မႇ တစ္ပါး . . .
လူသည္ လူကို
ဒုကၡေပးဖို႔မဟုတ္၊
သုခေပးဖို႔သာျဖစ္သည္။
လူသည္ လူကို
အေႏႇာင့္အယႇက္ေပးဖို႔မဟုတ္၊
အကူအညီေပးဖို႔သာျဖစ္သည္။
လူသည္ လူကို
ငရဲေပးဖို႔မဟုတ္၊
လူ႕ရပ္နတ္ရြာ
ေကာင္းရာ
သုဂတိ
ေပးဖို႔သာျဖစ္သည္။
ဤကား လူသားအားလံုး၏
အေျခခံ က်င့္၀တ္တည္း။
ဒုကၡေပးဖို႔မဟုတ္၊
သုခေပးဖို႔သာျဖစ္သည္။
လူသည္ လူကို
အေႏႇာင့္အယႇက္ေပးဖို႔မဟုတ္၊
အကူအညီေပးဖို႔သာျဖစ္သည္။
လူသည္ လူကို
ငရဲေပးဖို႔မဟုတ္၊
လူ႕ရပ္နတ္ရြာ
ေကာင္းရာ
သုဂတိ
ေပးဖို႔သာျဖစ္သည္။
ဤကား လူသားအားလံုး၏
အေျခခံ က်င့္၀တ္တည္း။
ဘ၀ဟူသည္ အယူႏႇင့္အေပး၊ အေပးႏႇင့္အယူ ႏႇစ္ခုသာရႇိသည္။ ပထမအယူႏႇင့္စသည္၊
ေနာက္ေတာ့ ျပန္ေပးရသည္။ ဘ၀ကိုႏႇစ္ပိုင္း ပိုင္းလိုက္လွ်င္ အယူကတစ္ပိုင္း၊
အေပးကတစ္ပိုင္း၊ ထိုသို႔ ႏႇစ္ပိုင္းေတြ႕ရလိမ့္မည္။ ကုန္လြန္ခဲ့ေသာ အခ်ိန္၌
သင္ ဘာေတြယူခဲ့သလဲ၊ ဘာေတြေပးခဲ့သလဲ။ ယခု လက္ရႇိအခ်ိန္၌ သင္ဘာေတြ ယူေနသလဲ၊
ဘာေတြေပးေနသလဲ။ ေနာင္လာမည့္ အနာဂတ္၌ သင္ဘာေတြ ယူဦးမႇာလဲ။ဘာေတြေပးဦးမႇာလဲ။
အေသအခ်ာ စဥ္းစားရမည့္ အခ်က္ပင္။
အေပးကတစ္ပိုင္း၊ ထိုသို႔ ႏႇစ္ပိုင္းေတြ႕ရလိမ့္မည္။ ကုန္လြန္ခဲ့ေသာ အခ်ိန္၌
သင္ ဘာေတြယူခဲ့သလဲ၊ ဘာေတြေပးခဲ့သလဲ။ ယခု လက္ရႇိအခ်ိန္၌ သင္ဘာေတြ ယူေနသလဲ၊
ဘာေတြေပးေနသလဲ။ ေနာင္လာမည့္ အနာဂတ္၌ သင္ဘာေတြ ယူဦးမႇာလဲ။ဘာေတြေပးဦးမႇာလဲ။
အေသအခ်ာ စဥ္းစားရမည့္ အခ်က္ပင္။
ဘ၀ဟူသည္ အေသအခ်ာၾကည့္ေတာ့ အယူႏႇင့္စခဲ့သည္။ အမိ၀မ္းတြင္းမႇာ ပဋိသေႏၶ တည္ေနစဥ္ကတည္းက
မိခင္စားေသာက္သည့္ အစားအေသာက္မႇတစ္ဆင့္ ေ၀စုယူ၍ အာဟာရမွ်ခဲ့သည္။ အမိ၀မ္းမႇ
ကြၽတ္ေတာ့လြတ္ေတာ့ အမ်ားစုလက္သည္ သို႔မဟုတ္ ဆရာ၀န္တို႔၏ အကူအညီကို ရယူ၍
လူ႕ေလာက ေရာက္လာခဲ့ရသည္။
ကြၽတ္ေတာ့လြတ္ေတာ့ အမ်ားစုလက္သည္ သို႔မဟုတ္ ဆရာ၀န္တို႔၏ အကူအညီကို ရယူ၍
လူ႕ေလာက ေရာက္လာခဲ့ရသည္။
မိမိကိုယ္တိုင္ မထိုင္ႏိုင္၊ မထႏိုင္၊ မစားႏိုင္၊ မေသာက္ႏိုင္၊ ကိုယ့္ေျခကိုယ့္လက္ကိုမႇ
ကိုယ္မသယ္ႏိုင္ေသးမီ လူမမယ္ဘ၀မႇာ မိဘအကူအညီ၊ တျခား နီးစပ္သူတို႔၏
အကူအညီကိုယူ၍ ရႇင္သန္ႀကီးထြားခဲ့ရသည္။ မိခင္၏ႏို႔ရည္ သို႔မဟုတ္ ႏို႔
မႈန္႔ႏို႔ဘူး တို႔ကို ေသာက္သံုး၍ အသက္ဆက္ရႇင္သန္ခဲ့ရသည္။
အကူအညီကိုယူ၍ ရႇင္သန္ႀကီးထြားခဲ့ရသည္။ မိခင္၏ႏို႔ရည္ သို႔မဟုတ္ ႏို႔
မႈန္႔ႏို႔ဘူး တို႔ကို ေသာက္သံုး၍ အသက္ဆက္ရႇင္သန္ခဲ့ရသည္။
သံုးႏႇစ္သားခန္႔ မူႀကိဳေက်ာင္းတက္၊ ငါးႏႇစ္သားခန္႔ မူလတန္း ေက်ာင္းတက္၊
ထိုမႇတစ္ဆင့္ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း၊ တကၠသိုလ္တန္း အသက္ႏႇစ္ဆယ္၊
ႏႇစ္ဆယ့္ငါး၀န္းက်င္အထိ မိဘ သို႔မဟုတ္ နီးစပ္ရာ တို႔၏ အကူအညီကို ရယူ၍
ပညာသင္ယူခဲ့ရသည္။ ထိုအခ်ိန္ထိ မိမိမႇာ အယူပဲရႇိေသးသည္။ အေပးဟူ၍ ဘာမွ်
မယ္မယ္ရရ မရႇိေသး။
ႏႇစ္ဆယ့္ငါး၀န္းက်င္အထိ မိဘ သို႔မဟုတ္ နီးစပ္ရာ တို႔၏ အကူအညီကို ရယူ၍
ပညာသင္ယူခဲ့ရသည္။ ထိုအခ်ိန္ထိ မိမိမႇာ အယူပဲရႇိေသးသည္။ အေပးဟူ၍ ဘာမွ်
မယ္မယ္ရရ မရႇိေသး။
စားစရာ၊ ၀တ္စရာ၊ ေနစရာ၊ သံုးစရာ စသည္ လိုအပ္တာမႇန္သမ် မိဘ သို႔မဟုတ္ သက္ဆုိင္ရာ နီးစပ္သူတို႔ထံမႇ
ရယူခဲ့ရသည္။ ပထမအရြယ္မႇာ ပညာရႇာဆိုသည့္ အတိုင္း ပထမ အရြယ္မႇာ ပညာကို
အဓိကထား၍ ရႇာရသည္။ထိုပထမအရြယ္တစ္ေလွ်ာက္ ဘ၀အေနအထားက အယူႏႇင့္သာ
ႀကီးျပင္းခဲ့ရသည္က အမ်ားစုျဖစ္သည္။
အဓိကထား၍ ရႇာရသည္။ထိုပထမအရြယ္တစ္ေလွ်ာက္ ဘ၀အေနအထားက အယူႏႇင့္သာ
ႀကီးျပင္းခဲ့ရသည္က အမ်ားစုျဖစ္သည္။
ဘ၀ကို ႏႇစ္ပိုင္းပိုင္းလိုက္လွ်င္ အယူကတစ္ပိုင္း၊ အေပးက တစ္ပိုင္း၊ ထိုသို႔
ႏႇစ္ပိုင္း ေတြ႔ရလိမ့္မည္။ ကုန္လြန္ခဲ့ေသာ အခ်ိန္၌ သင္ဘာေတြ ယူခဲ့သလဲ၊ ဘာေတြေပးခဲ့သလဲ။ ယခု လက္ရႇိအခ်ိန္၌ သင္ဘာေတြယူေနသလဲ၊ ဘာေတြေပးေနသလဲ။ ေနာင္လာမည့္ အနာဂတ္၌ သင္ဘာေတြယူဦးမႇာလဲ။ ဘာေတြေပးဦးမႇာလဲ။ |
အာရႇတိုက္၏ သက္တမ္းက ပ်မ္းမွ် ၆၆ ႏႇစ္ခန္႔ဟု ဆိုသည္။ သို႔ဆိုလွ်င္
အာရႇသားတစ္ေယာက္၏ ပထမအရြယ္ကား ၂၂ ႏႇစ္၌ ကုန္ဆံုးသည္။ ၂၃ ႏႇစ္မႇစ၍
ဒုတိယအရြယ္ ဟုဆိုရမည္။ ပထမအရြယ္၌ ပညာသင္၊ ပညာရႇာ၊ ပညာေတြ ယူထားသည္။
ဒုတိယအရြယ္အစပိုင္း အသက္ ၃၀ ခန္႔အထိ ရႇာသင့္ရႇာထိုက္တာကို ရႇာ၊
ယူသင့္ယူထိုက္တာကို ယူထားရဦးမည္။
ဒုတိယအရြယ္ ဟုဆိုရမည္။ ပထမအရြယ္၌ ပညာသင္၊ ပညာရႇာ၊ ပညာေတြ ယူထားသည္။
ဒုတိယအရြယ္အစပိုင္း အသက္ ၃၀ ခန္႔အထိ ရႇာသင့္ရႇာထိုက္တာကို ရႇာ၊
ယူသင့္ယူထိုက္တာကို ယူထားရဦးမည္။
ဒုတိယအရြယ္မႇာ ဥစၥာရႇာဟု ဆိုသည္။ ဒုတိယအရြယ္၌ လက္ေတြ႕ဘ၀ထဲသို႔ ေရာက္ၿပီ။
အေပါင္းအေဖာ္ေတြ၊ အေဖာ္သဟဲေတြလည္း ရႇိခ်င္ရႇိေတာ့မည္။ ထိုအခါ ဘ၀အတြက္၊
မိသားစုအတြက္ အသိုက္အျမံဳအတြက္ စားဖို႔၊ ၀တ္ဖို႔၊ ေနဖို႔၊ ထိုင္ဖို႔၊
သံုးဖို႔၊ စြဲဖို႔ ရႇာရ၊ ေဖြရေတာ့သည္။ ကိုယ္တတ္သလို၊ ကိုယ္ကြၽမ္းသလို
ကာလေဒသ အေနအထားကို ၾကည့္ၿပီး လုပ္ရ၊ ကိုင္ရေတာ့သည္။ လုပ္ငန္းခြင္သို႔
၀င္ရေတာ့သည္။
မိသားစုအတြက္ အသိုက္အျမံဳအတြက္ စားဖို႔၊ ၀တ္ဖို႔၊ ေနဖို႔၊ ထိုင္ဖို႔၊
သံုးဖို႔၊ စြဲဖို႔ ရႇာရ၊ ေဖြရေတာ့သည္။ ကိုယ္တတ္သလို၊ ကိုယ္ကြၽမ္းသလို
ကာလေဒသ အေနအထားကို ၾကည့္ၿပီး လုပ္ရ၊ ကိုင္ရေတာ့သည္။ လုပ္ငန္းခြင္သို႔
၀င္ရေတာ့သည္။
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ၌ ေႂကြးေဟာင္းဆပ္ျခင္းႏႇင့္ ေႂကြးသစ္ေပးျခင္း ဟူ၍ ရႇိသည္။ မိမိ ပထမအရြယ္မႇာ
ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးခဲ့ၾကသည့္ မိဘ သို႔မဟုတ္ နီးစပ္ရာတို႔၏
ေက်းဇူးတရားေတြကို ျပန္လည္ ေပးဆပ္ၾကရမည္။ ေႂကြးေဟာင္း ဆပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဒုတိယ မိမိ လက္ေတြ႕ဘ၀ထဲက တိုက္႐ိုက္ သက္ဆိုင္လာသူတို႔ကို ေကြၽးေမြးျပဳစု
ေစာင့္ေရႇာက္ရေတာ့မည္။ ေႂကြးသစ္ခ်ျခင္းဟု အေလာင္းေတာ္ ေကဒါရ ေက်းမင္းက
ဆိုခဲ့သည္။
ေက်းဇူးတရားေတြကို ျပန္လည္ ေပးဆပ္ၾကရမည္။ ေႂကြးေဟာင္း ဆပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဒုတိယ မိမိ လက္ေတြ႕ဘ၀ထဲက တိုက္႐ိုက္ သက္ဆိုင္လာသူတို႔ကို ေကြၽးေမြးျပဳစု
ေစာင့္ေရႇာက္ရေတာ့မည္။ ေႂကြးသစ္ခ်ျခင္းဟု အေလာင္းေတာ္ ေကဒါရ ေက်းမင္းက
ဆိုခဲ့သည္။
အေလာင္းေတာ္တို႔၌ စရိယာ သံုးပါးရႇိသည္။ ပထမ ေလာကတၴ စရိယာ-ေလာကေကာင္းက်ဳိး၊ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးကို
ဦးစားေပး၍ ျဖည့္က်င့္သည္။ ဒုတိယ ၪာတတၴစရိယာ-
ေဆြမ်ဳိးေကာင္းက်ဳိး(အမ်ဳိးသားေရး)ကို ဦးစားေပး၍ ျဖည့္က်င့္သည္။ တတိယ
ဗုဒၶတၳစရိယာ-ဘုရားျဖစ္ဖို႔ ဟူေသာ မိမိေကာင္းက်ဳိးကို ေနာက္ဆံုး၌ ထားသည္။
ေဆြမ်ဳိးေကာင္းက်ဳိး(အမ်ဳိးသားေရး)ကို ဦးစားေပး၍ ျဖည့္က်င့္သည္။ တတိယ
ဗုဒၶတၳစရိယာ-ဘုရားျဖစ္ဖို႔ ဟူေသာ မိမိေကာင္းက်ဳိးကို ေနာက္ဆံုး၌ ထားသည္။
သာမန္သူတုိ႔အတြက္ မိမိ ေကာင္းက်ဳိးကေတာ့ ပထမ ျဖစ္သည္။
မိမိေကာင္းက်ဳိးဟူသည္ မိမိကိုယ္၌ ပထမအတတ္ပညာ၊ အသိပညာ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ စသည္
ျပည့္စံုေအာင္ ျဖည့္ဆည္းထားရမည္။ ေပး ဟူသည္မႇာ မိမိ၌ ေပးစရာရႇိမႇ ေပး၍
ရမည္။ လႇဴဟူသည္မႇာ မိမိ၌လႇဴစရာရႇိမႇ လႇဴ၍ရမည္။ လက္၏ေစာင္မျခင္း၊
ႏႈတ္၏ေစာင္မျခင္း ႏႇစ္မ်ဳိးတြင္ ပတ္၀န္းက်င္က လက္၏ေစာင္မျခင္းကိုသာ
ပို၍လိုအပ္သည္။ ပို၍ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တသည္။ ပို၍ အသိအမႇတ္ျပဳသည္။
က်န္းမာပါေစ၊ ခ်မ္း သာပါေစဟု ႏႈတ္ကရြတ္ဆို၍ ပို႔ေနေသာ ၀စီကံေမတၲာ၊
မေနာကံေမတၲာထက္ ပစၥည္း၀တၴဳ တစ္ခုခု ပါကင္ထုပ္၍ပို႔ေသာ ကာယကံေမတၲာက ပို၍
လက္ေတြ႕က်သည္။ ပို၍ ထိေရာက္သည္။ ပို၍ ယုတၲိရႇိသည္။ ေမတၲာကို ေပးျခင္း၊
ကမ္းျခင္းျဖင့္ အဓိပၸာယ္ ေဖာ္တာက ပို၍ ေပၚလြင္သည္။ ပို၍ ေလ်ာ္ကန္သည္။
ျပည့္စံုေအာင္ ျဖည့္ဆည္းထားရမည္။ ေပး ဟူသည္မႇာ မိမိ၌ ေပးစရာရႇိမႇ ေပး၍
ရမည္။ လႇဴဟူသည္မႇာ မိမိ၌လႇဴစရာရႇိမႇ လႇဴ၍ရမည္။ လက္၏ေစာင္မျခင္း၊
ႏႈတ္၏ေစာင္မျခင္း ႏႇစ္မ်ဳိးတြင္ ပတ္၀န္းက်င္က လက္၏ေစာင္မျခင္းကိုသာ
ပို၍လိုအပ္သည္။ ပို၍ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တသည္။ ပို၍ အသိအမႇတ္ျပဳသည္။
က်န္းမာပါေစ၊ ခ်မ္း သာပါေစဟု ႏႈတ္ကရြတ္ဆို၍ ပို႔ေနေသာ ၀စီကံေမတၲာ၊
မေနာကံေမတၲာထက္ ပစၥည္း၀တၴဳ တစ္ခုခု ပါကင္ထုပ္၍ပို႔ေသာ ကာယကံေမတၲာက ပို၍
လက္ေတြ႕က်သည္။ ပို၍ ထိေရာက္သည္။ ပို၍ ယုတၲိရႇိသည္။ ေမတၲာကို ေပးျခင္း၊
ကမ္းျခင္းျဖင့္ အဓိပၸာယ္ ေဖာ္တာက ပို၍ ေပၚလြင္သည္။ ပို၍ ေလ်ာ္ကန္သည္။
ဒုတိယအရြယ္ကစ၍ ေနာက္ပိုင္း ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး မိမိက ေပးရေတာ့မည္။ ထိုသို႔
ေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ ပထမအရြယ္ကတည္းက မိမိအေနႏႇင့္ ရႇာထားေဖြထား
စုေဆာင္းထားရေတာ့မည္။ ေလ့လာဆည္းပူးသင္ယူ ထားရေတာ့မည္။ ပထမအရြယ္၌ ေလာက
လိုအပ္ခ်က္ေတြကို သိရႇိနားလည္ၿပီး ထိုလိုအပ္ခ်က္ေတြကို မိမိ၌
ျဖည့္ဆည္းထားရႇိရမည္။
စုေဆာင္းထားရေတာ့မည္။ ေလ့လာဆည္းပူးသင္ယူ ထားရေတာ့မည္။ ပထမအရြယ္၌ ေလာက
လိုအပ္ခ်က္ေတြကို သိရႇိနားလည္ၿပီး ထိုလိုအပ္ခ်က္ေတြကို မိမိ၌
ျဖည့္ဆည္းထားရႇိရမည္။
အတတ္ပညာ လိုအပ္သူေတြကို အတတ္ပညာေတြ ေပးရမည္။ အသိပညာ လိုအပ္သူေတြကို အသိပညာေတြ
ေပးရမည္။ တျခား စား၀တ္ေနေရး က်န္းမာေရး စသည္ အကူအညီ လိုအပ္ေနသူေတြကို
လိုအပ္ရာ အကူအညီေတြကို မိမိစြမ္းႏုိင္သေလာက္ ေပးၾကရမည္။ တခ်ဳိ႕က စာသင္ေပး၍၊
တခ်ဳိ႕က စာေရးေပး၍၊ တခ်ဳိ႕က ေဆးကုေပး၍၊ တခ်ဳိ႕က အေဆာက္အအံုေတြ ေဆာက္ေပး၍
တခ်ဳိ႕က ႏိုင္ငံေတာ္ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရႇာက္ေပး၍၊ တခ်ဳိ႕က အသိပညာေတြ ျဖန္႔
ျဖဴးေပး၍၊ တခ်ဳိ႕က ေပ်ာ္ဖို႔ေျပဖို႔အတြက္ ေဖ်ာ္ေျဖေပး၍၊ တခ်ဳိ႕က
လူ႕အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းတို႔ကို သင့္တင့္မွ်တစြာ ေရာင္းခ်ေပး၍ ထိုသို႔
ကိုယ္စြမ္းရာစြမ္းရာ ကြၽမ္းရာကြၽမ္းရာျဖင့္ လူႏႇင့္လူ၀န္းက်င္ကို
အကူအညီတစ္ခုခု ေပးေနၾကရမည္။
လိုအပ္ရာ အကူအညီေတြကို မိမိစြမ္းႏုိင္သေလာက္ ေပးၾကရမည္။ တခ်ဳိ႕က စာသင္ေပး၍၊
တခ်ဳိ႕က စာေရးေပး၍၊ တခ်ဳိ႕က ေဆးကုေပး၍၊ တခ်ဳိ႕က အေဆာက္အအံုေတြ ေဆာက္ေပး၍
တခ်ဳိ႕က ႏိုင္ငံေတာ္ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရႇာက္ေပး၍၊ တခ်ဳိ႕က အသိပညာေတြ ျဖန္႔
ျဖဴးေပး၍၊ တခ်ဳိ႕က ေပ်ာ္ဖို႔ေျပဖို႔အတြက္ ေဖ်ာ္ေျဖေပး၍၊ တခ်ဳိ႕က
လူ႕အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းတို႔ကို သင့္တင့္မွ်တစြာ ေရာင္းခ်ေပး၍ ထိုသို႔
ကိုယ္စြမ္းရာစြမ္းရာ ကြၽမ္းရာကြၽမ္းရာျဖင့္ လူႏႇင့္လူ၀န္းက်င္ကို
အကူအညီတစ္ခုခု ေပးေနၾကရမည္။
နိမ့္က်သူတို႔က ဘ၀ကို အယူျဖင့္ တည္ေဆာက္ရမည္ဟု နားလည္ထားပံုရသည္။
ျမင့္ျမတ္သူတို႔ကေတာ့ ဘ၀ကို အေပးျဖင့္ တည္ေဆာက္ရမည္ဟု နားလည္သည္။ ခံယူသည္။
ပီဘိေအာင္ျမင္မႈ ဟူသည္ အယူ၌ မတည္။ အေပး၌သာ တည္သည္။ စစ္မႇန္ေသာ
ေအာင္ျမင္မႈကို အယူႏႇင့္ တည္ေဆာက္၍ မရ၊ အေပးႏႇင့္သာ တည္ေဆာက္ရသည္။
ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုကို အယူႏႇင့္ တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ အတုအေယာင္ ေအာင္ျမင္မႈသာ
ျဖစ္သည္။
ပီဘိေအာင္ျမင္မႈ ဟူသည္ အယူ၌ မတည္။ အေပး၌သာ တည္သည္။ စစ္မႇန္ေသာ
ေအာင္ျမင္မႈကို အယူႏႇင့္ တည္ေဆာက္၍ မရ၊ အေပးႏႇင့္သာ တည္ေဆာက္ရသည္။
ေအာင္ျမင္မႈတစ္ခုကို အယူႏႇင့္ တည္ေဆာက္ျခင္းသည္ အတုအေယာင္ ေအာင္ျမင္မႈသာ
ျဖစ္သည္။
အေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ား၊ သူေတာ္စင္၊ သူေတာ္ျမတ္ႀကီးမ်ား၊ အာဇာနည္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ားသည္ ေပးျခင္း၊ ကမ္းျခင္း၊
စြန္႔ျခင္းျဖင့္သာ ေအာင္ျမင္မႈကို တည္ေဆာက္သြားၾကသည္။ ဘ၀တစ္ခု၊
ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခု၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၊ လူ႕အ၀န္းအ၀ိုင္း၊
လူ႕အသိုက္အျမံဳ တစ္ခုကို ေပးျခင္းျဖင့္သာ တည္ေဆာက္ယူရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ေပးခ်င္လည္းေပး၊ မေပးခ်င္လည္းေပး၊ ေပးတာကေတာ့ ေပးၾကရလိမ့္မည္။
ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခု၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၊ လူ႕အ၀န္းအ၀ိုင္း၊
လူ႕အသိုက္အျမံဳ တစ္ခုကို ေပးျခင္းျဖင့္သာ တည္ေဆာက္ယူရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ေပးခ်င္လည္းေပး၊ မေပးခ်င္လည္းေပး၊ ေပးတာကေတာ့ ေပးၾကရလိမ့္မည္။
မိမိတို႔ လူ႕ဘ၀ကို ရလာခဲ့၊ ေရာက္လာခဲ့ၿပီ။ အေခ်ာင္ေရာက္လာျခင္း မဟုတ္၊
အေခ်ာင္ရလာျခင္း မဟုတ္၊ ေလာက၌ အေခ်ာင္ရလာသည္ဟူ၍ ဘာမွ်မရႇိ၊ ဘာကိုမွ်
အေခ်ာင္မလိုခ်င္ရ၊ အေခ်ာင္မယူခ်င္ ရ၊ အေခ်ာင္ရႇာလ်င္ အၾကပ္ေတြ႕တတ္သည္။
ပီဘိလူ႕ဘ၀၌ လူလာျဖစ္ရျခင္းသည္ အေပးရႇိ၍ အယူရႇိျခင္း၊ (အရရႇိျခင္း) ျဖစ္သည္။
ဆိုလိုသည္ကား လူ႕ဘ၀ကို အယူႏႇင့္ရလာျခင္း မဟုတ္၊ အေပးႏႇင့္ရလာျခင္း
ျဖစ္သည္။ သူတစ္ဦးအတြက္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ တစ္ခုခုကို ေပးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္
(ကုသိုလ္ကံတစ္ခုခုေၾကာင့္) လူ႕ဘ၀ကို ရလာျခင္း ျဖစ္သည္။
အေခ်ာင္မလိုခ်င္ရ၊ အေခ်ာင္မယူခ်င္ ရ၊ အေခ်ာင္ရႇာလ်င္ အၾကပ္ေတြ႕တတ္သည္။
ပီဘိလူ႕ဘ၀၌ လူလာျဖစ္ရျခင္းသည္ အေပးရႇိ၍ အယူရႇိျခင္း၊ (အရရႇိျခင္း) ျဖစ္သည္။
ဆိုလိုသည္ကား လူ႕ဘ၀ကို အယူႏႇင့္ရလာျခင္း မဟုတ္၊ အေပးႏႇင့္ရလာျခင္း
ျဖစ္သည္။ သူတစ္ဦးအတြက္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ တစ္ခုခုကို ေပးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္
(ကုသိုလ္ကံတစ္ခုခုေၾကာင့္) လူ႕ဘ၀ကို ရလာျခင္း ျဖစ္သည္။
မိမိတို႔ လူ႕ဘ၀ကို ရလာခဲ့ၿပီ၊ ေရာက္လာခဲ့ၿပီ၊ ေပးဖို႔လာခဲ့တာလား၊
ယူဖို႔လာခဲ့တာလား၊ ေသခ်ာ ျပန္စဥ္းစားေတာ့ ယူဖို႔လာခဲ့ျခင္း မဟုတ္၊
ေပးဖို႔လာခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အေပးေၾကာင့္ ရလာေသာ လူ႕ဘ၀ ေပးဖို႔သာ
လာခဲ့သည္။ ထိုသေဘာကို အေလာင္းေတာ္ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္သည္။
ပါရမီေတာ္ျဖည့္ရာ ေနာက္ဆံုးဘ၀ ေ၀ႆႏၲရာ မင္းသားေလး အမိ၀မ္းက
ကြၽတ္လွ်င္ကြၽတ္ခ်င္း ထူးထူးဆန္းဆန္း စကားတစ္ခြန္း ဆိုသည္။ ''အေမ ဘာမ်ား
ေပးစရာရႇိပါသလဲ'' တဲ့။
ေပးဖို႔လာခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ အေပးေၾကာင့္ ရလာေသာ လူ႕ဘ၀ ေပးဖို႔သာ
လာခဲ့သည္။ ထိုသေဘာကို အေလာင္းေတာ္ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္သည္။
ပါရမီေတာ္ျဖည့္ရာ ေနာက္ဆံုးဘ၀ ေ၀ႆႏၲရာ မင္းသားေလး အမိ၀မ္းက
ကြၽတ္လွ်င္ကြၽတ္ခ်င္း ထူးထူးဆန္းဆန္း စကားတစ္ခြန္း ဆိုသည္။ ''အေမ ဘာမ်ား
ေပးစရာရႇိပါသလဲ'' တဲ့။
ေပးလိုစိတ္က အေလာဘ အေျခခံသည္။ ယူလိုေသာစိတ္က ေလာဘ အေျခခံသည္။ ေလာဘသည္ သမုဒယသစၥာ ျဖစ္သည္။
ဒုကၡေရာက္ေၾကာင္း အမႇန္တရား ျဖစ္သည္။ ေရႊမန္းတင္ေမာင္၏ ရြဲကုန္သည္ဇာတ္ထဲက
''မေပး ေပးေပး ငါ့ ေရႊခြက္ ေပး''ဟူေသာ အတၲသမားအရႇင္ ေဒ၀ဒတ္အေလာင္း
ရြဲကုန္သည္သည္ ေနာက္ဆံုး၌ ႐ူးသြပ္သြားရသည္က သာဓက ျဖစ္သည္။ ေလာဘသည္
သမုဒယသစၥာ ျဖစ္လွ်င္ အေလာဘသည္ သုခသစၥာ ျဖစ္ရမည္။ ခ်မ္းသာေၾကာင္း အမႇန္တရား
ျဖစ္ရမည္။
''မေပး ေပးေပး ငါ့ ေရႊခြက္ ေပး''ဟူေသာ အတၲသမားအရႇင္ ေဒ၀ဒတ္အေလာင္း
ရြဲကုန္သည္သည္ ေနာက္ဆံုး၌ ႐ူးသြပ္သြားရသည္က သာဓက ျဖစ္သည္။ ေလာဘသည္
သမုဒယသစၥာ ျဖစ္လွ်င္ အေလာဘသည္ သုခသစၥာ ျဖစ္ရမည္။ ခ်မ္းသာေၾကာင္း အမႇန္တရား
ျဖစ္ရမည္။
မိမိတို႔သည္ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ အိုျခင္းဆင္းရဲ၊ နာျခင္းဆင္းရဲ၊ ေသျခင္းဆင္းရဲ၊
စိုးရိမ္ပူေဆြးငိုေႂကြးျခင္း ဆင္းရဲ၊ အစားဆင္းရဲ၊ အ၀တ္ဆင္းရဲ၊ အေနဆင္းရဲစေသာ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲ ဆင္းရဲမ်ဳိးစံု ခံစားခဲ့ၾကရၿပီ။
ထို႔ေၾကာင့္ လူတုိင္းသည္ ဒုကၡကို ေၾကာက္သည္။ ဒုကၡကိုရြံ႕သည္။ ဒုကၡကိုမုန္းသည္။
သို႔ျဖစ္၍ 'ဘ၀ဟူသည္ ေပးဖို႔လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္'ဟု ဆိုေသာ္လည္း မိမိကိုယ္တိုင္ မခ်စ္မႏႇစ္သက္ေသာ ဒုကၡကိုေတာ့ မေပးပါႏႇင့္။
သို႔ျဖစ္၍ 'ဘ၀ဟူသည္ ေပးဖို႔လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္'ဟု ဆိုေသာ္လည္း မိမိကိုယ္တိုင္ မခ်စ္မႏႇစ္သက္ေသာ ဒုကၡကိုေတာ့ မေပးပါႏႇင့္။
ထိုဒုကၡက မိမိတို႔ကို ဒုကၡေပးခဲ့တာ ၾကာေလၿပီ။ မႇတစ္ပါး . . .။ မႇန္ပါသည္။
ဒုကၡမႇတစ္ပါး အျခား ကိုယ္ႏႇစ္သက္ရာ ကိုယ္ေပးခ်င္တာကို ေပးလုိ႔ရပါသည္။
ဒုကၡမႇတစ္ပါး အျခား ကိုယ္ႏႇစ္သက္ရာ ကိုယ္ေပးခ်င္တာကို ေပးလုိ႔ရပါသည္။
Credit: www.news-eleven.com