ဒုလႅဘ (ေတြ႔ၾကံဳရခဲေသာ)
ပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္မ်ိဳး
# ေလာကမွာ ရခဲ(ေတြ႔ခဲ)တဲ့
ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္(မ်ိဳး)ဦးရွိပါတယ္။ ဒုလႅဘ ပုဂၢိဳလ္တဲ့ တန္ဘိုးၾကီးျပီးရွားပါးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လို႔ဆိုရမွာပါပဲ။အဲဒီပုဂၢိဳလ္
ႏွစ္ မ်ိဳးကေတာ့-
(၁) ပုဗၺကာရီ -------- ေရွးဦးစြာ ေက်းဇူးျပဳသူ
(၂) ကတညဴတကေ၀ဒီ -- သူျပဳဖူးတဲ့ ေက်းဇူးကို သိနားလည္ျပီး ေဖာ္က်ဴးေပးဆပ္သူ။
(၁) ပုဗၺကာရီ -------- ေရွးဦးစြာ ေက်းဇူးျပဳသူ
(၂) ကတညဴတကေ၀ဒီ -- သူျပဳဖူးတဲ့ ေက်းဇူးကို သိနားလည္ျပီး ေဖာ္က်ဴးေပးဆပ္သူ။
# ပုဗၺကာရီ - ေရွးဦးစြာ
ေက်းဇူးျပဳသူဆိုတာကမိဘနဲ႕သားသမီး။ ဆရာနဲ႕ တပည့္။ ၾကီးသူ(စြမ္းႏိုင္သူ) နဲ႔ ငယ္သူ(အစြမ္းအစ
အားနည္းသူ)။ေဆြမ်ိဳး ထဲမွာဆိုရင္ အက်င့္စရဏ ေကာင္းျပီး ၾသဇာေညာင္းသူ။ ရပ္ရြာ ျမိဳ႕နယ္မွာ
ဆိုရင္ေတာ့ အက်င့္စရဏေကာင္း အသိဥာဏ္ရွိျပီး ၾသဇာေညာင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ။အစိုးရပိုင္းမွာေတာ့
တရားနဲ႕အညီ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ေရွးဦးစြာ ေက်းဇူးျပဳသူမ်ားလို႕ ဆိုရမွာပါ။
ေရွးဦးစြာ ေက်းဇူးျပဳတယ္ဆိုရာမွာ ကိုယ္က်ိဳးငဲ့ျပီး ျပဳရတာလဲရွိတယ္ ။ ကိုယ္က်ိဳး မငဲ့ပဲ
ျပဳရတာလဲရွိတယ္။ မိဘနဲ႔ သားသမီး။ ဆရာနဲ႔ တပည့္ ဆိုရင္ ရာႏႈန္းအျပ ည့္လိုပါပဲ။ သားသမီး
တပည့္ေတြအေပၚမွာ ေကာင္းစားေစခ်င္တဲ့ ေမတၱာအမွန္ ေမတၱာ
အစစ္၊ ခ်မ္းသာေစခ်င္တဲ့ ၊က်န္းမာေစခ်င္တဲ့၊ ေအာင္ျမင္ေစခ်င္တဲ့၊ အစစအရာရာ အဆင္ေျပ ေစခ်င္တဲ့ ေမတၱာ ရွိၾကပါတယ္။
အစစ္၊ ခ်မ္းသာေစခ်င္တဲ့ ၊က်န္းမာေစခ်င္တဲ့၊ ေအာင္ျမင္ေစခ်င္တဲ့၊ အစစအရာရာ အဆင္ေျပ ေစခ်င္တဲ့ ေမတၱာ ရွိၾကပါတယ္။
# စစ္မွန္တဲ့ ေမတၱာထားတတ္သူဟာ
ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးကအစ သူတပါးရဲ့ ခ်မ္းသာေရးကိုသာ လိုလားေနေတာ့ သူတ်ပါးခ်မ္းသာေရးကိုသာ
ေရွးရႈေနျပီး သည္းခံတယ္ ၊ ခြင့္လႊတ္တယ္ အနစ္နာခံတယ္ ။ တစ္ခါ တစ္ခါ သည္းမခံႏိုင္စရာ အခ်က္ကေလးရွိလို႕ ရုတ္တရက္လြတ္သြား
ေပမယ့္ အခ်ိန္မီ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ပါတယ္ ။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ သူက သူတပါး ခ်မ္းသာေစခ်င္တာ။
သူတပါး ခ်မ္းသာေရးကိုသာ ေရွးရႈတာကိုး ။
ကိုယ့္ခ်မ္းသာေရးကို မေရွးရႈဘူး။
ကိုယ့္ခ်မ္းသာေရးကိုဦးစားမေပးဘူး ။ သည္းခံခြင့္လႊတ္ အနစ္နာ ခံစရာရွိ၇င္ အနစ္နာခံလိုက္တာပဲ
။ အဲဒီေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ၾကင္နာမႈေတြျဖစ္လာတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ ေမတၱာ အေျခခံလိုက္ေတာ့
လူမႈဆက္ဆံေရးကအစေျပေအးေစႏိုင္တဲ့ အနစ္နာခံမႈေတြ ၊ သည္းခံမႈေတြ ျဖစ္လာပါတယ္ ။
# ေကာင္းစားေစခ်င္ေတာ့
ေမတၱာစစ္ ေမတၱာမွန္ က သူ႕ရဲ့ ဆန္က်င္ဘက္ မုန္းမႈေဒါသ ကင္းသြားတယ္။ ဆင္းရဲေစခ်င္တဲ့
သေဘာလည္း မရွိေတာ့ဘူး ။ ရက္စက္တဲ့ေဒါသလည္း ကင္းသြားျပီး သိပ္ေကာင္းတာ ။ မိဘေတြဆိုရင္
သားသမီးေတြအေပၚမွာေလာက ဓမၼ ႏွစ္ဌာနလုံးမွာ လူတစ္လုံးသူတစ္လုံး ျဖစ္ေစခ်င္တာ ။ ဘယ္ေတာ့မွသားသမီး
ဆုတ္ယုတ္နစ္နာမႈေတြ မလိုလားဘူး။ ျပီးေတာ့ လက္ဥိးဆရာအေနနဲ႕ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရေစဖို႕ရန္
ညႊန္ျပသင့္တဲ့ အရာေတြ ညႊန္ျပတာပဲ ။ အဲဒါေမတၱာရဲ့အေျခအေနေပါ့ ။ ညႊန္ျပတဲ့အတိုင္း သားသမီးေတြက
က်င့္သုံးရင္ က်င့္သုံးသေလာက္အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားတာပါပဲ။ ေလာကေရးမွာလည္း အက်ိဳး ေက်းဇူးရွိ။
ဓမၼေရးမွာလည္း အက်ိဳးေက်းဇူးရွိလာတာပါပဲ ။
# တဖက္က ေမတၱာနဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရဖို႕
ညႊန္ျပသလို အျခားတဖက္ကလည္း အမွားေတြ မျပဳမိ မေျပာမိ မၾကံစည္မိေစဖို႕။ ဆင္းရဲဒုကၡ မေရာက္ေစလို
လို႕ ။ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္မွာကို ပယ္ရွားလိုလို႕ ဆုံးမပဲ့ျပင္ေပးၾကတာ အဲဒါ ၾကင္နာမႈ ေခၚတယ္
။သားသမီးေတြေပၚမွာ မိဘေတြ အနစ္နာခံတယ္ဆိုတာ အထူးေျပာစရာမလိုဘူူး ။ သားသမီးေတြ မွားတာေတာင္မွ
သည္းခံႏိုင္တာ ။ အနစ္နာခံႏိုင္တာ ။ ၾကင္နာသနားလို႕ပါပဲ ။ဒီလို ၾကင္နာသနားေတာ့ အမွားေတြကို
တားတယ္။ တားထားတဲ့ အမွားေတြကို သားသမီးေတြေရွာင္ရင္ ဒုကၡမေရာက္ဘူး။
“မေကာင္းျမစ္တား “ ဆိုတဲ့အတိုင္း ဒုကၡမေရာက္ေစခ်င္လို႔
တားတာပါပဲ ။ “ ေကာင္းရာ ညႊန္လတ္ “ ဆိုေတာ့ သိပ္ေကာင္းတာေပါ့။ ေကာင္းရာညႊန္တာေမတၱာ ။
မေကာင္းတာ တားတာ ကရုဏာ ။ ေမတၱာ ကရုဏာ ထားျပီး သားသမီးေတြကိုေစာင့္ေရွာက္ေနတာ့ အရြယ္အလိုက္
သားသမီးေတြ က်န္းမေရး ေကာင္းလာတယ္ ။ပညာေရးမွာလည္း တိုးတက္လာတယ္ ။ လူမႈ ဆက္ဆံေရးေတြ
ေကာင္းလာတယ္ ။
အထူးသျဖင့္ ေလာကဘက္က ခၽြန္ေရးထက္
ယဥေက်းမႈနဲ႕စပ္တဲ့ မြန္ေရးကို အေလးထားျပီး ျပဳျပင္တတ္တဲ့ မိဘမ်ားရဲ့ လက္ေအာက္မွာ ေနရတဲ့
သားသမီးေတြဟာ ခၽြန္ရုံမဟုတ္ဘဲ မြန္ လာတယ္ ။
ဒီလို ခၽြန္တာ မြန္တာေတြ ေတြ႕လို႕ရွိရင္ တျပဳံးျပဳံးနဲ႕ ၾကည္ႏူး ၾကည္သာမႈရွိလို႕ မုဒိတာပြားၾကရတယ္
။
# ေနာက္ သားသမီးေတြက သူ႕အင္အားနဲ႕သူ
ရပ္တည္ႏိုင္တဲ့ အပိုင္းေရာက္တဲ့အခါမွာစိတ္ခ်ရလို႕ အရင္ကလို ေၾကာင့္ၾကစိုက္စရာ မလိုေတာ့ဘူး
။ သက္ေသာင့္ သက္သာေလးရွိသြားေတာ့တာ ။ ဒါ ဥေပကၡာ သေဘာပါပဲ။ အဲဒီ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ
ဥေပကၡာေတြကို ျဗဟၼစိုရ္တရားလို႔ ေခၚပါတယ္။ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသာ က်င့္သုံးႏိုင္လို႕
ျဗဟၼစရိယ လို႔လည္းေခၚပါတယ္ ။ ဒီလို တရားရွိတဲ့ မိဘမ်ားနဲ႕ အတူေနရတဲ့ သားသမီး မ်ားဟာ
ျဗဟၼာၾကီးမ်ားနဲ႔ အတူေနရသလိုပါပဲ ။
# ျဗဟၼာၾကီးမ်ားဟာ ကမၻာေလာကၾကီးေပၚမွာသတၱ၀ါေတြ
ေကာင္းစားေစခ်င္တဲ့ ေမတၱာထားတယ္ ။ မဆင္းရဲေစခ်င္တဲ့ (တနည္း) ဆင္းရဲျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ေစခ်င္တဲ့
ၾကင္နာသနားတဲ့ ကရုဏာထားတယ္ ။ ေမတၱာ ကရုဏာကို အေျခခံျပီး ေပၚေပါက္တဲ့ အက်ိဳးရလဒ္ေပၚမွာၾကည္သာမႈ
မုဒိတာလည္း ပြားတယ္။ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာထားျပီး ကမၻာေလာကၾကီးကိိုေစာင့္ေရွာက္ တယ္။
အေစာင့္ေရွာက္မခံႏိုင္ေအာင္ သူ႔ကံနဲ႔သူ ေပၚလာတဲ့
သတၱ၀ါေတြဟာ ေကာင္းတာ ကလည္း ေကာင္းက်ိဳးအလိုက္ မေကာင္းတာကလည္း မေကာင္းက်ိဳးအလိုက္ စံရခံရတာေတြ႕ရင္
သူ႕ကံနဲ႕သူေပါ့ေလ ။ ငါလည္း မတတ္ႏိုင္ဘူးဆိုျပီး သူျပဳခဲ့တဲ့ ေကာင္းကံဆိုးကံကို လဲြခ်ရတာ
။ သက္သာေအာင္လုပ္တာ ဘက္မွ်စြာထားရတာကို ဥေပကၡာလို႔ ဆိုပါတယ္။
# ျဗဟၼာနဲ႕တူတဲ့ မိဘမ်ားေတာ့
ရွားသြားပါျပီ ။ မိဘတို႕ကိုယ္တိုင္က အက်င့္စရဏနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ေမြးလာတဲ့ သားသမီးေတြ ေကာင္းမြန္ဖို႕ထက္
ထူးခၽြန္ဖို႔သာ အေလးထားၾကေတာ့ သားေကာင္း သမီးေကာင္းျဖစ္ဖို႕တြက္ ေရွ႕တန္းမတင္ေတာ့ဘူး
။ ေနာက္ပိုင္းမွာ အခ်ိဳးမက် အပိုးမေသတဲ့ သားသမီးေတြကို ေတြ႕ရျပီဆိုရင္ မ်က္ရည္ေတြ စမ္းစမ္းေလးနဲ႕ျဖစ္ရပါတယ္။၀မ္းနည္းမႈနဲ႕
အဆုံးသတ္ရပါတယ္ ။
မိဘ ဘက္ကလည္း ၀တၱရားခ်ိုဳ႕တဲ့
သြားတာမ်ားေနပါျပီ။ျဗဟၼာနဲ႔တူတဲ့ မိဘေတြလက္ေအာက္မွာ ၾကီးျပင္းလာရတဲ့ သားသမီးေတြဆိုရင္
တဖက္ကလည္းေလာကသားပီပီ တတ္သင့္တတ္ထိုက္တဲ့ အတတ္ပညာေတြ တတ္ျပီးေတာ့ သူ႕ဘ၀နဲ႕၇ပ္တည္ႏိုင္ဖို႕ရာ
ခၽြန္ေအာင္ လုပ္ေပးတယ္ ။ အျခားတဖက္မွာလည္း ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္ သုံးပါး မမွားရေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္တယ္
။ ထိန္းခ်ဳပ္တတ္ေအာင္ အေျခခံကစျပီး ကိုယ္က်င့္တရားေတြ သင္ျပေပးတယ္ ။
ဒီအသိဥာဏ္နဲ႕ မလုံေလာက္ေတာ့
ပြားသိဥာဏ္ေတြ ရေအာင္လည္း ဘာသာေရးသာသနာေရးနဲ႕ ဆက္သြယ္ေပးတယ္ ။ ဒီလိုမြန္တဲ့ သားသမီးေတြ
ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းတဲ့သားသမီးေတြ ။ လူပီသတဲ့ သားသမီးေတြ လူလိုစိတ္ထားတတ္တဲ့ သားသမီးေတြ
။ လူ႕အသိဥာဏ္ရွိတဲ့ သားသမီးေတြ ။ လူ႕ထက္ လူ ျဖစ္တဲ့သားသမီးေတြ ထြန္းကားလာတယ္။
# ဒါေတြ ျမင္ေတြ႕ရတဲ့
မိဘေတြ ဘယ္ေလာက္ထိ စိတ္ခ်မ္းသာမလဲ။ ၀မ္းသာမလဲ ဆိုတာ ၾကည့္ႏိုင္တယ္ ။ အဲဒီအေျခအေနထိေရာက္ေအာင္
ျပဳျပင္ေပးတဲ့ မိဘမ်ားကို ပုဗၺကာရိ လို႕ေခၚပါတယ္ ။ ေလာက ဓမၼ ႏွစ္ဌာနလုံးမွာ သူတို႕ျပဳျပင္ေပးသြားတဲ့
ေက်းဇူးေတြကို သိတတ္တာကို ကတညဴ လို႔ေခၚပါတယ္ ။ တခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားက ဒီလိုေက်းဇူးကို သိတတ္ျပီး
ေက်းဇူးကို ထုတ္ေဖၚသင့္တဲ့အပိုင္းေရာက္ပီဆိုရင္ ႏႈတ္နဲ႕မဟုတ္ေသာ္မွ စိတ္နဲ႕ ေဖာ္က်ဴးတယ္။
ထိုက္တန္တဲ့ေက်းဇူးေၾကြးေတြလည္း ဆပ္တယ္ ။ အသက္ရွင္ဆဲ ကာလမွာ ေက်းဇူးေၾကြး ဆပ္သလိုကြယ္လြန္ျပီးေနာက္ပိုင္းမွာလည္း
ထိုက္တန္တဲ့ ေက်းဇူးေၾကြးဆပ္တယ္ ။ ဒါလည္း ကတေ၀ဒီေခၚပါတယ္ ။
ေက်းဇူးသိတတ္ ေက်းဇူးေဖာ္က်ဴးတတ္ ထိုုက္တန္တဲ့ ေက်းဇူးေတြ ဆပ္တတ္တဲ့သားသမီးေတြကို ကတညဴ ကတေ၀ဒီ ေခၚပါတယ္ ။ ဆရာနဲ႕ တပည့္လည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ ။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ ႏွစ္မ်ိဳးဟာ ေလာကမွာ ရခဲတဲ့ ဒုလႅဘ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ိဳး လို႔ဆိုပါတယ္ အဘိုးထိုက္တန္ပီး ျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား လို႔ေခၚပါတယ္။
ေရႊေတာင္ကုန္းဆရာေတာ္ၾကီးေဟာၾကားေတာ္မူေသာ
“ လူေသေပမယ့္ နာမည္နဲ႕မ်ိဳးႏြယ္မေသ “ တရားေတာ္မွ ကူးယူပူေဇာ္အပ္ပါသည္။
တန္ဘိုးရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား
ျဖစ္ၾကပါေစ...
Ukyaw Kyaw