Tuesday, July 22, 2014

စကားလား၊ တရားလား၊ အမွားလား


စကားလား၊ တရားလား၊ အမွားလား 

သံုးလက္မရွိေသာလွ်ာသည္ ေျခာက္ေပရွိေသာ လူတစ္ေယာက္ကို ေသေစႏိုင္၏။ ဆြံ႔အေနသည္ မဟုတ္ေသာ လူတစ္ေယာက္ ေန႔စဥ္မျပတ္လုပ္ေနေသာ အလုပ္တစ္ခုကို ေျပာပါ၊ ျပပါဟုဆိုလွ်င္ စကားေျပာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုရပါေတာ့မည္။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဘယ္မွ် လမ္းေလွ်ာက္၍ ခရီးေပါက္ခဲ့သည္ဟု ေရတြက္ရန္ စြမ္းႏိုင္ေသာ္လည္း စကားမည္မွ် ေျပာခဲ့ၿပီဟူ၍ကား မွတ္သားထားရန္ မစြမ္းႏိုင္ေခ်။စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး ကြၽန္ေတာ္တို႔ေျပာေသာ စကားေတြကား စံုလွသည္။

တစ္ခါတစ္ရံ ဘာရယ္မဟုတ္ ေတြ႕သမွ်၊ ၾကံဳသမွ်လူႏွင့္ ေရာက္တတ္ရာရာ ေထြရာေလးပါး စကားေတြကလည္း ပါေသးသည္။ ဒီအထဲမွာ ေကာင္းတာလည္းရွိ၊ ဆိုးတာလည္းရွိ။ မွတ္သားထိုက္တာလည္း ပါသည့္အခါပါ၊ အေရမရ အဖတ္မရ စကားေတြကလည္း အမ်ားႀကီး။ ဒီအထဲမွာမွ မိမိသူတစ္ပါး ထိခိုက္ေစေသာ စကားေတြကလည္း ေစတနာအေလ်ာက္ ပါတတ္ေသးသည္။ စကားဟူသည္ စရာမွ တျဖည္းျဖည္းကားတတ္ေသာ သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ စကားဟူ၍မ်ား ေရွးပညာရွိမ်ား တီထြင္ခဲ့ေလသလား မေျပာတတ္။ အဓိပၸာယ္ေတြက တစ္ခါတစ္ရံ ကိုယ္ရည္ၫႊန္း တာထက္ပိုၿပီး အဆိုးဘက္သို႔ ေရာက္ခ်င္ေရာက္သြားတတ္သျဖင့္ စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ရသူေတြလည္း မရွားေခ်။

ရာဇ၀င္မွာပင္ အမတ္ႀကီး ရာဇသၾကၤန္သည္ မင္းေခြးေခ်းကိုေစာင္း၍ “ပန္းပြတ္သည္တို႔၏ သားေျမးမ်ား ေကာင္းစားေနေသာေၾကာင့္ ပန္းပြတ္မည့္သူမရွိသျဖင့္ ကြမ္းခြက္အပဲ့ျဖင့္သာ ေနရပါသည္” ဟု စကားကြၽံမိသျဖင့္ ရွင္ဘုရင္က “အမတ္ႀကီး ဘုရားတည္သည့္အခါ မည္သို႔ျပဳသနည္း” ဟုေမး၏။ “မွန္ပါ။ ျငမ္းဆင္ရပါသည္ဘုရား” ဟု ေလွ်ာက္လွ်င္ “အမတ္ႀကီးကား ျငမ္းႏွင့္တူသည္။ ငါကား ဘုရားေစတီႏွင့္တူ၏။ ဘုရားၿပီးလွ်င္ ျငမ္းကို မည္သို႔ျပဳသနည္း။ ဖ်က္သည္ပင္မဟုတ္ေလာ။ ထို႔ေၾကာင့္ ျငမ္းႏွင့္တူေသာ အမတ္ႀကီးကို ငါကားဖ်က္ေလၿပီ” ဟုဆိုကာ အရာမွခ်၍ အေ၀းသို႔ နယ္ႏွင္ဒဏ္ေပးခဲ့ေလသည္။ အမတ္ႀကီး ရာဇသႀကၤန္လည္း နယ္ႏွင္ခံရ၍ ေလွျဖင့္သြားခိုက္ ကမ္းနားတြင္ ေလတိုက္သျဖင့္ ပ့ဲျပားပင္တုိ႔ ယိမ္းႏြဲ႕ေနသည္ကိုျမင္မွ သံေ၀ဂရ၍ “ငါကား ပဲ့ျပားပင္ကဲ့သို႔ မက်င့္၊ သစ္ပင္ႀကီးကဲ့သို႔ က်င့္မိသျဖင့္ ယခုအခါ အျပစ္ေရာက္ရေတာ့သည္” ဆိုကာ ေနာင္တရေလေတာ့သည္။

တစ္ခါက ႐ံုးတစ္ခုသို႔ ကိစၥတစ္ခုျဖင့္ ေရာက္သြားခိုက္ ၀န္ထမ္းတစ္ဦး၏ စားပြဲေပၚ မွန္တစ္ခ်ပ္ေအာက္တြင္ စာေၾကာင္းေလးတစ္ေၾကာင္းကို ကြၽန္ေတာ္ အမွတ္မဲ့ ဖတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ “အသံုး၀င္တန္ဖိုးရွိေသာ စကားတစ္ခြန္း မေျပာႏိုင္လွ်င္ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းသည္သာလွ်င္ မိမိအတြက္ အလြန္တန္ဖိုးရွိ၏” ဟူ၍။ ဤစာစုႏွင့္ပတ္သက္၍ ပံုျပင္ကေလးတစ္ခု ကြၽန္ေတာ္ဖတ္ခဲ့ရဖူးသည္။

တစ္ခါက ရေသ့ႀကီးသံုးပါးသည္ ေတာနက္ႀကီးတစ္ခုရွိ ဂူတစ္ဂူ၌ အတူတကြ သီတင္းသံုးေနၾကရာ တစ္ေန႔ေသာ္ ျမင္းတစ္ေကာင္သည္ ထိုရေသ့တို႔ေနေသာ ဂူထဲသို႔ မ်က္စိလည္၍ ၀င္ေရာက္လာၿပီး ခဏေနေသာ္ ရေသ့တို႔ကိုျမင္ေတြ႕၍ ျပန္ၿပီးေျပးထြက္သြားေလေတာ့သည္။ ထိုျဖစ္ရပ္ ကေလးျဖစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္ခန္႔ၾကာေသာအခါ ပထမရေသ့က “ျမင္းျဖဴႀကီးတစ္ေကာင္ ဂူထဲကို ၀င္လာတယ္” ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳ၏။ ထိုပထမ ရေသ့ေျပာၿပီး ေနာက္တစ္ႏွစ္ခန္႔ ၾကာေသာအခါ ဒုတိယရေသ့က “ျမင္းဟာ အျဖဴမဟုတ္ပါဘူး။ အနက္ႀကီးပါ” ဟု ျပန္ၿပီးမွတ္ခ်က္ျပဳျပန္သည္။ ထိုဒုတိယရေသ့ေျပာၿပီး ေနာက္တစ္ႏွစ္ခန္႔ၾကာေသာအခါ၌ တတိယရေသ့က “အရွင္တို႔ ဒီလိုမညီမညြတ္ျဖစ္ၿပီး စကားမ်ားေနၾကမယ္ဆိုရင္ တပည့္ေတာ္ ဒီဂူထဲမွာ သီတင္းသံုးဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့တာမို႔ ဒီဂူထဲက ထြက္သြားရပါေတာ့မယ္” ဟု ဆိုေလ၏။

ဤပံုျပင္၌ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရလိုက္ေသာ အသိအျမင္တစ္ခုမွာ ဟုတ္မွန္ေသာ္လည္း အက်ဳိးမရွိလွ်င္ စကားတစ္ခြန္းေသာ္လည္း အဖြဲ႕အစည္းစိတ္ဓာတ္ကို ပ်က္ျပားေစတတ္သည္ဆိုသည့္ အခ်က္ပင္။ ဒုတိယအခ်က္ကား အက်ဳိးမဲ့ေသာ အျငင္းအခုံကို ေရွာင္ပါဟု ေျပာလိုရင္းျဖစ္ေလသည္။

ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္လည္း ဟုတ္မွန္၏၊ သူလည္းအက်ဳိးရွိ နာလို၏ဟူေသာ စကားႏွင့္ ဟုတ္မွန္၏၊ သူလည္းအက်ဳိးရွိ၏၊ မနာလိုဟူေသာ စကားႏွစ္ခြန္းကိုသာေျပာရန္ တိုက္တြန္း၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဟုတ္မွန္၍ အက်ဳိးရွိရာကိုသာ ေျပာေသာစကားသည္သာလွ်င္ မိမိသူတစ္ပါးတို႔အတြက္ ေကာင္းေသာစကားဟုသာ ဆိုရန္ရွိေပေတာ့သည္။တစ္ခါေသာ္ ဘိုးေတာ္ဘုရားသည္ မိမိအက်ဳိး အတြက္ငွာ “သႆေမဓ” အခြန္ေတာ္ကိုသံုးစြဲရန္ ဆိုင္ရာအမွဴးအမတ္တို႔ကို အမိန္႔ေတာ္မွတ္၏။ အမတ္ႀကီး ဦးေပၚဦးၾကားေသာ္ “မင္းတို႔ရွင္ဘုရင္ ရွင္ဘုရင္ပါး မ၀ေသးပါဘူး” ဟု ကဲ့ရဲ႕စကားဆို၏။ မင္းႀကီးသိေသာ္ “သည္အေကာင္ အ႐ူးအ႐ူးနဲ႔ အိမ္ဦးတက္ ေခ်းပါမယ့္အေကာင္” ဟုဆိုကာ အမ်က္ေတာ္ရွသျဖင့္ သိႏၵီသို႔အရာခ်ကာ ပို႔ေလ၏။

ေနာင္ေသာ္ ဘိုးေတာ္ဘုရားသည္ မိမိလုပ္ရပ္ အလြဲကို ျပန္ၿပီးဆင္ျခင္မိသျဖင့္ “ကိုယ္တို႔ အမွဴးအမတ္ေတြဟာ စိတ္ေတာ္သိေဗာင္းေတာ္ ညိတ္ေတြခ်ည္းလိုလို ျဖစ္ေနေတာ့တာပဲ။ ငါကိုယ္ေတာ္ မသင့္တာ၊ မေတာ္တာရွိရင္လည္း ေျဖာင့္မေပးၾကဘူး။ ေပၚဦးကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ ငါ့အမွားေတြ႕ရင္ ငါမႀကိဳက္ေသာ္လည္း ေထာက္ျပေျပာဆို ေျဖာင့္မွတ္ေပးရဲေပတယ္။ သူ႔အက်ဳိးထက္ ငါ့အက်ဳိးစီးပြားကိုသာ ပိုၿပီးလိုလားရွာတယ္” ဟု ညီလာခံ၌ သူ႔အမွားကို၀န္ခံ၍ အမတ္ႀကီးဦးေပၚဦးကို သိႏၵီမွျပန္ေခၚၿပီး စားေက်းစားလက္ႏွင့္တကြ မူလအေဆာင္အေယာင္ ရာထူးမ်ားကို ျပန္လည္ေပးအပ္ ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူေလသည္။

ဤျဖစ္ရပ္ကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ဟုတ္မွန္၍ အက်ဳိးကိုျမင္လွ်င္ ဘုရင္ကိုေသာ္လည္း ေျဖာင့္မတ္ ေပးရဲေသာ ဦးေပၚဦး၏စကားကို စကားေကာင္းဟုဆိုရန္မွတစ္ပါး မရွိေတာ့ေခ်။ သို႔ေသာ္ ဒီလို စကားေကာင္း၊ စကားမွန္ကို သူတစ္ပါးနာလိုေအာင္ ေျပာတတ္ဖို႔ဆိုရန္မွာမူ စင္စစ္ မလြယ္ကူလွေခ်။ သူလိုငါလို အခ်င္းခ်င္းဆိုလွ်င္ မေထာင္းတာလွ။ အာဏာေသြး နားထင္ေရာက္ေနသူမ်ား ဆိုပါမူ ေျပာမိသူအတြက္ အႏၲရာယ္ပင္ က်ေရာက္ႏိုင္၏။

ေျပာရလွ်င္ ဒီကမၻာ၌ အတၱအႀကီးဆံုး သတၱ၀ါသည္ လူပင္ျဖစ္ေလသည္။ ေတာထဲကက်ား၊ က်ားသစ္၊ ျခေသၤ့ စေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ အစာအလုိ႔ငွာ သမင္၊ ဒရယ္ အစရွိသည္တို႔ကို ဖမ္းယူ၍ ၀မ္းဗိုက္ျပည့္မွ်ေလာက္ စားၿပီးလွ်င္ ထားပစ္ခဲ့ၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္ေသာ္လည္း လူမူကား ပစ္ခတ္ဖမ္းဆီး၍ ရမိသမွ် အေကာင္တို႔ကို အ႐ိုး၊ အေရမွ်ပင္မခ်န္ အိမ္ကိုအကုန္ထမ္း၍ သယ္၏။ အျပစ္ေျပာေ၀ဖန္လွ်င္ ႏွစ္သက္၍ခံႏိုင္သူ မရွိသေလာက္ပင္ ျဖစ္သည္။

ဤေနရာ၌ ကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြႏွင့္ ရွင္ရာဟုလာကား အပံုႀကီးကြာ၏။ ရွင္ရာဟုလာကား နံနက္ေစာေစာတြင္ အိပ္ရာမွထ၍ သဲကိုလက္တစ္ခုပ္ျဖင့္က်ဳံးကာ “ဘုရားရွင္အထံမွေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဥပဇၩာဆရာ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ ရွင္မဟာကႆပတုိ႔ထံမွ လည္းေကာင္း ဤသဲလံုးအမွ်ေလာက္ေသာ ၾသ၀ါဒစကားကို ယေန႔ရပါမူကား ငါ့အားေကာင္းရာ၏ဟု ေတာင့္တလိမ့္ရွိေသာ္လည္း ရွင္ေဒ၀ဒတ္ကား “အခ်ည္းႏွီး မဂ္ဖိုလ္မွ ကင္းေသာရဟန္း” ဟုဆိုမိသည္ႏွင့္ ဘုရားရွင္ကို သတ္ရန္ၾကံေလေတာ့၏။ ဆိုရေသာ္ မိမိအက်ဳိးကို လိုလား၍ ေျပာေသာစကားပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း နာယူတတ္သူက အက်ဳိးကိုရ၍ မနာယူတတ္သူ မနာယူႏိုင္သူကား ပ်က္စီးရျခင္းသာလွ်င္ အဆံုးသို႔ ေရာက္ရတတ္ေခ်၏။

ဒီကေန႔ေခတ္ကား အတန္ပင္ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းလာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူေရာ၊ မရွိသူေတြပါ စကားမ်ားစြာ ေျပာၾက၏။ အင္တာနက္ထဲမွာလည္းေျပာ၏။ လူထူထူလူစုစုမွာလည္း ေျပာ၏။ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္ထဲမွာလည္းေျပာ၏။ ေစတနာအေလ်ာက္ ေကာင္းေစလိုတာ လည္းပါ၏။ သာသာထိုးထိုး ႏွိပ္လိုက္တာေတြလည္းပါ၏။ ဟုတ္တာမွန္တာေတြလည္းပါ၏။ မဟုတ္တာ မမွန္တာေတြလည္းပါ၏။ ေျပာသင့္တာလည္းပါ၏။ မေျပာသင့္တာေတြလည္းပါ၏။ သို႔ေသာ္ သူတို႔စကားေတြက စာမ်က္ႏွာေတြထဲ ေရာက္လာေတာ့ ႀကိဳက္သူ၊ မႀကိဳက္သူ၊ လက္ခံသူ၊ လက္မခံသူဟူ၍ စာဖတ္သူႏွစ္မ်ဳိး ေပၚလာေလေတာ့သည္။

တစ္ေန႔က အရာရွိႀကီးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုစကားေျပာခဲ့ရဖူးသည့္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး သူ႔အျမင္၊ သူ႔သေဘာထားကို ေမးစမ္းၾကည့္ရာ သူက အင္တာနက္ေတြ၊ စာေစာင္ေတြကို ဖတ္႐ႈေလ့လာၿပီး ႏွစ္ဖက္စကားကို နားေထာင္ၾကည့္ရာ ႏွစ္ဖက္စလံုးပင္ မွန္ေနသည္ကို ေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ မည္သို႔မွ် မေျပာတတ္ေအာင္ျဖစ္ေနေၾကာင္း ၀န္ခံပါသည္။ ဒါျဖင့္ အဲဒီျဖစ္ရပ္အေပၚမွာ ျဖစ္သင့္၊ မျဖစ္သင့္ ဆရာ့အျမင္ကေလး ေျပာပါဦးဆိုေတာ့မွ မျဖစ္သင့္ဟုထင္ေၾကာင္း သူ႔အျမင္ကို ေျပာျပေလသည္။

အမွန္လည္း မျဖစ္သင့္ေၾကာင္း အျခားအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ကိုးကားၿပီး ေျပာျပေနသည္ကို နားေထာင္ရေတာ့မွ ဗုဒၶ၏ “ကာလာမသုတၱန္” ကို ဖ်တ္ခနဲ ကြၽန္ေတာ္သတိရမိေတာ့သည္။ “ၾကားကာမွ်ႏွင့္ ေရွးအစဥ္အဆက္ လက္ခံလာသည္ ဆို႐ုံမွ်ႏွင့္ ဆရာသမားဆို႐ံုမွ်ႏွင့္ ကိုယ္တိုင္မခ်င့္ခ်ိန္ မေ၀ဖန္ဘဲ လက္ခံယံုၾကည္ျခင္း မျပဳထိုက္။ ဤအရာသည္ ေကာင္း၏၊ မွန္၏။ သင့္သည္မသင့္သည္ကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် လိုက္နာသိရွိ၍ စဥ္းစားေ၀ဖန္ ခ်င့္ခ်ိန္သုံးသပ္၍ သာလွ်င္ လက္ခံယံုၾကည္ျခင္း ျပဳအပ္၏” ဟု ဆိုထားေလရာ အရာရာကို မိမိႏွစ္သက္၍ မိမိအႀကိဳက္ႏွင့္ အလိုက္သင့္၍ လက္ခံရယူျခင္းထက္ စိစစ္ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား၍ အက်ဳိးအျပစ္တို႔ကို မိမိကိုယ္တိုင္နားလည္ၿပီး လက္ခံယံုၾကည္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရေတာ့မည္သာျဖစ္သည္။

ယခုေခတ္တြင္ စကားေတြကို စာျဖင့္မွတ္တမ္းတင္လာၾကၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္တို႔တြင္ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပၾကေလသည္။ စကားေျပာသူ၊ စာေရးသူတို႔က မိမိေျပာေသာစကား၊ မိမိေရးေသာစာတြင္ ေစတနာထည့္၍ ေရးၾက၊ ေျပာၾကသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေစတနာေကာင္းႏွင့္ အမွန္တရားကိုေျပာျခင္း၊ ေရးျခင္းကား မေထာင္းတာလွ။ ေစတနာဆိုးႏွင့္ မဟုတ္တာ၊ မမွန္တာကို အဟုတ္အမွန္ျဖစ္ေအာင္ ေရးျခင္း၊ ေျပာျခင္းမ်ဳိးကား မျဖစ္သင့္ေခ်။

“အကၡရာစာေပ ခ်ဳိ႕ယြင္းလွ်င္ အနက္အဓိပၸာယ္ပ်က္မည္”“အနက္အဓိပၸာယ္ပ်က္လွ်င္ အယူအဆ လြဲမည္”“အယူအဆလြဲလွ်င္ အလုပ္စခန္းမွားမည္” အလုပ္စခန္းမွားလွ်င္ လိုအပ္ေသာ အက်ဳိးေမွာက္႐ံုမက အဓမၼ၀ါဒီဘက္သို႔ပင္ သက္ေရာက္ႏိုင္သည္။“အကၡရာတစ္လံုးဖ်က္လွ်င္ ဘုရားတစ္ဆူကို ဖ်က္ရာက်သည္” ဟု ေက်းဇူးရွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးက ဆိုဖူး၏။

 သို႔ဆိုလွ်င္ စကားတစ္လံုး မွားယြင္းခြၽတ္ေခ်ာ္လွ်င္ေကာ ထိုအတိုင္းပင္ မျဖစ္ႏိုင္ပါၿပီေလာ။ ထို႔ေၾကာင့္ စကားလည္းေျပာၾကပါ။ တရားလည္း လက္မလႊတ္ၾကပါႏွင့္ဟု။ -

Written by: ဘစံေကာက္
By http://www.news-eleven.com/