စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ဘယ္လိုေနမလဲ
တစ္ခါတုန္းက ကႆပဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူတဲ့အခါ ၾကြင္းက်န္တဲ့
ဓာတ္ေတာ္ေတြကို ဌာပနာျပီး ေရႊေစတီတည္ပါတယ္။ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာက ပရိသတ္အေပါင္းကလည္း ပန္းနံ့သာေတြနဲ့
ေရႊေစတီကို ပူေဇာ္ၾကပါတယ္။ ပန္းေတြနဲ့ ပူေဇာ္ပြဲမွာ မထင္ရွားတဲ့ အမ်ိဳးသားေလး တစ္ေယာက္လည္း
ပါပါတယ္။
ပန္းပူေဇာ္တဲ့သူေတြ ျပန္သြားတဲ့အခါ အမ်ိဳးသားငယ္က ပန္းတင္လွဴထားတာေတြ
မညီမညာ ျဖစ္ေနတာေတြ ့ရတဲ့အတြက္ ၾကည့္လို့ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ျပီးျပန္ပူေဇာ္ပါတယ္။ ဒါတင္
မကပါဘူး။ သူမ်ားလွဴခဲ့တဲ့ပန္းေတြကို ျပန္ျပဳျပင္ျပီး ပူေဇာ္ ျပီး အဲဒီပူေဇာ္မွဳကို
ပဲ အာရံုျပဳျပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ ကို ပြားပါတယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတဲ့အခါ
စိတ္က ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ျပဳထားတဲ့ေကာင္းမွုကို ႏွလံုးသားထဲမွာ ထည့္ထား လိုက္ပါတယ္။
သက္တမ္းေစ့လို့ကြယ္လြန္တဲ့အခါ မညီမညာျဖစ္ေနတဲ့ ပန္းေတြ ကို ျပန္ျပဳျပင္ျပီး
ပူေဇာ္ခဲ့ရတဲ့ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ တာ၀တိ ံသာနတ္ ျပည္မွာ သုနိကၡိတၱနတ္သားရယ္လို့ ျဖစ္ရပါတယ္။
ျမန္မာလိုေျပာရင္ ေတာ့ “ေကာင္းေကာင္းထား”ပါ။ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ၾကီးသလို အျခံအရံ ေတြလည္းမ်ားစြာရပါတယ္တဲ့။
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူတဲ့အခါ ရွင္မဟာေမာဂၢ လာန္
မေထရ္ျမတ္ တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္ကို ေရာက္လာျပီး ဘယ္လိုကုုသိုလ္ေတြျပဳခဲ့လို့ ဒီစည္းစိမ္ေတြရတာလဲလို့
ေကာင္း ေကာင္းထားနတ္သားကို ေမးေတာ္မူပါတယ္။ ဒါေတာ့နတ္သားက ”တပည့္ေတာ္ဟာ ေရႊေစတီမွာ
ဖရိုဖရဲ မညီမညာ တင္ထားတဲ့ပန္းေတြကို ၾကည့္လို့ေကာင္းေအာင္ ၾကည္ညိဳ ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ျပဳျပင္ျပီး
ပူေဇာ္ခဲ့ပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီကုသိုလ္ ေၾကာင့္ ဒီနတ္စည္းစိမ္ေတြကို ခံစားေန ရတာပါဘုရား”
လို့ ျပန္ ေလွ်ာက္္ျပပါတယ္။
အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္က လူ ့ျပည္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ဒီအ ေၾကာင္းကို
ျမတ္စြာဘုရားကို ျပန္ေလွ်ာက္ၾကပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ရွင္ကလည္း ဒီအေၾကာင္းကိုပဲ လူပရိတ္သတ္ကို
ျပန္ေဟာျပေပးေတာ္ မူပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ တရားကို နားၾကားရတဲ့ ပရိတ္သတ္ေတြဟာ သုနိကၡိတၱနတ္သားကို
အားက်ျပီး “ ငါတို့လည္း သုနိကၡိတၱနတ္သား လို ပိုက္ဆံကုန္စရာမလိုဘဲ သူမ်ားလွဴတဲ့ပန္းကို
ၾကည္ညိဳဘြယ္ျဖစ္ ေအာင္ျပန္ျပဳျပင္ပူေဇာ္ရင္ နတ္စည္းစိမ္ကို ရလိမ့္မယ္” လို့ ႏွလံုးသြင္း
ျပီး ေစတီေတာ္ကို ေရာက္တဲ့အခါ သူမ်ားတင္လွဴျပီးသားပန္းေတြကို ၾကည္ညိဳဘြယ္ ျဖစ္ေအာင္
ျပဳျပင္ျပီး ျပန္ပူေဇာ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီကုသိုလ္ ေၾကာင့္ပဲ သူတို့လည္း နတ္ျပည္ ေရာက္ၾကရပါတယ္တဲ့။
(၀ိမာန၀တၳဳအ႒ကထာ၊ သုနိကၡိတၱ၀တၳဳ)
ေရာက္တဲ့အရပ္မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္လိုက္ပံုေလးကို
သေဘာက်လို့ ဒီ၀တၳဳေလးကို ထုတ္ျပလိုက္ တာပါ။ ပင္ကိုအားျဖင့္ သူ ့ရ့ဲစိတ္ကေလးကကို မွန္ေနလို့ပါ။
ပန္းေတြျပဳ ျပင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ပန္းပိုင္ရွင္ေတြကို အျပစ္တင္တဲ့ စိတ္လည္းရွိမေန ခဲ့ပါဘူး။
လူငယ္စကားနဲ့ ေျပာရရင္ ဆရာၾကီးလုပ္ခ်င္ တဲ့စိတ္ရွိမေန ခဲ့ပါဘူး။ တကယ့္ကို စိတ္ထားျဖဴျဖဴေလးနဲ့
လုပ္ခဲ့တာပါ။ ျပီးေတာ့ ပိုက္ ဆံလည္းမကုန္ခဲ့ပါဘူး။ ကုသိုလ္မ်ားရခ်င္တဲ့သူအတြက္ေတာ့
အျမဲကို လြယ္ေနေတာ ့တာပါ။
ေစတီကေန အိမ္ျပန္လာတဲ့အခါ သူ ့ရဲ့ေျခလွမ္းတိုင္းမွာ ဘယ္ ေလာက္စိတ္ခ်မ္းသာေနမယ္ဆိုတာ
ေတြးၾကည့္တဲ့သူေတာင္ စိတ္ခ်မ္း သာရတာပါ။ စာေရးသူကစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ေနတဲ့သူဆို သိပ္အားက်တာပါ။
စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ဘယ္လိုေနမလဲ…?။ တခိ်ဳ ့က်ေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ ့က်ေတာ့
စိတ္မ ခ်မ္းသာၾကပါဘူး။ အေျဖကေတာ့ တိုတိုပါပဲ။ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ကိန္းေနရင္
စိတ္ဆင္းရဲ ရပါတယ္။ ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ ကုသိုလ္စိတ္ေတြ ကိန္းေနရင္ စိတ္ခ်မ္းသာရပါ တယ္။
တစ္ခါတေလ စိတ္ခ်မ္းသာေနျပီဆိုရင္ ကိုယ့္ရင္ထဲကို ျပန္အာရံု ၾကည့္လိုက္ပါ။
ကုသိုလ္စိတ္ေတြ ကိန္းေနတာ ေတြ ့ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါနနဲ့ ယွဥ္တဲ့ကုသိုလ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေ၀ယ်ာ၀စၥပရဟိတနဲ့ယွဥ္တဲ့
ကုသိုလ္ပဲျဖစ္ ျဖစ္ ကုသိုလ္တစ္ခုခုကိန္းေနလို့ပါ။ ဒီလိုပါပဲ။ စိတ္ဆင္းရဲေနရျပီဆိုရင္လည္း
အကုသိုလ္စိတ္တစ္ခုခု ကိန္းေနလို့ပါ။ ေဒါသပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဣႆာမစၦရိယပဲျဖစ္ျဖစ္ အကုသိုလ္
စိတ္တစ္ခုခု၀င္ေနတာ ေတြ ့ရပါလိမ္႕မယ္။
တကယ္လို႔ စိတ္ဆင္းရဲေနလို႔ ကိုယ့္ရင္ထဲကို သတိနဲျပန္ၾကည့္ လို႔
အကုသိုလ္စိတ္တစ္ခုခု ကိန္းေနတာ ေတြ႕ရရင္ “ ဒီအကုသိုလ္ စိတ္ကေလးေၾကာင့္ ငါစိတ္ဆင္းရဲေနတာပဲ”
ဆိုျပီး ဆင္ျခင္လိုက္ပါ။ ျပီးရင္ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ ဣရိယာပုထ္နဲ႔ ေသခ်ာထိုင္ျပီး ကိုယ့္ရင္ထဲက
အကုသိုလ္စိတ္ကေလးကို စိတ္နဲ႔ပဲ ျပန္ၾကည့္ေနလိုက္ပါ။ ျဖစ္ေနတဲ့ အကုသိုလ္စိတ္ကေလးကို
စိတ္နဲ့ပဲျပန္သိေနလိုက္ပါ။ တစ္မိနစ္ပဲျဖစ္ ျဖစ္၊ ႏွစ္မိႏွစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သံုးမိနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္
ငါးမိနစ္-ဆယ္မိနစ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အခ်ိန္ကေလး ယူျပီး ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ကေလးကို
သတိ ကပ္ျပီး သိေနလိုက္ပါ။
သိပါ သိပါမ်ားလာရင္ ထြက္သြားပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိပါ တယ္။
ကိုယ္ရင္ထဲေရာက္ေနတဲ့ အကုသိုလ္က သိပ္ျပီးၾကီးူေနရင္ ေတာ့ အခ်ိန္ကေလးေတာ့ ယူေပးရပါမယ္။
သိပါ မ်ားမ်ားလာရင္ ေတာ့ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ေလ်ာ့သြားပါ လိမ့္မယ္။ ဒါက စိတၱာႏုပႆနာေခၚတဲ့
၀ိပႆနာနဲ့ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ပယ္ ထုတ္ပစ္လိုက္တာပါ။
ကိုယ့္ရင္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္တစ္ခု၀င္လာရင္ အဲဒီအကုသိုလ္ စိတ္ကို
ဉာဏ္နဲ႕ စိုက္ၾကည့္တဲ့ အလုပ္ကို ေသခ်ာ ထံုုထားလိုက္ပါ။ ၾကာ လာရင္ ကိုယ္ေမွ်ာ္လင့္တဲ့
စိတ္ခ်မ္းသာမွဳေလးေတြ ေရာက္လာပါလိမ့္ မယ္။ ကိုယ္က ၀ိပႆနာနဲ့ အဆင့္ျမင့္ျမင့္ မပယ္ႏို္င္ေသးဘူးဆိုရင္
ေတာ့ ျဖစ္ေနတဲ့ အကုသိုလ္ ကေလးကိုပဲ စိုက္ၾကည့္ျပီး “ အကုသိုလ္ ဆိုတာ မေကာင္းဘူး၊ စိတ္ကိုလည္းပူေလာင္ေစတယ္၊
ရုပ္ကိုလည္း ပူေလာင္ေစတယ္” လို႔ထပ္ကာထပ္ကာေလး ဆင္ျခင္ေပးေနလိုက္ပါ။ ကိုယ့္ရဲ့ဆင္ျခင္မွဳကို
အသိဉာဏ္က လက္ခံသြားျပီဆိုရင္ ျဖစ္ေနတဲ့ အကုသိုလ္ေလးက ထြက္သြား တာမ်ားတယ္။
ဆင္ျခင္ေပမယ့္ အသိဉာဏ္ပိုင္းက လက္မခံေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ အကုသိုလ္က
မထြက္ေသးပါဘူး။ ဆင္ျခင္မွဳေတြမ်ားလာတဲ့အခါ အသိ ဉာဏ္ပိုင္းက လက္ခံသြားတဲ့အခါမွာေတာ့
အကုသိုလ္ေလးက မေန၀ံ့ ေတာ့ပါဘူး။ ထြက္ကိုထြက္သြားရေတာ့တာပါ။ ဆင္ျခင္တဲ့ေနရာမွာ “ ဘယ္သူေတြ
ဘယ္တုန္းက ဘယ္လိုျပဳခဲ့ လို႔ ဘယ္လိုဆိုးက်ိဳးေတြ ေပးသြားတာ” စသည္ျဖင့္ ကိုယ္လက္ေတြ႔
ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရတာေလးေတြနဲ႔ယွဥ္ျပီး အကုသိုလ္ရဲ့အက်ိဳးအျပစ္ကေလး
ေတြကို ေပၚႏိုင္သမွ် ေပၚေအာင္ပံုေဖာ္ျပီး ကိုယ္ဆင္ျခင္တတ္သလို ဆင္ျခင္လို့လည္းရပါတယ္။
ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ၾကား ဖူးထားတဲ့ အကုသိုလ္ ဆိုးက်ိဳး၀တၳဳဇာတ္လမ္းေတြကို အာရံုျပဳျပီး
ဆင္ျခင္လို႔လည္းရပါတယ္။
အဓိကကေတာ့ ဒီအကုသိုလ္စိတ္ကေလးေၾကာင့္ ကိုယ္စိတ္ ဆင္းရဲေနရတယ္ဆိုတာ
ေသခ်ာ သိထားဖို႔ပါပဲ။ သိထားျပီး ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဒီအကုသိုလ္စိတ္ကေလးကို မလို လားဘူးဆိုရင္
ဆင္ျခင္ျပီးပဲ ပယ္ပယ္၊ ၀ိပႆနာမွတ္ျပီးပဲ ပယ္ပယ္ ပယ္လို႔လြယ္သြားတာမ်ားပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္။
အကုသိုလ္ပယ္ပံုနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ အေလ့ အထံုနည္းေနေသးတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သူမ်ားထက္ပိုျပီး ထပ္ကာ
ထပ္ ကာေလး ဆင္ျခင္ ဆင္ျခင္ သိသိေပး ေနရပါမယ္။ အေလ့အက်င့္လုပ္ ပါမ်ားလာရင္ အလုပ္က သင္သြားတာမ်ားပါတယ္။
ဆင္ျခင္လို႔ သိလို႔ အကုသိုလ္ေလးထြက္သြားတဲ့အခါ ေနာက္ ထပ္ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲဆိုေတာ့
ကုိယ္ရင္ထဲမွာ ကုသိုလ္စိတ္ ကေလးတစ္ခု ေရာက္လာေအာင္ လုပ္ရပါတယ္။ အလြယ္ဆံုးနည္း ကေတာ့
အရဟံဂုဏ္ေတာ္ေလးကို ထပ္ကာထပ္ကာ ပြားေနလို္က္မယ္ ဆိုရင္လည္း အလြယ္တကူ ကုသိုလ္စိတ္ကေလး
၀င္လာတာပါ။
အရဟံ =ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္မူထိုက္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
အရဟံ =ကိေလသာ ကင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
အရဟံ =စိတ္ကြယ္ရာအရပ္၌ပင္ မေကာင္းမွဳကို ျပဳေတာ္မမူ ေသာျမတ္စြာဘုရားလို႔
ထပ္ကာ ထပ္ကာေလးပြားေနလိုက္ပါ။
ဒါမွမဟုတ္ အိမ္မွာရွိတဲ့ ဘုရားကို ေရကပ္တာ၊ ပန္းကပ္တာေတြ လုပ္လိုက္ရင္လည္း
ရပါတယ္။ လက္ေတြ႕အသံုးခ်ၾကည့္လို႔ ကိုယ္ေမွ်ာ္လင့္သလို ျဖစ္သြားျပီဆို ရင္ သိပ္ေပ်ာ္ရတာပါ။
ေနာင္ အကုသိုလ္စိတ္ကေလး ၀င္လာလို႔ စိတ္ ဆင္းရဲေနရတဲ့အခါ ပယ္ထုတ္ရမွာ ၀န္မေလးေတာ့ပါဘူး။
၀င္လာတဲ့ အကုသိုလ္ကို ပယ္နည္းေတြက စာမွာအမ်ားၾကီးရွိေန တာပါ။
နည္းအမ်ားၾကီးထဲက ကိုယ့္အတြက္လြယ္တဲ့ ႏွစ္နည္းေလာက္ ကိုလက္ကိုင္ထားလိုက္ရင္ ရပါျပီ။
အကုသိုလ္၀င္လာတဲ့အခါ ကိုယ့္အ တြက္လြယ္တဲ့ ကိုယ္လက္ကိုင္ထားတဲ့နည္းနဲ႔ ပယ္ပယ္ ထုတ္ထုတ္
သြားဖို႕ပါပဲ။ ၀င္လာတဲ့ အကုသုိုလ္ကို မပယ္ဘဲမခြာဘဲ ဒီအတိုင္းထား လိုက္ရင္အကုသိုလ္က
တိုးတိုးပြားပြား လာတာမ်ားပါတယ္။ ကိုယ့္ရင္ ထဲမွာ အကုသိုလ္တိုးေလ တိုးတိုးျပီး စိတ္ဆင္းရဲရေလေလပါပဲ။
လူတစ္ေယာက္ရဲ့ ဘ၀မွာ ကုသိုလ္နဲ႔ အကုသိုလ္မွာ အကုသိုလ္ မျဖစ္ဖို႕က
ပထမဦးစားေပးပါ။ ကုသိုလ္ျဖစ္ဖို႔က ဒုတိယဦးစားေပးပါ။ ဆိုလိုတာက ကုသိုလ္မျဖစ္ရင္ ေနပါေစ၊
အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ အထူးေစာင့္ထိန္းရမွာပါ။
အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တဲ့အခါ စိတ္ဆင္းရဲရပါတယ္။ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တဲ့အခါ
စိတ္ခ်မ္းသာရပါတယ္။ ဒီေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ရျခင္းရဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ဘာလဲ၊ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ရျခင္းရဲ့
အေၾကာင္းရင္းက ဘာလဲ။ စာေပအရ ေျပာရရင္ေတာ့ အေယာနိေသာ မနသိကာရျဖစ္ရင္ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ပါတယ္။
ေယာနိေသာ မနသိကာရျဖစ္ရင္ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာလိုေျပာရင္ေတာ့ ႏွလံုးသြင္းမွားရင္ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ပါ
တယ္။ ႏွလံုးသြင္းမွန္ရင္ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကိုေထာက္ျပီး ကုသိုလ္စိတ္၊ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ျခင္းဟာ
ကိုယ့္အေပၚမွာပဲ အဓိကက်ေနပါတယ္။
ပတ္၀န္းက်င္က တစ္စံုတစ္ေယာက္က ဘယ္ေလာက္ပဲ ေဖာက္ ျပန္တဲ့အမွဳအရာ
ျပေနဦးေတာ့ ကိုယ့္မွာေယာနိေသာမနသိကာရ ရွိေန ရင္ အကုသိုလ္စိတ္မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ေအးေဆးပါပဲ။
လူသံုးေယာက္ရွိပါတယ္။ ပထမတစ္ေယာက္က ပင္ကိုယ္ပါရမီဓာတ္ခံသိပ္အားေကာင္းပါ
တယ္။ ဘယ္အာရံုဆိုးနဲ႔ပဲေတြ႕ေတြ႕ ႏွလံုးသြင့္မွန္ေနတဲ့အတြက္ သူ႔ကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ျပံဳးျပံဳး
ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ပါ။ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ေတြ႔ဖူးၾကမွာပါ။
ဒုတိယတစ္ေယာက္က်ေတာ့ ပင္ကိုယ္ဓာတ္ခံအားနည္းေနတဲ့အ တြက္ အာရံုဆိုးတစ္ခု
ေတြ႔လိုက္ရတဲ့အခါ ႏွလံုးသြင္းမွားျပီး အကု သိုလ္စိတ္က တန္းကနဲ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
သူကႏွလံုးသြင္းမွားတာကို ခ်က္ခ်င္းသိျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ႏွလံုးသြင္းမွန္ေအာင္ ျပန္ျပီး
ျပဳျပင္ဆင္ျခင္ျပီး ယူပါတယ္။ ႏွလံုးသြင္းမွားမႈေၾကာင့္ အကုသိုလ္စိတ္ေတြေတာ့ ျဖစ္လိုက္ပါ
တယ္။ ျဖစ္ေပမယ့္ ျပန္ျပဳျပင္ယူလိုက္ေတာ့ အကုသိုလ္စိတ္ဟာ ရင္ ထဲမွာ အခိုက္အတန့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျဖစ္ေက်ာရွည္မေနေတာ့ပါဘူး။
တတိယတစ္ေယာက္က်ေတာ့ အာရံုဆိုးတစ္ခုကို ေတြ႔လိုက္ရတဲ့အခါ ႏွလံုးသြင္းမွားမႈေၾကာင့္
အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ၀င္လာပါတယ္။ ကိုယ့္ႏွလံုးသြင္းမွားလို႔ အကုသိုလ္စိတ ္ျဖစ္ေနတာကို မသိေတာ့
ဘဲ တစ္ဖက္က အာရံုဆီကိုပဲ စိတ္ကေရာက္ေရာက္ေနျပီး အကုသိုလ္ စိတ္ေတြခ်ည္း ဆက္ကာ ဆက္ကာ
ျဖစ္ေနေတာ့တာပါ။
“ သူက ငါ့ကို ဘယ္လိုေျပာလို္က္တာ၊ ငါကလည္း ဘယ္လိုျပန္ ေျပာလိုက္တာ၊
အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူက အကၤ် ီပန္းေရာင္ေလး၀တ္ထား တယ္၊ ငါက ေလွကားလက္တန္းေလးကို ကိုင္ထားတယ္”
စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္သမွ်ေတြကို အေသးစိတ္ျပန္ျမင္ေယာင္ျပီး ထပ္ကာ ထပ္ကာ ေတြးေတြးျပီး
ခံစားေနေတာ့တာပါ။ ဒီလိုပါပဲ ေနာက္ရက္ေတြမွာလည္း ေတြးခ်ိန္ေရာက္လာတာနဲ့ “သူက ငါ့ကို
ဘယ္လိုေျပာလိုက္တာ” စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သမွ်ကို ျပန္ေတြးေတာ့တာပါ။ ျဖစ္စတုန္းက ဒီေလာက္မဟုတ္ေပမယ့္ေတြးပေတြးပါ
မ်ားမ်ားလာေတာ့ အေတြးက အကုသိုလ္စိတ္ကို ပိုပိုတိုးတိုးသြားေစေတာ့တာပါ။
ၾကာလာေတာ့ အာရံုဆိုးတစ္ခုေတြ႔လို႔ မေက်နပ္စိတ္ကို ျပန္ျပန္ ေတြးတတ္တဲ့
အထံုက ကိုရီးယားကားစြဲသလို စြဲသားေတာ့တာပါ။ ေအးေအးေဆးေဆး အနားယူရမယ့္ အခ်ိန္မွာေတာ့
အေတြးက အား ထုတ္စရာမလိုဘဲနဲ႔ ေပၚလာေတာ့တာပါ။ ဒီေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲရျပန္ေရာ။ ကိုယ္က ေတြးေတြးျပီး
စိတ္ဆင္းရဲေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဟိုတစ္ဖက္ သားက သိေတာင္သိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူသံုးမ်ိဳးထဲမွာ
ကိုယ္က ပထမအမ်ိဳးအစားထဲမွာ မပါရင္ေတာင္ စိတ္ကို ျပန္ျပဳျပင္ယူတဲ့ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားထဲမွာ
ပါေအာင္ေတာ့ ၾကိဳး စားရပါမယ္။
တကယ္လို႔ တတိယအမ်ိဳးအစားထဲမွာပါတယ္ ဆိုရင္လည္း ဘာ မွအားငယ္စရာမလိုပါဘုး။
ဘယ္ကိစၥပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလ့က်င့္ယူရင္ ရတာပါပဲ။ အေလ့အက်င့္မ်ားလာတဲ့အခါ ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားထဲမွာ
၀င္လာ မယ္။ ေနာက္ဆက္ေလ့က်င့္တဲ့အခါ ပထမအမ်ိဳးအစား ထဲမွာေတာင္ မယံုၾကည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္
၀င္သြားေတာ့တာပါ။
အဲဒီအထံုပါရမီဓာတ္ဟာ ေနာက္ဘ၀အထိပါ ဆက္ပါသြားေတာ့ မွာပါ။ ၀င္လာတဲ့အကုသိုလ္ကို
ပယ္တတ္သလို ပယ္ပယ္ျပီး ႏွလံုးသြင္း မွန္ေအာင္ေနမယ္။ ကုသိုလ္ေလးေတြ ဆက္ကာဆက္ကာ ျပဳျပဳေပးျပီး
ေနသြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ဆင္းရဲလည္း ခဏသာ စိတ္ဆင္းရဲျပီး ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကေလးက အခ်ိန္မ်ားမ်ား
စိတ္ခ်မ္းသာေနေတာ့မွာပါ။
အဲဒီစိတ္ခ်မ္းသာတဲ့စိတ္ကေလးနဲ့ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ ျဖစ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့……။
ဒါကအကုသိုလ္စိတ္၀င္လို့ သိပ္စိတ္ဆင္းရဲေနတဲ့ သူအတြက္ ေျပာတာပါ။ အဲဒီေလာက္လည္း ကိုယ္က
အကုသိုလ္စိတ္မ၀င္ဘူး။ အဲဒီေလာက္လည္း အရမ္းကာေရာ စိတ္ဆင္းရဲမေနဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကေလး
အျမဲျငိမ္းေအးေနခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ နည္းတစ္ မ်ိဳးနဲ႔ ထံုပြားၾကည့္ ရေအာင္ပါ။
ဆက္ပါဦးမည္..........
ေတာသား
ရေ၀ႏြယ္ – အင္းမ ( ျဖစ္ျပီးတဲ႕အကုသိုလ္ ဘယ္လိုပယ္မလဲ )