုက္႐ုံပါပဲ။ သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာေလာက္လြယ္တာ မရွိေတာ့ဘူးေနာ္။ မလုပ္ၾကလို႕သာ။
ကိုယ့္စိတ္မွာ မာနျဖစ္လာရင္ မာနျဖစ္တယ္၊ မာနျဖစ္တယ္လို႕ မွတ္လည္းရပါတယ္။ မာနျဖစ္တယ္၊ မာနျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့စကားလုံးက အဓိကမဟုတ္ဘူး။
အဓိကမဟုတ္ဘူးဆိုေပမယ့္ မာနျဖစ္လာတယ္ဆိုရင္ အဲဒီမာနေလးကို အာ႐ုံျပဳၿပီးေတာ့ မာနျဖစ္တယ္၊ မာနျဖစ္တယ္၊ ဘ၀င္ျမင့္ေနတယ္၊ ဘ၀င္ျမင့္ေနတယ္၊ အထင္ႀကီးေနတယ္၊ အထင္ႀကီးေနတယ္။ အဲဒီလို ေလးငါးဆယ္ခ်က္ေလာက္ မွတ္လိုက္တယ္ဆိုရင္ကိုပဲ ကိုယ္စိတ္ကေလးက ကိုယ္မာနျဖစ္ေနတဲ့ အာ႐ုံဆီ မေရာက္ေတာ့ဘဲ ျမင့္ေနတဲ့ မာနစိတ္ကေလး ဆီကိုပဲ အာ႐ုံေရာက္ေနတယ္။
အဲဒီအခါက်ေတာ့၊ မာနစိတ္ကေလးကို တည့္တည့္ေတြ႕ၿပီဆိုတဲ့အခါက်ရင္ေတာ့ ဘ၀င္ျမင့္တယ္၊ ဘ၀င္ျမင့္တယ္၊ မာနႀကီးတယ္၊ မာနႀကီးတယ္ ဆိုတဲ့စကားလုံးေတြသုံးၿပီးေတာ့ မွတ္ေနစရာ မလိုေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္စိတ္မွျဖစ္ေနတဲ့ အဲဒီမာနေလး ကိုပဲ စုိက္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ေနလိုက္႐ုံပါပဲ။
အဲဒီလို ကိုယ့္မွာျဖစ္ေနတဲ့ မာနစိတ္ကေလးကို ခ်က္ခ်င္း႐ႈပစ္လိုက္လို႕ရွိရင္မာနစိတ္ရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကို သိလာၿပီး တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ မာနအရွိန္ ေလ်ာ့ေလ်ာ့သြားပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ မာန ေပ်ာက္သြားမွာပါပဲ။
မာနေပ်ာက္ျခင္း ဆိုတဲ့အက်ဳိးက ဒုတိယအဆင့္ပဲရွိတယ္။ ပထမအဆင့္ အေရးႀကီးတာက အဲဒီမာနရဲ႕ သေဘာ သဘာ၀ကို သိဖို႕ပါပဲ။ ` မာနစိတ္ဟာ ဘယ္လိုသေဘာရွိလဲ၊ မာနစိတ္ဆိုတာ ဘယ္လိုျဖစ္ေနတာလဲ၊ မာနစိတ္ကေလးရဲ႕ အျခင္းအရာေလးက ဘယ္လိုလဲ၊ ဘယ္လိုေလးျဖစ္ေနတာကို မာနလို႕ေခၚတာလဲ ´ လို႕ စိတ္၀င္တစားနဲ႕ မာနရဲ႕ သေဘာေလးကို စူးစိုက္ၾကည့္တာကိုပဲ မာနျဖစ္ရင္ ` မာနျဖစ္တယ္ ´ လို႕ မွတ္လို႕ ေျပာတာပါ။ အဲဒီလိုသေဘာသိေအာင္ စူးစိုက္ၾကည့္ရင္း မွတ္ေနရင္ မာနရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကို လက္၀ါးေပၚတင္ၾကည့္သလို ျမင္လာပါလိမ့္မယ္။
ဘယ္ကိေလသာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့။ ပယ္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အဲဒီကိေလသာရဲ႕ အျပစ္ကို ဆင္ျခင္ျခင္းအားျဖင့္လည္း ပယ္လို႕ရပါတယ္။ အဲဒီကိေလသာကို တိုက္႐ိုက္ သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာ ရႈမွတ္ျခင္းအားျဖင့္လည္း ပယ္လုို႕ရပါတယ္။
သတိပ႒ာန္နဲ႕ တိုက္႐ိုက္႐ႈမွတ္ၿပီးပယ္တဲ့နည္းကေတာ့ ေျပာၿပီးသားပါ။ မာနမျဖစ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္တဲ့နည္း။ မေန႕ကေတာ့ ` ကိုယ္ပိုင္ဘာမွမရွိဘူး ´ ဆိုတာဆင္ျခင္ဖို႕အတြက္ အေဖရဲ႕ သေဘာသဘာ၀နဲ႕ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီးေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ။ `ေသမွေအးမယ္´ တရားမွာေလ။
အမွန္ကေတာ့ လူေတြမာနျဖစ္လို႕သာျဖစ္ေနၾကတာပါ။ တကယ္ေတာ့ မာနျဖစ္ေလာက္စရာ ဘာမွရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဦးဇင္းတို႕ ` ၿငိမ္းေအးေသာ ဘ၀ပိုင္ရွင္ ´ စာအုပ္ထဲမွာလည္း ေရးခဲ့ဘူးပါတယ္။ မာနတစ္ခုျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ အဲဒီမာနျဖစ္ေနတဲ့အာ႐ုံနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အျမင့္ဆုံးစံခ်ိန္ကို စဥ္းစားလိုက္ပါ။
ပစၥည္းဥစၥာကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ မာနျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္……… ` ဟုတ္ၿပီ။ ငါဒီပစၥည္းဥစၥာေၾကာင့္ မာနျဖစ္တယ္။ ငါဘယ္ေလာက္မ်ား ခ်မ္းသာေနလဲ။ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာရွိတဲ့သူေတြ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ဘဲ တစ္ႏွစ္လုံး ထိုင္စားႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ ငါေကြ်းႏိုင္ၿပီလား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အားလုံးကို တစ္ႏွစ္လုံး အလကား ေကြ်းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ငါခ်မ္းသာလို႕လား။ ´
စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေနာ္။ အဲဒီလို စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ရင္ တစ္ရက္ေကၽြးဖို႕ေတာင္ မလြယ္ပါဘူး။ အဲဒီလိုေကၽြးႏိုင္တဲ့ သူလည္း တစ္ေယာက္မွ မရွိေသးပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားေတြ သန္းေပါင္းေျခာက္ဆယ္နီးပါးရွိမွာေပါ့။ အဲဒီ သန္းေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ကို အခမဲ့ တစ္ရက္ေကၽြးဖို႕ေတာင္ မလြယ္ဘူး။ အဲဒီေလာက္ေတာင္မွ မခ်မ္းသာေသးဘဲနဲ႕ ဘာလို႕မ်ား မာနႀကီးဦးမွာလဲ။
` မာ ´ ရင္ေတာ့ ` န ´ သြားမွာပါပဲ။
ျမင့္သူေတြရဲ႕ၾကားမွာ နိမ့္တဲ့အတြက္
ကိုယ့္ဘ၀နိမ့္သြားမယ္လို႕ မထင္ပါနဲ႕။ ျမင့္သူေတြရဲ႕ၾကားမွာ နိမ့္လိုက္မွ
ကိုယ့္ဘ၀ ျမင့္ႏိုင္တာပါ။ စကားလုံးေတြက ဆန္႕က်င္ဘက္ေတြခ်ည္း လုပ္ထားတာ။
ဂါထာမွာ ႏွစ္ခုတည္းပါတာ။ `ျမင့္သူေတြရဲ႕ၾကားမွာ နိမ့္ပါ။ ´ ကိုယ္က
လုပ္လိုက္ေတာ့ သုံးခုေတာင္ ျဖစ္သြားတာေနာ္။ ဒါက အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႕ ေျပာတာပါ။ `
ျမင့္သူေတြရဲ႕ၾကားမွာ နိမ့္လိုက္လို႕ နိမ့္မသြားပါဘူး။ ျမင့္လာပါလိမ့္မယ္။
´……..ျမင့္သူၾကားမွာ၊ နိမ့္မွသာ၊ ျမင့္ရာေရာက္ႏိုင္သည္။ မာနေတြႀကီးၿပီးေတာ့ ဘ၀င္ျမင့္ေနတဲ့သူေတြၾကားမွာ မာနကို ႏွိမ့္ခ်ၿပီးေတာ့ ဘ၀င္နိမ့္မယ္ဆိုရင္ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ ဘ၀ကိုေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ လူတိုင္းသိၾကပါတယ္။ မာနႀကီးရင္ သံသရာအက်ဳိးေပးအေနနဲ႕ ဘာျဖစ္တက္သတဲ့တုန္း။မာနႀကီးတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြ အမ်ဳိးယုတ္တက္တယ္တဲ့။ အမ်ဳိးညံ့တက္တယ္တဲ့။ ျဖစ္ေလရာဘ၀မွာ ယုတ္ညံ့တဲ့အမ်ဳိးမွာ ျဖစ္တက္တယ္။
အႀကီးဆုံးအက်ဳိးကေတာ့ အပါယ္ေလးပါးေပါ့ေလ။ ဟိုလိုႀကီး အကုသိုလ္ေတြနဲ႕မွ အပါယ္ေလးပါးေရာက္တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ မာနႀကီးရင္လည္း အဲဒီမာနေၾကာင့္ အပါယ္ေလးပါးကိုေရာက္မွာပဲ။ အပါယ္ေလးပါးကလြတ္ၿပီး လူျပန္ျဖစ္ၿပီ ဆိုရင္လည္း အမ်ဳိးညံ့မွာ ျဖစ္တက္တယ္။ နိမ့္က်တဲ့အမ်ဳိးမွာ ျဖစ္တက္တယ္။
ကိုယ္ရဲ႕ အထင္နဲ႕ကေတာ့ တစ္ျခားဆီ ျဖစ္သြားတယ္။ ငါအမ်ဳိးျမတ္တယ္၊ ငါအမ်ဳိးျမင့္တယ္ ဆိုၿပီး လက္မေထာင္ ၿပီးေတာ့ ဘ၀င္ျမင့္လိုက္တယ္။ အဲဒါ အက်ဳိးေပးေတာ့ ကိုယ္မလိုခ်င္တဲ့၊ ကိုယ္ႏွိမ့္ခ်ေျပာထားတဲ့ အမ်ဳိးယုတ္ အမ်ဳိးညံ့မွာပဲ သြားၿပီးေတာ့ ျဖစ္ရပါတယ္။ ျမင့္တဲ့အတြက္ နိမ့္သြားတာပါ။ ဘ၀င္ျမင့္တဲ့အတြက္ ဘ၀နိမ့္သြားတာပါ။ ျမင့္ရင္ မျမင့္ပါဘူး။ နိမ့္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့…..ဘ၀င္ျမင့္ရင္ ဘ၀မျမင့္ဘူး။ ဘ၀ နိမ့္ပါတယ္။
ဆန္႕က်င္ဘက္အေနနဲ႕….. ဘ၀င္မျမင့္ဘူး၊ မာနမႀကီးဘူးဆိုရင္ ျဖစ္ေလရာဘ၀အမ်ိဳးျမတ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးျမင့္ပါတယ္။ နိမ့္တဲ့အတြက္ ျမင့္သြားတာပါ။ ဘ၀င္နိမ့္တဲ့အတြက ဘ၀ျမင့္သြားတာပါ။ နိမ့္ရင္ မနိမ့္ပါဘူး၊ ျမင့္ပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့….. ဘ၀င္နိမ့္ရင္ ဘ၀မနိမ့္ပါဘူး၊ ဘ၀ျမင့္ပါတယ္။ဒီမာနအေၾကာင္းခ်ည္းပဲ တစ္ရက္ေဟာဖို႕ေတာင္ ေကာင္းတာေနာ္။ ဂါထာတစ္ပုဒ္ထဲမွာ စကားရပ္က ေလးခု ရွိေတာ့ စကားတစ္ခုကို တစ္ရက္ႏႈန္းနဲ႕ ေလးရက္ အခန္းဆက္ေဟာဖို႕ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားသိပ္ရွည္ၿပီး ၿငီးေငြ႕သြားမွာ စိုးလို႕ ႏွစ္ရက္နဲ႕ပဲ ၿပီးေအာင္ေဟာပါမယ္ေနာ္။ စီေျခာက္ဆယ္ ႏွစ္ေခြစာေပါ့။
ဦးဇင္းတို႕ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္တုန္းက ပုဏၰိကာေထရီဆိုတာ ရွိပါတယ္။ သူက လူ႕ဘ၀ရတုန္းက အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးရဲ႕အိမ္မွာ ေရခပ္ကြ်န္မရဲ႕၀မ္းမွာ ၀င္စားၿပီးေတာ့ ကၽြန္မျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ သူက ဒီလိုကၽြန္မျဖစ္ရတာလဲ ဆုိရင္…..သူဟာ ေရွးဘုရားေျခာက္ဆူရဲ႕လက္ထက္မွာ ပိဋကတ္သုံးပုံကို အာဂုံေဆာင္ႏိုင္တဲ့ တိပိဋကဓရ ဘိကၡဳနီမ ျဖစ္ခဲဖူးပါတယ္။ ေျခာက္ဘ၀လုံးေနာ္။ တရားေဟာကလည္း အင္မတန္ေကာင္းတယ္။ ဗဟုသုတကလည္း အင္မတန္ ျပည့္စုံတယ္။
ပညာဗဟုသုတ ျပည့္စုံတာ၊ ပိဋကတ္သုံးပုံကို အာဂုံေဆာင္ႏိုင္တာ၊ တရားေဟာေကာင္းတာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ မာနေတြ ႀကီးေနတယ္။ ေျခာက္ဘ၀လုံး မာနေတြႀကီးခဲ့တယ္။ ဘ၀င္ေတြ ျမင့္ခဲ့တယ္။ မာနေတြႀကီး၊ ဘ၀င္ေတြျမင့္ၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးလည္း ဘုန္းႀကီးမထင္၊ ဘိကၡဳနီမလည္း ဘိကၡဳနီမ မထင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဟိုလူလည္း လူမထင္၊ ဒီလူလည္း လူမထင္နဲ႕ မာနေတြႀကီးၿပီးေတာ့ ဘ၀င္ေတြျမင့္ခဲ့တယ္။
ပိဋကတ္သုံးပုံ အာဂုံေဆာင္ၿပီးေတာ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ သိကၡာသုံးပါးကို ျဖည့္က်င့္ေပမယ့္၊ ၀ိပႆနာအလုပ္ကို ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္ေပမယ့္ မာနေတြႀကီးေနတာေၾကာင့္ ကိေလသာေတြကို အၿပီးသတ္ပယ္သတ္ဖို႕ မစြမ္းႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ တရားထူး တရားျမတ္ လုံး၀မရခဲ့ဘူး။
သိပ္ကိုသံေ၀ဂရစရာေကာင္းပါတယ္။ ပိဋကတ္သုံးပုံ အာဂုံေဆာင္ႏိုင္၊ ပရိယတၱိေတြလည္းျပည့္စုံ၊ ပဋိပတၱိေတြလည္း ျပည့္စုံ၊ သူမ်ားကိုလည္း ကၽြတ္တမ္း၀င္ႏိုင္ေအာင္ ေဟာႏိုင္ေျပာႏိုင္ပါလ်က္နဲ႕ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ မာနေတြ ခံေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တရားထူးတရားျမတ္ မရခဲ့ဘူးတဲ့။
မာနဓာတုကတၱာ ပန ကိေလေသ သမုစၧိႏၵိတုံ နာသကၡိ။
ပုဏၰိကေထရီမအေလာင္း ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ျပည့္စုံပါလ်က္ တရားထူး မရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းကို ေသခ်ာမွတ္ေနာ္။ ဘာျဖစ္လို႕လဲ။ ` မာနႀကီးလို႕၊ ဘ၀င္ျမင့္လို႕ ´ …..။ စာဘယ္ေလာက္တက္တက္၊ တရားဘယ္ေလာက္အားထုတ္ အားထုတ္၊ မာနႀကီးေနရင္၊ မာနခံေနရင္၊ ဘ၀င္ျမင့္ေနရင္၊ ဘ၀င္ခံေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ တရားထူး တရားျမတ္မရပါဘူး။
သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရားေျခာက္ဆူနဲ႕ ေျခာက္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ဆုံရတာေတာင္ မာနခံေနလို႕ တရားမရဘူးဆိုမွေတာ့ သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရားနဲ႕ မဆုံရတဲ့ အခုလိုအခ်ိန္မ်ဳိးမွာဆို ေျပာမေနနဲ႕ေတာ့ေပါ့။ မာနေတြ……မာနေတြ…သိပ္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းတယ္ေနာ္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ မာနႀကီးတာဘာျဖစ္လဲလို႕ ခါးမေထာက္ပါနဲ႕။ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ တရားထူး တရားျမတ္ မရ႐ုံ။ အပါယ္ငရဲက်႐ုံနဲ႕ အမ်ဳိးညံ့႐ုံ (အမ်ဳိးယုတ္႐ုံ) ေလးပါပဲ။ သိပ္မဆိုးပါဘူးေနာ္။
ဘုရားေျခာက္ဆူလုံးလက္ထက္မွာ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ျပည့္စုံခဲ့ေပမယ့္ ဦးဇင္းတို႕ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္က်မွ ရဟႏၲာျဖစ္ရပါတယ္။ ရဟႏၲာျဖစ္ေတာ့လည္းပဲ အမ်ဳိးျမတ္တဲ့ဘ၀ကေန ဘိကၡဳနီမ ၀တ္ၿပီးေတာ့ ရဟႏၲာျဖစ္ရတာလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကြ်န္မဘ၀ကေန ဘိကၡဳနီမ ၀တ္ၿပီးေတာ့ ရဟႏၲာျဖစ္ရတယ္။
အဲဒီ ကၽြန္မျဖစ္ရတာ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ မာနႀကီးခဲ့လို႕ပါပဲ။ တရားထူးမရတာလည္း မာနႀကီးလို႕၊ ကၽြန္ျဖစ္ရတာလည္း မာနႀကီးလို႕……..။ ဒါေၾကာင့္ မာနကေတာ့ ႀကီးကိုမႀကီးသင့္ပါဘူး ေယာဂီတုိ႕ရယ္။ ` မာန္မာန မထားသင့္ပါတယ္ ´ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းစာသားေလးကို တရားသေဘာေလးနဲ႕ အၿမဲႏွလုံးသြင္းၾကေပါ့ေနာ္။
ေယာဂီတို႕ စြန္လႊတ္တာ ေတြ႕ဖူးမွာေပါ့။ ေယာကၤ်ားေလးေတြဆိုရင္ေတာ့ လႊတ္ဖူးၾကမွာပါပဲ။ ဦးဇင္းတုိ႕လည္း ငယ္ငယ္တုန္းက လႊြတ္ဖူးပါတယ္။ စြန္လႊတ္တဲ့အခါၾကေတာ့ စြန္က အျမင့္ႀကီးတက္သြားတယ္။ စြန္က ` ငါ့အစြမ္းအစနဲ႕ အျမင့္ကို တက္တာ ´ဆိုၿပီးေတာ့ မာနႀကီးရင္ မွားလိမ့္မယ္။
ႀကိဳးမရွိဘဲနဲ႕ စြန္အျမင့္တက္လို႕ ရပါ့မလား။ မရဘူး။ ႀကိဳးရွိ႐ုံနဲ႕လည္း မၿပီးေသးဘူး။ ႀကိဳးကို ေလွ်ာ့သင့္တဲ့အခါေလွ်ာ့၊ တင္းသင့့္တဲ့အခါတင္းၿပီး ရစ္ေပးေနတဲ့ ဘီးလည္းရွိရမယ္။ စြန္လည္းရွိပါၿပီ၊ ႀကိဳးလည္းရွိပါၿပီ၊ ဘီးကလည္းရွိပါၿပီ။ အဲဒီဘီးကို လက္နဲ႕ကိုင္ၿပီး အသုံးျပဳေနတဲ့လူ မရွိဘဲလည္း မျဖစ္ေသးဘူး။ ဘီးကိုင္တဲ့လူလည္း ရွိရတယ္။ စြန္လည္းရွိပါၿပီ၊ ႀကိဳးလည္းရွိပါၿပီ၊ ဘီးလည္းရွိပါၿပီ။ အဲဒီဘီးကို အခ်ဳိးတက် ရစ္တက္၊ ေလွ်ာ့တက္၊ တင္းတက္သူလည္းရွိပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေလမတိုက္ဘူးဆိုရင္ စြန္ကအျမင့္ကို တက္ပါဦးမလား။ မတက္ဘူး။ ေလကလည္း တိုက္ဦးမွ အျမင့္ကိုတက္မွာ။
စြန္တစ္ခု၊ စြန္တစ္ေကာင္ အျမင့္တက္ဖို႕အတြက္ စြန္သက္သက္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းနဲ႕ လုံး၀မရပါဘူး။ ႀကိဳး၊ ရစ္ဘီး၊ ကၽြမ္းက်င္သူ၊ လက္၊ ေလ…..စတဲ့ အေၾကာင္းတရားမ်ဳိးစုံ ညီၫြတ္မွ စြန္တစ္ေကာင္ အျမင့္တက္ခြင့္ရတာပါ။အဲဒီေတာ မိမိရဲ႕ ဘ၀ေလးက စြန္ေလးလို အျမင့္တက္ေနၿပီဆိုရင္ စဥ္းစားၾကည့္လိုက္။ ႀကိဳးနဲ႕တူတဲ့ ကူညီပံ့ပိုးသူေတြလည္း ရွိတာပဲ။ ရစ္ဘီး နဲ႕တူတဲ့ ကူညီပံ့ပိုးသူေတြလည္း ရွိတာပဲ။ ေလနဲ႕တူတဲ့ ကူညီပံ့ပိုးသူေတြလည္း ရွိတာပဲ။ အနည္းဆုံး ကိုယ္ရဲ႕ ဆရာသမား၊ ကိုယ္ရဲ႕ မိဘဆိုတာကေတာ့ ရွိၾကတာခ်ည္းပါပဲ။
ကိုယ့္မိဘေတြက ငယ္စဥ္တုန္းက တင္းသင့္တဲ့အခါ တင္း၊ ေလွ်ာ့သင့္တဲ့အခါ ေလွ်ာ့၊ ႐ိုက္သင့္တဲ့အခါ ႐ိုက္၊ အလိုလိုက္သင့္တဲ့အခါ အလိုလိုက္။ အဲဒီလို အေလွ်ာ့အတင္းေလးေတြနဲ႕ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္လာခဲ့လို႕ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ကေလးေတြ ေနရာတက်ျဖစ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕အေျပာအဆို၊ အျပဳအမူေလးေတြ ေနရာတက်ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဣေႁႏၵရရ၊ သိကၡာရွိရွိနဲ႕ ဘ၀က တစ္ဆင့္ ထက္တစ္ဆင့္ တိုးတက္လာရတာ။ ရစ္ဘီးရစ္ေပးတဲ့သူရဲ႕ ေက်းဇူးကိုမေမ့လိုက္ပါနဲ႕။
ဆရာသမားကလည္း ဒီအတိုင္းပဲေပါ့။ ကိုယ္ရဲ႕ ဆရာသမားကလည္း ေျခာက္သင့္တဲ့အခါေျခာက္၊ ေျမႇာက္သင့္တဲ့အခါ ေျမႇာက္နဲ႕ စြန္လႊတ္သလို ေလွ်ာ့လိုက္ တင္းလိုက္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ခဲ့လို႕ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း အရည္အခ်င္း ျပည့္၀လာခဲ့ရတာ။ ရစ္ဘီး ရစ္ေပးသူရဲ႕ ေက်းဇူးကို မေမ့လိုက္ပါနဲ႕။
စြန္လႊတ္တဲ့ မိဘဆရာသမား၊ ရစ္ဘီးရစ္တဲ့ မိဘဆရာသမားေတြကလည္း ရွိပါတယ္။ ကိုယ္ရဲ႕ လုံလ၀ီရိယ ကိုယ့္ရဲ႕ အသိဉာဏ္၊ ကိုယ္ရဲ႕ကံ ဆိုတဲ့ ႀကိဳးေလးကလည္း ရွိေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အျမင့္ေရာက္ၿပီလားဆိုေတာ့ မေရာက္ေသးဘူး။ ေလကလည္းတိုက္ဦးမွ။ ေလာကဓံ ေလေတြေပါ့ေနာ္။
အၿခံအရံရွိျခင္း၊ မရွိျခင္း။ လာဘ္ရျခင္း၊ မရျခင္း။ ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း။ ခ်ီးမြမ္းျခင္း၊ ကဲ့ရဲ႕ျခင္း ဆိုတဲ့ အဲဒီ ေလာကဓံေလေတြက တိုက္တိုက္ေပးလိုက္ေတာ့မွ ေလာကဓံကို မခံခ်င္စိတ္နဲ႕ ႀကိဳးစား၊ ေလာကဓံကို အန္တုရင္း ႀကိဳးစား၊ ေလာကဓံကို အ႐ႈံးမေပးရင္း ႀကိဳးစားနဲ႕ တျဖည္းျဖည္း ေအာင္ျမင္လာရတာဆိုေတာ့ အဲဒီေလာကဓံေတြကိုက ကိုယ့္ကို အဆင့္ျမင့္ေအာင္ ျမႇင့္တင္ေပးေနတာပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ` ေၾသာ္….ငါ့ဘ၀တစ္ခု ျမင့္မားလာရတာ၊ ဘ၀တစ္ခု ျပည့္စုံလာရတာ သက္ရွိေက်းဇူးရွင္ေတြေရာ၊ သက္မဲ့ ေက်းဇူးရွင္ေတြ အားလုံးရဲ႕ ကူညီပ့ံပိုးမႈေတြေၾကာင့္ပါလား ´ လို႕ ဒီလိုေလး ႏွလုံးသြင္းတက္မယ္ဆိုရင္ကိုပဲ မာနကလည္း ႀကီးစရာမရွိေတာ့ပါဘူး။ ကူညီပ့ံပိုးမႈဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာရွိရတာပဲ။ ဦးဇင္းတို႕ ေခါင္းထဲေပၚလာလို႕ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အခုသႀကၤန္ဆိုေတာ့ သႀကၤန္သီခ်င္းေကာင္းေလးတစ္ပုဒ္ နာမည္ႀကီးလာၿပီဆိုရင္ သီခ်င္းစာသားေရးသူက သူ႕စာသားေလး ေကာင္းလို႕ နာမည္ႀကီးတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ မာနႀကီးေတာ့မယ္ဆိုပါေတာ။
စာသားေကာင္း႐ုံနဲ႕ အဲဒီသီခ်င္းက ေကာင္းပါ့မလား။မေကာင္းေသးဘူး။သံစဥ္ကလည္းေကာင္းဦးမွ၊ ဆိုတဲ့သူကလည္း ေကာင္းဦးမွ။ အသံေကာင္း႐ုံလည္း မၿပီးေသးဘူး၊ ဆိုပုံကလည္း စနစ္က်ဦးမွ။ အဆိုေကာင္း႐ုံနဲ႕လည္း ၿပီးသလားဆိုေတာ့ မၿပီးေသးဘူး။ သႀကၤန္သီခ်င္းဆိုေတာ့ ဒိုးပတ္ကေလးကလည္း ပါဦးမွ။ လင္ကြင္းေလးကလည္း ပါဦးမွ။
သႀကၤန္သီခ်င္းဆိုၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားေကာ္ပီသီခ်င္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္သီခ်င္းပဲျဖစ္ျဖစ္ဆိုၾကတယ္ေပါ့ေလ။ ေကာ္ပီသံစဥ္ သႀကၤန္သီခ်င္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ တူးပို႕သံေလး မပါဘူးဆိုရင္၊ တုံခ်မ္းသံေလး မပါဘူးဆိုရင္ အဲဒီသီခ်င္းက သႀကၤန္ သီခ်င္းလို႕ကို ေျပာလို႕မရဘူး။
စာသားေတြ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ဆိုဟန္နဲ႕ အသံေတြ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း၊ တီးကြက္ေတြ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း၊ တူးပို႕သံ၊ တုံခ်မ္းသံ မပါဘူးဆိုရင္ေတာ့ သႀကၤန္သီခ်င္းလို႕ကို မေခၚပါနဲ႕ေတာ့။ တူးပို႕သံ မပါတဲ့ သႀကၤန္သီခ်င္း၊ တုံခ်မ္းသံ မပါတဲ့ သႀကၤန္သီခ်င္းဆိုရင္ေတာ့ နားေထာင္ရတာလည္း ဘာမွအရသာမရွိပါဘူး။
သႀကၤန္သီခ်င္းေလးတစ္ပုဒ္ ေကာင္းဖို႕အတြက္ တူးပို႕ေလးလည္း ပို႕ေပးဖို႕လိုသလို၊ တုံခ်မ္းေလးလည္း ခ်မ္းေပးဖို႕ လိုသလို…….မိမိရဲ႕ ဘ၀အဆင့္အတန္း ျမင့္မားလာဖို႕အတြက္၊ မိမိရဲ႕ ဘ၀အရည္အေသြးေတြ ေတာက္ေျပာင္လာဖို႕အတြက္ တူးပို႕နဲ႕ ပို႕ေပးတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ တုံခ်မ္းနဲ႕ ခ်မ္းေပးတဲ့သူေတြကလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ အဲဒါေလးကို မေမ့ဘူးဆိုရင္….ဘယ္လိုေအာင္ျမင္မႈမ်ဳိးေၾကာင့္မွ မာနႀကီးစရာမရွိေတာ့ပါဘူး။
ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ရွိပါတယ္……..
` မင္းမပါ ဘယ္ဟာမွ မၿပီး၊ မင္းခ်ည္းေတာ့လည္း ဘာမွမၿပီး။ သူမပါ ဘယ္ဟာမွ မၿပီး၊ သူခ်ည္းေတာ့လည္း ဘာဟာမွ မၿပီး။ ငါမပါ ဘယ္ဟာမွ မၿပီး၊ ငါခ်ည္းေတာ့လည္း ဘယ္ဟာမွ မၿပီး။ မင္း- သူ- ငါ၊ စုေပါင္းညီညာမွ၊ အရာရာအကုန္ၿပီး၊ ျပဳၾကစုစည္း ´
ကဗ်ာရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ေျပာစရာကိုမလိုေတာ့ဘူး။ ရွင္းေနတာပဲေနာ္။ မဟာဂႏၶာ႐ုံအႏြယ္၀င္ ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးရဲ႕ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ပါ။ အမ်ားနဲ႕ စုေပါင္းအလုပ္လုပ္ေနတဲ့သူေတြ အၿမဲႏွလုံးသြင္းသင့္တဲ့ ကဗ်ာပါပဲ။ ဆိုပါေတာ့။ ဦးဇင္းတို႕ ေရႊပါရမီစာစဥ္ျဖန္႕ေ၀တဲ့လုပ္ငန္းဆိုရင္ အတိုင္းအတာတစ္ခုထိ ေအာင္ျမင္တယ္လို႕ ေျပာရမွာေပါ့။ အဲဒါကို ဦးဇင္းက `ဟာ…ငါစာေရးေကာင္းလို႕ ေအာင္ျမင္တာ။ ငါေတာ္လို႕ ေအာင္ျမင္တာ ´ ဆိုၿပီးေတာ့ ဘ၀င္ျမင့္ေနရင္ ရယ္စရာႀကီးေနာ္။
ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ စာေရးခ်င္သေလာက္ေရး အပ္စပ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကတဲ့ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ၊ အရင္းအႏွီး မတည္လွဴဒါန္းတဲက အလွဴရွင္ေတြ မရွိလည္းမျဖစ္ဘူး။ ပုံႏွိပ္တိုက္သြားမယ့္ ပုဂၢဳိလ္ေတြ၊ စာေပစိစစ္ေရး႐ုံးသြားမယ့္ ပုဂၢဳိလ္ေတြ၊ ျဖန္႕ခ်ီမယ့္ပုဂၢဳိလ္ေတြ၊ စာအုပ္ေရာင္းေပးမယ့္ပုဂၢဳိလ္ေတြ၊ အေႂကြးနဲ႕၀ယ္သြားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ေတြဆီ အေႂကြး သြားေတာင္းမယ့္ပုဂၢဳိလ္ေတြ မရွိဘဲနဲ႕ စာအုပ္ျဖန္႕ေ၀တဲ့လုပ္ငန္းက ေအာင္ျမင့္ပါ့မလား။ အေအာင္ျမင္ဘူး။
ေရးတဲ့သူပဲ ရွိၿပီးေတာ့ လွဴတဲ့သူမရွိဘဲနဲ႕ေရာ စာအုပ္ထုတ္လို႕ရပါ့မလား။ မရဘူး။ ေရးတဲ့သူလည္းရွိတယ္။ အလွဴရွင္လည္းရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႐ုံးသြားေပးမယ့္သူ၊ စာအုပ္ျဖန္႕ေ၀ေပးမယ့္သူ၊ အေႂကြးသြားေတာင္းေပးမယ့္သူ၊ စာအုပ္ေရာင္းေပးမယ့္ သူေတြ မရွိဘူးဆိုရင္ေရာ စာအုပ္ထုတ္လုိ႕ ရပါ့မလား။ မရဘူး။
ေရးတဲ့သူကလည္း ေရး၊ လွဴတဲ့သူကလည္း လွဴ၊ စာစီတဲ့သူကလည္း စီ၊ ႐ုံးသြားတဲ့သူကလည္း သြား၊ ပုံႏွိပ္တဲ့ သူကလည္း ႏွိပ္၊ စာအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့သူကလည္း ခ်ဳပ္၊ ဆိုင္ေတြ လိုက္ျဖန္႕တဲ့သူကလည္း ျဖန္႕၊ စာရင္းကိုင္တဲ့သူကလည္း ကိုင္၊ ေငြထိန္းတဲ့သူကလည္း ထိန္း၊ ေရာင္းေပးတဲ့စာအုပ္ဆိုင္ေတြကလည္း ေရာင္းေပးနဲ႕ တက္ညီလက္ညီ ကိုယ္တာ၀န္ကိုယ္ ေက်ပြန္စြာ စုေပါင္းႀကိဳးစားၾကလို႕သာ ေရႊပါရမီတရားစာအုပ္ ထုတ္ေ၀ျဖန္႕ခ်ီေရးလုပ္ငန္းႀကီး၊ ေရႊပါရမီ ဓမၼစာေပ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းႀကီး အခုလို အတိုင္းအတာ တစ္ခုထိ ေအာင္ျမင္ေနရတာပါ။ အျခားလူေတြရဲ႕ အျမင္နဲ႕ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ ေအာင္ျမင္ေနတာေပါ့ေလ။
လုပ္ငန္းတစ္ခု ေအာင္ျမင္ဖို႕အတြက္ အားလုံးညီညီညာညာနဲ႕ စုေပါင္းၿပီးေတာ့ လုပ္ၾကရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ားနဲ႕စုေပါင္းၿပီးလုပ္မွ ေအာင္ျမင္ႏိုင္တဲ့လုပ္ငန္းကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ မာနမျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ဆိုလိုက္ပါ။
ျမင့္သူၾကားမွာ နိမ့္မွသာ၊ ျမင့္ရာေရာက္ႏိုင္သည္။
by အရွင္ဆႏၵာဓိက( ေရႊပါရမီေတာရ) ၏ ထူးမွထူး မွ