Saturday, February 7, 2015

နားခိုစရာ အရိပ္ပမာ


နားခိုစရာ အရိပ္ပမာ 

အပူနဲ႔အေအးဆိုတာ ဆန္႔က်င္ဘက္ သဘာဝတရား ႏွစ္ခုျဖစ္ေပမဲ့ အပူဓါတ္ကိုလဲ ေတေဇာဓါတ္၊ အေအးဓါတ္ကိုလဲ ေတေဇာဓါတ္ လို႔႔ပဲ ေခၚေဝၚသံုးစြဲခဲ့တယ္။ ေလာကမွာ အပူဓါတ္မရွိရင္ အေအးဓါတ္ရွိမယ္၊ အေအးဓါတ္မရွိရင္ အပူဓါတ္ရွိမယ္၊ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုေတာ့ ရွိေနမွာပါ၊ အပူန႔ဲအေအးဟာ ဆန္႔က်င္ ဘက္ျဖစ္ေပမဲ့ ေက်ာျခင္းကပ္ေနတဲ့အရာႏွစ္ခုလို႔ ေျပာခ်င္တယ္။

ေဆာင္းရာသီရဲ႕ အေအးဓါတ္ကုိ လြန္လြန္ကဲကဲ ခံစားၾကရသူမ်ားဟာ မီးလံႈျခင္း၊ ေရေႏြးအိပ္ ကပ္ျခင္း၊ ေရေႏြးနဲ႔ ေရခ်ဳိးျခင္းဆိုၿပီး အေအးသက္သာေအာင္ အပူဓါတ္နဲ႔ ကာကြယ္ ၾကရပါတယ္။ ထို႔အတူ အပူဓါတ္ကို လြန္လြန္ကဲကဲ ခံစားၾကရသူမ်ားကလည္း အပူသက္သာေအာင္ အေအး ဓါတ္နဲ႔ ကာကြယ္ၾကရျပန္ပါတယ္။ ဘဝေပးအေျခအေနအရ ေနပူျပင္မွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနရသူမ်ား ဟာ ေအးျမတဲ့အရိပ္သို႔ ဝင္ေရာက္ခုိနား လိုၾကပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ အရိပ္ဆိုတာ လာေရာက္ နားခိုလာသူ မွန္သမွ်ကို ေက်ာသားရင္သား မခြဲျခားဘဲ တန္းတူ ေအးျမေစခဲ့ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္လဲ သစ္ပင္တို႔ရဲ႕အရိပ္ဟာ ေနပူျပင္ကလာတဲ့သူေတြအတြက္ အရိပ္ကိုေပးၿပီး ေအးျမေစ ခဲ့တာ ခ်ည္းပါပဲ။ ဒီလိုပါပဲ ဘယ္လိုမွ တုႏိႈင္းလို႔မရတဲ့ အမိအဘမ်ားဟာလဲ သူတို႔ဘဝထဲသို႔ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ေရာက္လာခဲ့ၾကတဲ့ သားသမီးမ်ားကို သူတုိ႔ရဲ႕ေအးျမတဲ့ ေမတၱာရိပ္ေတြ ေပးၿပီး ေအးျမေစခဲ့တာပါ။ ဘဝမွာ အေရးတႀကီး မရွိမျဖစ္အထူးလိုအပ္တဲ့အရာမ်ားကို ျဖည့္ဆည္း ေပးကာ အရိပ္ကိုေပး ေအးျမ ေစခဲ့တယ္။

ကိုယ့္ဘဝကို မရပ္တည္ႏိုင္ေသးတဲ့ သားသမီးမ်ားကုိလဲ သူတို႔ရဲ႕အရိပ္ကိုေပးၿပီး ေအးျမေစခဲ့သလို အရြယ္ေရာက္ၿပီး အိမ္ေထာင္ ရက္သားက်လို႔ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အဆင္မေျပမႈမ်ားရွိခဲ့တဲ့သားသမီးမ်ားကိုလဲ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ တာဝန္ယူကာ ဘာေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္မွမထားဘဲ သူတို႔ရဲ႕အရိပ္ကိုေပးၿပီး ေအးျမေစ ခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္လဲ မိဘမ်ားရဲ႕အရိပ္ဟာ တစ္ခဏတာ ခိုလံႈလို႔ ေအးျမရတဲ့ သစ္ပင္ရဲ႕အရိပ္ထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္တယ္။ အဲဒီစကား ျဖစ္ေပၚလာပံုကို ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။

သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ သကၠတိုင္းဆိုတာရွိတယ္၊ သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္မ်ား ေနထုိင္ခဲ့ၾကတဲ့ တုိင္းႏိုင္ငံတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ တဖန္ ေကာသလတုိင္း ဆိုတာလဲရွိေသးတယ္။ ေကာသလမင္းအုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ တုိင္းႏိုင္ငံပါ။ ထုိအခ်ိန္က ေကာသလမင္း ႀကီးဟာ ဘုရားရွင္ကိုအစထားလို႔ သာကီဝင္မင္းသားရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔လဲ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵလဲ ရွိေနတယ္။ အဆက္အစပ္ မရွိေတာ့ အကၽြမ္းဝင္ျခင္းလဲမရွိ ျဖစ္ေနပါတယ္။

အဲဒါနဲ႔ မင္းႀကီးက “သာကီဝင္မင္းသမီးတစ္ပါးပါးကို လက္ထပ္ယူလိုက္ရင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ သာကီဝင္မ်ဳိးရွိတဲ့ ငါတို႔ ေကာသလတုိင္းကုိ လာၾကလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခါ ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးခြင့္ရၿပီး အလွဴအတန္းမ်ားလဲ ျပဳလုပ္ႏိုင္လိမ့္မယ္” လို႔ ေတြးမိတယ္။

ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးခြင့္ရခ်င္တဲ့အတြက္ မင္းႀကီးဟာ သာကီဝင္မင္းသမီးတစ္ပါး ေပးဖို႔ အေၾကာင္း ေတာင္းရမ္းတဲ့စာကို သာကီဝင္မင္းဆီ ပို႔လုိက္ပါတယ္။ သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးေတြဟာ သူ႔တို႔ရဲ႕ေသြး ကို အျခားမ်ဳိးႏြယ္ေတြရဲ႕ေသြးနဲ႔ မေရာေႏွာေစခ်င္ဘူး။ သာကီဝင္မ်ဳိးႏြယ္က ျမတ္တယ္ ဆိုၿပီး အမ်ဳိးဇာတိမာန္ တက္ၾကတယ္။ အခုက ေကာသလတိုင္းႏုိင္ငံႀကီးကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ ေကာသလ မင္းႀကီးလဲျဖစ္ျပန္ေတာ့ မေပးျပန္လဲမေကာင္း ေပးျပန္ပါကလဲ ေသြးေႏွာ သြားမွာ စုိးတာနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ေကာင္းမလဲလို႔ သာကီမင္းမ်ဳိးမ်ား စည္းေဝးတုိင္ပင္ၾကပါတယ္။

ထိုအခ်ိန္က သာကီဝင္ မ်ဳိးႏြယ္ျဖစ္တဲ့ မဟာနာမ္မင္းသားနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ တိတ္တိတ္ပုန္း က်ဳးလြန္မိၾကရာက သမီးေလးတစ္ဦး ဖြားျမင္ခဲ့တယ္။ သူ႔နာမည္က “ဝါသဘခတၱိယ” လို႔ ေခၚတယ္။ ဝါသဘခတၱိယမင္းသမီးဟာ သာကီဝင္မ်ဳိးမဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မသမီးဆုိေတာ့ ဇာတ္နိမ့္တယ္။ သာကီဝင္မင္းေတြက အဲဒီကၽြန္မသမီး ကုိ ေကာသလမင္းႀကီးအား ဆက္သဖို႔ရာ သေဘာတူ ဆံုးျဖတ္ၾကပါတယ္။ ဒါနဲ႔ သာကီဝင္မင္းေတြ ဟာ ေကာလမင္းႀကီးထံ ကၽြန္မသမီးကုိ သာကီဝင္ မင္းသမီးဆိုၿပီး ပို႔ေပးလုိက္ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ေကာသလမင္းနဲ႔ ဝါသဘခတၱိယ မင္းသမီးတို႔ အတူေနလာရာက ဝါသဘခတၱိယမင္းသမီးမွာ သားေတာ္တစ္ေယာက္ ဖြားျမင္တယ္၊ သူ႔ရဲ႕နာမည္က ‘ဝိဋဋဴဘ’ လို႔ေခၚတယ္၊ အရြယ္ေရာက္ေတာ့ အိမ္ေရွ႕မင္းသားျဖစ္ခဲ့တယ္။ တစ္ေန႔ ဝိဋဋဴဘ မင္းသားဟာ အဖိုးအဖြားေတြရွိတဲ့ သာကီဝင္မင္းမ်ဳိး ေတြဆီ အလည္သြားမယ္ဆိုၿပီး ေနာက္ပါ စစ္သည္တို႔နဲ႔အတူ ေကာသလတုိင္းကေန သကၠတိုင္းကို လာခဲ့ပါတယ္။

သကၠတိုင္းမွာ အလိုရွိသေလာက္ေနၿပီး ေကာသလတုိင္းကို ျပန္လာခဲ့ၾကရာ နယ္စပ္နား ေရာက္ေတာ့ ပစၥည္းတစ္ခု ေမ့က်န္ခဲ့တဲ့အတြက္ ျပန္ယူဖို႔ရာ အမတ္တစ္ဦးကို ေစခိုင္းလုိက္ပါတယ္။ အမတ္လည္း သကၠတိုင္းဘက္ကို တစ္ဖန္ျပန္လာခဲ့ရပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မေတြက “ ဒီေနရာက ဝါသဘခတိၱယ ကၽြန္မရဲ႕သား ေနခဲ့တဲ့ေနရာပဲ၊ ဒီေနရာက ကၽြန္မသား အိပ္ခဲ့တဲ့ ကုဋင္ပဲ၊ ဒီေနရာက ကၽြန္မသား အနားယူတဲ့ေနရာေတြပဲ” လို႔ ဆဲေရးတုိင္းထြာၿပီး ဝိဋဋဴဘေနထိုင္ခဲ့ တဲ့ေနရာေတြကို ႏို႔ရည္နဲ႔ ေဆးေနၾကတယ္။

ဒါကုိ ပစၥည္းေမ့က်န္ခဲ့လို႔ ျပန္လာယူတဲ့အမတ္က ၾကားခဲ့ရ ျမင္လဲျမင္ခဲ့ရတယ္။ ဒါနဲ႔ အမတ္ဟာ ေမ့က်န္ခဲ့တဲ့ပစၥည္းကို ယူကာ ဝိဋဋဴဘ ရွိရာသို႔ ျပန္လာခဲ့ၿပီး သူျမင္ခဲ့၊ၾကားခဲ့တဲ့အတိုင္း ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ဝိဋဋဴဘ မင္းသားဟာ ၾကားလိုက္ရတဲ့စကားေၾကာင့္ အေဖျဖစ္တဲ့ ေကာသလမင္းကိုလဲသနား၊ မိခင္ျဖစ္တဲ့ ဝါသဘခတၱိယကိုလဲ သနားလွတဲ့အတြက္ “ငါ ဘုရင္ ျဖစ္လို႔ကေတာ့ သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးေတြရဲ႕ လည္ေခ်ာင္းေသြးနဲ႔ ငါ့ပလႅင္ကို ေဆးမယ္” လို႔ ရွက္ေဒါသနဲ႔ အတူ အၿငိဳးအာဃာတေတြ ထားခဲ့တယ္။

ေကာသလမင္းႀကီးနတ္ရြာစံလို႔ ဝိဋဋဴဘမင္းသား မင္းျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ သာကီဝင္ မင္းမ်ဳိးေတြကို တစ္ေယာက္မက်န္သတ္မယ္ ဆုိၿပီး ေကာသလတုိင္း ကေန သာကီဝင္မ်ဳီးေတြရွိရာ သကၠတိုင္းကို စစ္ခ်ီလာခဲ့တယ္။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကလဲ ထုိအေၾကာင္းကို ဥာဏ္ေတာ္နဲ႔ သိျမင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ သကၠတိုင္းရဲ႕ နယ္စပ္အနီးကို ၾကြေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္က ေကာသလတုိင္းဘက္နယ္စပ္အနီးမွာ အရိပ္ေကာင္းတဲ့သစ္ပင္တစ္ပင္ရွိသလို သကၠတုိင္းရဲ႕နယ္စပ္အနီးမွာလဲ အရိပ္က်ဳိးတုိးက်ဲတဲေပါက္ေနတဲ့ သစ္ပင္တစ္ပင္လဲ ရွိတယ္။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က သကၠတုိင္းဘက္မွ အရိပ္ က်ဳိးတိုးက်ဲတဲသာရွိတဲ့ သစ္ပင္ရင္းမွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူေနပါတယ္။

စစ္သည္အလံုးအရင္းနဲ႔ စစ္ခ်ီလာတဲ့ ဝိဋဋဴဘမင္းဟာ နယ္စပ္အနီးေရာက္လာတယ္။ ဘုရားရွင္အား မထင္မွတ္ဘဲ ဖူးေတြ႕လိုက္ရတဲ့အခါမွာ ဆင္ေတာ္ေပၚမွ အသာဆင္းၿပီး ဘုရားရွင္အား ရွိခိုးကန္ေတာ့ပါတယ္။ ဝိဋဋဴဘမင္းက “အရွင္ဘုရား…သီတင္းသံုးေနတဲ့ သစ္ပင္က အရိပ္က်ဳိးတုိး က်ဲတဲျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အရိပ္မေကာင္းပါဘုရား၊ ေဟာဟုိနားက တပည့္ေတာ္ တုိ႔ ေကာသလတုိင္းနယ္စပ္အနီးရွိ အရိပ္ေကာင္းတဲ့ သစ္ပင္မွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူပါလား ဘုရား” လို႔ ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္လိုက္တယ္။

ဘုရားရွင္က “အရိပ္အာဝါသ ေကာင္းတဲ့သစ္ပင္အရိပ္ထက္ မိဘေဆြမ်ဳိးေတြရဲ႕အရိပ္က ပိုၿပီးေအးျမတယ္” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူလိုက္တဲ့အခါ ဘုရင္ ဝိဋဋဴဘ က “ဘုရားရွင္ဟာ သူ႔ေဆြမ်ဳိးမ်ား ေသေၾကပ်က္စီးမွာကို မလုိလားတဲ့အတြက္ ငါ့ကို ပရိယာယ္နဲ႔ေျပာတာေနမွာပဲ” ဆိုၿပီး ဘုရားရဲ႕အလိုေတာ္ကို ဆန္႔က်င္ဘက္ မလုပ္လိုတာနဲ႔ ေကာသလတိုင္းကို ျပန္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ဇာတ္ေၾကာင္းကေတာ့မၿပီးေသးဘူး။ ေျပာလိုရင္းကေတာ့ သစ္ပင္အရိပ္ထက္ ေဆြမ်ဳိးမိဘအရိပ္က ပိုၿပီးေအးျမ တယ္ဆိုတဲ့စကားဟာ ဝိဋဋဴဘမင္းကို ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တဲ့ စကားေတာ္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သိေစခ်င္လို႔ပါ။

တခါ မိဘေဆြမ်ဳိးတို႔ရဲ႕အရိပ္ထက္ မင္း အရိပ္က ပိုေအးျမတယ္…….တဲ့။ ဒါနဲ႔စပ္လို႔ စာခ်စ္သူတို႔ ခရီးတစ္ခု သြားလာတဲ့အခါ သူတစ္ပါးရဲ႕ အႏွိပ္စက္ မခံရေလေအာင္၊ ႏိုင္လိုမင္းထက္ မျပဳလုပ္ႏိုင္ေအာင္၊ မိမိကို ရန္ျပဳမဲ့သူေတြနဲ႔ မေတြ႕ႏိုင္ေအာင္၊ မိမိရဲ႕အသက္အုိးအိမ္စည္းစိမ္ေတြ မဆံုးရံႈးရေလေအာင္၊ လူဆုိး သူခိုးေတြက မထိပါးရဲေအာင္ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ မင္းက ဥပေဒေတြ အာဏာေတြနဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္ေပးႏိုင္တယ္။ မိဘမ်ားက အဲဒီလိုမ်ဳိး ေစာင့္ေရွာက္မေပး ႏိုင္ၾကဘူး။ဒါေၾကာင့္လဲ မိဘမ်ားရဲ႕အရိပ္ထက္ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ မင္းရဲ႕အရိပ္က ပိုမိုေအးျမေစခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။

ေနာက္တစ္မ်ဳိးက ဆရာ့အရိပ္ပါ။ ဆရာသမားဟာလဲ တပည့္သားမ်ားအတြက္ ေအးျမလွတဲ့ အရိပ္တစ္ခုပါ။ ဆရာသမားမ်ားဟာ တပည့္သားမ်ားအား တစ္ဘဝတာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမႈ အတတ္ပညာေတြ ကုိ ေစတနာျပည့္ဝ ႏွလံုးလွလွျဖင့္ သင္ေပးခဲ့တယ္။ အတတ္ပညာမ်ား သင္ေပးၿပီး တပည့္သားတုိ႔ရဲ႕ ဘဝအပူေတြ ကို ေျဖရွင္းေပးခဲ့ၾကတယ္။ ထို႔အတူ စိုးရိမ္ပူေဆြးမႈ၊ငိုေၾကြးမႈ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ စတဲ့ ဘဝမွာ ခါးစပ္တဲ့အရသာေတြကို ခံစားရတဲ့အခါမွာလဲ အပူၿငိမ္းေၾကာင္း အက်င့္ေတြကို လက္ေတြ႕က်က် ညြန္ျပဆံုးမေပးခဲ့တယ္။

 ပီးေတာ့ စာခ်စ္သူတို႔ရဲ႕ ဘဝလမ္းေၾကာင္းေကာင္း ေအာင္၊ ပစၥဳပၸာန္လမ္းေၾကာင္း သံသရာလမ္းေၾကာင္း မတိမ္းေစာင္းရေအာင္ ဆရာသမားမ်ားက ဆံုးမသြန္သင္ နည္းလမ္းထြင္ေပးႏိုင္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ လက္ရွိဘဝတိုးတက္ႀကီးပြားေအာင္၊ သံသရာမွာလဲ ဘဝအဆင့္အတန္း ျမွင့္မားႏိုင္ေအာင္ ဆရာသမားမ်ားက သြန္သင္ဆံုးမေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေတြကို မိဘမ်ား၊ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့မင္းမ်ားက မေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သစ္ပင္၊ မိဘ ၊ မင္းစိုးရာဇာ တို႔ရဲ႕အရိပ္ထက္ ဆရာရဲ႕အရိပ္က ပိုေအးျမေစခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။

ေနာက္အရိပ္တစ္ခုကေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕အရိပ္ေတာ္ပဲျဖစ္တယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕အရိပ္ဟာ အရိပ္ တကာ အရိပ္တို႔ထက္ အသာလြန္ဆံုးအရိပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အပူအားလံုးကို ေအးၿငိမ္းေစႏိုင္ လို႔ပါပဲ။ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔စပ္လို႔….သတၱဝါေတြမွာ အတြင္းပူန႔ဲအျပင္ပူဆိုၿပီး အပူႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။ ေလာဘ ေဒါသ စတဲ့ ကိေလသာအပူကိုေတာ့ အတြင္းပူလို႔ေခၚၿပီး၊ အဆင္း အသံ စတဲ့ ငါးပါးရန္သူကိုေတာ့ အျပင္ပူ လို႔ ေခၚပါတယ္။ သတၱဝါေတြဟာ ဒီအပူႏွစ္မ်ဳိးတို႔နဲ႔ ညွပ္ၿပီး အၿမဲအေလာင္ခံေနၾကရတယ္။ ဘယ္ေလာက္အထိ အပူေလာင္ခံေနရသလဲ ဆိုရင္ ေန႔ေရာ ညဥ္႔ပါ (၂၄နာရီ)စလံုး အပူေလာင္ခံေနရတယ္။

အဆင္းမ်ဳိးစံုရူပါရံုနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါလိုခ်င္စရာေကာင္းတဲ့အဆင္း၊ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့အဆင္း ဆုိတာေတြဟာ အျပင္ပူေတြခ်ည္းပဲ၊ ဒါတင္မဟုတ္ေသးပါ အသံမ်ဳိးစံုသဒၵါရံုနဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါ နားေထာင္ခ်င္စရာအသံေတြ၊ မခံႏိုင္တဲ့့အသံေတြ။ အနံ႔မ်ဳိးစံု ဂႏၶာရံုနဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါ နမ္းရႈခ်င္စရာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာအနံ႔၊ မႏွစ္သက္ႏိုင္တဲ့ အနံ႔ေတြ။ အရသာမ်ဳိးစံု ရသာရံုနဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါ စားခ်င္စရာအရသာ၊ အဝင္ခက္လွတဲ့ အရသာေတြ။ အေတြ႔အထိ မ်ဳိးစံု ေဖာ႒ဗၺာရံုနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါ ႏူးညံ့တဲ့အထိအေတြ႕၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့အထိအေတြ႕ေတြ ဒါေတြအားလံုးဟာ အျပင္ပူေတြျဖစ္တယ္။

ထိုအျပင္ပူေတြ အတိုက္ခံရတဲ့အခါ အတြင္းကအပူမ်ားျဖစ္တဲ့ ေလာဘ စတဲ့ကိေလသာအပူေတြ ထေတာက္ေတာ့တာပဲ။ ဒီလိုနဲ႕ အပူေကာင္ေတြ အပူေကာင္မေတြ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ သားသမီးေျမးျမစ္ဆိုတဲ့ မိသားစုနဲ႔ ေနရတာ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကတယ္ဆိုေပမဲ့ အတြင္းအျပင္ဆုိတဲ့ အပူေတြေၾကာင့္ အပူရုပ္ကို ဟန္လုပ္ၿပီးေနၾကရတာပါ။

တကယ္တမ္း ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္…ဘယ္ေတာ့မွ မေအးဘူး။ သားပူ သမီးပူ မယားပူေတြနဲ႔ အပူတိုက္ အၿမိဳက္ခံေနၾကရတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ပူသလဲဆိုရင္ လူတစ္ေယာက္ဟာ အလြန္ျပင္းတဲ့ ေနပူျပင္ထဲမွာ မီးျပင္းျပင္းနဲ႔ အတိုက္ခံရသလို အပူေတြ ဆင့္ကာဆင့္ကာ အပူခံေန ရပါတယ္။ဒါေၾကာင့္လဲ သတၱဝါေတြဟာ ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာတဲ့ အခြင့္အေရးကုိ မရႏိုင္ၾက ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဥပမာ သစ္ရြက္ကေလးမ်ား မီးေလာင္လုိ႔ရွိရင္ ၿငိမ္ေနတာမရွိဘူး၊ တြန္႔လိန္ေကာက္ေခြသြားတယ္။ ဒီလိုပါပဲ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးအတြက္ အထက္ကလူ ေအာက္ကို စံုဆင္းရတယ္၊ ေအာက္ကလူ အထက္ကို ဆန္တက္ၾကရတယ္။ သတၱဝါေတြဟာ အစားအတြက္ပူ ၊ အဝတ္အတြက္အပူ၊ ေနထိုင္စရာအတြက္ အပူေတြဆင့္ေနတဲ့အတြက္ ဟိုဟိုဒီဒီ သြားလာလႈပ္ရွားေနၾကရတယ္။

ဒါေၾကာာင့္ဘုရားရွင္က မာလုက်ပုတၱသုတၱန္မွာ အတြင္းအျပင္အပူမ်ားၿငိမ္းေစဖို႔အတြက္ ျမင္ရင္ လဲ ျမင္ရံုမွ်ျဖစ္ရမယ္။ ၾကားရင္လဲ ၾကားရံုမွ်ျဖစ္ရမယ္၊ နံရင္လဲ နံရုံမွ် ျဖစ္ရမယ္။ စားေသာက္တဲ့အခါမွာလဲ အရသာသိရံုမွ် ျဖစ္ရမယ္။ ထိတဲ့အခါမွာလဲ အထိေတြ႕ရံုမွ် ျဖစ္ရမယ္ အျခားျဖစ္လာတဲ့အေပၚမွာလဲ သိရံုမွ် ျဖစ္ရမယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ျမင္ရင္ ျမင္တယ္၊ ၾကားရင္ၾကားတယ္၊ နံရင္နံတယ္၊ စားရင္စားတယ္၊ ထိရင္လဲ ထိတယ္၊ သိရင္လဲသိတယ္ လို႔ ရႈမွတ္ေနျခင္းျဖင့္ အပူမွန္သမွ်ကို ၿငိမ္းေအးေစႏိုင္ပါတယ္။


လိုရင္းခ်ဳပ္ေျပာရရင္ အတြင္းပူဆိုတဲ့ ကိေလသာပူေတြ အျပင္ပူဆိုတဲ့ အဆင္းအသံစတဲ့ အာရံုငါးပါးအပူေတြ ၿငိမ္းေအးေအာင္ မိဘမ်ား၊ မင္းစိုးရာဇာမ်ား၊ဆရာသမားမ်ားက မစြမ္းေဆာင္ ေပးႏိုင္ပါ။ ဘုရားရွင္နဲ႔တကြ ဘုရားရွင္ရဲ႕တရားေတာ္ကသာလွ်င္ အပူၿငိမ္းေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပး ႏိုင္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ အရိပ္တကာ့ အရိပ္တို႔တြင္ အေအးျမဆံုးအရိပ္ဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္အရိပ္ပင္ျဖစ္ ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားရင္း ….အားလံုးအပူေတြ ၿငိမ္းေအာင္ တရားေတာ္ အရိပ္ကို ခိုလံႈႏိုင္ၾကပါေစ…

ဦးေကာ