Tuesday, February 10, 2015

ျဖစ္ ပ်က္ ဆိုတဲ့ အသိတရား


ျဖစ္ ပ်က္ ဆိုတဲ့ အသိတရား

ျဖစ္ပ်က္ ဆိုတဲ့ အသိတရား ဟာ တန္ဖိုးအင္မတန္ၾကီးမားပါတယ္။ ဒီ စကားေလးကို ခပ္ေပါ့ေပါ့ ရယ္သြမ္းေသြးျပီး ေျပာတာေလးကို ၾကားမိျပီး အင္မတန္မွ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္မိလို ့ပါ။ စကားၾကမ္းေလးနဲ့ ေျပာရရင္ ပုထုဇဥ္ အရိုင္းအစိုင္းေတြဟာ တရားကိုတရားမွန္းမသိဟာသ ေႏွာျပီးေျပာတတ္ၾကတယ္။

ရယ္စရာလို ့ထင္တတ္ၾကတယ္။ တရားသျဖင္ ့ေသာ္၎။ မတရားသျဖင့္ ေသာ္၎ ရထားတဲ့ စည္းစိမ္းခ်မ္းသာေတြနဲ့ သူတို့ကိုယ္ သူတို ့ အဟုတ္ထင္ျပီး တရားေတာ္ကိုပါ အထင္ေသး အျမင္ေသးစိတ္ေတြထားတတ္ၾကတယ္။ ကံအၾကြင္းအက်န္ေလးကို သံုးေဆာင္ျပီး ခ်မ္းသာ ေနတာကို အဟုတ္မွတ္လို ့ တရားဆိုတာ ေငြေလာက္တန္ဖိုးမရွိဘူးလို ့ ေတြးခ်င္ၾကတယ္။

တရားအေၾကာင္းေရးတာကိုလည္း ရယ္စရာ တစ္ခုလို ့ ထင္ျမင္ေနတယ္။ တရားနဲ့စပ္ဆိုင္ျပီး ေျပာဆိုတာကိုလည္း ဟာသ တစ္ခုလို ျပံုးရယ္ျပီး ဥေပကၡာ ျပဳၾကတယ္။ဒါေၾကာင့္လည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္နဲ ့တကြ အရိယာ သူေတာ္စင္တို ့ဟာ ပုထုဇဥ္ အရိုင္း အစိုင္းေတြကို ဂရုဏာထားလို ့ သနားေတာ္မူၾကတာပါပဲ။

ျဖစ္ျပီးေတာ့ ပ်က္သြားတာပဲ မလား ဆိုတဲ့ စကားကိုရယ္သြမ္းေသြးျပီး ေျပာတာကို ၾကားလိုက္ရတဲ့ ခဏ တရားေတာ္ကို မထီေလးစား ေျပာေလျခင္းလို ့ အလိုမက်တဲ့စိတ္ျဖစ္မိပါတယ္။ တရားမသိတဲ့ အရိုင္းအစိုင္းပါလားလို ့ သနားမိပါတယ္။ သူ ့ရဲ႕ မထင္မွတ္ပဲေျပာလိုက္တဲ့စကားဟာ သူ ့အေပၚမွာ ဓမၼ ရဲ႕ အႏၱရာယ္ ျဖစ္ေစတယ္ ဆိုတာ သူမသိရွာဘူး။

ျဖစ္ပ်က္ ဆိုတာ ခႏၶာ မွာတကယ္ျဖစ္ျပီးတကယ္ပ်က္တာကို  တကယ္ ဥာဏ္နဲ့ ဆင္ျခင္နိုင္ရင္ တန္ဖိုးရွိတဲ ့အသိတရားျဖစ္ပါတယ္။ပါးစပ္က ေျပာရံုနဲ့ ေျပာျပီး ခႏၶာ မွာ ဘယ္ဟာ ျဖစ္လို ့ ဘယ္ဟာ ပ်က္မွန္းမသိရင္ သူသိတဲ့ အသိဟာ အလကားအသိပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ခႏၶာ မွာ ျဖစ္တာ ပ်က္တာကို သိမွ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အသိျဖစ္မွာပါ။

ပုထုဇဥ္ အရိုင္းအစိုင္းေတြဟာ ျဖစ္ပ်က္ ဆိုတဲ့ အသိကို ေငြနဲ့ လဲ လို ့ရရင္ သူမ်ားက ေငြေပးရင္ေတာင္ လဲ ပစ္မယ့္ သူေတြျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဆယ္ဆိုလည္း လဲမွာပဲ။ တစ္ရာဆိုလည္း လဲမွာပဲ။ တစ္သိန္းဆိုရင္ ပိုလို ့ေတာင္ လဲ မယ့္သူေတြပါ။

အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းေတြအတြက္ကေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ ဆိုတဲ့ အသိတရားကို သိန္းတစ္ရာနဲ့လည္း မလဲပါဘူး။ သိန္းေပါင္း ေသာင္းဂဏန္းခ်ီျပီးေပးလည္း လဲ မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ဘာျဖစ္လို ့လဲ ဆိုေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ရဲ႕တန္ဖိုးက ေငြနဲ့လဲလို ့တန္ဖိုးျဖတ္လို ့ မရနိုင္ေအာင္ တန္ဖိုးၾကီးမားတယ္ ဆိုတာ အရိယာေတြပဲ သိပါတယ္။

ခႏၶာ ရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ကို ဥာဏ္နဲ့ သိဖို ့ရာမွာ ေငြနဲ ့၀ယ္လို ့မရနိုင္ဘူး။ မေရမတြက္နိုင္ေသာ ေငြေတြ ပံုေပးျပီး ၀ယ္လည္း မရနိုင္ပါဘူး။ေငြေပါင္းသိန္းေပါင္းေသာင္းခ်ီျပီး မေရမတြက္နိုင္ေသာ ဒါန ကိုျပဳထားသူနဲ့ ခႏၶာ ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္ထားတဲ့သူဟာ ႏွိဳင္းယွဥ္လို ့မရေအာင္ကို တန္ဖိုးျခင္း ကြာျခား သြားပါတယ္။ စားစရာမရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါေစ  ျဖစ္ပ်က္ တခ်က္ျမင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ စၾကာ၀ေတး မင္းထက္ကို ျမင့္ျမတ္ပါတယ္။


မေရမတြက္နိုင္ေသာ ကုန္က်မွ ူေတြနဲ့ ကုသိုလ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ လုပ္ထားလုပ္ထား ေသခါနီး တဲံ့အခါ ေ၀ဒနာ   ခံစားရလို ့ ေဒါသ ျဖစ္မယ္။ ေ၀ဒနာက သက္သာခ်င္လို ့ ေလာဘ ျဖစ္မယ္။ ဘယ္လို ေ၀ဒနာမွန္းမသိ ခံစားေနရပါလားဆိုျပီး ေမာဟ ၀င္မယ္။ အဲ့ဒီ ကိေလသာေတြနဲ့ ေဇာေတြကပ္ျပီးေသရင္ ေလာဘ နဲ့ေသ ျပိတၱာျပည္။ ေဒါသ နဲ့ေသ တိရိစ ၦန္ျပည္။ ေမာဟနဲ့ ေသ ငရဲျပည္။ စသျဖင့္ ေရာက္ရလိမ့္မယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ေဟာခဲ့သလို အရိယာသူေတာ္ေကာင္း အေပါင္းတို့ ကလည္း ေဟာခဲ့ ျပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ လူ အေယာက္ တစ္သိန္းေသလို ့ လူတစ္ေယာက္ ျပန္မျဖစ္ဘူး တဲ ့။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္တိုင္က ေျပာတာကို မယံုဘူးဆိုရင္ေတာ့လည္း ဘာမွ ေျပာစရာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာရသလဲဆိုတာ အရွင္းၾကီးပါ။ ေသခါနီး မွာ ေ၀ဒနာ ခံစားရရင္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ေ၀ဒနာေၾကာင့္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ေတြ ၀င္ျပီးေသၾကလို ့ပါပဲ။

အရိယာသူေတာ္ေကာင္းေတြကေတာ့ ေလာဘ ၀င္၀င္ ေဒါသ ၀င္၀င္ ေမာဟ ၀င္၀င္။ ေလာဘ ကိုေလာဘမွန္း သိတယ္။ ငါ သက္သာခ်င္တယ္လို ့မျဖစ္ဘူး။ သက္သာရင္ေတာ ့ ေကာင္းမွာပဲလ႔ို ေတြးေတာ့ေတြးတယ္။ ငါ ဆိုတဲ့ ဒိဌိ မပါဘူး။ မသက္သာတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးပဲေလ လို ့ေတြးတယ္။

ေ၀ဒနာ ဆိုးၾကီးကိုခံစားေနရပါလားလို ့ေတြးျပီး ငါ့က်မွ ျဖစ္ရေလျခင္းလို ့ မေတြးဘူး။ ငါ ဆိုတာ မပါဘူး။  ဒီေ၀ဒနာ ေတာ္ေတာ္ဆိုးပါလားလို ့ေတြးေတာ့ေတြးမယ္။ခႏၶာ ရွိျခင္းေၾကာင့္ ခႏၶာ ရဲ႕ အိုျခင္းသေဘာနာျခင္း သေဘာပါပဲလို ့ေတြးတယ္။ အေတြ းျခင္းကိုမတူတာပါ။ေဒါသ ကိုေဒါသမွန္း သိတယ္။

ေမာဟ ကိုေမာဟမွန္း သိတယ္။ ဒါ ေအာက္မဂ္ႏွစ္ပါးကိုရထားျပီးတဲ့ ေသာတာပန္နဲ့ သကဒါဂါမ္ အရိယာေတြမွာ ျဖစ္နိုင္ေသးတဲ့ ေသခါနီး ကိေလသာေတြျဖစ္ပါတယ္။ အရိယာ ျဖစ္ေလေသာ ေၾကာင့္ ငါ ဆိုတဲ့ ဒိဌိ ကို ပယ္သတ္ျပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေအာက္ သံသရာကို လည္ပတ္စရာ မရွိေတာ့ပါဘူး။

ပုထုဇဥ္ အရိုင္းအစိုင္းေတြ အတြက္ကေတာ့ သိန္းေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ မေရမတြက္နိုင္ေအာင္ လွူဒါန္းေပးကမ္းေသာ္လည္း ေသခါနီး ေ၀ဒနာ ခံစားတဲ့အခါ ငါ ဒါန ေတြ အမ်ားၾကီးျပဳပါရဲ႕နဲံ ငါ ့က်မွ
ဘာလို ့ဒီလိုျဖစ္ရတာလဲ ဆိုတဲ့အေတြးေတြ ၀င္တတ္ပါတယ္။ေ၀ဒနာ က လြတ္ေျမာက္ခ်င္တဲ့ ေလာဘ၊ ေ၀ဒနာကိုမခံစားနိုင္တဲ့ ေဒါသ စသျဖင့္ ျဖစ္ေပၚျပီး ေသပြဲ ၀င္၊ အပါယ္ေလးပါးကို သံသရာလည္ရပါတယ္။

ေသခါနီး ခံစားရတဲ့ေ၀ဒနာ ဆိုးေၾကာင့္ ေလာဘ နဲ့ေသျပီးျပိတၱာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပဳခဲ့တဲ့ ဒါန အားေလး ေကာင္းလြန္းေတာ့ ျပိတၱာ ျဖစ္တာေတာင္ အလြန္ တရာေခ်ာေမာလွပတဲ့ျပိတၱာ ျဖစ္ရတယ္။ ကာမဂုဏ္အာရံုေတြ ခံစားရတယ္။ ဒါက ကုသိုလ္ရဲ႕ အေထာက္အပံေတြေပါ့။ တိရိစၦာန္ျဖစ္ရင္လည္း ဆင္ျဖဴေတာ္တို့လို  ေရႊနဂါးတို ့လို အကုသိုလ္ မွာ ကုသိုလ္ေလးေႏွာျပီး သူတစ္ပါးထက္ေတာ့သာလြန္တာေပါ့။

အကယ္၍မ်ား ပုထုဇဥ္ အရိုင္းအစိုင္းေပမယ့္ ခႏၶာ ငါးပါးအေၾကာင္းေလး ေလ့လာထားျပီး ခႏၶာ ရဲ႕ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းကို ရွ ူမွတ္ဖူးလို ့ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တယ္ ဆိုတာေလး ကိုေလ့လာခဲ့ ဖူးပါတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေသခါနီး ေ၀ဒနာ ခံစားရတဲ့အခ်ိန္မွာ သတိလက္လြတ္နဲ့ေလာဘေတြ ေဒါသ ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ၀င္ေနပါေစ ျဖတ္ခနဲ့ သတိရျပီး ခႏၶာ ရဲ႕ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းေလးပါလားလို ့ ျဖစ္ပ်က္ေလး တစ္ခ်က္ေလာက္ အသိ ၀င္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေနာက္ ဘ၀ ဆိုတာ အပါယ္ သံသရာ မျဖစ္ပဲ သုဂတိဘံုမွာ စံရမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

ဒီ အသိ တရား ဟာ ေပါ့ေပါ့ တန္တန္ သိထားရမယ့္ အသိတရားမဟုတ္ဘူး။ တကယ္ေလးေလး နက္နက္ သိထားရမယ့္ အသိတရားတခုပါ။ ပုထုဇဥ္ အရိုင္းအစိုင္းေတြ အတြက္ ေသခါနီးမွာ အဲ့ဒီ အသိေလး ၀င္ဖို ့ သိတ္ကိုအေရးၾကီးလွပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ အရိုင္းအစိုင္းဆိုတာ ကိေလသာ တစ္ပါးမွ မပယ္ရေသးသူမွန္သမွ် အရိုင္းအစိုင္းေတြၾကီးူပါပဲ။ သူ ့မွာ ငါဆိုတဲ့ အားၾကီးတဲ့ သကၠာယ ဒိဌိၾကီးက ၾကီးစိုးေနလို ့ အရိုင္းအစိုင္းပဲ ျဖစ္ေနတာပါ။

ကုသိုလ္ေတြ အမ်ားၾကီး ျပဳလုပ္ထားပါလွ်က္နဲ့ အပါယ္သံသရာ မွာက်င္လည္ရတယ္ ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ကိုနစ္နာ တဲ့ကိစၥပါ။  ကုသိုလ္ လုပ္ပါလွ်က္ နဲ ့ ကုသိုလ္ အက်ိုးေပးကိုမခံစားရတာ ဒိဌိေၾကာင့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ငါ လွ ူတယ္ ဆိုတဲ့ အစြဲဟာ အကုသိုလ္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိျပီး  လဴွလိုက္ ရတယ္ ဆုိတာကိုပဲ စိတ္က ခံစားမွသာ ကုသိုလ္ အျပည့္အ၀ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကိုသိထားဖို့ အေရးၾကီးပါတယ္။

ျဖစ္ပ်က္ ဆိုတဲ့အသိတရားကို ဆင္ျခင္နိုင္ရင္ သိနိုင္ရင္  သိန္းေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ လွဴဒါန္းထားတဲ့ သူထက္သာလြန္ျမင့္ျမတ္တယ္ဆိုတာ  ခ်စ္ခင္လွစြာေသာ ဘေလာ့ဂါ ေမာင္ႏွမမ်ားႏွင့္တကြ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္အေပါင္းတို ့ကို အသိတရားတခု မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။

ျဖစ္ပ်က္တို ့ရဲ႕ အဆံုးျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ ကို အေရာက္လွမ္းနိုင္ၾကပါေစ

*****တတိယေျမာက္သမီးေတာ္*****