Saturday, April 26, 2014

“ယဥ္ေက်းမွုမွ ႐ိုင္းစိုင္းမွုသို႔”

“ယဥ္ေက်းမွုမွ ႐ိုင္းစိုင္းမွုသို႔”

ဗုဒၶဘာသာဝင္မိသားစုအားလံုး သားေယာက်္ားေလးတစ္ေယာက္ ပါလာၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ႐ွင္ျပဳေပးရန္ ဆိုသည့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္က အျပည့္အဝ ႐ွိေနၿပီးပင္ ျဖစ္ၾကသည္။ တျခားအလွဴ မလုပ္ႏိုင္လွ်င္ ေနပါေစ ႐ွင္ျပဳအလွဴပြဲႀကီးကိုကား မျဖစ္မေန ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ဤသည္ကား ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာ တစ္မ်ိဳးသားလံုးတို႔၏ တူညီေသာ ယဥ္ေက်းမွုႀကီး တစ္ခုပင္ျဖစ္ပါ၏။

တစ္မ်ိဳးသားလံုးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ယဥ္ေက်းမွုႀကီး၏ အနက္အဓိပၸာယ္ကို တစ္မ်ိဳးသားလံုးပင္ က်က်နနသိထားသင့္ၾကသည္။ ႐ွင္မျပဳမီ ဝတ္ရေသာ ႐ွင္ေလာင္းဝတ္စံုကို မင္းေျမာက္တန္ဆာ ဟုေခၚသည္။ ကိုရင္ေလာင္းကို အဘယ့္ေၾကာင့္ မင္းေျမာက္တန္ဆာဆင္ယင္ေပးရသနည္း။

အလွအတြက္သက္သက္မဟုတ္ပါ။ သာသနာ့ေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္မည့္ ကိုရင္ေလာင္းကို လူ႔ဘဝ တြင္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးျဖစ္ေသာ မင္းအျဖစ္ကို တင္ေျမႇာက္လိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ႐ွင္ေလာင္းလွည့္ခါနီးတြင္ ဆိုင္ရာ႐ိုးရာနတ္မ်ားကို ျပသရျခင္းကို နတ္ျပသည္ဟု ေခၚၾကသည္။ ဘယ္အတြက္ျပရသနည္း။ ဆိုင္ရာ႐ိုးရာနတ္္တို႔က အျမင့္ျမတ္ဆံုးဘဝသို႔ ေရာက္႐ွိမည့္႐ွင္ေလာင္းမ်ားအား ႐ွိခိုးပူေဇာ္ ေစာင့္ေ႐ွာက္ၾကရန္သာျဖစ္ပါသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ေသခ်ာမသိေသာ အလွဴ႐ွင္မ်ားက ႐ွင္ေလာင္းတို႔ကို နတ္တို႔အား ႐ွိခိုးခိုင္းျခင္းကား မွားျခင္းႀကီးမွားေပစြ။ ႐ွင္ေလာင္း လွည့္ျခင္းသည္လည္း အပိုႂကြားျခင္း သက္သက္မဟုတ္၊ ႐ွင္ေလာင္းမ်ားအား ေတြ႕သမွ် လူတို႔က ပူေဇာ္ႏိုင္ရန္အတြက္ အပူေဇာ္ခံ တိုင္းခန္းလွည့္ႂကြျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။

႐ွင္ေလာင္းလွည့္ၿပီး၍ဆံခ်ရန္ မ႑ပ္ သို႔မဟုတ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ ျပန္လာသည့္အခါ ႐ွင္ေလာင္းလွည့္ရာတြင္ မလိုက္ပါႏိုင္ၾကေသာ ေဝယ်ာဝစၥျပဳသူအခ်ိဳ႕က ေ႐ႊႀကိဳးတားၾကသည္။ အဓိပၸာယ္က “ေမာင္႐ွင္ေလာင္တို႔ ေခတၱခဏ ဆိုင္းငံ့ေတာ္မူၾကပါ။ အကၽြႏ္ုပ္တို႔မွာ ေဝယ်ာဝစၥမ်ား ျပဳလုပ္ေဆာင္႐ြက္ေနရသည့္အတြက္ အသင္ ေမာင္႐ွင္ေလာင္းတို႔အား ႐ွိခိုးပူေဇာ္ခြင့္ မရလိုက္ပါ။ ယခုမွသာ႐ွိခိုးပူေဇာ္ ႏိုင္ပါေတာ့သည္” ဟု ေျပာဆိုၿပီး ႐ွိခိုး ပူေဇာ္ၾကရန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။

ထိုကဲ့သို႔ တားေသာအခါတြင္လည္း ေတြ႕ကရာ ႀကိဳးမ်ားျဖင့္မတားရပါ။ တကယ့္ေ႐ႊဆြဲႀကိဳးမ်ားကို ျဖဳတ္ၿပီး တားၾကရသည္။ တားျမစ္ျခင္း၏အဓိကရည္႐ြယ္ခ်က္က ႐ွင္ေလာင္တို႔အား ႐ွိခိုးပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ရန္ပင္။ သို႔ေသာ္ ကာလၾကာေညာင္းလာေသာအခါ ယဥ္ေက်းမွုေနရာတြင္ ႐ိုင္းစိုင္းမွုက အစားထိုးဝင္ေရာက္လာခဲ့သည္။

မ႑ပ္ထဲ သို႔မဟုတ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဝိုင္းထဲသို႔ ဝင္ေရာက္လာေသာ ႐ွင္ေလာင္းမ်ားကို ေတြ႕ကရာႀကိဳးမ်ားျဖင့္ ဝင္မရေအာင္တားၿပီး အလွဴ႐ွင္မ်ားထံမွ ေငြၫွစ္ၾကသည္။ အလွဴ လွဴခ်ိန္အတြင္း အကုသိုလ္ မျဖစ္လိုေသာ အလွဴ႐ွင္မ်ားကလည္း ေတာင္းသမွ်ေပးၾကသည္သာ။

ထိုအညႇာကို သိထားေသာလူလည္အခ်ိဳ႕က အေပ်ာ္သေဘာမ်ိဳး မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အလွဴ႐ွင္ သဒၶါပ်က္ေလာက္ေအာင္ လူျပန္ေပးဆြဲသလို မတန္တဆ ေငြေတာင္းလာၾကေသာအခါ အခ်ိဳ႕ အလွဴ႐ွင္ႏွင့္ ေ႐ႊဆြဲႀကိဳးတားသူမ်ား စကားမ်ားသည့္အဆင့္သို႔ ေရာက္လာခဲ့သည္။

“ေကာင္းမွန္သိ သာအိတစိုစို” ဟူေသာစကားအတိုင္း အလွဴ႐ွင္ဘက္မွ လိုက္ေလ်ာမွန္း သိလာေသာအခါ ေ႐ႊဆြဲႀကိဳးတား႐ံုႏိွင့္ အားမရၾကေတာ့ဘဲ ႐ွင္ေလာင္းဖြက္သည့္ အဆင့္ အထိ ေရာက္လာၾကပါေတာ့သည္။ ေတာင္းသမွ်ေငြကို အလွဴ႐ွင္က မေပးႏိုင္ခဲ့လွ်င္ ႐ွင္ေလာင္းကို ေတြ႕ရဖို႔ မလြယ္ေတာ့ပါ။

႐ွင္ေလာင္းကိုမေတြ႕ရလွ်င္ အလွဴပြဲပ်က္ဖို႔သာ႐ွိပါေတာ့သည္။ အလွဴပြဲ အပ်က္မခံႏိုင္ေသာ ေၾကာင့္လည္း ႐ွင္ေလာင္းျပန္ေပးသမားတို႔ ေတာင္းသမွ်ေငြကို အလွဴ႐ွင္တို႔က မျဖစ္မေန ေပးၾကရ႐ွာသည္။ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမွုနယ္ပယ္တြင္ အစားထိုးဝင္ေရာက္လာေသာ ႐ွင္ေလာင္း ျပန္ေပးဆြဲမွုတည္း ဟူေသာ ႐ိုင္းစိုင္းမွုႀကီးကို ရဟန္း႐ွင္လူအားလံုးတို႔က ေရးသားမွု၊ ေဟာေျပာမွု၊ ပညာေပးမွုတို႔ျဖင့္ ေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ မတိုက္ဖ်က္ႏိုင္ခဲ့ပါလွ်င္။ ။

ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)၏
‘ဖေယာင္းတိုင္တစ္တိုင္၏အလင္းေရာင္ ႏွင့္ ဒႆနရသဝတၱဳတိုမ်ား’ မွမွ်ေဝပါတယ္။
Zahan Mon