Sunday, September 4, 2011

အသူတစ္ရာေခ်ာက္ႀကီးနဲ႔ ေမြ႔ရာ

အသူတစ္ရာေခ်ာက္ႀကီးနဲ႔ ေမြ႔ရာ

“အသူတစ္ရာမကနက္တဲ့ ေခ်ာက္ႀကီးထဲကုိ မလြဲမေသြ ခုန္ဆင္း ရေတာ့မယ္ ဆုိတဲ့အခါ ေအာက္မွာ အလြန္ထူတဲ့ စပရင္ ေမြ႔ရာႀကီးခံထားးရင္ ေၾကာက္ရြြံ႔မႈ နည္းမသြား ေပဘူးလား” (ေတာင္တြင္းႀကီးနတ္မွီေတာရဆရာေတာ္)

တစ္ခါက ဆရာေတာ္ႀကီးထံ ဒကာႏွစ္ေယာက္ ေရာက္လာတယ္။ တစ္ေယာက္က ရင္းနီးျပီးသားတပည့္။တစ္ေယာက္က သူ႔အေဖာ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ ကန္ေတာ့၀တ္ျပဳျပီးတဲ့အခါ တပည့္ဒကာက သူ႔အေဖာ္ကို ဆရာေတာ္ႀကီးနဲ႔ မိတ္ဆက္ ေပးတဲ့ အေနနဲ႔-

“ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သူကတပည့္ေတာ္ မိတ္ေဆြပါ၊ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဘာမွမယုံၾကည္ပါဘူးဘုရား၊ အခု ဆရာေတာ္နဲ႔ ေတြ႔ခ်င္တယ္ ဆုိလုိ႔ ေခၚလာတာပါ”လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။

မိတ္ေဆြဆုိတဲ့ ဒကာကေတာ့ “တပည့္ေတာ္ဘာရယ္လုိ႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးဘုရား၊ ဘာသာေရးနဲ႔ မနီးစပ္ခဲ့တာလည္းတစ္ေၾကာင္း၊ တခ်ိဳ႔အေၾကာင္းအရာေတြကုိ သိပ္မေက်ညက္ တာလည္း တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘာသာေရးနဲ႔ ခပ္ကင္းကင္းေနခဲ့တာပါပဲဘုရား”လုိ႔ ေလွ်ာက္ ထားပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက တုံးလုံးလွဲေနရာကထထုိင္ျပီး ဒကာကုိၾကည့္ေနတယ္။ တေအာင့္ ေလာက္ၾကာေတာ့မွ “ဘာသာေရးဆုိတာ ဘာလဲလုိ႔ေတာ့ ေမာင္ရင္သေဘာေပါက္သလား”လုိ႔ ေမးလုိက္တယ္။ “တပည့္ေတာ္ တိတိက်က် မသိပါဘူးဘုရား”ဆုိေတာ့-

“ေအး ဒီလုိရွိတယ္ကြဲ႔၊ ဥပမာဆုိပါေတာ့ကြာ၊ အသူတစ္ရာမက အလြန္နက္တဲ့ ေခ်ာက္ႀကီး ထဲကုိ ခုန္ခ်ရမယ္ဆုိရင္ မင္းခုန္ခ်ရဲပါ့မလား”

“တပည့္ေတာ္ အမွန္အတုိင္း ၀န္ခံရမယ္ဆုိရင္ ခုန္မခ်ရဲပါဘူးဘုရား” “ေအး အဲဒီ ေခ်ာက္ ႀကီးထဲမွာ အလြန္ထူတဲ့ စပရင္ေမြ႔ရာႀကီးကုိ ခံထားေပမယ္ဆုိရင္ေကာကြာ”

“မွန္ပါ၊ ဒီလုိဆုိရင္ေတာ့ မလြဲမေသြ ခုန္ခ်ရမယ္ဆုိရင္ ခုန္ခ်ရဲေလာက္ပါတယ္ဘုရား”

“ေအး အဲဒီေမြ႔ရာႀကီးဟာ ဘာသာေရး ပဲကြဲ႔”လုိ႔ မိန္႔ၾကားလုိ္က္တဲ့အခါ ဒကာရဲ့ မ်က္ႏွာမွာ ဖ်က္ခနဲ လက္သြားသလုိ ေက်နပ္တဲ့အမူအရာ ေတြ႔လုိက္ရတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆက္လက္ျပီး--

“ ‘ခ်ားလ္စ္ဒါ၀င္’ကုိၾကားဖူးတယ္မဟုတ္လား၊ {Origin of Species} မ်ိဳးစိတ္တုိ႔ရဲ့မူလ အစဆုိတဲ့ သေဘာတရားကုိ တင္ျပခဲ့သူေလ” “မွန္ပါ၊ သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔ သူ႔သီ၀ရီကုိ ဖတ္ဖူးပါ တယ္ဘုရား”

“ေအး၊ သူ႔ေၾကာင္းကုိ သူ႔သားကေရးတဲ့အထဲမွာ ‘ခ်ားလ္စ္ဒါ၀င္’ဟာ အသက္ႀကီးပုိင္း ေရာက္ေတာ့ စိတ္မရႊင္မလန္း ျဖစ္တဲ့အခါ ျပတင္းေပါက္ဖြင့္ျပီး ေကာင္းကင္ကုိ အၾကာႀကီး ၾကည့္ေနေလ့ရွိသတဲ့ကြဲ႔၊ အဲ ဒါ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ကြာ”ဆုိျပီး ခုတင္ေပၚျပန္လွဲရင္း အနားယူ လုိက္ပါတယ္။

ဘာသာေရး ဆုိတာ ဘာလဲ။

‘ဒါ၀င္’ဟာ ဘာေၾကာင့္ ေကာင္းကင္ကုိ အၾကာႀကီး ၾကည့္ေနေလ့ရွိသလဲ၊ သူမလႊဲမေသြ ရင္ဆုိင္ရေတာ့မယ့္ တမလြန္ဘ၀ဆုိတာ သူ႔အတြက္ အသူတစ္ရာမက နက္ရႈိင္းလွတဲ့ ေခ်ာက္ႀကီးပဲလား၊ ဖန္ဆင္းရွင္ တန္ခုိးရွင္မ်ားက ေက်နပ္လုိ႔ ေခၚယူခဲ့ရင္ ေရာက္ရမည္ဆုိတဲ့ ေကာင္းကင္ဘုံက ဘယ္ဆီနားမွာလဲ။ မိမိရဲ့ အနာဂတ္ကုိ အခု အသက္ရွင္စဥ္ကာလမွာ မိမိတုိ႔ ျပဳထားတဲ့ ကံမ်ားအရ ဆုံးျဖတ္ခြင့္မရွိဘဲ ေကာင္းကင္ဘုံနဲ႔ နရက္ေခ်ာက္ႀကီးတုိ႔ရဲ့ ၀င္ရာတံခါး ေပါက္ကုိ ဖန္ဆင္းရွင္ တန္ခုိးရွင္ကသာ ဖြင့္ႏုိင္ပိတ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ေနရသူတုိ႔ရဲ့ ဘ၀ဟာ နရက္ေခ်ာက္ကုိ ေတြးေၾကာက္ျပီး ေကာင္းကင္ကုိ ေငးေမွ်ာ္ၾကည့္ရုံမွတစ္ပါး တျခားဘာမွ် မတတ္ႏုိင္ၾကေတာ့ဘူးလား။

လူတုိင္းလုိလုိ ေတြးေတာစဥ္းစားေနၾကတဲ့ အခု လက္ရွိ ပစၥဳပၸန္ဘ၀၊ ေသဆုံးျခင္း၊ တမလြန္ ဘ၀ဆုိတဲ့ အပုိင္းႀကီးသုံးပုိင္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ အဆုံးအမ သာသနာေတာ္အရ ကေတာ့-

ေသဆုံးျခင္း(မရဏ)နဲ႔ တမလြန္ဘ၀ (ဇာတိ) ဆုိတာ ဆင္းရဲအမွန္ ဒုကၡသစၥာ ျဖစ္တယ္။ ဒီ ဒုကၡသစၥာဆုိတာ ေတြးေတာ ပြားမ်ားေနရမည့္ တရားမ်ား မဟုတ္ၾကဘူး။ ေမြးဖြားလာသူတုိင္း ေသရမည့္သေဘာ ရွိတယ္။ သံသရာ၀ဋ္ဇာတ္ မဆုံးေသးလုိ႔ ျဖစ္ခြင့္ရွိရင္ ျဖစ္ေနရဦးမယ္ဆုိတဲ့ ဒီသဘာ၀တရားမ်ားရဲ့ သေဘာအမွန္ကုိ (ပရိေညယ်)ပုိင္းျခားသထားဖုိ႔ပဲ လုိအပ္တယ္။ လူတုိင္းရဲ့ တကယ့္ အေရးအႀကီးဆုံးအပုိင္းဟာ အခု ပစၥပၸန္အသက္ရွင္ေနစဥ္ ဘ၀ျဖစ္တယ္၊ ဒီဘ၀ကုိ ျမတ္ဗုဒၶက ‘မႏုႆတၱဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ၊ ရေတာင့္ရခဲအခြင့္ထူးဘ၀’လုိ႔ ခ်ီးမြမ္းဂုဏ္ ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ရခဲတဲ့ လူဘ၀ကုိ ရတုန္းရခုိက္မွာ ႀကဳံရခဲတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ အဆုံးအမမ်ားနဲ႔အညီ ေကာင္းမြန္တဲ့ ကုိယ္က်င့္တရား (သီလ) ျဖဴစင္ တည္ၾကည္တဲ့ စိတ္ထား(သမာဓိ) ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္ ဆင္ ျခင္သိျမင္မႈ(ပညာ)တရားမ်ားနဲ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ေနထုိင္သြားမယ္ဆုိရင္ ဒီလူဟာ အခုပစၥဳပၸန္ မွာ ဘ၀ကုိ အေကာင္းဆုံး အသုံးခ်ႏုိင္သူျဖစ္တဲ့အတြက္ အသက္ရွင္စဥ္ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုံး အတြက္ အေကာင္းဆုံး ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျပီးျဖစ္သလုိ သံသရာမဆုံးေသးလွ်င္ ႀကံဳေတြ႕ရအုံးမည့္ တမလြန္ဆုိတဲ့ ေခ်ာက္ႀကီးကုိလည္း အလြန္ထူတဲ့ ေမြ႔ရာႀကီးမ်ားနဲ႔ ဖုိ႔ထားျပီးျဖစ္သြားမယ္။ သူရဲ့ကုိယ္က်င့္ တရား ျမင့္မားသေလာက္ ေခ်ာက္ႀကီးကုိ ဖုိ႔ထားႏုိင္တာမုိ႔ ဒီေခ်ာက္ႀကီးအတြက္ စုိးရိမ္ ေၾကာက္ရြံံစရာ မလုိေတာ့ဘူး။

သူရဲ့ ကုိယ္က်င့္တရားမ်ားဟာ အမွန္တရား (သစၥာ)ကုိ ထုိးထြင္းသိျမင္ႏုိင္တဲ့အထိ ့ျမင့္မား လာျပီဆုိရင္ ဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ့ တမလြန္ခရီးဟာ ေခ်ာက္ႀကီး ဆုိတာ လုံး၀မရွိေတာ့ဘဲ က်န္ေသးတဲ့ သံသရာခရီးလမ္းဟာ ဆူးေျငာင့္ခလုတ္ကင္းျပီးေခ်ာေမြ႔တဲ့လမ္း ျဖစ္သြားမယ္။ သစၥာကုိ ထုိးထြင္းသိမႈရဲ့ အျမင့္ဆုံးျဖစ္တဲ့ အရဟႏၱ(ကိေလသာအညစ္အေၾကးအားလုံးကင္းစင္သူ) အဆင့္ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာေတာ့ တမလြန္ဆုိတာ လုံး၀ မရွိေတာ့တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္သြားျပီ။

ဆန္႔က်င္ဘက္အေနနဲ႔ ကုိယ္က်င့္တရား၊ စိတ္ထားနဲ႔ အသိပညာ ညံ့ဖ်င္းသူမ်ားအတြက္ ေတာ့ မိမိတုိ႔ ကို္ယ္က်င့္တရား ပ်က္စီးတဲ့ အတုိင္းအတာနဲ႔အညီ ပစၥပၸန္ဘ၀ခရီးကလည္း စုိးရိမ္ ပူပန္စရာေတြနဲ႔ ျပည့္ေနမွာျဖစ္သလုိ တမလြန္ဆုိတဲ့ ေခ်ာက္ႀကီးကုိလည္း နက္သည္ထက္ နက္ေအာင္ တူးေနသလုိျဖစ္ေနမယ္လုိ႔ ယုံၾကည္လုိက္နာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ရဲ့ အနာဂတ္ခရီးဟာ ပစၥပၸန္ဘ၀မွာ မိမိတုိ႔ျပဳလုပ္တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ကံမ်ားကုိ အေျခခံျပီး ကိုယ္တုိင္ပုိင္းျဖတ္ သိျမင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။

ေကာင္းမြန္တဲ့ ကုိယ္က်င့္တရားမ်ားနဲ႔ အညီ အသက္ရွင္ေနထုိင္သူအတြက္ ဘယ္လုိ တန္ခုိး ရွင္ ဖန္ဆင္းရွင္ကမွ သူ႔ကုိ မကုိးကြယ္ မ,ပသရ ေကာင္းလား ဆုိျပီး တမလြန္ေခ်ာက္ႀကီးထဲ ဆြဲမခ်ႏုိင္သလုိ ကုိယ္က်င့္တရား ခ်ိဳ႔ယြင္းပ်က္စီးသူမ်ားကုိလည္း အထက္ဘုံကုိ ဆြဲတင္ခြင့္ မရွိဘူး။ ကံနဲ႔ ကံရဲ့ အက်ိဳးၾကားထဲမွာ ဘယ္လုိတန္ခုိးရွင္ (ၾကားလူ)မွ မရွိတဲ့၀ါဒျဖစ္လုိ႔ ကုိယ့္ၾကမၼာ ကုိယ္ဖန္တီးခြင့္ရွိတဲ့၀ါဒ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ပစၥပၸန္ေနထုိင္ျခင္း၊ ေသဆုံးျခင္းနဲ႔ တမလြန္ဆုိတဲ့ အပုိင္းႀကီးသုံးပုိင္းကုိ ယေန႔တစ္ေန႔တာ၊ ညဥ့္အိပ္ျခင္း၊ မနက္ျဖန္ တုိ႔နဲ႔အနီးစပ္ဆုံး ဥပမာ ျပဳႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေန႔ အျပစ္ကင္းစင္ျပီး အေကာင္းဆုံး လုပ္ကုိင္ႀကိဳးစားေနသူအတြက္ ညဥ့္အိပ္ခ်ိန္မွာလည္း ေကာင္းေသာ အိပ္ျခင္းနဲ႔ အိပ္ႏုိင္သူျဖစ္သလုိ မနက္ျဖန္ဟာလည္း ေကာင္းေသာမုိးေသာက္ျခင္းနဲ႔အတူ ႏုိးထႏုိင္သူျဖစ္မွာ ေသခ်ာတယ္။ ဘာမွ် စုိးရိမ္ပူပန္စရာမရွိဘူးဆုိတဲ့ သေဘာမ်ိဳးပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ အဆုံးအမ သာသနာေတာ္ဆုိတာ တမလြန္ ဆုိတဲ့ ေခ်ာက္ႀကီးကုိ ေတြးျပီးေၾကာက္ေရး၊ ေကာင္းကင္ကုိ ေငးျပီးေမွ်ာ္ေနေနေရး၀ါဒ မဟုတ္ဘဲ ပစၥပၸန္အသက္ရွင္ စဥ္ဘ၀ကုိ စည္းကမ္းတက် အသုံးခ်ေနထုိင္ေရး၀ါဒ သာျဖစ္တယ္လုိ႔ သေဘာေပါက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အေၾကာက္အေမွ်ာ္ကင္းေ၀းျပီး ရခဲတဲ့လူ႔ဘ၀ကုိ ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္ေအာင္ အသုံးခ် ႏုိင္ၾကပါေစေသာ္။

ဓမၼေဘရီအရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)