Friday, April 17, 2015

ခႏၶာ သၾကၤန္


ခႏၶာ သၾကၤန္

ခႏၶာသၾကၤန္ အတာသၾကၤန္ဘက္ကေန ခႏၶာသၾကၤန္ဘက္လွည္႕လုိက္ေတာ႕ ရုပ္နမ္ခႏၶာေတြ ကူးေျပာင္းေနပုံ ကုိလည္း ေတြရသည္ ရုပ္ခႏၶာက တစကၠန္႕အတြင္းမွာပင္ ကုေဋငါးေထာင္ခန္႕ ျဖစ္ပ်က္သည္ဟု ဆုိသျဖင္႕ အၾကိမ္႕ကေဋငါးေထာင္ခန္႕ သၾကၤန္က်ေနသည္ နမ္ခႏၶာက တစကၠန္႕ အတြင္းမွာပင္ ကုေဋတသိန္းခန္႕ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္ဟု ဆုိသျဖင္႕ အၾကိမ္ ကုေဋ တသိန္းခန္႕ သၾကၤန္႕က်ေနသည္။

နာမ္ခႏၶာက.. ေ၀ဒနာ သညာ သခၤါရ ၀ိညာဥ္ဟု ေလးပါးရွိရာ ထုိေလးပါး ကလည္း တစ္ပါးကေန တပါးသုိ႕ ကူးေျပာင္းေနၾကသည္ စိတ္ကူးဟု ဆုိသည္႕အတုိင္း စိတ္ကလည္း အာရုံတစ္ခုတည္း အျမဲမေန ဟုိအာရုံ သည္ အာရုံ .. အာရုံမ်ိဳးစုံကုိ ကူးေနသည္ ေျမာက္သတၱ၀ါေတြ အျငိမ္မေန သစ္တပင္မွ တပင္သုိ႕ ခုန္ခုန္ ၍ကူးေနသည္ စိတ္ကလည္း အာရုံ တခုမွ အာရုံတခုသုိ႕ ခုန္ခုန္၍ ကူးေနသည္။

 စိတ္သၾကၤန္ ခႏၶာ သၾကၤန္ျဖစ္သည္ ..လူစိတ္ကုိ ေျမာက္စိတ္ဟုလည္း ေခၚၾကသည္ အေျပာင္း အလဲ ျမန္္ဆန္ျခင္းကုိ ဆုိလုိပုံရသည္ လူစိတ္သည္ အေျခအေနနွင္႕ အခ်ိန္အခါလုိက္၍ ေျပာင္းလဲ တတ္သည္ ထုိအေျပာင္းအလဲ ျမန္ေသာ စိတ္သည္ စိတ္သၾကၤန္ ခႏၵာ သၾကၤန္ ျဖစ္သည္ သုံးဆယ္႕ တစ္ဘုံမွာ အနာဂါမ္ ရဟႏၱာတုိ႕သာ ရွိေသာ သုဒၶ၀ါသ ျဗဟၼာ ငါးဘုံမွလြဲ၍ က်န္ေသာ ၂၆ဘုံတြင္ တစ္ဘုံျပီး တစ္ဘုံ ေျပာင္းေရြ႔လာခဲ႕ၾကသည္ ယခုလက္ရွိဘ၀မွာပင္ ၾကည္႕လုိက္ ကေလးလူငယ္ လူရြယ္ လူၾကီး လူအုိ လူနာ လူေသ နုပ်ုိဳ အုိ နာ ေသ တဘ၀တည္းမွပင္ အသြင္ သ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကူေျပာင္းလာခဲ႕ သည္။

ခႏၵာ သၾကၤန္ျဖစ္သည္ ဘ၀မွာ ပဋိသေႏၵ ပ၀တၱိိ စုတိဟူဤ သုံးပိုင္းသာ ရွိသည္ ဘ၀သစ္၌ စ၍ျဖစ္ျခင္းကုိ ပဋိသေႏၶဟုေခၚသည္ ပဋိသေႏၶမွ စုတိအထိ မေသမခ်င္းေနေနရာကာလကုိ ပ၀တၱိဟုေခၚသည္ ေသဆုံးျခင္းကုိ စုတိဟုေခၚသည္ စုတိျပီးသည္႕အခါ ကံေတြ ကိေလသာေတြ ကုန္ခန္းသြားျပီးဆုိရင္ေတာ႕ ဘ၀ကျပီးျပီ ကံ..ကိေလသာေတြ မကုန္ေသးလွ်င္ေတာ႕ ဘ၀သစ္ တခုကုိ လက္ခံရယူရလိမ္႕ဦးမည္ ဘုရားေဟာ ပိဋကတ္၌ ဂတိငါးပါးရွိသည္။

 ဂတိဟူသည္ ကံ..ကိေလသာေတြမကုန္ေသးေသာသူေတြ ေရာက္သင္႕ ေရာက္ထုိက္ေသာ ဘ၀ျဖစ္သည္ ထုိဂတိက နတ္ျဗဟၼာဘ၀ ေဒ၀ဂတိ လူဘ၀ မႏုႆဂတိ တိရစၦာန္ဘ၀ တိရစၦာနဂတိ ျပိတၱာဘ၀ ေပတဂတိ ငရဲဘ၀ နိရယဂတိဟူ၍ ငါးမ်ိဳးရွိသည။

သတၱ၀ါတုိ႕သည္ ကံကိေလသာ မကုန္ေသးက ထုိဂတိငါးပါးတြင္ တစ္ပါးပါးသုိ႕ေရာက္ရသည္ ကုသုိလ္ကံေၾကာင္႕ ေဒ၀မနုႆ သုဂတိသုိ႕ေ၇ာက္ရသည္ အကုသုိလ္ကံေၾကာင္႕ တိရစၦာန ေပတ နိရယဒုကၱတိသုိ႔ေရာက္ရသည္ ျမန္မာေ၀ါဟာရ၌ အေျပာင္းကုိ အလဲနွင္႕ တြဲဤလည္းသုံးသည္ အလြဲနွင္႕တြဲဤလည္းသုံးသည္ အလဲဟူသည္ အလဲလဲအကြဲကြဲ အလဲလဲအျပိဳျပိဳဟု ရွိသျဖင္႕ မေကာင္း အလြဲဟူသည္ အလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္ဟုရွိသျဖင္႕ မေကာင္း အေျပာင္းက လဲတာလဲ မေကာင္း လြဲတာလဲ မေကာင္း အမွန္ဆုိရင္ အေျပာင္းက တည္႕မွသာေကာင္းသည္ မိမိတုိ႔သည္ တစ္ေန႕ေန႕စုတိစိတိက်၍ ဘ၀ကူးေျပာင္းရဦးမည္။

ကံေကာင္းေထာက္မသျဖင္႕ ေဒ၀ မႏုႆဂတိ တစ္ခုခုသုိ႕ေရာက္လ်င္ အေျပာင္းက တည္႔သည္ဟု ဆုိရမည္ တိရစၱာန ေပတ နိရယသုိ႔ ေရာက္လ်င္ျဖင္႕ အေျပာင္းက လြဲေခ်ာ္ေလျပီ တကယ္ေတာ႕ အေျပာင္းက လဲလုိျပိဳလုိလည္း မျဖစ္ လြဲေခ်ာ္လုိလဲ မျဖစ္ အေျပာင္းေတြလည္း မ်ားခဲ႔ျပီ အလဲေတြလည္း မ်ားခဲ႕ျပီ အလြဲေတြလည္းမ်ားခဲ႕ျပီ။

ထုိ႕ေၾကာင္႕ ယခုအေျပာင္းလြဲလုိ႕ မျဖစ္ပါ အေျပာင္းတည္႕မွျဖစ္မည္ ……လူစိတ္သည္ အခ်ိန္အခါ လုိက္၍ ေျပာင္းလဲတတ္သည္ ထုိအေျပာင္းအလဲျဖစ္ေသာ စိတ္သည္ စိတ္သၾကၤန္ ခႏၶာသၾကၤန္ ျဖစ္သည္ ။


by ပန္းေဗဒါ