''အိပ္ေနသူႏွင္႔ သြားေနသူ''
ဒါနတစ္ခုေအာင္ရင္ နိဗၺာန္ထိသြားပါတယ္။ လွဴတဲ႔အခါ ေရေအာင္မိုးေအာင္ျဖစ္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။ အဖ်င္းေတာ႔ မျဖစ္ေစနဲ႔ေပါ႔။ ဒါလွဴရင္ ဘာရမလဲဆိုတဲ႔ အေမွ်ာ္မပါရဘူး။ ဒါနဆိုတာ စြန္႔လြတ္တာ။ ရယူတာမဟုတ္ဘူး။ သီလက ေစာင္႔ထိန္းတာ၊ ဘယ္အာရံုလာလာ အာရံုေနာက္ ကိုယ္႔စိတ္ ပါမသြားေအာင္ ေစာင္႔ထိန္းတာ။ အျမင္အာရံုဆိုရင္ မ်က္စိထိပ္က သတိနဲ႔ေစာင္႔ရမွာ။ အဲဒါဥပုသ္။
အဲဒါ သီလအာရံုေနာက္က
ပညတ္ကပ္ပါလာရင္ ကိေလသာ၀င္လာမွာေပါ႔ ။ ဒါဘယ္သူလဲ ဆိုကတည္းက ေကာင္းတယ္ေဟ႔ ဆိုးတယ္ေဟ႔
ဆိုတာေတြ လိုုက္လာေတာ႔မွာ အာရံုေနာက္က ကိေလသာ ၀င္ခြင္႔မရေအာင္ ေစာင္႔တာသီလ၊ အဲဒီသီလမ်ိဳး
တစ္ခ်ီသာေအာင္ ၊ ဒါနကလည္း ေရေအာင္မိုးေအာင္ ေစတနာသာ ထက္ပေစ။ ေစတနာသာမ်ိဳးေစ႔ မဟုတ္ဘူးလားဗ်။
စပါးတို႔ေျမပဲတို႔
မ်ိဳးေစ႔တစ္ခုကို အခြံေလးႏွစ္ခုနဲ႔ ဟိုဖက္ ဒီဖက္အုပ္ထားတာ ၊ အလွဴခံနဲ႔ အလွဴရွင္သည္
အခြံႏွစ္ခုပဲ။ အလွဴခံပုဂိုလ္ရဲ ႔သီလကေျမ။ ဒီေျမေပၚမွာ ဒီမ်ိဳးေစ႔ခ်ရတာ။ မ်ိဳးေစ႔က အဆံေခ်ာင္
အဆံကပ္ အဖ်င္းအေမွာ္ မျဖစ္လို႔မရဘူး။ ဒါနတစ္ခုေအာင္ရင္ နိဗၺာန္အထိ သြားတယ္ဆိုတာ ေျပာရဦးမယ္။
ပဒုမုတၱရ
ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ထင္းခုတ္သမား တစ္ေယာက္ရိွသတဲ႔ ။ သူ႔မွာ ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႔ ၀မ္းေက်ာင္းေနရေတာ႔
သူမ်ားေတြဘုရားသြား ေက်ာင္းတက္လုပ္လည္း သူ႔မွာ မသြားႏုိင္ရွာဘူးတဲ႔ ။
လူက ဘုရားဆီ မသြားႏုိင္ေပမယ္႔ သူ႔စိတ္က ဘုရားဆီမွာ ၊ သူ႔ေစတနာက ဘုရားဆီမွာ ၊ ေတာထဲ ထင္းခုတ္ရင္း သစ္ပင္ၾကီးတစ္ပင္ ေကာင္းေကာင္းလွလွၾကီးေပါ႔ဗ်ာ။
လူက ဘုရားဆီ မသြားႏုိင္ေပမယ္႔ သူ႔စိတ္က ဘုရားဆီမွာ ၊ သူ႔ေစတနာက ဘုရားဆီမွာ ၊ ေတာထဲ ထင္းခုတ္ရင္း သစ္ပင္ၾကီးတစ္ပင္ ေကာင္းေကာင္းလွလွၾကီးေပါ႔ဗ်ာ။
ဒီ သစ္ပင္ၾကီးေတာ႔ သူခုတ္မယူေတာ႔ဘဲ သစ္ပင္ၾကီး ပင္စည္ကိုကိုင္ျပီး …. ဒီသစ္ပင္ၾကီးကို ေရႊပင္ ေငြပင္ၾကီး အျဖစ္နဲ႔ သူ႔စိတ္က ရည္မွန္းျပီး ဘုရားကို အေ၀းကေန လွမ္းျပီးေတာ႔ လွဴသတဲ႔ဗ်။
ခင္ဗ်ားတို႔လို
လာစရာလိုသလားဗ်။ သူ႔စိတ္က သြားေနတာကို သူ႔စိတ္က ဘုရားဆီမွာ ေစတနာ ထက္သန္လွေတာ႔ ကိုယ္တိုင္
ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ မလွဴဘဲ ဟိုးအေ၀းၾကီးက ေတာၾကီး ျမက္မဲၾကီးထဲက ဒါနတစ္ခု ေအာင္သြားလုိက္တာ
တို႔ဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ “ပုပၸရုကၡမေထရ္” ဆိုတဲ႔ ဘြဲ႔ထူးနဲ႔ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ၾကီး ျဖစ္သြားတယ္ဗ်။
အဲဒါဘာ လို႔လဲ။ “ေစတနာေအာင္လုိ႔ပါဘုရား”
ေစတနာမ်ိဳးေစ႔
အေရးၾကီးတာ ၊ လွဴဖြယ္၀တၳဳက အေရးမၾကီးဘူး။ ေစတနာမွာလည္း သူမ်ားေစတနာ မဆိုထားနဲ႔ ကိုယ္႔ေစတနာကိုယ္ေတာင္
မထိပါး မပုတ္ခတ္ရဘူး။ သူမ်ားအလွဴကိုလည္း မထိပါး မပုတ္ခတ္နဲ႔ ။ ကိုယ္႔အလွဴကိုယ္လည္း
ငါ႔လွဴတဲ႔ပစၥည္းက ညံံ့ံလိုက္တာ ၊ တန္ဖိုး နည္းလိုက္တာ စသည္ျဖင္႔ ထိပါး ပုတ္ခတ္မိရင္
ေစတနာမ်ိဳးေစ႔ အဆံေခ်ာင္ သြားတတ္သေနာ္ ။
အဲဒီေတာ႔
ေစတနာမွန္မွန္ ထက္ထက္သန္သန္နဲ႔သာလွဴ။ ဒါနတစ္ခုေအာင္ရင္ နိဗၺာန္အထိ အက်ိဳးေပးပါတယ္ ။
တရားလည္း တစ္ခါသာ ထိထိမိမိ နာလိုက္စမ္းပါ။ တစ္ခါနာျပီး လုပ္ဖို႔ပဲလိုပါတယ္ ။ ၾကိဳးစားလုိက္စမ္းပါ။
တို႔ဆီလာတာထက္ ကိုယ္႔အိမ္မွာ တစ္နာရီေလာက္ အားထုတ္လုိက္ရင္ ဒီလာတာထက္ တန္ဖိုးၾကီးတယ္။
ဒီကိုလာတာ
ပုဂၢိဳလ္လာတာ အားထုတ္မွဥာဏ္လာတာ။ ပုဂၢိဳလ္နဲ ့ဥာဏ္ ဘယ္ဟာတန္ဖိုးၾကီးသလဲ။
“ဥာဏ္ကတန္ဖိုးၾကီးပါတယ္ဘုရား”
တစ္နာရီရရင္
တစ္မိနစ္တိုးျပီး ဆက္အားထုတ္သြား တို႔ကိုယ္ေတာ္ၾကီး အပင္ပန္းခံေဟာထားတာ ဆိုျပီး ဆက္အားထုတ္ပါ။
တို႔မွာ အေမာခံျပီး ေဟာေနရတာ။ တို႔မွာ နားရတယ္မထင္နဲ႔ ။ တို႔လည္း သြားေနရတယ္။ တို႔ကသြားေနရင္
တုိ႔ပရိတ္သတ္ကလည္း ေနာက္ကလိုက္ရမွာ။ ရပ္မေနၾက စမ္းပါနဲ႔။ တို႔သြားေနတာ အိပ္ခ်ိန္ကိုမရိွတာ။
တို႔ေရွ
႔က သူေတာ္ေကာင္းၾကီးေတြလည္း မအိပ္မေန အားထုတ္ခဲ႔တာပဲ။ တို႔ဥပဇၥ်ာယ္ အဘ၀ိမလ (မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
တို႔ဆိုရင္လည္း တစ္ညလံုး အားထုတ္သြားတာ။ တို႔ကိုလည္း သူတို႔လို အားထုတ္ေစခ်င္ေတာ႔ ဥပါယ္တမ်ည္နဲ႔
တို႔ကို လမ္းျပသြားပံုေလး ေျပာရဦးမယ္ ။
“မင္းမရိွေတာ႔
ငါကပ်င္းျပီး အိပ္ေပ်ာ္သြားတတ္သကြ၊ ဒီေတာ႔ ငါနဲ႔လာအားထုတ္ကြ” တဲ႔။ အဲဒါ တို႔ကို မအိပ္မေန
မိုးအလင္း အားထုတ္ေစခ်င္လို႔ ေျပာတာ။
ဥပဇၥ်ယ္ဆရာကိုယ္တိုင္လည္း
တစ္ညလံုးအားထုတ္တာ။ အာရံုဆြမး္ကပ္ခ်ိန္အထိ ေတာက္ ေလွ်ာက္ အားထုတ္တာ၊ အာရံုဆြမ္းစားျပီး
ဘယ္မွကိစၥမွ မရိွရင္ ခဏေလး ေမွးပါတယ္။ ကိစၥရိွရင္ မေမွးေတာ႔ဘူး။ ကိစၥရိွတယ္ဆိုတာ သူတို႔ကိစၥေတြက
သိပ္ေလးနက္ပါတယ္။ တစ္ရက္ကေတာ႔ အာရံုဆြမ္းကပ္ကာနီးမွာ တို႔ ဥပဇၥ်ယ္ ဖ်ားေနတယ္။
“ဆရာေတာ္ ဖ်ားေနတယ္ဘုရား” ဆိုေတာ႔
”ေအး ငါေလစိမ္းမိခဲ႔လို႔ကြ”
တဲ႔။
ဒီမွာေက်ာင္းခန္းထဲမွာရိွေနတာ။ ညကဘယ္မွ ွၾကြတာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သြားလ ို႔ေလစိမ္းမိတာလဲ ၊ စိတ္ေလစိမ္း တုိက္တာ ကိုယ္လာဖ်ားတာ။
ဒီမွာေက်ာင္းခန္းထဲမွာရိွေနတာ။ ညကဘယ္မွ ွၾကြတာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သြားလ ို႔ေလစိမ္းမိတာလဲ ၊ စိတ္ေလစိမ္း တုိက္တာ ကိုယ္လာဖ်ားတာ။
အဲဒီေနာက္
ေမာ္လျမိဳင္ဘက္ၾကြေတာ႔မွ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္ လက္ညိွဳးထိုးျပျပီး “ငါဖ်ားတာ အဲဒီသြားလို႔ကြ”
တဲ႔။ ဇရပ္ေလးကလည္း တစ္လံုးတည္း ေလကလည္း တဟူးဟူးကြတဲ႔ သြားေနလိုက္ၾကတာ မနားၾကဘူး။
တာ၀န္ခံရရင္ ပိုမနားရဘူး။ သြားေနတယ္ေနာ္။ တို႔ဒကာ ဒကာမေတြေရာ နားရံုမက အိပ္ေနၾက သလား။ တာ၀န္ခံေတြက သြားေနၾကတာ။ နားရတာ မဟုတ္ဘူး။ တို႔ဟာက အိပ္ေနၾကတာပါဗ်ာ။
ေ၀ဘူဆရာေတာ္ၾကီး
ေျပာသလို သံသရာအဆက္ဆက္ အိပ္လာခဲ႔ၾကတာ ခုခ်ိန္ထိ မႏိုးၾကေသး ဘူးလား။ အိပ္လို႔မ၀တာ၊ မအိပ္ရင္
၀သြားလိမ္႔မယ္တဲ႔ ။
ဘယ္႔ႏွယ္တုန္း
၊ အဲသူတို႔ သိပၸံပညာဆိုတာ (သိပ္ပန္း) ၾကီးက ေျပာသဗ်။ လူတစ္ေယာက္ ၆ နာရီ အိပ္မွ ၀သတဲ႔
။ တို႔ဘုရားဘက္က မအိပ္မွ လန္းဆန္းတာတဲ႔ ။ ဘာကြာတာတုန္း။
လူေတြက
ကိုယ္႔ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ္႔စိတ္ အလုပ္မလုပ္ဘူး။ သူမ်ားစိတ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္တာ သူမ်ားပစၥည္း
ပိုက္ဆံ လိုခ်င္တာကိုး။ အားရတယ္မရိွဘူး။
အေနာက္ႏုိင္ငံက
ဘီလ်ံနာသူေဌးၾကီးဆိုတာေတြ ငါေတာ႔ဘီလ်ံနာ ျဖစ္ျပီဆိုျပီး စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ ရပ္ထားတာရိွလား။
“ရပ္မထားပါဘုရား”
အာရပ္ေရနံဆီကုန္သည္ေတြေရာ။
“မရပ္ပါဘုရား”
မရပ္မနား ေလာဘ သြားေနသေလာက္ ေနာက္က ေသာကလုိက္ေနတယ္။
“ရပ္မထားပါဘုရား”
အာရပ္ေရနံဆီကုန္သည္ေတြေရာ။
“မရပ္ပါဘုရား”
မရပ္မနား ေလာဘ သြားေနသေလာက္ ေနာက္က ေသာကလုိက္ေနတယ္။
ေလာဘေတြ
ေသာကေတြနဲ႔ ဆိုေတာ့ လူသာခ်မ္းသာတာ၊ စိတ္ပင္ပန္းမွာေပါ႔။ နင္တို႔ရန္ကုန္ ဘီးမုန္႔လုပ္သလို
အထက္မီး ေအာက္မီးနဲ႔ လုပ္ၾကရတာ။ အျပင္ပူ အတြင္းပူနဲ႔ ေနပူမိုးရြာ မေရွာင္ လုပ္ၾကရတာ
ႏြမ္းမွာေပါ႔ ။ ကိုယ္ပန္းစိတ္ပန္း ထိနမိဒၶ ၀င္ေတာ႔ အိပ္ေပးရတယ္။
မအိပ္ခင္
ေသခ်ာျပန္ၾကည္႔ပါ။ ေလာဘနဲ႔ ေသာကခံေနလို႔ ၀င္ေလထြက္ေလဟာ ခ်က္တိုင္အထိ မေရာက္ဘဲ လည္ေခ်ာင္းေလာက္က
ျပန္ထြက္ေနရတာ ။ ဘ၀င္ေလက ျမွင္႔တင္သေလာက္ ေအာက္ကေလ အေပၚေထာင္တက္ေနတာေလ ။ ေအာက္ေလ (တြန္းကန္ေလ)က
ေသြးတစ္၀က္ ဖိထားတဲ႔အတြက္ တို႔လွဳပ္ရွားေလသည္ ေအာက္ထိ မဆင္းႏိုင္ဘူး။ ဒီေတာ႔ရိွရိွသမွ်
အပူအပုပ္ ခႏၶာကိုယ္ထဲ ေအာင္းေနတာေပါ႔။ ကိုယ္မွာ အေၾကာေတြက တစ္ဆင္႔ ရိုးတြင္းျခင္ဆီထိ
သြားရတာ ။ အဲဒါ ေသာကရိွေနသေရြ ႔ အိပ္မေပ်ာ္ဘူး။ ၀င္ေလထြက္ေလက တကယ္အိပ္ေပ်ာ္သြားမွ အလုပ္လုပ္တာ။
တို႔ေခတ္က စည္ပင္လိုေပါ႔။ ည ၁၀ နာရီေလာက္ ကားရွင္းမွ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ၾကရတာ ။ အခုလည္း ၀င္ေလထြက္ေလက လူအိပ္မွ သူ႔လမ္း သူသြား သူ႔အလုပ္သူ လုပ္ရတာ ႏၶာကိုယ္ အစာအိမ္ထဲမွာ အပူအပုပ္က ေအာင္းေနတာ။ အဲဲဒါ၀င္ေလက သန္႔ရွင္းေပး ထြက္ေလက အပူအပုပ္ ထုတ္ပစ္တာ။ ဝင္ေေလေၾကာင့္ ေအးတယ္။ ထြက္ေၾကာင့္ ပူအပုပ္ကုန္တဲ႔ခ်ိန္ ႏိုးလာတာ။ လန္းလန္းဆန္းဆန္းပဲ။ အပူအပုပ္မကုန္ခင္ ႏုိးလာရင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က လာႏိုးလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ လန္႔ႏုိ္းလာရင္ ေခါင္းက ကိုက္ေရာ၊ ဒီေတာ႔ေမးရဦးမယ္။
အိပ္လို႔အားရိွတာလား
၊ အပူအပုပ္ကုန္လို႔ အားရိွတာလား။
“အပူအပုပ္ကုန္လို႔ပါဘုရား”
အဲဒီလိုသာ အလုပ္လုပ္ေနရင္း လာဘေတြ ေသာကေတြ ၀င္ခြင္႔မေပးဘဲ ၀င္ေလထြက္ေလ ရွဴရိွက္ျပီး လုပ္ေနရင္ အပူအပုပ္ ၀င္ပါဦးမလား။
“မ၀င္ပါဘုရား”
အိပ္ဖို႔လိုေသးလား။
“မလိုေတာ႔ပါဘုရား”
သူတို႔နဲ႔ တို႔နဲ႔ ကြာတာ ဒါပဲဲ။ မအိပ္ဘဲ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ျပီ။ တို႔ဘ၀နဲ႔တို႔ အခ်ိန္တန္ဖိုးၾကီးလြန္းလို႔ အခ်ိန္ေတြ အိပ္ျပီး ျဖဳန္းတီးမပစ္ပါနဲ႔ ။ ကုန္လြန္သြားတဲ႔ အခ်ိန္ေတြ ျပန္လိုခ်င္လို႔ ရသလား။
အဲဒီလိုသာ အလုပ္လုပ္ေနရင္း လာဘေတြ ေသာကေတြ ၀င္ခြင္႔မေပးဘဲ ၀င္ေလထြက္ေလ ရွဴရိွက္ျပီး လုပ္ေနရင္ အပူအပုပ္ ၀င္ပါဦးမလား။
“မ၀င္ပါဘုရား”
အိပ္ဖို႔လိုေသးလား။
“မလိုေတာ႔ပါဘုရား”
သူတို႔နဲ႔ တို႔နဲ႔ ကြာတာ ဒါပဲဲ။ မအိပ္ဘဲ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ျပီ။ တို႔ဘ၀နဲ႔တို႔ အခ်ိန္တန္ဖိုးၾကီးလြန္းလို႔ အခ်ိန္ေတြ အိပ္ျပီး ျဖဳန္းတီးမပစ္ပါနဲ႔ ။ ကုန္လြန္သြားတဲ႔ အခ်ိန္ေတြ ျပန္လိုခ်င္လို႔ ရသလား။
“မရပါဘုရား”
ေငြကုန္သြားရင္
ေငြျပန္ရွာလုိ႔ ရႏုိင္ပါတယ္။ အခ်ိ္န္ကုန္သြားတာ အခ်ိန္ျပန္ရွာလုိ႔ မရႏုိင္လို႔ အခ်ိန္ရိွခိုက္
လံု႔လစိုက္ၾကစမ္းပါ။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္
ေ၀ဘူးဆရာေတာ္ၾကီး မိန္႔ခဲ႔သလိုေပါ႔။
“တို႔က ခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို ပိုးစာေလာက္စာအျဖစ္ေတာင္ ခ်န္မထားရစ္ခဲ႔ဘူးဗ်။ တုိ႔က ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ အကုန္ အသံုးခ်သြားမွာတဲ႔ ” ။
“တို႔က ခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို ပိုးစာေလာက္စာအျဖစ္ေတာင္ ခ်န္မထားရစ္ခဲ႔ဘူးဗ်။ တုိ႔က ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ အကုန္ အသံုးခ်သြားမွာတဲ႔ ” ။
ခင္ဗ်ားတို႔ကေကာ
ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီးကို မီးစာေျမစာ ေကၽြးၾကမွာလား။ ငရဲ ျဗိတၱာ တိရစၦာန္ ဘ၀ေတြေရာက္မွ တရားအလုပ္
လုပ္ခ်င္လို႔ရမလား။
“မရပါဘုရား”
အဲဒါ အခ်ိန္ပုပ္ အရြယ္ပုပ္ ဘ၀ပုပ္ေတြ…….။ နတ္ေတြလည္း ဒီက (လူ႔ဘ၀က) တရားအေျခခံ ပါသြားမွ ဟုိမွာက်င္႔လို႔ရတာ တရား ပါမသြားရင္ အလကားပဲ။ နတ္ျဖစ္လည္း တရားမရ အလကားပဲ။
“မရပါဘုရား”
အဲဒါ အခ်ိန္ပုပ္ အရြယ္ပုပ္ ဘ၀ပုပ္ေတြ…….။ နတ္ေတြလည္း ဒီက (လူ႔ဘ၀က) တရားအေျခခံ ပါသြားမွ ဟုိမွာက်င္႔လို႔ရတာ တရား ပါမသြားရင္ အလကားပဲ။ နတ္ျဖစ္လည္း တရားမရ အလကားပဲ။
လူေတြရဲ
႔တစ္ေန႔တာမွာ “ေမာဟ - အေတြး” က ပိုမ်ားပါတယ္။ ေလာဘၾကိဳက္တဲ႔ အခ်ိန္၀င္တယ္ ။ ေဒါသက မၾကိဳက္တဲ႔
အခ်ိန္၀င္တယ္။ ေမာဟက မ်ားတယ္။ ေမာဟက ေအာက္ဆြဲ။ သတိက ေမာဟ(အေတြး) နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္။ ျပီးေတာ႔
သတိက အခုမွေမြးရမွာ ၊ ေတာေၾကာင္ အိမ္ေခၚေမြးရသလို အေတြးေမာဟက ငယ္စဥ္ကတည္းက ပါလာတာ။
ျပီးေတာ႔ စိတ္ရဲ ႔သဘာ၀က သတိကို အတင္မခံဘူး။ စိတ္ကို
ဓာတ္က အားေပး အားေျမွာက္ လုပ္ထားတယ္။ ဒီကုိယ္ေကာင္ၾကီးကလည္း ဇာတ္ေကာင္ၾကီး ဆိုေတာ႔
စိတ္က ဓာတ္တည္႔ရင္ ၾကိဳက္ ၊ ဓာတ္မတည္႔ရင္ မၾကိဳက္ေတာ႔ဘူး။ အာရံုေတြကလည္း စိတ္ဘက္က ၊
အေတြးဘက္က သူ႔ဘက္က ဒီေလာက္အား မ်ားေနတာ။ ကိုယ္႔မွာက အခုမွ ေမြးကင္းစ သတိေလးနဲ႔ မွတ္ရမွာ။
ဒီေတာ႔
မအိပ္ဘဲ တုိက္ရိုက္ မတည္႔တဲ႔ ႏုိင္ငံခ်င္း ၾကိမ္းသလို အျပဳတ္ လိုက္တိုက္မယ္ဆိုျပီး
ကိေလသာကို တိုက္ရမွာေနာ္။ တို႔ဟာေတြက ဘယ္လိုလဲ ။ တုိက္ဖို႔ ေနေနသာသာ ၾကိမ္းကို မၾကိမ္းရဲတာ
ထင္တယ္ေနာ္။
အင္း ေ၀ဘူဆရာေတာ္ၾကီးေျပာသလို
ေျပာရဦးမယ္။ ဘုရားေက်ာင္းကန္ ေရာက္တုန္းကေတာ႔ ေလာဘ မေကာင္းေၾကာင္း ေျပာရတာပ။ အဲဒါဗ်ာ
ေလာဘက ေခါင္းေလး တညိတ္ညိတ္နဲ႔ နားေထာင္ေနသတဲ႔။
ျပီးေတာ႔ ေလာဘက ဘာေျပာတယ္မွတ္သလဲ။ ေျပာေတာ႔သာ ေလာဘမေကာင္းေၾကာင္း ။ လုပ္ေတာ႔ ေလာဘအတြက္ခ်ည္းပဲတဲ႔။
ကဲခင္ဗ်ားတို႔ေကာ ေျပာ။ ဘာအတြက္လုပ္ေနၾကတာတုန္း။ ကဲဗ်ာ ဘာသံမွမထြက္ေတာ႔ဘူး။
ျပီးေတာ႔ ေလာဘက ဘာေျပာတယ္မွတ္သလဲ။ ေျပာေတာ႔သာ ေလာဘမေကာင္းေၾကာင္း ။ လုပ္ေတာ႔ ေလာဘအတြက္ခ်ည္းပဲတဲ႔။
ကဲခင္ဗ်ားတို႔ေကာ ေျပာ။ ဘာအတြက္လုပ္ေနၾကတာတုန္း။ ကဲဗ်ာ ဘာသံမွမထြက္ေတာ႔ဘူး။
အဲဒါ ရန္သူ႔လက္ထဲက
သံု႔ပန္းလို ျဖစ္ကုန္ၾကျပီ။ ရန္သူ႔လက္ထဲက သံု႔ပန္းက ဘယ္လိုေနရလဲ။ ေထာင္ေထာင္လႊားလႊားၾကီးေနသလား။
ကုပ္ကုပ္ကေလးေနသလား။
“ကုပ္ကုပ္ကေလးပါဘု၇ား”
ကိေလသာရန္သူ႔
လက္ထဲက သုံံ့ပန္းေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကျပီ ။ ရန္သူမို႔ မ်က္ႏွာ ခ်ိဳေသြးျပီး ရယ္ျပရင္ေတာင္
ဟိုက ေျပာင္တယ္ဆိုျပီး ရိုက္မွာဗ်ေနာ္။
သုံ ့ပန္းဘ၀နဲ႔ ေနမွာလား။ လြတ္ေအာင္၇ုန္းမွာလား။
သုံ ့ပန္းဘ၀နဲ႔ ေနမွာလား။ လြတ္ေအာင္၇ုန္းမွာလား။
“လြတ္ေအာင
္ရုန္းမွာပါဘုရား”
အထက္တက္ခ်င္လို႔ ကုသိုလ္နဲ႔ပဲ လူျဖစ္လာတာ ၊ အထက္တက္ၾကဖို႔ဗ်။ လူဆိုတာ ကုသိုလ္ အရင္းအျမစ္ ပါလာတယ္။ အထက္တက္ဖို႔လိုတာ ထိုင္ေနလို႔ မရဘူး။ အိပ္ေနလို႔မရဘူး။ သြားရမွာေနာ္။
တို႔ဘုရား
တို႔သာသနာက လမ္းျပျပီးသားပါ။ သတၱာေဒ၀မႏုသာနံ ဆိုတာလမ္းျပတဲ႔ ဆရာ။ လမ္းျပေတြ အမ်ားၾကီးေတြ႔ခဲ႔ျပီ။
ဘုရားေတြ အမ်ားၾကီး ပြင္႔ခဲ႔ျပီ။ ရဟႏၱာေတြ အမ်ားၾကီးး ပြင္႔ခဲ႔ျပီ။
ဘာ လို႔လြဲေနသလဲ။ ေတာ္ေတာ္ အေရွာင္ေကာင္းၾကသေနာ္။ အခုတို႔ဆီလာေတာ႔ တို႔ကလည္း လမ္းျပလိုက္ပါတယ္။ ျပလိုက္တဲ႔ လမ္းးအတိုင္း သြားၾကဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။
သြားမွာလား ရပ္ေနမွာလား အိပ္ေနမွာလား ။ “”
“သြားမွာပါဘုရား”
ဘာ လို႔လြဲေနသလဲ။ ေတာ္ေတာ္ အေရွာင္ေကာင္းၾကသေနာ္။ အခုတို႔ဆီလာေတာ႔ တို႔ကလည္း လမ္းျပလိုက္ပါတယ္။ ျပလိုက္တဲ႔ လမ္းးအတိုင္း သြားၾကဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။
သြားမွာလား ရပ္ေနမွာလား အိပ္ေနမွာလား ။ “”
“သြားမွာပါဘုရား”
အိပ္ေနသူနဲ႔
သြားေနသူ ခရီးခ်င္းဘ ဘယ္ေလာက္ ကြာသြားမယ္ မွတ္သလဲ။ တစ္နာရီ အိပ္ေနရင္ တစ္္နာရီ ေ၀းသြားမယ္။
တစ္ရက္ တစ္ပတ္ တစ္ႏွစ္ အခ်ိန္နဲ႔အမွ်ေ၀း……ေ၀း သြားမယ္။ အိပ္ေနရင္ ကိေလသာ ရန္သူ႔လက္ထဲ
က်န္ခဲ႔မယ္။
ေ၀ဘူဆရာေတာ္ၾကီးက
၀ီ၇ိယ ဗိုလ္တင္ျပီး ပြင္႔တာဆိုေတာ႔ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္မွာေဟာေဟာ ၀ီရိယနဲ႔ သြားဖို႔ေဟာတယ္။
ေ၀ဘူက သတၱိေကာင္းသကိုးဗ်။ ရဲတင္းတဲ႔ ၀ီရိယပဲ ေဟာမွာ။ တို႔က သူ႔ေလာက္သတၱိ မေကာင္းေတာ႔
သတိပဌာန္ ၊ သတိပဲေဟာမွာ။ ထမင္းခ်က္ရင္းရတဲ႔နည္း ။ ဘာလုပ္လုပ္ သတိပါရင္ ျပီးတာပဲဗ်ာ။
အေတြးမရိွရင္ သိေတာ႔တာပဲ။ သတိရဲ ႔တာ၀န္က မေတြးျဖစ္လို႔ပဲဲ။ တို႔က သတိနဲ႔ သြားရမွာ။
ေနာင္ႏွစ္လာလည္း
ဒီသတိပဲ ေဟာမွာပဲ။ အဲဒါတရား အစစ္ေဆး အခံႏုိင္မွ လာခဲ႔ၾက။ ကိေလသာ ရန္သူနယ္ေျမက လြတ္ပါျပီဘုရားလုိ႔
ေလွ်ာက္ႏုိင္မွ လာခဲ႔ၾက။ ေလာကုတၱရာတရား ကိုးပါးျဖင္႔ ဆီေလ်ာ္ေသာ သတိက်င္႔၀တ္ျဖင္႔ ဗုဒၶတရားကို
ပူေဇာ္ႏုိင္မွ တရားျဖင္႔ ပူေဇာ္တာ။ တရားနဲ႔ ပူေဇာ္တာ အျမတ္ဆံုး။ လွဴဖြယ္၀တၳဳေတြက ဆိုင္ကပစၥည္းေတြ
အတြင္းပစၥည္း ျပစရာမရိွလို႔ အျပင္က ပစၥည္း၀ယ္လာျပီး ပူေဇာ္တာ။ တရားနဲ႔ ပူေဇာ္ၾကစမ္းပါ။
တရားနဲ႔ လွဴၾကစမ္းပါ။
ဒီေတာ႔ ေျပာရဦးမယ္ဗ်။ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ၾကီး ခႏၶာ၀န္ခ်မယ္႔ႏွစ္ အဖ်ားက ၁၀၄ ရိွတယ္။ ဆြမး္ခ ံၾကြတုန္းဗ်။ ဆရာေတာ္ၾကီး ဖ်ားေနပါတယ္ဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ေတာ႔
“ ငါဖ်ားတာ နင္တို႔တရား အားမထုတ္လုိ႔” တဲ႔ဗ်။
အဲဒါပဲ တို႔မဟာျမိဳင္ေတာၾကီးထဲ ဖ်ားေနရင္ နင္တို႔ တရား အားမထုတ္လို႔ပဲ ဘယ္႔ႏွယ္တုန္း။
(မဟာေဗာဓိၿမိဳင္
ဆရာေတာ္ ဘုရား မွ မဟာၿမိဳင္ေတာႀကီးမွာေဟာေတာ္မူေသာတရားမ်ား
(ေမာင္ေသြးခၽြန္) စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပေပးပါသည္။)
(ေမာင္ေသြးခၽြန္) စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပေပးပါသည္။)