အယူသီးၾကသူမ်ား
ကမၻာဦးအစက လူေတြဟာ အားကိုးရာကင္းမဲ့သလို
ခံစားေနရတဲ့အတြက္ ေတာ၊ ေတာင္၊ သစ္ပင္၊ ေန၊ လ အစရွိတာေတြကို အားကိုးရာအျဖစ္ ကိုးကြယ္
ပူေဇာ္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္နဲ႔ အသိဥာဏ္ တိုးတက္လာတာနဲ႔အမွ် ယဥ္ေက်းမႈ
တစ္ဆင့္တက္ျပီး ဒီလို သဘာ၀ကျဖစ္လာတဲ့ အရာေတြမဟုတ္ဘဲ လူေတြဖန္တီးထားတဲ့ နတ္ဘုရားေတြကို
ကိုးကြယ္ အားကိုးလာၾကတယ္။ ဒီနတ္ဘုရားေတြဟာ ရာသီဥတုေတြ၊ ေရာဂါကပ္ေဘးေတြ၊ အစာ ေရစာ ေပါၾကြယ္၀မႈ၊
စစ္မက္ အစရွိတဲ့ ကိစၥအ၀၀ကို ဖန္တီးတယ္လို႔ ယူဆၾကရာကစလို႔ အတိတ္ နိမိတ္ေတြေကာက္ၿပီး
အျဖစ္အပ်က္ အေကာင္းအဆိုးေတြကို ခန္႔မွန္းၾကတယ္။ အဆိုးေတြ ျဖစ္လာမယ္လို႔ထင္ရင္ ယဇ္ပူေဇာ္တာလုိမ်ဳိးေတြနဲ႔
ေခ်ဖ်က္ဖို႔ ၾကိဳးစားၾကတယ္။
သူ႔ေခတ္သူ႔အခါ ဖန္ဆင္းရွင္ အစြဲအလမ္း၊ အတိတ္နမိတ္နဲ႔ ယဇ္ပူေဇာ္မႈေတြ အားေကာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္ ဘီစီ ၆ ရာစု၀န္းက်င္မွာ အစဥ္အလာေတြ အကုန္လံုးကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ေဖာက္ထြက္ျငင္းပယ္ခဲ့တဲ့ မဟာလူသား ဗုဒၶ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့တယ္။ အံ့ၾသစရာေကာင္းတာက လူထက္သာလြန္ကဲတဲ့ နတ္ေဒ၀ တာ တစ္ပါးမဟုတ္ဘဲ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ဟာ လူသားစင္စစ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒ (Creationism) ကိုပယ္တဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ ဘာသာႀကီးျဖစ္တဲ့အျပင္ သိပၸံနည္းက် စၾက၀ဠာ မ်ားစြာရွိတဲ့ အယူအဆကိုလည္း သိပၸံပညာ မေပၚခင္ကတည္းက ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ႕ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ လူသား၊ တိရစၦာန္ တစ္စံုတစ္ဦးကိုမွ နာက်င္ထိခိုက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း မရွိသလို ဘာသာတရားအေၾကာင္းျပဳၿပီး စစ္ပြဲေတြျဖစ္ပြားခဲ့တာလည္း မရွိဘူး။ ဘုရားရွင္က သူ႔ေခတ္သူ႔အခါက အိႏိၵယမွာ အင္မတန္အေရးပါတဲ့ ဇာတ္အနိမ့္အျမင့္ ခြဲျခားမႈကို တိုက္ဖ်က္ေပးခဲ့႐ုံသာမက မိန္းမေတြဟာ ေယာက်္ားထက္ တစ္ဆင့္နိမ့္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အ႐ိုးစြဲေနတဲ့ အယူအဆ၊ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း အယူအဆေတြကိုပါ ပယ္ဖ်က္ေပးသြားတယ္။
ဗုဒၶဟာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ကမၼ၀ါဒကို ေဟာၾကားခဲ့တယ္။ အျဖစ္အပ်က္ မွန္သမွ်ဟာ ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚတယ္။ အေၾကာင္းမရွိဘဲ အက်ဳိးမရွိလာဘူး ဆိုတာကို ေဟာျပခဲ့တယ္။ ဗုဒၶရဲ႕ အယူအဆဟာ သိမ္ေမြ႔ႏူးည့ံျပီး ႐ုပ္၀တၳဳ သိပၸံပညာနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္း လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ရွိတယ္။ သိပၸံပညာဆိုတာက အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဘာ့ေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလဲ ဆိုတာကို သက္ေသထူရတာဆိုေတာ့ အက်ဳိးေပၚမူတည္ျပီး ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚရတဲ့ အေၾကာင္း တရားကို ရွာေဖြတာပဲ။ ဗုဒၶ ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ လမ္းစဥ္ေတြကုိ လိုက္နာက်င့္သံုးၾကသူေတြကို ဗုဒၶဘာသာ ၀င္လို႔ ေခၚၾကတယ္။
သူ႔ေခတ္သူ႔အခါ ဖန္ဆင္းရွင္ အစြဲအလမ္း၊ အတိတ္နမိတ္နဲ႔ ယဇ္ပူေဇာ္မႈေတြ အားေကာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္ ဘီစီ ၆ ရာစု၀န္းက်င္မွာ အစဥ္အလာေတြ အကုန္လံုးကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ေဖာက္ထြက္ျငင္းပယ္ခဲ့တဲ့ မဟာလူသား ဗုဒၶ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့တယ္။ အံ့ၾသစရာေကာင္းတာက လူထက္သာလြန္ကဲတဲ့ နတ္ေဒ၀ တာ တစ္ပါးမဟုတ္ဘဲ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ဟာ လူသားစင္စစ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒ (Creationism) ကိုပယ္တဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ ဘာသာႀကီးျဖစ္တဲ့အျပင္ သိပၸံနည္းက် စၾက၀ဠာ မ်ားစြာရွိတဲ့ အယူအဆကိုလည္း သိပၸံပညာ မေပၚခင္ကတည္းက ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တယ္။
ဘုရားရွင္ရဲ႕ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ လူသား၊ တိရစၦာန္ တစ္စံုတစ္ဦးကိုမွ နာက်င္ထိခိုက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း မရွိသလို ဘာသာတရားအေၾကာင္းျပဳၿပီး စစ္ပြဲေတြျဖစ္ပြားခဲ့တာလည္း မရွိဘူး။ ဘုရားရွင္က သူ႔ေခတ္သူ႔အခါက အိႏိၵယမွာ အင္မတန္အေရးပါတဲ့ ဇာတ္အနိမ့္အျမင့္ ခြဲျခားမႈကို တိုက္ဖ်က္ေပးခဲ့႐ုံသာမက မိန္းမေတြဟာ ေယာက်္ားထက္ တစ္ဆင့္နိမ့္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အ႐ိုးစြဲေနတဲ့ အယူအဆ၊ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း အယူအဆေတြကိုပါ ပယ္ဖ်က္ေပးသြားတယ္။
ဗုဒၶဟာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ကမၼ၀ါဒကို ေဟာၾကားခဲ့တယ္။ အျဖစ္အပ်က္ မွန္သမွ်ဟာ ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚတယ္။ အေၾကာင္းမရွိဘဲ အက်ဳိးမရွိလာဘူး ဆိုတာကို ေဟာျပခဲ့တယ္။ ဗုဒၶရဲ႕ အယူအဆဟာ သိမ္ေမြ႔ႏူးည့ံျပီး ႐ုပ္၀တၳဳ သိပၸံပညာနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္း လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ရွိတယ္။ သိပၸံပညာဆိုတာက အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဘာ့ေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလဲ ဆိုတာကို သက္ေသထူရတာဆိုေတာ့ အက်ဳိးေပၚမူတည္ျပီး ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚရတဲ့ အေၾကာင္း တရားကို ရွာေဖြတာပဲ။ ဗုဒၶ ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ လမ္းစဥ္ေတြကုိ လိုက္နာက်င့္သံုးၾကသူေတြကို ဗုဒၶဘာသာ ၀င္လို႔ ေခၚၾကတယ္။
ကံဆုိတဲ့ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္
ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ဳိးတရားကို တျခားလူမဆိုထားနဲ႔ အနႏၲတန္ခိုးေတာ္ရွင္ ဗုဒၶေတာင္ တားျမစ္ႏိုင္ျခင္း
မရွိဘူး။ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ၀ိပါက္ေတာ္ ၁၂ ပါးကို ခံစားခဲ့ရတယ္။ ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္
မလြဲမေသြ သတ္ျဖတ္ခံရျခင္းေဘးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရေတာ့မယ့္ သူေတြကိုလည္း တရားျပျခင္းသာ ျပဳလုပ္ခဲ့ရတယ္။
ဗုဒၶက အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ဳိး ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚမႈကို ေဟာခဲ့ပါလ်က္ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ဗုဒၶဘာသာလို႔
ခံယူထားတဲ့ သူအခ်ဳိ႕ကေတာ့ အေၾကာင္းနဲ႔အက်ဳိး ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚမႈကို မဆင္ျခင္ႏုိင္ဘူး။
တစ္စံု တစ္ေယာက္က ဖန္ဆင္းေပးလိုက္သလုိမ်ဳိး စြဲၾကတယ္။
လူတိုင္း တစ္ေန႔သြားရမယ့္လမ္းဆိုတာ
သိေပမယ့္ ေသဆိုတဲ့စကားကို မေျပာရဲဘူး။ နိဗၺာန္ယာဥ္ေတြ႕ရင္ မၾကည့္ဘူး။ ကိုယ့္အိမ္ေရွ႕
နိဗၺာန္ယာဥ္ရပ္ရင္ မၾကိဳက္ဘူး။ ဌာနဆိုင္ရာေတြမွာ ခံုေခါက္ရင္ အလုပ္႐ႈပ္တတ္တယ္။ ေဆး႐ံုေတြမွာ
ဂ်ဴတီညအက်ႌအနက္၀တ္ရင္ လူနာမ်ားတယ္။ အနီ၀တ္ရင္ ေသြးထြက္သံယို ျဖစ္တယ္။ လူေသျပီးမွ ရပ္ရြာထဲ
ျပန္သြင္းရင္ ခိုက္တတ္တယ္။ ငွက္ဆိုးထိုးသံၾကားရင္ လူေသတတ္တယ္။ လမ္းဦးတိုက္ ေလွဦးတိုက္ေနရင္
စီးပြားက်တယ္။ ခရီးသြားရင္ အခ်ိန္မေမးေကာင္းဘူး၊ ၿဂိဳဟ္စီးၿဂိဳဟ္နင္း အတက္အက် ဆိုတာမ်ဳိးေတြေပါ့။
ဒါေတြဟာ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို မသိဘူး။ ဒီလိုပဲ အေၾကာက္တရားနဲ႔ပဲ ယံုၾကည္လက္ခံေနခဲ့ၾကတာ။
တစ္နည္းအားျဖင့္ အယူသီးေနခဲ့တာေပါ့။ ဒီလိုအယူအဆေတြဟာ အရမ္းအားေကာင္းလာတဲ့အခါ အေၾကာင္းနဲ႔
အက်ဳိး ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚမႈကို ပယ္လိုက္သလို ျဖစ္သြားတယ္။ အေၾကာင္းနဲ႔အက်ဳိး ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚမႈကို
ပယ္တဲ့အခါ ဥေစၦဒဒိ႒ိ သေဘာ သက္ေရာက္သြားတယ္။
ကိုယ့္ဘာသာ ယံုၾကည္ရာ အယူသီးတာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ထိခိုက္တာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္ျမင္တဲ့ သူေတြလည္း ရွိေကာင္းရွိႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဆရာ၀န္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္ ခဏေလး အတြင္းမွာကိုပဲ မဟုတ္တာကိုစြဲျပီး အယူသီးျခင္းေၾကာင့္ ၾကားထဲက လူေတြခမ်ာ မခ်ိမဆံ့ ခံစားၾကရတဲ့အျဖစ္အပ်က္ သုံး၊ ေလးခုထိ မနည္းကို ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ေလွကားေပၚကေန ျပဳတ္က်တာေၾကာင့္ လည္ပင္း ေက်ာ႐ိုး ထိခိုက္သြားၿပီး တစ္ကိုယ္လံုး အေၾကာေသသြားတဲ့ လူနာတစ္ေယာက္ကို သူ႔အိမ္သားေတြက ဖုတ္၀င္ေနတယ္လို႔ ယူဆျပီး ဒီအတိုင္းပစ္ထားတယ္။ ပစ္ထားလို႔ ခါးမွာျဖစ္လာတဲ့ အိပ္ရာနာ (Bedsore) ဟာ လက္တစ္၀ါးစာမက ျဖစ္လာတဲ့အျပင္ အတြင္းထိေအာင္လည္း လႈိက္စားေနတာေၾကာင့္ အစာေဟာင္း အိမ္နဲ႔ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္ျပီး ရႊဲရႊဲစိုေနတယ္။
ကိုယ့္ဘာသာ ယံုၾကည္ရာ အယူသီးတာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ထိခိုက္တာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္ျမင္တဲ့ သူေတြလည္း ရွိေကာင္းရွိႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဆရာ၀န္အျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္ ခဏေလး အတြင္းမွာကိုပဲ မဟုတ္တာကိုစြဲျပီး အယူသီးျခင္းေၾကာင့္ ၾကားထဲက လူေတြခမ်ာ မခ်ိမဆံ့ ခံစားၾကရတဲ့အျဖစ္အပ်က္ သုံး၊ ေလးခုထိ မနည္းကို ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ေလွကားေပၚကေန ျပဳတ္က်တာေၾကာင့္ လည္ပင္း ေက်ာ႐ိုး ထိခိုက္သြားၿပီး တစ္ကိုယ္လံုး အေၾကာေသသြားတဲ့ လူနာတစ္ေယာက္ကို သူ႔အိမ္သားေတြက ဖုတ္၀င္ေနတယ္လို႔ ယူဆျပီး ဒီအတိုင္းပစ္ထားတယ္။ ပစ္ထားလို႔ ခါးမွာျဖစ္လာတဲ့ အိပ္ရာနာ (Bedsore) ဟာ လက္တစ္၀ါးစာမက ျဖစ္လာတဲ့အျပင္ အတြင္းထိေအာင္လည္း လႈိက္စားေနတာေၾကာင့္ အစာေဟာင္း အိမ္နဲ႔ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္ျပီး ရႊဲရႊဲစိုေနတယ္။
ဒါေပမဲ့လည္း အဲဒီအညစ္အေၾကးေတြကို ရွင္းလင္းသုတ္သင္ေပးတာ၊ အနာကို ေဆးထည့္ေပးတာမ်ိဳးေတြ မလုပ္ေပးဘူး။ အေၾကာင္းျပခ်က္က ဖုတ္၀င္ေနေတာ့ မထိရဲမကိုင္ရဲ ေၾကာက္လို႔ပါတဲ့။ ေခါင္းကလြဲလို႔ ဘာမွလႈပ္လို႔မရတဲ့ လူနာမွာ ပါးစပ္က ညည္းညဴေန႐ုံကလြဲလို႔ အားကုိးစရာမရွွိရွာဘူး။ ခံစားေနရတဲ့ ေ၀ဒနာေၾကာင့္ ညဘက္ဆို ညည္းညဴေနတတ္တဲ့ လူနာကို အိမ္နီးနားခ်င္းေတြကလည္း ဖုတ္၀င္ေနလို႔ပါဆိုၿပီး ၀ိုင္းေျပာတတ္ၾကတယ္။ ျဖစ္ေနတဲ့ ေရာဂါအေျခအေနေတြအရ ဒီလူနာဟာ ေနာက္ထပ္ ရက္ပိုင္းထက္ ပိုမခံႏုိင္ေတာ့ဘူးဆိုတာ သိသာပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ကံဆိုးမႈေတြ မကုန္ေသးတဲ့လူနာခမ်ာ ေနာက္တစ္ေန႔မွာ
ပေယာဂဆရာနဲ႔ ဖုတ္ႏွင္ခံရျပန္ပါေသးတယ္။ ပေယာဂႏွင္ၿပီး သိပ္မၾကာဘူး။ လူနာလည္း ဆံုးပါးသြားပါေတာ့တယ္။
သရက္ရြက္ကင္ဆာ (Pancreas Cancer) ျဖစ္ေနတဲ့ လူနာတစ္ေယာက္လည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ အားနည္း
ခ်ည့္နဲ႔ေနၿပီမို႔လို႔ ပိန္ခ်ံဳးေနတဲ့ လူနာကို ဖုတ္၀င္တယ္ဆိုျပီး အေမွာင္ထဲမွာ ထားတယ္။
လႈပ္ေတာင္ မလႈပ္ႏိုင္တဲ့ လူနာကိုယ္ေပၚမွာ ျခင္ေတြမွ သီးလို႔။ ပေယာဂႏွင္တယ္ဆိုၿပီး တစ္ကိုယ္လံုး
အ႐ိႈးရာေတြနဲ႔ ေဆးခန္းေရာက္လာတဲ့ မိန္းကေလးငယ္တစ္ေယာက္လည္း ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ဒီလိုပဲ အိမ္တစ္အိမ္မွာ
အသုဘျဖစ္ေတာ့ လာသယ္တဲ့ နိဗၺာန္ယာဥ္ကို အိမ္ေရွ႕အရပ္မခံၾကလို႔ အေလာင္းကို လမ္းထိပ္ထိ
ထမ္းထုတ္ရတာကိုလည္း ျမင္ခဲ့ရဖူးတယ္။
ဗုဒၶဟာ အေၾကာင္းေၾကာင့္
အက်ဳိးျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ ကမၼ၀ါဒကို ေဟာၾကားခဲ့တယ္။ အျဖစ္အပ်က္မွန္သမွ်ဟာ ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚတယ္။
အေၾကာင္းမရွိဘဲ အက်ဳိးမရွိလာဘူး ဆိုတာကို ေဟာျပခဲ့တယ္။ ဗုဒၶရဲ႕အယူအဆဟာ သိမ္ေမြ႕ႏူးည့ံၿပီး
႐ုပ္၀တၳဳ သိပၸံပညာနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာလည္း လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိတယ္။ သိပၸံပညာဆိုတာက
အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခုျဖစ္လာတဲ့အခါ ဘာ့ေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလဲဆိုတာကို သက္ေသထူရတာဆိုေတာ့ အက်ဳိးေပၚမူတည္ျပီး
ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚရတဲ့ အေၾကာင္းတရားကို ရွာေဖြတာပဲ . . .
အယူသီးတယ္ဆိုတာဟာ ပညာတတ္ျခင္း၊
မတတ္ျခင္းနဲ႔ မသက္ဆိုင္ဘဲ ကိုယ္ႀကီးျပင္းလာခဲ့တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ ဆံုးမသြန္သင္ခံရတဲ့ အေနအထားေတြေပၚမွာ
မူတည္ေနတတ္ပါတယ္။ သားသမီးေတြဟာ မိဘစကားကို နားေထာင္တတ္ၾကတာေၾကာင့္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ မိဘေတြရဲ႕
ဓေလ့စ႐ိုက္ေတြဟာ သားသမီးေျမးျမစ္ေတြအထိ ကူးစက္တတ္ေလ့ရွိတယ္။ မိဘေတြ အယူသီးတတ္ရင္ သားသမီးေတြလည္း
အယူသီးတတ္ၾကတယ္။
ကိုယ့္ကိုသြန္သင္ခဲ့တဲ့သူေတြရဲ႕
အဆံုးအမဆိုေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္သည္ မျဖစ္ႏုိင္သည္ ေဖာက္ထြက္ စဥ္းစားဖို႔ မ၀ံ့ရဲၾကေတာ့ဘူး။
ဌာနဆိုင္ရာေတြမွာလည္း အထက္လူၾကီးက အယူသီးတဲ့အခါ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြကပါ အလုိလိုအစြဲ၀င္သြားတယ္။
ေဆး႐ံုမွာ အလုပ္သင္ဆရာ၀န္အျဖစ္ လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခံုလံုး၀မေခါက္ရဲေအာင္ ျဖစ္ရ၊ အက်ႌအနီ၊အနက္
မ၀တ္ရဲေအာင္ ျဖစ္ရ၊ ေပါင္ခ်ိန္ သိခ်င္လို႔မွ ေပါင္မခ်ိန္ရဲေအာင္ ျဖစ္ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြ
ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ ဘာမွမဟုတ္တာေလး ေတြေပမယ့္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြေတာ့ အထိုက္အေလ်ာက္
ခံစားခဲ့ရတယ္။
တကယ္ေတာ့ အယူသီးတယ္ဆိုတာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မထိခိုက္ဘူးလို႔ ထင္ျမင္ရေပမယ့္ ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြအေပၚမွာ သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီသက္ေရာက္မႈ ေတြမွာ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ မလိုအပ္ဘဲ အလုပ္ရႈပ္ရတာေတြကစလို႔ တစ္ခါတေလမွာ အျပင္းအထန္ ထိခိုက္ နာက်င္ရတာေတြ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဘာသာေရးအရလည္း ဘယ္လိုမွ လက္သင့္မခံသင့္တဲ့ အစြဲအလမ္းေတြျဖစ္သလို အယူအစြဲေတြ သိပ္ျပင္းထန္လြန္းတဲ့အခါ သရဏဂုံညႇိဳး ႏြမ္းတာမ်ဳိးအထိ ျဖစ္ရတယ္။
တကယ္ေတာ့ အယူသီးတယ္ဆိုတာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မထိခိုက္ဘူးလို႔ ထင္ျမင္ရေပမယ့္ ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြအေပၚမွာ သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီသက္ေရာက္မႈ ေတြမွာ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ၊ မလိုအပ္ဘဲ အလုပ္ရႈပ္ရတာေတြကစလို႔ တစ္ခါတေလမွာ အျပင္းအထန္ ထိခိုက္ နာက်င္ရတာေတြ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဘာသာေရးအရလည္း ဘယ္လိုမွ လက္သင့္မခံသင့္တဲ့ အစြဲအလမ္းေတြျဖစ္သလို အယူအစြဲေတြ သိပ္ျပင္းထန္လြန္းတဲ့အခါ သရဏဂုံညႇိဳး ႏြမ္းတာမ်ဳိးအထိ ျဖစ္ရတယ္။
ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့ျခင္း မရွိတဲ့အရာေတြအေပၚမွာ
အယူသီးေနမယ္ဆိုရင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ရက်ဳိးမနပ္ဘဲ ရွိပါလိမ့္မယ္။
Written by: သူရိန္လႈိင္၀င္း