တူ သံုးမ်ဳိး ျဖစ္လာေသာအခါ...
လူႀကီးသူမေတြ ေျပာတတ္ၾကတဲ့ စကားေလး တစ္ခုကို စာေရးသူ ၾကားဖူးတယ္။ ေလာကႀကီးမွာ
တူ သံုးမ်ဳိး ျဖစ္လာရင္ ေလာကႀကီးဟာ ပ်က္စီးလာၿပီ တဲ့။
အဲဒီ တူ သံုးမ်ဳိးကေတာ့
(၁) ေယာက္က်ားနဲ႔ မိန္းမ တူလာေသာအခါ
(၂) ရဟန္းနဲ႔ လူနဲ႔ တူလာေသာအခါ
(၃) ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ အိမ္နဲ႔ တူလာေသာအခါ
အဲဒီ တူ သံုးမ်ဳိးကို စာေရးသူ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားမိေတာ့မွ အနက္ အဓိပၸာယ္ကို ထင္ရွားလာေတာ့တယ္။
ပထမ တူ တစ္မ်ဳိးကေတာ့ ေယာက္က်ားနဲ႔ မိန္းမနဲ႔ တူလာေသာအခါ တဲ့။
ေယာက္က်ားေတြရဲ႕ ေနပံုထိုင္ပံု၊ အျပဳအမူေတြကို မိန္းမေတြက လိုက္လုပ္ၾကတဲ့ အခါမွာ
မျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္လာတတ္ေတာ့တာပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ဟာ
အမ်ဳိးသားေတြနဲ႔ ထပ္တူ လံုး၀ မျဖစ္သင့္လို႔ ပါပဲ။
အိႏိၵယ၊ ေဒလီတကၠသိုလ္မွာ စာေရးသူကို မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံက သီလရွင္
တပါးက ေျပာဖူးတယ္။
“ျမတ္စြာဘုရားက မတရားဘူး’’ တဲ့။
ေဟာ ဘယ့္ႏွယ္ျဖစ္ရတာပါလိမ့္။ ျမတ္စြာဘုရားက မတရားဘူး ဆိုပါလား။ ဒါနဲ႔ပဲ စာေရးသူက
အဲဒီ သီလရွင္ကို အက်ဳိးအေၾကာင္း ေမးၾကည့္ေတာ့။
“ျမတ္စြာဘုရားက ၀ိနည္းေတြ ခ်မွတ္ခဲ့တာ။ အမ်ဳိးသမီး ရဟန္းမေတြက်ေတာ့ အမ်ဳိးသား
ရဟန္းေတြထက္ ၀ိနည္းစည္းကမ္းေတြက ပိုမ်ားေနတယ္”
ဒါနဲ႔ပဲ စာေရးသူလည္း ျပန္ေျပာျပရေတာ့တယ္။
“ျမတ္စြာဘုရားက တရားမမွ်တတာ မဟုတ္ပါဘူး ဆရာေလး။ အမ်ဳိးသားနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးတို႔ရဲ႕
သေဘာ သဘာ၀ခ်င္းက မတူညီၾကလို႔သာ ဘုရားက ၀ိနည္းစည္းကမ္းေတြကို ခြဲျခားၿပီး သတ္မွတ္ခဲ့ရတာပါ။
ဒါေပမဲ့လည္းပဲ နိဗၺာန္ကိုေတာ့ ေယာက္က်ား၊ မိန္းမ မခြဲျခားဘဲ က်င့္ႀကံတဲ့ လူေတြ
အားလံုး ေရာက္ႏိုင္တယ္ မဟုတ္လား။ ေယာက္က်ားေတြပဲ နိဗၺာန္ ေရာက္တယ္လု႔ိ မေဟာၾကားခဲ့ဘူးေလ။
အဲဒါကို ၾကည့္ရင္ ျမတ္စြာဘုရားက တရားပါတယ္”
အဲဒီလို ေျပာျပလိုက္မွပဲ အဲဒီ ဆရာေလးလည္း ဘာမွ ျပန္မေျပာေတာ့ဘူး။
တကယ္လို႔သာ မိန္းမေတြဟာ၊ ေယာက္က်ားေတြအတိုင္း ေနထိုင္ကုန္ၾကမယ္ ဆိုရင္ အဲဒါရဲ႕
ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ဳိးကေတာ့ မျဖစ္သင့္တာေတြ ျဖစ္လာၾကေတာ့မွာပါ။ အေျပာအဆို၊ အေနအထိုင္
ေတြက အစေပါ့။
ဥပမာ - ေယာက္က်ားေတြက စြပ္က်ယ္နဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေဘာင္းဘီတိုျဖစ္ျဖစ္၊ ပုဆိုးကို
ခါးေတာင္းက်ဳိက္ၿပီး ျဖစ္ျဖစ္ ေနရင္ ဘာမွ မျဖစ္ႏိုင္ေပမဲ့ မိန္းမေတြ အတြက္ကေတာ့ ငါလည္း
လူ႔အခြင့္အေရးပဲ လုပ္လို႔ ရတယ္ ဆိုၿပီး လိုက္လုပ္ရင္ မျဖစ္သင့္ဘူးေပါ့။ က်န္တာေတြကေတာ့
စာရႈသူတို႔ ဆက္ၿပီး ေတြးၾကေပေတာ့။
ဒုတိယ တူ တစ္မ်ဳိးကေတာ့ ရဟန္းနဲ႔ လူနဲ႔ တူလာေသာ အခါ တဲ့။
စာေရးသူ ၾကားဖူးတဲ့ ပံုျပင္ေလး တစ္ပုဒ္ ရွိတယ္။ ေတာေန ရေသ့ တစ္ပါးရဲ႕ တစ္ေန႔တာ
လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ တာ၀န္ေတြက တရားကိုသာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ဖို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ရေသ့က ေတာထဲက ရြက္ဖ်င္တဲ
ေက်ာင္းေလးမွာ သီတင္းသံုးရင္း တရားအားထုတ္ေနရာကေန ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္မွာ စားစရာ သစ္ပင္ေလးေတြ
စိုက္ပ်ဳိးလာေတာ့တယ္။
အဲဒါၿပီးေတာ့ အခ်ိန္ၾကာလာတာနဲ႔ အမွ် သစ္ပင္စိုက္ရင္း စီးပြားျဖစ္ထြန္းလာၿပီး တရားအားထုတ္မႈ
ေလ်ာ့ရဲ လာေတာ့တယ္။ ေနာက္ထပ္ျဖစ္လာတာက ယခင္က တရားအားထုတ္ေနတဲ့ တဲေက်ာင္းေလးမွာ ေမြးကင္းစ
ကေလးငယ္ရဲ႕ အူ၀ဲ အူ၀ဲ ေအာ္သံက ၾကားလာရတယ္။ ဆိုလိုတာက အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အိမ္ေထာင္က်သြားၿပီလို႔
ဆိုလိုတာပါ။
အဲဒီ ဥပမာလိုပါပဲ ရဟန္းေတြကလည္း ဂႏ ၳဓုရ - ပိဋကတ္စာေပကို သင္ယူျခင္း၊ ပို႔ခ်ျခင္း
အလုပ္၊ ၀ိပႆနာဓုရ - ရဟန္းတို႔ရဲ႕ တရားအားထုတ္ျခင္း အလုပ္ အဲဒီ သာသနာျပဳ အလုပ္တစ္ခုခုကို
လုပ္ေနရတယ္။
အခုေခတ္မွာေတာ့ ရဟန္းေတြဟာ လူမႈကယ္ဆယ္ေရး ပရဟိတ အလုပ္ ဆိုတဲ့ အမ်ားအက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္းေတြကို
လုပ္ေဆာင္လာၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္။ အခုေခတ္ သာသနာျပဳနည္းမွာ တတ္စြမ္းတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကလည္း
လူမႈကယ္ဆယ္ေရး ပရဟိတ လုပ္ငန္းေတြပါ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္မွသာ ကိုယ့္သာသနာအတြက္ စိတ္ခ်ရမယ္။
အဲဒီ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္း တစ္ခုခုကို ရဟန္းေတြက မလုပ္ၾကရင္ ရဟန္းေတြဟာ လူအလုပ္ေတြျဖစ္တဲ့
ေလာကီကာမဂုဏ္ အာရံု အလုပ္ေတြကို လုပ္ခ်င္လာၾကလိမ့္မယ္။ လူေတြလိုပဲ အေပ်ာ္အပါးေတြကို
ေလ့လာလိုက္စားခ်င္လာေရာ။
ရဟန္းဆိုတာ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ လွဴဒါန္းလိုက္တဲ့ ၀တၳဳပစၥည္းေတြကို သာသနာအတြက္ ဘယ္ေနရာမွာ
ျပန္ၿပီး အသံုးျပဳရမလဲ ဆိုတာ အၿမဲတမ္း ေတြးေနရတယ္။ ေငြေၾကးေတြကိုလည္း သာသနာရဲ႕ လုိအပ္တဲ့
ေနရာေတြကို ျပန္အသံုးခ်ဖို႔ကိုသာ ျပဳလုပ္ေနရတယ္။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ လွဴဒါန္းတဲ့
လာဒ္လာဘေတြ အေပၚမွာလည္း သာယာၿပီး ေလာဘ
တက္ေနတတ္တယ္။
ဒါဆိုရင္ ရဟန္းေတြဟာ လူစိတ္ျဖစ္လာၿပီး သကၤန္း၀တ္၊ ဦးေခါင္းဆံပင္ ရိတ္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ
အဆင့္ေလာက္သာ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ အဲဒါဟာ ရဟန္းနဲ႔ လူနဲ႔ တူလာတာပါပဲ။
ေနာက္ဆံုး တူ တစ္မ်ဳိးကေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ အိမ္နဲ႔ တူလာေသာအခါ တဲ့။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ဆိုတာက ေလာကုတၱရာ အလုပ္ေတြကို လုပ္ေနရမယ့္ ေနရာတစ္ခုပါ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဆိုတာက
ေလာကီအလုပ္ေတြ ၀င္ေရာမေနဖို႔ လိုပါတယ္။
ဆိုလိုတာက လူေတြရဲ႕ အလုပ္ျဖစ္တဲ့ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ သားေရး သမီးေရးမ်ား
အစရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ျပည့္လာၿပီဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက
အိမ္နဲ႔ တူေနပါၿပီ။
အဲဒီလို တူ သံုးမ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္ ဘယ္သူ႔ေတြမွာ တာ၀န္ရွိသလဲ ဟု ဆိုလွ်င္ ရဟန္းေရာ
လူေတြပါ တာ၀န္ကိုယ္စီ ရွိၾကတယ္ လို႔ ေျပာရမွာပင္။ ရဟန္းကလည္း ရဟန္းအလုပ္၊ လူကလည္း လူအလုပ္
က႑အသီးသီး ခြဲျခားၿပီး လုပ္ၾကမယ္ ဆုိရင္ ေလာကႀကီးလည္း မပ်က္စီးဘဲ သာသနာေတာ္ ဟာလည္း
က်န္းက်န္းမာမာနဲ႔ အသက္ရွည္ရွည္ ေနရမယ္ဆိုတာ ေသခ်ာပါေတာ့တယ္။