Friday, March 21, 2014

အသြင္မတူေသာ မ်ဥ္းၿပိဳင္ႏွစ္ခု


အသြင္မတူေသာ မ်ဥ္းၿပိဳင္ႏွစ္ခု

 

အနီးနွင့္အေ၀း သံုးႏွင့္ေလးဟူေသာ စကားစုသည္ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္မ်ားရဲ႕ အသံုးအႏႈန္းမ်ား အနက္မွ တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ သံုးႏွင့္ေလးသည္ အနီးကပ္ရွိပါေသာ္လည္း ဆန္႔က်င္ဘက္သေဘာကို ေဆာင္ေသာေၾကာင့္ အသြင္မတူ ေသာ မ်ဥ္းၿပိဳင္ႏွစ္ခုဟု ေျပာလွ်င္ မွားမည္မထင္ပါ။

ေလာက၌ ထိုသို႔ သေဘာရွိေသာ ကိစၥရပ္မ်ားလည္း ရွိပါေသးသည္။ ဥပမာ ေျမ`လု´ ႏွင့္ ေျမ`လွဴ´ ဟူေသာ ဤ စကားရပ္ႏွစ္ခုသည္ အသံအားျဖင့္ နီးကပ္သည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း အလြန္ေ၀းကြာေသာ ထင္ဟပ္၍ မရနိုင္ေသာ အသြင္မတူ မ်ဥ္းၿပိဳင္ႏွစ္ခုပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ မ်ဥ္းၿပိဳင္မ်ားကို သရုပ္ေဖၚရမည္ဆုိပါလွ်င္-- အျပည့္အစံုကို ေအာက္၌ဆက္လက္ဖတ္ရူွရန္

ေလာက၌ မိမိပိုင္ဆိုင္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကို အၿပီးအတိုင္ စြန္႔လြတ္ျခင္းသည္ အေျပာလြယ္သေလာက္ လက္ ေတြ႔အရာတြင္ အလြန္ခက္ခဲလွပါသည္။ ထိုသို႔ ခက္ခဲေသာ အရာမ်ားကို လြယ္လင့္တကူ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ လူသား မ်ားအတြက္ အတုယူထိုက္ေသာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကား--

၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ဂ်ဴလိုင္လ၏ ေန႔တစ္ေန႔၊ အခ်ိန္ နံနက္၊ ေနရာကား ၿမိတ္ၿမိဳ႕ ၊ ကလြင္ရပ္၊ ပရိယတၱိ သာသာနာေတာ္ႀကီး အရွည္တည္တန္႔နုိင္ရန္အတြက္ ေျမ(၃.၆)ဧက ကုိ၄င္း။ စာသင္ေက်ာင္းအတြက္ ေျမေနရာကုိ ၄င္း။ မီးသတ္ဓမၼာရံုအတြက္ ေျမေနရာကို၄င္း။ အခြန္လြတ္ေစ်းအတြက္ ေျမေနရာကို၄င္း ၊ အသီးသီးပို္င္းျခားကာ အမ်ဴိးဘာသာ သာသနာအတြက္ ရည္ရြယ္၍ လွဴဒါန္းခဲ့ၿပီး သံဃာေတာ္ အပါး ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္တို႔အား တစ္ပါးလွ်င္ ေလးေသာင္း က်ပ္ခန္႔ တန္ဖိုးရွိေသာ လွဴဖြယ္၀တၳဳပစၥည္းမ်ားဆက္ကပ္လွဴဒါန္း၍ ေရာက္လာၾကကုန္ေသာ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖ ပရိသတ္ အားလံုးတို႔အား ဧည့္ခံေကၽြးေမြးကာ ရက္ေရာစြာ လွဴဒါန္းသည့္ ဒါနပြဲႀကီး တစ္ခုသည္ ဆိုင္းသံ ဗံုသံမပါ တိတ္ဆိတ္ညင္သာစြာ ၿပီးဆံုးခဲ့သည္မွာ ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းလိုက္ပါဘိေတာ့။

ေျမလွဴပြဲႀကီးက်င္းပခဲ့သူကား ၿမိတ္ၿၽမိဳ႕၊ကလြင္ရပ္ရွိ ကုမၸဏီတစ္ခု၏ မိသားစုုျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႔ လွဴနိုင္ရန္္ မလြယ္ကူပါ။ အေျပာလြယ္သေလာက္ အလုပ္ခက္သည္။ ထိုသို႔ လုပ္ေဆာင္နုိင္ျခင္းသည္ ထိုသူတို႔၏ သ႑ာန္၌ တန္ဖိုးမျဖတ္နိုင္ေသာ ယံုၾကည္မႈ `သဒၶါ´ တရားေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ၄င္းႏွင့္တူညီေသာ အဘိဓမၼာေ၀ါဟာရတစ္ခုကား `အေလာဘ´ျဖစ္ၿပီး အဓိပၸါယ္ကား ပိုင္ဆိုင္သည့္အေပၚ၌ မတြယ္တာဘဲ ရက္ရက္ေရာေရာ စြန္႔လြတ္မႈပင္တည္း။

စြန္႔လြတ္မႈဟူေသာ ဤ `အေလာဘ´ မ်ဥ္းေၾကာင္းသည္ တြယ္တာတတ္မက္ေသာ ေလာဘမ်ဥ္းေၾကာင္းကို ေခ်မုန္းနိုင္သကဲ့သို႔ ေလာဘ၏ စြမ္းပကားသည္လည္း ` အေလာဘ´ကုိ ၀ါးမ်ဴိခဲ့ေသာ အေျခအေန တစ္ခုလည္း ရွိေနေသးသည္။
ထိုအရာကား မိမိပိုင္ဆိုင္သည့္ တစ္လံမွ်ေလာက္ေသာ ေျမကြက္ေလးကို သူရထိုက္ငါရထုိက္ ေျမလုပြဲႀကီး ဆင္ႏြြဲက်င္းပေနၾကျခင္းပင္။

တစ္ခါက ရြာတစ္ရြာ၌ အိမ္ေထာင္စုတစ္ခု နဲ႔ တစ္ခု အိမ္ေျမကြက္တစ္ခုကို သူပိုင္ငါပိုင္ အျငင္းပြားခဲ့ရာ တရားရံုးသို႔ ေရာက္ၿပီး တရားရင္ဆိုင္ရသည္။ နိုင္ေသာသူက နုိင္ေသာေၾကာင့္ ၀မ္းသာေပမယ့္။ တစ္ဖက္က ရံႈးနိမ့္ေသာေၾကာင့္ ၀မ္းနည္း စိတ္ မေကာင္းျဖစ္ၾကရသည္။ ထိုေျမကိစၥသည္ ၿပီးသြားၿပီဟု ထင္မွတ္ထားေပမယ့္ ေနာက္ တစ္ႏွစ္၌ ရံွဴးတဲ့သူဖက္မွ တရားျပန္စြဲ၍ ႏွစ္ဖက္စလံုး တရားရံုး ျပန္ေရာက္ရျပန္သည္၊ ဤအတိုင္းဆိုလွ်င္ ထိုေျမကိစၥ ၿပီးနိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေခ်။ ႏွစ္ဖက္စလံုးသည္ ေလာဘ မ်ဥ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္ေနေသာေၾကာင့္ အမွန္တရားကုိ မည္သို႔မွ် ွမျမင္နုိင္ေတာ့ပါ။

“ဆင္ကန္း ေတာတိုး” ဆုိသကဲ့သို႔ အမွန္ မျမင္နိင္၊ ထိုေျမကြက္ကို ပိုင္ဆိုင္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္း၍ ထင္သည့္အတိုင္း မျဖစ္လာလွ်င္ မခံသာေသာ ေဒါသမ်ဥ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္သြားၾကလိမ့္မည္ ။ ဤကိစၥသည္ တစ္ဖက္ဖက္မွ့ အနုိင္ရမည္ မွာေသခ်ာသည္၊ အနိုင္ရေသာ သူသည္ အတၱမာန အၿပံဳးနဲ႕သေရာ္ၿပံဳး၊ ၿပံဳးေနေပမယ့္ ရံွဴးသူဖက္က ေငြလည္းကုန္ ေျမေနရာလည္းဆံုးရႈံး ႏွလံုးမသာယာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မည္မွာ ေသခ်ာလွပါသည္။

(Let one speak the truth and let one not get angry, when asked, let one give though there be little; with these, three, one goes near the (god)devas.) မွန္ေသာစကားကုိ ေျပာဆိုရာ၏။ အမ်က္ေဒါသ မထြက္ရာ။ ေတာင္းခံလာသည္ရွိေသာ္ အနည္းငယ္မွ်ကို ျဖစ္ေစ၊ ေပးလွဴရာ၏။ ဤအေၾကာင္းသံုးရပ္တို႔ေၾကာင့္ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရာ၏။ လို႔ ဓမၼပဒ၌ ျမတ္ဗုဒၶေဟာေတာ္မူခဲ့ေသာ `ဓမၼ´ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးမည္ဆိုလွ်င္ ေျမလုပြဲႀကီး ျဖစ္လာမည္ မဟုတ္ေပ။

သူပို္င္ကုိယ္ပိုင္ ျငင္းခုန္ေသာ္ျငားလည္း စင္စစ္္ မည္သူမွ် ပိုင္သည့္အရာမဟုတ္ပါ။ ကိုယ္ေသရင္ ကုိယ့္ အတြက္သုႆန္၌ ပိုင္ဆုိင္ေသာ ေျမကြက္ကား တစ္လံမွ်သာတည္း။

…………. သူပိုင္ငါပိုင္ အနိူင္လိုမႈ
ျငင္းခံုျပဳလည္း မလြဲမုခ်
မရဏသို႔ သြားရသူငါ
မွန္စြာမုခ် ေျခာက္ေပမွ် ပိုင္ၾကေျမကြက္တည္း။

သူတို႔ ႏွစ္ဦး၏သ႑ာန္၌ ရလိုမႈ ၊ မလိုမုန္းထား အာဃာထားမႈတို႔ေၾကာင့္ အလြန္ဆင္းရဲၾကမည္ ဤအျခင္းအရာကုိ ကာယကံရွင္မ်ား သိနိုင္ပါမည္ေလာ? ဤအတိုင္းသာဆိုလွ်င္္- ဥာဏ္မ်က္စိမပါဘဲ အကုသိုလ္ေတာထဲသို႔ တိုးရင္းတုိးရင္း အကုသိုလ္ေတာနက္ထဲသို႕ေရာက္မွန္း မသိ ေရာက္ၿပီး တ၀ဲလည္လည္နဲ႕ ေယာင္ခ်ာခ်ာျဖစ္ကာ သူတို႔၏ ဘ၀ နစ္မြန္းၾကရေပေတာ့မည္္။ အဆံုးေတာ့ ကိုယ့္ကံၾကမၼာ ကိုယ္ဖန္တီးေနၾကျခင္းပင္။

အသြင္မတူသည့္ စြန္႔လြတ္နိုင္မႈဟူေသာ အေလာဘမ်ဥ္းေၾကာင္း ႏွင့္ ရေအာင္ယူတတ္ေသာ ေလာဘ မ်ဥ္းေၾကာင္း တို႔သည္ အနက္အဓိပၸါယ္ မတူသည့္အျပင္။ အမဲႏွင့္အျဖဴ ၊ အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္၊ ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္ ၊ ေအာက္ႏွင့္အထက္၊ အနီးႏွင့္အေ၀း ၊သံုးႏွင့္ေလး အလြန္ေ၀းကြာလြန္းေသာေၾကာင့္ ဆက္စပ္မရနုိင္ေသာ မ်ဥ္းၿပိဳင္ႏွစ္ခုျဖစ္သည္။

ထိုမ်ဥ္းၿပိဳင္ႏွစ္ေၾကာင္း မတူညီသကဲ့သို႔ု ယခုဘ၀ ေနာင္ဘ၀ေတြကို အဆင့္အတန္း အနိမ့္အျမင့္ ျဖစ္ေအာင္ခြဲျခားေပးသည္မွာလည္း ေလာဘႏွင့္အေလာဘ (ေဒါသနဲ႔အေဒါသ။ ေမာဟနဲ႕အေမာဟ) ကုသိုလ္ဟိတ္ႏွင့္အကုသိုလ္ဟိတ္္တရားမ်ားျဖစ္သည့္အျပင္ ျမင့္ေသာ အထက္တန္းက်ေသာ ဘ၀ကို ရရွိရန္အတြက္ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ အေျခခံေသာ အေလာဘစေသာ ကုသိုလ္မ်ဥ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ မ်ားမ်ားေရာက္ရွိရန္ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္က်င့္တရားကို တနည္းေျပာလွ်င္ ကိုယ္ခ်င္းစာနာတတ္ေသာ တရားျဖစ္သည္ဲ။ ကိုယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္၌ ေမတၱာ တရားသည္ အရိပ္ပမာ လိုက္ပါလာၾကစၿမဲပင္။

ဤကမာၻႀကီး၌ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး။ တစ္အိမ္ေထာင္နဲ႔တစ္အိမ္ေထာင္။ တစ္ရြာနဲ႔တစ္ရြာ၊ တစ္ၿမိဳ႕နဲ႕တစ္ၿမိဳ႕။ တစ္နိုင္ငံနဲ႔တစ္နိုင္ငံ။ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားျဖင့္ နားလည္မႈေပးၿပီး ဘ၀ကို အဓိပၸါယ္ရွိရွိေနထိုင္သြား ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး သာယာေသာ ကမၻာႀကီးကုိ တည္ေဆာင္နိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

အခ်ဴပ္ဆိုရေသာ္္ အေလာဘမ်ဥ္းေၾကာင္းကို အေျခခံသည့္ ေျမ`လွဴ´ဆိုသည့္ ေ၀ါဟာရသည္ ဘ၀တိုးတက္ သာယာေရး္ တရားျဖစ္ေေသာ္လည္း၊ ေလာဘမ်ဥ္းေၾကာင္းကုိ အေျခခံသည့္ ေျမ`လု´ဆို သည့္ ေ၀ါဟာရသည္ကား ဘ၀မတိုးတက္သည့္အျပင္ တေျဖးေျဖးဆုတ္ယုတ္လွ်က္ရွိရာ ဆက္စပ္၍လည္းမရ အသြင္လည္းမတူေသာ မ်ဥ္းၿပိဳင္ႏွစ္ခုပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

စိတ္အေနသန္႔ရွႈင္း ေဘးရန္ကင္း လြန္မင္းခ်မ္းသာၾကပါေစ
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္)